آیا بزرگ ترین فروشگاه ساعت مچی مردانه در دنیا را می شناسید؟

 

فهرست مطالب

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی مردانه

ساعت های مچی دیگر تنها یک وسیله برای نشان دادن زمان نیستند. این ابزار دوست داشتنی و کاربردی می تواند صبح ها شما را از خواب بیدار کند. با کرونومتر و زمان سنج هایی که دارد در موقعیت های مختلف به کارتان بیاید.  در حمام یا زیر سطح آب در کنارتان باشد و یا حتی در هنگم رانندگی میزان سرعت را برای تان اندازه گیری کند.سالانه میلیون ها ساعت از برندها و مارک های شناخته شده یا تازه کار و محلی وارد بازار فروش شده و برای کسب محبوبیت با هم رقابت می کنند.همین موضوع گاهی خرید ساعت مچی را سخت تر می کند. در بین شمار زیادی از ساعت ها با رنج قیمت متفاوت، امکانات متنوع و کارایی های مختلف، شاید خرید برای تان کمی سخت باشد.
با این حال ما امروز اینجا هستیم تا یک راهنمای جامع برای خرید ساعت مچی مردانه را به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید.

برای خرید ساعت مچی مردانه فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می توانید به آن توجه کنید:

ضخامت کیس (هر چه کوچکتر بهتر) اندازه تاج (بهتر است کوچک باشد)، کیفیت چرم، مقاومت نسبت به آب و سبک ساعتی که مورد نیازتان است از جمله مواردی است که قبل از خرید ساعت باید به آن ها توجه کنید.
همچنین اگر یک flying watch می خواهید باید به دنبال یک تاچ بزرگ باشید، ساعت هایی که زیردایل های مختلف دارند بهتر است قابلیت دیده شده در نور کم را داشته باشند، برای ساعت رانندگی نیز مهم ترین فاکتور یک سنسور کاملا کارامد است.

ساعت مچی مردانه

راهنمای خرید ساعت مچی:

با این حال برای خرید ساعت مچی مردانه در هر سبکی 4 فاکتور وجود دارد که تقریبا همیشه به کار می آید.

1- اینکه مارک های سوئیسی معمولا قابل اطمینان ترین و بهترین ساعت ها هستند.

2- در درجه دوم باید به لبه ساعت توجه کنید. اگر ساعت لبه های تیزی دارد احتمالا ساعت به درستی طراحی یا پرداخت نشده است. این خود یک نشانه از یک محصول ضعیف است.

3- سومین فاکتور مقاومت ساعت نسبت به آب است. بهترین ساعت های مچی آن هایی هستند که برای شنا مناسب می باشند. حتی اگر سالی یک بار هم به استخر نمی روید مطمئن شوید که ساعت تان قبلا این کار را کرده است! ساعت هایی که در حداقل عمق 50 متری تست شده و تحت فشار قرار گرفته اند بیشتری مقاومت را نسبت به رطوبت و خیس شدن های احتمالی در طول روز دارند.

4- آخرین فاکتور هم در خصوص شیشه ساعت است. زیباترین و بهترین ساعت ها هم زیر یک شیشه شکسته یا پر از خش به چشم نمی آیند. بهتر است شیشه ساعت از یاقوت کبود با ضخامت کم ساخته شده باشد.

کالیبر ساعت مچی

اولین گام برای خرید ساعت مچی مردانه شناخت کالیبرها و آگاهی در خصوص مزایا و معایب آن هاست. کالیبر یا جنبش ساعت مچی در واقع قلب یا موتور ساعت است که آن را به حرکت درمی آورد. در کل یه نوع کالیبر برای ساعت مچی وجود دارد. کوارتز، مکانیکی و اتوماتیک

جنبش مکانیکی:
موتور ساعت مچی مکانیکی درواقع یک قطعه فلز سیم پیچ شده است که نیروی خود را از حرکات دست شما تامین می کند.
ساعت مکانیکی نیازی به باتری ندارد. همچنین یک سیستم مکانیکی خودکار است که هرچند به چشم نمی آید اما مهم ترین ویژگی و جذابیت آن هاست در مقابل این ساعت ها باید حداقل برای چند ساعت در روز استفاده شوند وگرنه از کار می افتند. دقت این ساعت مچی 99.9 درصد است.
به عبارتی به اندازه 1 ثانیه در روز ممکن است زمان را اشتباه نشان دهد. به همین علت است که اگر به دقت ساعت اهمیت می دهید باید هر 5 تا 10 باید توسط یک ساعت ساز تنظیم شود.

