روغن آرگان چیست ؟ معرفی خواص روغن آرگان اصل و 10 روغن آرگان برتر دنیا

روغن آرگان چیست ؟ معرفی خواص روغن آرگان اصل و 10 روغن آرگان برتر دنیا

خواص روغن آرگان چیست و بهترین مارک روغن آرگان اصل در دنیا چه مارکی است ؟ در این مقاله شما را با روغن آرگان و 17 تا از فواید شگفت انگیز آن آشنا می کنیم و در انتها 10 تا از بهترین روغن های آرگان اصل در دنیا که برای مو هم مفید هستند را به شما معرفی می کنیم و به شما میگوییم که برای خرید روغن آرگان باید به چه نکاتی توجه کنید.

فهرست مطالب

پس از آنکه بسیاری از مزایای سلامتی این “روغن شگفت انگیز” عمومی شده است، محبوبیت آن بسیار گسترش یافته است. این روغن با استفاده از پرس سرد از میوه درخت آرگان مراکشی (Argania spinosa) بدست می آید که بسیار مغذی است. درون آن دانه ای است که روغن آرگان از آن تولید می شود. برای قرن ها، که قدمت آن حداقل به 600 سال قبل از میلاد می رسد، اهالی فنیقه از این روغن برای درمان و افزایش زیبایی استفاده میکردند.
بومیان جنگل آرگان مراکش، دانه ها را برای استخراج روغن گرانبهای آن می فشردند و به عنوان یک مکمل غذایی برای بهبود زخم، و تغذیه پوست و مو استفاده می کردند. آن چیزی که این روغن را سودمند می سازد، این است که غنی از ویتامین های A، C و E و همچنین آنتی اکسیدان ها، لینولئیک اسید و اسیدهای چرب امگا 6 است. هنگامی که به صورت خارجی استعمال شود، می تواند به افزایش تولید سلول کمک کند، که منجر به پوست و موی سالم تر می شود. به همین دلیل است که شما ممکن است متوجه آن شده یاشید که در میان لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات زیبایی با کیفیت، روغن آرگان اغلب گنجانده شده است.
روغن آرگان می تواند در هر دو لوازم آرایشی و آشپزی برای بهبود همه چیز از ظاهر پوست تا سلامت قلب استفاده شود.

روغن آرگان

معرفی 17 خواص روغن آرگان اصل

 

1- درمان آکنه

تری ترپنوئیدها به طور طبیعی در روغن آرگان یافت می شوند و مزایای سلامتی شگفت انگیزی برای پوست ارائه می کنند، از جمله درمان آکنه ملایم و بهبود زخم های مرتبط با آکنه. همچنین در مطالعات اثبات شده که موجب کاهش سطح چربی پوست در افراد دارای پوست چرب، کاهش چربی و بهبود ظاهر کلی می شود.
همان طور که روغن آرگان حاوی مقدار بالایی لینولئیک اسید است، به کاهش التهاب ناشی از آکنه کمک می کند و به درمان سلول های پوستی آسیب دیده کمک می کند. اگر از آکنه رنج می برید، می توانید از آن به عنوان بخشی از دستورالعمل استفاده از تونر استفاده کنید. این روغن کمک می کند تا به پوست شما درخشش دهد و با جوش ها مبارزه کند. ساده است، در یک لیوان آب جوش یک کیسه چای سبز بیاندازید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. کیسه چای را بردارید و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد. 2 تا 4 قطره روغن آرگان و یک قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. از آن برای بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب سازی استفاده می کنید.
برای ناحیه های سرسخت، چند قطره روغن آرگان را روی کف دست خود بریزید و به آرامی آن را روی پوست بمالید.

2- مبارزه با آماس پوست

اگزما یا درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی رایج است که با لکه های ملتهب و خارش دار توصیف می شود و همانطور که روغن آرگان به خوبی برای کاهش جوش و احساس خارش بسیار موثر شناخته شده است، می تواند التهاب های پوستی (dermatitis flare-ups) را با آبرسانی پوست به حداقل برساند، به طوری که می تواند عملکرد محافظتی خود را بهتر انجام دهد. روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند اولئیک اسید، لینولئیک اسید و اسیدهای چرب امگا 3 است تا به حفظ رطوبت در پوست و حفظ سلامت سلول کمک کند.
روغن آرگان همچنین حاوی ویتامین E است که دارای خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی است که به آن کمک می کند با اثرات مضر رادیکال های آزاد که یکی از علل اولیه مشکلات پوستی مانند اگزما هستند مبارزه کند. همچنین ترکیبات ضد التهابی آن به کاهش تورم کمک می کند.

3- کاهش پیری زودرس

همانطور که گفته شد، روغن آرگان حاوی مقادیر بالای اسید های چرب است، در واقع، حاوی تقریبا 80 درصد اسید های چرب است که به طور شگفت انگیزی نشانه های پیری زودرس را از بین می برد. به همین دلیل است که مراکشی ها از آن برای جلوگیری از پیری زودرس و نشانه های آن استفاده میکنند، مانند خطوط لبخند اطراف چشم و چین و چروک ها. استفاده منظم از روغن آرگان اثبات شده است که عمق و شدت چین و چروک ها را کاهش می دهد و همچنین لکه های سنی را با بازگرداندن خاصیت ارتجاعی جوانی پوست و افزایش میزان بازسازی سلول های پوستی سالم، محو کند.
در یک مطالعه سال 2007 از دانشکده پزشکی دانشگاه بیمارستان عمومی پزشکی وین در اتریش، گروهی که از روغن آرگان به عنوان بخشی از مراقبت از پوست منظم خود برای 30 روز استفاده کردند، هیدراسیون پوست آنها در مقایسه با گروه دارونما به طور قابل توجهی بهبود یافت. از آنجائی که فقدان رطوبت یکی از دلایل اصلی پیری پوست است، نتایج قابل توجه است. هنگامی که پوست هیدراته می شود، کلاژن کمتری از دست می دهد و از عناصر مانند خورشید، گرما، سرما و باد محافظت می شود. تحقیقات دیگر در مورد زنان یائسه در سال 2014 نشان داد، پس از اینکه شرکت کنندگان مقدار کمی روغن آرگان را هر شب برای دو ماه مصرف کردند، بهبود قابل توجهی را در توانایی پوست در حفظ آب تجربه کردند. حتی قابل توجه تر ازآن، این بود که محققان دریافته اند پوست می تواند آب بیشتری را بدون خشک شدن از دست بدهد، به این معنا که این فقط یک اثر زیبایی نبود،بلکه تغییر عمیق واقعی در سطح سلولی بود.

