کاملترین راهنمای مچ بند هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام

در انتخاب بهترین مچ بند هوشمند و ردیاب تناسب اندام ممکن است اغلب کمی ‌سردرگمی ‌ایجاد شود اما بالاخره استفاده از کدام مچ بند هوشمند برای ثبت فعالیت‌ها مناسب تر است؟ در اینجا به چند نکته و توصیه برای انتخاب بهترین مچ بند هوشمند و ردیاب تناسب اندام اشاره می‌شود. در وهله‌ی اول اگر می‌خواهید از یک ردیاب تناسب اندام بدون نیاز به پوشیدن استفاده کنید، استفاده از یک برنامه تلفن همراه که گام‌های شما را می‌شمرد، شروع جالبی است. این روش برای مبتدیان بسیار مناسب است. این مقاله در سایت pcmag منتشر شده است و در ادامه این مقاله را خواهیم خواند.

فهرست مطالب

برنامه‌هایی مانند Fitbit ،Argus و Moves از جمله برنامه‌های گام شمار در گوشی‌های هوشمند هستند اما اگر از دوچرخه استفاده کنید یا در حال رانندگی باشید، گام‌های شما چگونه شمارش می‌شوند؟ با استفاده از برخی ردیاب‌های تناسب اندام و فعال کردن GPS روی تلفن هوشمند خود، می‌توانید مدت زمان، مسافت طی شده و اطلاعات دقیق فعالیت‌های خود را ثبت کنید. استفاده از برنامه‌های runtastic pro برای دویدن، cyclemeter برای دوچرخه سواری و strava هم برای دویدن و هم برای دوچرخه سواری پیشنهاد می‌شوند. برنامه قدیمی Coros SafeSound یکی دیگر از راه حل‌های جالب برای دوچرخه سواران است که می‌توانند GPS گوشی خود را روشن کنند و همزمان با گوش دادن به موسیقی و دریافت تماس تلفنی فعالیت خود را انجام دهند.

مچ بند هوشمند 1

چقدر باید برای یک کنترل کننده تناسب اندام و مچ بند هوشمند هزینه بپردازید؟

به طور کلی، بیشتر افراد برای استفاده از محصولات کنترل تناسب اندام بین 400 هزار تا 3 میلیون تومان هزینه می‌کنند. اگر کمتر از 400 هزار تومان پرداخت کنید، یک محصول با دقت متوسط دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، کنترل کننده‌های ارزان قیمت معمولا صفحه نمایش ندارند، بنابراین نمی‌توانید ببینید که چه اقداماتی انجام داده اید، مگر اینکه مدام به گوشی هوشمند خود نگاه کنید.

ردیاب‌های گران تر معمولا شامل مانیتور ضربان قلب و GPS می‌شوند که برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش طراحی شده است. اگر تنها فعالیت اصلی شما قدم زدن باشد، نیاز به خرید یک ردیاب با یک مانیتور ضربان قلب ندارید و در واقع یک هزینه غیر ضروری است و می‌توانید با هزینه در محدوده 49 تا 149 دلار بهترین مچ بند هوشمند مورد نظر خود را تهیه کنید.

درصورتی که شاغل هستید، توصیه می‌کنیم حداقل 99 دلار هزینه کنید و از ویژگی‌های بی نظیر کنترل کننده‌های فعالیت بدنی بهره ببرید.

چقدر باید برای مچ بند هوشمند هزینه کنیم؟

سبک و استایل مچ بند هوشمند مور نظر خود را انتخاب کنید!

یک سوال بسیار مهم قبل از انتخاب یک مچ بند هوشمند این است که چه نوع فرمی را برای مچ بند هوشمند می‌پسندید. ردیاب‌های تناسب اندام معمولا در قالب دستبند، ساعت و یا گیره هستند. امروزه اکثر ردیاب‌های تناسب اندام گیره ای می‌توانند مانند ساعت بر روی مچ دست بسته شوند. اما نگهداری گیره نسبت به دستبند و ساعت بسیار سخت‌تر است و احتمال افتادن یا خیس شدن گیره زیر آب بیشتر می‌شود.

به عنوان مثال، دستبندها و ساعت‌ها در هنگام تایپ کردن با رایانه یا شستن ظرف‌ها می‌توانند در آورده شوند. دستگاه‌های که باید روی مچ دست بسته شوند همیشه لوازم جانبی چشمگیری نیستند. اگر با نگه داشتن چیزی بر روی مچ دست خود ناراحت هستید بهتر است از یک کلیپس استفاده کنید. این سبک سالهاست که بسیار محبوب مردم است و استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۶ گجت لاکچری که در ایران نیست اما مالتینا برای شما فراهم میکند!

برخی ردیاب‌های گیره‌ای کوچکتر وجود دارند که روی کمربند و یا جلوی سینه استفاده می‌شوند. اکثر این دستگاه‌ها نمایشگر ندارند، به این معنی که باید همواره از طریق یک گوشی هوشمند فعالیت‌های خود را پیگیری کنید. در عین حال ردیاب‌های انگشتری، بر روی انگشتان شما قرار می‌گیرند. از بسیاری از جهات کاملا مشابه مدل‌های مچ بند هوشمند هستند و حتی گاهی به شکل جواهرات در دستان شما ظاهر می‌شوند. همچنین ردیاب‌های Fitbit Ace و Fido برای کودکان وجود دارد. جالب است بدانید حتی ردیاب‌هایی برای حیوانات خانگی نیز وجود دارد.

مچ بند هوشمند 3

آیا می‌خواهید ضربان قلب خود را کنترل کنید؟ 

نظارت بر ضربان قلب اگرچه خیلی ضروری نیست اما انواع مختلفی از مانیتورهای ضربان قلب وجود دارد. کنترل ضربان قلب ویژگی ای است که همه مردم به کنترل آن نیاز ندارند اما با این حال در دستگاه‌های ردیاب مختلف وجود دارد و باعث افزایش قیمت آنها می‌شود.

مانیتور ضربان قلب اپتیک در خود دستگاه قرار داده شده است. برخی از ردیاب‌های تناسب اندام از قابلیت مانیتورینگ ضربان قلب برخوردار نیستند اما می توانند با سینه بندهای کنترل ضربان قلب سازگار و جفت شوند و اطلاعات را از این دستگاه ها دریافت کنند. مدل های Garmin و Polar امکان اتصال به سینه بند کنترل ضربان قلب را دارند که 84.50  دلار هزینه آن است پس شما می‌توانید با خرید یک ردیاب تناسب به قیمت 40 یا 50 دلار یکی از دو مدل مذکور را انتخاب کنید.

در نهایت، اگر علاقه مند به دانستن ضربان قلب خود در حالت استراحت هستید، نیازی به خرید ردیاب یا مانیتور نوری ضربان قلب نیست. بسیاری از برنامه‌های گوشی‌های هوشمند با استفاده از دوربین گوشی شما میزان ضربان قلب شما را در حدود 15 ثانیه اندازه گیری می‌کنند. کافی است پالس ضربان قلب خود را یک بار یا دو بار در روز بررسی کنید.

کنترل با مچ بند هوشمند

آیا دوست دارید میزان خواب خود را کنترل کنید؟

بسیاری از ردیاب‌های تناسب اندام و مچ بند هوشمند خواب شما را ثبت می‌کنند. شتاب سنج‌های سه محوره با درجه حساسیت بیشتر قادر به تفکیک خواب و فعالیت شما هستند. بعضی از این دستگاه‌ها قابلیت نمایش نمودار را هم دارند و می‌توانند زمان خوابیدن و میزان دوره خواب عمیق شما را بر اساس حرکت نشان دهند.

همچنین ردیاب‌هایی اختصاصی برای خواب وجود دارند که به تشک متصل می‌شوند، اما مزیت قابل ملاحظه ای نسبت به مچ بند هوشمند ندارند. ردیاب‌های پوشیدنی باید قابلیت استفاده در زمان استراحت را داشته باشند. به عنوان مثال اگر دوست ندارید به هنگام خواب چیزی روی مچ دست شما را بپوشاند و نیاز به یک وسیله جدید و راحت تر دارید، بهتر است از مچ بند هوشمند فیت بیت استفاده کنید تا بتوانید هم در روز و هم حین خواب از آنها استفاده کنید.

مچ بند هوشمند 5

مچ بند هوشمند مناسب برای ورزش‌های خاص

شناگران تمایل به استفاده از یک مچ بند هوشمند ضد آب دارند، اما در نظر داشته باشید که تمام ردیاب‌های ضد آب برای شنا کردن مناسب نیستند. دونده‌ها نیاز به ردیاب‌هایی دارند که زمان، فاصله، سرعت و زمان باقی مانده را نشان دهد. در صورتی که می‌خواهید تمام این پارامترها را با یک دقت خوب و بدون نیاز به حمل گوشی هوشمند مانیتور کنید، نیاز به یک مچ بند هوشمند مخصوص دوندگان با GPS داخلی دارید. بدین منظور می‌توانید مچ بند هوشمند مخصوص دوندگان را در ادامه مطالعه کنید.

در ارتباط با صفحه نمایش، در صورتی که می‌خواهید آمار خود را در همه زمان‌ها مشاهده کنید، یا به سادگی از ردیاب خود به عنوان ساعت مچی استفاده کنید، بهتر است از یک ردیاب با صفحه نمایش خوب استفاده کنید. نحوه کنترل مچ بند هوشمند نیز مهم است. اگر دوست دارید به هنگام پوشیدن دستکش در سرما هم از مچ بند هوشمند استفاده کنید، باید دستگاه‌هایی که صفحه نمایش لمسی‌ای که نیاز به حرارت انگشتان ندارند را خریداری کنید.

دوچرخه سواران باید موارد بیشتری را کنترل و نظارت کنند. بین ردیابی که چند مایل پدال سواری و میزان کالری سوزانده شده را ثبت می‌کند تا ردیابی که بر قدرت و سرعت شما نظارت دارد، تفاوتی وجود دارد. ردیاب‌های تناسب اندامی وجود دارند که فعالیت دوچرخه سواری را به عنوان یک فعالیت ثبت و ضبط می‌کنند و شامل سنسورهای حرکتی خاص هستند. دستگاه‌های شرکت‌های خاص ورزشی مانند Garmin، Mio Global و Polar از این قابلیت برخوردارند.

اپلیکیشن‌های مچ بند هوشمند

اپلیکیشن

وجود اپلیکیشن تناسب اندام در گوشی یا در بستر وب، برنامه‌ای کاملا ضروری است، زیرا باید اطلاعاتی که یک ردیاب جمع آوری می‌کند، در جایی ذخیره شود. Fitbit یکی از بهترین برنامه‌ها و وب سایت‌هایی است که ما آزمایش کرده ایم. این برنامه به شما اجازه می‌دهد که همه اطلاعات مانند کالری مصرفی، شدت حساسیت و سطح استرس را ثبت کنید.

اگر دوست دارید میزان سوخت و ساز بدن خود را کنترل کنید، ردیابی‌ را انتخاب کنید که از مقیاس کنترل کالری سوزانده شده پشتیبانی کند. برنامه‌های Fitbit ،Polar، Withings ،Fitbit Aria 2 ،the Polar Balance و Bodywise Cardio را بررسی کنید. این برنامه‌ها وزن شما را مستقیما به اکانت‌تان ارسال می‌کنند، بنابراین نمی‌توانید سیستم را با وارد کردن مقدار عددی وزن کمتر گول بزنید! QardioBase 2 برای زنان باردار گزینه‌ی مناسبی است.

مچ بند هوشمند 7

ساعت هوشمند در مقایسه با مچ بند هوشمند

برخی مچ بندهای هوشمند دارای قابلیت‌های ساعت هوشمند هستند و برخی از ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی‌های مچ بند هوشمند. Fitbit Versa ترکیبی از هر دو است اما در حال حاضر در پشتیبانی برخی از برنامه‌های ساعت اپل مشکل دارد.

سری 4 ساعت‌های اپل، بر سلامت و ردیابی تناسب اندام بیشتر از هر ساعت هوشمند دیگری تاکید دارند. یک الکتروکاردیوگرام تائید شده توسط FDA در آن وجود دارد که یک از ریتم قلب یک فایل برای شما ایجاد می‌کند و می‌توانید آن را با پزشک خود به اشتراک بگذارید. ویژگی بی نظیری که در هیچ یک از ردیاب‌های ذکر شده در این کاتالوگ، یافت نمی‌شود. همانطور که از نامش بر می‌آید، اولین و بهترین ساعت هوشمند از این سری و برند است.

ساعت هوشمند در مقایسه با مچ بند هوشمند

سایر گزینه‌ها

در حال حاضر با وجود بسیاری از ردیاب‌های تناسب اندام خوب در بازار جمع آوری همه آنها در یک کاتالوگ کار دشواری به نظر می‌رسد اما در اینجا سعی برآن شده است که اطلاعات مرتبط با ردیاب‌هایی که امتیاز چهار یا بالاتر را کسب کرده اند، به همراه محدودیت‌های آنها و قابلیت‌های‌شان ذکر شوند تا بتوانید از بین آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

مچ بند هوشمند Fitbit Charge 3

Fitbit Charge 2 یکی از محبوب ترین ردیاب‌های تناسب اندام طی دو سال اخیر است. Fitbit با عرضه مدل جدید مچ بند هوشمند Charge 3، با قیمت 149.95 دلار محصولی با ویژگی‌های بهتر را به بازار عرضه کرده است. صفحه نمایش واضح تر، عمر باتری طولانی تر، سنسورهای جدید، ایمن به هنگام شنا کردن و اطلاع رسانی‌های آن مانند تماس تلفن باعث شده است تا مچ بند هوشمند Charge 3 جزء بهترین ردیاب‌های تناسب اندام باشد. این مدل یکی از بهترین مدل‌ها برای ثبت و نظارت بر فعالیت‌های شما محسوب می‌شود.

صفحه نمایش بزرگتر، باتری بهتر

Fitbit مدل Charge 3، مانند Fitbit Charge 2 طراحی شده است اما صفحه نمایش لمسی‌ OLED آن دارای منطقه فعال لمس 0.2 تا 0.7 اینچ است که مقیاس منطقه قابل لمس آن از Fitbit 2 بزرگتر است و رزولوشن آن به مراتب بالاتر است. این باعث می‌شود اعلان‌ها و پیام ها را با کیفیت بهتر از تلفن همراه دریافت کند و فضای کافی برای خواندن متن آن وجود دارد. یک قاب کوچک در زیر صفحه نمایش وجود دارد که نماد Fitbit است  اما به اندازه Fitbit Ionic و Versa قابل توجه نیست.

بدنه ردیاب از جنس آلومینیوم ساخته شده و دارای یک دکمه محکم در سمت چپ است. این ویژگی از لحاظ ظاهری باعث می‌شود که Fitbit اندکی ساده به نظر برسد اما از لحاظ استفاده بسیار آسان است به خصوص زمانی که با کوچکترین لمس صفحه نمایش با یک لرزش کوچک آماده به کار می شود.

Fitbit مدل Charge 3، دارای بند‌های قابل تعویض است، بنابراین می‌توانید در مهمانی‌ها و جلسات رسمی ‌با لباس یا شلوار خود آن را ست کنید. مدل‌های رنگی آن در طرح های یک بند سیاه سیلیکونی همراه با یک بدنه گرافیت یا یک نوار سیلیکون آبی یا خاکستری با بدن طلایی عرضه می‌شوند. نسخه ویژه آن با قیمت 20 دلار بیشتر از ویژگی‌های NFC برای استفاده با Fitbit Pay نیز برخوردار است و رنگ بدنه آن به رنگ گل رز طلایی با نوار لاواندوی یا یک بدنه گرافیت با یک نوار سفید کلفت ورزشی است. بند‌های اضافی Fitbit از جنس سیلیکونی تا چرم و در رنج قیمت‌های 29.95 دلار تا 49. 95 دلار تغییر می‌کنند.

مچ بند هوشمند فیتبیت 2

صفحه نمایش بزرگتر آن باعث تغییر در رابط کاربری می‌شود و مانند ساعت‌های هوشمند است. از طریق صفحه اصلی، می‌توانید آمار فعالیت‌های روزانه خود را مشاهده کنید. با زدن ضربه ای کوچک در سمت چپ صفحه نمایش، وارد منوی برنامه می‌شوید که به صورت یک نوار عمودی در هر صفحه نمایش داده می‌شود و می توانید به برنامه ها دسترسی داشته باشید همچنین با لمس و کشیدن این نوار به سمت پایین، می‌توانید به اعلان‌ها و پیام ها دسترسی پیدا کنید. با اعمال یک فشار کم بر دکمه سمت چپ، به صفحه قبلی باز گردانده می‌شوید و اگر این دکمه را طولانی تر فشار دهید، منوی میانبر تنظیمات صفحه نمایش و اعلانات نمایش داده می‌شود.

در آزمایش‌های صورت گرفته، حساسیت صفحه لمسی زیاد نیست. گاهی اوقات به طور ناخواسته پیش آمده که با فشردن ناحیه اشتباهی روی صفحه نمایش، فعالیت‌های دیگری انتخاب و طی فعالیت‌های روزانه شما ثبت می‌شوند و خوشبختانه این مسئله در صفحه نمایش‌هایی با حساسیت کمتر اتفاق نمی‌افتد. این موضوع مشکلی است که در دیگر صفحه‌های لمسی OLED مانند Garmin Vivosmart وجود دارد.

ازطرفی دیگر، Charge 3 از یک باتری بزرگ با قابلیت مدت زمان نگهداری شارژ هفت روزه استفاده می‌کند. اما توجه داشته باشید که در نهایت، عمر باتری به استفاده شما بستگی دارد، اما من تقریبا یک هفته آن را پوشیده‌ام و همچنان 35 درصد از توانش باقی مانده است. یکی از ناامیدی‌ها این است که Fitbit هنوز از یک شارژر اختصاصی استفاده می‌کند، بنابراین اگر جعبه شارژر را گم کنید یا بشکند، مجبور خواهید شد که یک شارژر جایگزین جدید تهیه کنید.

Charge 3 مقاومت بیشتری نسبت مدل‌های قبلی دارد و تا ارتفاع 50 متری زیر آب جواب می‌دهد. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن در حمام یا استخر برای ردیابی حرکت‌های خود استفاده کنید.

مچ بند هوشمند فیتبیت 3

تست اجرا

در داخل، Charge 3 یک سنسور مشابه با Charge 2 وجود دارد که بر فعالیت فرد، تعداد ضربان قلب و میزان اشباع اکسیژن در مویرگ ها با استفاده از سنسورهای جدید نظارت می‌کند و می‌تواند میزان اکسیژن موجود در خون را نشان می‌دهد. از این سنسور اغلب برای شناسایی حالت خواب استفاده می‌شود.

از منظر دقت، Charge 3 عملکرد بهتری را در آزمایش نشان داده است. در یک مایل پیاده روی بر روی تردمیل با سرعت 3.5 مایل برساعت، 2036 گام توسط Charge3 ثبت شد. در حالی که در یاماکس SW-200 Digi-Walker تعداد 2059 گام به ثبت رسید و این یعنی 2.8 درصد اختلاف در اندازه گیری. دریک مایل پیاده روی با سرعت 5.0 مایل در ساعت، 1،915 گام توسط Charge3 و 1956 گام توسط یاماکس ثبت شد که درصد اختلاف از 2.8 به 2.1 درصد کاهش یافت. به طور کلی، اختلافات کمتر از 3 درصد، دقت بالاتر از حد متوسط را نشان می‌دهد.

در ردیابی محیط های خارج از منزل، Charge 3 به اندازه کافی دقیق نیست. در آزمایش یک مایل پیاده روی و دوندگی، 0.78 مایل برای پیاده روی و 0.94 مایل برای دوندگی من ثبت کرد. این مدل دستگاه GPS ندارد، بنابراین از این نظر جالب نیست. اگر قصد دارید در خارج از منزل فعالیت های خود را با استفاده از این ردیاب ثبت کنید، بهتر است GPS تلفن همراه خود را برای داده برداری دقیق تر به آن متصل کنید.

مچ بند هوشمند فیتبیت 4

نظارت بر ضربان قلب آن نیز ثابت است. در تست تردمیل، Charge 3 پنج پالس در دقیقه ثبت کرد که با میزان ثبت شده توسط سینه بند PolarH 10 یکسان بود.

