چگونه گوشواره مناسب چهره و استایل خود را انتخاب کنیم؟

گوشواره مناسب

الماس برای دست یافتن به استایلی زیبا و متناسب، باید لباس‌ها، کیف و کفش و البته زیورآلات، باهم هماهنگ باشند. قبول دارید؟ زمانی که برای یک مهمانی یا هر مناسبت دیگری حاضر می‌شوید، ابتدا به هماهنگی لباس‌ها و سپس کیف و کفش می‌اندیشید. بعد از حاضر شدن که مقابل آینه ایستادید، حس نمی‌کنید چیزی کم است؟ درست حدس زدید، زیورآلات! شاید کمتر کسی از همان ابتدا به زیورآلات فکر کند. اما در نهایت متوجه می‌شوید که استایل‌تان بدون این اشیای هیجان‌انگیز و پر زرق و برق، ناقص و بی‌روح به نظر می‌رسد. اکنون دغدغه‌ی انتخاب زیورآلات مناسب با لباسی که پوشیده‌اید شروع می‌شود. گوشواره‌ مناسب جز زیورآلاتی است که همیشه استفاده می‌شود. این امر شاید در مورد گردن‌بند، دست‌بند یا غیره صدق نکند. ولی دل کندن از گوشواره، چه بزرگ و چشم‌گیر باشد چه کوچک و ساده، غیر ممکن است.

گوشواره مناسب_ گوشواره طلا

گوشواره یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده ترین زیورآلات برای خانم‌ها است. پس خالی از لطف نیست که کمی بیشتر راجع به این دوستان همیشگی بدانیم.

گوشواره‌ای که انتخاب می‌کنیم ممکن است صورت‌مان را پهن، کشیده، چاق یا لاغر نشان دهد. این امر بستگی به تناسب گوشواره و شکل صورت دارد. بهتر است از ابتدا شکل صورت‌مان را بشناسیم. پس چه نوع گوشواره‌ای انتخاب کنیم تا هماهنگ با شکل صورت و گردن‌مان باشد؟

گوشواره مناسب برای انواع شکل‌های صورت‌

۱. صورت مثلث معکوس (Inverted Triangle Shaped Face)

گوشواره مناسب_ گوشواره طلا

اگر پیشانی‌تان پهن‌تر از گونه‌هایتان است و چانه‌ای کوچک و باریک دارید، شکل صورت‌ شما مثلث معکوس نامیده می‌شود. بهتر است گوشواره‌ای انتخاب کنید که بیشتر به گونه‌هایتان تاکید کند. یعنی در جایی نزدیک به گونه‌ها قرار گیرد. گوشواره‌های آویزان یا شکل اشک(Teardrop Earrings) ، برای شما مناسب هستند.

۲. صورت بیضی (Oval Face)

گوشواره مناسب_ گوشواره طلا

در صورت بیضی شکل، پهنای پیشانی و فک باهم در تناسب هستند و عرض گونه‌ها بیشتر از عرض پیشانی و فک است. اگر در مقابل آینه بایستید و به چهره‌تان نگاه کنید، شکل بیضی را تشخیص خواهید داد. خانم‌هایی که صورتی به شکل بیضی دارند بسیار خوش‌شانس‌اند. زیرا می‌توانند از انواع مدل‌های گوشواره استفاده کنند. گوشواره‌های آویزان یا اشک‌مانند، تناسب زیبایی با صورت‌ بیضی شکل ایجاد می‌کنند. ضمنا، گوشواره‌های مرواریدی میخی و گوشواره‌های حلقه‌ای (Hoop Earrings)  نیز به پر دیده شدن گونه‌ها و برجستگی بیشتر آنها کمک خواهند کرد.

