بررسی و راهنمای خرید پرینترهای چاپ استیکر

پرینتر استیکر

استیکرها کاربرد زیادی در زندگی و بسیاری از مشاغل دارند. شما برای اتیکت قیمت فروشگاه ها، برچسب مشخصات بانکه ها و غیره به استیکرها نیاز دارید. برای چاپ استیکر باید به یک دستگاه پرینتر چاپ استیکر دسترسی داشته باشید. در ادامه ما به ارائه راهنمایی برای خرید پرینتر های استیکر می پردازیم و در پایان چند مورد از بهترین دستگاه های پرینتر چاپ استیکر را به شما معرفی میکنیم.

Make Your Small Business More Eco-Friendly

قبل از خرید چاپگر چه عواملی را مد نظر قرار دهیم؟

هزینه

این عامل اصلی است. برخی از چاپگرها ارزان قیمت هستند اما کار با آن‌ها قیمت بالایی دارد. بنابراین باید بدانید که قرار است چه استفاده‌ای از چاپگر داشته باشید. آیا قرار است که برچسب‌هایی برای محصولات خود چاپ کنید و اتیکت قیمت درست کنید؟ در این صورت فقط به یک چاپگر معمولی با قیمت پایین نیاز دارید. Epson EcoTank  یا Epson XP-7100 در این حالت مناسب است.

از طرف دیگر اگر شما یک استودیوی گرافیکی دارید که استیکرهای حرفه‌ای چاپ می‌کنید، می‌توانید به خرید یک پرینتر همه کاره یا پرینتر استیکر حرفه‌ای فکر کنید. این دستگاه‌ها معمولا قیمت بالایی دارند و برای چاپ استیکرهای حرفه‌ای عملکرد خوبی دارند.

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ نسبت مستقیمی با هزینه خرید دستگاه پرینتر استیکر دارد. هر چقدر دستگاه گران‌تر باشد، قابلیت ارائه کیفیت بیشتری هم دارد.

سرعت چاپگر

این هم بسیار مورد توجه است. اگر به طور روزانه نیاز به چاپ حجم بالایی از استیکرها را دارید، یک چاپگر که سرعت کمی دارد، به کارتان نمی‌اید و بهتر است یک چاپگر با سرعت بالا تهیه کنید. هرچند بهتر است کیفیت را فدای سرعت نکنید. چرا که چاپگرهایی که سریع کار می‌کنند، معمولا نمی‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند.

سرعت دستگاه تفاوت زیادی در کار ایجاد می‌کند. یک چاپگر لیزری که 100 صفحه در دقیقه چاپ می‌کند اصولا کیفیت خوبی ندارد و نمی‌تواند تمام جزئیات را به خوبی نشان دهد.

هزینه تعویض کارتریج جوهر

کسانی که دستگاه‌های پرینتر را می‌خرند تا آخر عمرشان محکوم هستند که کارتریج‌های جوهر را پر کنند. معمولا چاپگرهای لیزری هزینه کمتری در این زمینه دارند. اگر می‌خواهید بدانید که یک کارتریج قیمت مناسبی دارد یا خیر، قیمت کلی را در تعداد صفحات خروجی تقسیم کنید. به این ترتیب می‌توانید قیمت متوسط چاپ در دقیقه یا پی پی ام را اندازه‌گیری کنید.

میزان مصرف برق

برخی از چاپگرها انرژی زیادی مصرف می‌کند. این چاپگرها معمولا بیشترین مصرف برق را در حالت آماده به کار دارند. بنابراین بهتر است که کارهایی را که به خوبی طراحی شده‌اند، بررسی کنید و مطمئن شوید که مصرف برق متناسبی داشته باشند. بهترین دستگاه‌های چاپگر می توانند بدون اتصال به کامپیوتر، چاپ، اسکن و سایر کارها را خودشان انجام دهند. این نوع چاپگرها مانیتور متصل به چاپگر دارند. بنابراین می‌توانید کامپیوتر را خاموش کنید و در هزینه برق صرفه جویی کنید.

اتصال به وای فای یا شبکه

می‌توان گفت که اتصال به وای فای در بیشتر دستگاه‌های پرینتر امروز مشترک است. به این ترتیب کاربر می‌تواند به کمک دستگاه‌های مختلف مانند گوشی یا تبلت پرینتر را کنترل کند و دیگر مجبور نیست همیشه یک جا بماند. شرکت‌های سازنده نرم افزار هم سعی دارند آن را با دستگاه‌های مک و ویندوز هم سازگار کنند. همچنین اسلات‌هایی برای قرار گرفتن کارت حافظه در پرینتر قرار دارد که کمک می‌کند دستگاه برخی از اطلاعات را در خود نگه دارد.

