فایر tv آمازون چه هستند و چه استفاده‌ای دارند؟

فایر tv آمازون

فایر tv آمازون (Amazon fire TV) یک مدیاپلیر دیجیتال یا میکروکنسول است که توسط آمازون ارائه شده است که به راحتی می توانید با خرید از آمازون آن را تهیه کنید. این دستگاه‌ها در رده‌ی لوازم کوچک شبکه‌ای قرار دارند و محتوای صوتی و تصویری دیجیتالی که از طریق اینترنت پخش می‌شود را به تلویزیون‌های‌ با کیفیت اچ دی (HD) منتقل می‌کنند. فایر tv آمازون همچنین به‌ کاربران امکان می‌دهند تا به محتوای محلی دسترسی پیدا کنند و بازی‌های ویدیویی را با ریموت کنترلرهای موجود، دیگر کنترل کننده‌های بازی یا با استفاده از برنامه‌های ریموت موجود در  تلفن‌همراه، انجام دهند. این دستگاه شامل دو بخش ستاپ باکس و پلاگین HDMI است .

فایر tv آمازون

اگر به‌دنبال خرید یک دستگاه پخش استریم عالی هستید، بهترین گزینه فایر tv آمازون است. استریم استیک‌ها گزینه‌ای عالی و کم‌هزینه برای آوردن محتوای مورد نظر شما به اتاق نشیمنتان است. در واقع گزینه بهتری از فایر tv آمازون وجود ندارد.

بهترین فایر tv آمازون: Fire TV Stick 4K همراه با ریموت صوتی الکسا 

باید بطور خلاصه بگوییم که فایر tv آمازون مدل 4K همان tv استیکی است که نیاز خواهید داشت. درست است که دیگر مدل‌های فایر tv نیز تقریباً همین کار‌کرد را ارائه می دهند، اما با فایر tv آمازون 4K، آینده را به منزل خود خواهید آورد. از آنجا که محتوای ویدئویی بیشتر و بیشتری در قالب‌های بهتر مانند 4K ،UHD ،HDR 10+ و Dolby Vision در دسترس است، احتمالا نیاز دارید تا دستگاهی خریداری کنید که بتواند این محتواها را پشتیبانی و پخش کند.

حتی اگر این مدل از فایر tv آمازون را بدون تخفیف خریداری کنید باز هم ارزشش را دارد. با این وجود اغلب با تخفیف ارائه می شود. با خرید این محصول تقریباً تمام ویژگی‌های منحصربفرد دستگاه‌های برتر مانند Fire TV Cube یا Nebula Soundbar را با هزینه بسیار کمتری دریافت خواهید کرد. با این پس‌انداز، می‌توانید Echo Dot را برای کنترل هندزفری الکسا خریداری کنید یا در یکی از کانال‌های خارق‌العاده آمازون مشترک شوید. از آنجا که این دانگل های تلویزیون به درگاه HDMI پشت تلویزیون شما متصل می‌شوند، در ظاهر سیستم شما تغییری ایجاد نکرده و مخفی هستند.

نقاط قوت:

  • ارزش خرید خارق‌العاده با ویژگی tv استیک‌های برتر.
  • اغلب با تخفیف فروخته می‌شوند.
  • دسترسی الکسا در ریموت صوتی یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده آن است.

نقاط ضعف:

  • الکسا هندزفری نیست.
  • دکمه‌های دسته‌ی کنترل از راه دور آن در تاریکی نمی‌درخشند.

مشاهده و خرید

فایر tv آمازون 4k

 فایر tv آمازون مناسب برای تمامی افراد : (Fire TV Stick  (2020 

این مدل از فایر tv آمازون را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین تی وی استیک‌های موجود در بازار دانست. حال برررسی می‌کنیم که این چه دلیلی دارد؟ شما می‌توانید با کمترین قیمت ممکن، یک دستگاه پخش استریم HD با دستیار صوتی الکسای آمازون، را خریداری کنید.

این فایر tv آمازون آخرین نسخه از محصول اصلی منتشر شده در سال 2016 است. و همچنان یکی از بهترین دستگاه‌های پخش جریانی HD است که می‌توانید خریداری کنید. فایر tv  مدل Lite از محتوای با کیفیت حداکثر 1080p پشتیبانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید آنتن HD و Fire TV Recast را به‌هم متصل کنید تا به موارد دیگر وابسته نباشید.

نسخه 2020 ازفایر tv آمازون دارای 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و پردازنده‌ای 50٪ قدرتمندتر از نسخه‌های قبل است. با این حال انرژی کمتری نسبت به مدل‌های قبلی مصرف می کند (این دستگاه یکی از اولین دستگاه‌های آمازون است که با ‌عنوان دوستدار محیط زیست، تایید شده است).  این دستگاه هم‌اکنون از صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos Audio) نیز پشتیبانی می‌کند.

شاید از مهمترین ویژگی‌های این فایر tv کنترل صوتی از راه دور الکسا است. شما می‌توانید از این دستگاه برای کنترل دستگاه‌های موجود در خانه‌ی هوشمند خود،  رابط تلویزیون و درخواست محتوا استفاده کنید. حتی اگر دستگاه آمازون اکو را در نزدیکی خود داشته باشید می‌توانید هر سوالی را از الکسا بپرسید.