۳. صورت گرد(Round Face)

گوشواره مناسب_ گوشواره طلا

صورت گرد به شکلی گفته می‌شود که در آن هم استخوان‌ گونه‌ها، و هم زاویه فک و چانه، بزرگ باشد. بینی در مرکز صورت قرار گیرد و پیشانی، گونه‌ها و چانه تقریبا با فاصله‌ای یکسان از بینی قرار گرفته باشند. بهترین گزینه برای صورت‌های گرد، گوشواره‌های آویزان و طولی هستند. این نوع گوشواره‌ها حالت کشیده‌تری به صورت‌ می‌دهند. به شرطی که حالت منحنی نداشته باشند. به طور کلی، استفاده از هر نوع گوشواره‌ای که دارای انحنا یا گردی است، برای شما توصیه نمی‌شود. از گوشواره‌های حلقه‌ای و میخی نیز دوری کنید. زیرا این‌ها در کنار گونه‌ها قرار می‌گیرند و بیشتر به قسمت میانی صورت تاکید می‌کنند. پس برای شما مناسب نخواهند بود.

۴. صورت شکل قلب (Heart Shaped Face)

گوشواره مناسب_ گوشواره سنگی

این شکل شباهت بسیاری به صورت مثلث معکوس دارد. با این تفاوت که صورت قلبی کوتاه‌تر است و کشیدگی کمتری دارد. گوشواره‌های آویزانی که از بالا به پایین پهن‌تر می‌شوند را انتخاب کنید. این مدل‌ها موجب عریض‌تر دیده شدن چانه تیز می‌شوند. در نتیجه بین شکل صورت و گوشواره‌ها، تعادل ایجاد خواهد شد.

۵. صورت باریک و کشیده (Long and Narrow Face)

گوشواره مناسب_ گوشواره طلا حلقه ای

همان طور که از نامش پیداست، این شکل به صورت‌هایی گفته می‌شود که در اولین نگاه کشیدگی آن‌ها توجه را جلب می‌کند. در این حالت، نسبت طول صورت به عرض آن، بیشتر از سایر شکل‌هاست. صورت‌هایی که گونه‌ها در آن برجسته نیستند و امتداد پیشانی و چانه تقریبا در یک راستا است.

گوشواره مناسب برای خانم‌هایی که صورت کشیده دارند، مدل گرد است. مدل‌هایی که دارای انحنای بیشتر، مخصوصا در قسمت پایین باشند. این مدل‌ها به صورت شما حالت گردی می‌دهند. بنابراین ظاهری متعادل ایجاد می‌کنند. هرگز به سراغ مدل‌های آویزانِ باریک و کشیده نروید. این طرح‌ها صورت شما را بسیار لاغرتر از چیزی که هست نشان خواهند داد. پس قطعا توصیه نمی‌شوند.

۶. صورت شکل لوزی یا الماس (Diamond Face)

گوشواره مناسب_ گوشواره الماس

اگر عرض گونه‌هایتان پهن‌تر از عرض پیشانی و چانه‌ است، صورت شما شکل لوزی نامیده می‌شود. در این حالت پهن‌ترین قسمت صورت، قسمت میانی، یعنی گونه‌ها است. حالا دیگر شاید بتوانید حدس بزنید چه گوشواره‌ای مناسب این چهره است. معمولا بیشتر مدل‌های گوشواره با این شکل صورت هماهنگ هستند. اما به یاد داشته باشید که گونه‌های شما بیش از سایر نواحی جلب توجه می‌کنند. پس بهتر است بیشتر به قسمت باریک‌ صورت‌تان، یعنی چانه، تاکید کنید. گوشواره‌‌های آویزان با انتهای پهن‌تر برای شما مناسب هستند. زیرا در کنار چانه قرار می‌گیرند و متعادل به نظر می‌رسند.

 

۷. صورت مربعی (Square Face)

گوشواره مناسب_ گوشواره طلا

در صورتی که عرض پیشانی و آرواره‌ها تقریبا هم اندازه و در یک راستا باشند، صورت شما شکل مربعی دارد. در این حالت برجستگی گونه‌ها کمتر به چشم می‌خورد. بلکه عرض پیشانی و زاویه آرواره‌ها جلب توجه می‌کند. بنابراین، باید گوشواره‌ای را انتخاب کنید که در قسمت میانی صورت، یعنی کنار گونه‌ها خودنمایی کند. به این منظور، گوشواره‌های میخی و حلقه‌ای انتخاب مناسبی خواهند بود. از طرح‌های مربعی و زاویه‌دار دوری کنید. زیرا این مدل‌ها، خود دارای گوشه‌های تیز هستند. به همین دلیل، به مربعی بودن صورت شما تاکید بیشتری خواهند کرد. در حالی شما باید طرح‌هایی را انتخاب کنید که به صورت‌تان انحنا دهند.

