20 تبلت طراحی و قلم های نوری با گرافیک بالا مخصوص حرفه ای ها

به عنوان یک طراح گرافیک، زمان های زیای پیش می آید که دوست دارید عضلات هنری‌تان را به کار بگیرید و دسته های کاغذ و مداد را همراه خودتان حمل کنید اما بعید بدانم بتوانید با این روش رضایت مشتری را جلب کنید. در ضمن اگر طراحی اول‌تان کاملا دقیق و درست نباشد ویرایش آن کار ساده ای نخواهد بود. امروزه بسیاری از هنرمندان، تصویرگران و طراحان گرافیک شروع به استفاده از قلم‌های نوری و تبلت ها برای تکمیل پروژه های هنری خود کرده اند. یک تبلت خوب سبک، روان، جوابگو و مجهز به امکانات الکترونیکی است تا پروژه های‌تان را با آن انجام دهید حتی زمانی که در دفتر خود نیستید.

فهرست مطالب

در حالیکه قلم‌های نوری و تبلت ها بیش از یک دهه است که در فروشگاه های الکترونیکی موجود هستند، اما تبلت ها و قلم‌های نوری اختصاصی که برای طراحان گرافیک حرفه ای در نظر گرفته می شوند در فروشگاه الکترونیک محلی شما موجود نیست.

با وجود گزینه های بسیار زیاد موجود در انتخاب قلم‌های نوری، امروز ما قصد داریم لیست آنها را کوتاه تر کرده و نگاهی به بهترین قلم‌های نوری و تبلت های گرافیکی برای طراحان گرافیک بیندازیم. اگر آماده اید با بررسی ویژگی هایی که شما در هنگام خرید تبلت باید به آنها توجه کنید شروع کنیم تا بتوانید تبلت درستی را برای خرید انتخاب کنید.

بهترین قلم‌های نوری 1

انتخاب تبلت و قلم‌نوری مناسب برای طراحی گرافیک:

قبل از خرید یک تبلت برای طراحی، هنر، طراحی تصویری و یا گرافیک باید چیزهایی را درمورد تبلت ها و قلم‌های نوری بدانید:

  • منطقه فعال
  • ویژگی ها
  • کلید میانبر
  • قلم
  • نوع مدل
  • حساسیت به فشار
  • وضوح
  • پیمایشگر ها
  • بی سیم و سیم دار

منطقه‌ی فعال:

منطقه فعال گاهی اوقات می تواند به عنوان منطقه کاری تبلت شما در نظر گرفته شود. درک این مسئله بسیار ساده است؛ این منطقه جایی است که قلم‌های نوری شما کار می‌کنند و شروع به طرح زدن می کنند. بسیاری از تبلت های گرافیکی دارای یک لبه پلاستیکی یا قاب هستند که بین صفحه نمایش و پوشش قرار می گیرند. منطقه ای که شما بر روی آن کار می­‌کنید لازم نیست که حتما خیلی بزرگ باشد اما باید با استایل کاری شما متناسب باشد تا بدون ایجاد هیچ مشکلی کارتان را انجام دهید.

منطقه فعال در اکثر قلم‌های نوری و تبلت هایی که می توانید خریداری کنید، به وضوح نشان داده شده است، اما پیش از خرید تبلت، دوباره اندازه صفحه نمایش را بررسی کنید. در حقیقت مشخصات تبلت و کلمات «منطقه فعال» را بررسی کنید تا بعدا با نا امیدی از اینکه تبلت مورد نظرتان اندازه‌ی مناسبی برای کار شما ندارد مواجه نشوید.

ویژگی های اضافی:

در یک تبلت گرافیکی شما همیشه قسمت ویژگی های اضافی را می بینید. آن ها لزوما همیشه نباید وجود داشته باشند اما زمانی که شما در شرایط انتخاب بین دو تبلت مانند هم، قرار داشته باشید ویژگی هایی مثل توانایی کلیدهای میانبر و تاچ، به شما کمک می کند تا انتخاب دقیق تری داشته باشید.

میانبرها:

کلید های محرک یا hot key بعنوان کلیدهای میانبر هم شناخته می­‌شوند و و هر روزه در قلم‌های نوری و تبلت های گرافیکی فراگیر تر می شوند. این کلید ها برای کمک به شما در صرفه جویی در وقت و پردازش کارهای‌تان طراحی شده اند، بنابراین شما می توانید بیشتر به انجام کارها به جای جستجو برای برنامه های که بیشتر از آن استفاده می کنید، تمرکز کنید. بیشتر قلم‌های نوری و تبلت ها به شما اجازه می دهند که برنامه‌ی مورد علاقه تان را برای میانبر تنظیم کنید، در حالی که بقیه به صورت اتوماتیکی برنامه ای را به صورت میانبر قرار می دهند که شما بیشتر از آن استفاده می کنید.

بهترین قلم‌های نوری 2

قلم‌های نوری:

برای بسیاری از افراد، قلم‌های نوری یک چوب کوچک پلاستیکی هستند که در کنار تبلت ارائه می شود. برای حرفه ای ها، بهترین قلم‌های نوری در دو شکل ظاهر می شوند: شارژ با باتری و شارژ الکترومغناطیسی (EMR)؛ اگر چه بین آنها تفاوت هایی وجود دارد. قلم‌های نوری به صورت خاصی طراحی شده اند تا احساس طرح را با خودکار معمولی یا قلم انتقال دهند.

قلم های EMR از سطوح انرژی پایین استفاده می کنند که توسط مدارهای قلم تولید می شود که با منطقه فعال در تبلت واکنش نشان می دهد. گرافیست های حرفه ای تمایل دارند که با قلم باتری دار کار کنند و نقطه ضخیم تری داشته باشند. از سوی دیگر، یک قلم باتری دار با طراحی دقیق تر طراحی شده و برای رسم شبیه به قلم واقعی، مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل on screen و یا مدل های تخت (flat):

هنگامی که شما به دنبال خرید یک تبلت برای استفاده از پروژه های خود هستید، مجبور به انتخاب بین دو مدل موجود برای طراحی گرافیک هستید. مدلهای تخت و on screen از نظر قیمت باهم یکسان نیستند اما اینکه کدام مدل بهتر است بستگی به شما و اولویت های‌تان دارد. در کل قدرت تشخیص LPI (خط بر اینچ) برای مدل on screenو مدل های تخت یکسان است.

