معرفی انواع گجت‌های پوشیدنی

معرفی انواع گجت‌های پوشیدنی

این روزها گجت‌های پوشیدنی به سرعت در حال توسعه یافتن هستند. این گجت‌ها به شکل لوازم جانبی مانند عینک آفتابی و یا مچ بندهای الکترونیکی ارائه می‌شوند. علاوه بر این موارد دیگری نیز وجود دارد که با لباس‌هایی مانند تی‌شرت یا کلاه ادغام شده اند. این لباس‌ها می‌توانند به دستگاه‌های الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها  و دستگاه‌های تلفن متصل شوند و محاسبات پیچیده ای مانند پیگیری عملکرد بیولوژیکی بدن مانند ضربان قلب و میزان کالری سوزانده شده را بررسی کنند.

تأثیر این گجت‌های پوشیدنی به ویژه در زمینه تناسب اندام، سلامت و آموزش و پرورش بسیار گسترده است. مفهوم گجت‌های پوشیدنی مدت زمان زیادی است که وجود دارد، اما اجرای آن در مقیاس وسیع هنوز به اندازه گوشی‌های هوشمند موفقیت آمیز نبوده است. اما من مطمئن هستم که این وسایل در آینده‌ای نه چندان دور پیشرفت قابل توجهی خواهند داشت.

انواع مختلفی از گجت‌های پوشیدنی وجود دارد و در اینجا ما انواع آنها را برای‌تان معرفی کرده‌ایم.

گجت‌ پوشیدنی چیست و چرا شما باید از آنها استفاده کنید؟

در حال حاظر گجت‌های پوشیدنی کاملا برای تمامی ‌افراد جا افتاده است. جای تعجب نیست که حتی افراد عادی نیز از آنها استفاده می‌کنند. باید بدانید که تعداد زیادی از این گجت‌های پوشیدنی در حال عرضه به بازار است.

کلمه “پوشیدنی” یک واژه ساده و قابل فهم است اما این موردی که ما درباره آن صحبت می‌کنیم به معنای فناوری پوشیدنی است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ساخت این محصولات به مراتب آسان تر می‌شود.

قابلیت حمل آسان

گجت‌های پوشیدنی 1

کلمه “wearables”، به اختصار به معنای ” گجت‌های پوشیدنی” است که به سادگی قابل فهم است. این موارد به قدری کوچک هستند که شما به راحتی می‌توانید آنها را در جیب خود بگذارید و حمل‌شان کنید. برای روشن تر شدن موضوع مثال‌هایی از این موارد را برای‌تان بیان می‌کنیم:

دستگاه‌های کنترل تناسب اندام که توسط شرکت‌های Fitbit، Jawbone، Runtastic، Mio، Basis، Misfit، Nike، مایکروسافت، Garmin و غیره ساخته شده است.

ساعت‌های هوشمند برای افرادی که گوشی‌های اندروید و اپل دارند و ساعت‌های Pebble.

“عینک هوشمند” مانند Google Glass و محصولات مشابه مانند SmartEyeGlass سونی. این‌ها در دنیای واقعی به صورت انبوه وجود ندارند اما افراد بسیاری از وجودشان مطلع هستند.

به طور کلی، دستگاه‌های کنترل تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند در حال حاضر محبوب ترین نوع فناوری پوشیدنی هستند. اما هر چیز دیگری که به طور بالقوه پوشیدنی است می‌تواند به راحتی با تکنولوژی آمیخته شود. به عنوان مثال، CES 2015 AmpStrip نوعی “باند هوشمند” است که شما روی سینه خود قرار می‌دهید تا میزان ضربان قلب خود را کنترل کرده و اطلاعات مورد نیاز به گوشی هوشمندتان ارسال شود. همچنین حلقه ای که اطلاعات کلیدی بدن شما را به گوشی همراه‌تان ارسال می‌کند نیز می‌تواند به عنوان یکی از گجت‌های پوشیدنی در نظر گرفته شود.

از لحاظ فنی، حتی می‌توان یک جفت هدفون را به عنوان یکی از گجت‌های پوشیدنی درنظر گرفت. تا زمانی که هدفون‌ها فقط برای گوش دادن به آهنگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند در این گروه در نظر گرفته نمی‌شدند. با این حال یک جفت هدفون بلوتوث بی‌سیم که اطلاعات تلفن همراه‌تان را به شما منتقل می‌کند همیشه در زمره این گروه قرار می‌گیرد.

چرا استفاده از این نوع تکنولوژی در حال افزایش است؟

گجت‌های پوشیدنی 2

بنابراین، چرا ما در مورد این موضوع سؤال‌های زیادی می‌شنویم؟ تمامی ‌این مسائل مربوط به تکنولوژی‌های پایه است. این بدان معنی است که تراشه‌ها و سنسورها، اندازه و میزان مصرف برق و قیمت‌شان باید مد نظر قرار داده شود. رایانه‌های مدرن اکنون می‌توانند به اندازه ای کوچک باشند که بتوانند به راحتی با یک سنسور و باتری سلامت بدن شما را کنترل کنند و برای یک هفته این اطلاعات را ذخیره کنند. این کار فقط مخصوص رایانه‌ها نیست بلکه سنسورهای کم قدرت با یک باتری کوچک به راحتی می‌توانند این فرآیند را انجام دهند. فناوری‌های بی سیم جدید مانند بلوتوث حتی اجازه می‌دهند گجت‌های پوشیدنی به راحتی با مصرف باتری کم با تلفن‌های همراه ارتباط برقرار کنند.

