بهترین همسر چه خصوصیاتی دارد؟ | چگونه به بهترین همسر تبدیل شویم؟

بهترین همسر

بیشتر ما دقیقا نمی‌‌دانیم با چه کسی ازدواج خواهیم کرد، اما به عنوان یک جوان بالغ، عقاید جالبی درباره ویژگی‌هایی داریم که  می‌خواهیم در شریک زندگیمان وجود داشته باشد. این لیست آرزوهای یک دختر کوچولو برای داشتن یک “شاهزداه جذاب” و بهترین همسر نیست. درباره این لیست فکر کنید. اگر چه تردید خواهید داشت که آیا این لیست، آینده‌تان را تضمین خواهد کرد یا نه؟ ما در اینجا به 20 ویژگی شخصیتی اشاره کرده‌ایم که شما بایستی در شخص مورد نظرتان برای ازدواج، آنها را جست‌وجو کنید:

فهرست مطالب

بهترین همسر چه خصوصیاتی دارد؟

1. بهترین همسر عقایدش را با شما درمیان می‌گذارد

شریک زندگی‌تان صرف نظر از اینکه شما به وجود شیطان و یا غول ایمان داشته باشید یا نه،  باید به دیدگاه-تان احترام بگذراد. ایمان داشتن به چیز‌های مشابه شما دو تا را به هم نزدیک‌تر می‌کند. برای مثال شما هر دو قبول ندارید که قهوه، یک صبحانه محسوب می‌شود و یا هردو به یک خواننده علاقه مند هستید.

2. او به شما چیزهای تازه‌ای می‌آموزد

زندگی مشترک بدون یاد دادن و آموختن از همدیگر می‌تواند خسته کننده باشد؛ برای مثال یاد دادن چیز کوچکی مانند پختن یک غذای ساده به همسرمان یا طرز استفاده از یک وسیله به خصوص، جزء آن موارد است. نباید فراموش کرد که آموزش دادن یک مهارت جدید به دیگران احساس خیلی خوبی در ما می‌تواند ایجاد کند.

بهترین همسر چه خصوصیاتی دارد؟

3. بهترین همسر به شما و خودش اطمینان دارد

اگر شما نیاز دارید که گوشی شریک زندگی‌تان را بگردید، اساسا به او می‌فهمانید که به او اطمینان ندارید؛ چنین رابطه‌ای فایده‌ای نخواهد داشت. زمانی که شما در گوشی‌های یکدیگر کنجکاوی می‌کنید، اعتمادی که بین‌تان وجود دارد از بین رفته و هر پیام درون گوشی باعث بحث و جدل خواهد شد.

4. با هم ماندن برای او با ‌‌ارزش است

هر زوجی به وقت‌گذرانی نیاز دارند؛ تنها مطمئن شوید که تعریف شما از وقت گذرانی همان تعریفی است که شریک زندگی‌تان نیز از آن دارد. به عنوان یک زوج، بیرون رفتن و معاشرت همیشه خوشایند است، اما به همان اندازه نیز مهم است که شریک زندگی‌تان بتواند یک شب صمیمی را کنارتان بگذراند. گاهی جادویی-ترین لحظات در آن است که ما زمانی را صرف به آرامش رسیدن و لذت بردن در کنار کسی می‌کنیم که درست در مقابلمان است. نیازی به تماشاچی نیست.

5. بهترین همسر شما را آدم بهتری می‌کند

شما به کسی نیاز دارید که از شما شخص بهتری بسازد. یک روش عالی برای اینکه بگویید آیا شما و شریک زندگی‌تان ازدواج می‌کنید این پرسش صادقانه از خودتان است، “که آیا این شخص من را آدم بهتری می-کند؟”

6. او با لطیفه‌های خودمانی شما را سرگرم می‌کند

نه، صحبت من درباره این نیست که چقدر شما دو تا عاشق خندیدن به صحنه‌ای از یک فیلم کمدی هستید. صحبت من درباره شوخی‌هایی است که بین‌تان وجود دارد و باعث می‌شود تا هر دو از ته دل بخندید و کسی به غیر از شما و شریک زندگی‌تان علت خند‌ه‌تان را درک نمی‌کند.

بهترین همسر شما را آدم بهتری می‌کند

7. بهترین همسر محدودیتی برای شما یا رابطه قرار نمی‌دهد

شما نباید با کسی ازدواج کنید که با شما اتمام حجت می‌کند، برای مثال: “من با تو قرار نمی‌گذارم مگر اینکه تو ترفیع بگیری” یا “اگر با دوستات بیرون بری دیگر روی من حساب نکن”. در یک رابطه نباید قوانین و محدودیت‌هایی وجود داشته باشد که طرفین را از انجام کارهای مورد علاقه‌شان باز دارد و یا باعث شود تا افراد خودشان نباشند. شریک زندگی‌تان نباید مانع پوشیدن لباس مورد علاقه‌تان و یا مانع انجام سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان شود.