استفاده از تبلت تخت برای کسانی که قبلا کارشان را روی مانیتور یا لپتاب انجام می‌­دادند در ابتدا شاید سخت باشد اما به مرور زمان به آن عادت می­‌کنند. درحالیکه بسیاری افراد ترجیح می‌­دهند با مانیتور کار کنند و پس از اینکه متوجه کارایی بسیار بالای این تبلت ها شدند چاره ای جز استفاده از آنها ندارند.

حساسیت فشاری:

تبلت دستگاهی ایست که برای استفاده های خاص مثل طراحی، تصویر گری یا طراحی گرافیکی تهیه می­‌شود. ویژگی های زیادی برای خرید یک تبلت خوب باید در نظر گرفته شود که مهم ترین‌شان حساسیت فشاری تبلت است. شیوه طراحی و تصویر سازی افراد مختلف باهم متفاوت است و انتخاب تبلت کاملا به خود شما بستگی دارد، ممکن است دستگاه مورد نظر شما تبلتی با حساسیت فوق العاده بالا باشد.

یکی دیگر از عوامل مهم، حساسیت فشاری است. اگر چه این یک مسئله سخت افزاری برای تبلت است. در جداول مشخصات فنی حساسیت به فشار از حدود 300 سطح فشار شروع شده و تا نهایتا 3000 سطح فشار می رسد. در این مورد، هرچه تعداد بیشتر باشد، این تبلت بیشتر پاسخگو خواهد بود. برای تصاویر و طراحی، سطح فشار مطلوب برای جستجوی در یک تبلت در محدوده 1024 است.

بهترین قلم‌های نوری 3

وضوح:

اگر در زمینه ای کار می‌­کنید که در آن شما نیاز به تصاویر با وضوح بسیار بالا و گرافیک شفاف دارید، انتخاب یک تبلت با LPI بالا برای شما مناسب است. LPI همان کیفیت K4 است که مردم در مانیتور تلوزیون و کامپیوتر می بینند با وضوح 4K تصویر روی صفحه نمایش به همان اندازه روشن و شفاف است که می تواند باشد، یک LPI بالاتر می تواند اثر مشابهی روی یک تبلت داشته باشد.

پیمایشگر ها:

پیمایش در نمایشگر تبلت به وسیله قلم نوری و حتی با دست، ممکن است باعث بروز اشکالاتی در پروژه شود که شما را مجبور می­‌کند زمانی بیشتری را صرف تصحیح اشتباهات‌تان کنید و قادر به تحویل پروژه در زمان تعیین شده نباشید. خوشبختانه، بسیاری از تبلت ها دارای یک پیمایشگر درون تبلت هستند. این قابلیت به شما کمک می کند به سرعت در پروژه تان پیشرفت کنید بدون اینکه اشتباهات غیرمنتظره رخ دهد.

بی سیم یا سیم دار:

مثل مدل تبلتی که انتخاب می­‌کنید، تصمیم گرفتن برای استفاده از یک تبلت بی سیم یا سیمی یک انتخاب شخصی است. در حالی که یک تبلت سیم دار شما را پشت میزتان نگه می دارد و به شما اجازه حرکت نمی دهد، یک تبلت بی سیم می­‌تواند به شما امکان این جابجایی را با برقراری یک ارتباط مستقیم به صفحه مانیتور بدهد.

تبلت های بی سیم تبدیل به یک انتخاب پیش فرض برای بسیاری از طراحان گرافیک شده اند. آزادی که به شما می دهد بدون اینکه به طور تصادفی به سیم برخورد کنید و صدمه ای به تبلت وارد شود، سودمند است. گرچه در استفاده از قلم‌های نوری و تبلت های بی سیم شما باید اتصالی بین تبلت و مانیتور یا فضای کارتان برقرار کنید که ممکن است امنیت لازم را نداشته باشد.

20 تا از بهترین قلم‌های نوری و تبلت های طراحی برای طراحان گرافیک:

نیازمندی‌های افراد مختلف باهم متفاوت است، با این حال ما به بررسی 10 مورد از برترین قلم‌های نوری و تبلت های طراحی برای طراحان در سال 2019 می­پردازیم.

1-تبلت گرافیکی Wacom Intuos Pro

بهترین قلم‌های نوری 1

تبلت گرافیکی Wacom Intuos Pro در اندازه های کوچک، متوسط ​​و بزرگ موجود است. همچنین شما می‌توانید این محصول را از بین سه نسخه مختلف، معمولی، کاغذی و شامل بسته نرم افزاری انتخاب کنید.تکنولوژی قلم بروزآوری شده کمک می کند تا شما با یک اشاره به هدف‌تان برسید و 8192 سطح حساسیت فشار هر بار که شما از تبلت استفاده می‌کنید فعال می­شوند. پشتیبانی از شارژ باتری، باعث می شود که نگرانی تمام شدن و شارژ کردن مجدد را نداشته باشید. طراحی راحت و دقیق این تبلت موجب راحتی استفاده از آن شده است.این تبلت و قلم نوری قادر به پشتیبانی از ویندوز 7 و بالاتر و همچنین Mac OS 10.10 و جدیدتر است. این مدل مجهز به یک پورت USB است. پشتیبانی از اتصال بلوتوث حتی در حالت کاغذ که به شما کمک می کند تا به دستگاه های همراه متصل شوید، به علاوه، داشتن منطقه فعال بزرگتر نسبت به برخی دیگر از مدل های بازار از دیگر ویژگی های این تبلت است.

تبلت Wacom Intuos Pro دارای ویژگی های فراوانی است که مورد علاقه تصویرگران است مانند: قابلیت لمس چندگانه، میانبرهای قابل تنظیم، منوهای شعاعی و قلم که همراه با سوئیچ های آسان همراه است. این مدل یک انتخاب با کیفیت برای طراحان گرافیک است.