4- جوش های اصلاح (Razor Bumps)

جوش های اصلاح نه تنها ناخوشایند هستند، آنها ناراحت کننده و گاهی حتی دردناک هستند. روغن آرگان می تواند سبب تسکین و درمان جوش های اصلاح در مردان و زنان شود، پس از اصلاح پاها و خط بیکینی (مایوی زنانه)، و یا صورت خود. فقط چند قطره روغن را در کف دست خود گرم کنید و به آرامی آن را در ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. شما همچنین متوجه میشوید که تعداد موهای درون روییده نیز کاهش می یابد.

5- حفاظت از آسیب زیست محیطی

همانطور که گفته شد، روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند به محافظت از پوست، مو و ناخن ها از آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک کند. یک مطالعه 2013 منتشر شده در پزشکی جایگزین تکمیلی مبتنی بر شواهد نشان می دهد که چگونه روغن آرگان سرعت ریکاوری از آسیب را بهبود می بخشد. ملانین یک رنگ دانه در پوست است که از ما در برابر اشعه UV محافظت می کند و برای پوست سالم،حیاتی است. اگر شما خیلی زیاد یا خیلی کم داشته باشید، می تواند منجر به انواع مشکلات پوستی و حتی منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان شود. روغن آرگان یک مهار کننده بیوسنتز ملانینی انتخابی است، که بدین معنی است که می تواند سلول های پوستی را که ملانین بیش از حد دارند، به حالت نرمال بازگرداند، که شما را سالم و ایمن از اشعه UV نگه می دارد. در واقع استفاده از روغن آرگان برای پوست آسیب دیده در اثر UV، می تواند لکه های خورشید را از بین ببرد و پوست سفت و خشک را که در نتیجه قرارگرفتن بیش از حد اشعه UV است را با افزایش بازسازی سلول های سالم، بهبود بخشد.

6- بهبود ظاهر پوست

حتی اگر شما مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما، چین و چروک و جای زخم را نداشته باشید، می توانید از روغن آرگان برای بهبود ظاهر پوست خود استفاده کنید و آن را نرم و لطیف کنید. ساپونین های موجود در روغن آرگان باعث می شوند توانایی بازسازی سلول های پوستی را مجددا فعال سازند و بزرگترین و مهم ترین ارگان بدن را سالم و قوی نگه دارند.

7- کاهش کلسترول مضر

روغن آرگان آشپزی، هنگامی که به عنوان یک جایگزین برای سایر روغن های کمتر سالم در رژیم غذایی استفاده شود، می تواند به کاهش سطح کلسترول بد کمک کند. ترکیب منحصر به فرد استرول های گیاهی موجود در روغن -شوتنول (schottenol) و اسپینسترول (spinasterol) – در واقع جذب کلسترول بد را از داخل دستگاه روده مسدود می کند.
روغن آرگان یکی از ثروتمندترین منابع اسیدهای چرب امگا و استرول های گیاهی است که کلسترول را تنظیم می کنند. در حالی که این اسیدهای چرب سالم را می توان در روغن های گیاهی و ماهی یافت، تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب ضروری گیاهان دو برابر مؤثرتر از روغن ماهی هستند.

8- تسکین التهاب مفصل و روماتیسم

این روغن برای التهاب مفصل یا روماتیسم، بسیار مفید است. فلاونوئیدها موجود در روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی قوی هستند که می توانند برای درمان مشکلات داخلی و خارجی، از جمله کاهش درد و تورم آرتروز استفاده شوند. روغن آرگان حاوی سطح بالایی از تری ترپنوئید ها است، به طور خاص بوتیروسپرمول (butyrospermol) ، که مهم هستند، ترکیبات فعال بیولوژیکی که به خوبی بخاطر مزایای ضد التهابی شان شناخته شده اند.محتوای لینولئیک اسید بالای آن موجب افزایش تولید پروستاگلاندین ها میشود که همچنین به شرایط روماتولوژیکی کمک می کند.
برای از بین بردن درد عضلات و مفاصل، چند قطره روغن آرگانی خالص راروی پوست خود در ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

9- کمک به هضم

روغن ارگان روغن با درجه آشپزی حاوی ترکیبات ارگانیک است که هنگام افزودن به غذا باعث افزایش غلظت پپسین در اسید معده بدن می شود، بنابراین هضم را بهبود می بخشد. پپسین یک آنزیم مهم در اسید معده است که پروتئین موجود در گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی را هضم می کند. هضم بهتر به معنای انرژی بیشتر، گرسنگی کمتر، کاهش وزن و در نهایت بدن سالم تر است.

10- مبارزه با سرطان

مطالعات زیادی در مورد توانایی روغن آرگان برای مبارزه با سرطان و سایر بیماری ها صورت گرفته است. سطح بالای آنتی اکسیدان ها در روغن به محافظت پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند، که می تواند منجر به سرطان پوست شود. همچنین مطالعاتی در مورد قدرت درمان روغن آرگان در برابر سرطان های روده بزرگ و مثانه، سرطان پروستات و همچنین رشد سرطان در سراسر بدن صورت گرفته است، که ممکن است از عفونت یا التهاب ایجاد شود. قدرت درمان روغن آرگان به پیری پوست و معالجه سرطان ختم نمی شود.