در دسترس بودن منابع

هنگام انتخاب چاپگر برای خرید مطمئن شوید که می‌توانید لوازم جانبی آن را هم به راحتی تهیه کنید. بعضی از چاپگرها نمی‌توانند از چاپگرهایی که کمپانی‌های دیگر تولید می‌کنند، استفاده کنند. درحالی که برخی دیگر قادرند از محصولات چند برند خاص و تعریف شده استفاده کنند.

در خصوص کاغذ تحقیق کنید

در مورد انواع کاغذی که چاپگر می‌تواند از آن استفاده کند، تحقیق کنید. باید هنگام انتخاب کاغذ برای استیکر ضخامت کاغذ را مد نظر قرار دهید. برای مثال چاپگر Epson Stylus R2000 می‌تواند کاغذ با ضخامت 1.3 میلی متر را هم استفاده کند. اما بقیه چاپگرها این امکان را ندارند.

پردازش رنگی سیستم برای چاپ استیکر

بسته به اینکه چاپ چه نوع استیکری مد نظرتان باشد، احتمالا نیاز دارید که در خصوص الگوهای ایجاد رنگ در دستگاه‌های پرینتر اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در ادامه ما این الگوها را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. RGB

RGB درواقع مخفف قرمز، سبز و آبی است. این الگو مشخصات رنگی که توسط دستگاه‌های مختلف مانند تلویزیون، مانیتور، تلفن و غیره را مشخص می‌کند. نکته اینجاست که ترکیب این رنگ‌ها می‌تواند انواع رنگ‌های دیگر را هم ایجاد کند. به این ترتیب هر پیکسل از صفحه رنگ‌های قرمز، آبی و سبز را نمایش می‌دهند. یک رنگ RGB در هنگام چاپ به CMYK ترجمه می‌شود.

  1. CMYK

CMYK مخفف فیروزه‌ای، ارغوانی، زرد و مشکی است. در اصل این پردازش رنگ را برای 4 کارتریج جوهر ایجاد می‌کنند. یک پرینتر با کارتریج‌های بیشتر اساسی سایه های روشن یا تیره‌تری از رنگ‌های CMYK را نشان می‌دهد.

این استانداردی است که برای تمام چاپگرها استفاده می‌شود.

  1. PMS

PMS مخفف Pantone Matching System است. رنگ‌های پتون گران هستند. با این حال آن‌ها شیب رنگ بهتری روی کاغذ ایجاد می‌کنند و جلوه بهتر و چشمگیرتری دارند.

این پردازش‌ها برای چاپ‌های قابل تنظیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که حدود 1111 رنگ وجود دارد که توسط این الگو ایجاد می‌شوند. هر چاپ سفارشی از ترکیب خاصی از رنگ‌ها استفاده می‌کند.

چاپ PMS باعث می‌شود که هزینه چاپ استیکر برای‌تان بیشتر شود اما برای برخی از اهداف خاص این الگو عالی است.

یک راهنمای خرید چند خطی

Canon’s PIXMA TS6220 یک پرینتر استیکر عالی با قیمت مناسب است که عملکرد خوبی برای بسیاری از اهداف و مشاغل دارد. اگر مشاغل معمول مانند فروش اجناس دارید و به پرینترهایی برای تولید اتیکت قیمت نیاز دارید، می توانید از این چاپگر با 5 کارتریج استفاده کنید. از طرفی شما می‌توانید تعداد کارتریج‌ها را افزایش دهید. Canon هر کارتریج را در بازه قیمت $ 19.99 – $ 24.99 به فروش می‌رساند. البته شما با قیمتی کمتر از 10 دلار هم می‌توانید از کارتریج‌های سازگار شخص ثالث خریداری کنید. این دستگاه با اتصال بی سیم و با سرعت بالا انواع استیکرها را تولید می‌کند.

Envy 7155 یک چاپگر بسیار مقرون به صرفه است که می‌تواند استیکرهای مد نظرتان را چاپ کنید. این دستگاه به کمک اتصال بی سیم و به سادگی می‌تواند هر چیزی که مد نظرتان است را از گوشی تلفن همراه‌تان چاپ کند. البته این پرینتر چند کاره است و می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد. Envy 7155 برخلاف Canon PIXMA TS6220  تنها دو کارتریج مشکلی و سه رنگی دارد که استاندارد بالا و عملکرد مناسبی دارند.

