6 کرم ضد‌‌ آفتاب شناخته شده در جهان با SPF استاندارد+لینک خرید

کرم ضد‌‌آفتاب

تابستان و روزهای آفتابی در راه است. آیا روشی برای محافظت از پوستتان در مقابل اشعه‌های مضر نور آفتاب سراغ دارید؟ آیا می‌دانید که چرا باید از کرم ضد‌‌ آفتاب استفاده کنیم و کدام ضد آفتاب مناسب پوستمان است؟ در این مقاله به این پرسش‌ها به طور کامل پاسخ می‌دهیم.

در حال حاضر حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید، به دو دلیل به شدت بحث برانگیز شده است. اول به دلیل نیاز اساسی بدن ما به ویتامین D، که پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن را تولید می‌کند و اگر آن را محدود کنیم، ممکن است برایمان مشکل ساز شود. دوم به دلیل نگرانی‌هایی‌ست که در مورد مواد فعال موجود در کرم‌های ضدآفتاب وجود دارد. این مواد تشکیل دهنده لایه SPF (لایه حفاظتی در مقابل نور خورشید)، ممکن است پیامدهای ناخواسته‌ای به همراه داشته باشند.

کرم ضد‌‌آفتاب

با وجود این نگرانی‌‌ها، چیزی که واقعیتی اساسی و تغییر‌ناپذیر به نظر می‌رسد، این است که آثار ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید، از مدت‌ها پیش به عنوان اصلی‌ترین عامل ایجاد چین و چروک، پیری و سرطان پوست شناخته شده اند. به همین دلیل برای کاهش چین و چروک‌های دور چشم، حفاظت مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید؛ اهمیت زیادی دارد.

فرابنفش؛ مضرترین اشعه موجود در نور خورشید

پیش از اینکه بدانید چگونه باید از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت کنید، دانستن این نکته که دقیقا در مقابل چه چیزی باید پوست را محافظت کنید، ضروری است. حس کردن نور خورشید، به ویژه هنگامی که بیرون از منزل هستیم و هوا آفتابی است، برایمان بسیار خوشایند خواهد بود. جالب است بدانید حتی در روزهای ابری که خورشید در آسمان دیده نمی‌شود، پرتوهای نور خورشید وجود دارند و به پوست ما برخورد می‌کنند.

یکی از اشعه‌های مضر موجود در نور خورشید اشعه فرابنفش یا (UV) است که با چشم انسان قابل دیدن نیست. هنگامی که این اشعه به پوستمان نفوذ می‌کند، پوست برای محافظت خود از اثرات مخرب آن، پرتوهای فرابنفش را جذب و رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کند که باعث تیره‌تر شدن رنگ پوست می‌شود. اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه‌ی UV می‌تواند موجب تولید بیش از حد ملانین و جهش DNAها شده و باعث تیرگی زیاد، پیری زودرس، ایجاد چین و چروک و سرطان پوست شود.

 اشعه‌ فرابنفش موجود در نور خورشید یک ماده‌ سرطان‌زا نیز محسوب می‌شود که آثار مضر آن با سیگار کشیدن و آلودگی هوا هم تراز هستند. قرار گرفتن بدون حفاظت از پوست در برابر نور خورشید یا لامپ‌های خورشیدی که تقریبا همان آثار را در احتمال ابتلا به سرطان دارند، بسیار خطرناک است.

تاکنون پژوهش‌های زیادی در مورد اشعه فرابنفش انجام شده است. نتایج آن رابطه قطعی اثر مخرب پرتوهای فرابنفش ساطع شده از خورشید و ایجاد چین و چروک، تغییر رنگ و خشکی پوست، پوسته پوسته شدن و نقص در سیستم ایمنی بدن و سرطان پوست را، کاملا روشن و آشکار می‌کند.

مشاهده آثار منفی نور خورشید روی پوست با یک آزمایش ساده

علاوه بر پژوهش‌های زیادی که آثار زیان‌بار پرتوهای نور خورشید را اثبات می‌کنند، خودتان هم می‌توانید این موضوع را آزمایش کنید. این آزمایش بسیار ساده است و کافیست پوست ناحیه‌ای از بدنتان را که به ندرت در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد را با پوست نقاطی از بدن که به طور مداوم در معرض نور خورشید قرار دارند، مقایسه کنید. خواهید دید پوست نواحی مانند پشت پاها، داخل بازوها، سینه، به ندرت خشک، پوسته پوسته و دارای چین و چروک هستند و تغییر رنگ به قهوه‌ای یا هر یک از علائم مربوط به پیری پوست در آن‌ها دیده نمی‌شود. این در حالی است که پوستی که به طور مداوم در معرض نور خورشید قرار دارد (مانند صورت و دست ها)، تیره و خشک‌تر است و ممکن است دارای چین و چروک یا لک باشد.