2-تبلت گرافیکی Huion Inspiroy Q11K

بهترین قلم‌های نوری 2

تبلت طراحی شده با اصول ارگونومیک می تواند یک نقطه فروش خوب برای مشتریان باشد. تبلت با ویژگی های طراحی ارگونومیک، مانند تبلت طراحی گرافیک Huion Inspiroy Q11K می تواند حداکثر راحتی را برای فردی که از آن استفاده می کند ارائه دهد. طراحی تبلت و 11 اینچ منطقه فعال، شما را قادر می سازد تا سریع و راحت کار را انجام دهید و حتی برای کاهش خستگی می توانید مچ دست خود را به راحتی در امتداد لبه تبلت قرار دهید.

Huian اخیرا قلم نوری این مدل را که یکی از ویژگی هایش داشتن 8192 سطح فشار و توانایی ترسیم با دقت هرچه تمام تر و بهبود عمکلردتان است، ارتقا داده است. عملکردی که با قلم از خطوط ضخیم تا طرح های موی صورت می گیرد، می تواند به همان اندازه دقیق باشد که شما به آنها نیاز دارید. با طراحی متعادل و وزن سبک و همچنین یک باتری قابل شارژ این مدل می تواند به شما در هر پروژه ای کمک کند.

طراحی بدون سیم اجازه می دهد تا شما قادر به کار در هر مکان بدون ترس از وجود کابل های پیچ خورده و یا آسیب رسیدن به تبلت باشید. برخورداری از قابلیت اتصال بی سیم موجب شده تا با وصل شدن به شبکه، حتی زمانی که پشت میزتان نیستید به راحتی کارتان را انجام دهید.

تبلت گرافیکی Huion Inspiroy Q11K به راحتی می تواند تبدیل به رایانه مورد علاقه شما شود. با حداکثر 40 ساعت عمر باتری با یک بار شارژ و یک قلم با یک اسکنر مجهز به Nb، می توانید تمام شب را بدون نگرانی خاموش شدن دستگاه‌تان، کار کنید.

 

3-تبلت طراحی با قلم دیجیتال Parblo Coast10 10.1″

بهترین قلم‌های نوری 3

برای عده ای نگه داشتن تبلت زمانی که می‌خواهند با آن کار کنند، آزار دهنده است و اگر آن را روی زمین بگذارند زاویه دید خوبی به آن ندارند. شما می‌توانید با قرار دادن این تبلت در زاویه ۱۷۰ درجه، زاویه دید خوبی هم به صورت افقی هم به صورت عمودی از بالا به آن داشته باشید؛ در واقع شما می توانید صفحه نمایش تبلت را در حالت مورد دلخواه‌تان قرار دهید. طراحی آن نیز کاملاً ارگونومیک است، پس به راحتی می توانید آن را روی لپ تاپ، کامپیوتر یا فضای کارتان قرار دهید.

قلم طراحی با دقت میمیک، یک قلم طراحی واقعی است و بدون باتری بودن آن موجب سبک تر شدنش شده است. این قلم بر روی ویندوزهای xp و ویستا نیز قابلیت اجرا دارد. بزرگی 10.1 اینچی این قلم باعث می شود تمام امکانات لازم برای طراحی پروژه ای که روی آن کار می کنید، برای شما فراهم شود.

بزرگترین حسن این تبلت سازگاری آن با بسیاری از برنامه های طراحی ماند فتوشاپ،Illustratop ،fireworks ،CorelDraw ،Infinite Stratos و غیره است. سازگاری بالای این تبلت، به همراه داشتن دستکش طراحی و همچنین کابل اتصال usb چندتایی باعث شده تا بلافاصله پس از خرید قابل استفاده باشد.

 

4- تبلت گرافیکی Huion H610 Pro

بهترین قلم‌های نوری 4

با صفحه نمایش بزرگ و واضح و همچنین زاویه دید متفاوت باعث شده است که کار با این تبلت برای انجام پروژه های طراحی بسیار راحت شود.

با صفحه نمایش 10 در 6.25 اینچی این تبلت حتی بزرگترین پروژه های‌تان هم راحت تر انجام می شود. صفحه نمایش این تبلت به گونه ای طراحی شده که به شما احساس طراحی روی صفحه کاغذ را می‌دهد. این ویژگی به دلیل عدم سرخوردگی قلم به شما کمک می کند تا طرح‌تان را با دقت هر چه تمام تر رسم کنید. این قلم نوری با قابلیت شارژ مجدد دارای 2048 سطح حساس به فشار و همچنین دو دکمه قابل برنامه ریزی است که می‌توانید در طراحی از آنها استفاده کنید.

8 دکمه با قابلیت شخصی سازی و 16 دکمه میانبر در بالا و اطراف تبلت به شما امکان بزرگنمایی، کوچک نمایی و همچنین پیمایش صفحه را به راحتی هرچه تمام تر می‌دهد. در کنار همه این امکانات استفاده از تاچ یکی دیگر از  امکاناتی است که این تبلت به شما می دهد.

وزن و ضخامت کم این تبلت قابلیت حمل آن را بسیار راحت تر کرده است و این یعنی شما دیگر محدود به کار کردن با آن فقط روی میز نیستید. داشتن دست کش طراحی این محصول موجب می‌شود تا اصطکاک بین دست و تبلت کمتر شده و در کل روند طراحی بهبود یابد. برای جلوگیری از خش افتادن روی تبلت می‌توانید از کیف محافظ تبلت استفاده کنید.

Huion H610 Pro تبلتی است که قابلیت‌های شخصی سازی زیادی را با صفحه‌ی عملکردی بزرگ و واضح ترکیب کرده است، این دو ویژگی می‌تواند این تبلت را در صدر لیست تان قرار دهد.

 

5-تبلت گرافیکی Wacom Cintiq 13HD با قلم طراحی حساس

بهترین قلم‌های نوری 5

بسیاری از حرفه ای ها تبلت های Wacom را به سایر تبلت ها ترجیح می دهند و تبلت Cintiq 13HD با قلم نوری یکی از این موارد است. این تبلت به شما گزینه های بیشتری را برای خرید عرضه می­‌کند مثل مدل 13 اینچی جدید، مدل 13 اینچی حرفه ای با بسته نرم افزاری و قطعات جانبی و مدل 16 اینچی.

