کفی کفش مغناطیسی چیست و از کجا میتوانیم این کفی ها را تهیه کنیم؟

کفی کفش مغناطیسی

کفی کفش مغناطیسی یکی از اقلامی است که این روزها کاربرد زیادی دارد و عده ای برای درمان بیماری ها و مشکلات پزشکی و عده ای هم تنها به واسطه مزایا سلامتی و درمانی که دارند و برای داشتن یک زندگی روتین بهتر به استفاده از این کالاها رو می اورند. در ادامه این مقاله از مالتینا بلاگ با ما باشید تا مزایا و کاربردهای کفی کفش مغناطیسی را با هم بررسی کنیم. می‌دانید که پا قلب دوم بدن است و روی سایر اندام هم تاثیر دارد. مطالعات نشان می‌دهد که با ایجاد ماساژ و فشار دائم در هر نقطه از کف پا می‌توانید به درمان برخی از مشکلات مادرزادی، بیماری‌ها و درد و خستگی کمک کنید. هر نقطه از کف پا روی یکی از اندام های بدن تاثیر دارد. به طوری که در قدیم و به خصوص در طب سوزنی با ماساژ این نقاط از پا سعی می کردند مشکلات و بیماری های موجود در اندام های داخلی بدن را برطرف کنند. از طرفی اگر از کفش نامناسب استفاده کنید یا اضافه وزن داشته باشید یا دچار بیماری‌هایی مانند دیابت و غیره باشید، ممکن است در مقایسه با سایر افراد درد و خستگی بیشتری به خصوص در پاها تجربه کنید و کم کم اندام دیگر مانند زانو، ستون فقرات، مفاصل و غیره هم درگیر این مشکلات شوند.

فهرست مطالب

کفی کفش مغناطیسی

کفی کفش مغناطیسی

برای برطرف کردن و درمان این مشکلات روش‌های متعددی ابداع شده‌اند که یکی از آن‌ها کمک گرفتن از میدان مغناطیسی است. این کفی‌ها در حین اینکه پا را ماساژ می‌دهند، با یک میدان مغناطیسی با گواس مجاز ایجاد می‌کنند که روی سرعت جریان خون در زمان ایستادن و پیاده روی تاثیر مثبت می‌گذارد.

بررسی عملکرد کفی کفش مغناطیسی

بر اساس مطالعات انجام شده، رابطه به خصوصی بین کف پا و اعضا مختلف بدن وجود دارد که با ایجاد فشار و جذب انرژی در نقاط خاص می‌توانید روی این اعضا تاثیر به خصوصی بگذارید. در همین خصوص کفی‌های مغناطیسی کف پا با برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هایی که دارد و تعبیه آهنربای اختصاصی در قسمت‌های به خصوصی در کفی‌های کفش باعث توزیع متعادل و درست انرژی در کف پاها و در نهایت در تمام بدن می‌شوند. این کفی‌ها علاوه بر ماساژ، روی نقاط مهم فشار ایجاد می‌کنند و باعث به گردش درآمدن بهتر خون در بدن و کمک به درمان مشکلات متعدد می‌شوند.

آهنربا چطور باعث بهبود بیمای و تسکین درد می‌شود؟

آهنربا با تحریک دیواره‌های مویرگی ناحیه مربوطه، جریان خون را در آن ناحیه افزایش می‌دهند که این خود به کاهش درد و بهبود وضعیت کلی پا کمک می‌کند. همچنین از اسپاسم عضلانی که زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها است، جلوگیری می‌کند. از این گذشته این کفی ها با واکنش‌های الکتروشیمیایی در داخل سلول‌های عصبی، مانع انتقال پیام درد به مغز می‌شوند. به عبارتی آهنربا تاثیری مشابه داروهای مسکن دارد با این تفاوت که دیگر لازم نیست نگران عوارض آن‌ها باشید.

