بدون ابرشرورهای داستان‌های قهرمانی و فیلم‌ها و سریال‌های هیجان انگیز در تقابل خوبی و بدی، چطور تا این حد از سینما و فیلم دیدن لذت می‌بردیم؟ در میان تمام شخصیت‌های شرور فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، همه ما ابرشرورهای دوست داشتنی را دیده‌ایم که علی رغم منفی بودن کاراکتر آن‌ها، برایمان دوست داشتنی و لذت بخشی بوده‌اند. تا به حال چندین بار حین تماشای یک فیلم، برای پیروزی شخصیت شرور آن، آرزو کرده و مشتاق بوده‌اید؟ این چیزی است که شخصیت جذاب برخی کاراکترهای شرور سینما، در مخاطب به وجود می‌آورد.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم برترین ابرشرورهای دوست داشتنی دهه اخیر کدام شخصیت‌ها بوده‌اند؟

ابرقهرمان‌ها اغلب بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، اما فیلم‌های ابرقهرمانی و شوهای تلویزیونی وقتی شخصیت شرور خوبی داشته باشند، بسیار سرگرم‌کننده‌تر خواهند بود. به هر حال، این شرورها هستند که انتقام و برنامه‌هایشان، روال ماجراجویی و هیجان فیلم را به حرکت در می‌آورد. بدون آن‌ها، قهرمانان هیچ کار شرورانه‌ای برای خنثی کردن نخواهند داشت. به همین دلیل است که نام بسیاری از ابرشرورها به همان اندازه همتایان قهرمان خود معروف هستند. بتمن بدون جوکر، سوپرمن بدون لکس لوتر، ثور بدون لوکی چه می‌توانستند باشند؟

در حالی که هر شخصیت شرور هدف متفاوتی دارد، جذاب‌ترین شخصیت‌های شرور برای تماشای همه جذاب هستند. چه آن‌ها فکر کنند که کار درستی انجام می‌دهند و چه بخواهند به سادگی آتش سوزی دنیا را تماشا کنند، گاهی اوقات شرورهای دوست داشتنی در یک فیلم و سریال بارها و بارها از شخصیت مثبت فیلم، جذاب‌تر هستند. در این مواقع طرفدار شخصیت شرور فیلم شده و همراه با او جریان داستان را دنبال می‌کنیم. دوست داریم او به نیت‌های شرورانه‌اش دست یافته و قهرمان قصه در مقابل او مغلوب شود.

ابر شرورهای دوست داشتنی

در برخی از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی، شخصیت‌های شرور به حدی نفرت‌انگیز هستند که هر لحظه برای نابودی آن‌ها با قهرمان داستان همراه می‌شویم، اما با روبرو شدن با ابرشرورهای دوست داشتنی، حتی می‌خواهیم که آن‌ها به نوعی پیروز میدان باشند.

در ادامه ببینیم برترین ابرشرورهای دوست داشتنی دهه اخیر چه شخصیت‌هایی بوده‌اند؟

ابرشرورهای دوست داشتنی

۱۰- شخصیت ابرشرور Two- Face

زمانی که تامی لی جونز شخصیت Two-Face را در فیلم Batman Forever به تصویر کشید، ابتدا اجرای وی کمی مضحک به نظر می‌رسید و گریم احمقانه آن، جذابیت چندانی نداشت. با وارد شدن آرون اکهارت که این شخصیت را در شوالیه تاریکی مجسم کرد، همه اینها تغییر کرد. اچرخش شخصیت از هاروی دنت به Two-Face ناگهانی بود و مخاطب می‌توانست درد و اندوه درونی وی را تا حدود زیادی احساس کند. این باعث شد تا بخواهیم زمان بیشتری را با او بگذرانیم تا شاهد تحولات بیشتر هاروی دنت باشیم. شوالیه تاریکی زحمات زیادی می‌کشد تا شخصیت را بسازد و سپس او را سریع خرد کند و همراه بودن با این شخصیت ابرشرور به راستی لذت‌بخش بوده و احساس همدردی را برمی‌انگیزد.

شخصیت ابرشرور Two- Face

۹- ابرشرور LOKI

وقتی لوکی برای اولین بار در ثور ظاهر شد، او فقط برادر کوچک‌تر و برادر ثور بود. با این حال، از طریق آن فیلم و چندین فیلم بعدی، تام هیدلستون بازیگر، لایه‌های به ظاهر ساده شخصیت شرور خود را کنده و به کاراکتری جذاب برای تماشاگران تبدیل شد.

لوکی یک پسر خوب، یک آدم بد و چیزی در این بین به نظر می‌رسد. وقتی او در اطراف است، ما هرگز کاملاً نمی‌دانیم چه انتظاری از او داریم، حتی در یک صحنه واحد. این بخشی از چیزی است که او را به چنین شخصیت لذت بخشی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، دیدن اینکه او دائماً در حال تکامل با برادرش ثور است، وی را جذاب‌تر می‌سازد. حتی بعد از حضورهای متعدد در MCU، لوکی همچنان شخصیتی است که دوست داریم او را تماشا کنیم.