8. بهترین همسر اهل مصالحه است

مصالحه و سازش کلید هر رابطه موفقی است؛ ما این ‌را از زمان کودکستان فرا گرفته‌ایم. در یک رابطه وظیفه هر شخص این است که بتواند برای خودش سرگرمی‌هایی داشته باشد و بپذیرد که شاید طرف مقابلش با آن سرگرمی به‌ خصوص میانه خوبی نداشته باشد. برای مثال شاید همسرمان همانند ما علاقه چندانی به دیدن یک فیلم خاص نداشته باشد، در اینصورت وظیفه ما این است که به نظر او احترام بگذاریم و خودمان با تماشای فیلم موردعلاقه‌مان لذت ببریم.

9. او به خانواده شما احترام می‌گذارد

توجه کنید که من اینجا از کلمه “دوست دارد” استفاده نمی‌کنم؛ اگرچه (در صورتی که خانواده شما را دوست بدارد) یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. این موضوع هم‌چنین شامل دوستان هر دو طرف نیز می-شود.

10. او شما را در بستر راضی می‌کند

اگر نمی‌توانید شریک زندگی‌تان را در بستر راضی کنید، او جای دیگری به دنبال آن رضایت خواهد گشت. راضی شدن در بستر فرای لذت جنسی است؛ آن بدان معنی است که شما هر دو از لحاظ جنسی با یکدیگر راحت هستید. وقتی این مسئله مربوط به اتاق خواب می‌شود، شما و شریک زندگی‌تان بایستی یک گفت‌وگوی باز با هم داشته باشید.

 

11. معاشرت‌های اجتماعی رابطه سالمی دارد.

اگر شریک زندگی‌تان معاشرت‌های سالمی نداشته باشد، ممکن است به هزار نوع رفتار ناپسند دچار شود. همچنین شما مجبور خواهید بود همیشه نقش پرستار او را داشته باشید یا اینکه تلاش کنید تا گندکاری‌های او را جبران کنید.

بهترین همسر اهل مصالحه است

12. او عاشق نقص‌های شماست

شخصی که با او ازدواج می‌کنید باید، هم بر قدرت‌هایتان تأکید کند و هم به نقص‌هایتان احترام بگذارد. گفتن این جمله ممکن است تکراری به نظر بیاید اما عادت‌ها و خصایص ویژه‌تان است که باعث شده شخصیت شما اینگونه باشد.

13. بهترین همسر به طور شایسته‌ای از شما تعریف می‌کند

پس تو از ما می‌خواهی که کسی را برای عاشق شدن بخواهیم که به ما بگوید ما زیبا و کامل و شگفت‌انگیز و باهوش و بهترین آدم روی زمین هستیم؟

گرچه در یک رابطه تعریف و تمجید بیش از اندازه (چاپلوسی کردن) طرفین از همدیگر وجهه خوبی ندارد، اما زمانی که هر دو نفر تلاش می‌کنند که با انجام یک‌سری کارهای به‌خصوص (برای مثال زمانی که خانم‌ها یک روز تمام را صرف پیدا کردن و خریدن لباسی برای ‌خودشان می‌کنند که باعث ایجاد شور و هیجان در همسرشان شوند) باعث شگفتی طرف مقابلشان شوند، در این‌صورت باید هر دو از همدیگر به طور شایسته‌ای تعریف کنند (برای مثال مرد به همسرش بگوید که با پوشیدن این لباس خیلی جذاب شده‌ای).

14. ارزش‌های او همانند ارزش‌های شماست

کسی که متاریالیست (مادی‌گرا) است و از ولخرجی‌های افراطی لذت می‌برد، احتمالا نمی‌تواند با کسی که به اصطلاح آدم خاکی و متواضعی است و زندگی را برای خودش سخت می‌گیرد خیلی دوام بیاورد. به همین دلیل افراد هم فرکانس با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید حلقه ازدواج و معرفی جدیدترین حلقه های ازدواج ۲۰۱۹

15. بهترین همسر وفادار باقی می‌ماند

این موضوع نسبتا واضح به نظرمی‌رسد؛ ممکن است برای‌تان غافلگیر کننده باشد اگر بدانید که چه تعداد زیادی از افراد هستند که بیشتر و بیشتر این حقیقت را می‌پذیرند که همسرشان بالاخره یک روز به رابطه‌شان خیانت خواهد کرد.

بهترین همسر وفادار باقی می‌ماند

16. او زکاوتش را نشان می‌دهد

انسان‌های باهوش پس‌روی نمی‌کنند. آنها هم‌چنین با پیشنهاد نصایح خردمندانه برای شما فرصت‌های خوبی ایجاد می‌کنند. همسرتان مجبور نیست یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی باشد. ما به کسی اشاره می‌کنیم که ذاتا دارای یک نوع هوش ذاتی است.

