اگر پنل خرید شما در مالتینا ثابت مانده است، این مطلب را بخوانید!

مالتینا واسطه خرید ازآمازون است. برای خرید از سایت بزرگ آمازون، شما می توانید به راحتی محصول مورد نظرتان را جست و جو کرده، ویژگی های آن را بخوانید، قیمت نهایی آن را به تومان دیده و سفارش دهید. نکته جالب توجه آن که در مالتینا خرید و پرداخت وجه هم از طریق کارت های بانکی و هم بیت کوین انجام می شود. کافی است تا کالای خود را از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن مالتینا سفارش دهید تا آن محصول در پروسه خرید از آمازون قرار بگیرد. شما می توانید در بخش  خریدها و سفارشات در پروفایل خود مراحل خرید کالای خود را مشاهده کنید. در مواردی ممکن است پنل شما بعد از ثبت خرید بر روی گزینه پرداخت شده باقی بمانده و بعد از گذشت چند روز و هفته تغییری در مراحل سفارش خود مشاهده نکنید. آیا این به این معنی است که کالای شما خریداری نشده است؟ قطعا چنین نیست.

در ادامه علت تغییر نکردن مراحل سفارش در پنل را توضیح خواهیم داد.

خرید از مالتینا و کد پیگیری

همانند هر خرید دیگری، بعد از ثبت سفارش و پرداخت نهایی در مالتینا، به شما یک کد پیگیری داده خواهد شد که در پروفایل شما موجود بوده و شما می توانید مراحل خرید کالای مورد نظرتان را از آمریکا تا ایران پیگیری کنید.

مراحل ثبت خرید کالا از آمریکا و تا ایران در مالتینا به شرح زیر است:

پنل خرید در مالتینا
مراحل خرید در مالتینا

در صورت طی شدن هر مرحله، گزینه آن مرحله آبی رنگ میشود، همچنین بعد از تغییر وضعیت سفارش در پنل، از طریق اس ام اس به خریدار اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

یکی از موارد شایعی که این روزها خریداران مالتینا با آن مواجه شده اند، عدم تغییر وضعیت در مراحل خرید تا تحویل به ایران می باشد. برای مثال ممکن است شما چند هفته مداوم پروفایل خود را چک کرده و ببینید که محصول شما هنوز در مرحله خریداری شده است. اما آیا هنوز بعد از چند هفته مرحله سفارش شما تغییری نکرده است؟ پاسخ به این سوال خیر است. در ادامه دلیل این مساله را به شما توضیح خواهیم داد.

چرا مراحل سفارش در مالتینا ثابت باقی می ماند؟

قبل از پاسخ به این سوال باید کمی با روند خرید از آمازون آشنا شوید. آمازون یک فروشگاه بزرگ و بین المللی است که با برندها و تولید کنندگان بسیاری در سراسر آمریکا و اروپا در زمینه کالاهای نو و یا استفاده شده همکاری می کند. زمانی که یک محصول در آمازون سفارش داده می شود، ممکن است کالا در انبار آمازون موجود نباشد و فروشنده زمان مقرری برای ارسال کالا تعیین کرده باشد. بنابراین بسته به این که کالا در انبار موجود باشد یا تولید کننده/ فروشنده محصول مربوطه در چه شهر و کشوری باشد، زمان متفاوتی طول می کشد تا کالا به دست خریدار نهایی برسد.

در این مورد بیشتر بخوانید: راهنمای خرید از مالتینا | قبل از خرید لینک محصول آمازون را چک کنید

از ابتدای خرید آمازون باید یک کد پیگیری به خریدار داده شود تا خریدار بتواند مراحل و روند کالای خریداری شده را مشاهده کند. مشکلی که این روزها در آمازون بسیار شایع شده  آن است که در بسیاری از خرید ها این کد پیگیری یا به محصول داده نمی شود و یا با تغییر مراحل، آپدیت نخواهد شد. در نتیجه تا زمانی که کالا به دست خریدار نرسد، مشخص نیست که محصول در چه مرحله ای قرار گرفته است.

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بعد از خرید از مالتینا به شما یک کد پیگیری سفارش داده می شود که با کد خرید در آمازون SYNC خواهد شد. اگر کالای خریداری شده شما جز کالاهایی باشد که در بالا توضیح دادیم، چون Track Number آمازون ان تغییر نکرده است، کد آن در مالتینا نیز ثابت باقی خواهد ماند. بنابراین ثابت ماندن کد پیگیری محصول خریداری شده در مالیتنا مساله ای است که به مشکلات کد پیگیری آمازون مربوط می شود.

ترک نامبر آمازون
پنل خرید آمازون بدون ترک نامبر
خرید از آمازون بدون ترک نامبر

اگر کد پیگیری یا Track Numberپروفایل شما ثابت مانده، چه کار کنید؟

در بخش بالا با علت ثابت ماندن کد پیگیری و مراحل خرید از مالتینا آشنا شدیم. اما اگر پروفایل شما بعد از خرید ثابت باقی ماند چکار کنید؟ احتمالا بعد از آن که متوجه این مساله در پروفایل خود شدید، یا با پشتیبانی مالتینا تماس گرفته اید و یا مشکل خود را تحت عنوان تیکت برای آن ها فرستاده اید.