این سنسورهای کم قدرت همان سنسورهای به کار گرفته شده در گوشی‌های اندرویدی مدرن مانند Moto X، Nexus 5 یا Nexus 6 هستند. این سنسور‌ها در گوشی‌های آیفون نیز به کار گرفته شده است. این سنسورها در هنگام قدن زدن و بالا رفتن از پله گام‌های شما را می‌شمارند. این سنسورهای فوق العاده کم قدرت اجازه می‌دهند تا یک دستگاه برای بررسی داده‌ها و اطلاعات با باتری خیلی کم نیز فعالیت کند. این مهم ترین و کلیدی ترین نکته ای است که درباره این دستگاه‌ها وجود دارد.

در کنفرانس CES 2015، “اینتل” ماژول “Curie” را نشان داد، یک میکرو رایانه که به اندازه دکمه کوچک برای گجت‌های پوشیدنی طراحی شده است. Qualcomm، که باعث می‌شود بسیاری از تراشه‌های ARM در تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه یافت شوند، همچنین دارای یک سیستم تراشه مخصوص برای گجت‌های پوشیدنی است. این تولیدکنندگان، تراشه کامپیوترهای کوچک را به تولیدکنندگان گجت‌های پوشیدنی ارائه می‌دهند. این مورد احتمالا منجر به انقلابی بزرگ در این صنعت می‌شود.

مواردی که در حال حاظر شما می‌توانید تهیه کنید

تمام چیزی که شما باید بدانید این است که تمام گجت‌های پوشیدنی که در حال حاظر تبلیغ می‌شوند به زودی در فروشگاه‌های سراسر جهان ظاهر خواهند شد. اما این محصولات فقط مربوط به آینده نیستند و هم اکنون نیز تعدادی از آنها در حال عرضه هستند و شما می‌توانید آنها را تهیه کنید.

ایمپلنت

همانطور که از نام آن پیداست، ایمپلنت موردی است که کاربران به راحتی می‌توانند آن را با خود حمل کنند چرا که تحت یک عمل جراحی زیر پوست قرار می‌گیرد. ایمپلنت‌ها به اشکال مختلفی مانند خالکوبی، دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب و الکتروشوک (دستگاهی که تپش قلب را به حالت طبیعی باز می‌گرداند) وجود دارند. در حال حاضر، ایمپلنت‌ها به طور معمول برای درمان بیماری‌های مرگباری مانند مواردی که باعث می‌شود که بطن قلب بیش از فعالیت کند، مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از موارد استفاده ایمپلنت‌ها که در دنیای تکنولوژی بیان شده است کنترل زایمان توسط بیوسنسورها است.

ساعت‌های هوشمند

گجت‌های پوشیدنی 3

ساعت‌های هوشمند یکی از انواع رایج گجت‌های پوشیدنی هستند. ساعت‌های هوشمند هنگامی‌که به تلفن همراه کاربر متصل می‌شوند، آنها را از پیام‌های رسانه ای، ایمیل‌ها و تماس‌های اجتماعی مطلع می‌کنند. این ساعت‌ها با ترکیبی از برنامه‌های هوشمند در حال حاضر برای نظارت بر اشعه UV و آلودگی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. اپل و سامسونگ امسال ساعت‌های هوشمند خود را راه اندازی کرده‌اند و جزء شرکت‌های پیشگام در این زمینه محسوب می‌شوند.

ساعت‌های هوشمند احتمالا جزء محبوب ترین گجت‌های پوشیدنی هستند. آنها هنوز نتوانسته اند مخاطبان و مشتریان مخصوص خود را پیدا کنند ولی به زودی بیشترین مخاطب را در سراسر جهان به دست خواهند آورد. در حال حاظر شرکت اپل در حال کار بر روی نمونه مخصوص خود است و بسیاری از شرکت‌ها ساعت‌هایی با پلت فرم Google’s Android Wear ارائه می‌دهند. ساعت‌های هوشمند مختلفی از جمله Pebble وجود دارد که می‌توانید آنها را خریداری کنید. سخت افزار Pebble تا به حال به روز نشده، اما باتری و صفحه نمایش آن به نسبت سایر ساعت‌های هوشمند قوی تر عمل می‌کند.

در حال حاظر شاید برای بسیاری از افراد خرید یک ساعت هوشمند الزامی ‌نباشد و یک خرید ایده‌آل محسوب نشود ولی ما فکر می‌کنیم که در آینده ای نه چندان دور این وسیله یکی از الزامات دنیای دیجیتال خواهد شد.

تولیدکنندگان در حال حاظر به فکر ارتقا این محصول هستند چرا که بعد از تلفن همراه یکی از سودآورترین محصولات محسوب می‌شود. با توجه به پیشرفت چشمگیر فناوری و تکنولوژی دستگاه‌هایی که تا ده سال پیش فقط در حد یک ایده ساده بودند، در حال حاظر به تولید انبوه رسیده اند. منتظر شنیدن بیشتر اخبار بیشتری در مورد گجت‌های پوشیدنی در آینده باشید.