استفاده از کرم ضد آفتاب؛ یک استراتژی مهم و موثر در برابر آثار نور خورشید

متاسفانه، بزرگترین اثر منفی که اشعه‌های مضر نور خورشید بر پوست می‌گذارند، سرعت بخشیدن به روند پیری پوست است. همه ما در معرض این اشعه‌های مضر هستیم و استفاده از کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی و پوشیدن لباس‌هایی که از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند، تنها راه کاهش  آسیب ها و اثرات مخرب اشعه‌های مضر ناشی از نور خورشید است.

کرم ضد‌‌آفتاب

تصمیم‌گیری درباره‌ استفاده از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست، یک تصمیم شخصی است. با این حال، بدیهی ست که استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب به صورت روزانه و قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور آفتاب، به پوست آسیب جدی می‌رساند. این آسیب‌ها ممکن است به صورت ظهور پیش از موعد چین و چروک‌ها، برخی از انواع سرطان پوست، تغییر رنگ و کاهش خاصیت کشسانی پوست و تضعیف سیستم ایمنی بدن پدیدار شوند.

میزان SPF؛ فاکتور مهم در انتخاب و خرید یک کرم ضد آفتاب

میزان SPF یک کرم ضدآفتاب نکته بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. SPF به شما می‌گوید که تا چه مدت بدون بروز آفتاب سوختگی می‌توانید در آفتاب بمانید. برای مثال، فرض کنیم شما می‌توانید ۱۵ دقیقه بدون اینکه پوستتان قرمز شود، در آفتاب باقی بمانید. در این حالت ضدآفتابی که SPF آن ۱۵ است، به شما اجازه می‌دهد ۱۵ برابر بیشتر در آفتاب بمانید. (حدود سه ساعت و ۴۵ دقیقه) بدون این که پوست‌تان شروع به قرمزشدن کند. به عبارت دیگر، باید زمان را در ۱۵ که میزان SPF بود، ضرب کنید. برای ماه‌های بهار و تابستان که تابش‌های نور خورشید قوی و طولانی‌تر است، توصیه می‌کنیم از محصولات با SPF ۵۰ استفاده کنید. 

معرفی بهترین کرم‌های ضد‌ آفتاب

حالا که به صورت دقیق و علمی با آسیب‌های ناشی از نور خورشید بر پوست آشنا شدید، وقتش رسیده که یک کرم ضدآفتاب مناسب با پوست خود انتخاب و خریداری کنید. در ادامه چند نمونه از بهترین کرم‌های ضدآفتاب را معرفی و به بررسی ویژگی‌ آن‌ها می‌پردازیم و شما می‌توانید با کلیک بر روی عکس هر کدام از آن‌ها را به راحتی خریداری نمایید.

کرم ضد‌‌آفتاب Biotherm Lait Solaire Hydratant

کرم ضدآفتاب بیودرم بافت سبکی دارد و به راحتی جذب پوست شده و مانع از احساس سنگینی و خشک شدن پوست می‌شود و می‌توان از آن برای محافظت از پوست صورت و بدن به صورت همزمان استفاده کرد. مزیت مهمی که این ضدآفتاب دارد، این است که برای پوست‌های حساس طراحی شده و باعث بروز علائم حساسیت بر روی پوست نمی‌شود. همچنین حاوی ویتامین E است و باعث زیبایی و سلامت پوست می شود. این محصول  یک ضدآفتاب بی‌رنگ بوده و به راحتی زیر آرایش قابل استفاده است.  

کرم ضد‌‌آفتاب

خرید از آمازون

کرم ضد‌‌ آفتاب SkinCeuticals Ultra Facial Defense

این کرم ضد‌آفتاب برای افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، مناسب است و به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان در ساختار آن، از وقوع پیری زودرس و بروز لک و کک و مک ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید جلوگیری می‌کند. داشتن خاصیت مرطوب کنندگی بالای این کرم و  ایجاد ظاهر مات بر روی صورت، از دیگر مزیت‌های این کرم ضدآفتاب هستند.

