دنیای قبل از تولد وجود دارد؟ درباره آن چه میدانیم؟

قبل از تولد انسان کجا بوده است؟ روح انسان از کجا آمده است؟ اگر روح نامیرا باشد، آیا ممکن است در دنیای قبل از تولد انسان زندگی دیگری وجود داشته باشد؟

این‌ها سؤالاتی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است، افراد زیادی در مورد تجربه‌های نزدیک به مرگ (NDE) چیزهای زیادی گفته‌اند و نوشته‌اند، تاکنون حکایات زیادی از تجربه نزدیک به مرگ افراد ثبت شده است. افراد زیادی اعلام کرده‌اند که مرده و سپس احیا شده‌اند. برخی از تجربه حضور در یک هواپیما سخن گفته‌اند و برخی دیگر از ملاقات با اقوام و موجودات نورانی حرف می‌زنند.

اما نادرتر از این مسئله، برخی از افراد داستان‌هایی را از قبل از تولد خود به یاد می‌آورند. تجربه قبل از تولد (PBE) با یادآوری خاطرات گذشته انسان متفاوت است. دنیای قبل از تولد یادآور خاطرات زندگی قبلی انسان‌ها در صدها یا هزاران سال پیش است. کسانی که تجربه شگفت‌انگیز دنیای قبل از تولد را داشته‌اند، حضور در دنیای روح را به یاد می‌آورند، از زندگی بر روی زمین آگاه هستند.

دنیای قبل از تولد - راز و رمزها

 حتی گاهی اوقات این افراد توانایی انتخاب زندگی بعدی خود را نیز دارند، یا می‌توانند با والدین آینده خود ارتباط برقرار کنند. بعضی از افراد حتی در حین تجربه بعد از مرگ می‌توانند نگاهی اجمالی به قلمروی ذر و دنیای قبل از تولد داشته باشند.

بر اساس روایت‌های رویال چایلد از یک تجربه قبل از تولد تحقیقات نشان می‌دهد «وجودیت فرد در طول زمان تداوم دارد و در سه مرحله پیشرفت پیدا می‌کند: زندگی قبل از تولد، زندگی زمینی و زندگی پس از مرگ. در یک تجربه معمول از دنیای قبل از تولد، روحی که هنوز به دنیای زمین وارد نشده است، از قلمروهای آسمانی عبور خواهد کرد و با کسی در روی زمین ملاقات می‌کند و با او ارتباط برقرار خواهد کرد.

اغلب روح متولد شده با تولد در حیات زمینی آماده پیشرفت برای رسیدن به دنیای بعد از مرگ می‌شود. در طول تحقیقات 20 ساله و جمع‌آوری داده‌ها و تجربه‌های متفاوت از زندگی قبل از مرگ محققان و پژوهشگران پدیده‌های معنوی سعی کرده‌اند ویژگی‌ها، صفات و انواع تجربه‌های دنیای قبل از تولد را شناسایی و با یکدیگر مقایسه کنند. در نظرسنجی که بر روی سایت “پیش از تولد” انجام شده است، 53 درصد از افراد زمان قبل از لقاح و تشکیل جنین و 47 درصد افراد بعد از تشکیل نطفه در زمان بارداری اما قبل از تولد و ورود به این دنیا را به یاد می‌آورند.

 این‌که چه زمانی تجربه عالم ذر اتفاق می‌افتد؟ برای چه کسی اتفاق می‌افتد؟ در کجا این پدیده رخ می‌دهد؟ برای آشنایی بیشتر با دنیای قبل از تولد با مالتینا بلاگ همراه شوید، خواندن این مقاله خالی از لطف نخواهد بود.

روش‌های برقراری ارتباط با عالم ذر

دنیای قبل از تولد - راه های ارتباط

تجربه برقراری ارتباط با دنیای قبل از تولد یا به عبارت علمی عالم ذر مربوط به دوران قبل از خلقت آدمیزاد است. در دین مبین اسلام عالم ذر مربوط به زمانی است که پروردگار جهانیان پیمانی از انسان برای گواهی دادن یگانگی خود گرفته است.

 روایات و آیات بسیاری در باب دنیای قبل از تولد از بزرگان نقل شده است. ارتباط با دنیای قبل از تولد شامل تجربه برقراری تماس با روح قبل از تولد است. نحوه برقراری این ارتباط و تماس با دنیای ذر ممکن است به چند صورت روی بدهد.