نگاهی به گوشواره‌های افراد مشهور

گوشواره مناسب_ گوشواره بدل

زوایای صورت از نمای نیم‌رخ یا شکل آرواره‌ها نیز در ظاهر گوشواره‌ها تاثیر دارد. تاکنون به گوشواره سلبریتی‌هایی مانند مریل استریپ (Meryl Streep)، شارن استون (sharon stone) یا جودی فاستر (Jodie Foster) دقت کرده‌اید؟ این خانم‌ها آرواره‌هایی با استخوان‌بندی کوچک و ظریف دارند. به همین دلیل، اگر دقت کرده باشید، معمولا از گوشواره‌های کوچک، باریک و تخت استفاده می‌کنند. این انتخاب‌ها به نحیف‌تر دیده شدن آن‌ها کمک می‌کند.

سلبریتی‌هایی مانند مدونا (Madonna) هم که زوایای صورت متعادلی دارند،  گوشواره‌هایی که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک هستند را آویزان می‌کنند. معمولا گوشواره‌هایی در اندازه متوسط، که با صورت در تعادل باشند، برای این چهره‌ها مناسب‌ترند.

اگر صورت‌تان زوایای پهن یا آرواره‌های برجسته دارد، باید چه انتخابی بکنید؟ به عکس‌های خانم اوپرا (Oprah Winfrey) یا دوناتلا ورساچی (Donatella Versace)نگاه کنید. متوجه ‌خواهید شد که بیشتر از گوشواره‌های بزرگ و چشمگیر استفاده می‌کنند. گوشواره مناسب برای صورت‌هایی که استخوان‌های درشت دارند، گزینه‌های بزرگ و سنگین هستند تا صورت‌شان را کوچک‌تر نشان دهند.

گوشواره مناسب برای انواع مدل مو

گوشواره‌ها به استایل شما زرق و برق و زیبایی می‌بخشند. به علاوه موجب جلب توجه به ناحیه سر، صورت و گردن می‌شوند. به همان اندازه که شکل و زوایای صورت در انتخاب گوشواره مناسب تاثیر‌ دارد، بلندی و مدل موها نیز مهم است. پس، دومین موردی که در انتخاب گوشواره مناسب باید به آن دقت کنید، مدل موهایتان است. گوشواره باید متناسب با مدل‌ موها بوده و ظاهری ایده‌آل ایجاد کند.

۱. موی بلند

گوشواره مناسب_ گوشواره بزرگ

گوشواره‌های بزرگ در میان موهای بلند و پریشان، جلوه خاص و زیبایی دارد. اگر موهایتان بلند است، کمی جسارت به خرج دهید و گوشواره‌های بزرگ و آویزان انتخاب کنید. در میان این مدل‌ها، طرح‎‌های مربعی، حلقه‌ای و مثلثی، چشم‌نواز خواهند بود. ضمنا، گوشواره‌های آویزانِ و بلند، در امتداد مسیر موها قرار گرفته و  زیبایی و زنانگی را بیشتر نشان می‌دهند.

۲. موی کوتاه

گوشواره مناسب_ گوشواره میخی

موهایتان چه قدر کوتاه است؟ این فرمول را فراموش نکنید: موها هرچه کوتاه‌تر باشند، گوشواره‌ها نیز باید کوچکتر انتخاب شوند. اگر موهای کوتاه پسرانه دارید، گوشواره‌های میخی بهترین گزینه برای استفاده روزانه هستند. مگر این که، برای شرکت در یک مناسبت خاص، قصد جلب توجه و ایجاد استایل جسورانه‌ای داشته باشید. در این صورت با کمی دقت و وسواس، می‌توانید گوشواره‌ای بزرگ و متناسب با شکل صورت‌تان انتخاب کنید. ضمنا، موهای بلندی که به شکل دم اسبی یا شنیون بسته می‌شوند نیز، شامل این موارد هستند. خانم‌هایی که بلندی موهایشان تا گردن یا شانه‌هایشان است، بسیار خوش‌شانس‌اند. این مدل مو، برای استفاده از هر نوع گوشواره‌ای مساعد است.