جواهرات هوشمند

برخی از شرکت‌ها ایده‌ی ساعت هوشمند را در زمینه جواهرات اجرایی کرده‌اند و توانسته اند بانوان زیادی را جذب کنند. جواهرات هوشمند به کاربران در مورد هر ایمیل، تماس یا پیامک هنگامی‌که قادر به دسترسی به تلفن خود نیستند، اطلاع می‌دهد. بسیاری از طراحان جواهرات شناخته‌شده با شرکت‌های لوازم جانبی تلفن همراه برای ایجاد جواهرات هوشمند همکاری می‌کنند.

دستگاه کنترل‌کننده تناسب اندام

گجت‌های پوشیدنی 4

بله این مورد نیز به عنوان یکی از گجت‌های پوشیدنی محسوب می‌شود. Fitbit جزو محبوب ترین برندهای این دسته است. شما یک مچ بند بر روی دست خود می‌بندید و این محصول تمامی‌فعالیت‌های شما را در طول روز کنترل می‌کند. با استفاده از این وسیله می‌توانید ببینید چقدر راه رفته اید، چند پله را بالا و پایین کرده اید و اینکه چه میزان کالری سوزانده اید. این وسیله همچنین می‌تواند خواب شما را کنترل کند و با ارتعاش روی مچ دست شما را بیدار کند. بسته به نوع وسیله ای که انتخاب می‌کنید، می‌توانید زمان و زنگ‌های خود را نیز مدیریت کنید. تمام این اطلاعات به گوشی هوشمند شما منتقل می‌شود و شما می‌توانید آنها را به راحتی ذخیره کنید.

این مچ بندها یکی از گجت‌های پوشیدنی هستند که امروزه به راحتی قابل دسترس اند و در دنیای واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها همچنین نمونه خوبی از microcosm ‌ها هستند، دستگاه‌های کوچک و ارزان قیمتی که از طریق سنسورهای کوچک و ارزان قیمت به تلفن همراه شما متصل می‌شود. به زودی شما نمونه‌های جدیدتری از این موارد را مشاهده خواهید کرد.

این دستگاه به طور معمول مانند ساعت بر مچ دست بسته می‌شود. این دستگاه‌ها برای تناسب اندام کاربران بر موارد متعدد و مختلفی نظارت می‌کنند. نسخه‌های پیشرفته این مورد میزان ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کنند و اطلاعات دقیقی از کالری سوزانده شده در اختیار افراد می‌گذارند. این مورد در بین افراد مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

لباس هوشمند

لباس‌های هوشمند شامل لباس‌های ویژه ای است که در آن فیبرهای نقره ای به کار گرفته شده که به عنوان سنسورهایی عمل می‌کنند که اطلاعات را در زمان واقعی به گوشی‌های هوشمند انتقال می‌دهند. به عنوان مثال سنسوری که به جوراب یک فرد متصل شده است میزان مسافتی را که طی کرده به راحتی مشخص می‌کند. حتی برندهای بزرگ تجاری نیز به دنبال این هستند که لباس‌هایی هوشمندی که قادر به کنترل میزان ضربان قلب، تنفس و استرس را ارائه دهند.

نمایشگرها

نمایشگرهای مجهز به صفحه نمایش دستگاه‌هایی هستند که اطلاعات را مستقیم به چشمان شما می‌فرستند. چنین نمایشگرهایی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دستگاه‌هایی مانند Oculus Rift شما را به یک دنیای کاملا مجازی متصل می‌کند در حالی که Google Glass به شما امکان ضبط و به اشتراک گذاری فیلم‌ها، گرفتن تصاویر و پیدا کردن اطلاعات را می‌دهد.

همه این گجت‌های پوشیدنی از یک ضعف عمده رنج می‌برند، آن هم این است که نمی‌توانند اطلاعات تولید شده را تفسیر کنند. هرگاه تولیدکنندگان بتوانند موردی را تولید کنند که قادر به تفسیر اطلاعات نیز باشد آنگاه این موارد طرفداران بسیار زیادی پیدا خواهد کرد.

با گجت‌های پوشیدنی محبوب در دنیا آشنا شوید.

گجت‌های پوشیدنی 5

فناوری گجت‌های پوشیدنی توانسته است از حد یک ایده فانتزی فراتر رود و تحول بزرگی به وجود آورد. شرکت‌هایی مانند Qualcomm و Intel در این زمینه نسبت به سایرین برتری نسبی دارند. Amazon UK، غول خرده فروشی آنلاین، یک فروشگاه مختص معرفی و عرضه این محصولات به مشتریان راه اندازی کرده است. بسیاری از گجت‌های پوشیدنی در سطح بین المللی به راحتی در Amazon India، Snapdeal و Flipkart قابل دسترس است. برخی از آنها حتی با گوشی‌های هوشمند نیز عرضه می‌شوند.

از Fitbits تا ساعت‌های اپل، میلیون‌ها نفر در حال استفاده از مچ بندهای هوشمند در سراسر دنیا هستند. این وسایل میزان پیاده‌روی ما، میزان کالری سوزانده شده و دیگر موارد را اندازه گیری می‌کند.

اما بسیاری از افراد دوست ندارند که یک مچ بند الکترونیکی داشته باشند که این موارد به نمایش دهد. برای این افراد نیز وسایل مناسبی طراحی شده که می‌توانند از آنها استفاده کنند.