همچنین باید مدام استفاده شوند و این مورد ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. لازم به ذکر است که از آنجایی که ساعت های مکانیکی به چرخ دنده و قطعات کوچک ساخته شده است عوامل محیطی مانند گرد و خاک و رطوبت خیلی سریع می توانند به آن صدمه برسانند. در نتیجه ساعت های مکانیکی بیشتر در معرض خراب شدن و آسیب دیدن هستند.
این درحالی است که این ساعت های آسیب پذیر قیمت بالایی دارند . شما اگر می خواهید صاحب یکی از آن ها باشید باید هزینه بالایی پرداخت کنید. در نتیجه شما با ساعت های مکانیکی یک ساعت مادام العمر ضد آب و مقاوم و دقیق نخواهید داشت.

ساعت های اتوماتیک:
ساعت های اتوماتیک تقریبا شبیه به ساعت های مکانیکی هستند. دارای چرخ دنده و قطعات کوچک می باشند با این تفاوت که نیروی مورد نیاز این قطعات توسط یک روتور در خود ساعت تامین می شود . نیازی به حرکات دست نیست. این ساعت ها نیازی به باتری ندارند. همچنین ساخت و ساز مهندسی آن ها همانند ساعت های مکانیکی می تواند جذاب باشد.
اگر به چیزهای فنی علاقه دارید می توانید با خرید یک ساعت مچی مردانه مکانیکی یک مجموعه جالب را روی دست تان داشته باشید.

ساعت مچی مردانه

با این حال ساعت های اتوماتیک هم مانند ساعت های مکانیکی نسبت به عوامل محیطی حساس هستند. خیلی زود ممکن است خراب شوند. شما مجبور نیستید همیشه ساعت های اتوماتیک را استفاده کنید. اما درصورتی که قصد دارید برای مدتی آن را کنار بگذارید باید حتما آن را تنظیم کنید. در غیر این صورت ساعت متوقف می شود.

به علاوه ساعت های اتوماتیک هم مانند مکانیکی دقت کامل ندارند و به مرور زمان ممکن است عقب بمانند و نیاز به تنظیم دوباره دارند. به علاوه قیمت بالای ساعت های اتوماتیک هم یکی از جنبه های منفی آن هاست. نکته جالب این ساعت ها صدای تیک تاک نسبتا بلند آن هاست به طوری که به خوبی شنیده می شوند. این مورد در ساعت های کوارتز کمتر شنیده می شود.

ساعت کوارتز:
ساعت های کوارتز فوق العاده دقیق و بسیار مقرون به صرفه هستند. در این ساعت ها به جای قطعات و چرخ دنده های ظریف و گران از باتری و یک موتور کوچک ساخته شده اند. ساعت های کوارتز با باتری کار می کنند و بسیار دقیق هستند. همچنین در مقابل عوامل محیطی مقاومت خوبی دارند.

از این گذشته قیمت مقرون به صرفه این ساعت ها یکی از مزایای دیگر آن هاست. ساعت های کوارتز ساز و کار مکانیکی پیچیده ای ندارند و این ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید.

در کل تنها در صورتی که علاقه مند مجموعه های فنی هستید و از دردسرها و خراب شدن و درست کردن آن ها لذت می برید، می توانید ساعت های مکانیکی یا اتوماتیک را بخرید. در غیر این صورت ماندگاری، امکانات، قیمت به صرفه و تنوع ساعت های کوارتز قطعا علاقه مندان بیشتری دارد.

سبک های مختلف ساعت مچی مردانه

ساعت های مچی سبک های مختلفی دارند که هر کدام برای یک موقعیت به خصوص یا برای یک استایل خاص طراحی شده اند.

dress watch

بارزترین خصوصیت این سبک سادگی آن است. این ساعت ها معمولا جزئیات زیادی ندارند. حتی اعداد ساعت خیلی ریز هستند و تنها گزینه اضافه ساعت روزشمار آن است.

Field Watches

این ساعت ها باید در نور کم خوانده شوند. در نتیجه معمولا صفحه نمایش مشکی با عقربه های سفید دارند. همچنین قطعات ساعت ارزان قیمت و قابل تعویض است.

این سبک در اوج جنگ جهانی قرن 20 وارد بازار شد.

Aviator Watches

این سبک را به طور دقیق نمی توان تعرف کرد. معمولا ساعت هایی هستند که مورد علاقه خلبان ها قرار می گیرند. این ساعت ها باید دقیق باشند و در نور کم خوانده شوند.
همچنین اعداد بزگ در صفحه نمایش مشکی دارند. به مرور زمان کمپانی های مختلف شروع به ساخت ساعت های مختلف در این سبک کردند. در دهه 1930 Luftwaffe سبک Flieger ساعتها را توسعه داد: Type-A با اعداد ساده و شاخص دلتا در در ساعت 12 وارد بازار کرد. این ساعت ها معمولا زیردایل های ارتفاع سنج و فشار سنج دارند.