صفحه نمایش پهن و رزولوشن بالا به شما تجربه‌ی فوق العاده ای از دیدن صفحه نمایش به صورت مستقیم می‌دهد که این منجر به سرعت عمل بیشتر به طراحی تان می شود. با کابل HDMI که در بسته بندی وجود دارد می توانید در صورت نیاز تبلت‌تان را به مانیتور وصل کنید.

پایه های صفحه نمایش با سه حالت مکانی مختلف به شما این امکان را می دهد تا تبلت را در بهترین حالت ممکن قرار دهید. همچنین این تبلت با طراحی ظریف و وزن کم به راحتی قابل حمل می باشد. دارا بودن حلقه‌ی لمسی، چهار دکمه سریع، قابلیت لمس چندتایی به همراه بزرگ ‌نمایی، کوچک‌نمایی، چرخش، جابجایی تصویر با راحت ترین حرکات روی صفحه از دیگر ویژگی های این تبلت است.

با وجود مدل های بسیار زیاد و حتی در نظر نگرفتن وزن کم این تبلت، باتوجه به اینکه مدل Wacom Cintiq 13HD دارای بالاترین تکنولوژی نمایشگر است میتوان به راحتی متوجه شد چرا این مدل تبلت مورد علاقه بسیاری از طراحان و گرافیست‌ها واقع شده است.

6-تبلت گرافیکی “Wacom DTH1620K0 Cintiq Pro 16

بهترین قلم‌های نوری 6

تبلت DTH1620AK0 Cintiq Pro 16  مانند تمام تبلت های Wacom به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین امکانات و آپشن ها را در اختیار شما قرار دهند. تولید این تبلت در چهار دسته متنوع آن را جذاب تر کرده است. با رزولوشن بالای این تبلت زمانی که شما آن را به وسیله USB-C به مانیتور 4K وصل می کنید دیده بسیار بهتری خواهید داشت.

قلم طراحی پر کاربرد و سبک این تبلت با حساسیت بالا علاوه بر جلوگیری از لگ، دقت بسیار بالایی نیز دارد که با این ویژگی ها میتوان گفت این قلم چهار برابر بهتر از سایر قلم‌های نوری است. شیشه صفحه نمایش این تبلت سطح بسیار صافی برای طراحی دارد و پایه دار بودن آن باعث شده تا صفحه نمایش در بهترین زاویه برای راحتی هر چه تمام تر قرار گیرد.

کلیدهای میانبر، میانبر لمسی و منوی شعاعی کار شما را روان تر و آسانتر می کند. قابلیت لمس چندتایی، پیمایش، بزرگنمایی و کوچک نمایی و حرکت افقی تصاویر به شما در اتمام پروژه تان کمک می­‌کنند. همچنین سازگاری آن با ویندوز و مک انعطاف پذیری این مدل را بیشتر کرده است.

با وجود گزینه های بسیار زیاد تبلت ۱۵.۶ اینچی مدل WacomDTH1620AK0 Cintiq   Pro 16 گزینه بسیار مناسبی است.

7-تبلت طراحی Huion H420 USB

بهترین قلم‌های نوری 7

وجود بسته نرم افزاری، دستگاه‌های جانبی و سرویس‌های دیگر در پکیج این محصول باعث شده تا بلافاصله پس از خرید قابل استفاده باشد. Huion H420 USB سازگار با بسیاری از برنامه ها مثل CorelDraw, Corel Painter ،Adobe Illustrator ،Photoshop ،Fireworks ،Macromedia Flash و غیره می باشد. لوازم تمیز کردن، دستکش طراحی ضد چرت و دو انگشتی به همراه کیف محافظ با دوام از دیگر لوازم همراه این تبلت است.

عملکرد دوگانه ابزار طراحی و مکان نما منجر به کارایی هر چه بهتر قلم در کنار قابلیت پیمایش صفحات وب شده است. این تبلت با داشتن سه کلید میانبر به شما این امکان را می­‌دهد تا با فشار دادن یک کلید صفحات را ذخیره کرده یا ببندید. همچنین طراحان مشتری مدار با اضافه کردن پورت USB استفاده از این تبلت را بسیار راحت تر کردند.

با 2048 سطح حساسیت، قلم طراحی می تواند خطوط نازک و یا ضخیم را به راحتی و به سرعت رسم کند. صفحه نمایش با رزولوشن بالا باعث پخش تصاویر به روشنی و وضوح هر چه تمام تر می شود. سایز 4 در 2.23 اینچی آن شاید نسبت به بقیه مدل ها کوچکتر باشد اما طراحی آن ظریف و مناسب است.

تبلت Huion H420 USB با مجموعه ای از لوازم و طراحی زیبا بلافاصله پس از خرید قابل استفاده است. به همین دلیل برای کسانی که به دنبال تبلتی با استفاده راحت هستند می تواند مناسب باشد.

8-تبلت گرافیکی UGEE XP-PEN Pro

بهترین قلم‌های نوری 8

اولین چیزی که در مورد این تبلت توجه شما را جلب می کند سایز بزرگ ۱۰.۶ اینچی آن است که در کنار رزولوشن و نرخ پاسخ بالا می تواند تجربه یک طراحی روان را برای شما به ارمغان آورد. با نرخ ۲۳۰ بازخورد بر ثانیه این قلمه سبک و بدون باتری می‌تواند دقت طراحی شما را بهبود بخشند و همچنین لگ قلم را بکاهد.

ظاهر قلم به شما احساس ترسیم با قلم واقعی را می دهد و ۸۱۹۲ سطح حساس به فشار امکان ترسیم راحت و سریع انواع خطوط را برای شما به ارمغان می­ آورد. ۸ کلید میانبر با قابلیت شخصی سازی، عملکرد شما را بهبود می بخشد. درحالیکه در همین حین تطبیق میانبرها با پرتکرارترین استفاده تان از آنها بدون توجه به چپ دست یا راست دست بودن امکان پذیر است.

