لگینگ زنانه را باید با چه مدل کفش هایی هماهنگ کرد و پوشید؟

لگینگ زنانه

لگینگ به شلوارهای نرم و تنگ زنانه گفته می‌شود. شما به راحتی می‌توانید این شلوارها را در کنار لباس‌های مختلف بپوشید. لگینگ زنانه در دسته لباس‌هایی قرار می‌گیرد که در همه‌ی فصل‌های سال قابل استفاده است. در فصل‌های سرد پوشیدن لگینگ‌ها به همراه بلوزهای بافت یا سویشرت‌ها، استایلی مناسب است. به علاوه، پوشیدن لگینگ و تونیک، یکی از رایج‌ترین انتخاب‌های زنان به عنوان لباسی خنک در فصل تابستان است.

لگینگ زنانه

این شلوارها به دلیل راحتی، یکی از پرطرفدارترین لباس‌ها بین خانم‌ها هستند. پس بهتر است به شیوه صحیح هماهنگ کردن آن‌ها با سایر لباس‌ها، مخصوصا کفش‌ها‌ دقت کنید. انتخاب کفش مناسب برای پوشیدن با لگینگ، در تیپ و ظاهر شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. خوشبختانه، لگینگ‌ها را می‌توان با انواع مختلفی از کفش‌ها پوشید. در ادامه به معرفی چند مورد از رایج‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. انواع کفش‌های تخت مثل مدل‌های بالرین

لگینگ زنانه

جای تعجب ندارد که کفش‌های مدل بالرین در کمد بیشترخانم‌ها پیدا می‌شوند. زیرا این کفش‌ها در عین راحتی‌، از ظاهری شیک و ظریف برخوردارند. کفش‌های تخت بالرین را  می‌توانیدبا خیال راحت با لگینگ زنانه بپوشید. با چنین انتخابی قادر خواهید بود، ساعت‌های طولانی سرِ پا بمانید. یک لگینگ ساده و کفش تخت بپوشید و بدون احساس خستگی، با خیال آسوده به خریدهای روزانه خود بپردازید.

کفش‌های بالرین، تنها قسمت جلویی پا، یعنی روی سطح انگشتان پا را پوشش می‌دهند. به همین دلیل قسمت بیشتری از سطح پا نمایان می‌شود. فاصله‌ی ایجاد شده بین کفش و انتهای شلوار، از لحاظ بصری خطای دید ایجاد می‌کند.

آشکار شدن سطح بیشتری از پا و استخوان مچ پا، شما را کشیده‌تر و قدبلندتر نشان می‌دهد. فراموش نکنید که مهم‌ترین نکته برای انتخاب کفش تخت با لگینگ زنانه، کوچک بودن قسمت جلویی کفش است. هرچه این قسمت کوچکتر باشد و سطح بیشتری از پای شما را نمایان کند، پاهای‌تان ظریف‌تر به نظر می‌رسد.

نکته مهم

به هماهنگی رنگ لگینگ و کفش دقت کنید. وقتی کفش بالرین می‌پوشید، سعی کنید رنگ کفش‌تان یا همرنگ لگینگ یا تیره‌تر از آن باشد. اگر می‌خواهید ظاهری زنانه و ظریف‌ داشته باشید، کفش‌های تختِ نقره‌ای یا طلایی انتخاب مناسبی خواهند بود. کفش‌های نقره‌ای معمولا با هر رنگ لباسی قابل استفاده هستند. اما اگر می‌خواهید از چارچوب سادگی خارج شده و ظاهری مدرن ایجاد کنید، به یاد داشته باشید که رنگ‌های خاکی در کنار نقره‌ای هم ایده خوبی است.

علاوه بر مدل‌های بالرین می‌توانید از سایر کفش‌های تخت نیز استفاده کنید. کفش‌های تخت جلو‌باز، تک‌بند، نوک‌تیز و غیره، با لگینگ زنانه بسیار شیک و ظریف به نظر می‌رسند. در فصل‌های بهار و تابستان نیز، می‌توانید از کفش‌های تخت بنددار یا صندل‌های گلادیاتوری استفاده کنید.

۲. کفش‌های پاشنه‌بلند، انتخابی شیک و خاص

مناسب‌ترین کفشها برای پوشیدن با لگینگ

کفش‌های پاشنه‌بلند اوج ظرافت زنانه را آشکار می‌کنند. می‌توانید انواع مختلفی از این کفش‌ها را با گینگ بپوشید. پاشنه‌بلندهای میخی، لژدار، پاشنه‌های توپر و پهن، هریک زیبایی و ظرافت خاصی در کنار لگینگ‌ها خواهند داشت.

کفش لژدار

  • اگر هم به دنبال راحتی و هم ظاهری ظریف و زنانه هستید، چند کفش لژدار تهیه کنید. این کفش‌ها که یادآور مُد دهه‌ی ۷۰ میلادی هستند، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. در صورتی‌که می‌خواهید بلوزی بلند، تونیک یا دامن کوتاه با لگینگ بپوشید، کفش‌های لژدار انتخاب خوبی با این تیپ هستند.

کفش نوک‌تیز

  • کفش‌های مدل نوک‌تیز در سال‌های اخیر بسیاری از صفحات مجله‌های مُد را به خود اختصاص داده‌اند. این مدل‌ها در انواع گوناگون، بسیار زیبا به نظر می‌رسند. چنانچه می‌خواهید با پوشیدن لگینگ، به ظاهری مدرن و ظریف برسید، این کفش‌ها بسیار توصیه می‌شوند.

