چه کفشی با چه مدل شلوار جین ست می شود؟

شلوارهای جین، یکی از پرکاربردترین انواع لباس هستند. دوام خوب،شکل و رنگ مناسبی که در استایل‌های مختلف به خوبی می‌نشیند از جمله دلایلی است که آنها را به شدت پرطرفدار و محبوب می‌کند. برای خرید شلوار جین مناسب باید به نکات متعددی دقت کنید. شکل بدن و پاها، تیپ و استایل مورد علاقه و متناسب با موقعیت، رنگ ، جنس شلوار و… . یکی از این موارد مهم، انتخاب کفش مناسب برای هر نوع از شلوار جین است.

چون حتی اگر زیباترین و گران‌ترین شلوار جین را هم خریداری کنید اما ندانید که آن را با چه کفشی بپوشید و هماهنگ کنید، تیپ و استایل‌تان به کلی زیر سؤال می‌رود. شلوارهای جین و لباس و کفش‌های متناسب با آنها، دنیای بسیار وسیع و گسترده‌ای است. اما گروه مد و پوشاک مالتینا در این مقاله از کفش‌های مناسب برای انواع شلوار جین برای‌تان گفته است. با ما همراه باشید تا انتخاب‌هایی دقیق‌تر و شیک‌تر صورت بدهید.

تناسب میان شلوار جین و کفش ضروری است!

شلوار جین - شلوار جین زنانه و کفش مناسب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درباره تیپ و استایل بدانید، این است که هماهنگی و انسجام ظاهری از هر چیز مهم‌تر است. یعنی اگر تمام استایل‌تان به خوبی و زیبایی طراحی شده باشد اما یکی از اعضا مثلا کفش، زیورآلات یا هر بخش دیگری به درستی انتخاب نشده باشد، در نهایت به نتیجه خوبی نمی‌رسید. پس اگر می‌خواهید به دنیای گسترده و متنوع جین‌پوشی وارد شوید، ابتدا همه نکات مربوط به آن را رعایت کنید. یعنی بدانید که چه مدل، رنگ و جنسی برای‌تان مناسب‌تر است. سپس به سراغ هماهنگ کردن اجزای مختلف استایل‌تان با یکدیگر شوید. در ادامه از مدل‌های کفشی برای‌تان گفته‌ایم که باید با شلوار جین اصطلاحا سِت یا هماهنگ شود. با ما همراه باشید.

۱. شلوار جین تنگ و چسبان:

شلوار جین - شلوار جین چسب

شلوارهای جین چسبان هم انواع مختلف و متنوعی دارند. برای مثال، شلوارهای جین ورزشی و چسبانی که پارچه‌هایی نازک دارند هم در این گروه‌بندی قرار می‌گیرند. تمام انواع شلوار جین چسبان و تنگ را می‌توان به گزینه‌های زیر پوشید. پس اگر شلوار جینی چسبان در کمدتان دارید باید آن را با کفش‌هایی از نوع موارد زیر هماهنگ کنید:

  • کفش تخت ساده یا اصطلاحا مدل باله‌ای مسطح(مانند کفش کسانی که حرکات باله انجام می‌دهند)؛
  • صندل‌های بندی ظریف؛
  • انواع کتانی؛
  • کفش‌های پاشنه‌میخی(پاشنه‌های بلند و نازک)؛
  • هر نوع بوت و نیم‌بوتی که می‌توان شلوار را درون آن فرو کرد و پاچه شلوار را داخل آن گذاشت؛
  • پوشیدن هر نوع چکمه با شلوار جین چسبان مناسب است اما بهتر است، پاشنه چکمه توپُر نباشد.

در انتخاب رنگ و مدل هر یک از انواع کفش‌هایی که گفته شد به دنبال نمونه‌هایی باشید که با سلیقه‌تان سازگاری بیشتری دارد. مثلا اگر رنگ‌های شاد را دوست دارید، حتما به سراغ کفش‌های طرح‌دار و رنگی بروید. اصول پوشیدن کفش مناسب با جین چسبان تا حد زیادی شبیه سِت کردن کفش با لگینگ زنانه است.

۲. شلوار جین دَم‌پا گشاد

شلوار جین - جین دم پا گشاد

انتخاب کفش برای شلوار جین دم‌پا گشاد یا همان شلوارهایی که در ناحیه پاچه، ساختاری پهن‌تر دارند و در قسمت ران‌ها، شلوار تنگ‌تر می‌شود هم اصول خاصی دارد. یادتان باشد که از نظر فنی و فشن، مدل کفش انتخابی برای شلوارهایی که به جز ناحیه دم‌پا، بخش‌های دیگر شلوار هم گشاد است از اصولی مشابه پیروی می‌کنند. کفش مناسب برای شلوار جین دم‌پا گشاد یا کاملا گشاد به قرار زیر است:

  • بوت‌ها و کفش‌های پاشنه‌بلند؛
  • کفش‌ها و بوت‌هایی با پاشنه پهن و توپُر؛
  • پوتین‌ها؛
  • کتانی‌های عادی و لِژدار؛
  • کفش‌های پاشنه‌بلند با پاشنه‌های پهن و توپُر؛
  • صندل‌هایی با پاشنه پهن و توپُر.

