دوربین فیلم برداری

طبیعتاً اساسی‌ترین نیاز شما برای ساخت ویدیو در خانه، وجود یک دوربین فیلمبرداری باکیفیت است. واقعیت مهمی که قبل از خرید دوربین باید بدانید، این است که گرا‌ن‌ترین دوربین؛ لزوما بهترین دوربین نیست، بلکه بهترین دوربین، دوربینی است که بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید. دوربینی که بتواند با کیفیت ۱۰۸۰p فیلمبرداری کند، کارتان را به راحتی پیش خواهد برد و ضبط و ساخت ویدیوهایی با کیفیت و واضح را برای‌تان امکان پذیر خواهد کرد.

ضبط و ساخت ویدیو در خانه

خرید دوربین فیلمبرداری برای ساخت ویدیو

امروزه، انواع مختلفی از دوربین‌ها وجود دارند و حتی گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت عالی را ضبط کنند. دوربین‌های کامپکت، دوربین‌های DSLR، دوربین‌های بدون آینه، دوربین‌های اکشن ورزشی، دوربین‌های آنالوگ، از انواع پرکاربرد دوربین‌های فیلمبرداری هستند که مورد استفاده تولیدکنندگان محتوای ویدیویی قرار می‌گیرند. برای آشنایی با ویژگی‌های انواع دوربین‌ها و مزایا و معایب‌شان، می‌توانید مطلب معرفی انواع دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ (ویدیو بلاگینگ) مطالعه نمایید.

خرید یک دوربین متناسب با نیاز شما، به موارد مختلفی مانند میزان بودجه، تجربه استفاده از دوربین، نوع کاربرد، کیفیت و وضوح مدنظرتان بستگی دارد. اگر تصمیم به خرید دوربین فیلم برداری اصل از برندهای معتبر هستید، با کلیک بر روی لینک خرید زیر، می‌توانید انواع مختلفی از دوربین‌ها با قابلیت‌های متنوع را با مناسب‌ترین قیمت مشاهده و بررسی کرده و یک دوربین فیلمبرداری اصل و باکیفیتِ مطابق بودجه و نیاز خود، خریداری نمایید. 

دوربین برای ساخت ویدیو در خانه

دوربین فیلمبرداری برای ساخت ویدیو

استفاده از گوشی موبایل برای ساخت ویدیو در خانه

قیمت بالای دوربین‌های فیلمبرداری، اغلب بزرگ‌ترین مانع برای ساخت ویدیو است؛ ولی استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند، ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای شروع  فیلمبرداری و ساخت ویدیو می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای اولین بار در تلاش برای تولید محتوای ویدیویی هستید و یا اگر بودجه لازم برای خرید دوربین فیلمبرداری را ندارید، از ذوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

امروزه همه ما گوشی‌های هوشمندی در جیب خود داریم که می‌توانند فیلم‌های زیبا و باکیفیتی را ضبط کنند و جدیدترین گوشی‌های هوشمند ارائه شده توسط برندهای معتبری مانند آیفون، سامسونگ، شیائومی و هواوی، دارای دوربین‌های شگفت انگیز، باکیفیت و برخورداری از وضوح بالای فیلم‌برداری بوده و به دلیل اندازه کوچک، سهولت استفاده و قیمت مناسب در مقابل دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای، بسیار کاربردی هستند.

گوشی‌های هوشمند همچنین برای فیمبرداری در حین حرکت بسیار مناسب بوده و فقط کافی است یک مکان مناسب برای ثابت نگه داشتن گوشی پیدا کنید و یا از یک پایه دوربین کمک گرفته و شروع به فیلمبرداری کنید. همچنین می‌توانید از لنز‌های مخصوص دوربین موبایل، برای ارتقا کیفیت ویدیوهای خود استفاده کنید.

ساخت ویدیو در خانه

ساخت ویدیو با گوشی

 سه پایه دوربین

ویدیویی که دارای لرزش تصویر است، باعث حواس پرتی مخاطبان و امتناع آن‌ها از ادامه دادن به تماشای ویدیو می‌شود. به همین دلیل است که باید دوربین خود را هنگام فیلمبرداری تا حد ممکن ثابت و پایدار نگه دارید و مهم‌ترین راه دستیابی به این هدف، استفاده از سه پایه دوربین است.