نقطه قوت اصلی این تبلت سازگاری آن با بسیاری از سیستم ها مانند MAC OS و ویندوز های 10، 8 و 7 است که انعطاف پذیری این مدل را بیشتر می کند. این تبلت همچنین با بسیاری از برنامه های محبوب مانند Photoshop ،Comic Studio و Macromedia Flash سازگاری دارد. با این ویژگی ها این تبلت می­‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای طراحان حرفه ای، گرافیست‌ها و حتی مبتدیان باشد.

تبلت UGEE XP-PEN پکیج رضایت‌ بخشی شامل صفحه نمایش بزرگ و سازگاری بسیار زیاد دارد و تجربه استفاده از قلم نوری خاص آن به شما احساس بسیار خوبی خواهد داد، حال چه روز اول کاری تان باشد چه سال دهم.

9-تبلت گرافیکی XP-PEN Star06C

بهترین قلم‌های نوری 9

لذت بخش ترین حس برای طراحان خبره، حس طراحی روی کاغذ است. به واسطه بافت و بزرگی صفحه این تبلت، طراحی با آن به شما احساس طراحی با کاغذ را می‌دهد. حساسیت بالای آن در ترسیم عملکرد شما را بهبود می بخشد. قلم طراحی این تبلت ۸۱۹۲ سطح حساس به فشار دارد که این ویژگی موجب بالا رفتن حاسیت و دقت آن می‌­شود.

قلم نوری بدون باتری و سبک آن به گونه ای طراحی شده که به شما حس در دست گرفتن یک قلم واقعی را خواهد داد. از آنجایی که دیگر برای شارژ قلم نگرانی وجود ندارد پروژه های‌تان سریع و راحت انجام خواهد شد، که در ادامه رضایت مشتری تان را در پی خواهد داشت. ۶ کلید میانبر این امکان را به شما می دهد تا دسترسی تان به ابزار های پرکاربرد بیشتر شده و این مدل پاسخگوی نیازهای شما باشد.

این تبلت علاوه بر این که با بسیاری از برنامه های کاربردی سازگار است قابلیت کار با MAC OS و ویندوز را نیز دارد که این قابلیت سازگاری بالا به شما در انجام پروژه های‌تان کمک خواهد کرد.

تبلت XP-PEN Star06C در کنار سازگاری بسیار بالا به خاطر صفحه نمایش خاص و فوق العاده اش به طراحان و گرافیست‌ها حس خوب ترسیم روی کاغذ را می‌­دهد.

10-تبلت گرافیکی Apple iPad Pro 256GB

محصولات اپل نیازی به معرفی ندارند زیرا همیشه محصولات با کیفیت برای مصرف کنندگان و حرفه ای ها در بالاترین سطح تکنولوژی های موجود عرضه کرده و iPad Pro 256GB نیز از این قضیه مستثنا نیست. iPad Pro به خاطر قابلیت حمل آسان و تطبیق پذیری، به خوبی شناخته شده است، این محصول همچنین نسبت به نسخه های پیشین، پیشرفت های زیادی داشته از جمله ویدئو HDR، صفحه نمایش TrueTone و پردازنده جدید A10X اپل.

هرچند به  سبکی برخی از گزینه های دیگر موجود در این لیست نیست، اما صفحه نمایش همانقدر شفاف و زیبا است که از یک محصول اپل انتظار دارید. قابلیت Multitasking، یک ویژگی خوب است، به شما این امکان را می دهد که دو برنامه را در کنار هم اجرا کنید، به شما این اجازه را می دهد در یک طرف طراحی کنید و در طرف دیگر مشغول انجام تحقیق یا تماشای ویدئو باشید.

Stylus، که به عنوان قلم اپل (95 دلار) شناخته می شود، مسلما جزء بهترین قلم‌های نوری است که می توانید برای یک تبلت طراحی پیدا کنید. سرعت پاسخ قلم به شما این حس را می دهد که انگار از یک قلم واقعی روی تبلت استفاده می­کنید. این سخت افزار آن­ قدر روان و طبیعی است که شما این کیفیت را در قلم‌های نوری دیگر پیدا نمی­کنید. تنها نکته منفی این است که فقط با iPad Pro کار می­کند، به این معنی که شما نمی توانید از مزایای آن در یک تبلت دیگر بهره­مند شوید.

Apple iPad Pro دارای امکانات فراتر از نیاز شما برای طراحی گرافیکی است. با وجود نمایشگر TrueTone زیبا و قلم نوآورانه اپل، اگر شما در حال استفاده از محصول اپل برای کار خود نیستید، شاید باید به فکر تعویض آن باشید.

11-تبلت گرافیکی Wacom Cintiq 22HD با قلم نوری

در نمایشگری طراحی کنید که برای نمایش آثارتان به اندازه کافی بزرگ است.

سطح مفید طراحی: 19.5 x 11.5in و رزولوشن: 1,920 x 1,080 است. حساسیت فشاری قلم 2048  واحدفشار است و از پورت ها DVI و  USB 2.0بهره مند است. سیستم عامل این نمایشگر ر می تواند به دلخواه Windows یا  macOSانتخاب کنید.

برخی از قابلیت های این نمایشگر حساسیت فشاری فوق العاده، طراحی حرکت روان، کلیدهای قابل تنظیم و رزولوشن پایین نسبت به ابعاد است.

احتمالا جذاب ترین تبلت طراحی موجود در بازار است. تاچ Wacom Cintiq 22HD شما را قادر می سازد تا مستقیما روی صفحه نمایش طراحی کنید. اندازه آن سخاوتمندانه بزرگ است، بنابراین شما می توانید حالت براش خود را بزرگ کنید، اما قلم آن نیز به اندازه کافی حساس است تا با حرکات ظریف شما هم هماهنگ شود. پایه آن طوری است که باید به آن عادت کنید، اما شما را قادر می سازد بین حالت تقریبا مسطح برای طراحی و حالت عمودی برای زمانی که شما می خواهید از Cintiq 22HD به عنوان یک مانیتور معمولی استفاده کنید، یک حالت را تنظیم کنید.

