واتر فلاسر چیست؟ همه چیز درباره خوبی‌ها و بدی‌‌های واتر فلاسر

هیچ چیزی مانند یک لبخند زیبا و دلنشین، باعث جذابیت چهره یک فرد نمی‌شود. برای داشتن یک لبخند زیبا، زدن مسواک به تنهایی کافی نیست و باید به خوبی و به صورت اصولی از دهان و دندان خود مراقبت کنیم. واتر فلاسر یک وسیله قدرتمند در این زمینه است.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد خوردگی و از بین رفتن دندان و همچنین ایجاد بیماری‌های لثه می‌شود. بیماری در ناحیه لثه منجر به اختلالات قلبی می‌شود. باکتری عامل ایجاد بیماری لثه با نفوذ به جریان خون به دیگر قسمت‌های بدن نیز آسیب وارد می‌کند.

 دو مرتبه مسواک ‌زدن در طول روز عمل خوبی است اما قادر به تمیز کردن کامل دندان از ذرات باقی مانده غذا یا باکتری‌های لای دندان نیست. دندانه‌های مسواک به اندازه کافی کوچک نیستند و به همین دلیل فضاهای کوچک بین دندان‌ها را نمی‌توانند به خوبی تمیز کنند.

به همین دلیل امروزه محصولی به نام واتر فلاسر یا جرم گیر آبی دهان و دندان عرضه می‌شود. عملکرد واتر فلاسر متفاوت با جرم‌گیری در مطب دندانپزشکی است. برای اینکه درک کاملی نسبت به این محصول پیدا کنید، در این مطلب ویژگی‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

واتر فلاسر و معرفی آن

واتر فلاسر چیست؟

واتر فلاسر شباهت زیادی به یک واترجت شستشوی دهان و دندان دارد. سال ۱۹۶۲، یک دندانپزشک اهل کلرادو به کمک بیمارش که یک مهندس هیدرولیک ‌بود، موفق به ساخت نخستین واترجت شستشوی دهان و دندان شدند.

 واتر فلاسر نیز یک وسیله مربوط به بهداشت دهان و دندان است که با استفاده از آب پر فشار باعث تمیزی جرم و کثیفی باقی‌مانده در بین دندان‌ها می‌شود. فارغ از نوع و اندازه، هر واتر فلاسی از سه قسمت اصلی ساخته شده ‌است:

  • مخزن آب
  • موتور به همراه پمپ
  • دهانه مخصوص آب پاش

عملکرد دستگاه به این شکل است که موتور و پمپ واتر فلاسر یک جریان آب با فشار بالا ایجاد می‌کنند و از طریق دهانه مخصوص آب پاش دهان و دندان فرد را تمیز می‌کند. این آب تحت فشار با قدرت بالا توانایی پاک کردن تمام ذرات غذا و باکتری‌های باقی مانده در بین دندان را دارد.

 از آنجا که آب توانایی شکل پذیری بالایی دارد، ذرات پاشیده‌ شده توسط دستگاه قابلیت نفوذ به تمام نقاط کور دندان‌ها و تمیز کردن آن‌ها را دارند. این جریان آب همچنین با تحریک لثه، به حفظ سلامت آن کمک می‌کند.

واتر فلاسر و مسواک زدن

واتر فلاسر برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که شرایط زیر را دارند، استفاده از واتر فلاسر برای آن‌ها مناسب است:

  • کسانی که دندان‌هایشان سیم کشی (ارتودنسی) شده است
  • کسانی که دندان مصنوعی غیر قابل جداسازی دارند
  • کسانی که سابقه کاشت دندان دارند

همچنین تمامی کسانی که تمایلی به انجام جرم‌گیری در دندانپزشکی ندارند، استفاده از واتر فلاسر گزینه مناسبی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

چرا باید از واتر فلاسر استفاده کنیم؟

دلایل مختلفی برای استفاده از این محصول وجود دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسیاری از افراد معتقدند جرم‌گیری دندان توسط واتر فلاسر بسیار راحت‌تر و لذت بخش‌تر نسبت به روش‌های سنتی جرم گیری دندان است.