برنامه Fitbit یکی از برنامه‌های تناسب اندام مورد علاقه ما است و از برنامه ردیابی سلامت خانم‌ها (هم در برنامه و هم بر روی دستگاه) و همچنین ردیابی عمیق خواب پشتیبانی می‌کند. در مورد خواب، Fitbit یک برنامه آزمایشی به نام Score beta روی Charge 3 عرضه کرده است. کسانی که از Charge 3،  Ionicیا Versa استفاده می‌کنند، می‌توانند از طریق ثبت نام در Fitbit La میزان کیفیت خواب خود را در شب‌ها اندازه گیری کنند. هر چند که این ویژگی توسط ما تست نشده است زیرا این برنامه تا ماه نوامبر منتشر نشده بود.

مچ بند هوشمند و ردیاب تناسب اندام برای همه

Fitbit اخیرا با Ionic و Versa وارد بازی مچ بند هوشمند شده است که هر دو شامل ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش رنگی، فروشگاه برنامه‌ها و ادغام پیشرفته‌تر با گوشی‌های هوشمند خود هستند. اگر به دنبال برنامه‌های زیادتری هستید ساعت اپل سری 4، گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد اما این نسخه بزرگ و گرانتر است و عمر باتری کمتری دارد. مطمئنا که این مدل خیلی کامل نیست اما از لحاظ استفاده و پوشیدن راحت است که آمارها نشان می‌دهد بسیاری از مردم از این مدل استقبال می‌کنند. اغلب اوقات نیاز به شارژ کردن ندارد و به روز رسانی صفحه Charge 3، سنسورها و کیفیت ساخت، باعث می‌شود که یک پیشنهاد عالی برای خریداران تلقی شود.

مچ بند هوشمند Fitbit Charge 3

خرید

مچ بند هوشمند Garmin Vivoactive 3 Music

چه انتظاراتی از یک ردیاب تناسب اندام یا مچ بند هوشمند دارید؟ آیا دوست دارید ضربان قلب را به طور مداوم دنبال کند و از طریق تلفن آنها را نشان ‌دهد و آمار پیشرفته‌ای درباره سلامت‌تان ارائه دهد؟ آیا دوست دارید آن را در رختخواب، در استخر یا حتی در دفتر بپوشید و از آن استفاده کنید؟ آیا می‌توان از مچ بند هوشمند به جای تلفن استفاده کرد؟ آیا GPS دارد؟ آیا می‌توان از طریق آن تماس‌های بدون هزینه برقرار کرد؟ آیا قابلیت پخش موسیقی دارد؟ Garmin Vivoactive 3 Music همه این ویژگی‌ها را یکجا در خود دارد. در این نسل، Garmin Vivoactive 3 با ذخیره سازی موسیقی و فایل‌های صوتی می‌توانید از طریق هدفون بلوتوث، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. در ادامه مطالب خواهید دید که Garmin Vivoactive 3 Music رقیب خوبی برای محصولات دیگر به حساب می‌آید.

فناوری جدید Vivoactive 3 در پخش موسیقی

اگر در حال حاضر با Garmin Vivoactive 3 آشنا هستید و از آن استفاده می کنید، نسخه Music آن برای شما جدید نیست و نیاز هست فقط یک بار سیستم عامل را به روزرسانی کنید. همچنین در برنامه ردیابی خواب آن در سال 2018 پیشرفت هایی صورت گرفته است که همگی نیاز به بروزرسانی دارند. مدل‌ها و طرح های رنگی این نسخه کمی ‌متفاوت هستند و هزینه آن 30 دلار بیشتر از نسخه قدیمی آن ‌است.

تفاوت اصلی این مدل با مدل پیشین در این است که می‌تواند موسیقی، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی را از طریق هدفون‌های بلوتوث پخش ‌کند. همچنین تا 3.5 گیگابایت حافظه اضافی را در اختیارتان قرار می‌دهد که برای نگهداری 500 آهنگ کافی است. اگر بسیار از سرویس‌های موسیقی استفاده می‌کنید، می‌توانید به iHeartRadio و Deezer نیز متصل شوید و لیست پخش‌های قابل دانلود را به دستگاه انتقال دهید. برای استفاده از موسیقی، پادکست‌ها یا سایر فایل‌های صوتی بر روی Garmin Vivoactive 3 Music، شما باید برنامه Garmin Express را در OS X یا ویندوز نصب کنید. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید فایل‌های صوتی را از تلفن خود مستقیما بارگیری کنید. اما با این حال، می‌توانید از تلفن خود برای تنظیم اتصال به iHeartRadio و سایر سرویس‌های پشتیبانی شده از طرف شخص ثالث استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که Vivoactive 3 Music باید به Wi-Fi متصل شود تا بتواند آهنگ‌ها را دانلود کند.

هنگامی‌که موسیقی بارگیری شود و هدفون‌های شما متصل ‌شوند، می‌توانید ساعت‌ها به موسیقی گوش کنید. Garmin Vivoactive 3 Music دارای GPS نیز هست. این بدان معنی است که می‌توانید دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا و فعالیت‌های دیگر زیادی بدون نیاز به گوشی خود داشته باشید.

مچ بند هوشمند Garmin Vivoactive 2

استایل، راحتی و باتری

Vivoactive 3 Music در دو رنگ عرضه می‌شود: سیاه و سفید با بدنه نقره‌ای و گرانیت آبی با طلای رز. من مدل سیاه و نقره‌ای را که ساده و قابل انعطاف هست را برای فعالیت‌های ورزشی مناسب می‌دانم. شاید خیلی شیک و با کلاس نباشد اما راحت و ساده است.

بندهای سیلیکونی در اندازه استاندارد 20 میلی متر آن به گونه‌ای است که شما می‌توانید آن را به راحتی برای هر مدل Garmin که دوست دارید استفاده کنید. قاب آن در نور خورشید نیز بسیار براق و درخشان است. به همین منظور، به هنگام خرید این نوع مچ بند هوشمند شما می‌توانید محصول را با توجه به آنچه که خود دوست دارید سفارشی سازی کنید و از بندهای مورد علاقه خود استفاده کنید و یا از نمونه‌های آماده، محصول دلخواه خود را انتخاب کنید.

صفحه نمایش لمسی به قطر 1.2 اینچ به شما امکان می‌دهد که تنظیمات و آمار فعالیت‌های خود را به راحتی کنترل کنید و به عنوان مثال تعداد پله‌هایی که طی کرده اید را بشمارید. یک دکمه بر روی لبه بیرونی صفحه نمایش وجود دارد که امکان دسترسی سریع برای تنظیم فعالیت‌های جدید را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

سنگین بودن ساعت مچی همواره اذیت کننده است و باعث توقف فعالیت می‌شود. به همین علت همواره به دنبال دستگاهی بوده ام که پس از پوشیدن آن مچ دست احساس راحتی داشته باشد. از این نظر،Vivoactive 3 Music با وزن 1.38 اونس برای پوشیدن در طول روز و انجام فعالیت‌های روزانه سنگین نیست، اما ضخامت 0.54 اینچ آن باعث می‌شود که  به هنگام خواب آن را در بیاورم. با این حال، برای انجام تست خواب مجبور به پوشیدن آن در طی خواب بودم.

Garmin‌ها، عمر باتری فوق العاده‌ای دارند و این امر کاملا درست است. Vivoactive 3 Music به طور کامل شارژ می‌شود و تا 7 روز باتری را در خود نگه می‌دارد. اگر از آن همانند یک مچ بند هوشمند روزانه 5 ساعت به همراه GPS و پخش موسیقی از طریق بلوتوث به طور همزمان استفاده کنید، باطری خود را تا 7 روز از دست نخواهد داد. در واقع با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد، از جمله اتصال بلوتوث، Wi-Fi و +Ant؛ ذخیره سازی داده‌ها برای موسیقی و آمار فعالیت نظارت بر ضربان قلب؛ جی پی اس و استفاده از هر برنامه ای که از فروشگاه Connect IQ بارگیری شده است؛ باتری این دستگاه یک شاهکار واقعی به شمار می‌رود.

برای شارژ کردن ساعت، آن را به هر منبع برقی با استفاده از کابل USB وصل کنید. یک پایه مغناطیسی ایمن در محصولات Garmin وجود دارد که به عنوان شارژ اختصاصی این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام داده‌هایی که جمع آوری می‌شوند با برنامه تلفن همراه Garmin هم اندروید و هم iOS همگام سازی می‌شوند و می‌توانید تمامی اطلاعات جمع آوری شده را با جزئیات بیشتر و راحت تر از دستگاه تلفن همراه از طریق دسترسی به وب با همان نام اپلیکیشن مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید.

تنوع در فعالیت‌ها و موسیقی

مچ بند هوشمند Garmin Vivoactive 3 Music 2

برخی از ساعت‌های ورزشی فقط می‌توانند یک فعالیت خاص مانند غواصی یا پیاده روی را ثبت کنند، اما Varity نام یک برنامه در Garmin Vivoactive 3 Music است که می‌تواند فعالیت‌های بسیاری را ثبت و ضبط کند. با فشار دادن یک دکمه کوچک روی ردیاب، می‌توانید بیش از 15 نوع مختلف تمرین مانند دویدن، پیاده روی، قایق رانی، یوگا، دوچرخه سواری در محیط داخلی و پاروزدن را ثبت و کنترل کنید. همچنین این ویژگی وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توانید پیاده روی و دویدن خود را به طور خودکار در هر زمانی که این فعالیت‌ها را انجام می‌دهید، گزارش گیری کنید. اگر قبلا از برنامه Garmin Connect Mobile استفاده کرده باشید، داده‌های قبلی شما به طور خودکار به Vivoactive 3 Music اضافه می‌شوند و برنامه می‌تواند با توجه به سابقه فعالیت‌های شما، فعالیت‌های پیشنهادی بهتری را دراختیارتان قرار دهد .همچنین می‌توانید همواره هدف خود را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید. افزون بر این، با دنبال کردن ضربان قلب خود در طی شب و روز، می‌توانید میزان استرس خود را نیز کنترل کنید.

Garmin با همکاری Firstbeat دیگر فاکتورهای تحلیل نرخ ضربان قلب را نیز بررسی کرده اند تا بتوانند سطح استرس افراد را اندازه گیری کنند که به صورت گراف و نمودار روی ساعت یا برنامه نصب شده روی گوشی نمایش داده می‌شود. همچنین Garmin می‌تواند پس از جمع آوری داده‌ها در طی روز، سن سلامتی و تندرستی جسم، میزان اکسیژن دریافتی و نوسانات نرخ ضربان قلب‌تان را تخمین بزند. برای دست یابی به این مقادیر باید به مدت یک هفته از مچ بند هوشمند خود دائما استفاده کنید تا بتواند میزان تغییرات ضربان قلب شما را در طی فعالیت‌های سخت محاسبه کند. پس اگر علاقه مند به دانستن چنین فاکتورهایی درباره‌ی سلامت قلب و جسم خود هستید مچ بند هوشمند Garmin می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کنند. یکی دیگر از مزایای Vivoactive 3 این است که می‌تواند بر طول دوره‌ها و تمرینات ورزشی نظارت داشته باشد و با تعیین فاصله‌ها و گپ‌های زمانی دلخواه می‌توانید فعالیت‌های ورزشی خود را بهتر کنترل کنید.

معرفی Garmin Vivoactiv 6

معیارهای پیشرفته

در گردآوری و گزارش دهی شاخص‌های پیشرفته، Garmin همواره تراز اول بوده است و Vivoactive 3 Music همیشه توانسته است اطلاعات جالب و مفیدی را برای علاقه مندان به تناسب اندام فراهم کند.

برای مثال، هنگامی ‌که رکورد دویدن خود را ضبط می‌کنید، خلاصه ای از داده‌ها از جمله فاصله، زمان، سرعت متوسط، افزایش و نوسانات و کالری سوزانده شما ثبت می‌شود. همچنین نمودار دقیقی از ضربان قلب، سرعت، سرعت دویدن و حتی دمای محیط نیز اندازه گرفته و نمایش داده می‌شوند. چه چیزی بهتر از این می‌خواهید؟ حتی می‌توانید حداکثر سرعت و سرعت متوسط ​​یا مقدار زمانی که ضربان قلب شما با توجه به شرایط مختلف تغییر کرده است را مشاهده کنید. بازه‌ی اندازه گیری این داده را می‌توان به بخش‌ها و بازه‌های کوچکتر تقسیم کرد و هر بخش را جداگانه بررسی و تحلیل کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، اگر از ساعت خود به اندازه کافی برای ردیابی فعالیت‌های خود استفاده کنید، VO2 یا همان حداکثر میزان مصرف اکسیژن در طی فعالیت و دیگر آمارهای ارزشمند را مشاهده خواهید کرد. یکی از فاکتورهایی که Vivoactive 3 Music نمی‌تواند کنترل کند، زمان عادت ماهیانه بانوان و زایمان آنهاست که ردیاب‌های تناسب اندام بسیار کمی ‌مانند مچ بند هوشمند Fitbit از این قابلیت برخوردارند.

دقت در مچ بند هوشمند Vivoactive 3

برای اطمینان از صحت در تعداد دفعات و ضربان قلب، از یک تردمیل و مانیتور ضربان قلب استفاده کردم تا اطلاعات آنها را با اطلاعاتی که توسط Garmin Vivoactive 3 Music گزارش می‌شد، مقایسه کنم. همچنین برای صحت و دقت GPS به خارج از منزل رفتم وعملکرد GPS، مسیرها و فاصله را با نتایج به دست آمده از نقشه‌های گوگل مقایسه کردم.

یک فرد معمولی، در یک مایل پیاده روی حدود 2000 گام بر می‌دارد. برای اطمینان از صحت فاکتور شمارنده گام از یک شمارنده استفاده کردم تا میزان دقت این استاندارد را بررسی کنم. پس از یک مایل پیاده روی یک تردمیل و مقایسه نتیجه آن با Vivoactive 3 Music، من 1998 بار گام برداشته بودم.

در مورد میزان ضربان قلب، محدوده و میانگین اندازه گیری با آنچه که در Tickr X گزارش شده بود، مطابقت داشت. با این حال، در زمان واقعی اندکی تاخیر وجود دارد. در ابتدای فعالیت، ضربان قلب من تقریبا 20 ثانیه از زمان استارت خواندن Ticker X عقب افتاده بود. هرچه بیشتر فعالیت می‌کردم، مقدار خوانده شده به مقدار واقعی نزدیک تر می‌شد. اگر واقعا نیاز دارید که ضربان قلب دقیق خود را به دست آورید بهتر است از سینه بند ضربان قلب PolarH 10 استفاده کنید زیرا اجزا و وسایل الکتریکی آن دقت بهتری نسبت به اجزای نوری دارند.

مچ بند هوشمند Garmin Vivoactive 3 Music 3

ویژگی‌های مچ بند هوشمند Vivoactive 3 Music

Vivoactive 3 Music دارای قابلیت‌های قابل ذکر بسیاری است و این ویژگی‌های جالب عبارتند از برخورداری از یک قطب نمای ساده، یک دوربین Virb برای کنترل از راه دور یا سیستم گزارش و نمایش گیری آب و هوا. استفاده از تمام امکانات این برنامه‌ها همانطور که ذکر کردم بدون نیاز به پرداخت هزینه است. همچنین می‌توان به اطلاعیه‌های تلفن همراه دست پیدا کرد یا پیام‌های متنی ارسال شده به گوشی همراه را به طور مستقیم از ساعت هوشمند خود می‌توانید تماشا کنید و پاسخ دهید، اما توجه داشته باشید که این شرط زمانی برقرار است که ساعت را به یک دستگاه Android متصل کرده باشید.

نتیجه گیری

پیدا کردن ویژگی‌های دلخواه و مورد نظر افراد در انتخاب یک ردیاب تناسب اندام یا مچ بند هوشمند بسیار ضروری است، اما فراموش نشود که قابل اطمینان بودن، سختی، دقت و عمر باتری به هنگام خرید و در انتخاب یک مچ بند هوشمند باید حتما بررسی شوند. Garmin Vivoactive 3 برخورداری از تمام این ویژگی‌ها را تضمین می‌کند. اگر تمایل دارید از یک مچ بند هوشمند پوشیدنی با کیفیت بالا استفاده کنید که هم امکانات مناسبی دارد و هم از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند برخوردار است و آمار دقیق از وضعیت سلامتی شما ارائه می‌دهد، Vivoactive 3 Music باید در ابتدای لیست انتخاب‌های شما قرار گیرد. من حتی تضمین می‌کنم اگر ویژگی‌های تناسب اندام با دقت بالا برایتان بسیار اهمیت دارد، خرید این مدل ردیاب از ساعت اپل نیز بهتر است. Vivoactive می‌تواند بسیاری از عناصر مورد علاقه فعالیت‌های شما را ثبت کند و تنها یک ردیاب‌های تناسب اندام یا مچ بند هوشمند نیست؛ دستگاهی همه کاره است و یکی از انتخاب‌های محققان ما به شمار می‌رود. خلاصه، اگر دوست دارید با صرف هزینه معقول و کم، کارایی‌های زیادی از دستگاه خود دریافت کنید، Fitbit Charge 3 را با هزینه 150 دلار بررسی کنید!

مچ بند هوشمند Garmin Vivoactive 3 Music

خرید

سری 4 ساعت‌های هوشمند اپل

سری 4 ساعت‌های هوشمند اپل حرفی به جای نمی‌گذارند و بسیار فوق العاده هستند. آخرین ورژن ساعت‌های هوشمند اپل دارای نمایشگر بزرگتر، قابلیت اتصال به تلفن همراه بهتر و نظارت بر ضربان قلب با دقت بیشتر در مقایسه با مدل‌های قبلی است. معیارهای پیشرفته مرتبط با سلامت و سیگنال‌های ECG را حتی بهتر از یک ردیاب تناسب اندام اندازه گیری می‌کند. تنها چیزهایی که بهبود نیافته اند طول عمر باتری آن است که مانند ورژن‌های قبلی باقی مانده است و قیمت آن از 399 دلار شروع می‌شود و اگر بخواهید از مدل سلولی با طراحی بند اختصاصی استفاده کنید باید هزینه بیشتر بپردازید. هر اندازه که هزینه برای این مدل پرداخت می‌کنید به همان اندازه کارایی و ویژگی دریافت می‌کنید. سری 4 مچ بند هوشمند اپل می‌تواند ویژگی‌های سلامتی شما را ثبت و ضبط کند و یکی از بهترین انتخاب‌های محققان ما به شمار می‌روند.

قیمت و هزینه سری 4 مچ بند هوشمند اپل

قیمت سری 4 از 399 دلار برای نسخه GPS و 499 دلار برای تلفن همراه، هر دو با قاب آلومینیومی ‌شروع می‌شود. ضخامت این نسخه 40 میلی متر است. برای مدل 44 میلیمتری، قیمت‌ها به میزان 429 دلار و 529 دلار افزایش می‌یابد. قاب آلومینیومی ‌آن در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری موجود است. اگر می‌خواهید جنس بدنه آن از فولاد ضد زنگ باشد رنج قیمتی آن از 699 دلار برای ضخامت‌های 40 میلی متری و 749 دلار برای مدل‌های GPS دار 44 میلیمتری شروع می‌شود. اگر مدل سلولی را انتخاب کنید باید هزینه اضافی دیگری برای ویژگی بی سیم بودن آن بپردازید. همچنین باید یک گوشی آیفون هم داشته باشید که رنج قیمتی گوشی‌های XS و XS Max از 999 دلار و 1099 دلار به ترتیب شروع می‌شود. پس همانطور که می‌بینید، کاربر اپل بودن آنقدرهام هم آسان نیست و باید هزینه کنید!

مدل‌های زیادی از جمله Sport Loop rubbery Sport اپل و Seashell Sport Loop و همچنین فولاد ضد زنگ Milanese Loop وجود دارند. برای شروع می‌توانید از Seashell Sport Loop با قیمت مناسب استفاده کنید. رنج قیمتی آغازین برای مدل Seashell Sport Loop از مدل Milanese کمتر است و برای Milanese باید هزینه بیشتری بپردازید. همچنین تعداد زیادی از بندهای دست دوم در بازار وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید. اگر پیش از این از یک مچ بند هوشمند اپل استفاده می‌کردید، اکنون می‌توانید از بند همان برای بند ساعت جدید خود استفاده کنید و این قابلیت سازگار بودن وجود دارد.

