طرز تهیه 10 لوازم آرایشی در خانه سریع و آسان

ساخت لوازم آرایشی خانگی

اگر چه می‌توان خرید لوازم آرایشی را از سبد خریدهای روزانه حذف کرد، اما این لوازم زیبایی، یکی از ابزارهای خوشحالی و اعتماد به نفس خانم‌ها به شمار رفته و به نظر می‌رسد که زندگی کردن بدون لوازم آرایش، بخشی از جذابیت خود را از دست می‌دهد. امروزه انواع لوازم آرایشی با مواد شیمیایی مضر و البته نرخ‌های گران در بازار موجود است و اگر بتوان با ساخت لوازم آرایشی خانگی بخشی از خریدهای این محصولات را مرتفع ساخت، کمک بزرگی به بودجه ماهیانه و البته سلامت پوست کرده‌ایم.

شاید به نظر فرآیند ساخت لوازم آرایشی خانگی بسیار پیچیده باشد، اما با دنبال کردن این مطلب درخواهید یافت که با ماجرای چندان سختی نیز روبرو نیستید.

ساخت لوازم آرایشی خانگی

1- ساخت پنکک در خانه

برای ساخت پنکک در خانه، مراحل ساده‌ای پیش رو دارید. کافی است که مقدار مناسبی (به اندازه‌ای که می‌خواهید)، به طور مثال یک پیمانه آرد برنج را در یک تابه ریخته و آن را با حرارت ملایم تفت دهید. در حالی که آرد را تفت می‌دهید، رنگ آن رفته رفته تغییر کرده و تیره‌تر می‌شود. زمانی که رنگ آرد مطابق رنگ پنکک مورد نظر شما بود، تفت دادن را متوقف کرده و اجازه دهید آرد سرد شود. این آرد را داخل ظرف مناسبی ریخته و از آن برای آرایش پوست خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که هر چه آرد ریزتر و ظریف‌تر باشد، بافت پنکک بهتر خواهد بود.

ساخت لوازم آرایشی خانگی | ساخت پنکک خانگی

2- طرز تهیه رژ لب در خانه

برای تهیه رژ لب در خانه باید مقادیر مساوی از موم زنبور عسل، کره بادام یا آووکادو و نیز روغن بادام یا روغن زیتون را با هم مخلوط سازید. این مواد پایه رژ لب را تشکیل داده و پس از آن باید برای رنگ بخشیدن به آن از مواد طبیعی چون رنگ دارچین، زعفران، چغندر یا رنگ‌های خوراکی استفاده کنید. سپس مواد را به خوبی مخلوط کرده و در یک محیط سرد بگذارید تا خنک شوند. شما می‌توانید با استفاده از قلمو از این رژ لب خانگی استفاده کرده و آن را به لب‌های خود بزنید.

3- طرز تهیه ریمل در خانه

برای تهیه ریمل در خانه، باید روغن نارگیل و روغن ویتامین E را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و به اندازه نصف آن‌ها موم عسل نیز به مواد خود بیفزایید. سپس این مواد را به روش بن ماری گرم کرده و اجازه دهید به خوبی با هم مخلوط شوند. پس از آن مقداری ژل آلوئه ورا به این مواد افزوده و مقدار مناسبی زغال فعال نیز اضافه کنید تا جایی که رنگ مواد به خوبی سیاه شود. حال این مواد را داخل یک ظرف ریمل قدیمی که به خوبی شسته‌اید، ریخته و از آن استفاده نمایید.

طرز تهیه ریمل در خانه

4- طرز تهیه رژ گونه در خانه

برای تهیه رژ گونه در خانه، دوباره از همان آرد برنج استفاده می‌کنیم. با این تفاوت که این بار نیازمند اضافه کردن رنگ خوراکی یا ترکیبی از رنگ‌ها به رژ گونه هستیم. با توجه به این که رژ گونه خورده نمی‌شود و با لب‌ها تماس ندارد، می‌توانید از کمی مداد شمعی رنده شده که کاملا ریز و پودری شده باشد، در ترکیب با آرد استفاده کرده و ترکیب رنگ‌های جذاب‌تری ایجاد کنید.