ابرشرور LOKI

۸- ابرشرور KILGRAVE

کیلگریو به عنوان شکنجه‌گر جسیکا در اولین فصل جسیکا جونز، کابوس زندگی او به شمار می‌آید. کیلگریو که توانایی کنترل ذهن همه اطرافیان خود را دارد، عادت دارد هر چیزی را که بخواهد بدست آورد. در نتیجه، او فاقد خویشتن‌داری و هر چیزی از دنیای اخلاقیات است. اما در جایی از داستان جسیکا که به کیلگریو خو گرفته است، کم کمک به او علاقه‌مند شده و معتقد است که با هم برابر هستند. این در حالی است که کیلگریو تلاش می‌کند تا جسیکا را به دنیای افکار خود بکشاند. کیلگریو به حد کافی جذاب است و به عنوان یک شخصیت شرور در این قصه، هر لحظه با او همراه می‌شویم.

KILGRAVE

۷- ابروشرور دوست داشتنی JUGGERNAUT

اولین باری که Juggernaut را در فیلم مردان X دیدیم، فرم ظاهری او، بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر رسید. اما او در این بخش نتوانست به اندازه کافی تاثیرگذار ظاهر شود. همین امر باعث شد تا حضور Juggernaut در Deadpool 2 بسیار هیجان انگیز باشد. ظاهر او به همراه کاراکتر و بازی‌اش، همگی باعث شدند تا تماشاگر علاقه بسیاری به این ابرشرور دوست داشتنی پیدا کند.

JUGGERNAUT

۶- کاراکتر Hela

هلا این تمایز را دارد که نخستین زن شرور دوست داشتنی لیست ما در دهه اخیر به حساب می‌آید. هلا یک رهبر بی‌رحم و در عین حال مستبد و شرور است؛ اما با این همه او را دوست داریم. اعتماد به نفس بالا، اقتدار و شکست‌ناپذیری که هلا از خود نشان می‌دهد در هر لحظه از حضور کاراکتر او احساس شده و باعث می‌شود که ستایشی عمیق نسبت به وی در قلب احساس کنیم. کیت بلانشت توانسته تمام این خصوصیات را در کاراکتر هلا به خوبی بازی کند.

Hela

۵- کاراکتر DeathStroke

شخصیت غیرقابل پیش بینی مهیج، خواه با الیور کوئین متحد شود یا قهرمان شروری شده و خانواده و شهرش را تهدید کند؛ کاراکتر DeathStroke دوست داشتنی می‌نماید. Deathstroke یک شخصیت جذاب است که تماشای آن روی صفحه نمایش می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. شاید این چشم بند او باشد که تا این حد جذابش ساخته یا نقشی که در عین شرور بودن در روال قصه پیش می‌برد. به هر حال از هر ۱۰ بیننده، ۸ نفر این شخصیت شرور را دوست دارند.

DeathStroke

۴- کاراکتر Catwoman

Catwoman یکی از شاخص‌ترین شخصیت های شرور کمیک محسوب می‌شود که تا به حال شناخته شده و درک دلیل آن آسان است. گربه زن نه تنها شخصیتی جذاب، ظریف و سرگرم‌کننده است، بلکه روابط همیشه در حال تکامل او با بتمن از انرژی و هیجان زیادی برخوردار است. نحوه رفتار و حرکات اکشن این شخصیت شرور سرگرم‌کننده، عالی به نظر می‌رسند و تماشاگر را میخکوب خواهند کرد.

Catwoman

۳- شخصیت Venom

ونوم یکی از بهترین‌ها در میان ابرشرورهای دوست داشتنی است که در هر لحظه از فیلم منتظر تبدیل شدن او هستیم. گویی که این شخصیت را پس از تبدیل شدن به ونوم بیشتر دوست داریم و هر آن قدر که ظاهر او ترسناک و وحشت‌آور به چشم می‌آید، باز بیشتر همراهش شده و آرزو می‌کنیم که در رفتارهای خود موفق ظاهر شود.

Venom

۲- شخصیت شرور Harley Quinn

مارگوت رابی هنگام به تصویر کشیدن هارلی کوین در فیلم جوخه انتحار کاملاً سر و صدا کرد. با توجه به عملکرد برجسته رابی، جای تعجب نیست که او را دوباره در Birds of Prey، تیمی با Black Canary و Huntress، ببینیم. گرچه تصور اینکه هارلی پس از Suicide Squad به میل خودش به ابرقهرمان بدل شود، دشوار است، اما به هر حال چیزی که از او در نقش Harley Quinn دیدیم، فوق العاده دوست داشتنی بود. این شخصیت شرور در عین بی‌قیدی و بی‌خیالی، با میلی شدید به منفی بودن، توانست علاقه مخاطب را به خود جذب کند.

harley quinn

۱- کاراکتر The Joker

هیت لجر این تمایز را دارد که اولین و تنها بازیگری است که برای بازی در یک فیلم ابرقهرمانی اسکار می‌گیرد. شخصیتی که وی بازی کرد البته جوکر در شوالیه تاریکی بود. از ۱۰ سال پیش که این فیلم به سینماها آمد، عملکرد Ledger بسیار نمادین شده است و هرگز از خاطره‌ها بیرون نخواهد رفت. به نوعی این شخصیت برای همیشه در قلب تماشاچی‌ها نقش بسته و علی رغم منفی بودن کاراکتر او، عمیقا دوستش داریم.

جوکر دوست داشتنی

کلام آخر

شما چه ابرشرورهای دوست داشتنی دیگری می‌شناسید که در فهرست ما جای نگرفته‌اند؟ این موارد را با ما و دیگر کاربران وبلاگ در میان بگذارید.

از دست ندهید:

سلبریتی هایی که به کلی فراموش کردیم روزی با یکدیگر زوج بوده اند

بازیگران موفق ایرانی زیر ۴۰ سال را بشناسید

معروفترین زنان هالیوود در سال ۲۰۲۰