مچ بند هوشمند اپل 2

صفحه نمایش بزرگتر، مدل Cellular بالاتر

سری چهارم طراحی ساعت اپل، برای اولین بار در سال 2014 با یک صفحه نمایش بزرگتر رونمایی شد. این ساعت با ابعاد 40 میلی‌متر و 44 میلی‌متر از ابعاد 38 میلی‌متر و 42 میلی‌متر مدل قبلی بزرگتر است. در واقع حدود 30 درصد صفحه نمایش بهتر نمایش داده می‌شود اما در نگاه اول خیلی کامل به نظر نمی‌رسد. در ابتدا مشکل زیادی در درک تغییرات بین سری 38 میلی‌متر سری 3 و 40 میلی‌متر سری 4 داشتم.

این تفاوت بعد از استفاده از سری 4 برای چند روز آشکار شد. در مدل سری 4 اطلاعات بیشتری در یک نگاه قابل مشاهده است و این باعث می‌شود خواندن آسان تر شود مخصوصا وقتی که بخواهید پیام‌های متنی و اعلان‌های برنامه‌ها را مشاهده کنید. هشت نوع نوتیفیکیشن از برنامه‌های مختلف روی صفحه آپلود می‌شود و در مقایسه با دیگر ساعت‌ها که تنها 5 برنامه را می‌توانند نمایش دهند بسیار بهتر است. گزینه‌های دیگر روی صفحه نمایش نیز کمک می‌کنند تا انیمیشن‌ها برجسته شوند و ارسال آنها راحت تر گردد.

بقیه ترفند‌های طراحی اپل نسبتا جزئی هستند. در نسخه‌های Cellular، نقطه قرمز جالب در بالای صفحه نمایش دیجیتال به یک حلقه کوچک قرمز تبدیل شده است. زمانی که صفحه لمسی ساعت را لمس می‌کنید یک لرزش یا ویبره خفیف احساس می‌کند که می‌تواند به عنوان یک مکانیسم فیزیکی به هنگام لمس صفحه نمایش محسوب شود. میکروفون نیز به پایین قاب منتقل شده است تا به بهبود کیفیت تماس کمک کند و حجم صدای بیشتری را دریافت کند تا در برقراری تماس تلفنی وضوح صدا فراهم شود.

سری 4 ساعت‌های اپل

تغییر قابل ملاحظه‌ای که در سری 4 وجود دارد بخش اندازه گیری ضربان قلب است. یک سنسور نوری در قسمت پایین ساعت به وسیله یک الکترود احاطه شده است که باعث می‌شود مانند الکتروکاردیوگرام عمل کند. در اپلیکیشن‌های آینده اپل امکان اندازه گیری ECG (الکتروکاردیوگرام، نوار قلب یا ECG، به نمودار ثبت‌شدهٔ تغییرات پتانسیل الکتریکی ناشی از تحریک عضلهٔ قلب گفته می‌شود) فراهم می‌شود. همچنین، سری 4 دارای یک شتاب سنج و ژیروسکوپ است که می‌تواند در مواقع حساس بالا و پایین شدن‌ها یا ضربات وارده را تشخیص دهند.

بهبودی دیگری که در سری 4 صورت گرفته است، توانایی پردازش هسته است که از تراشه جدید S4 با دو پردازنده 64 بیتی در آن استفاده شده است. به هنگام بارگذاری و روشن کردن دستگاه مشخصات این هسته روی نمایشگر نشان داده می‌شوند.

کیفیت تماس در اپل سری 3 مناسب است اما نه به اندازی سری 4. در اولین سری مچ بند هوشمند اپل با قابلیت Cellular، کیفیت تماس‌ها کاهش یافته و صدا به شدت ضعیف است. در آزمایش‌های سری 4، پس از چند تماس تلفنی که انجام دادم کیفیت هیچ کدام از آنها کاهش نیافت. قرار دادن میکروفون جدید در پایین قاب، باعث کیفیت بهتر تماس و تقویت بلندگو شده است و به برقراری تماس تلفنی واضح و با کیفیت کمک می‌کند.

یکی از چیزهایی که در سری 4 بهبود نیافته است، طول عمر باتری است. میزان نگه داشتن باتری در سری 4 به مدت 18 ساعت تخمین زده می‌شود که خود اپل از این باتری به عنوان باتری تمام روز اشاره می‌کند. این ادعا درست است که در طول یک روز شارژ به اتمام نمی‌رسد اما باید هر شب آن را شارژ کنید که همین مسئله باعث می‌شود در ردیابی‌های مربوط به خواب اختلال ایجاد شود و اینکار به درستی توسط سیستم انجام نپذیرد. به همین ترتیب، اپل به طور پیش فرض برنامه ردیابی خواب را شامل نمی‌شود، اگر دوست دارید که این برنامه را امتحان کنید، می‌توانید از فروشگاه نرم افزارها اپل آن را دانلود کنید.

سری 4 ساعت‌های اپل

سیستم عامل و برنامه‌های جدید

تماس تلفنی تنها راه صحبت کردن با مچ بند هوشمند اپل نیست؛ این امکان به کمک برنامه Walkie Talkie برقرار شده است. Walkie Talkie به شما اجازه می‌دهد که چت خصوصی با هر یک از افراد لیست مخاطبین خود داشته باشید. کافیست فقط بر روی نام مخاطب ضربه بزنید، صدای خود را ضبط کنید و آن را ارسال کنید. این یک ویژگی سرگرم کننده است که قابلیت مکالمه دو طرفه را منعکس می‌کند (علاوه بر اینکه زنده است و پیام‌ها قابلیت ثبت شدن دارند.) همچنین می‌توانید از آن در مکان‌های شلوغ، مانند کنسرت‌ها و کنفرانس‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی محدود به این نیست که مخاطبان شما هم حتما دارای ساعت اپل باشند. سری 4 حتی با نسخه 1 که تحت watchOS 5 اجرا می‌شود سازگار است. به طور کلی قابلیت تماس صوتی یک ویژگی جدید برای ساعت‌های اپل سری 4 محسوب می‌گردد.

Siri در watchOS 5 بهبود یافته است و شما می‌توانید دستیار صوتی را به برنامه‌هایی مانند Citymapper متصل کنید. حال به جای اینکه نیاز باشید بگویید “هی! شروع کن!” می‌توانید به راحتی مچ دست خود را بالا بیاورید و با همین حرکت دستگاه آغاز به ثبت داده می‌کند. این کار دو سوم زمان را صرفه جویی می‌کند.

تا زمانیکه اکوسیستم مچ بند هوشمند پا بر جا باشد، اپل نیز باقی می‌ماند. در حالی که برخی از برنامه‌های کلیدی مانند Spotify یا برنامه‌های مشابه دیگری مانند American Airlines ،Citymapper ،Delta ،Lyft ،Neato Robotics ،Philips Hue ،Strave و Uber از بین رفته اند. در حال حاضر برنامه‌های قابل دسترس  مانند Google wearOS  Fitbit OS و Samsung Tizen انگشت شمارند اما کیفیت و قابلیت‌های بسیار زیاد و متفاوتی دارند. برنامه WearOS بیشترین تقاضا را دارد اما استفاده و نصب آن بر روی مچ بند هوشمند اپل به همان اندازه ساده نیست و بیشتر مناسب ساعت‌های Tizen سامسونگ است. سامسونگ از برخی برنامه‌های Apple مانند Spotify و Speedo نیز پشتیبانی می‌کند. Fitbit کمترین حوزه درخواست و تقاضا را در این گروه به خود اختصاص می‌دهد و در آن از برندهای بزرگ مانند Deezer و Pandora پشتیبانی می‌شود.

در اوایل سال جاری اپل، ویژگی پخش موسیقی را از طریق برنامه Apple Music اضافه کرد. لیست پخش آهنگ‌ها محدود به لیست‌هایی می‌شود که روی گوشی خود دارید اما WatchOS 5 گزینه‌های رسانه‌ای بیشتری در اختیار کسانی که به دنبال یک پوشیدنی کاملا مستقل از هر گونه تجهیز دیگری هستند، قرار می‌دهد.

مچ بند هوشمند اپل 3

شکوفایی تکنولوژی اپل در نظارت بر سلامت

شاید مهمترین ویژگی جدید اپل، نظارت بر ضربان قلب مبتنی بر الکترود به نام FDA است. پس از اینکه برنامه ECG به زودی منتشر شود، می‌توانید انگشت خود را روی بالای صفحه دیجیتال به مدت 30 ثانیه قراردهید تا الکتروکاردیوگرام نوار قلب شما را بگیرد و سپس آن را به PDF تبدیل کنید و با پزشک خود به اشتراک بگذارید اما از آنجا که این برنامه هنوز در دسترس نیست، ما آن را تست نکرده ایم.

اگر ضربان قلب شما در حالت استراحت، بسیار کم یا زیاد باشد، این هشدار برای شما به صورت پیام ارسال می‌شود. در واقع این یک ویژگی پیشگیرانه از بیماری‌های قلبی است. از آنجا که قلب من در وضعیت سلامتی نسبتا خوب قرار دارد، این هشدار را دریافت نکردم. با استفاده از یک شتاب سنج و ژیروسکوپ پیشرفته سری 4 اپل، بالا و پایین‌ها یا سقوط، قابل شناسایی و نمایش است. طبق گفته اپل، اگر یک سقوط شدید اتفاق بیفتد و پس از آن عدم فعالیت تشخیص داده شود، این مسئله به صورت یک تماس اضطراری SOS به افراد دیگر ارسال می‌شود. من هرکاری را برای تست این ویژگی انجام دادم اما نتوانستم متوجه شوم منظور از ارتفاع سقوط تا چه اندازه است و چه نوع سقوطی مد نظر است. اما حداقل می‌توانم بگویم که اگر آن را از روی نیمکت یا یک تشک رها کنید، فریب نمی‌خورد و پیام هشدار ارسال نمی‌کند. باید توجه داشت که این ویژگی لزوما نمی‌تواند یک ساعت را جایگزین دستگاه هشدار داده اختصاصی کند، اما قطعا بر عملکرد دستگاه هشدار تاثیر می‌گذارد.

شتاب سنج و ژیروسکوپ دقت بسیار عالی در آزمایشات تناسب اندام ارائه دادند. در یک تردمیل با یک مایل پیاده روی و سرعت 5.5 مایل در ساعت، 2197 گام را در مقایسه باYamax SW  و Digi – Walker با 2120 گام ثبت کرد. تفاوت این دو تنها 1.9 درصد است که بسیار ناچیز است. به طور مشابه، با یک مایل پیاده روی در سرعت 5.0 مایل بر ساعت، 1990 گام را ثبت کرد در حالی که Yamax توانست تنها 1985 گام را به ثبت برساند و تفاوت این دو فقط 0.25 درصد است که در هر صورت این میزان از دقت در میان مچ بند هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام دیگر بسیار قابل قبول و بالاست.

سری 4 ساعت‌های اپل

ویژگی نظارت بر میزان ضربان قلب نیز مورد آزمایش قرار گرفت اما تا حدودی گمراه کننده است. در طول آزمایشات تردمیل، ساعت اپل همیشه 5 تا 10 ضربان در دقیقه در مقایسه با دستگاه ضربان قلب قفسه سینه Polar H10  نشان می‌دهد که بسیار عالی است اما در زمان استراحت، باتری ساعت به اندازه کافی طول نمی‌کشد و نمی‌توان از آن در خواب برای ارزیابی دقیق میزان ضربان قلب استفاده کرد. از این رو، ساعت اپل در ساعات بیداری 67 بیت در دقیقه را گزارش می‌دهد و در مقایسه با 60 بیت در دقیقه توسط Fitbit Versa که قابلیت اندازه گیری ضربان قلب به هنگام خواب را نیز دارد، متفاوت است.

همچنین WatchOS 5 توانسته است معیارهای پیشرفته دیگری را برای ردیابی فعالیت خودکار کاربران اپل اندازه گیری کند و دقت آنها را به نسبت برند‌های دیگر افزایش دهد. شما می‌توانید معیارهایی مانند سرعت حرکت، هشدار سرعت، تقسیم زمان واقعی و نقاط فرود و فراز فعالیت‌های خود را مشاهده کنید. تشخیص فعالیت به صورت خودکار است و آغاز هر گونه فعالیتی را اندازه گیری می‌کند در حالی که Fitbits تنها فعالیت‌های بیش از 15 دقیقه را شروع به ثبت و گزارش دهی می‌کند.

همچنین می‌توانید سایر کاربران اپل را به چالش بکشید تا ببینید کدام افراد فعال‌تر هستند و انگیزه می‌گیرید تا از این پس به جای استفاده از پله برقی از پله‌ها استفاده کنید. همین ویژگی‌ها باعث شده است که ساعت اپل جایگزین مناسبی برای مچ بند هوشمند باشد.

بهترین ساعت هوشمند عصر

سری 4 اپل، رقیب بزرگی بین گوشی‌های هوشمند پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند دیگر در بازار محسوب می‌شود. با وجود اینکه قیمت آن بسیار بالاست و عمر باتری آن در سری 4 بهبود نیافته است اما یک صفحه نمایش بزرگ و واضح، یک پردازنده سریع، کیفیت تماس خوب، ویژگی‌های ردیابی عالی تناسب اندام و قابلیت‌های جدید جهت نظارت بر سلامت قلب بسیار قابل توجه می‌باشند. گر چه ممکن است سایر پوشیدنی‌های موجود در بازار برخی از این ویژگی‌ها را پشتیبانی کنند، اما هیچ برندی نمی‌تواند ادعا کند که همه این ویژگی را در یک ترکیب منسجم ارائه دهد. فراموش نکنید که اپل هنوز هم بزرگترین اکوسیستم برنامه‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

آیا حتما نیاز است که سری مچ بند هوشمند اپل خود را ارتقا دهید و مدل جدید سری 4 را خریداری کنید؟ این مسئله کاملا بستگی به خود شما دارد. اگر هم اکنون از سری 3 استفاده می‌کنید عجله‌ای برای ارتقا مدل آن از نظر من وجود ندارد مگر اینکه قابلیت برقراری تماس برای شما بسیار اهمیت داشته باشد یا نیاز داشته باشید سیگنال ضربان قلب خود را همواره مانیتور کنید. اما هر کس که از سری 1 یا 2 استفاده می‌کند، بهتر است مدل مچ بند هوشمند اپل خود را به سری 4 ارتقا دهد. به طور کلی، ساعت‌های هوشمند اپل سری 4 یک گزینه عالی برای کسانی است که قصد دارند برای اولین بار از ساعت‌های هوشمند استفاده کنند.

مچ بند هوشمند اپل 1

خرید

مچ بند هوشمند Fitbit Inspire HR

پس از جایگزینی Fitta Alta Alta HR با Inspire 69.95 دلاری و Inspire HR 99.95 دلاری تعداد گام‌ها، مسافت طی شده و دیگر پارامترهای اساسی مرتبط با خواب خود را می توانید ردیابی کنید. اگر می‌خواهید بینش دقیق تری درباره سلامتی و تناسب اندام خود داشته باشید، باید 30 دلار بیشتر هزینه کنید و از HR Inspire  استفاده کنید که ما در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم. علاوه براین، Inspire HR به صورت مداوم می‌تواند ضربان قلب، مراحل خواب (REM، خواب عمیق و خواب سطحی) را ردیابی می‌کند و سطح آمادگی قلبی را اندازه گیری کند. مانند Versia Lite Fitbit، استفاده از آن بسیار ساده است. در قیمت‌های کمتر از 100 دلار، به عنوان یک ردیابی دقیق تناسب اندام محسوب می‌شود که قابلیت انتقال اطلاعیه‌های گوشی‌های هوشمند را دارد و می‌تواند تا 5 روز باتری نگه دارد. همچنین طراحی آن شیک و مقاوم در برابر آب است به همین دلایل یک گزینه خوب برای کسانی محسوب می‌شود که برای اولین بار قصد دارند میزان فعالیت‌های خود را ثبت و ضبط کنند.

طراحی و صفحه نمایش 

مچ بند هوشمند Inspire HR بدون تردید بسیار کوچک است. شما می‌توانید آن را با جواهرات جفت کنید بدون اینکه احساس کنید مچ دست شما سنگین شده است. رنگ بندی آن شامل بدنه مشکی با بند مشکی (که بیشتر نزدیک به بنفش تیره است) و یک دستبند سیلیکونی بنفش یا سیاه و یا یک بدنه مشکی با دستبند سیلیکونی سفید می‌شود. همانطور که می‌بینید، من مدل بنفش رنگ آن را آزمایش کردم اما بند سیلیکونی آن را با نوار مش فولاد ضدزنگ (69.95 دلار) جایگزین کردم. Inspire HR دارای رتبه 5 ATM در مقاومت در برابر آب است، بنابراین شما می‌توانید آن را در استخر و زیردوش بدون اینکه آسیبی به آن برسد، بپوشید. بر خلاف Inspire استاندارد، نمی‌توان Inspire HR را به لوازم جانبی Clip Fitbit کیف یا لباس خود متصل کنید.

قاب پلاستیکی آن مشابه Charge 3 است و پشت آن کمی‌ معقر است اما وجود سنسور ضربان قلب در پایین قاب آن را کمی ضخیم تر می‌کند. با این وجود، Inspire HR فوق العاده سبک و راحت است و تمام روز حتی به هنگام رفتن به ورزشگاه و در رختخواب می‌توانید از آن استفاده کنید. در سمت راست آن یک دکمه وجود دارد که صفحه نمایش را روشن و خاموش می‌کند و شما را به صفحه قبلی هدایت می‌کند. اگر این دکمه را کمی ‌بیشتر فشار دهید، درصد باتری و کلید‌های میانبر روشن و خاموش شدن و پیام‌ها روی صفحه نمایش قابل نمایش هستند.

مچ بند هوشمند Fitbit Inspire HR 2

با رزولوشن 128 در 72 پیکسل، صفحه نمایش OLED تک رنگ Inspire HR به اندازه کافی واضح و روشن است. هر 0.72 اینچ قابلیت بزرگ نمایی دارد. در عوض، صفحه نمایش با یک قاب بسیار ضخیم احاطه شده است. این بدان معنی است که شما فقط می‌توانید بخشی از پیام را مشاهده کنید و برای پیام‌های طولانی باید چندین بار روی صفحه نمایش بالا و پایین بروید.

خوشبختانه این مدل از Fitbit از قابلیت صفحه نمایش چکشی که در Alta و Charge 2 دیده می‌شد برخوردار نیست. صفحه نمایش Inspire HR کاملا به لمس حساس است، بنابراین شما می‌توانید به راحتی به برنامه‌های مختلف دسترسی داشته باشید و با اعمال ضربه کوچک، آمار فعالیت‌های خود را ببینید. احساس لذت پاسخگویی سریع و واکنش گرایی نمایشگر به هنگامی‌که ورزشکار به شدت خسته است و عرق کرده است، بسیار شیرین است!

معیارهای تناسب اندام و طول عمر باتری

مچ بند هوشمند Fitbit Inspire HR 3

زیر صفحه نمایش یک شتاب سنج، مانیتور ضربان قلب و یک موتور ویبره قرار دارد. با استفاده از داشبورد موجود در دستگاه می‌توانید معیارهایی مانند تعداد گام‌ها، میزان مسافت طی شده، ضربان قلب، برخی معیارهای مربوط به سلامت بانوان، میزان اکسیژن مصرفی و غیره را بررسی کنید. سیستم عامل آن با Android و iOS سازگار است و می‌توان تماس‌ها، پیام‌های متنی، هشدارهای تقویم و اعلان‌های برنامه تلفن خود را مشاهده کنید. اما بر خلاف Charge 3،  Ionic یا Versa، کاربران اندرویدی نمی‌توانند مستقیما از خود ردیاب پاسخ سریع ارسال کنند.

یکی از ویژگی‌های مورد علاقه من در Inspire HR، تمرین مبتنی بر هدف است که در Charge 3 معرفی شد. شما می‌توانید متناسب با اهداف خود معیارهایی مانند کالری، زمان و یا مسافت را تنظیم کنید تا ردیاب هر زمان که به هدف تعیین شده توسط شما رسید یک پیام هشدار برای شما ارسال کند. بنابراین، به جای اینکه به طور مداوم در طول انجام فعالیت مچ دست خود را نگاه کنید، می‌توانید آن را روی هدف یک یا دو مایل تنظیم کنید و هرگاه که به این هدف رسیدید، ردیاب به طور خودکار پیام می‌دهد. همچنین برای تشخیص خودکار تمریناتی مانند دویدن، دوچرخه سواری و شنا می‌توانید آن را در حالت اتوماتیک تنظیم کنید.