11- جلوگیری از ترک های پوستی

این روغن شگفت انگیز همچنین می تواند برای جلوگیری از ترک های پوستی ناشی از بارداری، رشد بالغ باسن و سینه و یا افزایش سریع وزن با نرم یا سفت شدن پوست استفاده شود. با کمک به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و هیدراته نگه داشتن آن، عمل می کند و باعث می شود که ترک های پوستی کمتر شکل گیرند. چند قطره در کف دستان خود گرم کنید و به آرامی آن را بر روی ناحیه هایی مانند باسن، ران، و شکم مالش دهید، جایی که آنها ایجاد شده اند.

12- درمان موخوره

روغن آرگان هنگامی که برای مو استفاده شود، با پوشش ساقه مو مانع از خشک شدن و آسیب زیست محیطی می شود. روغن رطوبت مو را حفظ می کند و مو دارای حالت پرواز را صاف می کند، که موجب می شود موها قابل کنترل و کمتر مستعد شکست باشند، در اثر شانه کردن و مدل دار کردن. روغن آرگان همچنین می تواند به حفظ رنگ کمک کند مانند حنا و آم لا، و مدت زمان بین رنگ کردن مو را افزایش می دهد. روغن آرگان غنی از ویتامین E است، که مو را تغذیه می کند، موخوره را درمان می کند و درخشندگی و ظاهر سالم مو را افزایش می دهد.
شما می توانید آن را به عنوان یک حالت دهنده مو بدون نیاز به آبکشی (leave in conditioner) برای کمک به درمان موخوره و همچنین جلوگیری از فر شدن و حالت پرواز مو استفاده کنید. با چند قطره روغن شروع کنید و آن را در کف دست خود گرم کنید، سپس با انگشتان دست آن را در سراسر موهایتان پخش کنید. به انتهای موها بیشتر توجه کنید. پس از آن، یک قطره دیگر را به انگشتان خود اضافه کنید و آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. افراد بسیاری با استفاده از این روش مزایای فوری را تجربه کرده اند. این روغن به طور باور نکردنی موجب افزایش درخشندگی و براقیت، کاهش فر شدن و نرم تر و قابل کنترل تر شدن مو می شود.

13- درمان مو خشک و شکننده

علاوه بر استفاده از روغن آرگان به عنوان یک حالت دهنده مو بدون نیاز به آبکشی (leave in conditioner) برای درمان موخوره و جلوگیری از فر شدن مو، اگر موهای شما خشک و شکننده باشد، می توانید از آن را به عنوان یک نرم کننده عمیق در طول شب استفاده کنید تا موهای شما نرم و مرطوب شود. برای انجام این کار، 5 تا 10 گرم در کف دستان خود را گرم کنید و سپس آن را روی پوست خود ماساژ دهید. به مالش در سراسر موهایتان ادامه دهید، تمام مو تا انتها، و سپس موهای خود را به بالا بپیچید و کلاه دوش را روی آن قرار دهید. کلاه دوش کمک میکند تا حرارت طبیعی بدن خود را حفظ کنید، به طوری که روغن به موهای شما نفوذ می کند، و همچنین کمک می کند که روبالشتی شما روغنی نشود. صبح، به سادگی مثل همیشه موهای خود را بشویید، خوب آبکشی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام باقی مانده های روغن شسته شده است.
یک بار در هفته تکرار کنید، یا اگر شوره سر یا پوست سر خشک دارید، این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا مشکل حل شود.

14- محافظت از موهای شما در برابر مدل دار کردن حرارتی

بر خلاف بسیاری از روش های مدل دار کردن مو که به علت مواد شیمیایی موجود می توانند باعث ایجاد آسیب مو در دراز مدت شوند، روغن آرگان به غنی سازی مو و تغذیه آن با مواد مغذی برای بهبود آسیب کمک می کند. قبل از استفاده از هر گونه ابزار آرایشی، از 2 تا 3 قطره روغن آرگان استفاده کنید. سپس از یک برس یا شانه استفاده کنید تا به طور مساوی در تمام موهایتان از ریشه تا نوک پخش شود، تا موها با روغن پوشانده شوند و از آسیب گرمایی محافظت شوند.

15- درمان ریزش مو

بسیاری از مردان و زنان از ریزش مو رنج می برند. در حالی که بسیاری از آنها فکر می کنند که یک حالت مردانه یا زنانه است، 40 درصد از زنان آمریکایی آن را تجربه می کنند. هنگامی که شما در ابتدا متوجه شدید که موهای بیشتری در حمام، وان حمام و برس خود از دست میدهید، آن را نادیده نگیرید، با روغن آرگان آن را درمان کنید. مصرف روغن سه بار در هفته به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و حتی با درمان پوست به رشد موهای جدید کمک می کند.
با اطمینان حاصل کردن از اینکه شما فولیکول های بیشتری نسبت به فولیکول های قابل شد از دست نمی دهید، عمل می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ریزش مو قابل مشاهده است. تعدادی از مطالعات در مورد تاثیر روغن بر روی رشد مو نشان می دهد که می تواند پوست سر را به دلیل محتوی مواد مغذی غنی خود، به تولید موی بیشتر تحریک کند. برخی از تحقیقات نیز نشان داده است که کمک می کند تا موها سریعتر در یک دوره کوتاه تر رشد کنند.
برای استفاده از روغن آرگان برای درمان ریزش مو، چند قطره روغن را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و با استفاده از یک حرکت دایره ای آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. از خط جلوی مو شروع کنید و مسیر را به پشت و دو طرف سر ادامه دهید. ماساژ روغن را به مدت 15 دقیقه ادامه دهید تا روغن کاملاً نفوذ کند و به تحریک جریان خون به سر و فولیکول مو کمک کند. این کار را سه بار در هفته انجام دهید و شما متوجه خواهید شد که موهای کمتری در وان وجود دارد و بهبود در بافت، ضخامت و طول مو متوجه خواهید شد.

