راهنمای خرید آیپد اپل | کدام ipad اپل مناسب شماست؟

خرید آیپد 2020 اپل

امروز در این مقاله قصد داریم تا بهترین آیپد 2020 اپل را برای شما عزیزان معرفی و بررسی کنیم. همچنین در این مقاله سعی کرده‌ایم تمامی جوانب و بودجه‌های مختلف را در نظر گرفته تا برای تمامی کاربران مفید واقع شود. علاوه بر آن، ضمن معرفی هر محصول، سعی کرده‌ایم مقداری نیز هر کدام را بررسی کرده تا شما عزیزان با نکات مثبت و منفی هر یک به خوبی آشنا شوید. پس با ما در نقد و بررسی خرید آیپد 2020 اپل همراه باشید.

راهنمای خرید ای پد

آیپد  iPad Pro 11

به جرات می‌توان آیپد Pro 11 را بهترین در میان انواع آیپد 2020 اپل موجود در بازار دانست. شاید قیمت آن چندان مناسب نباشد، اما اکنون به عنوان پرقدرت‌ترین آیپد ساخته شده به دست اپل شناخته می‌شود.

به لطف طراحی و عملکرد منحصر به فرد آن، حسی همچون کار با لپ تاپ را تجربه خواهید کرد. همچنین مداد جدید طراحی شده‌ی اپل نیز به طور مغناطیسی به فریم آن متصل خواهد شد. علاوه بر آن، طراحی شگفت‌انگیز اسپیکرها و همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی آیپد، ظاهری باوقار به آن بخشیده که نمی‌توان عاشق طراحی سخت‌افزاری آن نشد. همچنین با معرفی iPadOS، بخش نرم‌افزاری این آیپد نیز حتی عملکرد بهتری را ارائه خواهد کرد. البته لازم است یادآور شویم که اپل در طراحی این آیپد، جک هدفون را برای آن لحاظ نکرده است که خود نکته‌ای منفی برای آن به شمار می‌آید.

نکات مثبت

  • اتصال مغناطیسی مداد
  • برخورداری از قدرتی باورنکردنی برای یک تبلت

نکات منفی

  • قیمت بسیار بالای کیبورد و مداد جانبی
  • سیستم ‌عامل نرم‌افزاری آن چندان کارایی‌های لپ ‌تاپ را ندارد

مشاهده و خرید

iPad Pro 11

خرید  آیپد iPad Pro 12.9 

آیپد Pro 12.9 را می‌توان غولی دانست که تمامی نیازهای شما از یک تبلت را برآورده خواهد کرد. به طوری که در صورت استفاده از آن، می‌توانید با لپ‌تاپ، تلفن همراه و کنسول بازی خود به راحتی خداحافظی کنید. علاوه بر خلاقیت و کارآمدی، سیستم عامل بسیار روانی نیز بر روی این آیپد شاهد هستیم.

به لطف صفحه‌ی بزرگ و چهار اسپیکر قدرتمند خود، بالاترین قدرت پردازش در یک تبلت را شاهد خواهیم بود.

البته با وجود نقاط مثبت بسیار فوق‌العاده، این آیپد نقص‌هایی نیز دارد. برای مثال، عمری باطری آن چندان بالا نبوده و خیلی زود خالی خواهد شد. در نتیجه، نمی‌توان از آن به مدت طولانی برای تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و بازی کردن استفاده کرد. علاوه بر آن، روند شارژ شدن این آیپد نیز بسیار طولانی بوده و به مدت زمان نسبتاً بالایی نیازمند است.

در مجموع، آیپد Pro 12.9 را می‌توان یکی از ایده‌آل‌ترین انواع آیپد 2020 اپل موجود در بازار به شمار آورد. اما اگر چندان به صفحه نمایش‌های چندان بزرگی علاقمند نیستید، می‌توانید آیپد Pro 11 که از قیمت پایین‌تری برخوردار است را تهیه کنید. با این کار، علاوه بر صرف هزینه‌ای کمتر، آیپدی خواهید داشت که حمل آن راحت‌تر است. در هر صورت، به هیچ وجه نمی‌توان از کنار ویژگی‌های منحصر به فرد iPad Pro 12.9 به راحتی عبور کرد.

