بهترین فیلم‌های ترسناک | لیست فیلم ترسناک های برتر به همراه تریلر

اگر اهل تجربه هیجانات بالا و لحظات پرتنش باشید، حتما در آرشیو فیلم‌های خود، تعدادی فیلم ترسناک نیز دارید. لذت تماشا کردن یک فیلم ترسناک به موقعیت‌هایی بازمی‌گردد که از وقایع تکان‌دهنده در هر صحنه بی‌خبر هستیم. به واقع فیلم‌های ترسناک، دارای یک خاصیت متمایز از سایر فیلم‌های سینمایی هستند: این فیلم‌ها یک بار مصرف هستند! به این معنا که با یک بار دیدن اغلب فیلم‌های سینمایی در ژانر ترسناک، هرگز دوباره همان وحشت و اضطراب را احساس نخواهید کرد. اما در فیلم‌های سایر ژانرها چنین چیزی کمتر دیده می‌شود. ممکن است شما بارها و بارها یک اثر عاشقانه را به تماشا نشسته و هر بار همان اندازه و حتی بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرید.

به هر جهت در دنیای سینمای وحشت نیز برخی از آثار به مراتب نسبت به سایر فیلم‌ها، از غنای محتوایی بیشتری برخوردار هستند و حتی با چند بار به تماشا نشستن، همچنان جذابیت خود را نگاه می‌دارند. در این فیلم‌های سینمایی ترسناک، عموما به جز تم ترس مطلق، مفاهیم قابل دنبال کردن و قابل تأمل زیادی قرار داده شده‌اند. همین موارد است که مخاطب را به تماشای دوباره چنین فیلم‌های سینمایی بازمی گرداند. بیننده وحشت را تجربه کرده و پس از آن به دنبال کشف چیزهای بیشتری است.
در زیر به دنبال آن هستیم تا تعدادی از بهترین فیلم های ترسناک سال 2020 که می توانند بیش از یک بار بیننده را مقابل پرده نقره‌ای بنشانند، را معرفی کنیم.

لیست بهترین فیلم‌های ترسناک

1- فیلم ترسناک مرد نامرئی به کارگردانی لی وانل

The Invisible man

فیلم ترسناک 2020

در این فیلم با زنی روبرو هستیم که پیشتر مورد سوء استفاده قرار گرفته، اما هیچ کس باور ندارد که این فرد آزاردهنده همچنان در نزدیکی وی حضور دارد و کسی او را نمی‌بیند. لی وانل محور فیلم خود را بر شخصیتی قرار داده است که پیشتر توسط H.G. Wells خلق شده بود. لی وانل خود، “مرد نامرئی” را نوشته و آن را کارگردانی کرده است. همین طور در این فیلم سینمایی الیزابت ماس و الیور جکسون کوهن بازی کرده‌اند.

پس از 15 سال فعالیت در ژانر وحشت، وانل که پیشتر خالق اثرهایی چون “اره” یا “موذی” بوده است، به نظر می‌رسد که می‌توانیم انتظاری فیلمی قوی از وی را داشته باشیم.

 

2- فیلم سینمایی یک مکان ساکت 2 به کارگردانی جان کراسینسکی

A Quiet Place 2

A Quiet Place 2

پس از آن که فیلم سینمایی یک مکان ساکت اولیه توانست در گیشه به موفقیتی فراتر از حد انتظار دست یابد، کارگردان آن یعنی جن کراسینسکی تصمیم گفت که به این دنیای ساکت اما کشنده، بازگشت داشته باشد.

کراسینسکی به کارگردانی بازگشته و امیلی بلانت نیز در حال بازگشت برای تکرار نقش خود به عنوان اویلین اوبت، مادری است که سعی در محافظت از خانواده خود در مقابل موجودات عجیب با شنوایی حساس، می‌کند. سیلیان مورفی و جیمون هونسو نیز به یک مکان ساکت 2 پیوسته‌اند.