17. او از میزان جذابیت شما رضایت دارد (هرچیزی که متعلق به شماست)

به خاطر اینکه شما بیشتر بخش زندگی‌تان را با فردی سپری خواهید کرد که شریک زندگی‌تان است، بنابراین مهم است که ظاهر آن فرد نیز تا حدودی برای‌تان قابل قبول باشد. (هر فردی جذب افرادی با ویژگی‌های ظاهری خاصی می‌شود که این ویژگی‌ها ممکن است برای افراد دیگر جذابیت چندانی نداشته باشد).

18. او در سرگرمی‌های مختلفی شرکت می‌کند

مادامی که شریک زندگیتان یک‌سری سرگرمی‌های مخصوص خودش را دارد که با آنها لذت می‌برد و در ضمن مانع شما از انجام سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان نمی‌شود، نباید او را مجبور کنید که همان سرگرمی‌های شما را داشته باشد (به مورد 8 ʹسازش‌هاʹ نگاه کنید)، این سرگرمی‌ها چه شامل بازدید‌های مکرر از موزه‌ها یا تماشای یک‌سری ویدیوهای تکراری باشد، در هر صورت شما باید به شریک زندگیتان اجازه دهید تا خارج از رابطه علاقه‌مندی‌های خودش را داشته باشد.

19. او از نظرات آینده‌نگرانه شما استفاده می‌کند

امیدوارم هر دوی شما این مورد را داشته باشید و از نظرات یکدیگر استفاده کنید.

20. بهترین همسر بدون شرط و شروطی به شما عشق می‌ورزد

عشق بدون قید و شرط یکی از زیباترین عشق‌هایی است که هر کسی می‌تواند به دیگری هدیه بدهد.

بهترین همسر بدون شرط و شروطی به شما عشق می‌ورزد

تا به اینجا در مورد خصوصیاتی صحبت کردیم که فرد مورد نظرتان برای ازدواج باید آنها را دارا باشد. خب اگر ازدواج کرده باشید و چند سالی هم گذشته باشد، چگونه می‌توانید به یک زوج خوب تبدیل شوید؟ در ادامه می‌خواهیم روش‌های تبدیل شدن به بهترین همسر را به شما بگوییم.

21 راه برای تبدیل شدن به بهترین همسر

بودن در یک رابطه سالم و متعهدانه زیباست. حتی زیباتر است زمانی که شما مشتاقید تا روش‌هایی را یاد بگیرید که با کمک آنها نسبت به قبل شریک زندگی بهتری باشید و خیلی زیبا می‌شود، زمانی که شریک زندگیتان نیز مانند شما احساس می‌کند (یاد گرفتن روش‌هایی برای بهتر شدن رابطه). شما یک سه‌گانه مقدس را یافته‌اید: داشتن و بودن با یک انسان سالم، تمایل به ماندن در کنار آن شخص و بهتر کردن رابطه‌تان و تمایل شریک زندگیتان برای انجام همین کار. تبریک می‌گویم.

هم‌چنین ما در رابطه‌تان برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم چرا که روابط دائما در حال تغییر بوده و برای مستحکم‌تر شدن نیازمند توجه و مراقبت دائمی هستند. آنها مانند گیاهان هستند. به همین جهت شما قبل از اینکه برای یک رابطه آماده باشید باید توانایی نگهداری یک گیاه و بعد یک حیوان خانگی را به شکل زنده و شاد داشته باشید. همه می‌توانند ترفندهای یک رابطه جدید را بیاموزد و به بهترین همسر تبدیل شوند.

1. هر روز یک کار خوب انجام دهید

ساده است، درسته؟ هر روز برای شریک زندگیتان یک کار جدید انجام دهید تا به بهترین همسر تبدیل شوید. طبق گفته‌های “مارینا اسبروچی، برنده جایزه IPPY برای کتاب به دنبال شوهر نگردید: عشق زندگی‌تان را بیابید؛ انجام کارهای جدید زیاد سخت و پیچیده نیست. او می‌گوید “آن کار حتما نبایستی بزرگ باشد”. “صبحانه‌اش را به تخت‌خوابش ببرید. پنج دقیقه‌ پشتش را ماساژ بدهید. به او گل هدیه بدهید. زمانی که شریک زندگیتان کار خوبی انجام می‌دهد از او تشکر کنید”. تلاشتان ممکن است کوچک باشد، اما فواید زیادی خواهد داشت. “عقب بنشینید و ببینید که رابطه‌تان چگونه رشد خواهد کرد.”