مطمئن باشید روزی فرا می‌رسد که زندگی کردن بدون وسایلی که ما معرفی کردیم غیر ممکن خواهد شد و همه افراد باید از این وسایل داشته باشند. من فکر می‌کنم که شما هم تا حدی با این گفته من موافق هستید.

همان طور که روزانه تکنولوژی‌های یکپارچه تر دقیق تر می‌شوند، استفاده از گجت‌های پوشیدنی تبدیل به یک استاندارد اجتماعی خواهد شد. باید بدانیم که امروزه استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته برای حفظ تناسب اندام در بین افراد مختلف بسیار محبوب و پر طرفدار شده است. اما با وجود اینکه تعداد بسیاری از این وسایل در بازار وجود دارد، انتخاب بهترین آنها کمی‌دشوار است.

همچنین همان طور که صنعت تلفن همراه روز به روز در حال پیشرفت است، گجت‌های پوشیدنی نیز رو به رشد و پیشرفت است. در حالی که این ایده از سال 2001 آغاز شده است، اما بسیاری از نوآوری‌های اخیر به طور مستقیم از ساعت‌های اپل الهام گرفته و توانسته انفجاری در بازار به وجود بیاورد.

در اینجا یک نگاه اجمالی به محصولاتی که در فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌شود، می‌اندازیم.

JawBone UP

گجت‌های پوشیدنی 6

مشاهده و خرید

Jawbone UP یکی از محبوب ترین وسایل در گروه تناسب اندام است که به مردم کمک می‌کند تا چرخه خواب خود را کنترل کنند، فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند و بهتر غذا بخورند. بر روی این وسیله نرم افزاری نصب شده که فعالیت‌های روزانه نظیر خواب و پیاده روی شما را کنترل می‌کند. حتی شما می‌توانید با استفاده از UP تمامی ‌این اطلاعات به دست آمده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Samsung Gear 2

گجت‌های پوشیدنی 7

مشاهده و خرید

Samsung Gear 2 یک ساعت هوشمند پیشرفته است. مهمترین بخش این دستگاه نمایشگر 1.63 اینچی SUPER AM OLED با رزولوشن 320×320 پیکسل است. با این حال، Gear 2 تنها قابل استفاده برای دارندگان گوشی‌های سامسونگ است، آن هم فقط مدل‌های محدودی از گوشی سامسونگ. شما می‌توانید از این وسیله برای پاسخ دادن به تماس‌های در حین رانندگی استفاده کنید. علاوه بر این تمامی‌پیام‌های ارسال شده را می‌توانید با استفاده از این ساعت مشاهده کنید. Gear 2 از طریق Tizen اجرا و دارای پردازنده دو هسته ای 1 گیگاهرتزی است.

FitBit Flex

گجت‌های پوشیدنی 8

مشاهده و خرید

از نام این دستگاه مشخص است که چقدر انعطاف پذیر است. Fitbit Flex به شما کمک می‌کند تا ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید و آن را تبدیل به یک عادت کنید. اگر هدف شما این است که بدون رفتن به باشگاه بدنسازی تناسب اندام خود را حفظ کنید، من به شما استفاده از این دستگاه را پیشنهاد می‌کنم. Fitbit Flex می‌تواند تنها وسیله ای باشد که شما را وادار به ورزش کردن می‌کند. این وسیله در رنگ‌های مختلف و جذابی ارائه می‌گردد.

NuMetrex Fabric Chest Strap

گجت‌های پوشیدنی 9

مشاهده و خرید

این دستگاهی است که بر روی قفسه سینه متصل می‌شود و به طور دائم ضربان قلب شما را کنترل می‌کند. این دستگاه از پارچه ای نرم ساخته شده و استفاده از آن بسیار آسان است. یک فرستنده کوچک در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته است. علاوه بر این، این محصول می‌تواند تمامی‌اطلاعات به دست آورده را به تلفن همراه شما منتقل کند.

Google Glass

گجت‌های پوشیدنی 10

مشاهده و خرید

این مورد یکی از واقعی ترین گجت‌های پوشیدنی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. Google Glass اطلاعات را در یک فرمت hands-free smartphone نمایش می‌دهد. همچنین این دستگاه قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارا است. شما به راحتی با استفاده از این دستگاه به تمامی‌اطلاعاتی که در گوگل وجود دارد دسترسی پیدا می‌کنید. این وسیله یک صفحه نمایش LCD کوچک در مقابل چشم شما است که هم از طریق دست و هم از طریق صدا قابل کنترل است. با استفاده از این وسیله شما می‌توانید تماس بگیرید، در اینترنت گشت و گذار کنید، فیلم بگیرید و تمامی ‌این موارد را با دیگران به اشتراگ بگذارید.

GoQii

گجت‌های پوشیدنی 11

مشاهده و خرید

این یک وسیله کنترل تناسب اندام است که به تغییر دائمی‌ سبک زندگی شما کمک خواهد کرد. GoQii دارای صفحه نمایش لمسی OLED و 360 سنسور حرکتی است که فعالیت و کیفیت خواب را اندازه گیری می‌کند. همچنین دارای بلوتوث 4.0 و قابلیت شارژ مجدد است. GoQii دارای قابلیتی است که می‌تواند داده‌ها را از قبیل قد، وزن و جنسیت تحلیل کند.