همان‌طور که می‌بینید، نکته طلایی در انتخاب کفش مناسب برای شلوارهایی با پاچه پهن و گشاد، انتخاب پاشنه‌هایی توپُر است. یعنی کفش‌هایی با پاشته میخی و شکل و شمایلی بسیار ظریف با این نوع از جین، هم‌خوانی ندارند. یادتان باشد که شلوارهای دم‌پا گشاد را به هیچ‌وجه نباید درون نیم‌بوت، بوت و… بگذارید. جلوه استایل‌تان با این کار به شدت اُفت خواهد کرد.

۳. شلوار جین راسته

شلوار جین - شلوار جین راسته

شلوار جین راسته با انواع مدل کفش هماهنگی دارد. هم می‌توانید آن را با کفش‌های پاشنه‌دار بپوشید و هم صندل یا بوت، کفش‌هایی با پاشنه توپُر و… . با پوشیدن شلوارهای راسته،طیف انتخاب‌ها وسیع است. این شلوارها، هیچ‌گونه انحنای خاصی در نواحی مختلف پا ندارند و از بالا تا پایین به شکلی عادی و راسته روی پا می‌نشینند.

ولی دقت کنید که اگر می‌خواهید در موقعیت و مراسمی رسمی‌ شرکت کنید، باید سطح رسمیت استایل‌تان را با انتخاب یک کفش رسمی‌تر افزایش دهید. مثلا به سراغ کفش‌های مدل مردانه کلاسیک بروید. کفش‌های تخت وِرنی هم گزینه خوبی هستند. اما اگر استایلی غیررسمی دارید دیگر نباید نگران انتخاب خود باشید. حالا می‌توانید انواع کتانی، صندل، بوت و… را پوشید و تیپی راحت برای خود انتخاب کنید.

۴. شلوارهای مام‌استایل

شلوار جین - کفش مناسب شلوار جین

شلوار جین مام استایل، چند سالی است دوباره به دنیای مُد و فشن بازگشته است. منظور از مام‌استایل، همان شلوارهایی است که دارای کمر و فاق بلند هستند و در ناحیه باسن کمی گشاد می‌شوند و پاچه‌هایی راسته دارند. این شلوارها که به طور کلی، شکلی آزادتر نسبت به شلوار راسته دارند با انواع کفش هماهنگ می‌شوند. فقط کافی است، بدانید که دوست دارید چه کفشی بپوشید. انواع مدل کفش با این شلوار هماهنگ می‌شود. هماهنگ کردن یک شلوار مام‌استایل با کفش پاشنه‌بلند هم ایده جذابی است و در استایل‌تان، تعادل جالبی میان حالت اسپورت- غیررسمی و رسمی ایجاد می‌کند.

۵. شلوارک جین:

شلوار جین - شلوارک دنیم

شلوارک‌های جین هم از جمله محبوب‌ترین اعضای خانواده جین‌ها هستند. این شلوارک‌ها که معمولا برای مجالس غیررسمی استفاده می‌شوند با کفش‌های تخت، هماهنگی زیادی دارند. برای مثال، استفاده از یک جفت کفش تخت مدل کفش‌های بالِریَن‌ها یا یک عدد صندل گلادیاتوری با آنها بسیار زیبا و شیک خواهد شد. البته اگر دوست دارید که تیپی، اسپورت‌تر و غیررسمی‌تر داشته باشید، استفاده از انواع کتانی ورزشی هم با شلوارک جین گزینه خوبی خواهد بود.

نکات نهایی درباره شلوار جین و انتخاب کفش مناسب:

شلوار جین

در انتخاب کفش مناسب برای شلوار جین خود به نکاتی که در بالا گفته شد، توجه کنید. یادتان باشد که اگر کفش مناسبی برای شلوارتان انتخاب نکنید، تیپ و استایل‌تان به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و ظاهری نامناسب پیدا می‌کنید. برای مثال، فرو کردن دم‌پای گشاد یک شلوار جین در نیم‌بوت یا بوت باعث می‌شود که همه بدانند شما بویی از مُد و فشن نبرده‌اید. اجازه بدهید حالا که درباره شلوار جین صحبت می‌شود، یک موضوع مهم و اشتباه رایج را هم برای همیشه روشن کنیم؛ شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که به شلوار جین، «شلوار لی» می‌گویند.

در این صورت باید گفت که سخت در اشتباه هستید و در دنیا چیزی به نام شلوار لی وجود ندارد. شلوار جین(jeans) یا دنیم(denim) عناوینی هستند که به این نوع شلوار گفته می‌شود. «لی» یا همان «لیوایز» نام برندی است که اقدام به تولید شلوار جین می‌کرده است و به همین دلیلی در ایران از شلوار جین با عنوان شلوار لی هم یاد می‌شود که کاملا اشتباه است. با نگاهی به فروشگاه بزرگ مالتینا، می‌توانید نمونه‌های باکیفیت شلوار جین را در انواع مدل‌ها ببینید و با انتخاب چند گزینه و تعدادی کلیک به شلوار و کفش مناسب آن برسید.

منبع: liveabout.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024