12-تبلت گرافیکی 15.6 اینچی XP-Pen Artist با قلم نوری

بهترین قلم‌های نوری 12

یک نمایشگر با قلم نوری در سایز مناسب با قیمتی که احتمالا شما را سورپرایز می­کند.

سطح مفید طراحی: 13.54 x 7.62in و رزولوشن: 1,920 x 1,080 است. حساسیت فشاری قلم 8192 سطح‌فشار و پورت­ USB-C هم در دسترس است. می توانید به انتخاب خودتان از سیستم عامل های Windows یا  macOSاستفاده کنید.

این نمایشگر بسیار مقرون به صرفه است و از قلم‌های نوری و صفحه طراحی خوبی برخوردار است. همچنین کیفیت صدای خوب دارد ولی متاسفانه بدون پایه عرضه می شود.

تمام اصولی که ممکن است از یک صفحه نمایش با قلم نوری بخواهید توسطXP-Pen Artist 15.6 پوشش داده می شوند: یک سطح طراحی معقول، یک قلم راحت با سطوح حساسیت زیاد و یک صفحه نمایش خوب. در مورد جزئیات کاملا دقیق نیست یا قابلیت های پیشرفته Wacom را فراهم نمی کند و کمی زمان می­برد تا به تاخیر بین قلم و نمایشگر عادت کنید، اما همچنان نمایشگری است که می تواند آثار خلاقانه دیجیتال شما را بدون هزینه زیادی، متحول کند.

13-تبلت گرافیکی Huion H430P

بهترین قلم‌های نوری 13

کارتان را با این مینی تبلت طراحی ارزان اما پرکاربرد آغاز کنید.

سطح مفید طراحی: 4.8 x 3in و حساسیت فشاری قلم: 4096 سطح‌فشار است. می توانید از پورت USB و سیستم عامل های Windows یا  macOSاستفاده کنید.

Huion H430P یک تبلت خوب برای شروع کار است و قیمت پایینی دارد. همچنین 4 کلید میانبر دارد که می تواند مفید باشد. البته سطح طراحی برای بعضی ها کوچک است و ممکن است بعضی از طراحان از سطح طراحی بزرگتری استفاده کنند.

اگر گمان می­کنید که آنقدر از تبلت طراحی استفاده نمی­کنید که هزینه آن را توجیه کند، H430P همه مقدمات را بدون نیاز به پرداخت هزینه زیاد، در اختیار شما می­گذارد. بله، سطح طراحی کوچک است، اما قلم به اندازه کافی حساس است، به طوری که شما می توانید حس واقعی استفاده از مزایای تبلت طراحی را تجربه کنید. ممکن است در مدت کوتاهی تصمیم به ارتقا آن بگیرید اما قیمت آن برای کار شروع مناسب است.

14-تبلت گرافیکی Wacom Cintiq 16

بهترین قلم‌های نوری 14

تبلت رده پایین جدید Wacom عملکرد خوبی دارد و قلم‌های نوری بسیاری را پشتیبانی می‌کند.

سطح مفید طراحی 16.6 x 11.2in و حساسیت فشاری قلم 8192 سطح است. در این دستگاه می توانید از پورت های Micro USB وBluetooth استفاده کنید و سیستم عامل های Windows  و macOS را روی آن نصب کنید.

قیمت این تبلت مناسب و قلم فوق العاده ای دارد. همچنین از قلم‌های نوری دیگر نیز پشتیبانی می کند. البته باید بگویم که بدون تاچ است و طیف رنگی محدودی دارد.

در حالی که همانند برخی از رقبای خود مثل XP-Pen و Huion مقرون به صرفه نیست، اما تبلت پایین رده Wacom 2019 هنوز هم قیمت مناسب­تری از بسیاری از برادران حرفه ای خود دارد. در بازار سطح پایین رده این محصول یک مزیت خوب دارد که همان قلم Pro Pen 2 است، که با 8192 سطح حساسیت فشاری، پیشرو محسوب می­شود که بسیاری از تبلت­های هم قیمت را پشت سر می­گذارد.

ما دلایل زیادی برای دوست داشتن Cintiq 16 پیدا کردیم، به خصوص صفحه نمایش پر زرق و برق آن که همه مشخصه های کیفیت Wacom را در خود دارد. واقعا دلگرم کننده است که Wacom وارد فضای جدیدی از  بازار شده است، با یک قیمت مناسب برای خرید، Cintiq 16 یک نمونه خوشایند از تبلت Wacom است که نیاز به صرف هزینه زیادی برای خرید ندارد. این یک گزینه فوق العاده برای شروع برای هر طراح است.

15-تبلت گرافیکی XP-Pen Deco 03

بهترین قلم‌های نوری 15

یک تبلت طراحی فوق باریک با سطحی وسیع و یک قلم روان.

سطح مفید طراحی این 10 x 5.62in  است و حساسیت فشاری قلم 8192 سطح‌فشار است. این دستگاه از پورت های USB-C و wireless (with USB dongle) پشتیبانی می کند. شما می تواند به دلخواه یکی از سیستم عامل های Windows یا  macOSروی دستگاه نصب کنید.

قلم‌های نوری ممکن است راحت نباشند اما قلم این دستگاه بسیار راحت و سازگار با دست است.

XP-Pen Deco 03 سطح طراحی وسیعی دارد و از صفحه اعداد چند کاره مفیدی نیز بهره مند است. فقط برای استفاده از آن باید مراقب باشید چون کمی شکننده است.

تبلت Deco XP-Pen زیبا و با عملکرد خوب است. این مدل مشکی مات، فوق العاده خیره کننده نه تنها زیبا به نظر می رسد، بلکه به لطف قلم خوب خود و سطح سخاوتمندانه، احساس خوبی برای کاربر به ارمغان می­آورد. این محصول در یک فرایند گردش کار حرفه ای طراحی شده است، با کلید های اکسپرس قابل تنظیم و یک صفحه اعداد چند منظوره در گوشه بالا که به شما امکان می دهد تا چگونگی عملکرد آنها را تنظیم کنید، بنابراین می توانید زمان کمتری را صرف کارهای جانبی کنید و بیشتر وقت‌تان را روی طراحی متمرکز کنید. اشکالات؟ خوب، شما حق دارید در مورد ضخامت 8 میلیمتری آن نگران باشید، Deco 03 کمی بیش از حد باریک است، تا حدی که یک لحظه بی دقتی ممکن است باعث آسیب به آن شود. اگر این موضوع شما را نگران نمی­کند، این یک خرید عالی با قیمت مناسب است.

