فواید و مضرات استفاده از مژه مصنوعی

فواید و مضرات استفاده از مژه مصنوعی

مژه مصنوعی از آن دست ابزار زیبایی‌ست که تاثیر فوق العاده‌ای در ظاهر چشم‌ها و نگاه فرد خواهد داشت. شما ممکن است ریمل های گران قیمت خریداری کرده و از فر مژه نیز بهره‌مند شوید، اما هرقدر که از بهترین مارک های ریمل‌ استفاده کنید، باز هم زیبایی ایجاد شده توسط مژه مصنوعی را به دست نخواهید آورد.

در این مطلب به معرفی فواید و مضرات استفاده از مژه مصنوعی می‌پردازیم و بهترین مژه‌های مصنوعی اصل را برای خرید به شما معرفی می‌کنیم.

فواید استفاده از مژه مصنوعی

از فواید اصلی استفاده از مژه مصنوعی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

زیبایی

مژه مصنوعی

از اصلی‌ترین مزایای استفاده از مژه مصنوعی، باید به زیبایی ایجاد شده به سبب آن اشاره کنیم. با قرار دادن این مژه‌ها روی مژه‌های فعلی خود، نگاهی به مراتب جذاب‌تر و گیراتر خواهید داشت. به ویژه اگر به سراغ نمونه‌های حرفه‌ای رفته و از مژه‌های تکی به جای یکسره استفاده کنید، چشم‌هایتان زیبایی خیره کننده‌ای به خود می‌گیرد.

ماندگاری

ماندگاری دیگر فاکتوری‌ست که بانوان را به استفاده از مژه‌های مصنوعی جذب می‌کند. در صورتی که از چسب مژه حرفه‌ای و با سطح ماندگاری بالا بهره‌مند شوید، مژه‌های مصنوعی به مدت قابل توجهی روی چشم‌های شما باقی می‌مانند. به این شکل؛ شستشو، اشک ریختن، استخر رفتن، گرما و تعرق و … تاثیری روی فرم ظاهری و ماندگاری مژه‌ها نخواهند گذاشت.

چسب مژه‌های موقت، یک ماهه، سه ماهه و حتی شش ماهه؛ چنین ماندگاری را ایجاد می‌کنند. به علاوه با تهیه مژه مصنوعی از برندهای معتبر و جنس اصیل؛ خود تارهای مژه نیز بر اثر زمان، شکل اولیه خود را از دست نداده و همان قدر زیبا و پرجلوه باقی خواهند ماند.

چسب مژه Revita Lash، از چسب مژه‌های بسیار باکیفیت است که می‌تواند ضمن حفظ ماندگاری بالا، سلامت مژه‌های طبیعی و چشم‌های شما را نیز تضمین نماید.

سرعت

سرعت دیگر مزیتی‌ست که در استفاده از این مژه‌ها، به دست می‌آورید. با مژه مصنوعی می‌توانید خیلی سریع آرایش چشم‌های خود را کامل کنید. خط سیاهی که اضافه کردن و چسباندن این مژه‌ها در محل خط چشم، به وجود می‌آورد؛ غالبا شما را از کشیدن خط چشم نیز بی نیاز می‌کند.

به طور کلی زمانی که از مژه‌های مصنوعی مدت‌دار استفاده می‌کنید، زمان آماده شدن و آرایش کردن خود را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهید. به این شکل برای آماده شدن، بسیار سریع‌تر از قبل عمل کرده و ظرف چند دقیقه آراسته خواهید بود.

فواید و مضرات استفاده از مژه مصنوعی

مضرات استفاده از مژه مصنوعی

اما در کنار فواید و مزایایی که از این ابزار زیبایی نام بردیم، باید به مضرات آن نیز بپردازیم. مضرات به کار بردن مژه‌های مصنوعی را در عناوین زیر جای می‌دهیم:

ایجاد حساسیت

در صورتی که انتخاب چسب مژه و نوع مژه را به درستی انجام نداده باشید؛ ممکن است دچار حساسیت شده و مشکلاتی در پلک یا چشم‌هایتان به وجود بیاید. در صورت بروز کوچک‌ترین حساسیتی، لازم است که بلافاصله مژه‌ها را به آرامی جدا ساخته و به پزشک مراجعه نمایید.

به خاطر داشته باشید که چشم‌ها را باید حساس‌ترین عضو بدن دانسته و نسبت به کوچک‌ترین مشکل یا حساسیتی در آن‌ها، دقیق و ریزبین باشید.

