چقدر با دنیای جذاب لگو آشنایی دارید؟ جدیدترین لگوهای بازار

اسباب بازی های لگو lego

کمتر کسی ممکن است با محصولات کمپانی لگو آشنایی نداشته باشد. همه ما خاطرات خوبی از دوران کودکی با این آجرهای رنگی داریم و حتی هنوز هم این مکعب‌های کوچک می‌توانند ساعت‌ها سرگرم ‌مان کنند. در ادامه با وبلاگ مالتینا همراه باشید تا حقایق جالبی را درباره این بازی دوست داشتنی برای شما آشکار کنیم.

لِگو (به دانمارکی: LEGO) نام تجاری نوعی اسباب ‌بازی است که توسط گروه لگو در شهر بیلوند دانمارک تولید می‌شود. واژه lego برگرفته از کلمه leg godt به معنی خوب بازی کردن است. این کلمه به معنی گردآوری و خوب جفت کردن نیز است. محصولات لگو شامل قطعات کوچک رنگارنگ (اصطلاحاً آجرهای لگو) است. این قطعات عموماً کائوچویی یا پلاستیکی است و می‌توان آنها را به یکدیگر متصل کرد و اجسام گوناگونی ساخت. این اجسام شامل مدل‌های ساده مانند خانه و قطار و کشتی یا مدل‌های پیچیده‌‌تر مانند ماشین‌های شامل جعبه‌ دنده و موتور و سیستم‌های پنوماتیک هستند.

کارخانه اسباب بازی لگو

خرید اسباب بازی لگو
برای خرید محصولات لگو کلیک کنید

 

آجرهای لگو را می‌توان بعد از اتصال به یکدیگر به آسانی از یکدیگر جدا نمود. همچنین بعضی از محصولات شرکت لگو با تم‌هایی از قبیل بتمن، جنگ ستارگان و ایندیانا جونز و … به بازار ارائه شده‌اند. همچنین انیمیشن‌هایی هم با الهام  لگو ساخته شده‌اند. لگو برای گروه‌های متفاوت سنی از یک سال تا بزرگتر از 12 سال تهیه می‌شود. بازی با لگو در هیچ محدودیت سنی ندارد. این بازی که امروزه از آن در سایر صنعت‌ها، مهندسی‌ها و تحقیقات استفاده شده و برای تمام گروه ها و افراد ساخته می‌شود.

ساخت بازی لگو در صورتی که از لگو‌های استاندارد استفاده کنید بسیار با دقت و ریزبینی انجام شده است. به طوری که اگر دو قطعه بازی با فاصله زمانی ۱۰ سال از هم ساخته شده باشند، به راحتی به هم متصل می‌شوند. همچنین نوع اتصال به  گونه‌ای است که به راحتی از هم جدا می‌شود اما سازه شما به راحتی خراب نخواهد شد.

ویژگی‌های لگو:

در اینجا نگاهی کوتاه به ویژگی‌های این بازی خلاقانه می‌اندازیم تا بتوانیم کیفیت و مهندسی آن را با سایر محصولات و اسباب بازی‌ها مقایسه کنیم و در ادامه به مهارت‌هایی که می‌توانیم در جریان این بازی انتظار داشته باشیم می‌پردازیم.

هوش فضایی:

 چگونگی کمک به تفکر سه بعدی و تقویت هوش فضایی به راحتی با نگاه اول به این بازی قابل درک است. از زمانی که صاحبان این برند، نقص اصلی قطعات خود را برطرف کرده و امکان اتصال قطعات به یکدیگر را توسعه دادند، تفکر سه بعدی برای ساخت و استفاده از تخیلاتتان، مهارت بی‌چون و چرای این بازی محسوب می‌شود.

هوش منطقی:

 پرورش چهار حوزه ریاضیات، مهندسی، فناوری و علوم که با نام STEM شناخته می‌شوند، یکی از مصارف بازی لگو بوده که بی‌شک توانایی حل مسئله، تجزیه و تحلیل، دستکاری اطلاعات مکانی و سایر مهارت‌های مرتبط با هوش منطقی، درپرورش آن‌ها دخیل هستند.

خلاقیت:

 تصور ساخت هر آنچه که در ذهن ما پرورش می‌یابد با افزایش قابلیت‌های این محصول، ما را به دنیا بی‌انتهایی وارد می‌سازد که در آن محدودیتی برای سانسور تخیلات و خلاقیت کودکان وجود ندارد. در واقع ساخت لگو با هدف ایجاد یک فرهنگ جدید از مفهوم خلاقیت بوده است و تنوع رنگ‌ها، اندازه‌ها، قطعات جانبی ( مینی فیگورها) و… همه در شکل گیری این امر دخیل بوده‌اند.

افزایش اعتماد به نفس:

 مهارت‌های زیادی وجود دارند که مجموع آن‌ها به کسب اعتماد به نفس بیش‌تر در کودک کمک می‌کند، که تعداد قابل توجه‌ای از این مهارت‌ها در هنگام بازی و ساخت یک دنیا جدید توسط لگوها به چالش کشیده می‌شود.

مهارت های ارتباطی:

امکان همکاری در ساخت سازه‌ها، کسب تفکر نقادانه، پرورش قدرت بیان و درک بیش‌تر مفاهیم از طریق بازی با سازه‌ها همگی در رشد مهارت‌های ارتباطی کودکان و همچنین در مفاهیم احساسات و چگونگی برقرای ارتباط مؤثر با دیگران تاثیر گذار هستند.