۳. گوشواره حلقه‌ای برای مدل موهای مختلف

گوشواره مناسب_ گوشواره طلا حلقه ای

گوشواره حلقه‌ای، خود یک استایل مخصوص است. با بزرگ یا کوچک شدن اندازه حلقه، می‌توان جلوه‌های متنوعی ایجاد کرد. این گوشواره‌ها جز محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین مدل‌ها هستند. طرح‌های حلقه‌ای، در هر ضخامت و قطری، در کنار موهای بلند، زیبا خواهند بود. اما اگر موهایتان کوتاه است و قصد استفاده از حلقه‌های بزرگ را دارید، بهتر است ضخامت آن کم و نازک باشد.

۴. انتخاب گوشواره متناسب با رنگ مو

گوشواره مناسب_گوشواره سنگی

رنگ موها در انتخاب گوشواره مناسب ، نقش مهمی دارد و مانند یک صفحه پشت (Background)، به بهتر دیده شدن گوشواره کمک می‌کند. گوشواره‌های فلزی طلایی یا نقره‌ای، در کنار هر رنگ مویی، زیبا به نظر می‌رسند. خانم‌های بلوند به راحتی می‌توانند از گوشواره‌های رنگارنگ استفاده کنند. مخصوصا رنگ‌های آبی و قرمز، جلوه جذابی خواهند داشت.

گوشواره مناسب_ گوشواره رنگی

در کنار موهای تیره‌تر مانند مشکی یا قهوه‌ای، گوشواره‌های سفید یا رنگ‌های پاستل به طرز شگف‌انگیزی خودنمایی می‌کنند. خانم‌هایی که موهای قرمز یا متمایل به نارنجی دارند، بهتر است از رنگ‌های قرمز و صورتیِ گرم دوری کنند. در عوض گوشواره‌های رنگ آبی، سبز یا بفش، جذابیت رنگ موهایشان را چندین برابر خواهند کرد.

حال که می‌دانید چه گوشواره‌هایی مناسب شکل صورت و مدل موهایتان است، نوبت به استایل، رنگ و مدل خود گوشواره‌ می‌رسد. به هنگام خرید با انواع مدل‌های گوشواره در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون روبه‌رو می‌شوید. انتخاب زیباترین و بهترین گزینه از میان صدها مدل بسیار دشوار است. حتما بارها اتفاق افتاده است که با چندین گوشواره مختلف به خانه بازگردید. چه چیزی می‌تواند مانع ذوق و شوق خانم‌ها نسبت به خرید زیورآلات شود؟ این اشیای پر زوق و برق و وسوسه‌انگیز، همیشه موفق به دلربایی می‌شوند.

اما صبر کنید. تا کی باید آن‌ها پیروز شوند و به همین راحتی ما را از پشت ویترین برای رفتن به خانه قانع کنند؟ هر زنی تعداد بسیار زیادی از گوشواره‌های خریداری شده در خانه دارد که تاکنون حتی یک بار هم از آن‌ها استفاده نکرده است. پس بهتر است پس از این، با دقت بیشتری زیورآلات را انتخاب کنید تا با لباس‌تان هماهنگی داشته باشد. در ادامه چند نکته دیگر در مورد رنگ، استایل و سایر مواردی که در خریداری گوشواره مناسب باید به آن‌ها دقت کنید را آماده کرده‌ایم.