برای تبدیل شدن به بهترین همسر هر روز یک کار خوب انجام دهید

2. خودتان باشید

خودتان باشید! بله! به طور ویژه‌ای “شخص خودتان” باشید. کاتلین کی. رابرت، در ‌این باره می‌گوید: “علایق خودتان را داشته باشید، شریک زندگیتان را مجبور نکنید تا برای هر بازی بسکتبال و یا خوردن غذا با شما بیاید”. “درباره هر چیزی پرشور و حرارت باشید”. از فکر کردن درباره این‌که رابطه ترکیبی از ʹمن و توستʹ دست بردارید، اما بدانید که شما هر دو باید روی رابطه‌تان کارکنید تا آن ‌را بهبود بخشید، با این روش شما باعث ایجاد اثرات منفی نمی‌شوید.

3. سعی نکیند که بگویید شما همیشه درست می‌گویید

مربی رابطه و درمانگر آنیتا چلیپالا می‌گوید: “زوج‌ها درباره اینکه چه کسی درست می‌گوید و چه کسی اشتباه با هم درگیر می‌شوند”. “باید بدانید که هر دو نفر راست می‌گویند و دلایل خودشان را دارند”. در بیشتر روابط نقش حق و ناحق بین افراد، بر اساس اتفاقات به وجود آمده تغییر می‌کند. اما طبق گفته وی، این یک دیدگاه سیاه و سفید بوده که ایده نادرستی است.

طبق گفته وی “هر یک از طرفین تصور حقیقی خودش را دارد که در نوع خود موجه است”. “تنها به این دلیل که شما با شریک زندگیتان موافق نیستید، به این معنی نیست که او اشتباه می‌کند. در اینجا فقط دیدگاه‌ها متفاوت است.” به جای اینکه زود نتیجه‌گیری کنید و به شریک زندگیتان بپرید، تلاش کنید کمی رئوف باشید.” شما می‌توانید با درک شریک زندگیتان، بهترین همسر برای او باشید و بعد نقطه نظر، احساسات، رفتار و … آنها را ارزیابی کنید.” حس احترام یک ضرورت مطلق برای داشتن یک رابطه سالم است.”

بهترین همسر و خودتان باشید

4. تمام توجه‌تان را به شریک زندگیتان بدهید

البته نه تمام دقایق یک روز را. برای داشتن یک رابطه مثبت، شما بایستی گاهی با شریک زندگیتان بنشینید و دقایقی را به او اختصاص دهید. امیلی بوچارد در این باره می‌گوید: “ساده‌ترین، سریعترین و پایدارترین روش برای تبدیل شدن به یک شریک زندگی بهتر، غالبا آسان‌ترین کار نیست، اما می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند.” به سادگی سکوت کنید، به اینصورت که تمام توجه‌تان را به شریک زندگیتان بدهید و آنچنان به آنان گوش فرا دهید که آنها احساس کنند که برای شما هم هستند و حرف‌هایشان شنیده می‌شود.” این تمام چیزی است که ما می‌خواهیم، اینطور نیست؟ حس اینکه ما در رابطه مهم هستیم و شنیده می‌شویم.

5. انتظار نداشته باشید که شریک زندگیتان، مانند والدینتان باشند

شما می‌توانید بهترین همسر باشد در صورتی که از شریک زندگی‌تان انتظار نداشته باشید تا مانند پدر یا مادرتان باشد. مربی رابطه و واسط روان، کیندی سانسون-براف، مؤلف کتاب چرا آدم‌های خوب نمی‌توانند روابط بد را ترک کنند، در این باره سخن گفته است. “بله، شما احتمالا فکر می‌کنید که تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، چرا که چه کسی هست که بخواهد مانند پدر و مادر همسرش باشد؟” کیندی براون می‌گوید: “در برابر کمبودها و نقص‌هایتان پاسخگو باشید و بر روی درمان مسائل شخصی‌تان کار کنید،” انتظار نداشته باشید تا شریک زندگیتان گند‌کاری‌های شما را درست کند، یا کارهایی که شما کاملا خودتان قادر به انجام-شان هستید را انجام دهد.”

به الگوی رفتاری که با والدین حقیقی‌تان داشته‌اید، وابسته نباشید. او می‌گوید: “مادرتان ممکن است هر کاری برای‌تان انجام دهد، یا پدرتان تمام صورت حساب‌های شما را پرداخت کند، اما حالا دیگر آن روزها رفته‌اند.” از شریک زندگیتان نخواهید تا همان کارهای قبلی پدر و مادرتان را برای‌تان ادامه دهند. “از کج‌خلقی و قهر و جیغ و فریاد دست بکشید،” آن کاری را انجام دهید که از شما انتظار می‌رود و بدون آنکه به شما گفته شود آن را انجام دهید. به عبارت دیگر، شروع کنید تا آدم بالغی شوید. در این‌صورت هر کسی و از جمله خود شما شادتر خواهد بود.