  • در طول تجربه نزدیک به مرگ (NDE): گزارش‌های بسیار زیادی از سوی افرادی که تجربه‌های نزدیک به مرگ داشته‌اند روایت شده است که در آن به توصیف از دنیای قبل از تولد خود پرداخته‌اند. سوازن فریمن و ند داگرتی هر دو در طول تجربه نزدیک به مرگ خود به دنیای قبل از تولد پا گذاشته‌اند.
  • خواب و رؤیا: برخی از افراد ادعا می‌کنند که رؤیاهای صادقه و بسیار شفافی دیده‌اند که در آن با افرادی که هنوز متولد نشده‌اند یا در آینده متولد خواهند شد، گفتگو کرده‌اند. در برخی از فرهنگ‌ها این نوع تجربه را خواب‌های هشدار دهنده می‌نامند. اغلب این رؤیاها بسیار زنده و به‌یادماندنی هستند.

در این حالت، والدین در مورد فرزند متولد نشده خود، خواب می‌بینند. اغلب این رؤیاها به طور غیرمعمولی زنده و به‌یادماندنی هستند. الیزابت هالت در مورد خود تحت عنوان «رمز و راز ارتباطات دنیای قبل از تولد» از رؤیاهای یک مادر این‌چنین گزاش داده است:

«پسرم پنج ماه پیش متولدشده است، اولین ارتباطی که از او به خاطر می‌آورم مربوط به سه سال پیش است. زمانی که من و شوهرم برای اولین بار باهم آشنا شدیم و عاشق یکدیگر شدیم. در اولین ماه از زندگی مشترکمان خواب عجیبی دیدم. پسرمان آستین در حال بازی کردن با پدرش بود. این رؤیا به‌قدری واضح بود که اکنون تصویر آن همانند یک عکس واضح در پیش رویم است. من یک توصیف فیزیکی از او نوشتم، می‌دانستم که این کوچولو چه روح زیبایی دارد. بعدازآن خواب، آن‌قدر عاشق این کودک شده بودم که دو سال تمام تصورم این بود باردار هستم و می‌توانم این کوچولو را در آغوش بگیرم. بعد از دو سال سرانجام باردار شدم. در تمام دوران بارداری خواب او را می‌دیدم و همیشه چهره‌ای یکسان داشت. همان موهای طلایی و چشم‌های زیبای آبی. حالا او همین‌جاست در کنار من. تمام شواهد ملموس فیزیکی را که در این سه سال احساس کرده‌ام، اکنون به دست آورده‌ام.»

حتی در برخی اوقات نوزادان متولد نشده پیامی را منتقل می‌کنند که می‌تواند برای والدین مهم باشد:

«دون و تری کمی دیر یکدیگر را پیدا کردند، آن‌ها توافق کرده‌ بودند که برای بچه‌دار شدن زمان را هدر ندهند. تری در شب عروسی‌شان باردار شد. چند ماه بعد نتایج سونوگرافی نشان داد که تری دوقلو باردار است. این بارداری باعث ترس و بیماری تری شد. دون بسیار نگران سلامتی تری بود. او می ترسید علاوه بر از دست دادن نوزادانش تری را نیز از دست بدهد. یک شب از خواب بیدار شد، به سمت در اتاق خواب نگاه کرد. نوری در سالن می‌درخشید، دون به خاطر آورد که قبل از خواب تمام چراغ‌ها را خاموش کرده است. نور از سمت سالن پایین بود و به اتاق‌خواب آن‌ها می‌رسید. در این نور مرد جوانی پیدا شد که روپوش سفیدی بر تن داشت. نزدیک تخت خواب آمد و به دون نگاه کرد. گفت: بابا! من و خواهرم با یکدیگر صحبت کرده‌ایم و تصمیم گرفته‌ایم که خواهرم زودتر به دنیا بیاید. برای مادر نیز این‌طور بهتر است. من دو سال دیگر می‌آیم. دون برگشت تا تری را بیدار کند، اما ناگهان نور از بین رفت. روز بعد تری یکی از نوزادان را سقط کرد. یکی از قل‌ها بدون هیچ آسیبی در یک بارداری کاملاً سالم به دنیا آمد. دختری با موهای قرمز. بیست‌ویک ماه بعد، تری پسری با موهای قرمزی با شباهت بسیار زیاد به خواهر بزرگ‌ترش به دنیا آورد.»