۱. گوشواره مناسب برای مناسبت های مختلف

گوشواره مناسب_ گوشواره پلنگی

قانون اول شیک‌ بودن، انتخاب لباسِ مناسب برای جایی است که می‌روید. هر مناسبت و مکانی، لباس مخصوص خود را دارد. این امر در مورد زیورآلات نیز صدق می‌کند. برای جاهای رسمی مانند سرکار، دانشگاه و مراسم ترحیم، باید از گوشواره‌های ساده و کوچک استفاده کنید. این انتخاب در عین سادگی باید متناسب با لباس‌تان نیز باشد. اما برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های تفریحی، از شانس انتخاب گزینه‌های بیشتری برخوردارید. گوشواره‌های بزرگ و رنگارنگ را به راحتی می‌توانید در چنین جاهایی از گوش‌تان آویزان کنید. از یاد نبرید که به هنگام ورزش کردن، حتما گوشواره‌هایتان را دربیاورید. قطعا چنین موقعیتی مناسب استفاده از هیچگونه زیورآلاتی نیست و ممکن است به شما آسیب برساند.

۲. گوشواره مناسب برای انواع رنگ پوست

گوشواره مناسب_ گوشواره نقره

اگر رنگ پوست شما گرم، یعنی دارای رنگدانه‌های زرد و هلویی است، بهتر است به سراغ گوشواره‌های طلایی و مسی بروید. برعکس، اگر پوستی سرد با رنگدانه‌های آبی و بنفش دارید، گوشواره‌های نقره‌ای موجب زیبایی‌ بیشتر شما خواهند شد.

۳. ترکیب رنگ مناسب

گوشواره مناسب_ گوشواره بدل

برای دست یافتن به استایلی شیک و جذاب، باید رنگ‌های درست را در کنار هم قرار دهید. چه استایل مونوکروم داشته باشید چه رنگ‌های مختلف را باهم ترکیب کنید، یکی از مهم‌ترین شرط‌های شیک بودن، همین امر است. با توجه به این که زیورآلات نیز نقش مهمی را در تیپ شما ایفا می‌کنند، باید رنگ هماهنگ با لباس‌هایتان داشته باشند.

۴. هماهنگی مدل گوشواره با روحیات و سبک زندگی

گوشواره مناسب_ گوشواره بهاری

شما چه نوع شخصیتی دارید؟ آیا فردی با روحیات لطیف و کلاسیک هستید یا فردی پرهیجان و عاشق سبک زندگی مدرنِ شهری؟ نوع پوشش و استایل هر فردی برگرفته از روحیات اوست. اگر جز آن دسته از خانم‌هایی هستید که به پوشش سبک رمانتیک و ظریف علاقه دارید، گوشواره‌های گرد و منحنی حس بهتری به شما خواهند داد. گوشواره‌های مربع و مثلثی، با گوشه‌های تیز و در طرح‌های منحصربه‌فرد تداعی کننده سبک زندگی مدرن و پر جنب و جوش شهری هستند.

برای افراد هنرمند و خلاق که علاقه شدیدی به تجربه‌های جدید دارند، گوشواره‌های رنگارنگ و پر زرق و برق توصیه می‌شوند. و در نهایت، گوشواره‌های حلقه‌ای و مدل‌های میخی در طرح‌های مروارید یا الماس، برای خانم‌های کلاسیک، جذابیت بسیاری دارند.

گوشواره مناسب_ گوشواره مروارید

در آخر

دنیای زیورآلات به قدری گسترده است که انتها ندارد. هر روز زیورآلات متنوعی در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. جالب است که همیشه هر کدام طرفداران مخصوص خود را دارند و با استقبال فراوانی رو به رو می‌شوند. اما همان‌ طور که ذکر شد، در انتخاب آن‌ها نیز باید دقت و وسواس به خرج داد. یک انتخاب اشتباه می‌تواند استایل بی‌نظیرتان را دچار سقوط کند. در حالی که در بیشتر مواقع نیز، شاهد تاثیر شگفت‌انگیز زیورآلات مناسب روی ساده‌ترین لباس‌ها بوده‌ایم. پس هرگز آن‌ها را دست کم نگیرید.

برای دستیابی به دنیای انواع زیورآلات زیبا و مخصوصا گوشواره مناسب رویاهایتان، به فروشگاه اینترنتی مالتینا سر بزنید. پشیمان نخواهید شد. تمام چیزهایی را که برای خلق استایلی هیجان‌انگیز نیاز دارید، در اینجا خواهید یافت.

منابع: overstock.com، purepearls.in، medium.com، jewelrynotes.com، fabulousafter40.com