بهترین همسر انتظارات بالایی ندارد

6. از آرزوهای شریک زندگیتان حمایت کنید

“یکی از راه‌هایی که بتوانید شریک زندگی بهتری باشید این است که از آرزوهای شریک زندگیتان حمایت کنید،” این گفته مشاور روابط کریستال برادشو است. طبق گفته او “اگر بدانید آرزوهای شریک زندگی‌تان چه چیزهایی هستند، در این‌صورت در بازی جلو می‌افتید.” نمی‌دانید که رویاهای او چیست؟ سرنخی ندارید که بدانید آیا شریک زندگیتان رویایی دارد یا نه؟ پس لازم است که سؤال کنید، به خاطر اینکه این موضوع واقعا مهمی است.”

برادشو می‌گوید: “من غالبا متعجب می‌شوم وقتی که از زوج‌ها درباره آرزوها، ارزش‌ها، اهداف و امید‌های‌شان سؤال می‌کنم. من  از آنها سؤال می‌کنم که “در زندگی برای چه‌چیزی تلاش می‌کنید؟” “اغلب مردم به من می‌گویند، نمی‌دانم چه آرزو و رؤیایی دارم.” و یا آنها می‌گویند که اصلا آرزویی ندارند.

در ابتدا و مهم‌تر از همه، برادشو توصیه می‌کند که افراد بدانند که چه آرزویی دارند. بعد از آن، اگر شریک زندگیتان نمی‌داند که شما چه آرزوهایی دارید، زمان آن است که آنها را با او در میان بگذراید. طبق گفته وی با درمیان گذاشتن آرزوها و امیدها، نه تنها حمایت، تشویق و تأیید زیادی دریافت می‌کنیم، بلکه هم‌چنین شرایطی به وجود می‌آید که بتوانیم بر کمک شریک زندگی‌مان حساب کنیم. “این یک بازی  برد-برد است”. زمانی که همسرتان از آرزوهای‌تان حمایت می‌کند و می‌گوید “تو برای من مهمی، آرزوهایت هم برای من مهم هستند. من چگونه می‌توانم کمک کنم تا به آنها برسی؟” “چه کسی چنین شریک زندگی نمی‌خواهد؟” به راستی چه کسی بهترین همسر را نمی‌خواهد؟

7. به هیجانات شریک زندگیتان توجه کنید

رؤیاها، هیجانات، روابط، خدای من! “به یکی از هیجانات شریک زندگیتان کاملا توجه کنید”، این گفته کارلیل جانسن است. برای مثال اگر شریک زندگیتان به ادبیات روسی بسیار علاقه‌مند است و یا عاشق رفتن به مسابقات تنیس است و یا به نوشتن متون علاقه دارد، شما نیز تلاش کنید کمی با او هم‌قدم شوید، برای مثال: کمی تولستوی بخوانید یا یک کلاه آفتاب‌گیر بر سر کنید و به تماشای تنیس بروید یا آنچه را شریک زندگی‌تان نوشته را بخوانید. جانسن توصیه می‌کند که “با زمینه‌ای که همسرتان به آن علاقه‌مند است، ارتباط برقرا کنید.” این روش به شما کمک می‌کند تا شریک زندگیتان را بهتر درک کنید و آنها احتمالا از تلاش‌های شما قدردانی خواهند کرد.” شما در این بین چیز تازه‌ای درباره شریک زندگیتان و و خودتان خواهید آموخت.

بهترین همسر به هیجانات طرف مقابل توجه می کند

8. قرار ملاقات بگذارید

این یکی از آن موارد جالب است: “به طور مرتب با هم قرار بگذارید،” این گفته سیسیل کراتر، مدیر عامل یک برنامه گوشی همراه با نام دیتینگ اپ لاو است. او می‌گوید: “ما می‌خواهیم حین رابطه با هم بیشتر آشنا شویم، اما دروان نامزدی و آشنایی هرگز نباید پایان یابد.” لازم نیست که هرچیزی فانتزی باشد، فقط مطمئن باشید که برای شام و یا دیدن یک فیلم با هم بیرون بروید، یا حتی یک بار در هفته در یک بعد از ظهر زیبا با هم به پیاده‌روی بروید.

