کت و شلوار دامادی و راهنمای کامل انتخاب بهترین مدل ها برای مهم ترین شب زندگی

کت و شلوار دامادی - رنگ کت و شلوار دامادی

در یک جهان اید­ه‌آل برای آقایانی که به پوشیدن روزانه کت ­و شلوارهای گوناگون علاقه دارند یک کمد لباس وجود دارد که شامل مجموعه‌­ای از مدل­های مختلف کت­ و شلوار در رنگ­های متنوع است. اما حقیقت این است که بیشتر افراد دارای چنین شرایطی نیستند. به همین دلیل ما در این مطلب به بررسی نکات و معیارهایی انتخاب یک کت و شلوار دامادی مناسب می‌­پردازیم. به طور کلی فصل برگزاری، میزان رسمی بودن مراسم و میهمانان دعوت شده از مهمترین نکاتی هستند که باید حتما به آن‌ها توجه نمود.

 

انتخاب رنگ طوسی برای کت و شلوار دامادی

کت و شلوار دامادی - انتخاب رنگ طوسی برای کت و شلوار دامادی

کت و شلوار طوسی یک انتخاب عالی برای تمامی فصل‌های سال است. از این رنگ می‌توان در مراسم‌های رسمی و غیررسمی استفاده کرد و با انتخاب آن دیگر لازم نیست نگران برقراری تناسب با سایر میهمانان باشید. البته اگر مراسم مورد نظرتان در سطح جایزه اسکار است پیشنهاد می‌­کنیم از قوانین نانوشته مد پیروی کنید و همچون سایر میهمانان رنگ مشکی را انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی طیف‌­های گوناگون رنگ طوسی با تمرکز بر انتخاب این رنگ به عنوان رنگ اصلی در یک کت و شلوار دامادی می‌­پردازیم.

طوسی روشن (Light grey)

کت و شلوار دامادی - کت طوسی روشن

این رنگ یک انتخاب اید­ه‌آل برای میهمانی­‌هایی است که در بهار و تابستان و طی روز برگزار می‌شوند. یکی از دلایل این پیشنهاد میزان بازتاب بیشتر و جذب نور کمتر در رنگ‌­های روشن به نسبت رنگ­‌های تیره است. با انتخاب رنگ طوسی روشن در کت و شلوار دامادی خود کمتر احساس گرما خواهید کرد و می‌توانید انرژی‌تان را تا پایان مراسم عروسی حفظ کنید. به طورکلی هرچه طیف رنگی انتخاب شده تیره‌­تر باشد کت و شلوارتان هم جلوه رسمی‌­تری پیدا می‌­کند.

خاکستری (Grey)

کت و شلوار دامادی - کت مردانه مجلسی

طوسی یک رنگ چهارفصل است. این رنگ را می‌توان به سادگی با سایر رنگ‌­ها هماهنگ نمود. بهترین زمان برای طوسی تیره یا خاکستری اما پاییز است. اگر می‌خواهید استایل رسمی‌تری داشته‌باشید می‌توانید به همراه کت و شلوار خاکستری خود از اکسسوری‌های نظیر کراوات و پوشت استفاده کنید.

خاکستری زغالی (charcoal)

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار شیک

کت و شلوار خاکستری زغالی یک عضو جدانشدنی از کمد لباس آقایان خوش‌پوش است. این رنگ همانطور که برای یک جلسه‌ کاری رسمی مناسب است به عنوان کت و شلوار دامادی هم مناسب است. استفاده از این رنگ شما را فردی ثروتمند و متمول نشان می‌دهد. اگر مراسم عروسی‌تان در فصل‌های پاییز و زمستان و به خصوص پس از ساعت چهار بعد از ظهر برگزار می‌شود، انتخاب این رنگ بسیار هوشمندانه خواهد بود.

همانطور که گفته شد کت و شلوارهای تیره انتخاب بهتری برای مراسم‌های رسمی هستند، اما فراموش نکنیم که اکسسوری‌ها نیز تاثیر زیادی در میزان رسمی بودن یک استایل دارند.