3- فیلم ترسناک سینمایی سنت مود به کارگردانی رز گلس

Saint Muad

فیلم ترسناک 2020

این فیلم سینمایی با وحشتی روانشناختی همراه است. داستان آن به پرستار فداکار مسیحی می‌پردازد که تلاش می‌کند تا روح بیمار خود را نجات دهد، اما ماجرا به همین سادگی پیش نمی‌رود. این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در تاریخ 8ام سپتامبر 2019 میلادی به نمایش درآمد و یک هفته بعد اولین حضور خود در ایالات متحده آمریکا در Fantastic Fest down in Asutin تگزاس را آغاز کرد. این اولین فیلم بلند رز گلس است. مورفیید کلارک نقش در این اثر سینمایی ژانر وحشت، نقش ماد را باز می‌کند و جنیفر اهل نیز در نقش زنی است که به کمک نیاز داشته و باید نجات داده شود.

واکنش داوران در جشنواره نسبت به این فیلم مثبت بوده و چندین نفر از آنها نیز ترس خزنده و لحن آرام و در عین حال ترسناک موجود در فیلم را تحسین کردند.

4- فیلم ترسناک شاخ گوزن به کارگردانی اسکات کوپر

Antlers

فیلم ترسناک 2020

کری راسل و جسی پلمونز در این فیلم فوق طبیعی، ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره معلم و برادر کلانترش در یک شهر کوچک و یک پسر محلی وحشت‌زده (جرمی تی. توماس) است که اعلام می‌کند چیز وحشتناک و خطرناکی در خانه‌اش محبوس شده است.

این فیلم سینمایی ترسناک به کارگردانی اسکات کوپر (سازنده فیلم‌های قلب دیوانه و خصمانه) با یک تریلر کاملا ترسناک ساخته شده است که البته در آن نمی‌توان به درستی موجود وحشتناک نهفته در خانه را مشاهده کرد.

5- فیلم سینمایی آنتبلوم به کارگردانی جرارد بوش و کریستوفر رنز

Antebellum

فیلم ترسناک 2020

این فیلم از تهیه کنندگان فیلم‌های “Us” و “Get Out بوده و می‌توان حدس زد که ژانر وحشت آن چه رنگی دارد. داستان فیلم درباره نویسنده موفقی است که در واقعیتی ترسناک، گیر افتاده و زمان زیادی برای حل و فصل آن ندارد. جنل مونی نقش این نویسنده را بازی می‌کند. وی از مزارعی در آمریکای جنوبی در دوران جنگ داخلی آمریکا به هتلی در آینده یا زمان حال می‌آید و این هتل به وسیله دخترکی که لباس‌های متعلق به قرن نوزدهم میلادی بر تن دارد، تسخیر شده است.

از دیگر بازیگران این فیلم ترسناک باید به مارک ریچاردسون، اریک لنگ، جک هاستون، تونگایی کیریسا، کرسی کلمونس، گبوری سیدیبی، لیلی کولز، جنا مالون و رابرت آرمایو اشاره کرد.

6- فیلم سینمایی مارپیچ برگرفته از کتاب اره به کارگردانی دارن لین بوسمن

Spiral: From the Book of Saw

Untitled "Saw" Project

وقتی خبرهایی منتشر شد که Lionsgate و Twisted Pictures در حال ساخت فیلم “اره” دیگری بر اساس ایده‌ای از کریس راک کمدین و بازیگر هستند، برخی فکر می‌کردند که این تنها یک شوخی است.
اما ماجرا کاملا واقعی بود و مراحل تولید فیلم در ماه آگوست 2019 میلادی آغاز شد.

کارگردانی این فیلم با دارن لین بوسمن (کارگردان فیلم های اره 2، 3 و 4) بوده و ستاره‌ای از دنیای راک به عنوان پلیس و ساموئل ال جکسون نیز به عنوان پدر وی ایفای نقش می‌کنند.

