صندل زنانه با جوراب دوباره به دنیای مد و فشن بازگشته است؟

صندل زنانه - کیف و کفش اسپرت

صندل زنانه را با جوراب می‌پوشید؟ همه به شما می‌گویند که تیپ و استایل خنده‌داری دارید؟ اگر این‌طور است، دیگر نباید به تمسخر و حرف‌های دیگران گوش کنید چون پوشیدن صندل با جوراب دوباره در دنیای مد و فشن، جای خود را باز کرده است. دنیای مد در دهه‌های اخیر، مرزهای خلاقیت و آزادی را باسرعتی قابل‌ملاحظه‌ای درنوردیده و در حال حاضر، برای آن، فقط غیرممکن، غیرممکن است. یعنی هر طرح، ترکیب رنگ و استایلی در این بازار و صنعت پرطرف‌دار جای بررسی دارد و دیگر چارچوب‌های خشک و محدودیت‌های مختلف در اصول و قواعد داشتن یک تیپ و استایل خوب دیده نمی‌شود.

اما نظر شما درباره پوشیدن جوراب با صندل زنانه چیست؟ به نظرتان، این ترکیب جالب و زیبا از کار درمی‌آید یا خیر؟

صندل زنانه - مد و فشن

صندل زنانه و جوراب؛ شیک و خلاقانه یا زشت و خنده‌دار؟

مدتی است که پوشیدن صندل زنانه با جوراب در دنیای مُد دیگر یک فاجعه به حساب نمی‌آید. تقریبا از سال ۲۰۱۸، این روند در تیپ و استایل بسیاری از سلبریتی‌ها(همان افراد مشهور خودمان!)، بلاگرها و… دیده می‌شود. پای جوراب‌ها و صندل‌ها به سالن‌ها و راه‌روهای مُد و پوشاک مطرح دنیا هم باز شده است.

در یک کلام، پوشیدن جوراب و صندل زنانه دیگر خنده‌دار و نامطلوب نیست.البته برای پوشیدن صندل زنانه با جوراب باید با مجموعه‌ای از قوانین هم آشنا باشید. برای مثال، اگر قرار است در یک مجلس رسمی شرکت کنید، پوشیدن صندل و جوراب اصلا توصیه نمی‌شود.

برای اینکه سِت خوب و مناسبی با صندل و جوراب تدارک بینید باید به نکته مهم دیگری هم توجه کنید: آیا استایل‌تان با چنین تیپی هماهنگی دارد؟ اصلا دوست دارید که این مُد تازه را در سبک پوشش خود به کار بگیرید.

واقعیت این است که در پیروی از هر سبک و لباسی در دنیای مد و فشن باید به دنبال علاقه‌مندی‌هایتان باشید و ببینید که آیا پوشیدن یک نوع لباس که رایج شده با سلیقه و استایل‌تان هماهنگ است یا خیر. نکته بعدی که در پوشیدن صندل زنانه و جوراب باید بدانید، انتخاب صندل و جوراب مناسب است. در ادامه از اینها بیشتر برایتان خواهیم گفت.

ترکیب صندل زنانه و جوراب با لباس‌های طرح‌دار

صندل زنانه - صندل مجلسی

ترکیب صندل زنانه با لباس‌های طرح‌دار، گزینه خوبی خواهد بود. مثلا یک پیراهن گلدار با زمینه مشکی، صندلی قرمز رنگ و جوراب‌شلواری بلند مشکی، ترکیب زیبایی از کار درمی‌آید. استفاده از لباس‌های طرح‌دار در کنار صندل و جوراب می‌تواند نوعی هارمونی و هماهنگی در استایل ایجاد کند. اما یک شرط دارد. برای ایجاد این هماهنگی نیاز به پوشیدن جورابی هم‌رنگ با یکی از طیف‌های رنگی به کار رفته در لباس دارید. مثلا اگر یک پیراهن راه‌راه، سبز و زرد پوشیده‌اید، جورابی سبز انتخاب کنید و متناسب با رنگ آن، صندلی انتخاب کنید که در مجموع، استایل‌تان را چشم‌گیر و دیدنی می‌کند. تضاد رنگی میان صندل زنانه و جوراب، انتخاب خوبی است. اما نه به این معنی که پوشیدن جوراب و صندل هم‌رنگ، فکر خوبی نیست. درباره این طرح در ادامه صحبت خواهیم کرد.