مچ بند هوشمند Inspire HR همچنین می‌تواند میزان اکسیژن مصرف شده را که در واقع نمره تناسب اندام شما شناخته می‌شود را اندازه گیری کند. این نمره بر اساس ضربان قلب و پروفایل کاربری شما محاسبه می‌شود، بنابراین شما می‌توانید فعالیت‌های خود را با دیگر همسن‌ها، همجنس‌ها و هم وزن‌های خود مقایسه کنید. اگر GPS تلفن همراه خود را فعال کنید می‌توانید با ثبت اطلاعات مرتبط با سرعت حرکت و ضربان قلب حین فعالیت‌ها، نمره فعالیت دقیق تری به دست آورید.

 Fitbit Inspire HR 4

در مورد ردیابی خواب، Inspire HR فقط مقدار زمان خواب شما را محاسبه می‌کند اما در برنامه Fitbit می‌توانید تجزیه کامل مراحل خواب خود را از جمله اینکه چه مدت زمانی بیدار بودید تا به خواب بروید و یا عمیق و سطحی بودن خواب و مدت زمان خواب در تاریکی یا روشنایی خود را مشاهده کنید.

Fitbit ادعا می‌کند که HR Inspire می‌تواند تا پنج روز شارژ خود را نگه دارد اما در آزمایشی که من انجام دادم باتری آن تا چهار روز قابل اجرا بود با اینکه باتری آن به مدت دو شبانه روز به طور کامل برای ردیابی خواب نیز استفاده می‌شد. برای به حداکثر رساندن شارژ باتری، فقط اطلاعیه‌ها و پیام‌ها نمایش داده می‌شود به همین دلیل به هنگام خواب، تمام اطلاعیه‌های صفحه نمایش را خاموش کردم تا باتری کمتری مصرف شود. درحالی که زمانی تمام اعلان‌های برنامه‌های گوشی هوشمند (مانند Gmail و Instagram) را افزون بر پیام‌ها و تماس‌ها فعال کردم، باتری تنها توانست به مدت 3 روز شارژ را در خود نگه دارد.

دقت مچ بند هوشمند Inspire HR

در طی یک پیاده روی یک مایلی، Inspire HR تعداد 2479 گام را ثبت کرد، در حالی که یک گام شمار 3DTriMax حرفه‌ای، 2537 گام را به ثبت رساند و 58 گام تفاوت در اندازه گیری گام های این دو دستگاه وجود داشت. نتایج برای مسافت یک مایل نیز به همین اندازه بود. Inspire تعداد 1798 گام و یاماکس 1778 گام را شمارش کرد که 39 گام اختلاف وجود داشت.

برای ردیابی از راه دور، من از Stryd برای مقایسه نتایج استفاده کردم. زمانی که مچ بند هوشمند Inspire HR میزان یک مایل پیاده روی را نشان می داد، Stryd مقدار  1.14 مایل را نشان می داد و 0.14 مایل تفاوت وجود داشت و یا پس از یک مایل دویدن، Inspire مسافت یک مایل را نشان داد در حالی که Stryd تنها 0.67 مایل را ثبت کرد و 0.33 مایل اختلاف وجود داشت. Inspire با قابلیت برخورداری از GPS برای دویدن و فعالیت در فضای باز مناسب است. در تست دو دیگر، مچ بند هوشمند Inspire HR مسافت 1.12 مایل را ثبت کرد حال آنکه Stryd میزان 1.04 مایل را به ثبت کرد و 0.8 مقدار تفاوت وجود داشت.

همچنین تعداد ضربان قلب را با سینه بند PolarH 10 مقایسه کردم و متوجه شدم که نتایج آن بسیار دقیق بود. در طی یک مایل پیاده روی، هر دو Inspire HR و سینه بند به طور میانگین 116 بار در دقیقه را به ثبت رساندند. پس از یک مایل نیز مچ بند هوشمند Inspire HR تعداد 135 بار در دقیقه را ثبت کرد در حالی که سینه بند PolarH 10 تعداد 137 بار در دقیقه را ثبت نمود. البته لازم به ذکر است که Inspire HR برای دویدن های فشرده و شدید مناسب نیست. میانگین تعداد ضربان قلب ثبت شده در طی دوی با سرعت، حدود 12 ضربه در دقیقه بود که در مقایسه با سینه بند PolarH 10 با 5 ضربه در دقیقه قابل مقایسه نیست و برای کسانی می خواهند برای اولین بار از ردیاب تناسب اندام استفاده کنند، جالب به نظر نمی رسد.

در طول تمرینات و فعالیت ها، مچ بند هوشمند Inspire HR مناطق فرود و فراز ضربان قلب را با توجه به ضربات در دقیقه مشخص می‌کند. در صفحه نمایش خود می‌توانید میزان چربی سوزانده شده، ضربان قلب و مناطق پیک ضربان قلب خود را مشاهده کنید و باعث می شود که بتوانید تمرینات خود را مطابق با نتایج به دست آمده از وضعیت سلامتی خود تنظیم کنید.

مچ بند هوشمند Fitbit Inspire HR 6

نتیجه گیری

مچ بند هوشمند  Fitbit Inspire HR تمام ویژگی‌های اصلی تناسب اندام را در قالبی ظریف و آسان برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد و می‌تواند به طور روزانه از آن استفاده کنید. با صرف هزینه 99.95 دلار می‌توانید تمرینات خود را به طور دقیق دنبال کنید. عملکرد آن با trackers گران قیمت از جمله Fitbit مشابه است. Inspire HR در مقایسه با Inspire استاندارد کاملتری از سلامت کلی شما را نشان می‌دهد. اضافه کردن مانیتور ضربان قلب کمک می‌کند تا اطلاعات ارزشمندی مانند سطح آمادگی جسمانی و کیفیت خواب خود را پیدا کنید که می‌تواند در بهبود سلامت خود در طولانی مدت کمک کند.

اگر شما دنبال یک ردیاب تناسب اندام و یک مچ بند هوشمند هستید که بتواند بر فعالیت‌های شدیدتر نیز نظارت داشته باشد، با صرف هزینه 149.99 دلاری برای charge3 که دقت بیشتری نسبت به Inspire HR دارد و عمر باتری آن 7 روز است، انتخاب بهتری به نظر می رسد. برای درک بیشتر از وضعیت جسمی خود، ما Garmin Vivosmart 4 به قیمت 129.99 دلار را پیشنهاد می کنیم که بر بدن نظارت کامل دارد و حتی استرس شما را کنترل و اندازه گیری می کند. اما اگر به سنسورهای مختلف یا داده‌های اضافی نیاز ندارید، Inspire HR به عنوان یک ردیاب تناسب اندام ساده و استفاده روزمره مناسب است. در واقع این دستگاه برای مبتدیان عالی است و انتخاب محققان ما محسوب می شود.

مچ بند هوشمند Fitbit Inspire HR

خرید

مچ بند هوشمند Fitbit Versa

Fitbit دومین مچ بند هوشمند خود را با رویکرد و کارکردی متفاوت ارائه می‌دهد. همانطور که از نام آن برمی‌آید، Versa به صورت همه کاره طراحی شده است و با انواع طرح‌ها، بندها و رنگ‌های سفارشی سازگار است. همچنین قادر است تمام معیارهای آمادگی تناسب اندام و ارسال پیام، تماس‌ها و اعلان‌های برنامه را به نمایش گذارد. حتی برای اپلیکیشن خود کتابخانه مخصوص به خود را دارد و با صرف هزینه 199.95 دلار، Versa یکی از بهترین ردیاب‌های هوشمند تناسب اندام در بازار است. هم در خود دستگاه و هم در نسخه اپلیکیشن ویژگی‌های مرتبط با سلامت زنان نیز قابل پشتیبانی و مانیتور کردن است و تمام این خصوصیات و قابلیت‌ها باعث می‌شوند به عنوان یک انتخاب خوب محسوب شوند.

طراحی شیک و بادوام

در نگاه اول ممکن است Versa را با ساعت اپل اشتباه بگیرید! صفحه نمایش جذاب آن با بندهای زیبایش شباهت بی نظیری با ساعت اپل دارد و این ویژگی خوب ظاهری برای آن محسوب می‌شود. طراحی بلوک Fitbit Ionic برای ورزش مناسب است و لبه‌های گرد آن حس راحتی بیشتری می‌بخشد. تا عمق 50 متر ضد آب است و دارای رتبه 5 ATM است، به این معنی که هم برای استخر و هم برای قرار گرفتن زیر دوش مناسب است و آسیبی نمی‌بیند.

Versa در اندازه‌های یکسان با سه قاب و بند سیلیکونی مختلف در دسترس است: بدنه آلومینیومی‌ سیاه و سفید با یک بند سیاه، بدنه آلومینیومی‌ طلایی با بند نارنجی و بدنه آلومینیومی‌ نقره‌ای با یک بند خاکستری. با صرف هزینه 229.95 دلار، شما می‌توانید نسخه ویژه Fitbit Versa با بند‌های بافته شده از زغال چوب به رنگ بنفش را خریداری کنید. از لحاظ لوازم جانبی Fitbit همه نوع بند از بندهای سیلیکون کلاسیک تا بندهای چرم را از قیمت 29.95 دلار تا 99.95 دلار پوشش می‌دهد.

من از مدل بدنه آلومینیومی ‌طلایی با بند نارنجی استفاده می‌کنم. همانطور که می‌بینید این پالت رنگی بیشتر موردپسند بانوان قرار می‌گیرد. اغلب، ساعت‌های هوشمند بیشتر مورد توجه مخاطبین مرد قرار می‌گیرند و همین اتفاق منجر به تولید محصولاتی می‌شوند که به برای مچ‌های زنانه مناسب نیست.

افزون بر این، من از بند مشکی آن نیز استفاده می‌کنم. انواع مختلف بندهای سیلیکونی دارای سوراخ‌هایی برای راحت پیدا کردن اندازه شما هستند که برای تنظیم آن، باید ابتدا قلاب را باز کنید. سپس شما با استفاده از یک پیچ گوشتی پیش از آنکه آن را تنگ یا گشاد کنید، لبه آن را بکشید.

معرفی Fitbit Versa 7

در حالی که من انواع مختلف بند دارم و از آنها استفاده می‌کنم اما تعویض کردن آنها کمی ‌دشوار است. بندها از طریق پین‌های توپی شکل اهرم مانندی محافظت می‌شود. برای بازکردن بند باید آنها را کمی ‌بپیچید تا بند آزاد شود. این کار اگرچه قابل انجام است، اما در برابر ساعت اپل که تنها با فشار دادن یک قفل می‌توانید بند را در جای خود قرار دهید، اندکی دشوار تر است؛ در واقع Fitbit یونیک از یک مکانیزم ساده استفاده می‌کند.

صفحه نمایش مربعی شکل آن روشن و واضح است. رزولوشن آن 300 در 300 پیکسل است و مانند Ionic، دارای یک قاب بسیار ضخیم است. این در مورد Versa کمتر قابل توجه است و انتظار نداشته باشید صفحه نمایش آن مانند ساعت اپل لبه به لبه باشد.

سه دکمه وجود دارد؛ یکی در سمت چپ و دو دکمه در سمت راست. هنگامی‌ که دکمه سمت چپ فشار داده می‌شود، کنترلرهای موسیقی فعال می‌شوند، دکمه بالا سمت راست، برنامه فعالیت‌های شما را تغییر می‌دهد و دکمه پایین سمت راست برای زنگ هشدار تعبیه شده است. هر چند می‌توانید این عملکردها را به دلخواه خود تغییر دهید.

در داخل، Versa تعدادی سنسور قرار دارد که موجب افزایش قیمت آن شده اند. علاوه بر شتاب سنج و ژیروسکوپ معمولی سه محوره، ارتفاع سنج، حسگر نور محیط، سنسور مانیتور ضربان قلب و سنسور SpO2 (جهت برآورد مقدار اکسیژن اشباع در خون) را نیز شامل می‌شود. برای اتصال، از بلوتوث و وای فای 802.11b/g/n پشتیبانی می‌کند. در نسخه ویژه آن قابلیت NFC برای پرداخت‌های بدون تماس نیز وجود دارد.

عمر نگهداری شارژ باتری آن بیش از چهار روز تخمین زده می‌شود و شارژ از صفر تا 100 درصد آن دو ساعت طول می‌کشد. با استفاده دو روز و نیم من از Versa، همچنان 55 درصد شارژ از آن باقیمانده است که در مقایسه با ساعت‌های هوشمند لمسی شارژ باتری را در حدود 24 تا 48 ساعت بیشتر نگهداری می‌کند و برای ردیابی خواب بسیار مناسب است زیرا مجبور نیستید آن را هر شب به شارژ بزنید. Versa دارای یک شارژر اختصاصی با جعبه بزرگ است که یک ویژگی منفی آن به شمار می‌رود زیرا برای قرارگیری در کیف مناسب نیست و اگر آن را گم کنید یا بشکنید، مجبور به خرید مجدد آن خواهید شد.

مچ بند هوشمند Fitbit Versa 12

اکوسیستم قوی تر

یکی از مشکلات اصلی در Ionic، عدم وجود برنامه‌های Fitbit OS در راه اندازی بود. این مشکل تا حدی درست است؛ هر دو شرکت اپل و گوگل انتخاب گسترده تری از برنامه‌های پشتیبان را در اختیار قرار می‌دهند اما Fitbit در حال پیشرفت است. در حال حاضر بیش از 550 برنامه در گالری برنامه خود دارد که شامل Deezer ،Pandora Philips Hue ،Starbucks و Yelp می‌شوند. علاوه بر این Fitbit دارای مجموعه ای از برنامه‌های “آزمایشی” است که در آزمایشگاه Fitbit تست می‌شوند.

مچ بند هوشمند Versa از برنامه‌های ردیابی سلامت زنان نیز پشتیبانی می‌کند. در حالی که در اکوسیستم‌های دیگر برنامه به صورت دوره‌ای ردیابی می‌کنند و در خود سیستم عامل اصلی ساخته نشده اند. در Versa، می‌توانید با ضربه زدن بر صفحه اصلی آمار روزانه خود را مشاهده کنید. با فعال شدن ویجت آن می‌توانید بینید که چند روز تا دوره بعدی شما طول می‌کشد.

وقتی ویجت را باز می‌کنید، می‌توانید با استفاده از تقویم، روند قاعدگی ماهانه خود را ثبت کنید. برای شروع، می‌توانید نوع پروسه کنترل تولد، طول دوره معمولی آن، طول چرخه و اینکه آیا نیاز به پیش بینی‌های چرخه‌های آینده دارید یا خیر را وارد کنید. صفحه نمایش همچنین به شما اجازه می‌دهد تا به طور متوسط ​​طول سیکل، طول دوره و  زمان قاعدگی بعدی تخمین زده شده خود را بر اساس سیکل‌های قبلی خود مشاهده کنید. اگر باردار هستید یا اگر می‌خواهید دوره‌های نامنظم را پیگیری کنید، همه آنچه نیاز دارید، این مچ بند هوشمند است.

مچ بند هوشمند Fitbit Versa 4

در پایین صفحه نمایش، با استفاده از دکمه سبز می‌توانید اطلاعات را ثبت کنید. در واقع Fitbit می‌تواند همه چیز را ازجمله شدت جریان، مایعات، شرایط فیزیکی مانند سرفه، فعالیت جنسی و “رویدادهای تغییر دهنده چرخه قاعدگی” را ثبت کند. درست مانند Ionic،  مچ بند هوشمند Versa نیز از قابلیت ذخیره سازی موسیقی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از یک هدست بلوتوثی به موسیقی‌های گوشی خود گوش دهید. تا تعداد 300 آهنگ را می‌توان در دستگاه بارگذاری کرد. همچنین می‌توانید ایستگاه‌ها یا لیست‌های پخش آفلاین را از Deezer یا Pandora دانلود کنید (مشترکین جدید Fitbit می‌توانند به مدت سه ماه به صورت رایگان از Deezer و یک ماه از Pandora استفاده کنند).

سایر ویژگی‌ها و عناصر رابط کاربری مشابه با آنچه که در Ionic است، باقی می‌مانند. برای دسترسی به اعلان‌های تلفن (از جمله پیامهای متنی، تماس، تقویم و برنامه)، صفحه نمایش را به سمت پایین بکشید. کاربران اندروید هم می‌توانند پاسخ پیام‌ها را مستقیما از مچ دست خود ارسال کنند. با کشیدن صفحه، اطلاعات کلی و سریعی از تعدادم گام‌های برداشته شده، حرکت و ضربان قلب به نمایش در می‌آیند. برای مشاهده برنامه‌ها به سمت چپ و راست صفحه نمایش ضربه بزنید. بارگیری برنامه‌ها کمی ‌کند انجام می‌شود اما از تابستان سال گذشته این قابلیت در مدل Ionic به طرز قابل توجهی بهبود یافته است.

پارامترهای تناسب اندام در مچ بند هوشمند Versa

معرفی Fitbit Versa 5

هنگامی‌که صحبت از دقت اندازه گیری پارامترهای ردیابی تناسب اندام می‌آید، مچ بند هوشمند Versa در دنیای ساعت‌های هوشمند پا به رقابت می‌گذارد. در یک تردمیل پس از پیاده وری یک مایل، با سرعت 3.5 مایل در ساعت 2122 گام توسط Versa ثبت شد و در مقایسه با Yamix SW-200 Digi-Walker 2 که 2172 گام را در همان مسافت و سرعت به ثبت رساند حدود 2.3 درصد اختلاف وجود دارد. در همان مسافت یک مایل با سرعت 5 مایل بر ساعت، 1908 گام ثبت می‌شود و در یاماکس 1967 گام و 3 درصد تفاوت حس می‌شود اما این نتایج بسیار عالی هستند.

برای من پس از یک مایل پیاده روی، 0.87 مایل را ثبت کرد و پس از همین میزان دویدن 0.98 مایل را ثبت نمود. این اختلاف جزئی چندان تعجب آور نیست، زیرا مچ بند هوشمند Versa مانند یونیک، GPS ندارد و Ionic به همین جهت از مچ بند هوشمند Versa گران‌تر است. البته این مسئله برای برای دوندگان در محیط‌های داخلی چالش زا نخواهد بود و می‌توانید از GPS گوشی خود وقتی که آن را خارج از منزل قرار دادید استفاده کنید.

مچ بند هوشمند  Versa می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های دیگر را هم ردیابی و ثبت و ضبط کند. برنامه‌های ورزشی شامل دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا، وزن و غیره قابل ثبت هستند. حتی اگر تنیس بازی می‌کنید، می‌توانید برنامه Fitbit Labs Tennis را دانلود کنید.

شما همچنین از طریق برنامه Fitbit Coach می‌توانید تمرینات خود را روی دستگاه‌های ورزشی کنترل کنید. خارج از برنامه، سه تمرین با دستورالعمل‌های گام به گام وجود دارد. با دانلود برنامه Fitbit Coach می‌توانید تمرینات شخصی یا توصیه شده را دریافت کنید.

هنگامی‌که کار به نظارت بر ضربان قلب می‌رسد، مچ بند هوشمند Versa خود را اثبات می‌کند. در طول آزمایشات من، همیشه 5 تا 10 ضربان در هر دقیقه با استفاده از H10chest به ثبت رسید. ردیابی خواب نیز از دقت کافی برخوردار بود مانند تریدر‌های دیگر Fitbit، اطلاعات دقیقی از عادت‌ها و الگوهای خواب ارائه می‌دهد.

ترکیبی واقعی

هنگامی‌که پای شارژ باتری به میان می‌آید، مچ بند هوشمند Versa با برندهای بزرگ وارد مسابقه می‌شود و بر خلاف ساعت اپل، از هر دو سیستم اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. Fitbit Ionic گر چه قابلیت‌های دیگری نظیر GPS ،NFC و صفحه نمایش کوچکتر را ارائه می‌دهد اما طراحی Versa بر آن ترجیح داده می‌شود و قیمت  آن 100 دلار کمتر است.

اگر شما به عنوان یک کاربر بسیار حرفه‌ای آیفون دنبال بهترین برنامه‌ها هستید، ساعت اپل را خریداری کنید اما اگر تمرکز خود را تنها معطوف به ردیابی تناسب اندام گذاشته اید، تعداد زیادی ردیاب خوب در بازار وجود دارد. اما اگر ترکیبی از این دو را مدنظر دارید، مچ بند هوشمند Fitbit Versa خواسته شما را برآورده می‌کند. ترکیب ظاهری خوب آن به همراه برنامه پشتیبانی از برخی برنامه‌های اپل و قابلیت ردیابی تناسب اندام Fitbit شناخته شده است. با صرف هزینه 200 دلار، می‌توانید ردیابی را خریداری کنید که علاوه بر قابلیت‌های مذکور، مناسب بانوان نیز می‌باشد و می‌تواند موارد مرتبط با سلامتی آنها را نیز دنبال کند.