LECHAL GPS Shoes

گجت‌های پوشیدنی 13

مشاهده و خرید

به طور کلی امروزه بر روی تمامی‌گوشی‌های هوشمند GPS متصل است و تمامی‌کاربران از آن استفاده می‌کنند. قابلیت این کفش‌ها این است که به راحتی از طریق بلوتوث به تلفن همراه و پس از آن به GPS متصل می‌شود و از طریق ارتعاشات ملایمی‌که به پای شما وارد می‌کنند مسیر را نشان‌تان می‌دهد. علاوه بر این، این دستگاه به عنوان یک دستگاه کنترل تناسب اندام نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد تا شما سابقه فعالیت‌های خود در مکان‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهید.

ساعت اپل

گجت‌های پوشیدنی 16

مشاهده و خرید

مطمئنا هر جا صحبت از گجت‌های هوشمند می‌شود اولین وسیله ای که به ذهن همه افراد می‌رسد، ساعت اپل است که سرانجام در ماه آوریل به ما معرفی شد. مطمئنا من به راحتی می‌توانم بدون داشتن یک آیفون کوچک بر روی مچ دستم زندگی کنم. علاوه بر این نیازی هم نمی‌بینم که زمانی را صرف شارژ کردن این وسیله بکنم. بدون تردید، این یک محصول فانتزی است که طرفداران بسیاری دارد. این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شود و بسیاری از طراحان لباس از آن در طراحی‌هایشان استفاده می‌کنند.

Audicus Hearing Aid

گجت‌های پوشیدنی 18

مشاهده و خرید

سرانجام در سال 2015 یک وسیله برای کمک به شنوایی ارائه شد. پیش بینی شده است که تقاضا برای این محصول در بین زنان و مردان بسیار بالا باشد. این وسیله که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود به کاربر اجازه گوش دادن به موسیقی و تلفن حرف زدن را می‌دهد.

BellaBeat Leaf

گجت‌های پوشیدنی 19

مشاهده و خرید

این وسیله مختص شما بانوان است. مطئمنا همه شما چندین بار به دکتر مراجعه کرده اید و آنها به شما گفته اند که اگر یک سری موارد را رعایت نکنید به زودی عمرتان پایان می‌یابد. این وسیله به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید  میزان استرس، الگوهای خواب و فعالیت بدنی خود را کنترل کنید. این در دسترس همگان است و همه می‌توانند از آن برای سلامتی خود بهره ببرند.

Fitbit Ionic

گجت‌های پوشیدنی 21

مشاهده و خرید

Fitbit Ionic قوی‌ترین ساعت هوشمند است و اطلاعات مناسبی درباره فیزیک بدنی به استفاده کنندگان می‌دهد، بنابراین به راحتی توانسته در بازار ساعت‌های هوشمند شرکت کند. این وسیله که دارای طراحی بسیار زیبایی است به شما این حس را منتقل می‌کند که گویی در یک سالن بدنسازی قرار دارید.

کفش‌های هوشمند Under Armour Gemini 3 RE

گجت‌های پوشیدنی 22

مشاهده و خرید

کفش‌های هوشمند Under Armour Gemini 3 RE یکی از وسایلی است که می‌توانید برای حفظ تناسب اندام خود به راحتی از آن استفاده کنید. شرکت پوشاک ورزشی یک ردیاب تناسب اندام قوی را به کف کفش متصل کرده است، بنابراین نیازی نیست ساعت هوشمند خود را برای ثبت داده‌های تناسب به گوشی هوشمندتان متصل کنید. این وسیله به عنوان یک مربی کاملا حرفه عمل خواهد کرد و میزان پیاده روی و شتاب شما را بررسی می‌کند. این وسیله به راحتی برای بررسی و تحلیل بیشتر از طریق بلوتوث اطلاعات را به گوشی هوشمندتان ارسال می‌کند.

کلاه دوچرخه هوشمند Coros

گجت‌های پوشیدنی 25

مشاهده و خرید

تمام آن چیزی که یک دوچرخه سوار از کلاه خود انتظار دارد حفظ ایمنی است. با استفاده از این کلاه هوشمند شما به راحتی می‌توانید به موسیقی گوش دهید بدون اینکه خطری شما را تهدید کند. علاوه بر این این کلاه مسافت پیموده شده را بررسی می‌کند و اگر خطر احتمالی در طول مسیر وجود داشته باشد، به شما اطلاع می‌دهد تا از تصادف احتمالی جلوگیری کند.

Zepp

گجت‌های پوشیدنی 26

مشاهده و خرید

Zepp یک دستگاه ورزشی دیجیتالی است که در ورزش‌هایی که با ضربه زدن سر و کار دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با سنسورهایی که دارد تمام ضربه‌ها را ثبت می‌کند. به عنوان مثال یکی از استفاده‌هایی که از این دستگاه می‌شود در بازی فوتبال است سرعت و فاصله توپ را اندازه گیری می‌کند.