با استفاده از سه پایه دوربین، می‌توانید گوشی هوشمند یا دوربین فیلمبرداری خود را در موقعیت دلخواه‌تان قرار داده و در جهت‌ها و زوایای مختلف تنظیم کنید. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید میکروفون‌های سازگار با تلفن‌های هوشمند را روی سه پایه دوربین قرار دهید و کیفیت صدا را هم افزایش دهید. نکته مهم هنگام انتخاب و خرید یک سه پایه دوربین، این است که حتماً حداکثر وزنی را که می‌تواند تحمل کند، را بررسی کنید.

سه ​​پایه Joby GorillaPod یکی از محبوب‌ترین و بهترین سه پایه‌های دوربین موجود در بازار است و اگرچه از ارتفاع زیادی برخوردار نیست، اما فوق العاده باکیفیت و قابل حمل است و تقریبا در هر مکان و سطح هموار یا ناهمواری، قابل تنظیم است و قابلیت انعطاف پذیری به شکل‌های دلخواه را دارد. سه پایه دوربین Joby GorillaPod، دارای پایه‌های کاملا محکم با توانایی تحمل وزن زیاد است و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ساخت ویدیو در خانه

سه پایه دوربین

 همچنین با کلیک بر روی لینک خرید زیر، انواع مختلفی از بهترین سه پایه‌های با دوام و اصل را از برندهای معتبر و متناسب با بودجه و نیاز خود را مشاهده و بررسی نموده و خریداری کنید.

ساخت ویدیو در خانه

خرید سه پایه دوربین

رینگ لایت عکاسی

استفاده از نور به شکل مناسب، یکی دیگر از جنبه‌های مهم ساخت ویدیوهای حرفه‌ای و جذاب است. بهترین گزینه برای نورپردازی ارزان، استفاده از نور طبیعیِ روز است و استفاده از این نور، تاثیر فوق العاده‌ای روی کیفیت و جلوه‌ی ویدیو در نظر مخاطبان دارد. در هنگام ضبط ویدیو، برای استفاده از نور طبیعی روز به بهترین نحو، حتما مطمئن شوید که سوژه اصلی رو به جهت نور است و هیچ سایه ناخواسته‌ای توسط اشیا یا سایر اجزای محیط روی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر می‌خواهید ویدیویی با ظاهری حرفه‌ای ایجاد کنید، تنظیم نور مناسب بسیار ضروری است. هرچه نورپردازی شما بهتر باشد، کیفیت محتوای شما بسیار بالاتر خواهد بود.

با این حال، شما در همه ساعات روز و همه مکان‌ها قادر به استفاده از نور طبیعی نیستید و متاسفانه، لامپ‌های خانگی برای ایجاد نور یکنواخت و طبیعی، ایده‌آل نیستند. در این شرایط، استفاده از رینگ لایت عکاسی، می‌تواند نتایج بسیار عالی را به همراه داشته باشد. این تجهیزات حلقه‌ای شکل، که به آن رینگ لایت عکاسی نیز می‌گویند، برای  ضبط ویدیو در محیط‌های داخلی، معجزه می‌کند. رینگ لایت‌ها از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه بوده و یک نور کنترل شده و منسجم و یکنواخت را در سراسر محیط ایجاد می‌کنند، سایه‌ها را به حداقل می‌رسانند و به بهبود ظاهر رنگ‌ها در هنگام ضبط ویدیو کمک می‌کنند. 

شما می‌توانید از طریق لینک زیر، انواع مختلف رینگ لایت‌‌های اصل و باکیفیت را مشاهده و اقدام به خریداری نمایید.

 ساخت ویدیو در خانه

رینگ لایت عکاسی

میکروفون

در صورت ضعیف بودن کیفیت فیلم، می‌توان آن را مشاهده کرد؛ با این حال اگر کیفیت صدای ویدیو پایین باشد، مخاطبان، از تماشای آن امتناع می‌کنند و این مسئله معمولا هنگام ساخت ویدیو، نادیده گرفته می‌شود. اغلب افراد مایل هستند گرا‌ن‌ترین دوربین را بخرند، اما وقتی صحبت از خرید میکروفن می‌شود، آن‌ها معمولاً کالایی لوکس و غیرضروری می‌دانند. اگرچه از نظر فنی، می‌توانید از میکروفون داخلی دوربین خود برای ضبط صدا استفاده کنید، اما این وضعیت کیفیت صدای ویدیو‌های‌تان را کاهش می‌دهد.