  • چشم‌اندازها: به‌طور مشخص گروه‌های مختلف سنی از زنان و مردان در حالت بیداری با دنیای قبل از تولد ارتباط برقرار کرده‌اند. برخی افراد بیان کرده‌اند که با افراد نورانی و درخشان ملاقات داشته‌اند که به یک‌باره ظاهر شده است و ناگهان غیب شده است.

بازیگر برنده اسکار، ریچارد دریفوس در برنامه تلویزیونی 20/20 باربارا والترز تجربه ارتباط با دنیای قبل از تولد خود را این گونه تعریف کرده است:

 تجربه من به اوج گرفتن در دنیای بازیگری در فیلم‌های به‌یادماندنی خداحافظ دختر، برخوردهای نزدیک نوع سوم و آرواره‌ها برمی‌گردد. تاریخ ثابت کرده است به دست آوردن موفقیت در مدت‌زمان کوتاهی اغلب کار دشواری است. من نیز از این قاعده مستثنا نبودم. اکنون 50 سال سن دارم. به‌صراحت می‌گویم باربارا در برابر اعتیاد تسلیم شدم اما توانستم بر آن غلبه کنم. 20 سال از زندگی من بر اثر اعتیاد از دست رفته است. سال‌های پردردسری را پشت سر گذاشته‌ام؛ اما یک ماجرا به نقطه عطف معجزه‌آسایی در زندگی من تبدیل شد.

بارها برای ترک اعتیاد و سم‌زدایی بدن از مواد مخدر و الکل در بیمارستان‌های مختلف بستری شده بودم. ساعت‌های زیادی را به تنهایی در اتاق‌های بیمارستان سپری می‌کردم. یک‌شب تاریک دختری سه‌ساله با لباس صورتی و کفش‌های چرم مشکی براق وارد اتاق من شد. او به من گفت: بابا من نمی‌توانم پیش تو بیایم تا زمانی که تو پیش من نیایی. لطفاً درست زندگی کن تا من به دنیا بیایم.

لحظه‌ای بعد او رفته بود، اما پیام التماس آور او، چشمان دلهره‌آورش لحظه‌ای از جلوی چشمانم دور نمی‌شد. این یک الهام برای بازگشت مجدد من به زندگی بود. دوباره سلامتی‌ام را به دست آوردم. مجدداً ازدواج کرد. سه سال بعد از ازدواج من با همسرم همان دختری که در بیمارستان ملاقات کرده بودم، به دنیا آمد.

  • حس شنوایی: برخی افراد تجربه شنیدن صدایی از دنیای قبل از تولد را به خاطر دارند. اغلب این صدا متعلق به یک بچه است که نام دلخواهی دارد و اعلام می‌کند که باید به زمین بیاید یا ممکن است از نام والدین خود تحت عنوان پدر یا مادر اسم ببرد. زنی به نام شاونا داستان خو در Light Hearts را این گونه تعریف کرده است:

«من و شوهرم همیشه می‌خواستیم صاحب 5 فرزند شویم. بعد از به دنیا آمدن پنجمین فرزندمان اقدام به پیشگیری از بارداری کردیم. یک‌شب درحالی‌که در رختخواب دراز کشیده بودم، چیز شگفت‌انگیزی را تجربه کردم. صدای پسر کوچکی را شنیدم که از من می‌پرسید: آیا مادر او هستم؟ احساس کردن این صدای یک روح است که به گوشم می‌رسد. به‌آرامی گفتم: دوست دارم مادر تو باشم. آن‌وقت من و پسر کوچکم برای اولین بار با یکدیگر آشنا شدیم. او برای کل خانواده ما موجودی لطیف، دوست‌داشتنی و موهبتی بی‌نظیر بود. حتی تولد او نیز شگفت‌انگیز بود.»

