آموزش برنامه‌نویسی با ربات برنامه‌ریزی شونده‌ی ROOT

روبات آموزش برنامه‌نویسی روت

برنامه‌نویسی از مهارت هایی است که در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. امروزه دنیای تکنولوژی بخش جدا نشدنی زندگی ماست. ما به جای خواندن کتاب های کاغذی سوالات مان را از گوگل می پرسیم و در سایت ها و وبلاگ ها از بین مقاله های مختلف به جوابی که می خواهیم می رسیم. با گیم هایی که در گوشی مان داریم ساعت ها سرگرم می شویم و برای صحبت کردن با دوست مان به سراغ اپلیکیشن های پیام رسان می رویم. همین روند باعث شده است که روز به روز آموزش برنامه‌نویسی و مشاغل یا مهارت های مرتبط با تکنولوژی پرطرفدارتر شود.

این روزها برنامه‌نویسی دیگر فقط یک شغل نیست بلکه مهارتی است که خیلی ها به آن علاقه‌مند هستند. شما با دانش برنامه‌نویسی می توانید برای خودتان یک سایت طراحی کنید، یک اپلیکیشن بسازید یا یک ربات بنویسید که وظایف خاصی را به جای شما انجام دهد. از طرفی دنیای برنامه‌نویسی دنیای جالبی است. شما با چیدن چند کد در کنار هم می توانید لذت خلق کردن را بچشید.

قبلا کیت آموزش برنامه‌نویسی کانو را به شما معرفی کرده‌ایم. در این مطلب نیز شما را با ROOT، روبات آموزش برنامه‌نویسی به کودکان، آشنا می‌کنیم.

Root Robotics

با وجود محبوبیت این مهارت خیلی ها هستند که دوست دارند در برنامه‌نویسی هم دستی بر آتش داشته باشند. مشکل اینجاست که یاد گرفتن برنامه‌نویسی پیچیدگی های خاص خود را دارد. از طرفی زبان های مختلف و زیرمجموعه های زیادی هست که باید با صرف وقت از آن ها سر دربیاورید. به همین علت است که هر روشی که یاد گرفتن این مهارت را ساده تر کند، مورد توجه قرار می گیرد. یکی از این روش ها ربات آموزش برنامه‌نویسی Root است.

یک معلم دلسوز در کیف دستی شما

این ربات یکی از ابزارهایی است که مانند یک معلم دلسوز برنامه‌نویسی را به شما یاد می دهد. شما می توانید آن را در خانه، مسافرت، خانه دوستان یا هر جا که دوست دارید ببرید و حتی وقتی پاسی از شب گذشته از او بخواهید که کلاسش را برگزار کند. این ربات یکی از بهترین محصولات برای یادگیری در خصوص بلوک های گرافیکی و زبان های متنی است. به کمک روبات Root شما هم خیلی زود می توانید چیزهایی که دوست دارید را خودتان برنامه‌نویسی کنید.

روبات Root در سه سطح مهارت های برنامه‌نویسی را آموزش می دهد. در نتیجه مهم نیست که شما مبتدی باشید یا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. به هر حال Root به کارتان می آید و به روزترین و کاربردی ترین مهارت های مورد نیاز را به شما یاد می دهد. این ربات یک گزینه عالی برای حل الگریتم های ساده یا پیچیده است و شما را برای چالش هایی که در آینده پیش رو دارید آماده می کند.

با Root مهارت هایی شامل Events, sequences, priorities, functions, loops, states, timing و program stepping را یاد می گیرید. با این محصول با استفاده از drag and drop می توانید زبان کد نویسی و  syntaxهای swift را بیاموزید(پایتون و جاوا اسکریپت نیز به زودی اضافه می شوند).