مچ بند هوشمند Fitbit Versa

خرید

مچ بند هوشمند Fitbit یونیک

بند هوشمند Fitbit Ionic یک ساعت هوشمند جالب و رضایت بخش است که تمرکز آن روی ثبت و نظارت بر پارامترهای تناسب اندام و ردیابی آنها دقیق است، اما موفقیت آن در عرضه و تولید، بستگی به رشد اکوسیستم برنامه‌هایش دارد. از زمانی که Fitbit در سال گذشته Pebble را خریداری کرد این سوال مطرح بود که این شرکت بالاخره کی مچ بند هوشمند خود را منتشر می‌کند؟ پاسخ اینجاست.

Fitbit Ionic با قیمت 299.95 دلار منتشر شد. این ردیاب ترکیبی از ساعت هوشمند با SDK و دارای عمر باتری فوق العاده و پرداخت با استفاده از NFC است و یک رقیب برای ساعت اپل نسبت به سایر دستگاه‌های Fitbit محسوب می‌شود. همچنین مدل cellular را بین ساعت‌های جدید اپل پیدا نخواهید کرد و این نشان می‌دهد که چگونه Fitbit در حال ارتقا اکوسیستم برنامه‌های خود در طول زمان است. اما اگر به دنبال مچ بند هوشمندی هستید که آمادگی جسمانی شما را ارزیابی کند، Ionic مستحق این است که در فهرست کوتاه شما جای داشته باشد.

ظاهر در نگاه اول

در نگاه اول، یونیک از لحاظ ظاهری به علت داشتن ال سی دی لمسی مستطیلی شکل بر خلاف دیگر ساعت‌های هوشمند با ال سی دی دایره ای شکل، پلی بینApple Watch Series 3 و Fitbit Blaze محسوب می‌شود. صفحه نمایش آن 1.2 اینچ در 0.85 اینچ و دارای رزولوشن 348 در 250 پیکسل است که توسط یک قاب ضخیم در هر دو طرف بالا و پایین قاب احاطه شده است و به قاب فرم مربعی شکل می‌دهد.

در حالی که Blaze خیلی جذاب نیست اما صفحه نمایش آن با رنگ‌های عالی، کیفیت تصویر فوق العاده و روشنایی 1000cd/m2 جزئی از صفات مثبت آن به حساب می‌آید که تمام اینها به دلیل برخورداری از یک لنز شیشه ای کروی است. جاناتان بکت، معاون ریاست طراحی Fitbit می‌گوید :”استفاده از شیشه کروی به عنوان لنز یک انتخاب عمدی بود تا فرقی با صفحات تخت داشته باشد و فرقی میان آن با دیگر ساعت‌ها وجود داشته باشد.

بر خلاف Blaze، صفحه نمایش بسیار محکم در ساعت جاسازی شده است و شما نمی‌توانید بدون تغییر بند، آن را عوض کنید. در سمت راست، دو دکمه لمسی پیدا خواهید کرد که در واقع یک روش جالب برای شناسایی هوشمند هستند. مچ بند هوشمند یونیک دارای ظاهری نسبتا باریک و شیک است و اگر رنگ آن کمی ‌تیره باشد، نباید روی آستین پیراهن یا ژاکت قرار گیرد. جنس آن از آلومینیوم است و در حالی که این خصوصیت فوق العاده به نظر می‌رسد اما مدتی بعد از تمرینات استخر متوجه شدم که خرابی و خراش‌های جزئی روی سطح آن به وجود آمده است. این مچ بند هوشمند ضد آب است. اینکه در عمق زیاد استخر به همراه این ساعت شنا می‌کردم قطعا چالش برانگیز بود، اما هیچگاه آن را در معرض آسیب دیوارهای استخر قرار ندادم، بنابراین مشاهده این خراش‌ها برایم شگفت آور بود.

مچ بند هوشمند Fitbit یونیک 2

مانند ساعت اپل، این بند‌ها قابل تعویض هستند. باند پیش فرض و اصلی دارای یک الگوی ایزومتریک جذاب و ترکیبی نرم است. Ionic در سه رنگ بند و ترکیب عرضه می‌شود: خاکستری، آبی و نقره ای، زغالی و گرافیت خاکستری و آبی روشن و نارنجی پر رنگ. شما می‌توانید بندهایی که دارای سوراخ‌های شش ضلعی هستند و 29.95 دلار قیمت دارند را استفاده کنید. بندهای چرم سوراخ دار در مدل‌های Cognac Brown یا Midnight Blue به قیمت 59،95 دلار نیز وجود دارند.

از لحاظ سخت افزاری، مچ بند هوشمند یونیک تفاوت قابل توجهی نسبت به Fitbit ‌های پیشین دارد. اگر آن را باز کنید، آرایه ای از سه LED مشاهده خواهید کرد که دوتای آنها قرمز است و یک ال ای دی آبی در کنار ال ای دی سبز سنسور نوری قرار گرفته است. این یک تغییر قابل توجه در یونیک است که استفاده از آن را در موارد نظارت بر سلامت بهتر می‌کند. در حال حاضر اکثر ردیاب‌ها از نور سبز برای اندازه گیری ضربان قلب استفاده می‌کنند، اما نور قرمز مقادیر بیومتریک را دقیق‌تر می‌خواند. برای مثال، نور قرمز در اکسیمترهای پالس برای اندازه گیری SpO2 یا میزان اشباع اکسیژن خون استفاده می‌شود. در حالی که Fitbit هیچ برنامه مشخصی برای این سنسورها عرضه نکرده است اما اخیرا ویژگی‌های ردیابی خواب خود را در HR Alta ارتقاء داده و از طریق نظارت بر سطح SpO2 زمان ورود افراد به خواب را شناسایی می‌کند.

هوشمند است اما مستقل نیست!

مچ بند هوشمند یونیک با سیستم عامل‌های تلفن همراه سازگار است و این یک خبر خوب برای کاربران اندرویدی Android Wear و iOS به نظر می‌رسد. Fitbit از منظر داشتن ویژگی‌های مچ بند هوشمند کاملا توجه رقیبان را به خود جذب کرده است. برای کاربران مبتدی، سیستم عامل و برنامه‌های خود را دارد که App Gallery نامیده می‌شود. رابط آن به WatchOS اپل نسبت به Android Wear 2.0 نزدیک‌تر است.

Fitbit همچنین از Pebble با SDK باز، برای توسعه دهندگان برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند. هرکسی که کمی ‌از پیچیدگی برنامه نویسی آگاه باشد و قادر به ایجاد برنامه‌هایی برای یک پلتفرم مبتنی بر وب است، می تواند برای این مچ بند هوشمند نیز برنامه ارائه دهد. این ویژگی منبع باز بودن بسیار مهم است زیرا تا حدودی بر موفقیت اکوسیستم برنامه‌های یونیک تاثیرگذار است. همانطور که قبلا گفته شد برنامه Coach (برای ردیابی فعالیت‌های فضا باز) موسیقی، پیش بینی آب و هوا توسط برنامه‌های پاندورا، Starbucks و Strava انجام می‌شود. در واقع، امروزه Fitbit بومی‌سازی شده است و می‌تواند نمای کلی از آمارهای فعالیت‌های روزانه خود افراد، ورزش، کیف پول، آلارم، تایمر و برنامه‌های آرامش بخش را ارائه دهد. همچنین Fitbit قصد دارد برنامه‌هایی دیگری مانند Adidas All Day، Flipboard، Game Golf، Nest و Surfline را نیز عرضه کند. هم اکنون نیز 17 برنامه پیش فرض برای مچ بند هوشمند خود ساخته است که مطمئنا این تعداد با توجه به منبع باز بودن سیستم عامل رشد خواهد کرد و برنامه نویسان برنامه‌های بیشتری را خواهند ساخت.

یونیک یک مچ بند هوشمند مستقل نیست یعنی در حالی که می‌توانید تمام تماس‌ها، پیام‌های متنی و برنامه‌های خود را دریافت کنید اما هیچ اتصال LTE برای برقراری تماس و یا پاسخ دادن به پیام‌ها بدون وجود تلفن در نزدیکی شما وجود ندارد. در تنظیمات اولیه، باید داده‌ها را همگام سازی کنید و تنظیمات ترجیحی و دلخواه خود را روی تلفن انجام دهید و سپس از ساعت استفاده کنید.

مچ بند هوشمند Fitbit یونیک 4

یونیک برای انجام تمرینات ورزشی بدون نیاز و در دست گرفتن تلفن همراه بسیار عالی است. برخورداری از ویژگی‌های GPS، بلوتوث، NFC و همچنین 2.5 گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی موسیقی آن بسیار مفید است. مشترکین Pandora Plus یا Premium می‌توانند لیست‌های پخش موسیقی را به طور مستقیم بر روی این مچ بند هوشمند دانلود کنند. همچنین Fitbit دارای هندزفری‌های Flyer است که می‌تواند همزمان با مچ بند هوشمند و تلفن همراه هماهنگ شود.

دانلود کردن موسیقی بر روی مچ بند هوشمند یونیک ساده نیست. شما برای اینکار به صبر و اتصال قوی Wi-Fi نیاز دارید. من می‌توانستم به آهنگ‌های موردعلاقه خود به هنگام پیاده روی درپارک گوش کنم و پس از آن بدون نیاز به حمل کیف پول، یک قهوه در Starbucks بنوشم.

شارژ یونیک به مدت چهار روز یا حداکثر 10 ساعت به هنگام استفاده از GPS نگه داشته می‌شود. این ویژگی برای یک مچ بند هوشمند عالی است زیرا شارژ اغلب آنها بیش از حداکثر دو روز طول نمی‌کشد. درطی آزمایش، من توانستم در یک هفته با یک بار شارژ مجدد در فعالیت‌های داخل و خارج از منزل از آن استفاده کنم.

تناسب اندام

بدیهی است که مچ بند هوشمند یونیک دارای توانایی‌های گسترده‌ای در زمینه نظارت بر سلامت و تناسب اندام است. در طی تستی که در فضای باز و پس از چهار مایل طی مسافت انجام دادم، نه تنها صفحه نمایش به طور کامل در نور مستقیم خورشید قابل مشاهده بود، بلکه به طور خودکار هنگامی‌که متوقف می‌شدم، ترافیک را تشخیص می‌داد و به محض اینکه شروع به حرکت می‌کردم ادامه ثبت‌ها و اندازه گیری‌های پیشین را انجام می‌داد. علاوه بر ضبط اتوماتیک ورزش، مچ بند هوشمند یونیک می‌تواند اختلالات خواب را تشخیص دهد و برنامه‌ی فعالیت‌های افراد را در خارج از محیط منزل بهبود بخشد.

از لحاظ دقت، یونیک عملکرد فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد. با یک مایل پیاده روی روی تردمیل  با سرعت 5. 5 مایل در ساعت، 2120 گام به ثبت رسید، درحالی که Yamax SW-200 Digi-Walker در شرایط یکسان 2097 گام را ثبت کرد که اختلاف آنها 1.1 درصد است در حالی که اغلب ردیاب‌ها در محدوده 3 تا 5 درصد با اندازه گیری‌های Yamax SW-200 Digi-Walker تفاوت دارند.

معرفی Fitbit یونیک 7

در تست  1.24 مایل تردمیل با سرعت 5 مایل بر ساعت، یونیک 2523 گام و Yamax، 4409 گام را با اختلاف 4.5 درصد به ثبت رساند. هیچ ردیابی به هنگام تست شمارش گام‌ها کامل نیست و خطا دارد اما به طور کلی Ionic در سراسر تست کنترل شده و تمام روز توانست از ثبات خوبی برخوردار باشد که بسیار مهم است.

در طول هر دو آزمایش، من به طور همزمان تست نظارت بر ضربان قلب را انجام دادم و نتایج آن را با سینه بند Polar H10 و Watch Nike مقایسه کردم. در حالی که گاهی اوقات یک یا دو ثانیه نسبت به Polar H10 تاخیر داشت اما در طی تمرین‌های سبک ​​5 ضربه در دقیقه و در تمرینات سنگین 10 ضربه در دقیقه را نشان می‌داد. این نتایج در طیف بسیاری از ردیاب‌ها با سنسور ضربان قلب نوری قابل اطمینان هستند. همچنین یونیک می‌تواند تعداد ضربان قلب را در طول تمرینات شنا ثبت کند که یک قابلیت عالی برای شناگران به حساب می‌آید. من حدود یک ماه از مچ بند هوشمند یونیک به هنگام خواب نیز استفاده کردم و متوجه شدم که بسیار دقیق است. زمان دقیق خواب و بیدار شدن را در فاصله زمانی 15 دقیقه‌ای شناسایی می‌کند. همچنین بیدارشدن‌های ناگهانی یا کوتاه مدت حین خواب و اواسط شب را نیز شناسایی و ثبت می‌کند.

مقایسه و نتیجه گیری

اگر ساعت اپل در ابتدا یک ساعت هوشمند و در وحله‌ی دوم یک ردیاب تناسب اندام است، مچ بند هوشمند Fitbit Ionic دقیقا معکوس این اولویت بندی است. بسته به انتظاراتی که شما از یک گجت پوشیدنی دارید، مچ بند هوشمند یونیک با قیمت 300 دلاری خود می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مانند Fitbit، اپل سری3 نیز به عنوان یک دستگاه شبه پزشکی برای نظارت بر ضربان قلب عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع گجت‌های پوشیدنی

Fitbit از لحاظ عمر باتری و پلت فرم تناسب اندام آن مخصوصا قابلیت ردیابی خواب و اختلالات تمرین بسیار پیشرفته است. اگر نظارت برتناسب اندام اولویت اصلی شما نباشد باید گفت که فریم ورک نرم افزاری آن نیاز به ارتقا دارد و این هدف با توجه به منبع باز بودن سیستم عامل و توسعه دهندگان SDK به واقعیت خواهد پیوست و اکوسیستم برنامه‌های Fitbit در آینده توسعه و بقا بیشتری خواهد یافت. خلاصه اینکه مچ بند هوشمند  Fibit یونیک یک حریف در مقابل ساعت اپل سری 3 دیده می‌شود.

مچ بند هوشمند یونیک برای کاربران اندروید انتخاب خوبی است. Android Wear 2.0 هنوز هم آنچنان سیستم عامل خوبی نیست ولی عمر باتری یونیک، در مقایسه با ساعت‌های ورزشی دیگر، مفیدتر است. اگر همچنان مدل‌های Blaze یا Surge را دوست دارید، نیاز نیست مدل Ionic خود را ارتقا دهید؛ گرچه در مدل ارتقا یافته آن صفحه نمایش زیباتر و پشتیبانی از پرداخت NFC بهتر می‌شود.

مچ بند هوشمند Fitbit یونیک

خرید

مچ بند هوشمند Garmin Vivosmart 4

وقتی سخن از پیگیری تناسب اندام به میان ‌می‌آید سری جدید اپل واچ 4 دیده می‌شود، اما همه به یک ساعت هوشمند نیاز ندارند. Garmin Vivosmart هنوز هم بازار خود را به دنبال‌‌کنندگان تناسب اندام اختصاص می دهد. با  صرف هزینه 129 دلار، مچ بند هوشمند Vivosmart 4 می تواند همه چیز را از تعداد گام ها و کالری سوزانده شده گرفته تا تعداد ضربان قلب و میزان اکسیژن اشباع خون را با هزینه کمتری نسبت به ساعت‌های هوشمند اندازه گیری کند. اگر به دنبال تعیین سبک زندگی فعال تری هستید Vivosmart 4 یک گزینه‌ی متقاعدکننده با طراحی بی نظیر و عمر باتری طولانی محسوب می شود.

ظریف و خوش‌نما

مچ بند هوشمند Vivosmart 4 با قیمت 126.99 دلار از نظر ظاهر بسیار شبیه به مچ بند هوشمند Fitbit Alta HR به نظر می‌رسد. بند آن از سیلیکون ساخته شده و اندازه آن کوچک، متوسط و بزرگ می‌شود. اندازه کوچک و متوسط ​​0.4 در 7.7 در 0.6 اینچ (HWD) است، در حالی که سایز بزرگ آن کمی از 9.2 اینچ بزرگتر است. در وسط آن، یک صفحه نمایش لمسی OLED مستطیلی شکل می‌بینید که با یک حلقه‌ی آلومینیومی ‌محصور شده ‌است. تفاوت اصلی بین HR Alta و مچ بند هوشمند Vivosmart 4 تطبیق پذیری آنهاست. در انتخاب رنگ محصول قبل از خرید بایستی تصمیم دقیقی گرفته شود.

این ردیاب در رنگ های خاکستری با قاب رز طلایی، توتی با یک قاب طلایی نازک، آبی روشن با یک قاب نقره‌ای یا مدل تمام مشکی موجود است. این تنوع در طرح ها پیشرفت وسیع از Ho-hum Vivosmart3 را نشان می دهد. من ورژن خاکستری را آزمایش کرده‌ام و آن را برای هر دو موقعیت معمولی و لوکس مناسب می‌دانم. همچنین بسیار بادوام است. شما می‌توانید از آن در حمام و استخر استفاده کنید همچنین اسکرین آن مقاوم است و پس از آنکه من به طور ‌تصادفی آن را به یک کابینت زدم، آسیبی ندید.

با وجود پیشرفت‌های کلی در طراحی مچ بند هوشمند Vivosmart 4، هنوز چند اشکال کوچک در آن وجود دارد. اولین آن، متکی بودن به یک شارژر اختصاصی است، به این معنی که اگر آن را گم کنید و یا اینکه بخواهید یک شارژر اضافی در کیف‌تان داشته باشید، مجبورید آن را مجددا تهیه کنید.

همچنین واکنش آن در ثبت درخواست به هنگام لمس کند است. برای حرکت در منوها و اعلان‌ها باید به بالا و پایین حرکت کنید. هنگامی‌که در یک منو یا صفحه خاص قرار می‌گیرید، برای جزئیات بیشتر می‌توانید صفحه را به راست و چپ ببرید. مشکل این است که این حرکت‌ها معمولا بار اول ثبت نمی‌شود. این ایراد با Vivosmart 3 نیز همراه بود. اگر چه این مشکل به مراتب بهبود یافته است اما هنوز هم آنگونه که باید عکس العمل سریعی از خود نشان نمی‌دهد.

معرفی Garmin Vivosmart 4 2

اجزای داخلی مچ بند هوشمند Vivosmart 4

در داخل، Vivosmart 4 مانیتور نوری ضربان قلب، ارتفاع سنج، شتاب سنج، حس‌گر نور محیط و سنسورهای اندازه گیری میزان اکسیژن اشباع شده در خون وجود دارد. این گوشی با بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل می‌شود و همچنین با تجهیزات ANT سازگار است (که به طور معمول در سالن‌های ورزشی یافت می‌شود). عمر باتری آن بسیار عالی است، با یک مرتبه شارژ تا 7 روز به طور مداوم ضربان قلب را نمایش می‌دهد و نوتیفیکیشن‌ها فعال هستند.

برنامه Garmin Connect (در دسترس برای آندروید و ios) اطلاعات بسیار بیشتری را نسبت به مربی پیگیری تناسب اندام شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، زمانی که شما نیاز دارید اطلاعات جزئی تری از دویدن خود به دست آورید، آماری مانند آهنگ حرکت، سرعت متوسط حرکت، موزونی حرکات و طول گام با استفاده از این ردیاب قابل دست یابی و ثبت هستند.

 فعالیت‌هایی نظیر دویدن، دوچرخه سواری و وزنه برداری را می توانید در خارج از منزل پیگیری کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید در فضای باز یا بسته بدوید، دو روی تردمیل، دو با مانع و یا دویدن پشت سر هم انجام دهید. به طور مشابه در دوچرخه سواری بین BMX، دوچرخه سواری سرعتی و یا متقاطع حق انتخاب دارید. فعالیت های عجیب‌تری مانند اسب سواری، موتور سواری متقاطع، قایق سواری در آب‌ و معلق ماندن در هوا نیز قابل کنترل هستند.