SureColor P600 نتایج فراگیر و عالی دارد و برای ایجاد و چاپ استیکرهای مختلف کارایی خوبی دارد. قیمت دستگاه کمی گران است اما کیفیت بالایی که ارائه می‌دهد، باعث می‌شود که ارزش خرید داشته باشد. هر کارتریج جوهر پیگمنت  Epson UltraChrome HD با قیمتی حدود شصت دلار به فروش می‌رسد. این چاپگر با طیف وسیعی از سایزهای مختلف و از جمله 13 تصویر 13 در 19 استیکرها را تولید می‌کند.

معرفی تعدادی از دستگاه های پرینتر چاپ استیکر

دستگاه پرینتر چاپ استیکر بی سیم  HpOfficejet 3830 All-in-One

*بهترین پرینتر لیزری برای ورق‌های استیکر

آیا همیشه عجله دارید و یک پرینتر می‌خواهید که بتواند کار شما را راحت‌تر کند؟ پس HpOfficejet 3830 All-in-One همان چیزی است که به دنبال آن هستید. با این دستگاه می‌توانید کپی، نمابر و اسکن را به صورت بی سیم انجام دهید.

معمولا مسئله اصلی افراد در انتخاب و خرید پرینتر کیفیت استیکرها است. خوشبختانه  HpOfficejet 3830 All-in-Oneبه همراه فناوری بی سیم خود می‌تواند اسناد و عکس را با کیفیت بالا برای شما کپی کند. همه این موارد ممکن است و تقریبا بدون هیچ دردسری و به صورت وایرلس به کمک برنامه ePrint در تبلت یا گوشی هوشمند انجام می‌شود.

معمولا دفتر کار که پرینتر در آن قرار می‌گیرد، باید آرام باشد تا افراد بتوانند با آرامش کارشان را انجام دهند. قطعا دوست ندارید کار کردن چاپگر اجازه کار کردن را از خود شما بگیرد. می‌توانید با فعال کردن حالت بی صدا در دستگاه تمام صداهای اضافه را خاموش کنید و آرامش را در محیط کارتان برقرار کنید.

طراحی جمع و جور و کامپکت دستگاه ویژگی دیگری است که این دستگاه دارد. به این ترتیب در فضای دفتر کارتان صرفه جویی می‌شود و محیط بیش از اندازه شلوغ و دست و پاگیر نمی‌شود.

ویژگی‌ها:

  • دستگاه یک جایگاه برای جوهر فوری دارد که در زمان تمام شدن جوهر سریع آن را جایگزین کند.
  • چاپ مستقیم به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به شبکه قابل انجام است.
  • این دستگاه یک فیدر خودکار 35 برگ دارد.
  • طراحی دستگاه کاملا جمع و جور و شیک است.
  • این پرینتر استیکر یک صفحه نمایش لمسی 2.2 اینچی دارد.
پرینتر چاپ استیکر
HpOfficejet 3830 All-in-One پرینتر چاپ استیکر

پرینتر همه کاره وایرلس بی سیم Hp officejet 5255

اگر در خانه کار می‌کنید و یک پرینتر می‌خواهید که بتواند کارهای جزئی شما را انجام دهد، Hpofficejet گزینه خوبی است. این پرینتر همه کاره تقریبا تمام کارها را انجام می‌دهد از اسکن و چاپ و کپی گرفته تا فکس. Hpofficejet 5255 می‌تواند خیلی زود به قهرمان خانه شما تبدیل شود.

بهترین چیز در مورد چاپگرهای نسل جدید این است که می توانید آن‌ها را تنها با لمس چند گزینه از راه دور کنترل کنید. Hpofficejet 5255 هم مانند بسیاری از پرینترهای دیگر با برنامه HP Smart کنترل می‌شود و پرینتر با فناوری کنترل بی سیم در خدمت شما قرار دارد.

با این حال این دستگاه قابلیت‌های متعددی دارد و تنها یک پرینتر معمولی نیست. این چاپگر گزینه‌های متعددی از چاپ روی کاغذ دارد و شما می‌توانید در اسرع وقت گزینه مورد نظرتان را از بین آن‌ها انتخاب کنید. این دستگاه پرینتر استیکر با طیف گسترده‌ای از کاغذها از جمله 4 x 6 in, 5 x 7 in, 8 x 10 in کار می‌کند.

همچنین مانند بسیاری از پرینترها این دستگاه هم از قابلیت Dash Replacement استفاده کرده است تا کاربر نگرانی در خصوص تمام شدن جوهر نداشته باشد.

ویژگی‌ها

  • این دستگاه از اتصال دو بانده وای فای برای حداکثر اتصال استفاده می‌کند.
  • دارای فناوری هوشمند بلوتوث است.
  • صفحه مونو تاچ 2.2 اینچی دارد.
  • این چاپگر یک دستگاه 4 در 1 و همه کاره است.

