همه چیز درباره خرید کاسه تبتی و استفاده از آن + لینک خرید

کاسه تبتی

کاسه تبتی را شاید باید یکی از عجایب چندگانه جهان بدانیم که خاصیت درمانی و تسکین بخشی آن، فوق العاده قابل توجه است. این کاسه را کاسه آوازه خوان نیز می‌نامند و کاربرد مستقیم در یوگا و طب خاص آوا درمانی دارد. با گوش سپردن به نوای شگفت‌انگیزی که از این کاسه جادویی به گوش می‌رسد، دردها تسکین پیدا کرده و آرامش اعصاب و روان حاصل می‌شود.

با ما همراه باشید تا ببینیم این کاسه به واقع چیست و چرا چنین خواص شگفت‌انگیزی دارد.

کاسه تبتی

کاسه تبتی ریشه در باستان دارد و اگر به کتب باستانی و تاریخی مراجعه کنید، ردپایی از این کاسه آوازه‌خوان را خواهید یافت. در عهد باستان بر این باور بودند که این کاسه از یک نوع شهاب سنگ ساخته شده و به این دلیل زنگی خاص دارد و این خواص شگفت‌انگیز را با خود همراه دارد.

کاسه‌های تبتی انواع خاص دارند، البته چیزی که امروز در ساختار این کاسه‌ها می‌بینیم تا حدود زیادی متفاوت از کاسه‌های تبتی کاملا باستانی و سنتی است. در ساختار کاسه آوازه‌خوان امروزی آلیاژی از مس و قلع داریم و به ویژه از مس معادل نپال در ساخت آن استفاده شده است. به علاوه حروف خاص حک شده روی این کاسه‌ها به عنوان کلماتی مقدس شناخته شده و گفته می‌شود که در اثر درمانی و تسکین‌بخشی کاسه‌های آوازه‌خوان تاثیر مستقیم دارد.

کاسه تبتی

کاربردهای کاسه تبتی

از برترین کاربردهای این کاسه خاص، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد در مدیتیشن
  • کاربرد در یوگا
  • کاربرد برای کاهش اضطراب و افسردگی
  • کاربرد برای کاهش فشار خون
  • کاربرد در کاهش دردهای قاعدگی بانوان
  • کاربرد در تنظیم چاکراهای بدن
  • کاربرد در درمان اختلالات خواب
  • کاربرد در بهبود وضعیت متابولیسم بدن
  • کاسه تبتی و اثربخشی آن در آوادرمانی

همین طور بخوانید: شباهت ها و تفاوت های مدیتیشن و یوگا | کدام برای شما بهتر است؟

استفاده از کاسه تبتی در آوا درمانی چطور انجام می‌شود؟

آوا درمانی یکی از شاخه‌های طب سنتی به حساب می‌آید و این کاسه سحرانگیز نیز یکی از ابزار بسیار مهم و قابل اتکا در این نوع از طب سنتی است. در آوا درمانی، مشکلات و عدم تنظیم صحیح چاکراها، زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف شناخته می‌شود و با به کارگیری اصوات و آوا و طنین‌هایی خاص، به تنظیم دوباره چاکراها و پس از آن تسکین دردها و بهبود بیماری‌ها می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که در آوا درمانی بسته به نوع بیماری، از کاسه تبتی خاص با طنین و نوای مخصوص استفاده می‌شود و این گونه نیست که برای تمام بیماری‌ها و تمام روش‌های آوا درمانی از یک کاسه مشابه استفاده شود. در صورتی که این کار به وسیله فرد متخصص آوا درمانی استفاده شود، اثربخشی قابل توجهی خواهد داشت.

کاسه تبتی

نحوه صحیح در دست گرفتن کاسه تبتی

نحوه صحیح در دست گرفتن کاسه تبتی به این شکل است که باید کاسه را روی نوک 5 انگشت دست قرار داد. به این شکل که دست خود را کشیده و کف دست را به خوبی باز کرده و در خط افقی صاف قرار دهید. سپس کاسه را به شکل صاف، روی نوک انگشتان دست بگذارید. این روشی است که مردم تبت برای به دست گرفتن کاسه تبتی به کار می‌گیرند و معتقد هستند که در این حالت بهترین صدا و طولانی‌ترین نوع آن را از کاسه دریافت خواهیم کرد. شاید بر این تصور باشید که نوع در دست گرفتن کاسه اثری در عملکرد آن ندارد، در حالی که برعکس کاملا شکل در دست گرفتن آن در نتیجه اثربخشی آن موثر خواهد بود.