 

انتخاب رنگ آبی برای کت و شلوار دامادی

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار آبی

اگر از کلیشه­‌ پیراهن سفید و کت و شلوار مشکی به عنوان لباس دامادی خسته شده‌­اید، انتخاب رنگ آبی این فرصت را به شما می‌­دهد که خاطره­ مراسم عروسی خود را با رنگ­ خاص­‌تری ثبت کنید. یک ترکیب اصیل و کلاسیک برای کت و شلوار دامادی، حاصل استفاده از کت آبی و یک پیراهن روشن طرح‌دار است. به طور کلی این رنگ با کفش مشکی جلوه رسمی‌­تری به خود می‌گیرد و معمولا در دفتر کار و قرارملاقات‌های تجاری از آن استفاده می‌­شود. اما برای مناسبت‌هایی که کمتر رسمی هستند پیشنهاد ما ترکیب کت و شلوار آبی با کفش قهوه‌­ای است.

آبی (Blue)

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار عروسی

کت و شلوار آبی معرف یک داماد امروزی است. اگر به دنبال یک انتخاب غیررسمی برای روزهای پاییز هستید، کت و شلوار آبی یک انتخاب مناسب است. بهترین زمان استفاده از این ست جذاب و خاص اما، مراسم‌هایی است که در شب‌های بهار و تابستان برگزار می‌شوند.

آبی ملوانی (Navy blue)

کت و شلوار دامادی - رنگ کت و شلوار مردانه

کت و شلوار آبی ملوانی در مقایسه با سایر رنگ‌های تیره، طیف ملایم‌تری دارد. این رنگ یک انتخاب بسیار عالی برای میهمانی‌های تابستان و پاییز است که پس از غروب برگزار می‌شوند. تیرگی کت و شلوار آبی ملوانی در روزهای زمستان به شما کمک می‌­کند که بدون نیاز به پوشیدن پالتو یا بارانی احساس گرمای بیشتری کنید. یک استایل رسمی از این رنگ شامل کت و شلوار آبی تیره به همراه  اکسسوری‌­های سفید و مشکی است. استفاده از سایر رنگ‌های اکسسوری‌ برای مراسم‌های غیررسمی پیشنهاد می‌شود.

 

انتخاب رنگ مشکی برای کت و شلوار دامادی

کت و شلوار دامادی - لباس دامادی

اگرچه کت و شلوار مشکی یک جایگزین رسمی‌ برای تاکسیدو است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که بتوان در تمامی مراسم‌ها از این ست استفاده کرد. با توجه به قوانین مد، مجالسی که در فصل زمستان یا پس از غروب برگزار می‌شوند، زمان مناسب‌تری برای پوشیدن کت و شلوار مشکی هستند. همچنین پیشنهاد می‌شود در استایل مشکی از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های غیر از سفید و مشکی استفاده کنید تا ست متعادل‌تری داشته باشید.

 

انتخاب رنگ کرم برای کت و شلوار دامادی

کت و شلوار دامادی - ست کت و شلوار مردانه

کت و شلوار کرم نیز همانند طوسی روشن، یک استایل غیررسمی است. این رنگ برای میهمانی‌هایی که در روزهای بهاری و کنار دریا یا در دشتی سرسبز برگزار می‌شوند، بسیار مناسب خواهد بود.

 

اگر عروسی شما در بهار و تابستان برگزار می‌­شود

کت و شلوار دامادی - رنگ لباس دامادی

برای همراه شدن با رنگ‌های شاداب طبیعت در فصل بهار انتخاب‌های زیادی وجود دارد. درباره تابستان اما شرایط  اندکی متفاوت است و باید با دقت نظر بیشتری عمل کرد. به طور کلی پیشنهاد ما برای مجالسی که در نیمه اول سال برگزار می‌شوند، کت و شلوارهایی با با رنگ‌های روشن است.