میکروفون‌ها ابزارهای قدرتمندی هستند که ضمن به حداقل رساندن صداهای مزاحم محیط، صدای اصلی را با کیفیت بسیار بالا و بصورت کاملا واضح، ضبط می‌کنند. صدای ضبط شده با میکروفون را با ویدیوی مرتبط در هنگام ویرایش، براحتی می‌توانید همگام سازی کنید و کیفیت ویدیوهای خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

برای ضبط صدای حرفه‌ای در هنگام ساخت ویدیو، بهتر است از میکروفون‌های تفنگ ساچمه‌ای (Shotgun Microphone) یا میکروفون‌های بی‌سیم استفاده کنید. میکروفون بی‌سیم یک گزینه عالی برای ضبط صدای باکیفیت است و می‌تواند مستقیما به دوربین، گوشی هوشمند، تبلت، لب تاپ یا رایانه و  سایر دستگاه‌های صوتی-تصویری متصل شود.

تجهیزات ساخت ویدیو در خانه

خرید میکروفون بی سیم

ایجاد پس زمینه مناسب با بک گراند (فون عکاسی)

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حرفه‌ای جلوه دادن ویدیوهای خانگی، استفاده از یک پس زمینه یا بک گراند مناسب است. استفاده از کاغذ یا فوم بک گراند عکاسی، راهی آسان و سریع برای ایجاد پس زمینه ثابت برای استودیوی ویدئوی خانگی خود است، اما می‌توانید کمی خلاقانه‌تر عمل کنید و با استفاده از اشیا و اکسسوری‌های مختلف، به ویدیوهای خود جلوه زیباتری دهید.

برای ایجاد پس زمینه در ویدیوهای‌تان می‌توانید از کاغذها و فوم‌های رنگی، اشیا و اکسسوری‌های دکوری، گل‌ها و گیاهان و قفسه‌ها و… کمک بگیرید و فضای مناسب و چشم نوازی را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

ساخت ویدیو در خانه با روش ساده

بک گراند عکاسی

نرم افزار ویرایش ویدیو

شما فیلم‌های خود را ضبط کرده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را ویرایش کنید تا آماده اشتراک گذاری با مخاطبان‌تان شوند. برای این کار، شما به یک نرم افزار ویرایش ویدیو نیاز دارید. استفاده از این نرم‌افزارها به شما امکان می‌دهند، که ویدیوهای خام و ضبط شده خود را از لحاظ کیفیت و جلوه‌های بصری ارتقا دهید و آن‌ها را با صدا، متن یا افکت‌های متنوعی ترکیب و تدوین کنید. 

ویرایش و ساخت ویدیو در خانه

نرم افزار ویرایش ویدیو

پیدا کردن یک برنامه ویرایش ویدیو که همه امکانات را یکجا در برگیرد، ممکن است دشوار باشد؛ ولی در ادامه مطلب، به چند مورد از بهترین و محبوب‌ترین انواع ابزارهای ویرایش ویدیو اشاره کرده‌ایم.

Windows Movie Maker ویندوز مووی میکر

Windows Movie Maker به گونه‌ای طراحی شده است که حتی اگر تجربه ویرایش ویدیو را ندارید، به راحتی قابل استفاده است و برای فردی که می‌خواهد بدون تسلط بر نرم افزارهای پیچیده، ویدیویی زیبا بسازد، ابزاری عالی و کاربردی است. این برنامه توسط Microsoft Windows تولید شده و به صورت رایگان در دسترس است و به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت، یک ویدیویی شخصی سازی شده با جلوه‌ی زیبا و کیفیت عالی را با بکارگیری قابلیت‌های ویرایشی برنامه، ایجاد کنید.

InShot 

برای تنظیم و ویرایش ویدیوهای خود الزاما به یک لب تاپ یا کامپیوتر شخصی گران قیمت احتیاج ندارید و می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند و صرف کمی خلاقیت و دقت ویدیوهای زیبا و باکیفیتی بسازید.

InShot یک برنامه ویرایش عکس و فیلم موبایل برای iOS و Android است که دارای ویژگی‌های متنوع و جذابی است و به شما امکان می‌دهد انواع گزینه‌ها و قابلیت‌های جذاب و حرفه‌ای را برای ویرایش و بهبود کیفیت ویدیوی خود با روش ساده امتحان و اِعمال کنید.