یکی دیگر از اولویت‌های لگو کیفیت و ایمنی است. قطعات لگو به اندازه‌ای با دوام هستند که می‌توان آن‌ها را از نسلی به نسل دیگر هدیه داد. یکی از دلایل بالا بودن قیمت این اسباب بازی‌ها نیز همین است. بخش طراحی این کمپانی واقع در بیلون دانمارک شامل 120 طراح برای طراحی کانسپت اولیه و توسعه محصول است. علاوه بر این، لگو دفترهای کوچک طراحی دیگری در انگلیس، اسپانیا، آلمان و ژاپن دارد که وظیفه آن‌ها توسعه لگو برای آن منطقه جغرافیایی خاص است.

آشنایی با برند لگو

گروه لگو همچنین یک برنامه کامپیوتری به اسم Lego Digital Designer فراهم کرده است که طرفداران و مشتریان لگو می‌توانند با استفاده از آن طراحی‌های دیجیتال منحصر به فرد خود را به وجود آورند. این برنامه قابل اجرا روی سیستم عامل مک و ویندوز است.

شاید پس از این پرسش که لگو چیست؟ مهم‌ترین چیزی که ذهن شما را به خودش مشغول می‌کند، این باشد که چطور چیدنی‌های ساده و شاید هم خسته کننده‌ای مانند لگو‌ها تا این میزان به محبوبیت رسیده‌اند؟ اول باید بدانید که چیدن لگوها اصلا خسته کننده نیست. مطمئن باشید اگر چنین حسی دارید، پس از اولین تجربه سر هم کردن لگو با طرح مورد علاقه‌تان، نظرتان صددرصد تغییر می‌کند.

باید بدانید که پیچیدگی سر هم کردن قطعات کوچک و بزرگ لگو، اشتباهاتی که چندین و چندبار رخ می‌دهد، خراب شدن سازه شما در نیمه کار و اینکه مجبور خواهید شد آن را از نو طراحی کنید، همه و همه در کنارهم ذهن افراد را فوق‌العاده درگیر خود می‌کنند. این درگیری حتی تا اعتیاد نیز ممکن است پیش برود. اما نکته مثبت راجع به این اعتیاد، فعالیت مثبت مغز است. شما هر چه بیشتر مشغول چینش و سر هم کردن لگوها شوید، مغز شما بیشتر و بیشتر فعالیت می‌کند و تقویت می‌شود. پس نگران نباشید و دل به اعتیاد به چینش لگو بدهید.

فیلم و بازی لگو

از طرفی این سرگرمی می‌تواند به صورت گروهی صورت بگیرد و لذت مشارکت و کنارهم بودن خانواده را در سرگرمی و اوغات فراغت بیش از پیش برای شما پررنگ نماید. به صورت کلی چیدنی‌های لگو آثار زیادی دارند که بدون استثنا، همه آن‌ها مثبت بوده و نه تنها باعث سرگرمی و پر شدن اوغات فراغت افراد می‌شود. بلکه در تقویت مغز و افزایش تمرکز افراد نیز نقش بسزایی دارد.

همانطور که گفتیم، برندهای مختلفی در کشورهای گوناگون در حوزه لگو و تولید این محصولات سرگرم کننده فعالیت می‌کنند. اما باید بدانید که بدون استثنا همه آن‌ها برای تولید قطعات لگوها از پلاستیک استفاده می‌کنند. البته ممکن است کیفیت‌های متفاوتی در استفاده از پلاستیک به کار گرفته شود! برای مثال ممکن است یک شرکت از پلاستیک درجه ۳ برای تولید این قطعات استفاده کند و شرکت دیگری از پلاستیک مرغوب و درجه یک بهره بگیرد. مسلما این تفاوت‌ها باعث افزایش تفاوت در قیمت ‌ها نیز خواهد شد. اما نکته مهم این است که همه لگوها از پلاستیک ساخته می ‌شوند.

به دلیل استفاده از پلاستیک، وزن قطعات لگو فوق‌العاده پایین است و استحکام بسیاربالایی در برابر ضربه دارند. یعنی اگر آن‌ها را با قدرت به دیوار بزنید، بازهم مشکل چندانی برای‌شان به وجود نخواهد آمد. البته چنین ساختار سبک و مقاوم بسیار مورد اطمینان نیز است به نحوی که لگوها از جمله بی‌خطرترین بازی‌ها برای تمام سنین محسوب می‌شوند.

آدمک های مقیاس کوچک LEGO

آدمک های لگو

دنیای هیجان انگیز لگو به قطعات چیدنی ختم نمی‌شود. در کنار صدها قطعه چیدنی آدمک‌هایی با مقیاس کوچک نیز به شما ارائه می‌شوند که در سرگرمی و تزئین سازه ‌تان نقش بسزایی ایفا می‌کنند. این آدمک‌ها مربوط به محصول خریداری شده ‌‌تان از سوپرقهرمانان تا مردم معمولی شهر می‌توانند باشند. باید بدانید که جنس این آدمک‌ها نیز از پلاستیک است و وزن چندانی ندارند اما فوق‌العاده کارآمد هستند. شما می‌توانید این آدمک‌ها را به صورت جداگانه نیز خریداری نمایید تا سرگرمی و هیجان بیشتری به چیدن سازه‌ تان بدهید.

چیدنی‌های لگو گزینه مناسبی برای سرگرمی‌های گروهی و گذراندن اوغات فراغت هستند. همینطور از این محصولات به عنوان هدیه نیز می‌توانید استفاده نمایید. می‌توانید این اسباب بازی‌های هیجان انگیز را به صورت مستقیم از آمازون توسط مالتینا خریداری کنید. اگر از این مطلب لذت بردید می‌توانید برای مطالعه سایر مطالب به بخش بازی و سرگرمی مراجعه کنید.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024