کت و شلوار آبی (Blue Suit)

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار شیک مردانه

آبی به تنهایی می‌تواند یک رنگ کامل برای ست دامادی باشد. اگر به استایل مونوکروم علاقه‌مندید، اکسسوری‌های تک‌رنگ مثل آبی ‌ملوانی، آبی روشن و قهوه‌ای در کنار کت و شلوار آبی انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود. استفاده از پیراهن سفید و کراواتی که با گره نسبتا درشتی به دور گردن بسته شده است نیز مکمل‌های خوبی برای کت و شلوار دامادی آبی هستند.

کت و شلوار طوسی روشن (Light Grey Suit)

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار دامادی ۲۰۱۹

طوسی روشن مثل یک بوم نقاشی خالی است که هیچ محدودیتی برای استفاده از رنگ‌های دیگر در آن وجود ندارد. برای فصل بهار اما پبشنهاد می‌شود از اکسسوری‌های رنگ‌ روشن و طیف پاستیلی استفاده کنید. مثل صورتی به جای قرمز و با آبی روشن به جای سورمه‌ای.

کت و شلوار کرم (Tan Suit)

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار دامادی 2019

فصل تابستان و یک عروسی که در ساحل برگزار می­‌شود، بهترین زمان برای پوشیدن کت و شلوار کرم هستند. این رنگ در مقایسه با طوسی روشن شادابی بیشتری دارد و برای میهمانی‌های غیر رسمی گزینه بهتری است.

 

اگر عروسی شما در پاییز و زمستان برگزار می‌­شود

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار بهاری

انتخاب لباس در پاییز به دلیل آب‌­وهوای متغیر این فصل همیشه با یک حس عدم اطمینان همراه است. پیشنهاد ما استفاده از کت و شلوار به همراه جلیقه است که در صورت سرد شدن هوا بتوانید در هماهنگی کامل با لباس خود از آن استفاده کنید. در مورد زمستان اما تردیدی وجود ندارد، رنگ‌های تیره‌تر بهترین انتخاب برای این فصل هستند.

کت و شلوار خاکستری (Grey Suit)

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار پاییزه

تیره‌گی ملایم رنگ خاکستری باعث شده است که این رنگ برخلاف طوسی روشن که مناسب بهار و تابستان است، یک انتخاب عالی برای روزهای پاییزی و زمستانی باشد.

کت و شلوار آبی ملوانی (Navy Suit)

کت و شلوار دامادی - قیمت کت و شلوار دامادی

آبی ملوانی دقیقا همان رنگی است که یک داماد خوش‌پوش در عروسی پاییزی خود به آن نیاز دارد. این رنگ از خاکستری رسمی‌تر است و استفاده از آن در پاییز، برای میهمانی‌های پس از غروب پیشنهاد می‌شود. درباره زمستان اما محدودیت خاصی وجود ندارد. آبی ملوانی به خوبی با اکسسوری‌های مختلف هماهنگ شده و می‌تواند به عنوان یک استایل مناسب در میهمانی‌های غیرسمی نیز استفاده شود.

کت و شلوار مشکی (Black Suit)

کت و شلوار دامادی - نکات خرید کت و شلوار دامادی

به علت آنکه اغلب جشن­‌های عروسی پاییز و زمستان در داخل سالن­‌ها برگزار می‌­شوند، دیگر نیازی نیست نگران انتخاب رنگ­ مشکی و احساس گرمای حاصل از جذب نور خورشید در فضای باز باشید. البته همانطور که پیشتر نیز گفته شد کت و شلوار مشکی انتخاب ایده‌آلی برای مراسم عروسی نیست، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود به همراه رنگ مشکی از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های متفاوت استفاده کنید، برای مثال کفش‌های قهوه‌ای!