  • تله‌پاتی: موجوداتی که هنوز متولد نشده‌اند مستقیماً با ذهن تجربه کننده به‌صورت تله‌پاتی ارتباط برقرار کرده‌اند: ارتباط معنوی از راه دور که اغلب در تجربه‌های نزدیک به مرگ از آن نام‌برده شده است. برخی از افراد ارتباط معنوی از راه دور با نوزادان را تائید می‌کنند. جوی تجربه خود در Light Hearts را این‌گونه تعریف می‌کند:

«من ماما هستم. حدوداً 10 سال پیش یکی از نوزادانی که هنوز متولد نشده بود، به صورت تله‌پاتی با من صحبت می‌کرد. اغلب در اتاق زایمان به منظور راحت شدن فرآیند زایمان از مادر می‌خواهم که موقعیت خود را عوض کند، تب مادر و فشار خون مادر را مرتباً بررسی می‌کنم. اغلب اطلاعات درست است و در مدت‌زمان کوتاهی زایمان انجام می‌شود. گاهی اوقات با مادر قبل از زایمان و مراجعه به مطب در مورد نحوه زایمان صحبت می‌کنم تا اگر مورد غیرعادی مانند سو مصرف مواد مخدر، خشونت خانگی یا استرس شدید مادر وجود داشته باشد در جریان باشم. من از این اطلاعات برای برقراری ارتباط با نوزاد استفاده می‌کنم. خیلی عجیب است به‌محض به دنیا آمدن نوزاد این ارتباط بین ما قطع می‌شود. انگار از حجابی عبور کرده است.»

  • حسی: فردی که تجربه ارتباط با دنیای قبل از تولد را داشته است، به‌وضوح وجود یک عنصر غیبی را در کنار خود احساس می‌کند. این حضور عجیب می‌تواند یک احساس مجزای فوری باشد. اندی در Light Hearts تجربه خود را این گونه تعریف کرده است:

«حدود چهار سال پیش، زمانی که من و شوهرم در دانشگاه بودیم، احساس کردم باردار هستم. آلان که به گذشته برمی‌گردم روحیات و احساس خودم به عنوان یک زن باردار را کاملاً درک می‌کنم. آزمایش دادم و جواب تست بارداری مثبت بود. هر دو ما آشفته بودیم. اصلاً زمان مناسبی برای بارداری ما نبود. ما آمادگی بچه‌دار شدن را نداشتیم. بخش عظیمی از وجود من می‌خواست بچه را نگه‌دارم، اما واقعیت این بود که توانایی نگه‌داری از یک فرزند برای ما مهیا نبود. تصمیم به سقط‌جنین گرفتیم. برخلاف تمام آن چیزی که احساس می‌کردم. بچه را سقط کردم. گریه می‌کردم، یک پرستار مهربان در کنارم ایستاده بود. یک سال و نیم بعد… درحالی‌که آمادگی مادر شدن را داشتم، احساس کردم کودکی در کنار من ایستاده است. می‌دانستم به‌زودی صاحب بچه می‌شود. در خواب‌دیده بودم که بچه اول من دختر است و او را ازدست‌داده‌ام… سپس صدای گریه نوزادی را شنیدم. در آنجا بر روی بالش پسربچه‌ای بود. او را برداشتم و از او مراقبت کردم. دو ماه بعد از خوابی که آن شب دیدم، متوجه شدم که باردار هستم. تعیین جنسیت نشان می‌داد که بچه من پسر است.»

انواع متفاوت تجربه دنیای قبل از تولد

دنیای قبل از تولد - تجربه

متداول‌تر از خاطرات واقعی دنیای قبل از تولد، برقراری ارتباط با یک نوزاد متولد نشده است. اشکال مختلفی از تجربه این تماس گزارش‌شده است که در ادامه چند نمونه از آن آورده شده است:

  • همپا به زمین: تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از نوزادان به هنگام تولد و ورود به دنیای زمین توسط چندین نفر همپا شده‌اند.
  • فرزندخواندگی: در این نوع از تجربه دنیای قبل از تولد دو نوع روایت وجود دارد: در اولین روایت فرزند توسط والدین بیولوژیکی متولد می‌شود، اما توسط والدین که تجربه PBE را داشته‌اند به فرزندی پذیرفته می‌شوند. در روایت دوم به والدین بیولوژیکی گفته می‌شود که کودکی که آن‌ها به دنیا می‌آورند برای خانواده دیگری در نظر گرفته‌شده است. این پیام برای جلوگیری از سقط‌جنین توسط والدین بیولوژیکی ارسال می‌دهد. این پیام حاوی احساس آرامش، شادی و هدف است، به‌این‌ترتیب والدین بیولوژیکی قدرت ادامه بارداری را پیدا خواهند کرد.
  • خاطرات، بازگشت به گذشته (فلاش بک) و دژاوو: این حالت بیشتر شامل حال کودکانی می‌شود که به طور خودجوش خاطرات ملاقات با خواهر و برادرهایشان در دنیای قبل از تولد را گزارش می‌کنند. گاهی اوقات یک فرد بزرگ‌سال نیز خاطره‌ای زنده از حضور خود در دنیای قبل از تولد، زمان تولد یا اوایل نوزادی نقل می‌کند.
  • زبان: معمولاً افرادی که تجربه دنیای قبل از تولد را داشته‌اند، با زبانی متفاوت از زبان مادری خود صحبت کرده‌اند.
  • نور: همه افرادی که با عالم ذر ارتباط برقرار کرده‌اند از مشاهده یک نور کاملاً غیرارادی و درخشان صحبت کرده‌اند.