5- طرز تهیه سایه در خانه

برای تهیه سایه خانگی، میتوانید به سادگی از روغن شی باتر استفاده کرده و آن را با رنگ‌های خوراکی مخلوط سازید. این سایه چرب و براق بوده و در صورتی که سایه پودری و بدون برق بخواهید، بهتر است به سراغ پودر میکا بروید. پودر میکا را می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها خریداری کرده و با ترکیب کردن رنگ آن‌ها، به رنگ دلخواه خود دست یابید. در صورتی که مایل به تهیه سایه اکلیلی هستید، کمی پودر اکلیل به سایه ساخته شده خود، اضافه نمایید.

طرز تهیه سایه در خانه

6- طرز تهیه مداد ابرو در خانه

برای تهیه مداد ابرو در خانه، یک فندق یا بیشتر را برداشته و روی حرارت نگه دارید. با کمی گرم شدن فندق، می‎توانید از آن به عنوان مداد ابرو استفاده کرده و قسمت‌های خالی ابروی خود را به این شکل پر کنید. جالب است بدانید که فندق دارای خواص تقویتی برای رشد موی ابروهای شما نیز بوده و می‌تواند به پرپشت شدن ابروها کمک کند.

7- طرز تهیه برق لب در خانه

برای تهیه برق لب در خانه، می‌توانید مقداری شی باتر یا کره کاکائو را با روغن نارگیل مخلوط ساخته و چند قطره عصاره نعناع یا عصاره پرتقال نیز به آن‌ها اضافه نمایید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط ساخته و در جایی و در ظرف مناسبی بگذارید تا خنک شود. با توجه به خوراکی بودن مواد اولیه این برق لب خانگی، استفاده از آن هیچ ضرری نداشته و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: روتین‌های پوستی | برای پوست خود فقط چند دقیقه وقت بگذارید

8- طرز تهیه رنگ مو در خانه

بستگی به این که چه رنگ مویی بخواهید، نوع مواد اولیه به کار رفته در ساخت رنگ موی خانگی متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر می‌خواهید موهای خود را سیاه یا قهوه‌ای تیره کنید، کافی است که از پوست گردو استفاده نمایید. 5 یا 6 عدد پوست گردو را شکسته و خرد کرده و داخل آب جوش بریزید. اجازه دهید به خوبی رنگ تیره پوست گردو به آب وارد شده و پس از مقداری غلیظ شده آن، اجازه دهید تا این رنگ طبیعی خنک شود. سپس آن را به مانند رنگ موهای معمولی به موهای خود زده و اجازه دهید برای مدت یک ساعت باقی بماند. سپس موهای خود را به کمک نرم کننده، شستشو داده و آبکشی کنید.

ساخت لوازم آرایشی خانگی

9- طرز تهیه کرم پودر در خانه

به میزان لازم نشاسته ذرت را با توناژ رنگ دلخواه خود چون دارچین، جوز هندی یا وانیل مخلوط ساخته و تا رسیدن به غلظت مناسب، چند قطره روغن نارگیل نیز اضافه کنید. به حد کافی این مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست و صاف شده و در یک ظرف مناسب که درب آن کاملا بسته نگه داشته شود، بریزید. به یاد داشته باشید که باز ماندن درب این کرم پودر خانگی، باعث خشک شدن آن گشته و کیفیت کرم پودر را از بین می‌برد.

همین طور بخوانید: آشنایی با خواص انواع روغن های گیاهی و فواید شگفت انگیز هر کدام

10- طرز تهیه مرطوب کننده در خانه

برای تهیه کرم مرطوب کننده در خانه، می توانید به راحتی ژل آلوئه ورا را از برگ تازه آن خارج کرده و با مقداری روغن نارگیل مخلوط سازید. این مخلوط را داخل یک ظرف کرم تمیز و خشک شده ریخته و درب آن را بسته نگه دارید. هر بار مقداری از این کرم طبیعی را به پوست خود زده و بگذارید تا اثرگذاری خود را داشته باشید.

طرز تهیه مرطوب کننده در خانه

کلام آخر

شما نیز تکنیک‌های خود برای ساخت لوازم آرایشی خانگی را با کاربران و خواننده‌های ما در میان بگذارید. چطور می‌توان از مواد طبیعی و گیاهی به راحتی انواع لوازم آرایشی را تولید کرد؟

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024