16- تقویت ناخن

روغن آرگان هنگامی که به ناخن های دست و پا مالیده می شود، با توجه به سطح بالایی ویتامین E خود به طور طبیعی به تقویت ناخن های سالم و قوی تر کمک کند.ویژگی های ضد باکتری و ضد التهابی روغن آرگان نیز ممکن است به مبارزه با عفونت ناخن و پوست مرتبط با سلامت ضعیف ناخن کمک کند. این روغن یک مرطوب کننده عالی غیر چرب برای ناخن ها و پوست است. برای استفاده از آن، ابتدا مطمئن شوید که تمام لاک ناخن ها را پاک کرده و سپس کاملا شستشو دهید. تنها یک قطره کوچک را روی هر ناخن یک بار قرار دهید و سپس آن را به کوتیکول و صفحه ناخن مالش دهید. تا زمانیکه تمام ناخن ها را تمام کنید، اجازه دهید که روی آنها بماند و سپس به طور کامل بشویید. روغن به حفظ سلامت ناخن ها کمک می کند، در حالی که برای جلوگیری از درد ریشه ناخن کوتیکول ها را مرطوب نگه می دارد.

17- درمان ترک و خشکی کف پا

پوست خشک و ترک خورده پاها یا پاشنه ها نه تنها ناراحت کننده هستند، بلکه می تواند باعث شود که شما بخواهید آنها را پنهان کنید، حتی زمانی که هوا گرم است و برای یک جفت صندل زیبا گریه کنید. خوشبختانه روغن آرگان می تواند کمک کند. چند قطره بر روی پای خود بمالید، توجه زیادی به مناطق خشن داشته باشید. اگر پوست شما بسیار خشک باشد، ممکن است نیاز به اضافه کردن کمی بیشتر داشته باشید تا کاملاً مرطوب شوند. پس از آن، آنها را نشویید. اجازه دهید روغن روی پاها بماند و آنها را با یک جفت جوراب بپوشانید تا نفوذ کنند. آنها را حداقل برای 30 دقیقه نگه دارید، اما در حالت ایده آل، یک شب. شما از ظاهر و احساس آنها در صبح شگفت زده خواهید شد!

 

روغن آرگان اصل را از کجا تهیه کنم؟

در حالی که روغن های آرگان ارزان قیمت بسیاری در بازار وجود دارد که ممکن است مزایای خیلی کمی برای سلامت شما داشت باشند، روغن آرگان 100٪ خالص و اصل واقعاً روغنی معجزه آساست. هنگامی که میخواهید از روغن آرگان برای اهداف موضعی مانند پوست یا مو استفاده کنید، شما باید به دنبال یک روغن تهیه شده با پرس سرد و بدون افزودنی باشید. روغن آرگان پرس سرد مرغوب Molivera Organics، بهترین گزینه برای مو، پوست، صورت و ناخن ها است. اگر میخواهید از روغن آرگان برای مزایای داخلی آن استفاده کنید، مهم است که یک روغن آرگان آشپزی را انتخاب کنید – مانند روغن آرگان آشپزی Dip & Scoop. مالتینا امکانی را برای شما فراهم کرده است تا بهترین مارک های روغن و شامپو آرگان اصل را از آمازون آمریکا خریداری کنید و 15 روز بعد درب منزل تحویل بگیرید. در واقع با خرید از مالتینا، شما محصول مورد نظرتون را از کمپانی اصلی که در آمازون آمریکا محصولاتش را به فروش میرساند، خرید میکنید.

 

معرفی 10 تا از بهترین مارک های روغن آرگان اصل در دنیا برای مو، پوست، صورت و ناخن

روغن آرگان به خاطر اثرات مرطوب کنندگی و توانایی آن در ترمیم موهای آسیب دیده شناخته شده است. علاوه بر این، دیگر مزایای روغن آرگان نیز شامل پاکسازی آکنه و بهبودی پوست ترک خورده و آسیب دیده است. با توجه به مزایای بسیاری که این روغن به ارمغان می آورد، بسیاری از مشتریان به دنبال خرید آن هستند. با این حال، عرضه آن محدود است. شما انواع مختلف روغن آرگان را در بازار پیدا خواهید کرد، اما همه آنها روغن آرگان خالص نیستند. روغن هایی که حاوی روغن آرگان خالص نیستند، بهترین نتیجه را به شما نمی دهد، به این معنی که شما پول خود را در خرید هدر داده اید.

 

1) روغن آرگان ارگانیک مراکشی Viva Naturals

Viva Naturals صد در صد “طلای مایع” خالص است. این روغن با پرس سرد دانه های شیرین درخت مراکش بدست آمده است تا مواد مغذی ضروری و رنگ آن حفظ شود، به این معنی که 100٪ طبیعی است. این روغن بدون هگزان و افزودنی های ناخواسته است و از طرف دیگر رقیق شده نیست. حتی بهتر، دارای گواهینامه ارگانیک است و در بخش های ثالث تست شده است تا اطمینان حاصل شود که مصرف آن برای شما ایمن است. شما می توانید از این روغن برای صاف کردن طبیعی موهای فر استفاده کنید. دلیل آن این بخاطر خواص فوق العاده آبرسانی است که موجب درخشش موهای خشک و مرطوب می شود، حالت پرواز موها را برطرف می کند و موهای شکننده را ترمیم می کند. این روغن به عنوان منبع طبیعی آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب ضروری و ویتامین های A و E عمل می کند. بدین ترتیب، شما می توانید از آن را به صورت روزانه استفاده کنید تا درخشش و صافی را به مو و ناخن خود هدیه کنید.
بیشتر از همه، این است که شما می توانید به طور منظم از آن به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید، تا ظاهری سالم تر و پوستی جوان تر داشته باشید. این روغن حاوی عطر اضافه شده نیست، اما رایحه طبیعی خود را دارد. از این رو، می توانید مطمئن باشید که پس از استفاده آن، احساس ناخوشایندی نخواهید داشت.