تاریخچه طولانی کمک گرفتن از نیروی مغناطیسی برای درمان بیماری ها

سابقه استفاده از مغناطیس در سلامت و پزشکی به قرن 15 میلادی برمی‌گردد. در اواخر دهه 1800 استفاده از آهنرباها رواج بیشتری پیدا کرد و کمپانی هایی مانند Dr. C.J. Thatcher این کفی‌ها را تولید کرده و در اختیار عموم قرار می‌دادند. در اواخر قرن بیست کفی های مغناطیسی محبوبیت بیشتری پیدا کردند. تایید شدن این کفی ها توسط بازیکنان گلف تاثیر زیادی در این زمینه داشت. برای چندین سال شرکت‌های Florsheim, Dr. Scholls, and Nikken.3 به تولید این کفی ها پرداختند. در آن زمان از آهنرباها برای درمان درد پاها و کاهش خستگی استفاده زیادی می‌شد و اتفاقا مردم هم از این رویه استقبال می‌کردند. مغناطیس برای کسانی که از التهاب پاها و تورم مویرگ‌ها رنج می‌برند، مفید بود. یکی از فراورده‌های این دوران، کفی کفش مغناطیسی است. کفی‌ها از نظر علمی طوری طراحی شده‌اند که بیش از 300 نقطه را در هر پا را به صورت همزمان ماساژ می‌‌دهند. این روند به تسکین درد پاها، کاهش خستگی، افزایش استقامت، کاهش درد در بدن و خنک شدن و کاهش گرما کمک می کند.

کفی کفش مغناطیسی

این کفی ها یک قطب مغناطیسی مثبت و منفی در اطراف بخشی از بدن که با مشکل مواجه شده است، ایجاد می‌کنند. سپس یک بیس دایره‌ای، مثلثی یا شطرنجی ایجاد می‌کنند که به واسطه آن مویرگ‌های بدن را آرام کنند و جریان خون را افزایش دهند. ظاهرا این روند با هدایت حرکت مولکول‌های آهن در همولگلوبین انجام می‌شود. حتی برخی از محققان معتقدند که این اهنرباها امواج عصبی را تغییر می‌دهند، اسیدیته را در مایعات بدن کاهش داده و اکسیژن سازی بافت‌ها را افزایش می‌دهند.

کفی کفش مغناطیسی برای این طراحی شده است تا به مالک خود انرژی مغناطیسی استاتیک ارائه بدهد و ترتیبی بدهد که گردش خون در پا بیشتر شده و اکسیژن بیشتری در بدن جریان پیدا کند. به این ترتیب از شر درد و خستگی بیش از حد پاها خلاص خواهید شد.

چندین مطالعه پزشکی ثابت کرده است که آهنرباهای پا به عنوان یک روش درمانی موثر عمل می‌کنند. این کفی‌ها ترکیبی از درمان‌های طب فشاری، رفلکسولوژی و درمان‌های مغناطیسی برای جلوگیری از درد مزمن پا را شامل می‌شوند. همچنین اغلب این کفی‌ها کمک می‌کنند تا پاها با حالت استاندارد و بهتری در کفش قرار بگیرند. با خرید هر کدام از این کفی‌ها می‌توانید از آن‌ها برای کفش‌های مختلف استفاده کنید

برای خرید کفی کفش مغناطیسی از مالتینا اینجا کلیک کنید.

مزایای کفی مغناطیسی

مزایای کفی مغناطیسی برای ورزشکاران

کفی‌های مغناطیسی به دلیل خواص و توابع منحصر به فردشان، به خودی خود برای ورزشکاران مفید هستند. زمانی که ورزش می‌کنید به خصوص وقتی که می‌دوید، پاهای شما تنش زیادی را تحمل می‌کنند. این کفی‌ها کارشان این است که عضلات را تسکین داده و استرس را کاهش دهند. به لطف این کفی‌های کفش مغناطیسی می‌توانید بدون آسیب و درد بیش از حد ورزش کنید و از آن لذت ببرید.

کفی کفش مغناطیسی

گردش خون درست و تسکین درد

کفی‌های مغناطیسی در مقایسه با کفی‌های معمولی تا 45 درصد درد را کاهش می‌دهند. پوشیدن این کفی‌ها درد پا را کاهش داده و به گردش خون بهتر کمک زیادی می‌کند.

آهنرباها به طور استراتژیک روی نقطه‌های حساس در طب فشاری قرار گرفته و با ایجاد یک فشار ملایم در طول روز باعث می‌شوند که تورم و خستگی در پاهای شما کاهش پیدا کند. این موضوع به خصوص برای کسانی که از آرتروز رنج می‌برند مفید است.

این کفی‌ها برای افزایش گردش خون مفید است و به این ترتیب باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری در بدن جریان پیدا کند. همین روند باعث می‌شود که درد ناشی از آتروفی عضلانی کاهش یابد و تنش کمتری را در پاهای‌تان حس کنید.

علاوه بر این این کفی‌ها به کاهش درد و درمان شرایط پزشکی مانند نوروپاتی کمک می‌کند. نوروپاتی حالتی است که در ان فرد احساس سوزش یا بی حسی در پاها را تجربه می‌کند.