 

7- فیلم ترسناک 2020 مرد آب نباتی به کارگردانی نیا داکوستا

Candyman

Candyman

فیلم سینمایی مرد آب نباتی به شکلی دنباله معنوی فیلم سینمایی با همین مفهوم است که در سال 1992 میلادی ساخته شده بود. این فیلم توسط تهیه کننده فیلم‌های Get Out و US یعنی جوردن پیل و همین طور کارگردانی نیا داکوستا ساخته شده است. یحیی عبدالمتین دوم نیز قرار است در این فیلم ایفای نقش کند.فیلم اصلی و دنباله‌های بعدی آن قرار است درباره افسانه‌ای محلی ارواح قاتل باشند. این افسانه به این شکل خواهد بود که اگر کسی 5 بار نام روح قاتل را در آینه بگوید، او ظاهر خواهد شد.

8- فیلم سینمایی آخرین شب در سوهو به کارگردانی ادگار رایت

Last Night in SOHO

فیلم ترسناک 2020

ادگار رایت، کارگردان “Shaun of the Dead” در مصاحبه با مجله امپایر گفت که فیلم ترسناک روانی آینده‌اش یعنی “Last Night in SOHO” عناصر سفر زمانی را با خود همراه خواهد داشت.

این فیلم در دهه 1960 میلادی در لندن اتفاق افتاده و توماسین مک کنزی و آنیا تیلور جوی در آن ایفای نقش می‌کنند. شخصیت‌های فیلم پیوند مرموزی را با سفر در زمان تجربه می‎کنند. رایت می‌گوید: “تصور می‌کنید که همه چیز را می‌دانید، اما با سفر به زمان گذشته، متوجه می‌شوید واقعیت آن چیزی نبوده که تصور آن را داشته‌اید.”

تا زمان نگارش این مطلب تریلر رسمی از سوی سازندگان این فیلم منتشر نشده و تنها چند ویدئو و عکس از پشت صحنه فیلمبرداری این فیلم درز کرده است.

9- فیلم ترسناک سینمایی هالووین می‌کشد به کارگردانی دیوید گوردون گرین

Halloween Kills

Army of the Dead

دیوید گوردون گرین و تیم او، تولید فیلم “هالووین می‌کشد” را با برنامه‌ریزی و الهام‌گیری از نسخه پیشین “Halloween” می‌سازد. جیمی لی کرتیس، جودی گرر، اندی ماتیچاک و سایرین در حال بازخوانی نقش‌های خود از فیلم سال 2018 میلادی هستند. همچنین اعلام شده است که آنتونی مایکل هال به عنوان تامی دویل به بازیگران می‌پیوندد و کایل ریچاردز بازیگر نقش اول زن را در نقش لیندزی والاس از فیلم اصلی 1978 بازخوانی خواهد کرد.

گفته شده است که فیلمسازان جزئیات این طرح را تا زمان پخش فیلم، ناگفته و مخفی نگه می‌دارند.

 

10- فیلم سینمایی ارتش مرده‌ها به کارگردانی زاک و دبورا اسنایدر

Army of the Dead

زاک اسنایدر پس از استراحت کوتاه مدت خود، دوباره به صندلی کارگردانی بازگشته است. بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر، اسنایدر فیلمی بر اساس زامبی‌های آخر الزمانی به نام “ارتش مردگان” را کارگردانی و تهیه کرده است.

فیلم ترسناک 2020

 

در این فیلم دیو باوتیستا، آنا دو لا رجئرا و الا پورل بازی خواهند کرد. روز پایانی فیلمبرداری 19ام اکتبر 2019 بود، اما هنوز تاریخ دقیق انتشار این پروژه مشخص نیست.

سخن پایانی

شما کدام یک از فیلم‌های ترسناک فوق را جذاب‌تر یافته و علاقه‌مند به مشاهده آن‌ها هستید؟ نظریات خود در این زمینه را در بخش نظریات وبلاگ مالتینا با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: insider

همین طور بخوانید:

مجموعه کامل فیلم های ترسناک، اوج دلهره و وحشت با لینک دانلود و زیرنویس آپدیت ۲۰۱۹

فیلم انگل | نقد و بررسی فیلم انگل برنده اسکار ۲۰۲۰