ده ویژگی یک تجربه معمول از ارتباط با دنیای قبل از تولد

دنیای قبل از تولد - ویژگی

  • تشعشع عشق: نوزاد متولد نشده یک عشق نیرومند را به فرد تجربه کننده هدیه می‌دهد، همانند عشق ساطع‌شده از نور در تجربه‌های نزدیک به مرگ.
  • نور آسمانی: نوزاد متولد نشده نوری درخشان از خود ساطع می‌کند که به چشم تجربه کننده آسیب نمی‌رساند. این نور آرامش فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند، همانند نور موجود در تجربه‌های نزدیک به مرگ
  • شاکر و مشتاق برای ورود به زمین: نوزاد متولد نشده در مورد زندگی زمینی هیجان‌زده است، زندگی در زمین را فرصتی برای رشد می‌داند. این نوزاد از والدین خود برای این‌که فرصت زندگی را به او هدیه کرده‌اند، سپاسگزار است. بااین‌وجود ممکن است در مواجه با انتقال به دنیای زمین ترس ناشناخته‌ای را تجربه کند.
  • ترک یک خانه بهشتی: نوزاد متولد نشده مشتاق ورود به زندگی زمینی است، اما در هنگام ترک حریم خانه بهشتی خود درجاتی از دلهره و ترس از دست‌ دادن را تجربه خواهد کرد.
  • زمان آمدن به زمین: نوزاد متولد نشده اغلب یادآوری می‌کند که زمانی که فرد به زمین پا می‌گذارد، بخشی از جدول زمانی الهی به او اختصاص داده می‌شود، بنابراین می‌تواند به تجربه‌های رشد شخصی دست یابد.
  • مأموریت منحصربه‌فرد: پیام نوزاد متولد نشده قبل از تولد این است که برای هر فرد در زمین اهداف خاص یا یک مأموریت منحصربه‌فرد در نظر گرفته شده است که مدت زمان مشخصی برای انجام دادن آن در روی زمین در اختیار دارد.
  • محافظت/ هشدار: برخی از نوزادان متولد نشده پیام‌های محافظتی یا هشدار دهنده را به تجربه کننده می‌دهند. در مطالعات موردی بررسی شده نشان داده شده است که برخی از افراد پیام‌هایی در مورد جلوگیری از اقدام به خودکشی، سوءاستفاده، تجاوز، سقط‌جنین که مانع از بارداری و تولد نوزاد در زمین می‌شود، دریافت کرده‌اند.
  • پیام: برخی از روایت‌های ارتباط با دنیای قبل از تولد از دریافت پیام‌هایی در مورد آینده والدین یا کارهایی که قبل از تولد نوزاد باید انجام دهند گزارش می‌دهد. در برخی موارد از مأموریت خاص نوزاد بر روی زمین نیز پیام‌هایی دریافت شده است.
  • اسکورت به زمین: برخی از نوزادان قبل از ورود به زمین از سوی چندین نفر اسکورت می‌شوند. همان‌گونه که در برخی از تجربه‌های نزدیک به مرگ از اسکورت شدن افراد به دنیای بعد از مرگ سخن گفته شده است.
  • دژاوو: برخی از افرادی که تجربه تماس با دنیای قبل از تولد را داشته‌اند، خاطرات یا فلاش‌بک‌هایی از زندگی قبل از ورود به زمین را به یاد می‌آورند.