ویژگی های برجسته
• با پرس سرد دانه های شیرین درخت مراکش بدست آمده است تا مواد طبیعی، رنگ و رایحه آن حفظ شود.
• رقیق نشده، بدون هگزان و افزودنی های ناخواسته.
• بدون عطر اضافه شده.
• منبع طبیعی آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و E و اسیدهای چرب ضروری.
• دارای گواهینامه ارگانیک USDA و تست شده در بخش های ثالث.

مزایا
• چرب نیست
• دارای بوی طبیعی
• افزودن درخشش به مو
• مرطوب کنندگی عالی نسبت به روغن های سنگین
• بطری بزرگ تر و ارزان قیمت
• بطری پمپی آن، استفاده را آسان می سازد.

معایب
• بوی آن بهترین نیست
• پمپ فشاری آن سفت است

روغن آرگان ارگانیک مراکشی Viva Naturals

خرید از آمازون

 

2) روغن آرگان ارگانیک ٪100 خالص Foxbrim

Foxbrim یکی از برند های روغن آرگان است، برای افرادی که روغن آرگان ارگانیک 100٪ خالص می خواهند. پرس سرد شده و تصفیه نشده است، به این معنی که مواد تشکیل دهنده، رنگ و عطر طبیعی خود را دارد. این روغن غنی از اسید های چرب و ویتامین E است که آن را یک مرطوب کننده عالی می سازد. شما می توانید از آن به عنوان یک حالت دهنده بدون نیاز به آبکشی (leave-in conditioner) استفاده کنید تا فر انتهای موها را صاف کنید، موهای خود را تغذیه و تقویت کنید و همچنین موهایتان را به درخشش تشویق کنید. بیشتر به این است که شما می توانید آن را بر روی صورت خود را به عنوان یک مرطوب کننده روزانه استفاده کنید.
علاوه بر موارد قبل، شما می توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده روزانهبرای روی صورت خود استفاده کنید. حتی بهتر، شما می توانید از برای کاهش قرمزی آکنه و یا درمان اگزما و پسوریازیس استفاده کنید، زیرا خواص ضد التهابی دارد. این روغن همچنین می تواند به عنوان یک روغن قبل از اصلاح و همچنین یک مرطوب کننده طبیعی لب استفاده شود. علاوه بر این، به پوست دارای سوء تغذیه در آبرسانی کمک کند، که آن را یک افزدنی عالی برای استفاده یوی بدن می سازد.
در از بین بردن ترک های پوستی، ترمیم جای ترک زخم ها، ناخن ها و کوتیکول ها عالی عمل می کند. هنگامی که شما آن را دریافت می کنید، می توانید مطمئن باشید که یک محصول ایمن و دارای گواهی USDA برای بدن خود تهیه کرده اید. روغن در یک بطری تیره 60 میلی لیتری قرار دارد که از آن در برابر نور مستقیم آفتاب محافظت می کند.

ویژگی های برجسته
• یک بطری تیره 60 میلی لیتری برای محافظت در برابر نور مستقیم آفتاب
• بدون عطر و افزدنی اضافه شده
• دارای گواهی USDA
• غنی از ویتامین E، اسیدهای چرب، و آنتی اکسیدان ها
• پرس سرد شده برای حفظ مواد تشکیل دهنده، رنگ و عطر طبیعی

مزایا
• به راحتی جذب می شود
• بافت نرمی دارد
• بوی آن فوراً از بین می رود
• با یک قیمت مناسب عرضه می شود
• پوست را مرطوب نگه می دارد
• سبک است و احساس چربی نمی کنید
• حاوی عطر اضافه شده نیست
• کاربردهای بسیاری دارد، از جمله بدن، ناخن، لب ها و صورت

معایب
• بوی آن جذاب نیست
• بستن سر بطری آسان نیست

روغن آرگان ارگانیک ٪100 خالص Foxbrim

خرید از آمازون

 

3) روغن آرگان خالص مراکش ArtNaturals

همچنین به عنوان “طلای مایع” شناخته شده است، این روغن راز ضد چین و چروک و ضد پیری است. این روغن با پرس سرد دانه های شیرین درخت مراکش بدست آمده است تا مواد مغذی ضروری و رنگ آن حفظ شود.
این روغن غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است، که آن را یک افزودنی عالی برای بازگرداندن دخشش و داشتن موهای براق و سالم است. همچنین کمک می کند تا پوست را نرم کند و فولیکول های مو را باز کند تا رشد مو را افزایش دهد.
به علاوه، به کاهش شوره سر کمک می کند و موهای ضعیف و آسیب دیده را تقویت می کند. همچنین پوست را هیدراته و احیا می کند، که شما را قادر به مبارزه با علائم پیری می کند.
از این رو، پس از استفاده مداوم از روغن، شما می توانید مطمئن باشید که یک پوست سفت و با ظاهری جوان خواهید داشت. این روغن همچنین برای استفاده کوتیکول و ناخن های حساس مناسب است، زیرا می تواند ظاهر خوب ناخن ها را بازگرداند.
مواد تشکیل دهنده آن را با استانداردهای 100٪ طبیعی arts naturals مطابقت دارد. علاوه بر این، فاقد پارابن و مواد زائد هست، که آن را برای استفاده ایمن می سازد.