برای ایجاد صدای لازم در این کاسه، باید از یک چوب استوانه‌ای استفاده کرد. چوب به شکل مایل و اریب به جهت لبه کاسه جای گرفته و با ریتمی تنظیم شده و ملایم در جهت عقربه‌های ساعت به حرکت درمی‌آید. در صورتی که فرد اجرا کننده این کار دارای مهارت قابل توجهی باشد، بهترین صدا و ارتعاش از کاسه تبتی خارج شده و انرژی مثبت بیشتری نیز از خود ساطع می‌کند.

البته طبق چیزی که معمولا اتفاق می‌افتد، نخستین آوای به گوش رسیده از این کاسه آوازه‌خوان، تا حدودی چندان جالب نیست و کمی گوش‌خراش است؛ اما با گذشت چند ثانیه، آن صدای روحانی و اثربخش از کاسه به گوش خواهد رسید.

از دست ندهید: آروماتراپی و یا رایحه تراپی چیست؟ (خرید دستگاه های آروماتراپی)

چطور از کاسه تبتی در فنگ شویی استفاده می‌شود؟

فنگ شویی علمی محیطی است که به وسیله آن انرژی‌های مثبت را در محیط جمع کرده و انرژی‌های منفی را دور می‌ریزند. علم فنگ شویی بر پایه چیدمان اسباب و وسایل بوده و در آن از کاسه تبتی نیز استفاده می‌شود. البته کاسه تبتی به کار رفته در فنگ شویی، باید دارای علائمی چون خورشید، ماه، زهل و عطارد باشد.

کاسه تبتی

خرید کاسه تبتی

اگر به خرید این کاسه علاقه‌مند شده‌اید، در زیر می‌توانید بهترین نمونه‌های کاسه تبتی با طرح‌های مختلف را دنبال کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید انواع مختلفی از این نوع کاسه آوازه‌خوان وجود دارد که هر یک طراحی خاص خود را داشته و در اثربخشی تقریبا مشابه عمل می‌کنند.

کاسه آوازه‌خوان طرح عتیقه

این کاسه دارای طراحی سنتی و شبیه به ظروف عتیقه است و در آرامش اعصاب و تسکین روح و روان اثربخشی عالی دارد.

کاسه تبتی طرح عتیقه

کاسه تبتی Bigga Tibetan

این کاسه تبتی همراه با کوله پشتی ملت و ابریشم عرضه شده است و طراحی بسیار تاثیرگذار و آرامش‌بخش دارد.

کاسه تبتی Bigga Tibetan

کاسه آوازه‌خوان ساخته شده دست با مالچ چوبی و کوسن برای یوگا

این کاسه آوازه خوان دارای طرح نوشته‌هایی روی بدنه خود بوده و برای یوگا انتخابی عالی محسوب می‌شود.

کاسه آوازه خوان ساخته شده دست با مالچ چوبی و کوسن برای یوگا

کاسه آوازه‌خوان کریستالی

این کاسه تبتی به شکلی متفاوت از جنس کریستال ساخته شده و برای تنظیم چاکراهای بدن گزینه‌ای کاملا مناسب و کارآمد است.

کاسه تبتی کریستالی

کاسه آواز تبت تنظیم شده توسط فروشگاه دارما

کاسه آواز تبت تنظیم شده توسط فروشگاه دارما  با طرح سنتی پرچم دعای بودایی تبت عرضه شده و کاملا دست ساز در نپال و به رنگ آبی است.

کاسه آواز تبت تنظیم شده توسط فروشگاه دارما

کلام آخر

شما چه تجربه‌ای در خصوص استفاده از کاسه آوازه‌خوان دارید و آیا پیش از این در موقعیتی از این کاسه آرامش‌بخش بهره برده‌اید؟ تجربیات و نظرات خود در این زمینه را با کاربران ما به اشتراک بگذارید.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024