مچ بند هوشمند Garmin Vivosmart 4 3

مچ بند هوشمند مناسب برای آماتورهای داده‌ای

هنگامی‌که سخن از خود کمیت سنجی به میان است، ردیاب‌های گارمین همواره بر سر رقابت برتری داشتند و مچ بند هوشمند Vivosmart 4 استثنا نیست. علاوه بر تعداد گام ها، کالری سوزانده شده، فاصله، ارتفاع، خواب و ضربان قلب، شما همچنین می‌توانید استرس، سطح اکسیژن خون در طول خواب و حتی چیزی که Garmin آن را «باتری بدن» نام نهاده، ردیابی کنید.

در مقایسه با Vivosmart 3، شاخص‌های جدید و یا بهبود یافته مانند نمایش میزان استرس و سطح ریکاوری بدن در هنگام خواب ردیابی می‌شود. من واقعا ردیابی استرس و ریکاوری بدن را می‌پسندم. در طول دوره زمانی که ضربان قلب شما بالا است، ردیاب نشان می‌دهد که شما یک استراحت تنفسی نیاز دارید. این ویژگی به خوبی برای آرام کردن من در زمانی که لازم بود کمک می‌کرد، هرچند گاهی اوقات می‌توانست توسط یک تمرین انجام شود. بازیابی بدن از ویژگی‌های «باتری بدن» ذکر شده ‌است. شما می‌توانید ببینید که چقدر آب در روزی که فعالیت داشته‌اید یا استراحت کرده‌اید در بدن باقی مانده است.

هنگام خواب، ردیاب به سنسور Sp02 مجهز است که سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند و سطح بالا و پایین «پالس اکسیژن» را نمایش می‌دهد، شاخصی که گاهی اوقات متخصصان پزشکی برای تعیین اینکه آیا کسی آینه خواب دارد، استفاده می‌شود. داشتن این اطلاعات خوب است اما کاملا به شما بستگی دارد که تا چه میزان به این اطلاعات نیاز داشته باشید. ممکن است هر اطلاعی مفید نباشد.

مچ بند هوشمند Garmin Vivosmart 4 4

برای تشخیص دقت، مچ بند هوشمند Vivosmart 4 کاملا در آزمایشات تست شده ‌است. با یک مایل پیاده روی بر تردمیل با سرعت 3.5 مایل در ساعت 1999 گام ثبت شد درحالی که Yamax Digiwalker SW 2097 گام را با اختلاف 4.7 درصد دارند گزارش کرد. همچنین پس از یک مایل پیاده روی روی تردمیل با سرعت 5.0 مایل در ساعت، 1927 گام ثبت شده و هیچ تفاوتی نداشته ‌است. در ردیابی میزان مسافت طی شده به هنگام یک مایل پیاده روی، 0.98 مایل اندازه گیری شد.

در بحث مانیتور ضربان قلب، من Vivosmart 4 را به طور همزمان با سینه بند Polar H10 و ساعت Fitbit Versa مقایسه کردم. در طی هر آزمایش، مچ بند هوشمند Vivosmart 4 با Versa برابر بود و در پنج تا 10 ضربان در هر دقیقه با Polar H10 یکسان بود.

مچ بند هوشمند Garmin Vivosmart 4

خرید

مچ بند هوشمند Garmin Vivosport

مچ بند هوشمند Garmin Vivosport یک ردیاب تناسب اندام فول پکیج است. تعداد گام‌ها، مسافت، خواب، کالری سوزانده شده، تعداد ضربان قلب، فعالیت‌ها، سطح استرس و موارد دیگر را به طور کلی ثبت می‌کند. همچنین به عنوان یک ساعت هوشمند عمل می‌کند و اعلانها را از تلفن به مچ دست شما منتقل می‌کند. در مقایسه با گروه‌های دیگر در این رده و مقایسه با Fitbit Charge 2 99 دلاری، 169 دلار قیمت دارد و کمی ‌گرانتر است اما واقعا عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و از حیث طراحی مچ بند هوشمند عالی است.

جلوه‌های ویژه بصری از Garmin Vivosport به عنوان یک دستبند ساده و ورزشی با طراحی باریک استفاده می‌شود. از نظر ظاهر و قابلیت، بیشتر شبیه به Fitbit Alta HR و Huawei Band 2 Pro است. از نظر من، HR Alta خیلی استایل ورزشی ندارد بنابراین Vivosport را ترجیح می‌دهم.

سه طیف رنگی در دو اندازه مختلف وجود دارد: مدل سنگی (در سایزهای کوچک، متوسط ​​و بزرگ) مدل Fuschia Focus (در سایزهای کوچک و متوسط) و مدل Limelight در سایز بزرگ. سایز‌های کوچک متناسب با مچ دست با ابعاد 4.8 تا 7.4 اینچ و سایز‌های بزرگ متناسب با مچ دست با ابعاد 5.8 تا 8.4 اینچ ارائه می‌شوند. وزن آن نیز برای ابعاد کوچک و متوسط 0.85 اونس و 0.95 اونس برای ابعاد بزرگ است.

در مقایسه با دیگر دستگاه‌های Garmin،  مچ بند هوشمند Vivosport انگار نسخه‌ی کودکانه Vivoactive HR است زیرا بسیار سبک است و گزینه‌های ردیابی تناسب اندام را به صورت کلی ارائه می‌دهد. در واقع Vivosport یک نسخه کوچک شده با ویژگی‌های کمتر است، اما همه ملزومات، نظیر نظارت بر ضربان قلب، GPS و حتی یک نمایشگر با پیکسل پویا و واضح را داراست.

صفحه نمایش آن در مود 24/7 تا زمانی که به سمت آن نگاه نکنید، باقی می‌ماند. در طول تنظیمات اولیه  می‌توانید ساعت پیش فرض برای نشان دادن زمان، تاریخ، آب و هوا، باتری باقی مانده و غیره را تنظیم کنید. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که صفحه نمایش در جهت عمودی یا افقی نمایش داده شود.

هیچ دکمه فیزیکی ای وجود ندارد و مچ بند هوشمند Vivosport به یک ورودی لمسی متکی است که با لمس طولانی مدت آن خاموش می‌شود. اگرچه این صفحه لمسی به خوبی کار می‌کند اما من ترجیح می‌دهم حداقل یک دکمه فیزیکی داشته باشد تا بتوانم از ساعت حتی با پوشیدن دستکش استفاده کنم. افرادی که در مهارت‌های حرکتی توانایی خوبی دارند می‌دانند که این دستگاه با صفحه نمایش (0.38 با 0.76 اینچ) بهتر قابل استفاده است.

از لحاظ جنس و سختی، Garmin شهرتی خوبی بین ساعت‌هایی که در گذشته ساخته شده اند دارد و به نظر می‌رسد که مانعی برای استفاده طولانی مدت از آن وجود ندارد و ماندگار است. لنز آن از جنس یک شیشه شیمیایی تقویت شده است و جنس بند آن سیلیکونی است.

مچ بند هوشمند Garmin Vivosport 2

باتری در مچ بند هوشمند Vivosport

باتری مچ بند هوشمند Vivosport بسیار خوب است. با یک هفته استفاده از آن در حالت smartwatch و  هشت ساعت  استفاده از GPS باتری آن همچنان باقی می‌ماند پس به اندازه کافی برای دویدن با سرعت بالا یا حتی یک دوی ماراتن مناسب است.

استفاده از Vivosport در حالت smartwatch به این معناست که می‌توان اطلاعیه‌های دستگاه موبایل خود تحت سیستم عامل Android یا iOS را از روی مچ بند هوشمند خود مشاهده کنید. اعلان‌ها به برنامه یا تعداد کاراکتر محدود نمی‌شود که یک ویژگی بسیار خوب است یعنی اگر یک پیام متنی دریافت کنید، می‌توانید هم فرستنده و هم تمام محتویات پیام را مشاهده کنید. اما پیوست‌های عکس، “ایموجی‌ها” یا چند عنصر دیگر غیر متنی را نمی‌توانید مشاهده کنید.

این دستگاه با یک شارژر USB اختصاصی عرضه می‌شود و شارژر آن مشابه با Vivoactive 3 است. یکی از نکات رایج در مورد ردیاب‌های تناسب اندام این است که همه چیزهایی که به دستگاه‌ها متصل می‌شوند، منحصر به فرد هستند و اما شارژر آنها حداقل در همان خانواده قابل اشتراک است. البته من آرزو می‌کنم که Garmin در زمینه یکپارچه سازی شارژرهای خود پیشرفت بهتری داشته باشد.

مچ بند هوشمند Garmin Vivosport 3

ویژگی‌های تناسب اندام در این مچ بند هوشمند

Vivosport تمام داده‌های آمادگی جسمانی شما را از جمله تعداد گام‌ها، مسافت، پله‌ها، خواب و کالری‌های سوزانده شده را ثبت می‌کند. این مچ بند هوشمند همچنین زمان‌های فعالیت را کنترل می‌کند تا بین زمان‌های کاری و غیرکاری شما تفاوت ایجاد شود. موسیقی از راه دور و خلاصه آب و هوا نیز در صفحه نمایش نشان داده می‌شود.
در دستگاه‌های جدید Garmin، از جمله Vivosport، میزان استرس نیز بر اساس تغییرات ضربان قلب نمایش داده می‌شود و به صورت یک عدد در کنار یک نمودار قابل مشاهده است تا اطلاعات محسوس باشد. به طور خلاصه، اندازه گیری آن به این صورت است که در طول زمان‌های مختلف بین ضربان قلب فرد چه مقدار تغییرات وجود دارد که هر چه این تغییرات بیشتر باشد نشان دهنده سلامتی بهتر و یا سطح استرس پایین است. گرچه من حسگر ضربان قلب روی دست ندارم اما احساس کردم که اطلاعات دقیق است. در روزهای معمولی، سطح استرس من کم گزارش شد و در روزی که من سه قرار ملاقات بسیار مهم داشتم و در مورد همه آنها مضطرب بودم، مچ بند هوشمند Vivosport سطح استرس من را بالا نشان داد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین و جالب ترین تکنولوژی های ورزشی جهان

کار بزرگی که Garmin انجام داده است این که داده‌هایی مانند VO2 max و نواحی ضربان قلب را در تقریبا تمام محصولات آمادگی جسمانی عرضه شده از شرکت خود، از جمله Vivosport تحث پشتیبانی قرار داده است. من در ابتدا تصور می‌کردم که مچ بند هوشمند Vivosport بیشتر هدف تجاری دارد و برخورداری از این تکنولوژی پیشرفته را سرلوحه خود قرار نمی‌دهد، اما اکنون برعکس این مسئله صادق است. از لحاظ فعالیت‌های پشتیبانی شده، Vivosport به طور پیش فرض برنامه ریزی شده است تا شما بتوانید پیاده روی‌ها، رانندگی، دوچرخه سواری، جلسات تمرینات قدرت، ایروبیک و سایر فعالیت‌های خود را ضبط کنید. برای اکثر این گزینه‌ها می‌توانید مشخص کنید  که آیا شما در داخل یا خارج از منزل هستید یا اینکه تعیین کنید GPS روشن باشد یا خیر. در تمرین‌های استقامتی، دستگاه به صورت خودکار کار خود با به نحو احسن انجام می‌دهد. شما همچنین می‌توانید از مچ بند هوشمند Vivosport در حالی که شنا می‌کنید استفاده کنید زیرا در برابر آب مقاوم است.

مچ بند هوشمند Garmin Vivosport 4

از طریق برنامه تلفن همراه، می‌توانید ردیابی خودکار فعالیت‌های خود را فعال کنید. برای مثال، زمانی که می‌خواهید پیاده روی کنید یا بدوید می‌توانید تعیین کنید که پس از یک دقیقه فعالیت من شروع به ثبت داده‌ها کن! به عنوان مثال، “اگر من یک دقیقه دویدم پس از یک دقیقه شروع به ضبط فعالیت من کن”. این ویژگی برای افرادی مفید است که رکورد دویدن و پیاده روی خود را فراموش می‌کنند. همچنین می‌توانید MoveIQ را فعال کنید و هر زمان که Vivosport مشخص می‌کند، شما آن فعالیت‌ها را انجام دهید. هشدارهای لرزشی برای بیدار شدن و یادآوری‌ها نیز به عنوان هشدار به هنگام بیکاری و یادآوری فعالیت فعال می‌شوند. مچ بند هوشمند Vivosport به فروشگاه Garmin Connect متصل نمی‌شود، بنابراین شما نمی‌توانید ویجت‌های غیر استاندارد را نصب کنید که برای کمپانی بزرگی مانند Garmin خجالت آور است.

با بیش از چند روز دقت در انجام تست‌های Vivosport، نتایج دقیقی در گزارشات تست تردمیل و تست Wahoo Tickar X ارائه شد. هر دو تجهیز مانیتور ضربان قلب قفسه سینه و یک ردیاب فعالیت هستند که برای راه رفتن، دویدن و دوچرخه سواری از آنها استفاده می‌شود. تعداد گام‌های ثبت شده Vivosport  با تعداد گام‌های ثبت شده توسط Misfit Ray مشابه بودند. در سه دوره، میانگین تفاوت بین آنها 349 گام بود. این مقدار، مطلوب است و من آن را به عنوان نشانه خوبی می‌بینم زیرا حدود 500 گام یا حدود یک چهارم مایل در ثبت اطلاعات گام شمار همواره ​​تفاوت وجود دارد. در طی مشاهدات من که تقریبا دو سال آزمایشاتم به طول انجامید، Ray تا حد زیادی از اطمینان در شمارش گام‌ها برخوردار است. Wahoo Tickar X در طول یک مایل پیاده روی با تردمیل، 0.95 مایل را نشان داد در حالی که مچ بند هوشمند Garmin Vivosport، تنها 0.88 مایل گزارش کرد. این میزان اختلاف در یک مایل پیاده روی نگران کننده است اما نگران نباشید زیرا می‌توانید برخی از داده‌ها را در برنامه Garmin کالیبره کنید. من از این قابلیت استفاده می‌کردم و بعد از آن نتایج دقیق تر شد. همه ردیاب‌های تناسب اندام به شما این امکان را نمی‌دهد تا آمار خود را اصلاح کنید، اما همانطور می‌بینید به هنگام خارج شدن از کالبراسیون این ویژگی بسیار سودمند است. پس از کالیبره کردن و پیاده روی به میزان نیم مایل مچ بند هوشمند Vivosport 0.52 مایل و Tickr X 0.48 مایل را نشان داد. هر دو مقدار خوانده شده به اندازه کافی دقیق و رضایت بخش است.

مقادیر خوانده شده برای نرخ ضربان قلب در هر سه دستگاه یکسان بود. وقتی که من با سرعت زیاد پیاده روی می‌کردم، هر سه دستگاه همزمان و یک مقدار را گزارش دادند. گاهی اوقات فقط دو بیت در دقیقه بیشتر خوانده می‌شد اما به طور کلی همگی با هم یک مقدار نهایی خروجی یکسان داشتند. اندازه گیری نرخ ضربان قلب در حالت استراحت نیز دقیق است.

نتیجه گیری

اگر سبک مچ بند هوشمند Garmin Vivosport را دوست دارید، هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را نخرید. این سبک بسیار قابل اعتماد، با دوام و دقیق است. اگر خیلی طراحی Vivosport را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید که از یک مچ بند هوشمند مد روز استفاده کنید Vivoactive 3 را بررسی کنید. اگر چه هزینه‌ی بیشتری دارد و Fitbit Alta HR و Charge 2 نیز جایگزین‌های پرقدرتی برای آن محسوب می‌شوند.

مچ بند هوشمند Garmin Vivosport 1

خرید

حلقه هوشمند Motiv Ring

حلقه هوشمند Motiv Ring ردیاب تناسب اندامی ‌است که مانند حلقه روی انگشتان دست بسته می‌شود و می‌توانید آن را تقریبا در هر جایی بر روی مچ دست، به کمربند خود و یا سینه و انگشت خود با استفاده از مچ بند هوشمند Motiv Ring ببندید. در حالی که این تجهیز اولین حلقه هوشمند ردیاب تناسب اندام نیست، نظارت مداوم بر ضربان قلب، ردیابی خواب، سه روز نگهداری شارژ باتری و ضد آب بودن آن از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود. به علاوه، طراحی زیبا و راحتی آن به هنگام استفاده و پوشیدن باعث می‌شود در فعالیت‌های روزانه بتوان از آن استفاده نمود. قیمت آن در حدود 199.99 دلار است و یک گزینه جذاب برای کسانی است که می‌خواهد از لوازم جانبی باکیفیت آن استفاده کنند.

ظریف و شیک

Motiv بسیار ظریف و ساده به نظر می‌رسد و هیچ سنگ‌ قیمتی در ساختار آن یافت نمی‌شود. در عوض، یک بند ساده دارد که در هر دو رنگ Slate Grey یا Rose Gold با یک LED روی آن عرضه می‌شود. جنس آن از تیتانیوم است و به همین شیک و ظریف به نظر می‌رسد و در نگاه اول به مانند حلقه ازدواج به چشم می‌آید. نسخه Tolkien آن با مدل Rose Gold بسیار پیشرفته نمایان می‌کند زیرا عرض آن 0.3 اینچ است و کمی‌ کوچک در دست‌هایی با انگشتان متناسب، دیده می‌شود. در نظر بگیرید که این کمپانی چقدر زیبا توانسته است باتری‌ها و سنسورهای کوچک را به شکل قابل توجهی در این ابعاد کوچک جای دهد.

در داخل حلقه، یک سنسور کوچک ضربان قلب نوری وجود دارد. این بخش، قسمت پایینی انگشت را می‌پوشاند تا از سرخ شدن و فشار آمدن به مویرگ‌های انگشتان شما جلوگیری شود. Motiv دارای یک شتاب سنج سه محور و یک باتری لیتیوم یون است و می‌تواند خود را با بلوتوث گوشی همگام سازی کند. ضد آب است و تا عمق 165 فوت فرو می‌رود؛ بنابراین می‌توانید از آن در استخر بدون نگرانی استفاده کنید. من از این گجت به هنگام حمام، شستن ظروف و حمام کردن سگ خود استفاده کردم و هیچ مشکلی در آن به وجود نیامد.

بیشتر بخوانید: قابلیت های جذاب انگشتر هوشمند چیست؟ ومعرفی ۱۰ انگشتر هوشمند

دو شارژر USB وجود دارد که یکی از آنها در دسته کلید قرار گرفته است، بنابراین می‌توانید همواره در همه زمان‌ها به همراه خود داشته باشید. حلقه به صورت مغناطیسی به یک شیار پیچ خورده متصل می‌شود تا هنگامی‌که شارژ می‌شود چراغ سبز آن و هنگامی‌که خاموش می‌شود، چراغ قرمز آن روشن شود. برای رسیدن به حالت شارژ کامل، حدود 90 دقیقه طول می‌کشد و پس از آن سه روز کامل شارژ نگه می‌دارد.

این حلقه میزان زمان فعالیت، کالری سوزانده شده، مسافت، ضربان قلب، خواب و مراحل آن را به طور خودکار تشخیص می‌دهد. با این حال، بر خلاف اکثر ردیاب‌های تناسب اندام، نمی‌توانید هدف برای فعالیت‌های خود تعیین کنید زیرا هیچ شاخص رنگی LED روی آن وجود ندارد یا اگر انتظار دارید از تماس‌ها، پیام‌ها یا اعلان‌های برنامه‌ها با خبر شوید، در اشتباه هستید. البته هر چند هدف غایی Motiv نیز همین بوده است و این حلقه تنها قادر است فعالیت‌های شما را ثبت کند و نه بیشتر.

مچ بند هوشمند Motiv Ring 2

اندازه، برنامه‌ها و تنظیمات

برخلاف بسیاری از مچ بند هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام، انتخاب اندازه حلقه ساده نیست. اگر قصد داشته باشید حلقه تناسب اندام خود را آنلاین سفارش دهید، ابتدا یک کیت اندازه گیری Motiv را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. در داخل این کیت، هفت سایز مختلف برای انتخاب وجود دارد و Motiv توصیه می‌کند که از یک تستر برای حداقل یک روز کامل استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که سایز آن برای شما مناسب است. ممکن است هیچگاه به این مسئله توجه نداشته باشید اما انگشتان دست بسته به آب و هوا و یا کاری که انجام می‌دهند، اغلب کوچک می شوند یا تورم می‌کنند. وقتی تصمیم گرفتید، کیت را به عقب بفرستید و یک ایمیل برای اندازه حلقه خودتان ارسال کنید.