ویژگی های برجسته
• با پرس سرد دانه های شیرین درخت مراکش بدست آمده است
• بسته بندی 118 میلی لیتری
• غنی از ویتامین E و آنتی اکسیدان ها
• فاقد پارابن و مواد زائد

مزایا
• چرب نیست
• بوی آن قوی نیست
• بافت نرمی دارد
• پوست را مرطوب می کند
• به سرعت جذب پوست و مو می شود
• طراحی بطری و قطره چکان باعث افزایش راحتی هنگام استفاده می شود

معایب
• بوی آجیل آن خوشایند نیست

روغن آرگان خالص مراکش ArtNaturals

خرید از آمازون

 

4) روغن آرگان ارگانیک مراکشی PURA D’OR

این روغن در آمریکا تولید می شود و با بالاترین استانداردهای تولید مطابقت دارد. این روغن 100٪ خالص و با پرس سرد درخت آرگان ماکشی تهیه شده است، در نتیجه مواد تشکیل دهنده طبیعی آن حفظ شده است. روغن شامل مواد افزودنی شیمیایی نیست، که آن را برای استفاده بر روی هر نوع پوست و مویی ایمن می سازد. علاوه بر این، دارای گواهی USDA است. از این رو، فاقد سولفات، پارابن ها، هر گونه آفت کش، عطر مصنوعی، گلوتن و یا موادی که باعث ایجاد واکنش با پوست شما می شود، هست. روغن برای استفاده پوست، مو، ناخن و صورتایمن است. به عنوان یکی از بهترین روغن آرگان برای صورت، دارای خواص ضد التهابی برای مبارزه با التهاب و درمان اگزما و پسوریازیس است. علاوه بر این، دارای خواص مرطوب کنندگی است. بدین ترتیب، به داشتن پوستی سالم و موهای درخشان کمک می کند زیرا در جهت تقویت سلول های پوست و مو عمل می کند. جدا از این، روغن در ارتقای رشد موی سالم موثر است. این به خاطر توانایی آن در ارائه مواد مغذی مورد نیاز به فولیکول های مو، در جهت رشد موی سالم و قوی است. به علت قدرت نرم کنندگی روغن آرگان، شما می توانید از آن برای احیای پوست خشک مزمن استفاده کنید. حتی بهتر، شما می توانید از آن برای کاهش نشانه های پیری استفاده کنید، زیرا می تواند خاصیت ارتجاعی را بازگرداند، و چین و چروک و خطوط چهره را کاهش دهد.

ویژگی های برجسته
• 100٪ خالص و تهیه شده با پرس سرد از درخت آرگان ماکشی
• گواهینامه ارگانیک USDA
• فاقد سولفات، پارابن ها، آفت کش، عطر مصنوعی
• خواص ضد التهابی برای مبارزه با التهاب
• دارای توانایی کاهش چین و چروک پوست، درمان پوست و کاهش لکه های صورت

مزایا
• به سرعت به پوست نفوذ می کند
• باقی مانده چربی به جا نمی گذارد
• بافت نرمی دارد
• درخشش به موها می دهد

معایب
• کلاهک پمپ در هنگام استفاده نشتی دارد و هنگامی که روغن در حال اتمام هست، استفاده از آن سخت است.

روغن آرگان ارگانیک مراکشی PURA D'OR

خرید از آمازون

 

5) روغن آرگان ارگانیک InstaNutural

این روغن 100٪ خالص و با پرس سرد درخت آرگان ماکشی تهیه شده است. این روغن برای استفاده ناخن ها، پوست سر خشک، موخوره و همچنین از بین بردن ترک های پوستی عالی است. یک مرطوب کننده عالی است، از این رو برای استفاده به عنوان یک حالت دهنده بدون نیاز به آبکشی مناسب است و موهای شما را در برابر شکستگی محافظت می کند. برای ناخن ها نیز عالی عمل می کند، از آنجا که کوتیکول ها را مرطوب می کند، ناخن های ضعیف و شکننده را ترمیم کنید. علاوه براین، برای استفاده روی پوست عالی است، زیرا به عمق منافذ نفوذ می کند و پوست خشک، پوست انداخته و آسیب دیده را آبرسانی می کند. این روغن دارای گواهینامه USDA و ECOCERT است، تا اطمینان حاصل کند که استفاده از آن در أنواع پوست ها ایمن است. همچنین فاقد مواد شیمیایی، عطرهای مصنوعی یا مواد نگهدارنده است. در نتیجه، هنگامی که پوست شما را آبرسانی و نرم می کند، به طور طبیعی عمل می کند.

ویژگی های برجسته
• 100٪ خالص و تهیه شده از پرس سرد درخت آرگان ماکشی
• دارای گواهینامه USDA و ECOCERT
• بدون مواد شیمیایی، مواد نگهدارنده یا عطر اضافه شده

مزایا
• سنگین و چرب نیست
• به خوبی جذب پوست می شود
• شما به مقدار زیادی از آن نیاز ندارید
• مناسب برای پوست حساس
• بو دارد، اما نه خیلی قوی

معایب
• فشار دادن دکمه پمپ آن سخت است

روغن آرگان ارگانیک InstaNutural

خرید از آمازون

 

6) روغن آرگان خالص مراکشی Majestic

این روغن %100 طبیعی با پرس سرد دانه های درخت مراکشی بدست آمده است. در نتیجه، ترکیبات، بو و رنگ طبیعی دارد. روغن آرگان خالص مراکشی Majestic جهت استفاده برای ریش، مو، صورت، ناخن، و کوتیکول ها عالی است. این روغن غنی از اسید های چرب، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است. بدین ترتیب، برای مرطوب سازی پوست، ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده و شکننده ایده آل است. علاوه بر این، برای کاهش نشانه های پیری مناسب است. این به خاطر توانایی آن در سفت کردن پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک ها است. شما همچنین می توانید از آن برای ارتقای سلامت لب ها و پاشنه ها استفاده کنید.