16-تبلت گرافیکی Huion H640P

بهترین قلم‌های نوری 16

بهترین تبلت طراحی جمع و جور موجود در بازار.

سطح مفید طراحی 6.3 x 3.9in است و حساسیت فشاری قلم 8192 سطح‌فشار است. در این دستگاه تنها از پورت USB می توانید استفاده کنید. سیستم عامل های Windows یا macOS روی این دستگاه قابل راهندازی هستند.

تبلت Huion H640P سبک و کوچک و تجربه خوبی برای شما هنگام طراحی خلق می کند. همچنین قلم طراحی بدون نیاز به باتری است ولی سطح طراحی کم است.

این تبلت طراحی Huion تجربه خوبی هنگام طراحی به شما می­دهد و ابعاد آن برای حمل و نقل مناسب است. اگر شما در چند استودیو کار می­کنید یا دوست دارید که از یک لپ تاپ در حال حرکت استفاده کنید، به یک تبلت طراحی مانند این نیاز دارید که به راحتی جابجا می­شود؛ اما هنوز هم هنگام طراحی حس خوبی به شما می­دهد. ابعاد Huion H640P فقط10.2 x 5.8  اینچ و به ضخامت یک گوشی هوشمند است، اما مجموعه ای از کلید های میانبر در کنار سطح طراحی­اش ارائه می دهد.

17-تبلت گرافیکی Wacom MobileStudio Pro 13

بهترین قلم‌های نوری 17

دلتان یک تبلت Wacom به همراه یک ویندوز آماده می­خواهد؟ البته که بله!

سطح مفید طراحی این تبلت 11.6 x 6.5in است و با رزولوشن: 2,560 x 1,440 خودنمایی می کند. حساسیت فشاری قلم 8192 سطح است و از پورت های USB-C، Bluetooth وWi-Fi پشتیبانی می کند. همچنین این تلبت از مک هم پشتیبانی می کند و شما می توانید به اختیار خودتان و با راهنمایی های شرکت سازنده آن را نصب کنید.

این تبلت یک صفحه نمایش فوق العاده دارد و تجربه فوق العاده ای برای کاربر هنگام طراحی خلق می کند. همچنین عملکردش معادل یک کامپیوتر است ولی یکی از معایبش این است که باید هزینه جداگانه ای بابت پایه بپردازید.

اگر بودجه کافی دارید، MobileStudio هر چیزی که از یک تبلت طراحی می خواهید را ارائه می­دهد. با پردازنده های Intel Core و هارد SSD، این یک کامپیوتر کامل تحت ویندوز است. همچنینMobileStudio  با بهره مندی از مزایایی که Wacom  برای سری Cintiq به همراه قلم نوری، در نظر گرفته، لذت طراحی را دو چندان می­کند. اگر بخواهید، حتی می توانید آن را از طریق Wacom Link به PC یا Mac قوی تر در استودیوی خود متصل کنید. تبلت MobileStudio  16 اینچی نیز در بازار موجود است.

18-تبلت گرافیکی Microsoft Surface Book 2

بهترین قلم‌های نوری 18

این تبلت فوق العاده هماهنگ با ویندوز است.

سطح مفید طراحی 11.25 x 7.5in است و رزولوشن آن 3,000 x 2,000 است. حساسیت فشاری  قلم 4096 سطح  (به همراه قلم آپشنال Surface) است. شما می توانید از  پورت‌های USB 3.0، USB-C، Bluetooth و Wi-Fi استفاده کنید. سیستم عامل استفاده شده در این تبلت Windows 10 Pro است. یکی از مزایای جالب این دستگاه قابلیت تبدیل شدن به لپتاپ است.همچنین بی نهایت قدرتمند است و ابعاد خوشایندی دارد. البته باید برای قلم سرفیس هزینه جداگانه ای بپردازید.

Surface Book 2 به معنای واقعی برای طراحان در حال حرکت طراحی شده است. شما می توانید از آن به عنوان یک لپ تاپ استفاده کنید، سپس صفحه نمایش را چرخانده و آن را به یک تبلت با صفحه نمایش لمسی تبدیل کنید. برای طراحی، شما نیاز به تهیه قلم سرفیس دارید، که 4096 سطح حساسیت فشار را فراهم می­کند که البته نسبت به قلم‌های نوری دیگر مناسب است. شما حس خوب طراحی با Wacom MobileStudio را تجربه نمی کنید، اما دستگاهی را دارید که به نیازهای شما در هر کجا و در هر کاری پاسخ می­دهد.

19-تبلت گرافیکی Samsung Galaxy Tab S4

بهترین قلم‌های نوری 19

یک تبلت اندرویدی همه کاره به همراه قلم نوری.

سطح مفید طراحی این تبلت 7.65 x 5.04in است و رزولوشن 2,560 x 1,600 پیکسل را داراست. حساسیت فشاری قلم 4096 سطح است. شما می توانید از پورت­های USB-C، Bluetooth و Wi-Fi استفاده کنید. سیستم عامل این تبلت Android 8.0 است.

اغراق نکرده ایم اگر بگوییم این تبلت، بهترین تبلت سامسونگ است که به همراه با قلم نوری ارائه می شود. یکی از مزیت های آن کارکرد خوب قلم است اما شاید کمی گران قیمت به نظر بیاید.