استفاده از ترکیب‌های مونوکروم یا تک‌رنگ

صندل زنانه - تیپ شیک و دخترانه

به کسانی که محافظه‌کارتر هستند و از پوشیدن لباس‌ها و کفش‌های متنوع و متفاوت کمی می‌ترسند، انتخاب ترکیب‌های مونوکروم توصیه می‌شود. ترکیب مونوکروم چیست؟ مونوکروم یا تک‌رنگ، استایلی است که در آن، بخش‌های مختلف پوشش و استایل یک‌رنگ یا در یک طیف رنگی هستند. مثلا انتخاب جوراب مشکی در کنار یک صندل زنانه مشکی باعث می‌شود تا لاغرتر و کشیده‌تر به نظر برسید. استفاده از صندل و جوراب یک‌رنگ، اثری مشابه تاثیر پوشیدن بوت‌های بلند روی استایل‌تان دارد. هر دو سبک از پوشش، شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. اگر به تیپ‌های کلاسیک علاقه دارید، صندل، جوراب و تمام لباس‌هایتان را از یک طیف رنگی انتخاب کنید. استفاده از صندل و جوراب در لباس‌ها و تیپ‌های رسمی هم جالب می‌شود. فقط بهتر است، بیشتر رنگ‌های خنثی را برای این تیپ انتخاب کنید.

جین، صندل، جوراب بلند؛ جذاب و دیدنی

صندل زنانه - صندل تابستانی

یکی از جذاب‌ترین ترکیباتی که می‌توانید با صندل و جوراب برای خود بسازید، استفاده از شلوارک جین در کنار آنهاست. پوشیدن یک جوراب‌ شلواری بلند یا جورابی بلند(ترجیحا مشکی) با صندل و شلوارک جین، شما را جذاب،امروزی و کم‌سن و سال نشان خواهد داد. برای اینکه استایل‌تان را خاص‌تر کنید، می‌توانید از یک صندل طرح‌دار مثلا صندل پلنگی استفاده کنید. پس اجازه بدهید، همه چیز را یک دور با هم مرور کنیم: یک عدد شلوارک جین، جوراب‌ شلواری یا جوراب بلند مشکی، صندلی با طرح پلنگی یا هر طرح دیگری. به نظر می‌رسد که این ترکیب برای یک مهمانی نه چندان رسمی و جوانانه بسیار شیک و مناسب است.

البته انتخاب جوراب‌های طرح‌دار با صندل ساده هم فکر خوبی است. فقط باید جوراب طرح‌دارتان با صندل‌ها هماهنگ شوند و در کنار هم جلوه خوبی داشته باشند. اگر اهل پوشیدن شلوارک نیستید از یک دامن میدی یا کوتاه جین استفاده کنید. ترکیب جین به دلیل انعطاف‌پذیری در هماهنگی با رنگ‌ها و مدل‌های مختلف باعث می‌شود که صندل و جوراب هم در کنار آن عالی به نظر برسد.

بازی با رنگ‌ها در انتخاب بخش‌های مختلف لباس

صندل زنانه - لباس شب مجلسی

بازی با رنگ‌های همیشه یکی از جالب‌ترین و مفرح‌ترین بخش‌های طراحی است. برای پوشیدن صندل زنانه با جوراب هم می‌توانید از بازی با رنگ‌ها استفاده کنید. برای این کار باید تمام لباس‌هایتان را با هم در ترکیبات رنگی هماهنگ در کنار هم قرار بدهید. لازم نیست فقط به سراغ استایل تک‌رنگ بروید. بلکه باید با انتخاب رنگ‌هایی که در کنار هم ‌چشم‌نواز و زیبا می‌شوند، تیپی جالب و شیک بسازید. مثلا به این ترکیب رنگی دقت کنید: طوسی، بنفش، صورتی، سورمه‌ای. اگر هر یک از بخش‌های لباستان را از میان رنگ‌های نام‌برده انتخاب کنید، نهایتا ترکیب زیبایی به وجود می‌آید. در هماهنگ کردن رنگ جوراب و صندل زنانه کمی بیشتر دقت کنید. رنگ‌های مورد علاقه‌تان را کنار هم بگذارید و ببینید که نتیجه نهایتا چه چیزی از آب درمی‌آید.