علاوه بر این، این کفی‌ها برای کسانی که از عفونت پا یا آسیب‌های پا، تاندونیت آشیل و سایر ناراحتی‌ها و بیماری‌های مربوط به پا رنج می‌برند، مفید است. به علاوه به کاهش درد ناشی از خستگی عضلات کمک می‌کنند.

 

تمیز شدن آسان

شاید اینطور به نظر نرسد اما این مورد هم به خودی خود یکی از مهم‌ترین مزایای این کفی‌ها است. کافی است کفی‌ها را با یک دستمال نم دار و یک شونده ملایم تمیز کنید یا با کمی آب و تمیزکننده ملایم بشویید تا به راحتی از شر کثیفی، بوی بد و کدر شدن آن‌ها خلاص شوید. تمیز نگه داشتن این کفی‌ها به افزایش کارایی آن‌ها کمک می‌کند. از این گذشته کفی‌های خوب از فوم باکیفیت ساخته شده‌اند که دارای منافذ بوده و تهویه خوبی دارند. به این ترتیب بو و آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند.

لذت بردن از پیاده روی و راه رفتن و حتی دویدن‌های روزانه

با این کفی دیگر از خستگی مداوم و دردهای طاقت فرسا خبری نیست و می‌توانید با خیال راحت بدوید و راه بروید و به کارهای روزانه و ورزش بپردازید. این کفی‌‌ها علاوه بر مزایایی که به خاطر آهنربا ایجاد می‌کنند، شامل مزایای یک کفی معمولی هم می‌شوند. به این ترتیب به بهبود ساختار کفش و ایجاد یک حالت استاندارد برای پا کمک می‌کنند. از این گذشته این کفی‌ها وزن بدن را به صورت متعادل تقسیم می‌کنند و خستگی را از شما دور می‌کنند.

ویژگی‌های یک کفی کفش مغناطیسی خوب

با توجه به اینکه انواع متنوعی از کفی‌های مغناطیسی کفش در بازار وجود دارند، گاهی انتخاب از بین آن‌ها کمی سخت می‌شود. در ادامه قصد داریم ویژگی‌های یک کفی کفش مغناطیسی خوب را به شما توضیح دهیم.

ساخته شده از فوم

کفی مغناطسی باید از فوم باکیفیت ساخته شده باشد. تنها فوم باکیفیت بالا می‌تواند شکل پای شما را به خودش بگیرد و راحتی بیشتری برای‌تان فراهم کند.

قدرت گاوس

زمانی که از قدرت مغناطیسی صحبت می‌کنیم، اندازه‌ها و مقیاس‌های متعددی وجود دارند که گاوس یکی از آن‌ها است. گاوس درواقع قدرت میدان مغناطیسی را بیان می‌کند. هرچه این میزان بیشتر باشد، کفی ها اثرگذاری بیشتری خواهند داشت. به این ترتیب باید به دنبال کفی باشید که قدرت گاوس بیشتری داشته باشد.

ارتفاع مناسب پاشنه

کفی‌های مغناطیسی هم مانند کفی‌های معمولی باید اندازه استاندارد پاشنه و کفی را داشته باشند. این مورد به خصوص برای کسانی که از فاشیا پلانتار یا التهاب غلاف کف پایی رنج می‌برند یا به تاندونیت آشیل مبتلا هستند، مهم است. قرار گرفتن یک کمربند ارتوپدی برای بالا بردن پاشنه، کمک زیادی به کاهش درد پاشنه پا می‌کند.

آرایش درست قطعات مغناطیسی

مطمئن شوید که قطعات مغناطیسی با ترتیب درستی در کفی کفش قرار گرفته‌اند. به طوری که باعث درد و ناراحتی نشوند بلکه به درمان شما کمک کنند. کسانی که از آسیب‌های بونیون یا قوز شست پا رنج می‌برند، این کفی می‌تواند باعث بیشتر شدن درد در آن‌ها شود.

تکنولوژی DynaFlax

بهتر است کفی‌هایی را بخرید که شامل تکنولوژی DynaFlax باشند. این تکنولوژی منحصر به فرد، پوشش را تا 100 درصد تضمین می‌کند. کفی که این تکنولوژی را دارد، به جذب شوک کمک زیادی می‌کند.

پشتیبانی از حالت استاندارد پا

قوس پای شما ممکن است کم یا زیاد باشد. باید با آگاهی از شکل پای خودتان کفی مناسب را انتخاب کنید. مثلا اگر از صافی کف پا رنج می‌برید، باید کفی‌هایی را انتخاب کنید که برای کف پای صاف طراحی شده باشد. قوس کم یا زیاد کفی باعث ناراحتی بیشتر و مضاعف پای شما می‌شود.

