کوچک و سربالا کردن بینی بدون جراحی به همراه 7 تکنیک خانگی

کوچک کردن بینی بدون جراحی
کوچک کردن بینی بدون جراحی

عمل زیبای بینی یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی صورت است که سالیانه افرادی زیادی از زن و مرد، آن را انجام می‌دهند. این روش در عین حال که بسیار رونق دارد، گاه و بیگاه نتایج منفی به بار می‌آورد. فرم‌های بد بینی یا بینی‌های کج شده و نازیبا، آمار زیادی از عمل‌های زیبایی بینی را به خود اختصاص می‌دهند. خوشبختانه در این میان امکان کوچک کردن بینی بدون جراحی فراهم شده است و برای گروه بزرگی از افراد پاسخگو خواهد بود. اگر شما نیز کنجکاو این روش زیبایی بینی هستید، در ادامه با بخش سلامت و زیبایی وبلاگ مالتینا همراه باشید.

کوچک کردن بینی بدون جراحی

 

استفاده از کلیپرهای شکل دهنده بینی

این کلیپرها برای شکل دادن و فرم بخشیدن به بینی، عالی عمل کرده و هیچ زیانی برای فرد در پی نخواهند داشت. این کلیپرها را داخل سوراخ‌های بینی قرار داده و رفته رفت متوجه تغییر فرم بینی خود، بدون نیاز به جراحی و روش‌های تهاجمی خواهید شد. به علاوه جالب است بدانید که این ابزار، به هیچ وجه تنفس شما را مختل نکرده و حتی حین خوردن غذا یا نوشیدن نوشیدنی نیز مشکلی نخواهید داشت. به علاوه در بسته بندی آن، 3 سایز مختلف کلیپر قرار داده شده است و با توجه به سایز بینی خود، می‌توانید کلیپر مناسب را انتخاب کنید. برای استفاده از آن، ابتدا بینی خود را به خوبی تمیز کرده و سپس یک عدد کلیپر سایز مناسب را در یکی از سوراخ‌های بینی خود، قرار داده و پس از آن این کار را با کلیپر دیگر و برای سوراخ دیگر بینی خود، تکرار کنید.

کلیپرهای شکل دهنده بینی
با استفاده از کلیپرهای شکل دهنده بینی می توانید فرم بینی خود را بهبود بخشید.

استفاده از گیره بینی

شاید این در ابتدا یک شوخی به نظر برسد، اما گیره بینی به راستی می‌تواند فرم بینی شما را اصلاح کرده و حتی آن را به اندازه یک سایز کوچک‌تر کند. برای آن که بینی خوش فرم و جمع و جوری داشته و به سراغ تیغ تیز جراحی نیز نروید، گیره بینی را پیشنهاد می‌کنیم. این گیره سه فرم مختلف داشته و برای انواع بینی‌ها، کاربرد دارد. کافی است که آن را هر روز چندین ساعت روی بینی خود قرار داده و فرصت دهید تا بافت بینی شما را جمع کرده و در نهایت ظاهری کوچک‌تر و جذاب‌تر به آن ببخشد.

گیره بینی
با استفاده از گیره بینی می توانید به راحتی سایز بینی خود را کوچک تر نمایید.

استفاده از فرم‌دهنده بینی پلاستیکی

این فرم دهنده‌های بینی، علی رغم ظاهر ساده و پلاستیکی که دارند، می‌توانند به راحتی به بینی شما فرم زیبایی بخشیده و آن را شبیه به یک بینی جراحی شده، صاف و تمیز از کار دربیاورند. گیره‌های فرم  دهنده، از مواد سیلیکونی نرم ساخته شده و هیچ گونه حساسیت روی پوست بینی ایجاد نمی‌کنند. به کمک این گیره‌های فرم‌دهنده، می‌توانید به ویژه پل بینی خود را صاف کرده و فرم شیکی برای آن به وجود آورید.