بعد از خرید از آمازون، محصولات به دفتر مالتینا در آمریکا منتقل خواهد شد. این کالاها باید مراحل گمرگ را گذرانده و زمانی طول می کشد تا کالا به دفتر مالتینا در ایران برسد. مساله این جا است که اگر محصول شما جز کالاهایی باشد که Track Number آن در آمازون مشکل پیدا کرده است، پشتیبانان مالتینا نیز به طور دقیق نمی دانند که کالا در چه مرحله ای از سفارش و خرید قرار گرفته است. بنابراین احتمالا بعد از تماس با پشتیبان نیز پاسخ دقیقی دریافت نخواهید کرد. چرا که به علت عدم وجود ترک نامبر آمازون، کالا بعد از دریافت در دفتر آمریکا نیز بدون وجود ترک نامبر به سمت ایران ارسال میشود و به همین دلیل مشخص نیست کالایی که در حال ارسال به دفتر ایران است دقیقا کدام یکی از کالاها می باشد.

مالتینا به شما این تضمین را خواهد داد که کالای خریداری شده بین 6 تا 8 هفته کاری بعد از دریافت آن در دفتر آمریکا(زمان ارسال کالا به دفتر آمریکا بازه مشخصی ندارد و عموما در صفحه محصول کالا در آمازون به آن پرداخته شده است) به دست شما خواهد رسید. در مواردی خاص نیز ممکن است این زمان کمی بیشتر طول بکشد که درصد آن بسیار کم می باشد و شما میتوانید گزارش به روز سفارشات مالتینا در 6 ماه گذشته را در بخش عملکرد مالتینا مشاهده کنید.

بنابراین اگر بعد از خرید از مالتینا مراحل خرید شما تغییر نکرد، نگران نشوید. کالای شما در روند خرید قرار گرفته است و در حال ارسال به ایران است در صورت بروز احتمالی مشکل و مطلع شدن از آن اطلاع رسانی به خریدار صورت قرار خواهد گرفت و در غیر اینصورت روند عادی سپری شده و کافی است زمان 6 تا 8 هفته ای را صبر کنید. بعد از آن که کالای شما به دفتر تهران برسد، از طرف مالتینا به شما پیامکی فرستاده خواهد شد که محصول شما دریافت شده و به مامور پستی تحویل داده شده است. شما می توانید محصول خریداری شده خود را چند روز بعد درب منزل تحویل بگیرید.

خلاصه کلام آن که ثابت ماندن کد پیگیری شما در پروفایل، مشکلی است که از به روز نشدن کد پیگیری خرید آمازون مربوط می شود و تا زمانی که کالا به دفتر تهران نرسد، پیگیری تک به تک محصولات در میان هزاران سفارش کمی سخت و البته غیر ممکن است! اما خیالتان آسوده باشد که با وجود عدم تغییر پروفایل کالای شما در مراحل خرید قرار گرفته است و کافی است زمان تعیین شده را صبر کنید تا محصول درب منزل به شما تحویل داده شود.

در این مورد بیشتر بخوانید: مشکلات احتمالی خرید از آمازون چه هستند؟

مشاهده اطلاعیه های آمازون و نظرات خریداران مختلف آمازون از کشورهای مختلف:

همان طور که در بخش های بالا نیز اشاره شد، تغییر نکردن کد پیگیری در آمازون، این روزها به مساله ای رایج در این سایت تبدیل شده است. در نتیجه آمازون اطلاعیه های مختلفی برای علت این مساله و روش های پیگیری آن ارائه کرده است.

 

منبع: https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201910170

 

برای مثال در اطلاعیه بالا در پاراگراف اول نوشته شده که ممکن است، شماره پیگیری محصول شما تغییر نکند. این مساله ممکن است به دلیل آن باشد که تولید کننده کد پیگیری تولید نکند، ممکن است مسئول دریافت کالا از خریدار فراموش کند وضعیت کد پیگیری را تغییر دهد و یا دلایل دیگری که مربوط به خطای انسانی و فراموش کردن ورود کد مربوط می شود. در واقع کالا در حال طی کردن مراحل مختلف ارسال از تولید کننده به خریدار است، اما کد پیگیری به خاطر خطای انسانی تغییر نمی کند.

 

منبع: https://www.amazon.ca/gp/help/customer/display.html?nodeId=201910170

 

در مقاله بالا هم در بخشی که مشخص شده است، آمازون عنوان کرده که بسیاری از تولید کنندگان از ابتدای ارسال کالا به آمازون برای آن کدی در نظر نخواهند گرفت. این مساله باعث خواهد شد که پیگیری کالای خریداری شده از طریق شماره پیگیری با مشکل مواجه شده و به روز رسانی نشود.

 

منبع: https://sellercentral.amazon.com/forums/t/packages-being-delivered-but-not-updating-delivery-status-in-amazons-system-now-its-affecting-our-on-time-delivery-rate-did-this-issue-exist-prior-to-covid/674887/94

 

این تصویر هم نظرات خریداران آمازون را نمایش می دهد. در بخش اول نوشته شده که Track Number  ممکن است چند روز آپدیت نشده و یا هیچ وقت تغییر نکند! نظر دوم نیز اعلام می کند که شماره پیگیری اصلا موجود نمی باشد.

 

 

منبع: https://sellercentral.amazon.com/forums/t/packages-being-delivered-but-not-updating-delivery-status-in-amazons-system-now-its-affecting-our-on-time-delivery-rate-did-this-issue-exist-prior-to-covid/674887/94