جفت کردن آن با گوشی همراه نیز آسان است. در ابتدا باید برنامه Motiv که فقط برای iOS در حال حاضر در دسترس است را دانلود کنید. یک حساب کاربری ایجاد کنید سپس مرحله به مرحله پروسه تنظیمات در برنامه به شما گفته می‌شود. حلقه را شارژر می‌کنید و به محض اینکه حلقه شناسایی شود، برنامه شروع به کار می‌کند.

در حالی که حلقه با برنامه در طول روز همگام سازی می‌شود، می‌توانید آن را 360 درجه بچرخانید و آن را در حالت دستی نیز تنظیم و هماهنگ کنید. نوار LED به رنگ بنفش، موفقیت در همگام سازی را نشان می‌دهد. در عمل دریافتم که به هنگام چرخش دستگاه برای تنظیمات دستی گاهی این اتفاق رخ نمی‌دهد و خطا دارد.

این اپلیکیشن طراحی زیبا، رنگارنگ و قابل فهمی ‌دارد که نمای کلی از فعالیت روزانه شما را نشان می‌دهد. در بالای صفحه اصلی، خلاصه‌ای از کل زمان فعالیت، میانگین فعالیت خود در هفته جاری و تعداد گام‌ها، مسافت طی شده و میزان کالری سوزانده شده نمایش داده می‌شود. در پایین صفحه نمایش، می‌توانید بخش فعالیت‌های فردی، خواب و ضربان قلب خود را ببینید. اگر روی بخش فعالیت‌های فردی خود کلیک کنید جزئیات بیشتری از تعداد گام‌های برداشته شده و نرخ ضربان قلب را مشاهده کنید.

مچ بند هوشمند Motiv Ring 3

شما همچنین می‌توانید روی نماد حلقه در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید و ببینید چه مقدار باتری استفاده کرده اید، مشخصات خود را تغییر دهید و با دسترسی به منوی راهنما اطلاعیه‌های خود را بازبینی کنید. در قسمت بالا سمت چپ، روی نماد تقویم ضربه  بزنید تا فعالیت‌های خود را در طی هفته جاری تجزیه و تحلیل کنید.

در اکثر موارد حلقه به طور خودکار تشخیص می‌دهد که چه زمانی بیش از 10 دقیقه فعال بوده اید، اما همیشه اینطور نیست. در حین آزمایش، پیاده روی و دویدن را به عنوان یک فعالیت با هم ادغام می‌کند. خوشبختانه این برنامه امکان ویرایش فعالیت و داده‌ها مربوط به خواب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و اگر نتواند یک فعالیت را تشخیص دهد، یک کادر خاکستری در بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شود و می‌پرسد که آیا شما در مدت زمان مشخصی فعال بوده اید یا خیر.

حلقه ای برای ردیابی همه چیز

مچ بند هوشمندی که توسط کمپانی Fitbit ساخته می‌شود، می‌تواند تا 10 هزارگام در روز را ردیابی کند. اغلب ردیاب‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که فعالیت‌های خود را به طور مستقیم ثبت و ضبط کنید اما این ویژگی در Motiv  برقرار نیست. به عنوان مثال این ردیاب توانست زمانی که من فعالیت داشتم را به همراه نوع فعالیتی که انجام می‌دادم و زمانی که به خواب رفتم را ثبت کند. نتایج حاصله از حلقه Motiv را با دیگر ساعت‌های اپل سری 4 یا مچ بند هوشمند Fitbit IONIC مقایسه کردم و متوجه شدم تنها در حد یک الی دو دقیقه ثبت فعالیت‌ها را با تاخیر آغاز می‌کند. افزون براین، در طی آزمایشات من Motiv می‌توانست به من بگوید که نوع دویدن به چه صورت بوده است مثلا با شتاب و عجله زدگی دویده ام یا با سرعت معمولی.

با وجود قاب و قالب کوچکی که دارد تعداد گام‌هایی که در طول روز توسط Motiv شمرده می‌شود حدود 200 الی 500 گام با گام شمارهای ساعت‌های اپل سری 4 یا مچ بند هوشمند Fitbit IONIC تفاوت دارد. این نرخ اختلاف هنگامی‌که تست تردمیل را انجام دادم اندکی بیشتر شد. برای مثال، در یک پیاده روی به مسافت یک مایل و سرعت 3.5 مایل بر ساعت، تعداد گام‌ها شمرده شده توسط Motiv حدود 2011 گام و تعداد گام‌های شمرده شده توسط Yamax SW-200 Digi-Walker حدود 2120 گام ثبت شد که در واقع 5.1 درصد اختلاف وجود داشت. همچنین میزان مسافت طی شده 0.9 مایل اندازه گیری شد. در پیاده روی 1.24 مایل با سرعت 0.5 مایل بر ساعت، تعداد گام‌ها شمرده شده توسط Motiv حدود 2205 گام و تعداد گام‌های شمرده شده توسط Yamax SW-200 Digi-Walker حدود 2523 گام ثبت شد که 12.6 درصد اختلاف داشت. پس به طور کلی، Motiv می‌تواند یک سری اطلاعات کلی در مورد کیفیت فعالیت در اختیار شما قرار دهد اما میزان دقت آن شاید به آن اندازه کافی نباشد.

مچ بند هوشمند Motiv Ring 4

در اندازه گیری تعداد ضربان قلب، 183 بیت در هر ثانیه در سه ناحیه فعالیتی توسط سینه بند Polar H10 ثبت می‌شود. به هنگام دویدن، تعداد ضربان‌های قلب من در ثانیه توسط Motiv، 155 بیت بر ثانیه ثبت شد. در حالی که در سینه بند Polar H10 تعداد 175 بیت بر ثانیه به ثبت رسید که خیلی تفاوت ندارد.

این اختلاف‌های ایجاد شده در اندازه گیری Motiv به این علت است که سخت افزار هسته آن از مدل  ​Garmin Forerunner 735XT است و شاید کیفیت و دقت کافی را نتواند ارائه دهد. اما به هر حال ویژگی مثبت Motiv این است که می‌تواند فعالیت‌هایی که حتی 150 دقیقه بیشتر طول بکشند را با دقت خوب ثبت کند.

از منظر طول عمر باتری، من پس از یک بار شارژ توانستم از حلقه به مدت 3 روز استفاده کنم. این مدت زمان در قیاس با بسیاری از ساعت‌های اپل بهتر و طولانی تر است اما در مقایسه با طیف گسترده ای از دیگر ساعت‌های هوشمند که می‌توانند تا 4 یا 5 روز شارژ بمانند، کمتر به نظر می‌رسد.

حلقه Motiv  مناسب چه کسانی است؟

با صرف هزینه‌ی 200 دلاری می‌توانید یک ردیاب تناسب اندام بسیار کوچک و در قالب حلقه تهیه کنید که البته هزینه نسبتا زیادی است. این نوع ردیاب برای کسانی که می‌خواهند همواره به شکل بصری از طریق صفحه نمایش فعالیت‌های خود را کنترل کنند مناسب نیست و این افراد بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگری نظیر مچ بند هوشمند  ​Fitbit Chargeبروند اما برای کسانی که دوست دارند از یک ردیاب تناسب اندام شیک، کوچک و سبک به هنگام حمل استفاده کنند، Motiv گزینه‌ی مناسبی است.

حلقه و مچ بند هوشمند Motiv Ring

خرید

 مچ بند هوشمند Polar A370

مچ بند هوشمند Polar A ارزان ترین و یا جذاب ترین ردیاب تناسب اندام نیست، اما می‌تواند فعالیت‌های روزانه را با دقت و صحت کافی ثبت کند. این ردیاب فوق العاده است و در حد امکاناتی که دارد، عملکرد خوبی از خود نشان داده است. در انجام فعالیت‌های ورزشی و ردیابی آنها ضربان قلب را به طور کنترل می‌کند و می‌تواند به شما بگوید که آیا فعالیت‌های مختلف بر بدن شما تأثیر گذار هستند و ضربان قلب شما متناسب است یا نیاز تقویت ضربان قلب خود دارید. دارید. برنامه ردیابی فعالیت‌ها و اعلان‌های تمام روز را از طریق تلفن نشان می‌دهد. بله، شاید ردیاب‌های تناسب اندام بهتر و شیک تر وجود داشته باشند اما قطعا قیمت آنها 149.95 دلار نیست. اگربه دنبال سیستمی ‌هستید که بتواند فعالیت‌ها و تمرینات ورزشی شما را کنترل کند و نظارت دقیق بر سلامت جسم شما داشته باشد، مچ بند هوشمند Polar A 370 رضایت شما را جلب خواهد کرد.

طراحی، راحتی و عمر باتری

مچ بند هوشمند Polar A 370 تقریبا با مدل A 360 خود مشابه است و در بعضی از موارد لوازم آنها را می‌توان جایگزین کرد. هر دو ضد آب هستند و یک صفحه نمایش مستطیلی شکل با پورت میکرو USB در پشت آن برای شارژ دارند. وزن Polar A 370 برابر با 1.1 اونس برای سایزهای کوچک و 1.3 اونس برای سایزهای متوسط و بزرگ است. از بند سیلیکونی آن با قیمت 24.95 دلار می‌توانید برای هر دستگاه دیگری استفاده کنید. Polar A370 در رنگ‌های جدیدی ارائه می‌شود: قرمز سرخ در سایزهای کوچک و آبی، نارنجی و نفتی برای سایزهای متوسط و بزرگ. البته رنگ‌های سیاه و سفید آن نیز همچنان وجود دارند. تغییر جزئی A 370 مربوط به بسته بندی جدید آن می‌شود. یک حلقه کوچک در انتهای بند آن می‌اندازید و به آسانی می‌توانید بند را گشاد یا تنگ کنید.

گرچه مچ بند هوشمند A 370 جز جذاب ترین ردیاب‌های تناسب اندام نیست، اما می‌توان آن را با Fitbit Charge 3 ،139.99 دلاری در مالتینا مقایسه کرد. صفحه نمایش لمسی آن 160 تا 80 پیکسل آن وضوح چندانی ندارد اما کاملا قابل استفاده است.

قاب مستطیلی آن در دست کاربران راحت نیست و چند روزی طول می‌کشد تا کاربران به استفاده از آن عادت کنند و به همین علت من نمی‌توانم از آن به هنگام خواب استفاده کنم. گرچه A370 از قابلیتSleep Plus analysis برای تحلیل خواب استفاده می‌کند. من ترجیح می‌دهم صفحه نمایش آن به گونه‌ای جذاب باشد که زمان را با فونت بزرگ سفید یا رنگ بهتری نشان دهد تا بتوان متوجه شد آیا به هدف پیاده روی روزانه خود نزدیک شده ام یا خیر.

 مچ بند هوشمند Polar A370 2

صفحه نمایش آن ریسپانسیو است و یک دکمه فیزیکی بر روی لبه بیرونی آن با سیلیکون پوشیده شده است که برای بازکردن صفحه نمایش یا اتصال به بلوتوث می‌توان آن را فشار داد و نگه داشت اما برای دسترسی به منوها نمی‌توان از این دکمه استفاده کرد. استفاده از A 370 به یک کتابچه راهنما نیاز ندارد و بدون اعمال تنظیمات خاص و پیچیده می‌توان راه عملکرد آن را به صورت بصری متوجه شد.

مچ بند هوشمند A 370 پس از شارژ کامل، می‌تواند 12 ساعت فعالیت را به همراه GPS از طریق یک دستگاه تلفن همراه ثبت کند. درصورتی که از GPS آن استفاده نکنید، باتری آن به مدت چهار روز نگه داشته می‌شود. این ویژگی حتی به مراتب از عمر باتری ساعت اپل بهتر است که حتی نمی‌تواند تا 24 ساعت کامل باتری را شارژ نگه دارد. البته ساعت هوشمند اپل، بیشتر نقش یک ساعت هوشمند را ایفا می‌کند و یک ردیاب تناسب اندام نیست. با این حال، شرکت Garmin همچنان در تولید تجهیزاتی با عمر نگهداری شارژ بالا و حداقل به مدت یک هفته بسیار خوب عمل کرده است و به روند تولید تجهیزاتی ادامه می‌دهد.

دوست دارید کدام یک از پارامترهای فعالیت‌های روزانه خود را کنترل کنید؟

مچ بند هوشمند Polar A 370 دارای بسیاری از گزینه‌های ردیابی فعالیت است، از تعداد گام‌های روزانه گرفته تا میزان افزایش وزن. با چند ضربه بر روی صفحه نمایش، می‌توانید فعالیت‌های دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری جلسات تمرین قدرت و تمرین گروهی خود را ضبط کنید. مچ بند هوشمند A 370 برای فعالیت‌های داخل و خارج از منزل نیز قابل تنظیم است. در فعالیت‌های خارج از فضای منزل و فضای باز، دو آیکون روی ساعت نشان داده می‌شود که یکی نشانگر ضربان قلب و دیگری نشانگر سیگنال GPS دریافت شده از تلفن همراه است.

 مچ بند هوشمند Polar A370 3

A 370 می‌تواند تمام فعالیت‌های روزانه را نظیر شمارش گام، ضربان قلب، میزان کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، زمان فعال زمان‌های توقف فعالیت در یک روز را ثبت کند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که نمی‌توانید اهداف فعالیتی خود را خودتان تنظیم کنید و مچ بند هوشمند Polar A 370 همه‌ی آنها را بر اساس شیوه زندگی، تاریخ و سابقه فعالیت‌های شما تنظیم می‌کند. مزیت آن این است که اهدافی که توسط خود سیستم ایجاد می‌شوند قابل دستیابی هستند اما خیلی آسان نیستند و نقص آن این است که شما نمی‌توانید در تنظیم اهداف و فعالیت‌های روزانه خود با توجه به شرایط و زمان‌های خاص تغییراتی ایجاد کنید حال آنکه اکثر ردیاب‌های تناسب اندام این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. بدون تردید، برخی از مردم به دلیل همین ویژگی Polar A 370 از آن اسقبال نمی‌کنند.

ردیابی خواب نیز با استفاده از سیستم تجزیه و تحلیل پیشرفته خواب در Polar انجام می‌شود، که تنها در مدل‌های A370 و M430 با قیمت 157.98 دلار قابل عرضه است. شما با استفاده از این سیستم می‌توانید اطلاعات خواب خود را در برنامه Flar Flow موجود در سیستم عامل‌های Android،  iOSو وب مشاهده کنید. داده‌ها و نمودار‌ها درک عمیق تری نسبت به وضعیت خواب شما در طول شب در اختیارتان قرار می‌دهد. این داده‌ها نه تنها زمان خواب و بیدار شدن را نشان می‌دهد، بلکه وقفه‌ها، طول مدت زمان خواب و تداوم خواب را بر اساس یک تا پنج نمره از میزان شدت و تعداد دفعات اختلالات خواب را ارزیابی می‌کنند.

ردیابی پیشرفته

مچ بند هوشمند Polar چند ویژگی عالی در اختیار علاقه مندان به تناسب اندام قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها شامل برنامه‌های آموزشی می‌شوند که می‌توانید روی آن بارگیری کنید و بازخورد  فعالیت‌های خود را ثبت و ضبط کنید.

اگر شما در دوره‌های تمرینان ورزشی شرکت می‌کنید، می‌توانید با امکان دسترسی سریع به برنامه در ساعت خود با تایمرهای دلخواه و تنظیمات هدف تمرینات دوره‌ای خود را انجام دهید. به عنوان مثال، یک هدف تمرینی بر اساس زمان، مسافت یا کالری سوزانده شده تعیین کنید تا زمانی که به هدف رسیدید، ساعت به شما هشدار دهد. حتی می‌توانید برا اساس فعالیت‌های خود وقفه‌های زمانی ایجاد کنید.

 مچ بند هوشمند Polar A370 4

یکی دیگر از ویژگی‌های پیشرفته که در مچ بند هوشمند Polar استفاده می‌شود این است که خلاصه‌ای از یک تمرین یا یک فعالیت روزانه را برای شما ارائه می‌دهد. برنامه Flow Flow به من کمک کرده است تا با پیاده روی هدفمند در طی روز، میل به زندگی‌ام افزایش یابد. پس از یک تمرین سخت، برنامه ممکن است به شما هشدار دهد که باید سرعت خود را بالا ببرید یا سیستم عصبی عضلات خود بهبود داده اید. این اعلانات تدریجی می‌تواند به بهبود سلامت جسم منجر شود.

دوستداران تناسب اندام نیز در مورد تست ورزش پنج دقیقه‌ای مچ بند هوشمند Polar در اندازه گیری VO2max و سطح آمادگی هوازی خود در مقایسه با دیگر افراد مشابه هیجان زده خواهند شد. شما برای اینکار به سنسور ضربان قلب Polar H10 به قیمت 84.50 دلاری نیاز دارید. می‌توانید از H10 همراه با ساعت خود برای سایر تمرین‌ها استفاده کنید، زیرا بند قفسه سینه دستگاه برای ضبط ضربان قلب در طول فعالیت‌های خاص مناسب تر است.

دقت در مچ بند هوشمند A 370

A 370 را در خارج از منزل طی دویدن و پیاده روی تست کردم و آزمایشات دقیق تردمیل را روی آن انجام دادم تا دقت آن را ارزیابی کنم. نتایج حاصله این بود که دقت Polar A 370 قابل پذیرش است. مسافت طی شده با توجه به اندازه گیری‌های انجام شده توسط GPS متصل به گوشی و نقشه‌های Google دقیقا مشابه یکدیگر بودند. در یکی از تست‌ها GPS را خاموش کردم و مچ بند هوشمند A 370 این فاصله را حدود 0.3 مایل طولانی تر از آنچه که در Google Maps بود ثبت کرد. تعداد ضربان‌های قلب نیز متناسب با فراز و فرودهای فعالیت من بود.

برای تست تردمیل، از Wahoo Fitness Ticker X با قیمت 79.99 دلار برای ضبط میزان ضربان قلب در طول مسافت یک مایل استفاده کردم. به طور متوسط در طول چندین مایل پیاده تعداد گام‌هایم به 2000 گام در هر مایل می‌رسد. مچ بند هوشمند Polar A370، 1971 گام در 0.96 مایل را نشان داد که دقت خوبی دارد و نتایج واقعی تفاوت چندانی ندارد. ثبت تعداد ضربان قلب به دقت Ticker X اعتبار بیشتری می‌بخشد. در یک زمان واقعی، تعداد ضربان قلب ثبت شده در A 370 با Ticker از هر ردیاب دیگر که اخیرا مورد آزمایش قرار گرفته است بهتر است و تقریبا بدون وقفه و بیش از 2 بیت در دقیقه منحرف نشد.

مناسب برای تمرینات ورزشی و آموزشی

مچ بند هوشمند Polar A370 یک مچ بند ورزشی دقیق با ویژگی‌های دوست داشتنی است که برای آموزش و ردیابی تناسب اندام روزانه فوق العاده است. آیا زیبا است؟ نه دقیقا. آیا خصوصیات هوشمند و حرفه‌ای ساعات هوشمند را دارد؟ خیر. اما در رنج قیمتی 149.95 دلار، این یک دستگاه برای علاقه مندان به تناسب اندام است که می‌خواهند بر ضربان قلب، جلسات آموزش و دوره‌ای خود نظارت داشته باشند یا استفاده از GPS بدون نیاز به جفت شدن با گوشی مناسب است. به طور کلی Fitbit Charge 3 نقطه عطفی برای ورود به دنیای ردیابی تناسب اندام برای کاربران معمولی محسوب می‌شود.

 مچ بند هوشمند Polar A370 1

خرید

مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 3 Smart

شیائومی با این مچ بند هوشمند در ابتدا بسیار با قدرت با په عرصه ظهور گذاشت اما رفته رفته از قدرت آن کاسته شد. چند سال پیش وقتی ساعت‌های هوشمند به بازار آمد من در کیفیت آنها شک داشتم. بسیار عاشق این بودم که یک دستگاه هوشمند بر روی مچ دستم داشته باشم اما با پوشیدن چیزی روی مچ دستم مشکل داشتم. استخوان مچ دست من هنگامی‌که چیزی به روش خاصی بر روی آن قرار گیرد، اذیت می‌شود. خوب، وقتی ساعت‌های هوشمند به بازار آمدند، بخشی از جذابیت آنها در این بود که همیشه اطلاعات سلامت را ردیابی می‌کنند پس اگر من نمی‌توانم چیزی را روی مچ دست  خود نگه دارم پس چرا باید مچ بند هوشمند خریداری کنم؟ بنابراین، برای مدت کوتاهی از ساعت اپل استفاده کردم به طوری که رفته رفته جزئی از زندگی روزمره من شد تا زمانی که به علت استفاده زیاد، قادر بود سن من را نیز نشان دهد. با گذشت زمان ساعت اپل قدیمی ‌شد و من شروع به بررسی گزینه‌های دیگری در بین دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی کردم؛ از این رو مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 3 را یافتم.