9. فقط به زبان نیاورید، با عمل نشان بدهید

شریک زندگیتان می‌شنود که شما همیشه تا چه اندازه‌ای از او قدردانی می‌کنید، اما اگر او این قدردانی را با چشم نبیند، آن را احساس نخواهد کرد. “احترام و قدردانی را نشان دهید”، این گفته کارشناس رابطه و مؤلف نیویورکی ʹایپریل ماسینیʹ است. او می‌گوید: “مهم نیست که شما چقدر عاشق کسی هستید، اگر عشق‌تان را با عمل نشان ندهید، آنها لزوما آن را نخواهند فهمید و شما را به عنوان بهترین همسر در نظر نخواهند گرفت.” ماسینی می‌گوید که کارهای کوچک، نتایج بزرگی ایجاد می‌کنند. طبق گفته وی “حرکات کوچک تغیییرات بزرگی می‌آفرینند. برای مثال زمانی که شما از چیز کوچکی (مانند تعمیر گوشی همراه‌تان) که همسرتان برای‌تان انجام می‌دهد، تعریف می‌کنید و یا به او می‌گویید که زیبا و جذاب است  و یا برای او یک شاخه گل می‌خرید، باعث می‌شود تا همسرتان نسبت به خودش، نسبت به شما و رابطه‌تان احساس خوبی داشته باشد.

10. همدل باشید

بله مطئنا، مهم است که با شریک زندگیتان همدردی کنید. اما یک گام فراتر گذاشته و تلاش کنید تا روی احساس همدردی خودتان کار کنید و به بهترین همسر تبدیل شوید. مربی زندگی کالی راجرز در این مورد می‌گوید: “اگر بتوانید طرز فکرتان را تغییر بدهید و از دیدگاه آنها به مسائل نگاه کنید، رابطه‌تان بی‌اندازه قوی خواهد شد.”حتی اگر واقعا نمی‌توانید عمیقا به آنچه که شریک زندگیتان تجربه می‌کند پی‌ببرید، اگر بتوانید برای پنج دقیقه با دید آنها به مسئله نگاه کنید، در اینصورت با شریک زندگیتان احساس نزدیکی بیشتری خواهید کرد و او نیز همچنین حسی خواهد داشت.

بهترین همسر همدل است

11. روی خودتان کار کنید

“یک شخص می‌تواند شریک زندگی بهتری باشد در صورتی که بتواند بهترین خودش باشد،” این گفته راب الکس  است که به همراه همسرش خالق آثاری چون چالش‌های جنسی و مأموریت قرار شبانه است. “در یک رابطه ما فقط می‌توانیم خودمان را اصلاح کنیم. پس اگر می‌خواهید بهترین همسر باشید، به درون خودتان نظری بیاندازید و کلا انسان بهتری شوید.”

او می‌گوید این موضوع واگیردار است. وی اضافه می‌کند که “زمانی که شما این کار را انجام می‌دهید، شروع به تقسیم آن انرژی با شریک زندگیتان نیز می‌کنید.” بهتر کردن خودتان می‌تواند از طریق چیزهای مختلفی باشد؛ برای مثال ارتباط با معنویات یا انتخاب یک سرگرمی جدید یا هر چیزی که دلتان می‌خواهد، می‌تواند شخصیت شما را بهتر کند. آنچه که مهم است، متداوم کار کردن روی خودتان است، حتی با وجود آنکه در یک رابطه متعهد باشید. او می‌گوید: “برای آنکه شریک زندگی بهتری باشید نگاهی به درون‌تان بیاندازید و در آنجا شروع به کار کنید.”

12. یاد بگیرید پاسخگو باشید، نه اینکه واکنش نشان دهید

“یادگیری صحبت کردن با یک روش غیر دفاعی هنگام خشم و ناراحتی” خیلی مهم است، این گفته استفانی سافران، مؤسس سایت “استف” است. اگر همیشه هنگام ناراحتی فقط واکنش منفی از خود نشان می‌دهید، شما همیشه با دیگران دعوا خواهید کرد. اگر در عوض، یاد بگیرید که از روش گفتمانی اول شخص (“من”) استفاده کنید  (روشی است که در آن به جای آنکه در مورد اشتباه شریک زندگیتان بگویید که برای مثال؛ تو هیچ وقت  تو کارای خونه به من کمک نمی‌کنی، بگویید که “من” ناراحت می‌شوم وقتی “تو” در کار خونه به من کمک نمی‌کنی) و درباره کارهایی که از دیدگاه شما اشتباه هستند، به آنان توضیح دهید، در اینصورت شما و شریک زندگیتان شادتر خواهید بود.

13. ذهن‌تان را آماده کنید

هیچ کس نمی‌خواهد با شخصی که خیلی اهل قضاوت است قرار ملاقات بگذارد. “نیش قضاوت” عبارتی است که دانیل سپول‌ور، دانش‌آموخته روابط جنسی همیشه آن را به کار می‌برد. او یادآوری می‌کند: “ما همگی به طور متفاوتی بزرگ شده‌ایم و تجربه چیزهای متفاوت شخصیت اکنون‌مان را شکل داده است و بسیاری از ما هم‌چنان به تکامل‌مان ادامه می‌دهیم.” بنابراین بگذارید تا شریک زندگیتان، خودش باشد و زمانی که آنها بعضی چیزها را با شما سهیم می‌شوند یا در خودشان تغییراتی ایجاد می‌کنند، تعجب نکنید.