نقاط مثبت

  • صفحه نمایش بسیار بزرگ
  • کیفیت پخش بی‌نظیر موسیقی

نقاط منفی

  • عمر باتری بسیار پایین
  • محدودیت برای Face ID

مشاهده و خرید

 

iPad Pro 12.9

خرید آیپد iPad 10.2

به لطف اضافه شدن قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از Smart Keyboard و همچنین افزایش اندازه‌ صفحه نمایش  از 9.7 اینچ به 10.2 اینچ، آیپد 10.2 را نمی‌توان چندان یک تبلت ساده‌ی اپل به شمار آورد و منطقی‌تر است که آن را همراه با مجموعه آیپدهای Pro دسته بندی کنیم. RAM این آیپد نیز در مقایسه با مدل 9.7 یک گیگابایت بیشتر است که سبب شده تا قدرت به شکلی باورنکردنی افزایش یابد. البته گفتنی است که تراشه‌ی CPU در این مدل نیز همان A10 مانده است و تغییری نکرده است. علاوه بر آن، طراحی آن نیز در مقایسه با مدل قبلی تغییر خاصی نکرده و عموماً به همان شکل مانده است. در نتیجه، هم‌چنان شاهد لبه‌های اضافی و دکمه‌ی خانه در آن خواهیم بود. از این رو، اگر به طراحی‌های جدید اپل علاقمند هستید، این آیپد چندان گزینه‌ی مناسبی برای شما به شمار نمی‌آید.

اما با توجه به عمر بالای باطری، عملکردی قدرتمند و البته قیمتی معقول، می‌توان آن را یک گزینه‌ی ایده‌آل دانست. همچنین این آیپد بیشتر مخصوص کسانی است که به دنبال ویژگی‌های منحصر به فرد اپل با یک قیمت بسیار مناسب هستند.

نقاط مثبت

  • صفحه نمایش بزرگتر در مقایسه با مدل‌های قبلی
  • پشتیبانی از Smart Keyboard

نقاط منفی

  • تنها کمی بهتر از آیپد 9.7
  •  برخورداری از طراحی قدیمی و سنتی اپل

مشاهده و خرید

iPad 10.2

خرید آیپد iPad Air 10.5

آیپد Air که از صفحه نمایش 10.5 اینچی برخوردار است را می‌توان تبلتی قدرتمند اما گران قیمت دانست. اگر چه نام “Pro” بر روی آن قرار نگرفته است و آن را نمی‌توان با آیپدهای Pro دسته بندی کرد، اما هم‌چنان از به‌روزترین ویژگی‌ها و فناوری‌ها دنیا برخوردار است که آن را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها موجود در بازار کرده است. همچنین آن را می‌توان به عنوان یک مکمل بسیار مناسب برای لپ‌تاپ محسوب کرد.

همچنین می‌توان آن را ارزان‌ترین گزینه در میان آیپدهای 2020 اپل دانست که توانایی پشتیبانی از Smart Keyboard کیبورد را داراست. در نتیجه، دیگر نیاز نیست هزینه‌ای کلان صرف کیبوردهای بلوتوثی کنید که چندان هم عملکرد خوبی را به نمایش نمی‌گذارند.

این آیپد همچنین از تراشه‌ی CPU که در آیفون XS نیز استفاده شده بود، یعنی A12 نیز بهره‌مند است. در نتیجه عملکرد آن نسبت به سایر آیپدهای ارزان‌قیمت، بسیار سریع‌تر است. این آیپد را می‌توان کاملاً مناسب دانشجویان و دانش‌آموزان دانست که همواره به همراه خود داشته باشند. اما از سوی دیگر، به دلیل عملکرد ضعیف مدادهای نسل اول اپل، هنرمندان چندان به این آیپئ علاقمند نخواهند بود.

نقاط مثبت

  • صفحه نمایش بی‌نظیر و عملکردی بسیار سریع
  • ارزان‌ترین آیپدی که که توانایی پشتیبانی از Smart Keyboard را دارد

نقاط منفی:

  • برخورداری از مداد نسل اول اپل
  • بهره‌مندی از طراحی قدیمی و سنتی اپل

مشاهده و خرید

iPad Air 10.5

آیپد iPad Mini 2019

اگر به دنبال تبلتی هستید که تنها مقدار بسیار کمی بزرگ‌تر از یک تلفن همراه باشد، آیپد Mini 2019 ایده‌آل‌ترین گزینه‌ی از میان انواع آیپد 2020 موجود در بازار برای شما محسوب خواهد شد. این آیپد علاوه بر سایزی کوچک، از ویژگی‌های منحصر به فردی نیز برخوردار است. برای مثال، علاوه بر عمر بالای باطری، قدرت پردازش این آیپد نیز بسیار بالا است.

یکی از مواردی که آیپد Mini 2019 را تبدیل به گزینه‌ای خارق‌العاده می‌کند، برخورداری از یک مداد جانبی است. در نتیجه، می‌توان آن را مانند دفترچه یادداشتی دانست که همواره به همراه دارید.