کفش پاشنه‌ توپُر

  • اگر می‌خواهید با لگینگ کفش‌هایی با پاشنه‌های پهن و توپُر بپوشید، بهتر است لگینگ‌تان کمی کوتاه‌تر از معمول باشد. دو یا سه سانتی‌متر بالاتر از مچ پا نقطه مناسبی است. زیرا لگینگ‌های بلند در کنار کفش‌های پاشنه‌بلندهای توپر ممکن است ظاهری نامناسب ایجاد کنند.

کفش پاشنه‌کوتاه

  • برای داشتن راحتی بیشتر، سعی کنید پاشنه‌های کوتاه‌تری را انتخاب کنید. در انتخاب کفش‌های پاشنه‌بلند نیز به کوچک بودن قسمت جلویی و برش ظریف آن، مانند کفش‌های بالرین، توجه داشته باشید. بهتر است در صورت استفاده از این مدل‌ها با لگینگ زنانه، انتهای شلوار روی مچ پا قرار گیرد.

۳. پوتین‌های بلند

لگینگ زنانه

پوتین‌های بلند جز محبوب‌ترین کفش‌های خانم‌های شیک‌پوش هستند. حتی به جرئت می‌توان گفت، بسیاری از آنها برای پوشیدن پوتین‌ها، چشم انتظار بارش برف می‌نشینند. چنین انتخابی شما را هم از سرما حفظ می‌کند و هم بسیار شیک و زیبا است.

پوتین‌های بلند به کشیده‌تر دیده شدن پاهایتان کمک می‌کنند، در نتیجه لاغر و قدبلند به نظر می‌رسید.شما می‌توانید انواع پوتین‌های بلند را با لگینگ‌ زنانه بپوشید. پوتین‌های تخت، پاشنه‌بلند، لژدار، چرمی یا پلاستیکی، فرقی نمی‌کند. خوشبختانه همه انواع این کفش‌ها با لگینگ‌ها ظاهری زیبا و هماهنگ دارند.

۴. نیم‌پوتین‌های مچی

لگینگ زنانه

نیم‌پوتین‌های مچی از نظر برخی از زنان دردسرساز هستند. همانطور که از اسمش پیداست، انتهای این کفش‌ها روی مچ پا قرار می‌گیرد. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها در پوشیدن آنها با شلوارها دچار مشکل می‌شوند. زیرا ممکن است از روی شلوار پُف ایجاد کنند. برخی نیز تصور می‌کنند چون مچ پا پوشیده می‌شود، ظاهر ظریف خود را از دست داده و چاق به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید این کفش‌ها را با پای بدون جوراب و  دامن بپوشید، قطعا پشت مچ پا را اذیت خواهد کرد.

نیم‌پوتین‌های مچی یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشیدن با لگینگ زنانه هستند. شاید هیچ لباس دیگری به این اندازه در کنار این کفش‌ها زیبا و متناسب به نظر نرسند. لگینگ شلواری تنگ و یکنواخت است که روی پاها را کاملا پوشش می‌دهد. به همین دلیل نیم‌پوتین‌های مچی نه ظاهری پف کرده در مچ پا ایجاد می‌کنند و نه پشت مچ پا را آزار می‌دهند. در ضمن ظاهری قشنگ و یکدست ایجاد می‌کنند.

  • اگر نمی‌خواهید پاهایتان کوتاه‌تر از چیزی که هست به نظر برسد، به هماهنگی قد لگینگ و چکمه‌ها توجه کنید.
  • نیم‌پوتین‌هایی که بالاتر از مچ پا قرار می‌گیرند، پاها را کوتاه‌تر نشان می‌دهند.
  • هرگز لگینگ و نیم‌پوتین با اختلاف رنگ زیاد را، کنار هم نپوشید.
  • سعی کنید رنگ هر دو نزدیگ به‌ هم و هماهنگ باشد. در غیراین صورت، پاهایتان در ظاهر به دو نیم تقسیم می‌شود و کوتاه‌تر به نظر می‌رسید.

لگینگ زنانه

  • اگر می‌خواهید لگینگ، نیم‌پوتین و دامن بپوشید، از هماهنگی رنگ‌ها و قد هریک اطمینان حاصل نمایید. در چنین مواردی بهتر است، دامنی بپوشید که از بالا کمر بلندی داشته و از پایین تا وسط ران پا باشد، نه بلندتر. هرچه رنگ نیم‌پوتین و لگینگ به هم نزدیکتر باشد، مناسب‌تر است. لگینگ و نیم‌پوتین سیاه، انتخابی ایده‌آل، متناسب و زیبا، در کنار دامن خواهد بود.

لگینگ‌ها معمولا با هر نوع کفشی هماهنگ هستند. علاوه‌ بر مواردی که گفته شد، می‌توانید لگینگ زنانه را با کفش اسپورت، صندل‌ها و … بپوشید. اما فراموش نکنید که توجه به قد شلوار و فاصله آن با کفش و مهم‌تر از همه، هماهنگی رنگ‌ها، در تمامی موارد باید رعایت شود.

هر لباسی برای رسیدن به زیبایی مطلوبش، قوانین مخصوص خود را دارد. کافی است با کمی تحقیق و چند کلیک ساده با اصول هماهنگ کردن هریک آشنا شوید. گروه مد و پوشاک مالتینا سعی دارد با یادآوری ساده‌ترین نکات مد و پوشاک به داشتن استایلی شیک و جذاب به شما کمک کند.

منبع: liveabout.com