این سنسور همچنین از تکنولوژی خودکار برای ضبط 10 ثانیه‌های برجسته ویدئو استفاده می‌کند تا نگرش کلی نسبت به عملکرد بازیکنان در زمین ارائه دهد. با استفاده از سنسور، کاربر می‌تواند اطلاعات مربوط به بازی خود را بعدا به راحتی مشاهده کند. این وسیله برای ورزش‌هایی مانند تنیس، گلف، بیس بال و فوتبال استفاده می‌شود.

OrCam MyEye 2.0

گجت‌های پوشیدنی 27

مشاهده و خرید

OrCam MyEye 2.0 یک فناوری کمک کننده است که به منظور کمک به افراد مبتلا به نابینایی و اختلال بینایی طراحی شده است. OrCam نخستین دستگاه را در سال 2015 برای عموم معرفی کرد. در حال حاضر MyEye در عرضه دوم خود امکان خواندن مطالب، تشخیص چهره، رنگ، شناسایی محصولات و خیلی چیزهای دیگر را دارد.

Tractive GPS برای سگ‌ها و گربه‌ها

گجت‌های پوشیدنی 28

مشاهده و خرید

بسیاری از گجت‌های پوشیدنی برای انسان طراحی شده اند، اما Tracker GPS Tracker برای سگ‌ها و گربه‌هاست. استفاده از این وسیله بسیار ساده است: Tracker GPS Tracker را به قیمت 69.99 دلار خریداری می‌کنید، طرح مناسب خود را که انتخاب می‌کنید و به راحتی از آن استفاده می‌کنید.

گام نهایی این است که برنامه رایگان GPS Traction را بر روی تلفن هوشمند iOS یا Android دانلود کنید و نظارت بر حیوان خانگی خود را از راه دور شروع کنید. ردیاب Tractive GPS برای سگ‌ها و گربه‌هایی که گم شده اند بسیار کاربردی است.

ساعت هوشمند Fitbit

گجت‌های پوشیدنی 29

مشاهده و خرید

Fitbit Smartwatch در حال حاظر شناخته شده ترین وسیله برای حفظ تناسب اندام است. این وسیله محبوبیت بسیاری در سال 2018 به دست آورده و افراد متعددی از آن استفاده کرده‌اند. انتظار می‌رود که قیمت حدودی این وسیله 150 دلار باشد.

اگرچه جزییات بسیار کمی‌درباره نسخه‌های آینده این دستگاه در دسترس است، اما این وسیله تمام ویژگی‌های مدل‌های قدیمی‌از جمله طراحی براق، ساده، مقاومت در براب آب، GPS و کنترل ضربان قلب را دارا است.

Reliefband

گجت‌های پوشیدنی 30

مشاهده و خرید

واقعیت این است که فضای مجازی نقش بسیار پر رنگی در زندگی‌های مدرن امروزه دارد و یکی از بزرگ ترین مشکلات مردم در این دوره نداشتن تحرک لازم بدنی است. این وسیله به شما کمک می‌کند تا فعالیت بدنی مناسبی داشته باشید.

این وسیله از لحاظ بالینی آزمایش شده و توسط FDA تایید شده است. این وسیله ای است که به راحتی می‌تواند مکمل سایر وسایل الکترونیکی باشد. این وسیله برای افراد مبتلا به ناتوانی‌های حرکتی یا بانوان باردار نیز بسیار مناسب و کاربردی است.

Nuheara IQbuds

گجت‌های پوشیدنی 31

مشاهده و خرید

این وسیله دارای قیمتی کمتر از 300 دلار است و یکی از گران ترین اقلامی‌است که در سال 2018 عرضه شده است. اگر شما می‌خواهید یک فایل صوتی را گوش کنید این وسیله به شما کمک می‌کند تا صدا با کیفیت بالایی را گوش کنید.

میکروفون داخلی به شما اجازه می‌دهد تا این وسیله را به تلفن همراه خود متصل کنید. علاوه بر این، این وسیله هیچ گونه تاثیر منفی بر باتری گوشی‌تان ندارد و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. این وسیله برای کاربرانی که دائما در حال حرکت هستند بسیار مناسب است.

Misfit Ray

گجت‌های پوشیدنی 36

مشاهده و خرید

به نظر شما این وسیله یک دستبند یا یک آویز است؟ قیمت این وسیله 99 دلار است به همین دلیل همه افراد به راحتی می‌توانند آن را خریداری کنند.

این وسیله قادر به انجام کارهایی مانند شمارش گام‌ها و میزان کالری سوزانده شده است. همچنین در برابر آب مقاومت خوبی دارد و از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می‌شود. این دستگاه تا 50 متر زیر آب می‌تواند عملکرد خود را ادامه دهد.

Mira Bracelet

گجت‌های پوشیدنی 33

یکی از وسایل بسیار مناسب برای افراد کم تحرک Mira Bracelet است. این دستبند جواهر که قیمتی حدود 169 دلار دارد دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته ای برای اندازه گیری موارد گوناگون است. این دستبند زیبای دیجیتال قادر به اندازه گیری مواردی مانند تعداد گام‌ها، کالری و مسافت طی شده است. این دستگاه ساده به گوشی‌های هوشمند iOS و اندروید متصل می‌شود و دارای صفحه نمایش ظریف LED است. شما می‌توانید این وسیله را بر روی دیگر قسمت‌ها بدن خود متصل کنید و به راحتی از امکانات متنوعی که در اختیارتان می‌گذارد استفاده کنید.