کوچک کردن بینی بدون جراحی
فرم دهنده سیلیکونی بینی که می تواند به بینی شما فرم زیبایی ببخشد.

 

برای کوچک و سربالا کردن بینی همچنین تکنیک هایی وجود دارد که در زیر به 7 مورد آن ها اشاره میکنیم:

1-ورزش دادن بینی

اگر تا به حال کارتون زنان کوچک را دیده باشید، احتمالا به یاد می‌آورید که امی چطور با بستن یک تکه پارچه روی بینی خود، کاری می‌کرد تا به آن فرمی زیبا و سربالا و به قول خود، اشرافی بدهد. شما هم می‌توانید همین کار را در منزل انجام دهید، البته بدون آن که به بستن یک تکه پارچه نیاز پیدا کنید. کافی است که لبخند بزنید، سپس با انگشتان خود نوک بینی را به سمت بالا برده و عمیقا نفس بکشید. این کار را 20 تا 30 بار در روز انجام دهید و پس از مدتی نتیجه شگفت انگیز آن را در آینه ببینید.

کوچک کردن بینی بدون جراحی
با استفاده از ورزش دادن بینی، می توان سایز و حجم بینی را کاهش داد.

2-تکنیک لاغری بینی

خبر خوب این است که برای لاغر کردن و کوچک کردن بینی خود، نیاز نیست زیر تیغ جراحی بروید. هر قسمت از بینی خود را به حرکات دایره‌ای ماساژ داده و بهتر است این کار را از پل بینی شروع کرده و سپس به سراغ نوک آن و طرفین بروید. این ماساژ را هر روز به مدت 5 دقیقه انجام داده و به آن پیوستگی ببخشید. اگر می‌خواهید بافت حجیم کنار و نوک بینی شما، کوچک شده و ظرافت بیشتری در آن به وجود آورده شود، دو طرف نوک بینی خود را به کمک دو انگشت اشاره، فشار داده و به هم نزدیک کنید. این کمک می‌کند تا نوک بینی شما رفته رفته جمع شده و شکلی کوچک‌تر پیدا کند.

3-تکنیک کوچک کردن بینی بدون جراحی با تنفس عمیق

تنفس، دم و بازدم عمیق می‌تواند به فرم بخشیدن به بینی شما، کمک کند. بنابراین از این پس یک دلیل جذاب برای تنفس صحیح خواهید داشت. برای این کار در جایی راحت نشسته و یک سوراخ بینی خود را مسدود سازید. سپس از طریق سوراخ بینی دیگر به طور عمیق تنفس نمایید. همین کار را با سوراخ دیگر بینی تکرار نمایید. لازم است که این تمرین تنفس را برای 10 بار در هر روز تکرار نمایید.

کوچک کردن بینی بدون جراحی با تنفس عمیق
با استفاده از نفس کشیدن عمیق از هر سوراخ بینی، می توان به کوچک کردن بینی کمک کرد.

4-کوچک کردن بینی بدون جراحی به کمک آرایش

این تکنیک آرایشی نیز می‌تواند به شما فرصت دهد تا بینی خود را به شکلی زیبا گریم کنید. از کانتور برنز استفاده کرده و بینی خود را نسبت به سایر بخش‌های صورت، به رنگی تیره‌تر آرایش نمایید. به کار بردن دو خط عمودی که از دو سمت بینی (از بالا تا نوک) آورده شده و به خوبی فید شده باشند، ظاهری عالی خواهد داشت. برای آن که به کمک آرایش بینی خود را فرم دهی کرده و آن را کوچک‌تر به چشم آورید، بهتر است از کانسیلر رنگ روشن زیر و اطراف چشم‌های خود استفاده کرده و همان طور که گفتیم، دو طرف بینی را رنگ تیره‌تری بزنید. البته در نظر داشته باشید که این برنز کردن بینی باید به شکلی کاملا حرفه‌ای و طبیعی انجام شده و دو رنگی قابل توجهی در صورت به وجود نیاورد.