خاطرات و تجربه‌های دنیای ذر

دنیای قبل از تولد - خاطرات

بیشتر خاطرات مربوط به دنیای قبل از تولد مربوط به کودکان است، کودکانی که به طور خودجوش و بی‌درنگ سعی در روایت کردن دنیای ذر دارند. در بخشی از کتاب نور نوشته سارا هینزه در روایتی از یک زن به نام لیزا پی چنین آورده شده است:

«در حال خواباندن جانی سه‌ساله در تختخوابش بودم که از من خواست قبل از خواب برایش داستان بخوانم. در چند هفته گذشته برای او ماجراهای پدر پدربزرگش را تعریف کرده بودم: او یک فرمانده بود. همان‌طور که سعی داشتم داستان دیگری برای او تعریف کنم، جانی گفت از پدربزرگ رابرت بگو. شگفت‌زده شدم. رابرت پدربزرگ من بود و من هرگز قصه‌ای از او برای جانی تعریف نکرده بودم. حتی تصور نمی‌کردم که جانی نام او را شنیده باشد. پدربزرگ رابرت قبل از ازدواج من فوت کرده بود. از جانی پرسیدم: پدربزرگ رابرت را از کجا می‌شناسی؟ با احترام به من پاسخ داد: مامان! او همان کسی است که من را به زمین آورد.»

در برخی دیگر از تجربه‌های عالم ذر افراد ادعا می‌کنند که پیش‌نمایشی از زندگی آینده خود را دیده‌اند: همانند داستان گن که به این شکل آورده شده است:

«خوب به خاطر دارم که فردی با من صحبت می‌کرد، نه با صدا، بلکه بیشتر در ذهن من سخت می‌گفت که انتخاب من برای داشتن پدر و مادر خوب نیست، این کار سرانجام خوبی ندارد. من اصرار داشتم که در این خانواده به دنیای بیایم. اکنون به‌وضوح می‌توانم اشیا و وسایل موجود در خانه‌ای که هم‌اکنون در آن زندگی می‌کنم را به یاد بیاورم.»

در ادامه گزیده‌ای از تجربه مایل مگوایر در Thoughtful Living را برای شما نقل خواهیم کرد:

«می‌توانم به یاد بیاورم که در یک فضای کاملاً تاریک ایستاده بودم، اما برخلاف حضور در یک اتاق تاریک می‌توانستم اطرافم را به خوبی ببینم و سیاهی تنها اطراف من را گرفته بود. شخص دیگری در سمت راست من ایستاده بود. او نیز همانند من منتظر تولد و ورود به دنیای فیزیکی زمین بود. در کنار ما یک شخص مسن قرار داشت که نقش راهنمای ما را بر عهده داشت. این فرد تا زمان به دنیا آمدن در کنارمان بود و به سؤالات ما پاسخ می‌داد. در مقابل ما و تقریباً 30 درجه پایین‌تر از ما می‌توانستم تصویر دو زوج با چهره‌های زمینی را ببینم. من پرسیدم این‌ها چه کسانی هستند؟ مرد مسن پاسخ دادن آن‌ها پدر و مادر تو خواهند بود. پیرمرد اعلام کرد وقت رفتن است. نفر دیگری که در کنار من بود از من زودتر رفت و از دید ما پنهان شد. به من گفتند حالا نوبت توست، جلو رفتم. ناگهان خودم را میان نوزادان دیگری در تخت‌های بیمارستان درحالی‌که خوابیده بودم، یافتم.»

کلام آخر

دنیای قبل ازتولد - عالم ذر

دنیای قبل از تولد و عالم ذر جهانی پر از ناشناخته‌هاست. ما روح‌هایی هستیم که به دنبال ورود به زمین در کالبد جسمانی جای می‌گیریم. برخی افراد معتقدند همه انسان‌ها قبل از خلقت در عالم ذر به‌صورت ذره حضورداشته‌اند. برخی معتقد هستند که همه آن چیزی که قرار است برای انسان‌ها اتفاق بیفتد به وی نشان داده‌شده است. در قرآن و روایات اشاره‌های متفاوتی به دنیای قبل از تولد شده است. به‌هرحال رازهای ناشناخته زیادی در مورد این عالم وجود دارد. اگر به دنیای قبل از تولد علاقه‌مند هستید، این مطلب را با دوستان‌ خود به اشتراک بگذارید و با آن‌ها بحث کنید.

منبع: liveabout

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024