نکات مهم خرید لباس در سال جدید را یاد بگیرید و ظاهری جذاب داشته باشید

خریذ لباس

همه دوست دارند شیک و جذاب باشند. این‌طور نیست؟ اما واقعیت این است که همه به خوبی شیوه انتخاب، خرید و نگهداری از لباس‌ها را بلد نیستند. کسانی که تیپ و استایل خوبی دارند با شیوه هماهگ کردن لباس‌ها و رنگ‌ها، اکسسوری‌ها و… کاملا آشنا هستند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های شیک‌پوشی و داشتن استایلی جذاب، تصمیم‌گیری است. منظور از تصمیم‌گیری چیست؟ یعنی اینکه بدانید برای شیک‌تر شدن باید چه کارهایی انجام بدهید و چه کارهایی را کنار بگذارید. اگر دوست دارید که در سال جدید از سبک ظاهری خود راضی باشید و احساس خوبی نسبت به تیپ و پوشش خود پیدا کنید، متن زیر را درباره خرید لباس از دست ندهید.

برای خرید لباس و خوش‌تیپ‌تر شدن، هیچ‌وقت دیر نیست. فقط باید نکاتی را از قبل بدانید. این نکات چیست؟

خرید لباس

کسانی که تیپ و ظاهر خوبی دارند، لزوما افرادی نیستند که مدام در فروشگاه‌ها مشغول به خرید لباس هستند یا کمدی پر از لباس‌های رنگارنگ دارند. این دوستان، افرادی با سلیقه و دقیقند که می‌دانند برای خرید و هماهنگ کردن لباس‌ها با یکدیگر باید چه نکاتی را در نظر داشته باشند. در ادامه چند نکته مهم درباره خرید لباس و پوشش مطرح شده است. با ما همراه باشید.

خرید لباس‌های کاربردی 

خرید لباس

منظور از لباس‌های کاربردی دقیقا چیست؟ لباس‌های کاربردی، لباس‌هایی هستند که فقط برای یک مراسم یا موقعیت خاص قابل استفاده نیستند. این سبک از لباس‌ها را می‌توان با انواع مختلفی از لباس‌های دیگر هماهنگ کرد و در مراسم مختلف پوشید. مثلا خرید یک عدد شلوار مشکی پارچه‌ای که به خوبی روی اندامتان می‌نشیند، ایده‌ای عالی است. چنین شلواری را می‌توان با انواع کُت‌ها، شومیزها و… هماهنگ کرد. پس در هنگام خرید لباس، به انتخاب گزینه‌هایی فکر کنید که کاربردی هستند و فقط در یک موقعیت و مراسم خاص به کار نمی‌آیند.

انتخاب اندازه مناسب

خرید لباس مناسب

اگر لباسی به شما تنگ یا گشاد است، آن را خریداری نکنید. اینکه از یک لباس خوشتان آمده، دلیل نمی‌شود که بر قد و قامت‌تان هم به خوبی جلوه کند. پس واقع‌بین باشید و به سراغ لباس‌هایی بروید که متناسب با اندامتان هستند. زیباترین لباس‌ها هم در صورت اندازه نبودن، شکل و شمایلی جذاب پیدا نخواهند کرد. لباس مناسب، لباسی است که با اندام و رنگ پوست‌تان هماهنگی دارد. شناخت شکل بدن و انتخاب لباسی که برای آن مناسب است، شما را زیبا و برازنده نشان می‌دهد.

انتخاب لباس باب میل

خرید لباس

توجه به دنیای مد و فشن بسیار خوب است. اما گاهی لباس‌های روز با اندام و سلیقه‌تان هماهنگ نیستند. مُد و فشن نباید برازندگی ظاهرتان را تحت‌الشعاع قرار بدهد. پس در خرید لباس به دنبال گزینه‌هایی باشید که بیشتر از همه روی اندامتان می‌نشیند، با رنگ پوست‌تان هماهنگ است و مهم‌تر از همه با سلیقه و میلتان مطابقت دارد. پیروی کورکورانه از مُد، نتایج مطلوبی به همراه ندارد. وقتی لباسی بر تن می‌کنید که آن را دوست دارید، ناخودآگاه اعتماد به نفستان هم افزایش پیدا می‌کند. پس یادتان باشد، باید در لباس، احساس راحتی داشته باشید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

استفاده هوشمندانه از حراج و تخفیف‌ها

خرید لباس

بعضی‌اوقات، دیدن واژه off یا همان حراج روی شیشه فروشگاه‌های لباس باعث می‌شود که دامن از کف بدهید و شروع به خرید کنید. خرید کردن در حراج، لذت‌بخش است. اما به شرطی‌که لباس‌هایی مناسب خریداری کنید. بعضی از افراد فکر می‌کنند چون جنسی مشمول حراج شده، خرید آن حتما به صرفه و مناسب است. این فکر اصلا درست نیست. در حراج هم باید انتخاب‌هایی هوشمندانه داشته باشید. تنها زمانی در فروش ویژه فروشگاه‌ها خرید کنید که لباس مناسب خود را پیدا کرده‌اید. در غیر این صورت، هر چقدر هم که جنسی ارزان شده باشد، خریدن آن دور ریختن پول است.