همین طور بخوانید: ۱۰ دلیل که داشتن بینی بزرگ باعث جذابیت بیشتر است

5-تزریق فیلر بینی

حتما شنیده‌اید که از تزریق فیلر برای کاهش چین و چروک‌های پوستی و خطوط صورت استفاده می‌شود. این روش اخیرا به عنوان یک تکنیک غیرتهاجمی و غیرجراحی برای فرم بخشیدن به بینی کاربرد دارد.  البته در نظر داشته باشید که با تزریق فیلر، نمی‌توان سایز بینی را کاهش داده و تنها به این شیوه، فرم بخشی زیبایی روی بینی پیاده‌سازی می‌شود. نتایج تزریق فیلر به بینی، ماندگاری قابل توجهی داشته و میکروسفرهای موجود در آن باعث تولید کلاژن طبیعی شده و تا حد زیادی به طور دائمی شکل جدید بینی شما حفظ خواهد شد.

در نظر داشته باشید که این روش برای تمام مدل‌های بینی کارآمد نیست و حتما باید پیش از انتخاب آن، با پزشک مشورت داشته باشید تا مشخص شود آیا مدل و فرم بینی شما کاندید مناسبی برای تزریق فیلر است یا خیر. معمولا بینی‌هایی که دارای قوز یا فرورفتگی بوده، با تزریق ژل یا همان فیلر، ترمیم شده و شکل صاف و مناسبی پیدا می‌کنند. به علاوه اگر نوک بینی شما افتاده بوده و مایل به بالا آوردن آن باشید، به کمک نخ‌های فیلر، این امکان برایتان فراهم خواهد بود. عوارض این روش کوچک کردن بینی بدون جراحی کم بوده و کوفتگی در عضلات صورت و چشم ها نخواهد داشت.

تزریق فیلر بینی
تزریق فیلر بینی یکی از روش های کوچک کردن بینی

6-استفاده از یخ

عجیب به نظر می‌رسد، اما با کمک یخ می‌توانید بینی خود را کوچک‌تر نمایید. کافی است که یک تکه یخ کوچک را در یک تنظیف تمیز قرار داده و روی بافت بینی خود بگذارید. این یخ کمک می‌کند تا پف های اضافی بافت بینی که اتفاقا همیشه درگیر آن هستیم، برطرف شده و در نهایت بینی کوچک‌تری داشته باشید.

7- خمیردندان و جوش شیرین

شاید برای شما هم جالب باشد، ترکیب خمیر دندان و جوش شیرین می تواند ماسک بسیار مناسبی برای بینی باشد. نه تنها منافذ بینی را پاکسازی میکند ، بلکه به طرز عجیبی باعث کوچک شدن بینی نیز می شود. کافیست با مسواکی این مایه درست شده را بر روی بینی خود برس بکشید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: خمیر دندان و مزایای فوق العاده آن برای همه چیز

 

کلام آخر

بیایید اعتراف کنیم! اغلب ما به اندازه کافی از ظاهر خود راضی نیستیم و بینی در این میان سهم بزرگی از تقصیر را برعهده دارد. عمل‌های جراحی بینی معمولا گران قیمت بوده و عوارض زیاد به همراه درد و رنج بسیاری دارند. با این حساب پیدا کردن روش‌هایی برای کوچک کردن بینی بدون جراحی می‌تواند مانند یک معجزه باشد.

شما چه روش‌های دیگری برای کوچک کردن بینی بدون جراحی می‌شناسید که در بالا از قلم افتاده باشند؟ این روش‌ها و تجربیات خود از جراحی عمل بینی یا سایر روش‌های غیرتهاجمی را در بخش نظرات با کاربران وبلاگ مالتینا به اشتراک بگذارید.

منابع: skinzonemedical ، kten ، verywellhealth ، likely