ریزش مژه

از مضرات مژه مصنوعی باید به ریزش مژه نیز توجه داشته باشید. متاسفانه استفاده طولانی مدت از این مژه‌ها، باعث می‌شود که مژه‌های طبیعی شما ریزش پیدا کنند. البته عمده علت آن را به نحوه برداشتن مژه‌ها، باید نسبت دهیم. در صورتی که این کار را با دقت و آرامی انجام دهید، کمترین آسیب را به مژه‌های طبیعی خود وارد می‌کنید.

به علاوه چسب مژه نیز در این اتفاق، تاثیر زیادی دارد. در صورتی که به سراغ چسب مژه باکیفیت و از برند معتبر بروید، احتمالا با صدمات کمتری در خصوص مژه‌های طبیعی خود؛ مواجه خواهید شد.

فواید و مضرات استفاده از مژه مصنوعی

خشکی چشم

خشکی چشم یکی از بیماری‌های مزمن چشمی‌ست که استفاده از لنزهای چشمی، کار طولانی با صفحات نمایشگر و یا اعمال جراحی لازک و لیزیک و … ایجاد می‌سازد. اما مژه‌های مصنوعی نیز می‌توانند به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در به وجود آمدن یا تشدید خشکی چشم، ظاهر شوند. بلند بودن مضاعف این مژه‌ها، زمینه ساز خشکی چشم‌ها خواهد شد. علت آن هم، کاهش ورود جریان هوا به چشم‌ها و تغییر شکل و تعداد پلک زدن است.

خشکی چشم

عادت به داشتن مژه مصنوعی

یکی از دیگر معایب استفاده از این مژه‌ها که شاید اغلب از چشم افراد دور می‌ماند، پدیده عادت کردن است. زمانی که برای مدتی طولانی از مژه‌های مصنوعی بر روی مژه‌های طبیعی خود استفاده کنید؛ دیگر شکل طبیعی چشم‌ها و مژه‌های خود را مطلوب نخواهید یافت. به واقع این شکل غلو کرده زیبایی چشم‌ها، بر شما و اطرافیان تاثیر گذاشته و زیبایی طبیعی‌تان را کمرنگ تر تصور می‌کنید.

به همین دلیل است که اغلب توصیه می‌شود تا استفاده از مژه‌های مصنوعی را در طول زمان عمومیت نبخشیده و آن را به موقعیت‌ها و مجالس خاص، اختصاص دهید.

نکته 1: به یاد داشته باشید که علی رغم امکان شستشو و استفاده دوباره از مژه‌های مصنوعی؛ این کار به دلایل بهداشتی، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اضافه بر آن، هرگز از مژه مصنوعی استفاده شده شخصی دیگر، استفاده نکنید.

نکته 2: اگر چه چسب‌های مژه مدت‌دار، امکان استفاده طولانی مدت از مژه‌های مصنوعی را می‌دهند؛ اما این قرارگیری طولانی مژه مصنوعی، روی مژه‌های طبیعی فرد نیز توصیه نمی‌شود. بهتر است که خیلی زودتر مژه‌ها را جدا ساخته و چشم‌های خود را با آب ولرم و کف شامپو بچه (یا هر شوینده ملایم دیگری)؛ به خوبی بشویید.

فواید و مضرات استفاده از مژه مصنوعی

بهترین مژه مصنوعی‌ها به لحاظ حفظ سلامت چشم

بهترین مژه مصنوعی‌ها برای داشتن زیبایی بیشتر و حفظ سلامت چشم‌ها، آن‌هایی هستند که از الیاف ضدحساسیت ساخته شده و در بخش اتصال به خط پلک، مطابق با ساختار پوست و ظرافت چشم‌ها باشند.

برخی از انواع مژه‌های مصنوعی ارزان قیمت، جنسی زبر دارند و در زمان کوتاهی در پلک شخص، ایجاد حساسیت و خارش خواهند کرد. نه تنها قادر به نگهداری طولانی مدت این مژه‌ها نخواهید بود، بلکه ممکن است چشم‌های خود را در ریسک بیماری‌های مختلف نیز قرار دهید.

برای مشاهده و خرید انواع مژه‌های مصنوعی یا چسب مژه‌های معتبر جهانی، به لینک زیر مراجعه نمایید:

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024