کنار گذاشتن لباس‌های کهنه و نامناسب از کمد

خرید لباس

همیشه نگاهی دقیق به کمد لباس‌هایتان داشته باشید. این کار باعث می‌شود که تصمیم‌های بهتری برای خرید لباس مردانه و زنامه بگیرید. وقتی بدانید که چه لباس‌هایی باید از کمد کنار گذاشته شوند به نیازهای خود برای خرید پِی خواهید برد. مثلا شلوارهایی که دیگر اندازه‌تان نیستند، کنار بگذارید. لباس‌های کهنه یا گزینه‌هایی که دیگر هرگز نمی‌پوشید هم باید با شما خداحافظی کنند. هر چقدر دید دقیق‌تری نسبت به کمد لباس‌ها داشته باشید، خرید برایتان آسان‌تر خواهد شد. مثلا لباس‌هایی که سال‌هاست در کمدتان بی‌استفاده مانده باید کنار گذاشته شوند. لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشید را به دیگران اهدا کنید(البته در صورت تمیز و قابل‌استفاده بودن).

پرهیز از خرید لباس‌های تکراری

خرید لباس

خریدن لباس‌های تکراری را کنار بگذارید. از قدیم گفته‌اند، دنیا دو روز است. یعنی عمرمان آن‌قدر بلند و طولانی نیست که فقط لباس‌های تکراری بپوشیم و کارهای یکنواخت و کسل‌کننده انجام بدهیم. برای خرید لباس هم کمی متهورانه عمل کنید، لباس‌هایی با مدل‌ها و رنگ‌های متفاوت بخرید و از این تنوع لذت ببرید. ردیف کردن یک طرح و مدل از لباس در کمدتان باعث می‌شود که تیپی یکنواخت و تکراری داشته باشید و به گروه افراد خوش‌پوش و شیک راه پیدا نکنید. به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید و سعی کنید، مدل‌های متنوع و جدیدی را امتحان کنید. پوشیدن رنگ‌ها و مدل‌های مختلف و خرید کردن از فروشگاه‌های گوناگون برای تقویت شادابی روحیه هم بسیار مناسب است.

خلاقیت در هماهنگ کردن لباس‌های قدیم و جدید

خرید لباس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید لباس در نظر بگیرد، توجه به دارایی‌های فعلی کمدتان است. باید بدانید که چه لباس‌هایی دارید و با خرید لباس‌های تازه، چگونه می‌توانید گزینه‌های مختلف را با هم هماهنگ کنید. مثلا اگر برای خرید یک عدد مانتو به فروشگاه رفته‌اید به این فکر کنید که مانتویی که می‌خرید در ترکیب با شلوارهایی که در کمد دارید، چه ظاهری پیدا می‌کند. این برنامه‌ریزی و نگاه دقیق در خرید باعث می‌شود، امکان پوشیدن لباس‌های متنوع برایتان فراهم شود.

جمع‌بندی نهایی برای خرید لباس

خرید لباس

شیک بودن و شیک‌پوشی، موضوعی ذاتی نیست. سلیقه با دیدن و یاد گرفتن ارتقا پیدا می‌کند. هر چقدر بیشتر در دنیای مد و فشن بگردید و قواعد آن را بهتر یاد بگیرید، انتخاب‌هایتان هم مناسب‌تر و جذاب‌تر خواهند شد. کسانی که همیشه آراسته، برازنده و خوش‌پوش هستند به اصول و قواعد دنیای مد و فشن دقت دارند، علایق و سلایق خود را به خوبی می‌شناسند و برای خرید لباس‌های مناسب، وقت و انرژی می‌گذارند. رسیدن به چنین جایگاهی یعنی خوش‌تیپ و خوش‌پوش شدن اصلا کار سختی نیست. یک بار دیگر مقاله را مرور کنید و با به خاطر سپردن نکته‌های آن به خرید بروید. امسال، سال شیک‌پوشی و جذاب‌تر شدن است. شک نکنید!

منبع: harpersbazaar.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024