Fossil Q Dreamer

گجت‌های پوشیدنی 34

اگر شما فکر می‌کنید که شرکت Fossil هیچ گونه تلاشی در زمینه ارائه این گونه محصولات نکرده است، کاملا در اشتباه هستید. دو نفر از افراد شرکت Fossil ایده‌های جالبی در این مورد ارائه دادند. این یک دستبند 125 دلاری است که مانند یک کنترل کننده فعالیت‌های بدنی کار می‌کند.

این وسیله به راحتی به دستگاه‌های iOS و Android متصل می‌شود. این وسیله تمامی ‌فعالیت‌های بدنی شما را کنترل می‌کند و اطلاعات لازم در این زمینه را به شما ارائه می‌کند. علاوه بر این شما به راحتی می‌توانید از طریق این دستگاه با مربی خود در ارتباط باشید و اطلاعات به دست آمده را به او ارسال کنید.

پیراهن هوشمند Hexoskin

گجت‌های پوشیدنی 35

گاهی اوقات بدترین چیز در هنگام ورزش کردن، عدم پیگیری فعالیت‌های گذشته است. شلوار هوشمند Hexoskin به راحتی اطلاعاتی را درباره فعالیت‌های بدنی گذشته در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل میزان فعالیت بدنی مانند ضربان قلب، میزان تنفس، حجم تنفس، شدت فعالیت و کنترل خواب شما باشد. این وسیله بسیار سبک وزن و قابل شست و شوست. این وسیله برای زنان و مردان ارائه می‌شود و قیمت آن 399 دلار است. اگر شما بخواهید یک پیراهن اضافه نیز بخرید باید 169 دلار اضافه تر بپردازید.

Omsignal Om Bra

گجت‌های پوشیدنی 37

معمولا افراد عادی ضربان قلب‌شان معمولی است، اما اگر شما در گذشته ورزش حرفه ای انجام می‌دادید لازم است که دائما ضربان قلب خود را کنترل کنید. Omsignal Om Bra که 149 دلار قیمت دارد با استفاده از سنسورهای مختلف این کار را برای شما انجام می‌دهد. از آنجایی که این دستگاه وزن بسیار کمی‌دارد هیچ گونه مزاحمتی برای شما به وجود نمی‌آورد.

تکنولوژی که در این وسیله به کار رفته بسیار جدید است. با توجه به اینکه هم اکنون شما ورزش حرفه ای را کنار گذاشتید و در مقایسه با دیگران پیشکسوت هستید، این دستگاه اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این دستگاه قابلیت اتصال به Apple Health، Strava، Nike+ و سایر برنامه‌های تناسب اندام را دارد.

Ditto

گجت‌های پوشیدنی 38

وقتی صحبت از این گونه وسایل پیش می‌آید شما باید نمونه ای را انتخاب کنید که متناسب با استایل شما باشد. این وسیله یک سنسور بسیار کوچک است که به شلوار شما متصل می‌شود.

بدون هیچ دکمه، چراغ و یا کابلی این دستگاه از طریق بلوتوث به گوشی متصل شده و اطلاعات لازم را به آن منتقل می‌کند. این وسیله به راحتی پیام‌ها و تماس‌ها را به شما خبر می‌دهد.

این وسیله هم برای گوشی‌های هوشمند اندروید و هم برای گوشی‌های هوشمند iOS قابل استفاده است. همچنین شما می‌توانید انتخاب کنید که چه تماس‌ها و پیام‌هایی را این وسیله به شما اطلاع دهد و چه پیان‌ها و تماس‌هایی را نادیده بگیرد.

این وسیله هیچ گونه سوییچ، دکمه و یا چراغی ندارد و دارای یک صفحه نمایش با کیفیت است. همچنین این محصول قابلیت عملکرد تا 50 متر زیر آب را دارد. با استفاده از این وسیله شما می‌توانید در چالش‌های متفاوت تناسب اندام شرکت کنید. هزینه استفاده از این وسیله چیزی در حدود 69.95 دلار است.

Get Active Slim

گجت‌های پوشیدنی 12

این یک وسیله کاملا شخصی است که فعالیت شما و کیفیت خواب را اندازه گیری می‌کند. طراحی ظاهری این دستگاه بسیار به روز و مدرن است. کنترل فعالیت‌های روزانه، اندازه گیری میزان کالری سوزانده شده، اندازه گیری زمان فعالیت، کنترل کیفیت خواب و غیره از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه است. این محصول دارای سنسور شتاب سنج 3D و صفحه نمایش LED است. همچنین این دستگاه می‌تواند داده‌ها را تا 15 روز ذخیره کند.

Fin Ring

گجت‌های پوشیدنی 14

این یک فناوری بسیار پیشرفته است. Fin Ring یک دستگاه کنترل کننده بسیار خلاقانه و نوآورانه است. این وسیله از طریق بلوتوث به هر دستگاه هوشمندی متصل می‌شود و با حرکت انگشت دست همه چیز را کنترل می‌کند. از این وسیله برای بازی کردن و ارائه سخنرانی‌ها استفاده کرد، علاوه بر این در زمان رانندگی نیز این وسیله بسیار کاربردی است. برای مثال، می‌توان بدون استفاده از دست AC را کنترل کرد. همچنین این وسیله قابلیت عکس برداری و به اشتراک گذاری آن با دیگران را نیز دارد. عرضه آن احتمالا در سال 2015 خواهد بود و قیمتش حدود 120 دلار است.