Dive Watches

ساعت های غواصی یکی از پرطرفدار ترین ها در دسته ساعت مچی مردانه هستند. ساعت غواصی دقت بالایی در نگهداری زمان دارد.
به علاوه می تواند در عمق های زیاد آب معمولا حداقل 100 متر دوام بیاورد. همچنین از متریال مقاوم و مستحکم ساخته می شوند تا در مقابل خوردگی دوام بیاورند.
بند این ساعت ها معمولا بزرگ تر از حد نرمال هستند. به علاوه شیشه ساعت از کانی های معدنی به جای یاقوت کبود ساخته می شود. این باعث می شود که در فشار بالای آب دوام بیشتری از خود نشان دهند. در نتیجه ساعت های غواصی مقاوم ترین ساعت ها هستند.
اگر به دنبال یک گزینه مقاوم و ماندگار برای خرید ساعت مچی مردانه هستید، این سبک را به شما توصیه می کنیم.

Racing Watches

ساعت های مسابقه زیردایل های بیشتری برای ندازه گیری زمان دارند.

Driving Watch

این سبک نیز بیشتر مورد علاقه رانندگان ماشین های مسابقه است. این ساعت ها زمان سنج های بیشتری دارند. حتی برخی از آن ها می توانند سرعت را هم اندازه گیری کنند.

ساعت های هوشمند

این دسته از ساعت ها درواقع بیشتر یک گجت پوشیدنی هستند تا ساعت مچی. نمایش زمان تنها یکی از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین کارهایی است که انجام می دهند.
از دیگر قابلیت های مهم این ساعت ها مانیتور خواب، کالری سنج، اتصال به گوشی موبایل و مورادی از این قبیل است.

کدام ویژگی برای شما مهم تر است؟ کیفیت و ماندگاری؟ زیردایل های کاربردی، یک ساعت شیک و ساده؟ قابلیت خوانده شدن در نور کم؟ یا ….

بودجه خرید

ساعت های چند صد هزار تومانی تا ساعت های چند ده میلیون تومانی در بازار به فروش می رسند.
قطعا اماکانات ساعت ها تفاوت چندانی با هم ندارند. بلکه برند و نام ساعت است که قیمت نهایی آن را مشخص می کند.

این نکته را باید مد نظر داشت که ساعت هایی نظیر Rolex و TAG Heuer ویژگی خاصی ندارند. بلکه طی دهه ها تبلیغ و بازاریابی هوشمندانه توانسته اند علاقه مندان بیشتری را به خود جلب کنند. پس اگر نام و برند ساعت برای تان مهم نیست بهتر است هزینه تان را تنها برای خرید امکانات و قابلیت های بهتر ساعت خرج کنید.
البته ساعت های لوکس معمولا به روزترین و بهترین تکنولوژی و بالاترین کیفیت را دارند. هر چه باشد نمی خواهند اعتبار چند ساله شان را خراب کنند.

از کجا خرید کنیم

در نهایت بعد از بررسی تمام این نکات و انتخاب ساعت مورد علاقه تان نوبت به خرید ساعت می رسد.
نکته ای که باید به آن توجه کنید معتبر بودن فروشنده ساعت است. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی مالتیناست. مالتینا طی چندین سال کار در زمینه فروش مستقیم از آمازون قادر است هر محصولی که در این سایت هست را به دست شما برساند. از آنجایی که آمازون یکی از بزرگ ترین و معتبرترین سایت های فروش می باشد، می توانید در خصوص اصل بودن و کیفیت ساعت ها مطمئن باشید.
به علاوه آمازون میلیون ها محصول در خود دارد که شامل بیش از 500 هزار ساعت است. این مورد نیز تنوع خوبی برای خرید به شما می دهد.

جمع بندی:

کوتاه کلام اینکه اگر به دنبال خرید ساعت مچی مردانه اصل هستید فراموش نکنید که ساعتی را بخرید که بیشترین کارایی را برای تان داشته باشد.
اگر می خواهید یک ساعت برای ملاقات های رسمی داشته باشید، پیشنهاد ما به شما یک dress watch شیک و ساده است.
اگر به دنبال یک ساعت برای استفاده روزانه با کیفیت و ماندگاری بالا می گردید حتما Dive Watches  را در صدر انتخاب های تان قرار بدهید.
اگر زیردایل های ساعت از خود ساعت برای تان مهم تر است ساعت های خلبانی یا ساعت های مسابقه و رانندگی را پیش از بقیه بررسی کنید.
فراموش نکنید که ساعت های کوارتز مقرون به صرفه تر و مقاوم تر هستند. در نهایت حتما از یک فروشگاه شناخته شده و معتبر خریدتان را انجام دهید. به جعبه خود ساعت و کارت گارانتی آن توجه کرده و از اصل بودن ساعت مطمئن شوید.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024