اپلیکیشنی که برای ربات طراحی شده است این قابلیت را دارد که پروژه ها و دروس مرتبط را به شما نشان دهد. یکی دیگر از قابلیت های این ربات این است که شما می توانید کدها و پروژه هایی که آماده کرده اید را با دیگران به اشتراک بگذارید. از قابلیت های ویژه ربات این است که می تواند به وایت برد کلاس وصل شود. درواقع شما می توانید از آن برای آموزش برنامه‌نویسی به شاگردان تان کمک بگیرید. Root Robotics هم استادیار خوبی برای گوشزد کردن مهارت های کلیدی و به روز در این زمینه است.

Root Robotics مهارت های دیگری هم دارد

از طرفی اگر فکر می کنید که تمام زندگی Root Robotics به آموزش دادن و کلاس گذاشتن خلاصه می شود، سخت در اشتباهید. رباطی که معرف حضور شماست زندگی هیجان انگیز و پرهیاهویی دارد. کافی است کمی بیشتر با آن همراه شوید تا شما را به دنیای نت های موسیقی ببرد و موسیقی بنوازد. یا اینکه با آن نقاشی بکشید و اجازه دهید ذهن تان از اعداد و ارقام و کدهای منظم کنار هم کمی فاصله بگیرید و آزاد شود. این ربات قابلیت اسکن کردن و پاک کردن هم دارد.

Root Robotics توسط تیمی طراحی شده است که در iRobot, Sonos, اپل، گوگل، مایکروسافت، دانشگاه MIT و هاروارد فعالیت داشته اند. خالقان این ربات خیلی خوب می دانستند که دنیای امروز برنامه‌نویسی نیازمند چیست و یک آموزگار چگونه باید این مهارت ها را انتقال بدهد. با خرید این ربات درواقع گزیده تجربیات تمام این افراد و گزیده فاکتورهای اصلی برای یادگیری برنامه نویسی را خریداری می کنید. Root Robotics برای تمام سنین کاربرد دارد و سن توصیه شده از طرف خود کمپانی 5 سال به بالاست.

چرا برنامه‌نویسی؟

شاید از خودتان بپرسید که اصلا چرا باید به بچه ها زبان های برنامه نوبسی را یاد داد؟ ما که نمی دانیم کودکمان در آینده قصد داشته باشد برنامه نویس شود. این درست است. اما کودک شما وقتی زبان انگلیسی را یاد می گیرد قصد ندارد دبیر زبان بشوید و یا وقتی ادبیات فارسی را یاد می گیرد قرار نیست شاعر یا نویسنده شود. زبان برنامه نویسی تنها زبان پایه از یک دنیای وسیع و رو به رشد است که در سال های آینده اطلاع داشتن از آن و بلد بودن آن یک حسن محسوب می شود. کودک شما با اشراف به این زبان می تواند از دیگران یک قدم جلوتر باشد.

Root Robotics

همان طور که در بالا هم گفتیم با یادگیری زبان برنامه نویسی کارهای کوچک تر را می توانید به راحتی انجام دهید. مثلا برنامه‌نویسی های جزئی سایت تان را خودتان انجام دهید و یا یک برنامه ساده را خودتان طراحی کنید و کارهایی از این قبیل. اما مسئله ای که در این مورد حائز اهمیت است نحوه آموزش است تا کودکان تان را به برنامه نویسی علاقه مند کند. توصیه ما استفاده از Root Robotics است که با استفاده از به روزترین شیوه های آموزشی مهار های برنامه‌نویسی را آموزش می دهد. از این ربات برای بچه های 5 سال به بالا می توانید استفاده کنید.

در حسن ختام محسنات این ربات همین بس که Root Robotics در سال 2018 برنده جایزه بهترین اسباب بازی (TechRadar) شده است همچنین برنده جایزه بهترین تکنولوژی برای کودکان (Tom’s Guide) و موثرترین تکنولوژی (Mass TLC) می باشد. برای خرید روبات روت برای آموزش برنامه نویسی به کودکان، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید روبات آموزش برنامه نویسی روت

روبات آموزش برنامه‌نویسی روت