کت و شلوار خاکستری زغالی (Charcoal Suit)

کت و شلوار دامادی - ست دامادی

اگر فکر می‌­کنید این رنگ برای مراسم شاد عروسی و کت و شلوار دامادی قدری بیش از حد تیره است، پیشنهاد ما استفاده از یک جلیقه و یا اکسسوری­‌های مختلف به رنگ­‌ روشن، نظیر پوشت سفید است. همچنین استفاده از کراوات به جای پاپیون نیز راه‌حل مناسبی برای رسیدن به یک استایل غیررسمی است.

 

کت و شلوارهای اسپورت

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار اسپرت

اگر چه کت و شلوار به طور کلی یک لباس رسمی به حساب می‌­آید اما می‌­توان براساس معیارهایی نظیر رنگ، نوع و طرح پارچه و البته شیوه دوخت این سبک از لباس را به دو گروه کت و شلوارهای رسمی، و کت و شلوارهای اسپورت تقسیم نمود. در ادامه این مطلب به بررسی چند رنگ رایج در کت و شلوارهای اسپورت می‌پردازیم.

کت و شلوار اسپورت کرم (Tan)

کت و شلوار دامادی - کت و شلوار شیک

کرم یک رنگ بسیار مناسب برای مراسم‌هایی است که در دشت‌های خارج از ‌شهر و یا ساحل دریا برگزار می‌­شوند. کت و شلوار کرم اسپورت بدون کراوات و جوراب امروزه به یکی از محبوبترین استایل‌های مد و فشن تبدیل شده است.

کت و شلوار اسپورت طوسی روشن (Light Grey)

کت و شلوار دامادی - ست لباس عروس و داماد

 همانطور که قبلتر گفته شد طوسی روشن به راحتی با رنگ‌‌ها و اکسسوری‌های مختلف هماهنگ می‌شود. به طورکلی طوسی و کرم، رنگ‌های بسیار مناسبی برای میهمانی‌هایی هستند که در روزهای گرم بهاری برگزار می‌شوند.

کت و شلوار اسپورت آبی (Blue)

کت و شلوار دامادی - کت اسپرت

کت و شلوار آبی بهترین رنگ برای زمانی است که به دنیال یک استایل اسپورت و خاص هستید. پیشنهاد ما برای جذابتر شدن این ست، استفاده از اکسسوری‌های ساده و ارزشمند، در طیف رنگ آبی است. میهمانی­‌های نزدیک غروب زمان بسیار مناسبی برای پوشیدن کت و شلوارهای اسپورت آبی هستند.

کت و شلوار اسپورت خاکستری (Grey)

کت و شلوار دامادی - کت اسپرت مردانه

شاید خاکستری را بتوان مناسب‌ترین رنگ برای دوخت یک کت و شلوار اسپورت دانست. خاکستری نیز همانند طوسی روشن به خوبی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود. فراموش نکنیم که یک کت شلوار خاکستری برای میهمانی غیر رسمی مناسب است و  انتخاب رایجی به عنوان کت و شلوار دامادی نیست.

جمع‌بندی نهایی

در این مطلب سعی کردیم تا مطابق با اصول و قوانین دنیای مد یک راهنمای کاربردی و مناسب برای انتخاب کت و شلوار دامادی ارایه دهیم. همانطور که با خواندن این مطلب متوجه شدید برای کت و شلوار شب عروسی، انتخاب‌­های بسیار زیادی وجود دارد. پس سعی کنید با استفاده از عناوینی که مطرح شد، استایل مناسب را انتخاب کنید و از این جشن زیبا بیشتر لذت ببرید. ضمن تبریک و آرزوی خوشبختی برای شما، پیشنهاد می‌شود تا از به­‌روزترین مدل‌‌های کت و شلوار اسپورت و کلاسیک فروشگاه بازدید بفرمایید.

 

مطالب پیشنهادی

راهنمای کامل انتخاب انواع کراوات برای هر فرد و هر لباس

مدل موی ستارگان جذاب دنیا را بشناسید و از آنها الهام بگیرید

استایل مردانه جذاب از نگاه زنان

انواع مدل های شیک و راحت کت تک مردانه مناسب فصل بهار

 

منبع: heblacktux.com و weddingideasmag.com