رنگ مشکی؛ انتخابی همیشگی و بی‌حاشیه

صندل زنانه - صندل شیک و مجلسی

از میان رنگ‌های مختلف، بی‌حاشیه‌ترین و پرکاربردترین رنگ را می‌شناسید؟ بله! رنگ مشکی تقریبا در هر ترکیب و موقعیتی جواب می‌دهد. برای پوشیدن صندل زنانه با جوراب هم به سراغ رنگ مشکی بروید. همه بخش‌های استایل‌تان را مشکی انتخاب کنید و بعد صندل مشکی را همراه با یک عدد جوراب به رنگی دلخواه سِت کنید. باور کنید که ترکیب رنگ لباس و صندل مشکی با جورابی بلند یا کوتاه به رنگ مشکی یا از رنگ‌های دیگر، یکی از زیباترین ترکیبات صندل و جوراب را می‌سازد. به طور کلی، رنگ مشکی به ندرت به ساز مخالف در استایل و پوشش بدل می‌شود و استفاده از آن باعث می‌شود تا خیال‌تان از بابت شیک و متناسب بودن کاملا راحت شود.

صندل و جوراب؛ انتخابی درجه یک برای هیپسترها

صندل زنانه - تیپ اسپرت دخترانه

استفاده از صندل و جوراب، انتخابی عالی و درجه یک برای هیپسترهاست. اگر نمی‌دانید، هیپسترها دقیقا چه کسانی هستند باید به شما بگوییم که هیپستر به افرادی گفته می‌شود که در دوران ۲۰ تا ۳۰ سالگی به سر می‌برند و به خلاقیت در هر زمینه‌ای عشق می‌ورزند. آنها دوست دارند، مُد، سینما، موسیقی و… را با روش‌های تازه امتحان کنند. میل آنها به این خلاقیت و متفاوت بودن باعث می‌شود تا بعضی مواقع، خاص و عجیب به نظر برسند. انتخاب جوراب‌های طرح‌دار و صندل یکی از چیزهایی است که آنها را به خواسته و علاقه قلبی‌شان یعنی متفاوت بودن می‌رساند. جوراب‌های فانتزی طرح‌دار که این روزها زیاد در بازار دیده می‌شوند برای این دسته از دوستان، انتخاب مناسبی است. صندل با جوراب‌هایی با طرح‌های متنوع، رنگ‌های شاد و بعضا لنگه به لنگه در استایل هیپسترها غوغا به پا خواهد کرد.

رنگ‌های خنثی و ترکیبی مطلوب و ساده

صندل زنانه - تیپ رسمی

استفاده از رنگ‌های خنثی باعث می‌شود تا کمتر در معرض دید قرار بگیرید و استایل‌تان را قضاوت کنند. پس اگر از افرادی هستید که دوست ندارید در مرکز توجه همه قرار بگیرید و از سوی دیگر به پوشیدن صندل و جوراب با هم عشق می‌ورزید، به دنبال رنگ‌های خنثی بروید. رنگ‌های خنثی در انتخاب صندل و جوراب به شما کمک می‌کند تا ترکیبی بی‌حاشیه و محافظه‌کارانه بسازید. مثلا یک صندل مشکی با جورابی طوسی یا صندلی سورمه‌ای در کنار جورابی طوسی از جمله انتخاب‌هایی است که نتیجه عجیبی به همراه ندارند. در عین حال، ترکیب رنگی هماهنگ آنها می‌تواند چشم‌نواز باشد.

کلام آخر

سبک پوشش یکی از بخش‌های مهم سبک زندگی شماست. بعضی از افراد فکر می‌کنند که دنیای مد و فشن، دنیایی بی‌فایده و غیرضروری است. این دوستان توجه نمی‌کنند که صنعت و دنیای مد و پوشاک، ارائه‌دهنده سبک‌های زندگی متنوع است. با دنبال کردن این دنیا می‌توان دستی به سر و روی زندگی خود کشید و شاداب‌تر، پویاتر و متنوع‌تر زندگی کرد. مرور مدل‌های مختلف لباس و گشتن در دنیای رنگارنگ مد و فشن می‌تواند به شما در ساختن سبک زندگی مطلوب‌تان کمک کند. اگر دوست دارید که به سبک پوشش به عنوان بخش مهمی از سبک زندگی توجه کنید، نگاهی به فروشگاه بزرگ مالتینا هم خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: yournextshoes.com