ویژگی های برجسته
• بطری تیره 118 میلی لیتری برای محافظت از آن در برابر نور خورشید.
• رنگ کم رنگ الی زرد طلایی با بوی آجیل
• غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی، ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری است.
• 100٪ بدست آمده با پرس سرد دانه های درخت مراکشی
• یک قطره چکان شیشه ای برای سهولت استفاده

مزایا
• به راحتی در پوست جذب می شود
• به خاطر قطره چکان شیشه ای، استفاده از آن ساده است
• باقی مانده چربی به جا نمی گذارد
• بافت نرمی دارد
• دست ها و صورت را نرم می کند
• برای مدت طولانی باقی می ماند

معایب
• قطره چکان مقدار زیادی روغن در خود نگه نمی دارد

روغن آرگان خالص مراکشی Majestic

خرید از آمازون

 

7) روغن آرگان درمانی One N’ Only

به عنوان یکی از بهترین روغن آرگان برای رشد مو، این روغن برای بازسازی و تغذیه موهای آسیب دیده مناسب است. این روغن می تواند موهای شما را از آسیب های ناشی از ابزار هایگرمایی و محیط زیست محافظت کند. این روغن غنی از امگا 6، اسید های چرب ضروری و ویتامین E است، زیرا از درخت آرگان گرفته شده است. در نتیجه، کوتیکول های مو را نرم می کند، ضمن اینکه پوست را برای رشد بیشترموهای تغذیه شده، هیدراته می کند. علاوه بر این، غیر چرب و بدون الکل است. از این رو، برای استفاده شما ایمن است، در حالی که پس از اعمال، ظاهر چرب و روغنی را به جا نمی گذارد. با استفاده از این روغن، شما می توانید مطمئن باشید که فر موها صاف می شود و موهایی براق و قابل کنترل نصیبتان خواهد شد. به علاوه، هنگامی که شما ازآن را در طولانی مدت استفاده می کنید، به حفاظت مو از اشعه UV کمک می کند و همچنین به کاهش موخوره کمک می کند.

ویژگی های برجسته
• غنی از امگا 6، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E
• گرفته شده از درخت آرگان
• غیر چرب و بدون الکل

مزایا
• چرب نیست
• مو را نرم می کند
• بوی فوق العاده ای دارد
• به سرعت در پوست جذب می شود
• نیازی نیست که از مقدار زیادی از آن را استفاده کنید

معایب
• به دلیل بسته بندی، استفاده از آن موجب کثیف کاری می شود

روغن آرگان درمانی One N’ Only

خرید از آمازون

 

8) شامپو روغن آرگان Pure Body Naturals

Pure Body Naturals از دانه های درخت آرگان مراکشی گرفته می شود. این شامپو کمک می کند تا موهای خود را بدون چرب شدن، نرم، لطیف و براق نگه دارید.
روغن حاوی جوجوبا و آووکادو است، که باعث تغذیه عمیق و ترمیم مو می شود. از این رو، شما می توانید از روغن برای احیای موهای شکسته استفاده کنید.
علاوه بر این، حاوی وانیل و عسل طبیعی است. آن ها افزوده شده اند تا یک رایحه تازه ایجاد کنند، تا بوی روغن را قابل تحمل سازند. به علاوه حاوی بادام است.
با دارا بدون جوجوبا موجب تسکین پوست سر ملتهب و خارش دار می شود، به وسیله ارائه ویتامین دی و الین گلیسیرید و لینولئیک اسید به آنها. بدین ترتیب، به درمان شوره سر و پوست سر خشک کمک می کند. روغن حاوی ویتامین های A، B1، B2، D و E و همچنین آنتی اکسیدان ها است، به خاطر روغن آووکادو، دانه کاملیا و هسته هلو اضافه شده. این محصول غیر آلرژی زا و فاقد سولفات است، برای اطمینان از اینکه استفاده آن برای اشخاص با پوست حساس ایمن است.

ویژگی های برجسته
• استخراج شده از دانه های درخت آرگان مراکشی
• حاوی جوجوبا و آووکادو برای تغذیه موهای آسیب دیده
• حاوی وانیل و عسل طبیعی، برای ایجاد یک رایحه تازه
• حاوی بادام برای تسکین پوست ملتهب و خارش دار
• غنی از ویتامین های A، B1، B2، D و E و آنتی اکسیدان ها
• غیر آلرژی زا و فاقد سولفات، برای استفاده در انواع مختلف پوست

مزایا
• بوی شگفت انگیزی دارد
• سنگین یا چرب نیست
• مو را نرم و براق می کند
• به از بین بردن شوره سر کمک می کند
• کف زیادی درست می کند

شامپو روغن آرگان Pure Body Naturals

خرید از آمازون

 

9) روغن آرگان مراکشی RejuveNaturals

با وجود اینکه این محصول در پایین فهرست ما قرار دارد، یکی از بهترین روغن های آرگان برای صورت است. این محصول یک روغن آرگان پرس سرد شده خالص است، که به معنی آن است که بو، رنگ و یا مواد تشکیل دهنده آن تغییر نکرده است. از این رو، برای انواع مختلف پوست مناسب است، زیرا که هیچ یک از مواد تشکیل دهنده آن به پوست شما واکنش نشان نمی دهد. این روغن برای اطمینان از اینکه 100٪ طبیعی و ایمن برای استفاده است، دارای گواهینامه USDA و EcoCert می باشد.
شما می توانید آن را برای صورت، مو، پوست و ناخن استفاده کنید. این روغن پوست را با مواد طبیعی ضد پیریتغذیه می کند، مانند ویتامین A و E، که به شما اجازه می دهد یک پوست جوان تر و پر طراوت برای مدت طولانی داشته باشید. به علاوه، به تسکین التهاب کمک می کند. از این رو، شما می توانید از آن برای پوست صورت خارش دار به منظور کاهش اگزما و آکنه استفاده کنید. علاوه بر این، شما می توانید از آن برای حالت دادن موهایتان استفاده کنید. این روغن حاوی ویتامین A و E و همچنین آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب امگا 6 و لینولئیک اسید است. این محصول کمک می کند تا موهای خود را از آسیب های ناشی از گرما محافظت نمایید، در حالی که همچنین به رفع وز، موخوره و حالت پرواز موها کمک می کند.

ویژگی های برجسته
• روغن آرگان پرس سرد شده 100٪ خالص
• گواهینامه USDA و EcoCert
• غنی از ویتامین A و E، اسیدهای چرب امگا 6، ضد اکسیدان و لینولئیک اسید .
• فاقد پارابن ها، عطر، نگهدارنده ها و الکل.