ذهن‌تان را تبدیل شدن به بهترین همسر آماده کنید

14. زبان عشق شریک زندگیتان را فرا بگیرید

“یکی از راه‌هایی که بتوانید شریک زندگی خوبی بشوید، یاد گرفتن زبان عشق شریک زندگیتان است،” این گفته  ʹآماندا رزʹ مؤسس و مدیر عامل سایت بوتیک خدمات همسانگزینی است. رز می‌گوید: “مهم است که نوع پاسخ شریک زندگیمان را درباره عاشق شدن و احساس‌شان را درباره معشوق بودن بدانیم.” پس در صورتی که زبان عشق شما و همسرتان متفاوت است، همدیگر را درباره نیازهایتان آگاه کنید.” وقتی با نیازهای شریک زندگیمان هماهنگ باشیم، پیوند قدرتمندی بینمان شکل می‌گیرد.

15. با ملاحظه باشید

“یکی از بهترین راه‌های یک شریک زندگی خوب شدن، این است که شما شخص با ملاحظه‌تری در رابطه باشید،” این گفته مشاور تلفنی سلامت و روانشناس ʹنیکی مارتینزʹ است. با ملاحظه بودن در یک رابطه برای همسرتان به این معنی است که شما قدردان تمام کارهایی هستید که او به طور مداوم انجام می‌دهد. این قدردانی نباید تنها از طریق گفتن کلمات صورت گیرد، بلکه مرد می‌تواند بدون آنکه از او خواسته شود کارهایی را برای همسرش و درون خانه انجام دهد. برای مثال اگر بچه دارید، به شریک زندگیتان (همسرتان) پیشنهاد نگهداری از بچه‌ها را بدهید تا او بتواند یک شب را برای خودش داشته باشد تا از نو انرژیش را بدست آورد. “احتمالا از این کار شما بسیار قدردانی‌شده و رابطه‌تان مستحکم‌تر و قوی‌تر می‌شود.” به عبارت دیگر، درباره نیازهای شریک زندگیتان فکر کنید و نه درباره آنچه که خودتان همیشه نیاز دارید.

16. صبور باشید

“با همسرتان صبورتر باشید،” این گفته سنسون براف است.” او می‌گوید: “همسری که صبور و بی‌طرف باشد و از طرف مقابلش انتظار کامل بودن و بی‌نقص بودن را نداشته باشد، به راستی کمیاب است. چنین شخصی کمیاب است، اما این‌ها ویژگی‌های مهمی محسوب می‌شوند.” این نوع افراد کسانی هستند که بهترین‌ها را برایمان به ارمغان می‌آورند و به ما اجازه می‌دهند با وجود تمام عیب‌هایمان، خودمان باشیم.” چه کسی می-خواهد با کسی مثل این شخص زندگی نکند؟

بهترین همسر صبور است

17. یاد بگیرید بگویید: ʹبیشتر به من بگوʹ

ʹبه من بیشتر بگوʹ سه کلمه مهم در یک رابطه هستند، این گفته تینا ب.تسینا، با نام مستعار دکتر رومنس، روان‌درمانگر و مؤلف سبک‌های عشق: چگونه تفاوت‌هایتان را جشن بگیرید، است. او می‌گوید: “علاقه نشان دهید، تدافعی نباشید و به دنبال فهمیدن باشید.” به این طریق شما در مورد شریک زندگیتان بیشتر خواهید فهمید و اگر به آنها اجازه دهید، آنها نیز در مورد شما بیشتر خواهند فهمید.

18. شریک زندگیتان را آنگونه که هستند بپذیرید

سپولورس می‌گوید: ” قبول کنید که مردم می‌توانند نظرات متفاوتی داشته باشند.” او توصیه می‌کند “گاهی بپذیرید که در مورد موضوعات مختلف با هم توافق ندارید، بدون آنکه در موردشان قضاوت کنید.” دیدگاه‌های شما همیشه در یک مسیر قرار نمی‌گیرد. پذیرش برای هر رابطه بلند مدتی یک موضوع مهم است و عمیقا با ارزش و قابل احترام است. در باره چیزهایی که نمی‌فهمید سؤال کنید. “ممکن است متعجب شوید از اینکه چقدر می‌توانید با همدیگر رابطه بهتری داشته باشید اگر به جای حدس زدن، سؤال کنید.” طرزتفکرتان را باز نگه دارید!