مچ بند هوشمند Spotnsave

گجت‌های پوشیدنی 15

مچ بند هوشمند Spotnsave به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام لحظات اضطراری پیغامی ‌را به عزیزان خود ارسال کنید. این دست بند به شما اجازه می‌دهد تا سیستم آلارم اضطراری Spotnsave را بدون دست زدن به گوشی خود فعال کنید. شما فقط باید برنامه Spotnsave را بر روی گوشی آندروید خود نصب کنید و آن را از طریق بلوتوث به دست‌بندتان متصل کنید. برای فعال کردن هشدار اضطراری، شما باید یک دکمه را بر روی دست‌بند دو بار فشار دهید. سپس برنامه هر دو دقیقه یک بار هشداری به خانواده شما ارسال می‌کند و مختصات موقعیت مکانی‌تان را به آنها می‌گوید.

Joe’s Hello Jeans

گجت‌های پوشیدنی 17

مطمئنا تمام شدن شارژ گوشی یکی از بدترین اتفاقاتی است که برای هر یک از ما ممکن است رخ بدهد. Joe’s Hello Jeans که در اوت 2015 عرضه شد، یک راهکار بی نظیر و فوق العاده برای این مشکل ارائه داده است. تقاضا برای این محصول بسیار بالاست و احتمالا این محصول باید طرح‌های دیگری را ارائه دهد و امکانات متنوعی نیز به خود بیفزاید.

LikeAGlove Smart Leggings

گجت‌های پوشیدنی 20

گاهی اوقات خرید آنلاین برخی وسایل می‌تواند بسیار نا امید کننده باشد. از اکتبر سال 2015، StartAG LikeAGlove در دسترس همگان قرار گرفته است. این وسیله با اندازه گیری‌های دقیق فیزیک بدن شما، خرید آنلاین را برای‌تان ساده تر می‌کند. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این وسیله لباس‌های خود را خریداری کنید.

Samsung Gear Fit 2 Pro

گجت‌های پوشیدنی 23

Samsung Gear Fit 2 Pro یکی از وسایل مورد علاقه من است. این وسیله یک دستگاه حفظ تناسب اندام ساده است اما دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند صفحه نمایش فوق العاده AMOLED است. این وسیله امکان کنترل ضربان قلب، یک گام شمار، یک ردیاب ورزشی و یک کرونومتر و تایمر دارد. همچنین در مقابل آب مقاومت می‌کند یعنی شما به هنگام شنا نیز به راحتی می‌توانید از این وسیله استفاده کنید. برای کسانی که به دنبال یک وسیله ساده و غیر فانتزی برای حفظ تناسب اندام‌شان هستند، این وسیله بسیار کاربردی و مناسب است.

Myontec Mbody

گجت‌های پوشیدنی 24

این وسیله ای است که به شلوار شما متصل می‌شود و فعالیت‌های بدنی‌تان را کنترل می‌کند. این وسیله دارای یک سیستم جامع و پیشرفته برای انجام این است. Myontec Mbody به ویژه برای دوچرخه سواران، ورزشکاران و افرادی که در مسابقات سه گانه شرکت می‌کنند با جمع آوری داده‌هایی مانند میزان ضربان قلب و سرعت بسیار مناسب است. این وسیله با استفاده از قطعات الکتریکی (EMG، الکترومیوگرافی) فعالیت‌های ماهیچه‌ها را اندازه گیری می‌کند و به درستی به تجزیه و تحلیل‌شان می‌پردازد. این وسیله هم برای دستگاه‌های iOS و هم اندروید موجود است. از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود.

HButler MightyPurse

گجت‌های پوشیدنی 32

یکی از قابلیت‌هایی که تلفن‌های همراه دارند، پرداخت هزینه‌ها به صورت آنلاین است. با استفاده از کابل‌های شارژر داخلی و یک باتری کاملا مطمئن شما در هر کجا که باشید می‌توانید هزینه‌های خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید. HButler MightyPurse در ده‌ها طرح مختلف عرضه می‌شود بنابراین شما به راحتی می‌توانید مدل مورد علاقه خود را انتخاب کنید. قیمت این محصول از 90 دلار شروع می‌شود. این وسیله یکی از گجت‌های پوشیدنی جالب و کاربردی است.

به طور کلی باید بیان کنیم که تمامی‌این گجت‌های پوشیدنی قابل استفاده برای همگان است. این وسیله‌ها روز به روز پیشرفته تر می‌شوند و امکانات جدیدی را به خود اضافه می‌کنند. من مطمئن هستم که در سال‌های آینده زندگی بدون این گجت‌های پوشیدنی امکان پذیر نخواهد بود و همه افراد مجبور به استفاده از آنها هستند.

منابع:

Forms of Wearable Technology You Must Know Right Now

Wearables 101: What They Are, and Why You’ll Be Seeing a Lot of Them

Top 10 must-have wearable tech gadgets

ACTUALLY USEFUL WEARABLE TECH GADGETS FROM

Best Wearable Tech, Smartwatches And Fitness Trackers 2017

highly-anticipated wearable tech for 2018

Wearable Gadgets for People Who Hate Wearable Gadgets

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024