مزایا:

  • راه اندازی آسان
  • صفحه نمایش OLED بسیارواضح
  • ارزان قیمت

معایب:

  • توقف گاه به گاه در دریافت اطلاعیه‌ها
  • راهنمای کاربرآن به زبان چینی ست

جزئیات

مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 3 دارای یک دستبند ضد آب با نمره 5 ATM است که ضربان قلب، زمان واقعی ورزش و فعالیت، مسافت پیموده شده و سایر اندازه گیری‌ها را انجام می‌دهد. Mi Band وضعیت سلامتی افراد در طی روز را با ثبت دقیق تعداد گام‌ها و نظارت بر کیفیت خواب کنترل می‌کند. شناسه افراد تماس گیرنده و اطلاعیه‌های هوشمند روی صفحه نمایش آن قابل مشاهده است. سنسور ضربان قلب می‌تواند تغییرات ضربان قلب را به مدت 24 ساعت بخواند. دارای یک باتری با قابلیت نگهداری شارژ 20 روزه است و با یک کابل اختصاصی شارژ می‌شود. جنس بند آن از جنس سیلیکون هیپوالرژنی است.

مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 3 Smart 2

خصوصیات

  • بلوتوث: نسخه 4.2
  • سازگار با iOS، اندروید
  • نوع باتری: باتری لیتیوم پلیمر
  • ظرفیت باتری: 110 میلی آمپر ساعت
  • زمان شارژ: 2 ساعت
  • مدت زمان نگهداری شارژ: 20 روز
  • قابلیت‌ها: ساعت زنگ دار، اندازه گیری کالری سوزانده شده، زمان، مسافت طی شده، ضربان قلب، تاریخ و غیره
  • نوع هشدار: لرزشی
  • بسته بندی محتویات: 1 بند، 1 کابل USB، 1 دفترچه راهنمای کاربر چینی

تجربه‌ی کاربران درباره مچ بند هوشمند “شیائومی می بند”

مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 3 Smart 3

قبل از اینکه ساعت اپل داشته باشم، از یک ردیاب تناسب اندام هوشمند استفاده می‌کردم. درابتدا از نحوه‌ی کارکرد و هوشمندی آن بسیار شگفت زده بودم اما بعدا متوجه شدم که در نهایت نمی‌تواند چیزی مانند ساعت اپل هماهنگ باشد. همانطور که اشاره کردم، ساعت‌های اپل برای من مزایا و معایت خودش را داشت. به عنوان مثال برای مدت زمان طولانی با استفاده از آن نمی‌توانستم تایپ کنم یا اینکه همواره وزن زیادی را روی مچ دستم حس می‌کردم. به همین علت، به سراغ Mi Band 3 رفتم که بسیار سبک وزن است و هر چند که بند سیلیکونی آن پس از استفاده طولانی مانند ساعت اپل باعث خارش مچ دستم می‌شد اما در هر حال طراحی کوچک و سبک وزن آن را به یک ساعت بزرگ و سنگین ترجیح می‌دهم.

من از مچ بند هوشمند Mi Band 3 به همراه آیفون Xs استفاده می‌کنم، البته پیش از این از آیفون 7 استفاده می‌کردم. مچ بند هوشمند Mi Band اعلان‌های هوشمند و گام شمار را به راحتی و به آسانی انجام می‌داد و مشکلی وجود نداشت تا اینکه سیستم عامل گوشی خود را به سیستم عامل iOS 12 ارتقا دادم. از این پسMi Band 3 قادر به دریافت اطلاعیه‌ها و اعلان‌های هوشمند نبود. در ابتدا فکر کردم شاید با نصب مجدد برنامه و تعمیر دستگاه این مشکل برطرف شود، اما ناامید شدم. به نظر نمیرسد دلیل منطقی برای این مشکل وجود داشته باشد. دستگاه می‌توانست فعالیت‌ها را ثبت و ضبط کند اما در این حین اگر اطلاعیه یا پیامی‌ دریافت می‌شد، عملکرد دستگاه مختل می‌شود و در ثبت اطلاعات نیز دچار توقف می‌شد. برای یافتن راه حل مشکل خود سرچ‌های زیادی انجام دادم و متوجه شدم که بسیاری از کاربران این مدل Mi Band دچار این مشکل هستند و Xiaomi در مورد رفع این مشکل پاسخی نداشت. حدود یک هفته پیش، برنامه Mi Fit به روزرسانی شد، اما همچنان مشکل را حل نکرد. بنابراین، آنگونه که من فکر می‌کردم نتوانست جای ساعت هوشمند اپل قدیمی‌ام را بگیرد!

نتیجه

مچ بند هوشمند Mi Band 3 یک ردیاب تناسب اندام پوشیدنی است، اما به دلیل ناسازگاری آن با بروزرسانی‌ها و سیستم عامل‌های مختلف، در حال حاضر نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای ساعت هوشمند باشد. هزینه آن بسیار مقرون به صرفه و آسان به هنگام استفاده است و نمایشگر آن کیفیت خوبی دارد و در گروه ردیاب‌های تناسب اندام از امتیاز خوبی برخوردار است و بر این اساس، من استفاده از آن را فقط به عنوان یک ردیاب تناسب اندام توصیه کنم.

مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 3 Smart 4

خرید

مچ بند هوشمند Moov Now

مچ بند هوشمند Moog Now 1

Moov Now یک نمونه بهبود یافته از لحاظ طراحی و ویژگی‌ها از ردیاب سال گذشته است. نمونه اصلی به مربیان ورزشی اختصاص داده شده ‌است که برای دو، دوچرخه سواری، شنا و بوکس طراحی شده ‌است اما نمونه ثانویه با ردیابی ترکیبی از فعالیت‌‌های روزانه اصلاح شده ‌است. اما آیا این شرکت می‌تواند ردیاب‌های با قدرت خود را به عنوان رقیبی در بازار بزرگ ورزشی عرضه کند؟ در ادامه به آن می‌پردازیم.

طراحی مچ بند هوشمند Moov Now

 مچ بند هوشمند Moov اصلی، یک سنسور قدیمی ‌بزرگ بود که به یک نگه دارنده متصل بود. امروزه Moov تا یک سوم از اندازه اصلی کوچکتر شده و بسیار قابل کنترل‌تر است. هنوز هم شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج است؛ سنسورهای حرکتی سه‌گانه که قادر است آمار تمرینات را ارائه کند و ظاهر سنگین و بزرگی به خصوص در مچ دست ندارد.

خود بند نیز نشان پیروزی است! ثابت شده ‌است که نگه داشتن سنسور برای بعضی برندها مشکل به نظر می‌رسد که این مورد را در Misfit می‌بینیم. اما بند جدید Moov طراحی خلاقانه‌ای دارد. یک بند سیلیکونی با محفظه‌ی تنگ دارد که سنسور درون آن می‌لغزد. این قسمت ایمن است، هرگز سقوط نمی‌کند و سوراخ‌هایی که در بالا قرار دارند به راحتی نور را می‌گیرند.

تنها مسئله امنیت قفل است که وقتی پین‌های کم عمق در سوراخ‌های روی بند فشار می‌دهید به آسانی باز می‌شود. چالش خاصی شب هنگام وجود دارد که گاهی اوقات وقتی صبح بیدار می‌شویم با اطلاعات غلط مواجه می‌شویم.

به هنگام خرید دو بند کوچک و بزرگ دریافت می کنید که هنگام دویدن یا دوچرخه سواری می‌توانید آن را به مچ پا ببنید. تغییر بزرگ دیگر در باتری است. مچ بند هوشمند Moov Now به جای یک باتری لیتیوم قابل شارژ به یک باتری‌ تبدیل شده که تا یک ماه ذخیره شارژ دارد. با افزودن ردیابی تناسب اندام روزانه این یک حرکت عالی است و Moov برای جلسات تمرینی لذت بخش است.

مچ بند هوشمند Moog Now 2

پیگیری فعالیت

از لحاظ ویژگی‌ها، مچ بند هوشمند Moov Now در حال حاضر همه ورزش‌های مشابه را همانند قبل در بر می‌گیرد، اما امروزه همه 6 برنامه در یک برنامه قرار دارد. در پیگیری ورزش، ردیابی فعالیت روزانه به طور قابل توجهی به ترکیب اضافه می‌شود. بازخورد کاربران گام به گام پرسیده می‌شود و Moov را مجبور به تعهد می‌کند.

مچ بند هوشمند Moov فعالیت‌های روزانه و شبانه شما را پیگیری می‌کند و می‌توانید تمامی ‌آنها را در صفحه اصلی برنامه ببینید. گرچه این فقط یک برنامه ساده است اما کمی ‌ناامیدکننده است. مطمئنا مانند Jawbone ،Fitbit یا حتی ساعت اپل عمل نمی‌کند و این کمی دلسرد کننده است. شما نمی‌توانید به آمار تخصصی از وضعیت خواب خود دسترسی داشته باشید و فقط یک گراف مفید یا اطلاعات کلی قابل مشاهده است.

مچ بند هوشمند Moov در هنگام ورود به زمان خواب خوب عمل نمی‌کند. اگر بیدار هستید، فرض می‌شود خواب هستید، بنابراین زمانی که در رخت ‌خواب هستید زمان خواب مقرر می‌شود و اگر فراموش کردید که Moov را ببندید، خود وارد مرحله خواب شده و میانگین‌های شما اشتباه می‌شود. این مشخصه مفیدی است که یک تصویر سه بعدی از تناسب اندام به شما ارائه شود اما کمی ‌بی ‌میلی و خجالت احساس می‌شود.

مچ بند هوشمند Moog Now 3

مربی‌گری ورزشی

از آنجا که مچ بند هوشمند Moov همواره در ورزش عالی عمل کرده‌است، بایستی به المان مربی‌گری اهمیت دهیم. یک ساعت مخصوص دوندگی یک مربی نیست و از شما دونده‌ی بهتری نمی‌سازد. این ردیاب در دوندگی و دوچرخه سواری نسبت به شنا و بوکس که فقط پیگیری و گزارش می‌شوند، بهتر عمل می‌کند. در نهایت برنامه شما را راهنمایی می‌کند و به مدت 7 دقیقه تمرینات را تکرار می‌کند و به شما کمک می‌کند سطح به سطح پیشرفت کنید.

مشخصه‌های مچ بند هوشمند Moov برنامه‌های تمرینی را طراحی می‌کند تا شما را در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند. همچنین از یک صدای مربی برای تاثیر بر عملکرد در زمان واقعی بهره گرفته شده ‌است. هنگامی ‌که برای دویدن به بیرون می‌روید، می‌توانید برنامه‌های تمرینی خود را بین تنظیمات دوندگی با سرعت آرام و تمرین در فضای باز انتخاب کنید. الفاظ ‌واضحی مانند “کمک کن که سریع‌تر و نرم‌تر بدوم”، “سرعت و فاصله مرا بهبود ببخش” و “مرا تحت فشار قرار بده” استفاده می‌شود. خواسته‌ی دوندگان ‌حرفه‌ای و هدفی که مبتدیان دنبال می‌کنند یکسان نیست اما این برنامه‌های تمرینی، برای همه سطوح توانایی مناسب است.

هنگامی‌که در حال انجام تمرینی هستید، صدای مربی توضیح می‌دهد که چه کاری انجام می‌دهید و چطور حرکت را درست انجام دهید و مهم‌تر از همه، چگونه می‌توانید آن را بهتر انجام دهید. مشاهده راندمان دوندگی یک علاقه‌ی شخصی است و در بعضی مواقع مربی از شما می‌خواهد موزونی حرکات بیشتری داشته باشید. نکاتی که مچ بند هوشمند به شما می گوید، عبارتند از: “دست‌ها را سریع‌تر حرکت دهید” و “گام‌های کوتاه‌تر بردارید”، اگر با نیروی بیش از حد به زمین برخورد کنید پیام “سبک‌تر روی پای خود فرود آیید” صادر می شود یا اینکه وضعیت شما را در جمله های “شانه‌ها را عقب نگه دار” و “مشت‌های خود را فشار ندهید” گوشزد می کند.

مچ بند هوشمند Moog Now 4

در هنگام دوچرخه سواری، Moov Now از شما می‌خواهد “چرخ دنده را برای بازده بهتر به یک چرخ دنده‌ی مطلوب تغییر دهید”.

همچنان که شما در حال دویدن هستید بر اساس زمان واقعی فعالیت، صدای مربی برنامه دوی سرعتی و استقامتی را به شما پیشنهاد می‌کند. این آمار مچ بند هوشمند Moov را منحصر به فرد می‌کند. همچنین به همان خوبی که توسط GPS سرعت معمولی، مسافت طی شده و زمان را از تلفن استخراج می‌کند، محدوده حرکتی پاها، فشار وارد شده به پا و موزون بودن حرکت را ردیابی می‌کند اما همه اینها فقط برای فعالیت دویدن است. در شنا نیز تعداد حرکات دست و پاها را می‌شمارد، سرعت و توان دوچرخه سواری (فقط از طریق کیت بسیار گران قیمت در دسترس است) و حتی قدرت ضربه‌های وارده بر کیسه بوکس را نشان می‌دهد. جالب است بدانید در ثبت همه این وضعیت ها از یک سنسور استفاده می‌کنند که این موضوع در نوع خود بسیار قابل توجه است.

هر یک از این تمرینات دارای 40 سطح دشواری است که می‌توانید حتی در اواسط جلسه نیز آن را تغییر دهید و هیچ اجباری وجود ندارد. در صورتی که خود را دونده‌های با کفایتی می‌پندارید، می توانید برنامه‌های تمرینی سطح 4 که فشار بیشتری به شما می آورد را فعال کنید که در واقع یک ابزار واقعی برای پیشرفت محسوب می‌شود.

تنها مشکل در مورد معیارهای فعالیت های دوچرخه سواری است که ما از Moov قول گرفته‌ایم و هنوز مشخص نشده ‌است، اما این شرکت متعهد به اضافه کردن مشخصه‌های جدید شده ‌است، بنابراین ما هنوز امیدوار هستیم.

تمرین 7 دقیقه‌ای نیز یک ویژگی عالی محسوب می شود. اخیرا بعضی دستگاه‌های مربی‌گری مثل مربیJabra Sport دیده‌ایم که ادعا می‌کنند که شما را از طریق تمرینات به موفقیت می‌رسانند اما تکرارها را نمی‌شمارند. مچ بند هوشمند Moov Now به مواردی دست یافته است که می‌تواند موقعیت دست شما را که در حال انجام حرکت مربی در برنامه هستید هنگام پرس زدن، وزنه برداری و موارد دیگر را ردیابی کند.

مچ بند هوشمند Moog Now 5

البته این بررسی کامل نیست و نیاز داریم تنوع بیشتری از تمرینات را در اینجا ببینیم. پرش با وزنه و پیاده روی‌ در لیست تمرین وجود ندارند، وزنه‌ها را در سالن ورزشی فراموش کنید و سعی کنید این برنامه را آسان و لذت بخش پیگیری کنید. حلقه تمرینات 7 دقیقه‌ای شما را معتاد به تکرار و پیشرفت می‌کند.

موردی که Moov به طور کلی فراموش کرده است این است که هیچ شبکه اجتماعی دوستی برای ارتباط با دیگر کاربران و به چالش کشیدن در نظر نگرفته است. موردی که به خوبی در اکوسیستم Jawbone انجام شده ‌است.

برای استفاده از این مچ بند هوشمند حتما باید بدانید

خوب، علی رغم تمام مواردی که به Moov اضافه شده، تعدادی اخطار بزرگ وجود دارد. در ابتدا، Moov به تلفن شما برای مربی‌گری و ردیابی GPS نیاز دارد و این واقعا مشکل است. گوشی‌ها در حال حاضر بزرگ هستند و اتصال آن‌ها روی ساعت و حمل آن سخت است. اما Moov به آن نیاز دارد، زیرا اطلاعات GPS را می‌گیرد و صدای مربی را از طریق برنامه تلفن انجام می‌دهد. بنابراین برای این نسل، شما با آن درگیر هستید.

این نکته منفی برای برخی مانند معامله برهم زن است. سرپرست مجله Paul به شدت از استفاده مچ بند هوشمند Moov خودداری می‌کند؛ زیرا آیفون 6 پلاس او محدودیت اتصال دارد و به نظر او احمقانه می‌رسد و این یک دلیل واقعی ‌است.

من معمولا تحت هر شرایطی با پلی شدن آهنگ درون تلفنم می‌دوم. اما TomTom Spark جدید من را امیدوار کرد که بتوانم گوشی خود را کنار بگذارم. قابلیتی که در Moov امکان پذیر نیست.

مچ بند هوشمند Moog Now 6

تنها باید توجه کنید که مچ بند هوشمند Moov تنها برای مسافت‌های کوتاه مناسب است، بنابراین شما از آن برای دویدن‌های طولانی نمی‌توانید استفاده کنید. اگر از این مچ بند هوشمند در مسافت‌های طولانی استفاده کنید، ممکن است برخی از داده‌های خود را از دست بدهید.

این امر همچنین برای دوچرخه سواری انجام می‌شود؛ در جایی که شما آموزش نسبتا دشواری از کسی دریافت می‌کنید به گوشی خود احتیاج خواهید داشت. با این حال، می‌توانید گوشی خود را در اتاق بسته استخر بگذارید و هنگامی‌که برگشتید اطلاعات را همگام‌سازی کنید. مشکل دوم این است که صدای مربی وقتی که شما تحت فشار هستید، شروع به آزردن گوش‌تان می‌کند. صدای او رباتیک و یکنواخت است و اغلب به سرعت صحبت می‌کند و نیاز به ارتقا در کیفیت صدا و گویش دارد.

برنامه‌ها در مچ بند هوشمند Moov

یکی از بزرگترین تغییرات در اکوسیستم Moov، انتشار یک برنامه جدید با نام تجاری جدید است که تمام ورزش‌ها را شامل می‌شود. به جای اینکه دو، دوچرخه سواری، شنا و غیره مانند گذشته به صورت جدا جدا وجود داشته باشد.

مچ بند هوشمند Moog Now 7

این برنامه به آسانی قابل استفاده است. وضعیت روزانه شما را در بالای صفحه نمایش همواره نشان می‌دهد و با ضربه زدن به آیکون در بالای صفحه قادر هستید نوع فعالیت و تنظیمات فعالیت های خود را تغییر دهید.

هر بار که یک جلسه را شروع می‌کنید، در قالب دویدن یا فعالیت 7 دقیقه‌ای، فقط نیاز است که دکمه Moov را برای جفت کردن آن فشار دهید و ما خوشحالیم که گزارش این روند همیشه یکپارچه است.

شما همچنین می‌توانید مانیتورهای ضربان قلب را با استفاده از بلوتوث یا ANT به آن متصل کنید.

یکی دیگر از موارد خوب برنامه این است که تمام فعالیت‌های شما را به عنوان «دستاوردها» فهرست می‌کند. از آنجه که مراحل مختلفی برای فعالیت وجود دارد، نوار پیشرفت، سطح فعلی و همچنین لیست کارهای مختلفی را که انجام داده‌اید را نشان می‌دهد در نتیجه یک احساس خوب به وجود می‌آورد و شما را در انجام دادن فعالیت ها، سخت‌کوش‌تر می کند.

مچ بند هوشمند Moov در ارتقاء و ردیابی پیشرفت تمرینات نسبت به سایر موارد مشابه عملکرد خوبی را ارائه می دهد. فرقی نمی کند که برای اولین بار است که 10 کیلومتر می دوید یا ماراتن 3 ساعته انجام می دهید، در هر حالت وضعیت شما را نسبت به سابقه شما کنترل می کند و فقط مبتنی بر داده های به دست آمده در حال حاضر نیست.

مچ بند هوشمند Moog Now 8

خرید

در این مقاله مفصل راجع به مچ بند هوشمند بحث کردیم و انواع مختلف آن را بررسی کردیم. تمام این مچ‌بندها در فروشگاه بزرگ مالتینا قابل تهیه هستند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید و لذت ببرید. تمامی این مچ‌بندها شما را بل تناسب اندام‌تان آشنا می‌کند و اطلاعات فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد.

 

منبع:

The Best Fitness Trackers