خیلی خوب است اگر مجبور نباشیم برای قلم، هزینه اضافی پرداخت کنیم که خوشبختانه Samsung Galaxy Tab S4 همراه خود یک قلم در جعبه­اش دارد؛ یک تاچ فوق­العاده، به خصوص با توجه به این که در حال حاضر گران­ترین تبلت اندرویدی است، با قیمتی مشابه iPad Pro. با وجود این، در مقایسه با S5e که اخیرا منتشر شده است، هنوز هم گزینه بهتری است؛ اگرچه ارزان تر است اما از قلم‌های نوری پشتیبانی نمی­کند. درست همانند تبلت­های پیشین سامسونگ، تجربه طراحی روان و رضایت بخشی را به شما می­­دهد و هیچ تاخیر زمانی ندارد. همچنین تعداد قابل قبولی از برنامه های طراحی برای اندروید در دسترس هستند، هر چند iOS هنوز در این زمینه پیشرو است. نرم افزار Dex سامسونگ، طراحی شده تا یک کامپیوتر رومیزی را شبیه­سازی کند، به این معنا که این تبلت برای کاربری عمومی نیز مفید است. یک گزینه عالی همه کاره، اما گران.

20-تبلت طراحی GAOMON PD1560 15.6

بهترین قلم‌های نوری 20

هیولای زیبای تبلت ها با قابلیت های فراوان اما نه­چندان قابل حمل!

سطح مفید طراحی این تبلت 13.5 x 7.6in است و رزولوشن: 1,920 x 1,080 پیکسل است. حساسیت فشاری قلم 8192 سطح است و شما تنها می توانید از پورت­ USB در این دستگاه استفاده کنید. البته می توانید سیستم عامل های Windows یا  macOSرا برای آن نصب کنید.

این تبلت نمایشگر عریض و زیبایی دارد و کلیدهای میانبر مفیدی نیز برای آن تعبیه شده است. قلم طراحی حساس است و ممکن است هرچند وقت یکبار نیاز به تعویض آن داشته باشید. یکی دیگر از نقاط ضعف آن وزن بسیاز زبان و نداشتن اتصال وای‌فای است.

سخت می­توان تصمیم گرفت که کدام ویژگی GAOMON PD1560 هیجان­انگیزتر است، صفحه نمایش 16: 9 با شکوه و یا قلم هوشمند با 8192 سطح حساسیت فشار. اگر ماندن در استودیو در طول روز و رسم نقاشی­های پر زرق و برق دیجیتالی، برای شما بهترین سرگرمی است، پس این یک خرید فوق العاده برای شما خواهد بود. تنظیم آن با توجه به سلیقه شما به راحتی با 10 کلید میانبر سفارشی امکان­پذیر است که روند کار شما را آسان می­کند. با این حال، اگر دوست دارید در حال حرکت طراحی کنید، این یکی برای شما مناسب نیست، زیرا وزن آن بیش از 1.5 کیلوگرم است و قابلیت های بی سیم برخی از تبلت های خوب را ندارد.

بهترین تجهیزات جانبی از جمله قلم‌های نوری برای گرافیست ها:

1-قلم 3بعدی Wacom Pro

بهترین قلم‌های نوری 21

دکمه سوم ممکن است نوآوری زیادی نداشته باشد، اما Pro Pen 3D را قادر می سازد تا در سه بعد حرکت و بزرگنمایی کنید و هنرمندان 3D را قادر می­سازد تا کنترل دستگاه را بدون محدودیت در نوک انگشتان خود داشته باشند.

2-قلم رنگ­ آمیزی Wacom Inking Pen

بهترین قلم‌های نوری 22

برای احساس برگشت به سنت‌ها، Inking Pen شما را قادر می سازد یک ورق کاغذ را بر روی تبلت Wacom خود قرار دهید و سپس با جوهر بر روی آن بکشید، در حالی که تبلت در همان لحظه حرکات شما را دریافت کرده و به تصویر می کشد. Inking Pen فقط برای تبلت Intuos طراحی شده است و می تواند به نمایشگر Cintiqs و MobileStudios آسیب برساند.

3-Adonit Jot Pro

بهترین قلم‌های نوری 23

اگر قلم اپل مورد دلخواه‌تان نیست و یا با iPad شما سازگار نیست، این قلم شیک در هر iPad (یا تبلت اندروید) کار می کند. نوک آن نقطه­ای و ریز است و یک دایره پلاستیکی دارد تا با نمایشگر تبلت تماس پیدا کند، عجیب به نظر می رسد، اما به خوبی کار می کند و جزء قلم های نوری خوب در بازار محسوب می شود.

انواع تبلت­‌های طراحی کدامند؟

به طور کلی، سه نوع اصلی تبلت طراحی وجود دارد. هر کدام از اینها یک رویکرد متفاوت برای کمک به شما دارد. آن­ها به شما کمک می­کنند تا در ویندوز یا مک طراحی کنید آن­هم به طوریکه انگار روی کاغذ طراحی می­کنید.

1-تبلت­ های گرافیکی:

تبلت طراحی سنتی دارای سطح صاف و بدون ظاهری خاص است که با یک قلم طراحی می­کنید و تصویر در مانیتور کامپیوتر نمایش داده می شود. تبلت­های گرافیکی همچنان ارزان قیمت­ترین در این دسته هستند. عیب اصلی آنها حس “جدایی” بین سطح رسم و صفحه نمایش است، اگر چه اکثر مردم به سرعت به آن عادت می­کنند.

2-تبلت­ های همراه با قلم‌های نوری:

این تبلت­ها شامل نمایشگر با سطح حساس به فشار است که شما با قلم روی آن طراحی می­کنید. آنها احساس جدایی را مانند تبلت های گرافیکی به شما منتقل نمی­کنند، قابل حمل تر و گرانتر هستند. با این حال، شما کابل های زیادی بین صفحه نمایش و کامپیوتر خواهید داشت و این نمایشگرها فضای کمتری نسبت به تبلت­های گرافیکی دارند.

3-تبلت ­های رایانه­‌ای:

دستگاه های اندرویدی و iOS مانند Samsung Galaxy Tab و iPad Pro نسبت به دو دسته قبل برتری دارند. شما به یک کامپیوتر دیگر نیاز ندارید: فقط یک برنامه هنری را دانلود کنید و با نوک انگشت یا قلم خود شروع به طراحی کنید. همچنین، هنگامی که می خواهید ازCreative Cloud suite بر روی رایانه اصلی خود استفاده کنید، این مدل­ها می توانند با برنامه هایی مانند Astropad به عنوان تبلت های گرافیکی عمل کنند.

مقالات پیشنهادی:

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024