سفتی

بعد از اینکه از اندازه قوس کف پا مطلع شدید، باید به انعطاف پذیری و نرمی کفی دقت کنید. کفی‌ها باید انعطاف پذیر و منسجم باشند. برخی از کفی ها همچنین به کوسن‌هایی در قسمت قوس پا مجهز شده‌اند.

اگر بیشتر طول روز کفش به پا داشته باشید، ممکن است کفی که کوسن دارد برای‌تان انتخاب بهتری باشد. یا اگر به آسیب سوپینیشن مبتلا هستید، کفی های سفت یا نیمه سفت برای شما مناسب‌تر هستند.

شکل و اندازه

کفی باید متناسب با اندازه پا و اندازه کفشی که دارید، باشد. اگر کفش‌تان بزرگ و جادار است، باید کفی بزرگ بگیرید تا کفش اندازه مناسبی پیدا کند.  شکل کفی هم باید متناسب با شکل کفش باشد. مثلا کفی‌هایی که قسمت وسط‌شان بیشتر جمع شده است، ممکن است انتخاب خوبی برای یک چکمه بزرگ نباشد. به یاد اشته باشید که برای امتحان کردن کفی حتما باید اول کفی‌های خود کفش را خارج کنید. البته اگر یک سبک خاص و متداول دارید مثلا همیشه کتانی می‌پوشید یا همیشه از کفش‌های پاشنه دار استفاده می کنید، می‌توانید یک کفی را به عنوان کفی مناسب برای بیشتر کفش‌های‌تان تهیه کنید.

سوالات متداول

هر کفی مغناطیسی تا چه مدت کارایی دارد؟

برای استفاده عادی و معمولی هر کفی می‌تواند تا 6 ماه طول عمر داشته باشد. اما در صورتی که به درستی از آن‌ها مراقبت کنید، این زمان می‌تواند به 9 تا 12 ماه افزایش پیدا کند. البته کیفیت خود کفی هم بی تاثیر نیست.

آیا می‌توانم کفی های مغناطیسی خود را روی کفی قبلی کفش قرار دهم؟

بله. این کار حتی می‌تواند تاثیر کفی را بیشتر کند. البته کفی‌ها باید کاملا روی هم سوار شده و مچ شوند و این موضوع بیشتر به اندازه کفش بستگی دارد. اگر با قرار دادن دو کفی روی هم کفش شما بهتر پر می‌شود و پایتان بهتر در آن قرار می‌گیرد، این کار را انجام دهید. اما اگر احساس می‌کنید که با این کار کفش برای‌تان تنگ می‌شود، بهتر است کفی قبلی را بیرون بیاورید.

آیا هر کفی برای هر کفش و هر سایز پا می‌تواند مناسب باشد؟

معمولا کفی‌ها برای بیشتر افراد سایزبندی مناسبی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای بیشتر کفش‌ها استفاده کنید. اما اگر حس می‌کنید که سایز درست را نمی‌توانید پیدا کنید، می‌توانید کفی مناسب خودتان را سفارش دهید.

البته اگر امکان دریافت کفی سفارشی را ندارید، توصیه ما این است که یک کفی بزرگ‌تر بخرید و بعد فوم اضافه دور آن را خودتان با قیچی ببرید. این امکان برای بعضی از کفی ها که آرایش قطعات مغناطیسی روی لبه ها قرار ندارد، امکان پذیر است.

آیا این کفی‌های مغناطیسی عوارض جانبی هم دارند؟

بیشتر مردم و کاربران عوارض جانبی تجربه نمی کنند. اما عده کمی دچار سرگیجه، حالت تهوع و درد می‌شوند.

آیا می توان از کفی‌ها برای نوروپاتی استفاده کرد؟

متاسفانه برخی از افراد از جمله کسانی که از نوروپانی رنج می‌برند، نمی‌توانند از این کفی‌ها استفاده کنند. از جمله کسانی که از دستگاه شریان ساز، پمپ انسولین یا نوعی ایمپلنت الکتریکی استفاده می‌کنند. با این حال شما می‌توانید با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید که این کفی‌ها برایتان مناسب هستند یا خیر.

کفی کفش مغناطیسی

آیا کفی‌های مغناطیسی تاثیری در کاهش وزن دارند؟

هنوز هیچ دلیل علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد اما عده زیادی از کفی ها برای این منظور استفاده می‌کنند.