19.گوش کنید

فقط بنشینید و گوش کنید شریک زندگیتان چه چیزی برای گفتن دارد، کارشناس قرار ملاقات نوا وان هاکمن می‌گوید: “هر کسی می‌تواند حر‌ف‌های شریک زندگیش را بشنود، اما نمی‌تواند همیشه به آنچه که آن شخص واقعا تلاش می‌کند بگوید، گوش فرا دهد. به چیزهای کوچک توجه کنید.” گوش دادن شامل دیدن حرکات بدن او، طرز نگاه کردنش و تن صدایش است.” پاسخ‌های باکلام و یا بدون کلام شما، بازخوردی است که به آن شخص می‌فهماند شما آنجا با او هستید و مهم‌تر اینکه برای او وقت می‌گذارید. “گوش دادن فقط نشانه این نیست که شما شریک زندگی بهتری هستید، بلکه شخص بهتری نیز هستید.”

بهترین همسر با عشق گوش می دهد

20. به وسیله گوش‌هایتان با همسرتان ارتباط برقرار کنید

“ما غالبا به طور اشتباه فکر می‌کنیم که ارتباط گرفتن تنها از طریق صحبت کردن اتفاق می‌افتد، در حالی که ارتباط‌ها در درجه اول از طریق گوش دادن صورت می‌پذیرند،” این گفته بوچارد است. طبق گفته او ”وقتی که شما درباره آنچه که برایتان مهم است با شریک زندگیتان صحبت می‌کنید، به آهستگی صحبت‌تان را ادامه دهید و بخواهید که آنها نیز از مسئله آگاه شوند. به آنان فرصت بدهید تا آنچه را شنیده‌اند، منعکس کنند. اگر به  طور کامل آن را نفهمیده‌اند (یا کاملا منظور شما را نگرفته و اشتباه می‌کنند)، به جای آنکه در موردشان تصمیم اشتباهی بگیرید یا مأیوس شوید، به خاطر تلاششان (برای فهم منظور شما) از آنها تشکر کنید. یک باردیگر آنچه را واقعا می‌خواستید بشنوند را در میان بگذارید.”

همان فرآیند زمانی است که شما دارید به حرف‌های شریک زندگیتان گوش می‌دهید. بوچارد که یک سرویس راهنمای آنلاین جهت پی‌گیری علل نزاع بین زوجین نیز دارد، می‌گوید حرف شریک زندگی‌تان را قطع نکنید: “می توانید بپرسید که آیا آنها می توانند افکارشان را حفظ کنند تا شما مطمئن شوید که واقعاً منظورشان را فهمیده‌اید. خیلی مؤثر خواهد بود اگر شریک زندگیتان احساس کند که شما به آنها احترام می‌گذارید، واقعا به آنها اهمیت می‌دهید و به طور قطعی می‌خواهید گفت‌گوی‌شان را درک کنید.”

21. به یاد بیاورید که شما نیز در استرس به وجود آمده در رابطه سهیم هستید

در یک رابطه هر دو طرف باعث استرس و پریشانی به‌وجود آمده هستند و هر شخصی در یک رابطه مسیر و میزان پایداری رابطه را تعیین می‌کند. شامیرا هاوارد-بلک‌برن، درمانگر روابط جنسی و روابط و هم‌چنین مالک سایت پیروزی مشورت در باتون راج لوئیزیانا، می‌گوید: “طی فرآیند ارتباط، ما عامل ایجاد یکسری خاطرات می‌شویم که این خاطرات زنده بوده و در طول رابطه بدون آنکه فراموش شوند به مثال رشته‌هایی بر استحکام و دوام رابطه تأثیر می‌گذارند.”

او می‌گوید: “عوامل مختلفی وجود دارند که در استرس موجود در رابطه تأثیرگذارند و می‌توانند ما را درگیر نزاع ناسالمی کنند و در نهایت ما را به اینکه شریک زندگی خیلی خوبی نباشیم سوق دهند.” همانند آلکس، هاوارد بلک‌برن نیز می‌گوید که تلاش برای تبدیل شدن به یک شخص بهتر مهم است. برای حفظ یک رابطه مثبت و امن و برای تبدیل شدن به شریک زندگیی بهتر، شخص بایستی بر روی بهتر شدن شخصیتش تمرکز کند. از آن به بعد هر چیزی ممکن می‌شود.

نتیجه گیری

درباره شخصیت شریک زندگی‌تان فکر کنید و ببینید چه شخصیتی مناسب شماست. همچنین تلاش کنید که بهترین همسر باشید و راه‌های مختلفی را برای این کار امتحان کنید. اینجا در مورد موارد شخصیتی و چگونگی بهبود آنها صحبت کردیم. رشد شخصیت یک عادت مثبت برای هر فردی است که می‌خواهد زندگی را لذت‌بخش‌تر کند. حتما از راهنمایی‌های این مقاله استفاده کنید و نتایج و تجربیات خودتان را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

Qualities The Person You’re Going To Marry Should Have

Ways Anyone Can Be A Better Partner