نقاط قوت:

  • حافظه و پردازنده مشابه با مدل 4K اما با هزینه‌ی کمتر
  • ریموت صدای الکسا برای دسترسی آسان الکسا
  • 50٪ سریعتر از نسل قبلی
  • دارای تایید دوستدار محیط زیست

نقاط ضعف:

  • از 4K، UHD یا HDR 10 پشتیبانی نمی‌کند.
  • از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند.

مشاهده و خرید

فایر tv آمازون

مقرون به‌صرفه‌ترین فایر tv موجود: (Fire TV Stick Lite (2020

اکنون فایر tv آمازون مدل Fire TV Stick Lite جدید، به‌عنوان مقرون به‌صرفه‌ترین دستگاه فایر tv در مجموعه‌ی آمازون جای گرفته است. صرف مقرون به‌‌صرفه بودن به‌معنای ارزان بودن آن نیست. شما اساساً با استفاده از این استیک، هر آنچه که همراه با فایر tv امازون «معمولی» ارائه می‌شود، از جمله دسترسی به الکسا تنها با فشار یک دکمه را در دسترس خواهید داشت. تنها تفاوت واقعی این مدل این است که کنترل از راه دور صوتی الکسا نمی‌تواند تلویزیون شما را مانند کنترل از راه دور مدل Fire TV Stick و Fire TV Stick 4K کنترل کند. اگر این مسئله برای شما مهم نیست، می‌توانید در حدود ده دلار پس‌انداز کرده و این مدل از فایر tv آمازون را خریداری کنید.

این مدل مانند (Fire TV Stick (2020 یکی از اولین دستگاه‌های آمازون است که دارای عنوان «دوستدار محیط زیست» می‌باشد. این مدل از فایر tv آمازون کمتر از نسخه‌های قبلی آمازون انرژی مصرف می‌کند.

فایر tv استیک مدل لایت می‌تواند از تجربه تصویری و همچنین تجربه صوتی یکسانی با مدل‌های دیگر تی وی استیک، پشتیبانی کند. اگرچه که برای دریافت صدای دالبی اتموس، باید از طریق HDMI اقدام به اتصال کنید.

نقاط قوت:

  • حافظه و پردازنده مشابه 4K با هزینه کمتر
  • ریموت صدای الکسا برای دسترسی آسان الکسا
  • گواهینامه معتبر دوستدار محیط زیست

نقاط ضعف:

  • از 4K ، UHD یا HDR 10 پشتیبانی نمی‌کند.
  • از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند.
  • برای برخورداری از ویژگی صدای دالبی اتموس به اتصال HDMI نیاز دارد
  • ریموت صدای الکسا نمی‌تواند تلویزیون را کنترل کند.

 

مشاهده و خرید

فایر tv آمازون مدل لیت

 فایر tv بیسیک : Fire TV Stick Basic Edition

این مدل اولین فایر tv آمازون بود که در سال 2014 از طریق پیشنهاد اختصاصی برای اعضای آمازون پرایم، ارائه شد. اگرچه که از نظر مشخصات و عملکرد با مدل‌های دیگر قابل مقایسه نیست، با این وجود هنوز هم یک پخش‌کننده فیلم کاملاً مناسب است. این دستگاه قادر است تا ویدئوها را با کیفیت 1080p پخش کند. با خرید این دستگاه می‌توانید تقریباً به‌تمام محتوای موجود در سایر استیک‌ها از جمله نتفلیکس، پرایم ویدیو (Prime Video)، کانال‌های آمازون و حتی بسیاری از بازی‌های فایر tv دسترسی پیدا کرده و همچنین قادر هستید تا از طریق مرورگرهای سیلک (Silk) و فایرفاکس به وب دسترسی داشته باشید. به‌نظر می‌رسد بزرگترین نقطه ضعف موجود این باشد که شما به الکسا دسترسی ندارید، زیرا این فایر tv آمازون فقط با یک ریموت ساده و بدون کنترل صدا ارائه می‌شود. فایر tv مدل بیسیک به‌طور عمده برای مخاطبان بین المللی به بازار عرضه می‌شود.

نقاط قوت:

  • راه اندازی آسان
  • دسترسی به همه مطالب عالی موجود در فایر tv

نقاط ضعف:

  • کیفیت بالای 1080p را پشتیبانی نمی‌کند
  • کنترل صدا وجود ندارد
  • ویژگی‌های این مدل پایین‌تر از سایر استیک‌ها است.

مشاهده و خرید

فایر tv امازون مدل بیسیک
سخن آخر

شرکت آمازون جزو تولیدکنندگان بهترین دستگاه‌های پخش استریم است. سیستم عامل فایر tv‌ آمازون به دلیل سهولت در استفاده و همچنین جلب‌ توجه اکوسیستم رسانه‌ای آمازون، محبوب است. اگر چه که لیست پخش‌کننده‌های استریم خیلی بزرگ و گیج کننده نیستند، اما هنوز هم باید هنگام انتخاب بین این دستگاه‌ها به ویژگی‌های آن‌ها دقت شود.

لینک منابع:

frugallivingnw.com

androidcentral.com

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024