آیپد  Mini 2019 را می‌توان یکی‌از بهترین تبلت‌های کوچک دانست. اگر به دنبال تبلتی هستید که علاوه بر برخورداری از بهترین ویژگی‌های روز دنیا، حمل آن نیز راحت باشد، پس بهتر است از iPad Mini 2019 غافل نشوید.

نقاط مثبت

  • بهترین سایز ممکن برای حمل بی‌دردسر
  • برخورداری از ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد

نقاط منفی:

  • طراحی نه چندان زیبا و مدرن
  • بهره‌مندی از مداد قدیمی اپل

مشاهده و خرید

آیپد 2020

خرید آیپد iPad Pro 10.5 

آیپد Pro 10.5 را می‌توان تبلتی قدرتمند و تمام و کمال دانست که البته بعد از معرفی iPad Pro 11 کنار گذاشته شد. البته با وجود قیمت نه چندان بالا، از ویژگی‌های بسیار بی‌نظیری برخوردار است که ان را تبدیل به گزینه‌ای بسیار مناسب کرده است.

شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت این تبلت را صفحه نمایش HD و فوق‌العاده‌ی آن دانست. کیفیت بالای این صفحه نمایش سبب شده است تا کارکرد روزانه با آن بسیار راحت بوده و همچنین با کم‌تر شدن لبه‌های آن در مقایسه با مدل‌های پیشین، صفحه‌ نمایش بیشتری را در اختیار خواهید داشت.

این آیپد عموما برای حرفه‌ای‌ها اختصاص یافته است اما افرادی که به تماشای رسانه‌ها علاقمند نیز هم گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود.

این آیپد علاوه بر برخورداری از مداد اپل، از تمامی ویژگی‌‌های اختصاصی ساخته شده برای آیپدها توسط اپل نیز بهره‌مند شده است. همچنین به لطف پشتیبانی از Smart Keyboard، علاوه بر بهره‌مندی از یک کیبورد حرفه‌ای شما را از خرید کیبوردهای بلوتوثی و جانبی که شاید عملکرد چندان مناسبی نداشته باشند، بی‌نیاز خواهد کرد.

نقاط مثبت

  • بهره‌مندی از اسپیکرهایی فوق‌العاده
  • دارا بودن مدل 512 گیگابایتی

نقاط منفی:

  • صفحه نمایش پرخرج
  • با وجود برخورداری از ویژگی‌های بی‌نظیر، هم‌چنان جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ به شمار نمی‌آید

مشاهده و خرید

iPad Pro 10.5 آیپد 2020

خرید آیپد iPad 9.7

با این وجود که آیپد 9.7 را نمی‌توان آیپدی قدرتمند دانست، اما همچنان به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد متوسط و یا دانش‌آموزان و دانشجویان شناخته می‌شود. درست این آیپد چندان قابل مقایسه با آیپدهای Air و Pro نیست، اما کمپانی اپل قصد داشته تا آیپدی متوسط برای کسانی طراحی کند که از بودجه‌ی کمی برخوردار هستند.

این آیپد نیز مانند دیگر آیپدهای معمولی از مدادی جانبی برخوردار است. در نتیجه، می‌توان آن را گزینه‌ای مناسب برای هنرمندانی دانست که به طراحی و نقاشی‌های کارتونی علاقمند هستند.

در طراحی این اپل نیز از همان فلزی استفاده شده است که در دیگر محصولات اپل شاهد آن بودیم اما در مقایسه با آیپدهای Air 2 یا Pro از ضخامت بیشتری برخوردار بوده و 7.5 میلی‌متر پهنا دارد.

البته با وجود عملکردی متوسط، این آیپد همچنین از ویژگی‌های بی‌نظیری بهره‌مند شده است. برای مثال می‌توان به اضافه شدن سنسور Touch ID، عمر 10 ساعته‌ی باتری هنگام وب‌گردی و تماشای ویدیو اشاره کرد. در نتیجه اگر دنبال تبلتی نه چندان پیشرفته همراه با ویژگی‌های خارق‌العاده هستید، حتما این نوع آیپد 2020 اپل را در نظر داشته باشید.

نقاط مثبت

  • قیمت بسیار مناسب
  • برخورداری از مداد جانبی اپل

نقاط منفی

  • عملکرد نه چندان قوی
  • عدم توانایی پشتیبانی از Smart Keyboard

مشاهده و خرید

iPad 9.7 آیپد 2020

 

بیشتر بخوانید :

چگونه در کمتر از ۳ دقیقه حرفه ای اپل آیدی بسازیم؟

۲۰ تبلت طراحی و قلم های نوری با گرافیک بالا مخصوص حرفه ای ها