Adobe Premiere Pro 

Adobe Premiere توسط تعداد زیادی از افراد در زمینه تولید محتوای ویدیویی فعالیت می کنند، استفاده می‌شود. این نرم‌افزار یک ویرایشگر ویدیو قدرتمند و فوق حرفه‌ای است و همه مواردی را که برای ویرایش ویدیو نیاز دارید، را در خود جای داده است. این نرم افزار قدرتمند، قابلیت‌های عالی و جذابی را برای ایجاد یک ویدیو جذاب و حرفه‌ای را دارد و امکان اضافه کردن افکت‌های متنوع و صدا گذاری روی ویدیوها با بالاترین کیفیت و سرعت را امکان پذیر می‌سازد. 

چند نکته مهم برای ساخت ویدیو در خانه

پس از اینکه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت ویدیو را تهیه کردید، آماده هستید که محتوای ویدیویی را در خانه آماده کنید. اما قبل از شروع، بهتر است به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا ویدیوهای جذاب، حرفه‌ای و با کیفیت را برای مخاطبان خود آماده کرده و ارائه دهید.

 لوازم مورد نیاز برای ساخت ویدیو در خانه

تجهیزات لازم برای ساخت ویدیو

  • شما در هنگام ساخت ویدیو برای برای ایجاد تأثیر روی مخاطبان‌تان، ۱۵ ثانیه وقت دارید! این بدان معناست که شما باید در ۱۵ ثانیه آغازین ویدیوی خود، مطالب مهم و جذاب را بیان کنید و حاشیه نروید تا مخاطبان‌تان را به تماشای ادامه ویدیو ترغیب کنید.
  • هنگام ضبط ویدیو به لنز دوربین نگاه کنید، نه به صفحه نمایشگر آن، تا ارتباط بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کنید.
  • فایل‌های ویدیویی ضبط شده با وضوح بالا، دارای حجم زیادی هستند و بهتر است برای ذخیره سازی آن‌ها از یک ‌هارد اکسترنال یا فلش استفاده کنید.
  • ما نمی‌توانیم سرعت اینترنت مخاطبان خود را کنترل کنیم، اما می‌توانیم با کم کردن حجم ویدیوهای خود، از مشکلاتی نظیر مصرف بالای حجم اینترنت و کم شدن سرعت لود و پخش ویدیو‌ها برای مخاطبان‌مان جلوگیری کنیم. بنابراین همیشه سعی کنید فیلم‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن ضبط کنید و سپس آن‌ها را فشرده کنید. با این کار مخاطبان‌تان در هنگام تماشای ویدیوهای شما، دچار مشکل قطع شدن و صرف حجم زیاد اینترنت نخواهند شد.

ضبط و ساخت ویدیو در خانه و ایجاد یک استودیوی شخصی

امیدواریم با استفاده از نکات ذکر شده در این مطلب، با در نظر گرفتن نیاز و شرایط خود، تجهیزات لازم برای ساخت ویدیو را تهیه کرده و بتوانید کار ساخت و تولید محتوای ویدیوییِ مختصِ خودتان را آغاز کنید.

 نحوه ضبط و ساخت ویدیو در خانه

آموزش ساخت ویدیو در خانه

شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مالتینا (واسط خریداران ایرانی و فروشگاه آمازون آمریکا)، می‌توانید محصولات معرفی شده در این مطلب و سایر محصولات دیجیتال اصل و باکیفیت را مشاهده و خریداری نمایید. تمامی محصولات ارائه شده در این فروشگاه با تضمین کیفیت و اصالت، به فروش می‌رسند.

همچنین در مالتینا می‌توانید به راحتی از آمازون آمریکا (بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین دنیا)، خرید خود را از هر جای ایران و با کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب بانکی، انجام داده و بدون نیاز به کردیت کارت، ترخیص از گمرک و موارد مربوط به ارسال از امریکا، کالای سفارشی خود را ۲-۳ هفته بعد، درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر دیدگاه یا تجربه مفیدی در مورد ضبط و ساخت ویدیو در خانه دارید،خواهشمندیم در بخش نظرات این نوشته با ما و خوانندگان مالتینا بلاگ، به اشتراک بگذارید. هچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از به روزترین اخبار و اطلاعات مربوط به فناوری و تکنولوژی‌های نوین، مطالب مفید و کاربردی بخش علم و تکنولوژی مالتینا بلاگ را مطالعه نمایید.

در مالتینا بیشتر بخوانید: