معرفی 5 برند معروف گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در‌‌‌‌‌ایران

گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در ایران

همین چند وقت پیش آماری در مورد خرید گوشی های تلفن همراه توسط ایرانی‌ها منتشر شد که نشان می‌داد ایرانی‌ها در سال ۹۷ بیش از ۱۷۷۲ میلیارد تومان برای خرید گوشی هزینه کرده‌اند. بدون شک بخش اعظم این مبلغ مربوط به خرید گوشی های هوشمند بوده است. این آمار نشان می‌دهد گوشی های هوشمند تا چه حد در ایران فراگیر شده است و چه گردش مالی عظیمی در بازار ایران دارد.

امروزه شرکت‌ها و برندهای مختلفی در سرتاسر دنیا وجود دارند که کارشان تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی است. گوشی‌هایی که هرکدام قابلیت و ویژگی مخصوص به خود را دارند. با این وجود تعداد محدودی از این برندها با فروش قابل توجه محصول‌های خود در بازار جهانی، توانسته‌اند سایر رقبا را پشت سر بگذارند.در این مقاله به معرفی 5 برند معروف و موفق تولید کننده گوشی‌های هوشمندی که در ایران کمتر به آن‌ها توجه شده است می‌پردازیم.

1) برند ZTE

  • دفتر مرکزی: شنزن (چین)
  • سال تاسیس: 1985

گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در ایران

این شرکت یکی از پیشگامان تولید تجهیزات مخابراتی در کشور چین است. علاوه بر این کمپانی ZTE به تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند و غیر هوشمند و همچنین تبلت می‌پردازد. بی ادعا بودن و قیمت مناسب 2 دلیل اصلی پیشرفت و محبوبیت این برند چینی است. جالب است بدانید وزارت دادگستری آمریکا از این شرکت به دلیل همکاری با ایران شکایت کرده و خواستار پرداخت خسارت (892 میلیون دلار) شده است. این شرکت طی مدت 6 سال تجهیزات حساس مخابراتی که در آمریکا ساخته شده بودند را به ایران می‌فروخته است. گوشی های هوشمند این ابر شرکت عبارت اند از: ZTE Axon 9 Pro, ZTE Blade V9, ZTE Axon M

 

2) برند Oppo

  • دفتر مرکزی: دانگوان (چین)
  • سال تاسیس: 2001

گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در ایران

کمپانی Oppo یکی دیگر از برند های کشور چین است که سال 2001 تاسیس شد و در سال 2004 در زمینه الکترونیک و فناوری‌های نو شروع به فعالیت کرد. این شرکت تا سال 2008 تمرکز خود را بر روی ساخت mp3 player گذاشته بود، اما بعد از آن با یک حرکت جسورانه رو به تولید گوشی‌های هوشمند آورد.

برند Oppo با بهره گیری از شعار هوشمندانه خود (هنر فناوری) توانسته حداقل در 20 کشور دنیا نمایندگی فعال داشته باشد و مشتری‌ها را به سوی خود جذب کند. بزرگترین خریداران این شرکت را به ترتیب چینی‌ها و هندی‌ها، کشور آمریکا ، کشور های خاورمیانه، کشور های اروپایی و حتی بخشی از قاره استرالیا تشکیل می دهند.

شرکت اوپو توانسته سالانه 50 میلیون گوشی هوشمند خود را در سرتاسر دنیا به فروش برساند که از جمله آن‌ها می توان به OPPO F9, OPPO F9 Pro, OPPO Find X ,OPPO F7 ,OPPO A83 اشاره کرد.

3) برند Alcatel

  • دفتر مرکزی: نانتر (فرانسه)
  • سال تاسیس: 1996

گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در ایران

ممکن است کم و بیش نام برند الکاتل به گوشتان خورده باشد برندی که در ایران کمتر سر و صدا کرده است. با این وجود کمپانی الکاتل توانسته با حداقل 120 کشور دنیا معامله داشته باشد و سود سرشاری از این راه بدست آورد. الکاتل تمرکز خود را بر روی فناوری‌های نوآورانه متمرکز کرده است و با همین هدف موفق شده مشتری‌های خور را راضی نگه دارد و سالانه 50 میلیون از دستگاه‌های خود را به کشور های مختلف بفروشد.

الکاتل با سری‌های Pixi، Idol و Pop که هرکدام مجموعه ای از گوشی‌های هوشمند مخصوص به خود را دارند، توانسته از رقبای هم رده خود جلو بزند.