کرم ضد‌‌آفتاب

خرید از آمازون

کرم ضد آفتاب ویچی فاقد الکل و پارابن (نگهدارنده‌های شیمیایی که به عمق پوست نفوذ می‌کنند و اثرات مخرب خود را در لایه‌های زیرین بافت پوست برجای می‌گذارند)، است و پوست را در مقابل اشعه فرابنفش خورشید، محافظت می‌کند. این کرم برای استفاده در ساحل‌های شن و ماسه نزدیک دریا و محیط‌هایی که گرد و غبار زیادی وجود دارد، بسیار مناسب بوده و مانع از چسبیدن آن‌ها بر روی پوست می‌شود و برای بزرگسالان و کودکان نیز قابل استفاده است.

کرم ضد‌‌آفتاب

خرید از آمازون

کرم ضد‌‌ آفتاب Shiseido Sport BB

کرم ضد آفتاب شیسیدو مناسب برای افرادی است که در طول روز بیشتر در فضای آزاد هستند و یا مدت زیادی را در زیر نور آفتاب ورزش یا پیاده روی می‌کنند. این کرم با عرق کردن پوست در حین انجام فعالیت‌های روزانه و یا ورزش کردن، خاصیت خود را از دست نمی‌دهد. اگر پوست شما خیلی چرب و درخشان است، این کرم انتخاب مناسبی برای شماست، زیرا ظاهری کاملا مات بر روی پوست دارد و هرگز بر پایداری آرایش تاثیر نمی‌گذارد.

کرم ضد‌‌آفتاب

خرید از آمازون

کرم ضد‌‌ آفتاب La Roche-Posay Anthelios Ultra-Light Mineral Sunscreen

این کرم ضد آفتاب یک انتخاب مناسب برای افرادی است که پوستشان جوش یا آکنه دارد، زیرا بافت ملایم و سبکی داشته و باعث افزایش چربی، بسته شدن منافذ پوست و تشدید وضعیت جوش یا آکنه‌ها نمی‌شود و پوست را در مقابل رادیکال‌های آزاد و اشعه فرابنفش نور خورشید محافظت می‌کند. 

کرم ضد‌‌آفتاب

خرید از آمازون

کرم ضد‌‌ آفتاب Garnier Ambre Solaire Sensitive

کرم ضد‌‌ آفتاب برند گارنیر، به خوبی تمام قسمت‌های پوست را پوشش داده و سریع جذب می‌شود و یکی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب از نظر کیفیت و قیمت است. این کرم ضد‌‌ آفتاب قیمت مناسبی دارد و به خوبی از پوست در مقابل اشعه های مضر نور خورشید محافظت می‌کند و بر روی انواع مختلف پوست‌ها قابل استفاده است. استفاده از این کرم باعث ایجاد احساس خنکی و شادابی پوست می‌شود و می‌توانید به صورت روزانه و حتی زیر آرایشتان از آن استفاده کنید.

کرم ضد‌‌آفتاب

خرید از آمازون

پوست شما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدنتان است که باید از آن مراقبت کنید و به زیبایی و سلامت آن اهمیت دهید. داشتن پوست زیبا و درخشان باعث افزایش حس اعتماد به نفستان شده و تاثیر مثبتی در روحیه شما دارد. بنابراین محافظت از پوستتان در مقابل عوامل مضر و مخرب، باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد.

استفاده از یک کرم ضد‌‌آفتاب مناسب با ساختار پوستتان، یک قدم بزرگ و موثر در سلامت، زیبایی و شادابی آن بوده و مانع از بروز مشکلات رایج پوستی، مانند آفتاب سوختگی، چین و چروک، کک و مک و لکه‌های ناشی از نور آفتاب و… می‌شود.

کرم ضد آفتاب

با توجه به نکات و راهنمایی‌هایی که در این مقاله  اشاره کردیم، به راحتی می‌توانید یک کرم ضد‌‌آفتاب خوب را انتخاب و خریداری کنید. اگر راهکار یا تجربه مفیدی در مورد مراقبت از پوست در مقابل نور خورشید و  استفاده از کرم‌های ضدآفتاب دارید، در بخش نظرات این نوشته، آن را با ما و خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

منبع: buseterim