پیشگیری و درمان بیماری‌های لثه نیز از دیگر دلایل مهم در انتخاب این محصول است. به صورت علمی ثابت ‌شده که استفاده از واتر فلاسر باعث بهبود سلامت لثه می‌شود.

از آنجا که این محصول برای افرادی که از سیم یا دندان مصنوعی استفاده می‌کنند نیز مناسب است، افراد بسیار زیادی تمایل به استفاده از آن دارند.

واتر فلاسر و تمیزی 100 درصد

بیشتر بخوانید: چرا تمیزی ۱۰۰% دهان و دندان فقط با نخ دندان امکان پذیر است؟

نحوه استفاده از واتر فلاسر

یکی از مهم‌ترین موارد برای دریافت تاثیر کامل یک محصول استفاده صحیح و اصولی از آن است. برای استفاده از واتر فلاسر گام‌های زیر را به ترتیب انجام دهید:

مخزن آب را با استفاده از آب ولرم پر کرده و در جای در نظر گرفته‌ شده قرار دهید

یکی از حالت‌های ذکر شده روی دسته محصول را انتخاب کنید (اگر برای نخستین بار از این محصول استفاده می‌کنید، شاخص آن را رویhigh  قرار دهید و سپس دهانه دستگاه را به سمت سینک بگیرید و با روشن کردن دستگاه میزان فشار آن را مشاهده کنید).

برای شروع از کمترین فشار دستگاه استفاده ‌کنید. به سمت سینک خم شوید و دهانه واتر فلاسر را وارد دهان خود کنید. دستگاه را روشن کنید و برای پیشگیری از پاشش آب به محیط اطرف، لب‌ خود را ببندید. بگذارید جریان آب به صورت کامل درون دهان جریان پیدا کند و قسمت‌های مختلف دهان را شستشو دهد.

دهانه دستگاه را روبروی هر یک از دندان‌ها قرار دهید تا جرم و کثیفی دندان‌ها را برطرف کند.

پس از اینکه تمام دندان‌ها را شستشو دادید، واتر فلاسر را خاموش و سپس از دهان خود خارج کنید (پیش از خاموش کردن از دهان خارج نکنید زیرا باعث پاشش آب به محیط اطراف می‌شود).

واتر فلاسر و تمیزی دندان‌ها

مزیت واتر فلاسر نسبت به نخ دندان

نخ دندان یکی از روش‌های سنتی برای تمیز کردن بین دندان‌ها است. نخ دندان کشیدن فرایندی سخت و گاها دردناک و همراه با خونریزی است. بر خلاف نخ دندان، استفاده از واتر فلاسر بسیار آسان است و نیازی به وارد کردن دست به داخل دهان یا استفاده از دو دست برای نخ کشیدن نیست.

واتر فلاسر یک دستگاه اتوماتیک و خودکار است که با تنظیم فشار آب و فشردن دکمه دستگاه، دهان فرد شستشو داده می‌شود. برای استفاده از نخ دندان باید روبروی آینه بایستید و دهان خود را باز نگه‌دارید در حالی که برای استفاده از واتر فلاسر نیازی به آینه یا باز نگهداشتن دهان نیست.

آیا واتر فلاسینگ باعث عدم نیاز به مسواک ‌زدن می‌شود؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به استفاده از مسواک نیست. اگرچه واتر فلاسینگ باعث تمیزی قسمت‌هایی از دهان و دندان می‌شود که مسواک ‌زدن قابلیت دسترسی به آن نواحی را ایجاد نمی‌کند اما واتر فلاسینگ هرگز جایگزین مسواک زدن محسوب نمی‌شود. واتر فلاسینگ و مسواک به صورت همزمان باید مورد استفاده قرار گیرند. به صورت کلی توصیه می‌شود:

  • در طول شبانه روز دو مرتبه و به هر مرتبه دو دقیقه مسواک بزنید.
  • در طول شبانه روز یکبار از واتر فلاسر استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از واتر فلاسینگ، پس از مسواک ‌زدن یا نخ دندان کشیدن است. گاهی اوقات مسواک ‌زدن یا نخ دندان کشیدن تمامی ذرات و جرم‌های موجود در لای دندان را از بین نمی‌برد، در چنین شرایطی واتر فلاسر به عنوان یک مکمل باعث تمیزی و سلامت کامل دهان و دندان می‌شود.