یکی از مزیت‌های این کمپانی فعالیت در حوزه CSR (مسئولیت اجتماعی سازمان ها) است و هدف آن مسئولیت پذیر بودن شرکت و یا سازمان‌ ها نسبت به مردم و یا محیط زیست است. این فعالیت‌های انسان دوستانه باعث شده الکاتل به یک برند محبوب تبدیل شود. گوشی‌های مطرح این برند عبارت اند از: Alcatel 1C, Alcatel 1S, Alcatel 3X, Alcatel 5V

4) برند Vivo

  • دفتر مرکزی: دانگوان (چین)
  • سال تاسیس: 2009

گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در ایران

برند ویوو در سال 2009 تاسیس شد، شرکتی که سابقه چندانی نداشت اما توانست به سرعت خود را توسعه دهد و سهم بزرگی از فروش بازار جهانی را به خود اختصاص بدهد. این برند جز شرکت‌هایی بود که به همراه گوشی هوشمند خود لوازم جانبی و همچنین نرم‌افزار های مربوط را ارایه می‌کرد.

شرکت ویوو که زیر مجموعه کمپانی چینی BBK Electronics است توانسته سالیانه تا 45 ملیون دستگاه از محصولات خود را بفروش برساند.

ویوو دارای 3 سری مختلف است که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

  • سری X که قیمت نسبتا بالایی دارد
  • سری V که قیمت متوسط و معقولی دارد
  • سری Y که ارزان ترین قیمت را دارد

مهمترین دستاورد این برند چینی مربوط به سال 2015 است، زمانی که باریک ترین گوشی هوشمند جهان با نام Vivo X5 Max (ضخامت 5.1mm) را تولید کرد و از آن به بعد توانست جز مدعیان این صنعت پرسود باشد و همچنان در این راه باقی بماند. سایر محصولات شرکت Vivo عبارت اتد از : Vivo V11 Pro، Vivo NEX، Vivo V9

5) برند OnePlus

  • دفتر مرکزی: شنژن (چین)
  • سال تاسیس: 2013

گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در ایران

گویا قرار است شرکت‌های چینی کل دنیا را تسخیر کنند زیرا کمپانی OnePluse یکی دیگر از برند‌‌ های کشور چین است که کار خودش را در سال 2013 شروع و علاوه بر ساخت گوشی‌های هوشمند به ساخت تجهیزاتی همچون پاوربانک و سایر لوازم جانبی که به موبایل ارتباط دارد روی آورده است. این شرکت توانسته به بیش از 34 کشور دنیا گوشی‌های هوشمند با سطح کیفیت بالا عرضه کند و در این راه از روش های مختلفی همچون بازاریابی ارجاعی، برنامه سفیر دانشجویی (برنامه ای که در آن دانشجویان پل میان دانشگاه و اجتماع شده و کار هایی در جهت هرچه بهتر شدن جامعه خود انجام می‌دهند) بهره گرفته است.

مزیت دیگر شرکت وان‌پلاس این است که در زمینه فروش آنلاین هم توانسته خودش را موفق نشان بدهد و در کانال های خرده فروشی فعالیت مستمر داشته باشد که این امر باعث شده تا این برند چینی موفق‌تر از گذشته به کارش ادامه دهد. در ماه می سال 2018 ‌وان‌پلاس توانست پا را از این هم فراتر بگذارد و با معرفی گوشی پرچمدار هوشمند خود یعنی OnePlus 6 توانست نگاه ها را به سمت خودش جلب کند چرا که در این دستگاه، از معماری کوالکام با مهندسی مخصوص به خودش استفاده کرده است. پیشتر نیز در مقاله در سال جدید کدام تلفن هوشمند را بخریم؟ این گوشی به عنوان یکی از 10 محصول ارزشمند برای خرید در سال جدید معرفی شد.

شرکت وا‌ن‌پلاس با کمک گرفتن از فروشگاه آمازون توانست وبسایت فروشگاهی مخصوص به خود را برای کاربران هندی طراحی و پیاده سازی کند تا این کاربران بتوانند محصول جدید شرکت OnePlus با عنوان OnePlus 6T را پیش‌خریداری کنند. گوشی های هوشمند مطرح این برند عبارت اند از : OnePlus 6, OnePlus 5T, OnePlus 5 OnePlus 3T, OnePlus 3

 

در پایان

در سال های اخیر گوشی های هوشمند سبک زندگی بسیاری از مردم را تغییر داده و انسان‌ها را به خود وابسته کرده اند. شرکت‌های مختلف دنیا هم از این ویژگی به نفع خود بهره برده اند و توانسته اند سرمایه های عظیمی را به سمت خود سوق بدهند. به نظر شما شرکت‌های ایرانی هم می‌توانند از این کمپانی های موفق الگو بگیرند و در این صنعت پرسود و رو به پیشرفت فعالیت داشته باشند؟

منبع technavio

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024