پرینتر استیکر Canon PIXMA MG3620 برای چاپ برچسب‌های وینیل و شاینی

اکنون Canon PIXMA MG3620 بیشتر به سمت راحتی کاربر می‌رود و با قابلیت چاپ خودکار دوبل و قابلیت اتصال تلفن کارایی راحت‌تری پیدا کرده است. در این رنج قیمت شما هیچ دستگاه چاپگری پیدا نمی‌کنید که این تعداد قابلیت را داشته باشد و بتواند با هر گوشی یا برنامه چاپگری سازگاری داشته باشد.

بیشتر چاپگرها در ارائه کیفیت و جزئیات استیکری که قصد چاپ آن را دارند، ناکام می‌مانند اما خوشبختانه Canon PIXMA MG3620 می‌تواند با وضوح 1200 در 4800 نقطه در اینچ چاپ را انجام دهد تا هیچ جزئیاتی را از دست ندهید.

این دستگاه گزینه‌های چاپ متعددی دارد و می‌تواند با انواع سرویس‌ها مانند @ کار کند. به این ترتیب بدون هیچ نگرانی می‌توانید تمام اسناد و استیکرهایی که می‌خواهید را با این دستگاه چاپ کنید.

غالبا موقع چاپ اسناد مهم باید تنظیمات چاپگر را تغییر دهید تا بتوانید در نهایت کیفیت بیشتری از آن تحویل بگیرید. به این ترتیب این دستگاه می‌تواند با سرعت 1200 در 2400 نقطه در اینچ کار کند.

ویژگی‌ها

  • این پرینتر استیکر می‌تواند با وضوح 1200 در 480 نقطه در اینچ چاپ کند.
  • می‌توانید برای داشتن کیفیت بیشتر وضوح را به 1200 در 2400 نقطه در اینچ تغییر دهید.
  • این پرینتر تقریبا با تمام دستگاه‌ها سازگار است
  • برای صرفه جویی در فضا این دستگاه هم طراحی کامپکت و جمع و جوری دارد و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.
  • با این پرینتر می‌توانید طراح‌های روی پاکت نامه را هم چاپ کنید.
پرینتر چاپ استیکر
PIXMA MG3620

Epson WF-2750 بهترین پرینتر چاپ استیکر برای استفاده تجاری و بیزینسی

Epson WF-2750 بیشتر از اینکه وظایف سنگینی انجام دهد، برای تجارت و استفاده بیزینسی مناسب است چرا که می‌تواند سریع‌تر با سرعت چاپ 3. 7 ISO ppm برای صفحات مشکی و سرعت 7.3 ISO ppm برای صفحات رنگی کار کند. همچنین ظرفیت نگهداری 150 برگه را دارد. این پرینتر برای چاپ طولانی مدت استیکر مناسب است.

اگر کیفیت چیزی است که به دنبال آن هستید و در عین حال نمی‌خواهید هزینه زیادی هم بپردازید، این پرینتر استیکر گزینه مناسبی برای شماست. با کمک آپشن‌های مخصوص شما می‌توانید حداکثر کیفیت را در استیکرهای تولیدی داشته باشید.

این دستگاه همچنین برای صرفه جویی در وقت و کاغذ مفید است و قابلیت چاپ دوطرفه و یک فیدر خودکار 30 صفحه‌ای در خود دارد که کارایی دستگاه را بالا می‌برد.

تنها مسئله این دستگاه ممکن است این باشد که فقط با کارتریج‌های اپسون سازگار است. ممکن است استفاده از جوهرهای دیگر در روند کار دستگاه خلل ایجاد کند. حتی برخی از جوهرهای شخص ثالث که ادعا می‌شود برای دستگاه مفید است هم می‌تواند در روند کار دستگاه خلل ایجاد کند.

ویژگی‌ها:

  • این دستگاه می‌تواند با سرعت 13. 7 ISO ppm  برای صفحات مشکی و 7. 3 ISO ppm برای صفحات رنگی کار کند.
  • این پرینتر برای چاپ دوطرفه مناسب است.
  • این دستگاه یک فیدر خودکار 30 صفحه‌ای دارد.
  • دستگاه ظرفیت چاپ 150 برگه‌ای دارد.

همچنین می توانید توضیحاتی در مورد استیکر ها و بهترین پرینتر های استیکر موجود را در یک مطلب اختصاصی در لینک زیر پیدا کنید.

با انواع استیکر و بهترین دستگاه های چاپ استیکر آشنا شوید

منابع:

thedailytell

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024