واتر فلاسر و لبخندی سفید

مزایای واتر فلاسینگ

واتر فلاسینگ باعث دسترسی به دشوارترین نقاط دهان و دندان می‌شود، و به همین دلیل از ایجاد هر نوع بیماری لثه جلوگیری می‌کند. همچنین با ایجاد یک رایحه مطبوع در دهان و نفس شما، به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کنند.

بر خلاف نخ دندان، استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و نیازی به مهارت خاصی ندارد. برای تاثیر گذاری هرچه بهتر و همچنین جلوگیری از پاشش آب، پیش از روشن کردن دستگاه، آن را درون دهان قرار دهید، با فشار پایین شروع و دندان آن را به آرامی و در امتداد خط لثه حرکت دهید. برای استفاده از محصول توصیه می‌شود که ابتدا از دندان‌های عقبی، شستشو شروع شود و سپس به تدریج به سمت دندان‌های قسمت جلویی دهان حرکت کنید.

 این محصول را تا تمیزی کامل قسمت درونی و بیرونی دندان‌های بالایی و پایینی درون دهان قرار دهید. با این شیوه مطمئن می‌شوید که تمام دندان‌های شما تمیز شده است. به صورت کلی مزایای واتر فلاسینگ را موارد زیر می‌توان عنوان کرد:

  • استفاده آسان
  • دسترسی به دشوارترین نقاط دهان و دندان
  • تمیز کردن فضای بین دندان‌هایی که کاملا بهم چسبیده‌اند

واتر فلاسر محصولی جذاب

بیشتر بخوانید: سفید کردن دندان با نوین ترین و سریع ترین روش ها

معایب واتر فلاسینگ

اگرچه واتر فلاسینگ امکان دسترسی به دشوارترین نقاط را ایجاد می‌کند اما ممکن است برخی جرم‌های دندان را به صورت کامل تمیز نکند. به صورت کلی توصیه می‌شود که پیش از واتر فلاسینگ، ابتدا از نخ دندان یا مسواک استفاده ‌شود تا برخی از اجرام برطرف‌ شوند و برخی دیگر نیز میزان چسبندگی اولیه (به دندان) را از دست بدهند تا تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر شود.

سپس و به عنوان مکمل، از واتر فلاسر استفاده شود. استفاده از واتر فلاسر بسیار راحت است و هیچ خطری را برای دندان و لثه ایجاد نمی‌کند اما در مقایسه با نخ دندان هزینه بسیار بیشتری برای تهیه آن باید پرداخت شود. به صورت کلی معایب واتر فلاسینگ را می‌توان موارد زیر معرفی‌ کرد:

  • هزینه‌بر بودن
  • در صورت عدم استفاده صحیح باعث پاشش آب یا اجرام موجود در دهان به محیط اطراف می‌شود
  • ممکن است برخی اجرام را از بین نبرد

خرید دستگاه واتر فلاسر

خریدن یک دستگاه واترفلاسر اصل و مرغوب می تواند بسیار تعیین کننده باشد. پس بهتر است اگر قصد خرید این دستگاه را دارید در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید و ترجیحا محصولی را تهیه کنید که استاندارهای لازم را برای این کار داراست. برای دیدن دستگاه های واترفلاسر فروشگاه مالتینا واسط بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون سری به لینک زیر بزنید.

سخن پایانی

واتر فلاسر یا جرم گیر آبی دهان و دندان وسیله‌ای نوین و بسیار پیشرفته برای حفظ و ترمیم بهداشت و سلامت دهان و دندان است. این وسیله با استفاده از فشار آب بالا، غیر قابل دسترس ترین نقاط دهان و دندان را تمیز می‌کند.

 استفاده از این محصول بر خلاف نخ دندان بسیار ساده است اما در مقابل هزینه زیادی را برای خرید آن باید پرداخت‌ کنید. به یاد داشته باشید که این محصول، جایگزین مسواک نیست بلکه باید به عنوان یک مکمل برای حفظ سلامت دهان و دندان به کار گرفته ‌شود.

آیا شما تاکنون از این محصول استفاده کرده‌اید؟ آیا نخ دندان کشیدن برای شما کار دشواری است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع

healthline

waterpik

waterpik

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024