معرفی چندتا از بهترین کفی های کفش کغناطیسی

کفی های Nikken mStrides

کفی کفش مغناطیسی

این کفی ها به تکنولوژی DynaFlux با ثبت اختراع نیکن مجهز شده‌اند که کف پا را کاملا کاور می‌کنند و یک میدان مغناطیسی شدیدتر به شما می‌دهند. آهنرباهای استفاده شده در این کفی قدرت گاوس بین 800 تا 1000 دارند. این کفی‌‌ها کاملا راحت هستند.

مزایا

پوشش کامل: این کفی مانند یک  ژنراتور میدان مغناطیسی در کفش شما عمل می‌کند و یک پوشش 100 درصدی در زوایای مختلف ایجاد می‌کند.

DynaFlux: فن آوری پیشرفته DynaFlux مکان‌های مغناطیسی را در اپوزیسیون قطبی در چندین نقطه تقویت می‌کند. این کفی‌ها از آهنرباهای دائمی استفاده می‌کنند که بدون نیاز به افزایش قدرت گاوس کارشان را انجام می‌دهند.

تمیز و خنک: این کفی‌ها از پلی اتیلن ساخته شده‌اند که رطوبت و بو را جذب نمی‌کند و تهویه خوبی دارد.

نحوه مراقبت: به راحتی و تنها به کمک یک پارچه مرطوب و شوینده‌های خفیف می‌توانید این کفی را تمیز کنید. در صورتی که بیشتر کثیف شده است، از آب گرم و شوینده‌های ملایم استفاده کنید و در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

 

Magnet Jewelry Store

این کفی‌ها به جای داشتن آهنرباهای متعدد در نقاط مختلف، میدان مغناطیسی دارند. این میدان در درجات یکنواخت ایجاد شده‌اند و اندازه آن‌ها به اندازه کفی بستگی دارد.

این کفی‌ها به کاهش علائم آرتریت، گردش خون ضعیف، بی خوابی، درد زانو و درد مفاصل کمک می‌کند. لازم به ذکر است که بر خلاف بسیاری از نمونه های مشابه این کفی‌ها قابلیت تغییر اندازه با قیچی کردن را ندارند.

 

کفی مغناطیسی BillyTheTree Magnetics

کفی کفش مغناطیسی

این کفی‌ها حاوی آهنرباهای 5000 گاوس را در هر جفت فراهم می‌کند. این آهنرباها حاوی گره‌های ماساژ هستند تا بتوانند پاها و بدن شما را تحریک کنند. این کفی‌ها همچنین به تسکین درد پا کمک کرده و متابولیسم را بهبود می‌دهند. کفی‌های مغناطیسی برای مردان و زنان در سایز 5 الی 11 طراحی شده‌اند و در اندازه مناسب برش خورده‌اند.

ویژگی‌ها

این کفی‌ها دارای میدان مغناطیسی چند قطبی هستند که پا را ماساژ داده و به تحریک و آرامش پا کمک می‌کنند تا بدن استرس نداشته باشد.

قابلیت تغییر سایز: کفی‌ها با طراحی مشخص شده برای سایزبندی مختلف ارسال می‌شوند که می توانید خودتان مناسب‌ترین سایز را انتخاب کرده و با قیچی خانگی کفی را برش دهید تا به آن سایز برسید.

کفی Promagnet

کفی کفش مغناطیسی

کفی کفش مغناطیسی

Promagnet یک کفی با ضخامت 0.1  طراحی کرده است که اندازه گاوس داخلی آن 2550 است. آهنرباها در قطب متناوب قرار می‌گیرد و طول پا را کاملا پوشش می‌دهد. پوشش نایلونی از از ترک خوردگی پا جلوگیری می‌کند.

مزایا

طراحی قطب متناوب (شمال-جنوب) اجازه می‌دهد که میدان مغناطیسی نفوذ بیشتری از کفی‌های دیگر داشته باشد.

کفی‌های مغناطیسی دیگر آهنرباهای پراکنده دارند. اما این کفی فوکوس بهتری ایجاد می‌کند و یک پوشش 100 درصدی ارائه می‌دهد.

سطح کفی کاملا صاف بوده و هیچ گودی یا برامدگی ندارد.

کفی دارای کوسن‌های مخصوص برای جلوگیری از لغزندگی است.

۱۰ برند ایرانی در صنعت کفش را بشناسیم
۲۰ برند برتر کفش ورزشی که باید بشناسید
پرفروشترین مدل‌های کفش نایک در تمام سال‌ها

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024