مزایا
• سبک است و چرب نیست
• بر روی پوست و مو، نرم است
• به سرعت جذب می شود
• بوی ضعیفی دارد
• برای طولانی مدت
• اسپری به خوبی کار می کند

وغن آرگان مراکشی RejuveNaturals

خرید از آمازون

 

10) روغن آرگان خالص Poppy Austin

این یک روغن آرگان ارگانیک 100٪ خالص است. این روغن با پرس سرد دانه های آرگان ارگانیک پایدار تهیه شده است، که باعث می شود ترکیبات طبیعی، بوی و رنگ آن حفظ شود. این روغن محتوی هر محصول اضافه شده ای نیست، در حالی که هیچ چیزی از آن حذف نشده است. از این رو، دارای خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی خوبی است که باعث می شود یکی از بهترین برند های روغن آرگان باشد. این روغن به سرعت در پوست و پوست سر جذب می شود تا پوست خشک را مرطوب سازد. همچنین موهای وز و مشکل دار را هیدراته می کند، در حالی که موهای آسیب دیده و شکننده را نیز ترمیم می کند. این روغن برای استفاده در تمام انواع پوست مناسب است، زیرا که فاقد پارابن ها، رنگ های اضافه شده، عطرها یا پرکننده ها است. به خاطر غنی بودن آن در اسید های چرب ضروری، ویتامین E و آنتی اکسیدان های طبیعی، در جهت مرطوب سازی پوست عمل می کند. به علاوه، دارای خواص ضد التهابی است که آن را برای درمان اگزما و پسوریازیس ایده آل می سازد. برای پوستی جوان و درخشان، شما می توانید روغن را روی پوست استفاده کنید. حتی بهتر، شما می توانید آن را روی ناخن ها، پاشنه ها و لب های آسیب دیده استفاده کنید.

ویژگی های برجسته
• روغن آرگان ارگانیک 100٪ خالص
• غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی، اسید های چرب ضروری و ویتامین E
• فاقد رنگ ها، عطر ها یا پارابن های اضافه شده است.

مزایا
• بافت نرمی دارد
• سبک است و چرب نیست
• نیازی نیست که شما مقدار زیادی از آن را مصرف کنید
• موها را نرم، صاف و درخشان می سازد.

معایب
• بسیار گران قیمت

 

روغن آرگان خالص Poppy Austin

خرید از آمازون

 

عواملی که باید در انتخاب روغن آرگان اصل در نظر بگیریم

• بررسی مواد تسکیل دهنده

روغن آرگان خوب برای رشد مو و صورت باید 100٪ روغن آرگان باشد. اطمینان حاصل کنید که بطری روغن خریداری شده دارای برچسب 100٪ روغن آرگان یا 100٪ آرگانیا اسپینوزا است. روغن نباید رقیق شده باشد و یا بازدارنده، عطر و پرکننده به آن اضافه شده باشد. علاوه بر این، باید یک برچسب داشته باشد که قید کرده باشد، “پرس سرد شده، 100٪ خالص، گواهی ECOCERT و گواهی USDA”. این بررسی اطمینان حاصل می کند که روغن شما 100٪ طبیعی است و از طریق فرایند ها رنگ، بو و یا مواد تشکیل دهنده آن دستکاری نشده است.

• بررسی بسته بندی

بسته بندی روغن آرگانی که شما می خواهید خریداری کنید چیست؟ توجه داشته باشید که روغن آرگان مستعد اکسیداسیون است و نباید مستقیماً در معرض نور خورشید باشد.
به عنوان مثال، تولید کنندگان واقعی برای جلوگیری از تماس مستقیم با نور خورشید، روغن را در ظروف تیره بسته بندی می کنند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که روغن در یک بطری تیره است، همچنین می تواند کهربایی، سبز یا آبی باشد.

• عطر و رنگ

اگر شما می خواهید یک برند روغن آرگان ایده آل خریداری کنید، بوی روغن آرگان باید یک ایده را به شما بدهد. برند های واقعی و اصل باید یک بوی ملایم و آجیل مانند داشته باشند، که برای افراد با حس بویایی قوی می تواند کاملا قابل توجه باشد.
با این حال، هنگامی که روغن به پوست شما جذب می شود، بوی آن می رود. علاوه بر این، رنگ روغن باید یک رنگ طلایی کم رنگ باشد.
اطمینان حاصل کنید که روغنی که تهیه می کنید زرد کم رنگ نباشد، زیرا می تواند نشانه ای باشد که با روغن های دیگر مخلوط شده است.

• بافت

اگر شما یک روغن آرگان درجه یک می خواهید، آن روغن نباید بیش از حد غلیظ باشد و در عین حال نباید بیش از حد رقیق باشد.
علاوه بر این، پس از استفاده نباید چرب باشد، در حالی که پس از استفاده از آن نباید احساس لغزندگی طولانی داشته باشد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که روغن شما چرب نیست و به سرعت به پوست شما جذب می شود.

• قیمت

در نهایت، به قیمت نگاه کنید. توجه داشته باشید که روغن آرگان اصل به علت فرآیند تولید طولانی، ارزان نیست. بنابراین، نسبت به فروشندگانی که ممکن است محصول را با قیمت پایینی ارائه دهند، محتاط باشید. پس برای تهیه محصولی ایمن و داشتن اطلاع از محدوده قیمت، بر اساس مقدار و مواد تشکیل دهنده نگاهی به قیمت های روغن آرگان که در همین صفحه به شما معرفی کردیم بیاندازید.

 

پیشنهاد مالتی

توصیه بر این است که روغن آرگان ارگانیک مراکشی PURA D’OR را امتحان کنید، زیرا ویژگی هایی که یک روغن آرگان عالی باید داشته باشد، را دارد. این روغن آرگان 100٪ خالص است و از طرف دیگر فاقد مواد نگهدارنده، هگزان و آب است. این روغن همچنین دارای یک عطر طبیعی و گواهینامه های مورد نیاز برای اطمینان از اینکه برای شما ایمن است، می باشد. از این رو، دارای بالاترین ارزش نسبت به پولی است که میپردازید و بسیاری از مشتریان مالتینا از خرید این محصول راضی بوده اند. پس حتماً آن را امتحان کنید.