پرفروش ترین دندان گیر های خارجی در دنیا کدام اند؟ 

راهنمای خرید دندانگیر کودک

نوزادان از همان لحظه بدو تولد تمایل به مکیدن دارند. مطالعات نشان می‌دهد که حتی برخی از نوزادان قبل از به دنیا آمدن و در دوران جنینی نیز انگشتان دست خود را می‌مکند. مکیدن در نوزاد یک رفتار طبیعی است و به او اجازه‌ تغذیه و رشد بهتر را می‌دهد. برای رشد بهتر فرزندان خود، به سراغ ویتامین‌های مورد نیاز کودکان می‌رویم، اما در مورد دندان‌ها، حتی بدون تحریک و تلاش؛ بیشتر آن‌ها تا 6 ماهگی نخستین جوانه‌ها در لثه را تجربه می‌کنند. بیرون آمدن تدریجی دندان برای کودک راحت نیست و او را اذیت خواهد کرد. به همین دلیل استفاده از دندانگیر کودک را با نقش پررنگی تری در این فرآیند، می‌یابیم.

نکات مهم خرید دندانگیر کودک:

التهابات لثه و ایجاد خارش موجب بی‌قراری نوزاد می‌شوند، به همین دلیل استفاده از یک دندانگیر استاندارد و خوب به کودک کمک می‌کند تا این دوره اجتناب ناپذیر و مشکل را راحت‌تر طی کند. معمولا اولین دندان نوزاد بین 4 تا 7 ماهگی بیرون می‌آید و در طول این مدت این قطعه ژله‌ای به والدین در رفع خارش لثه‌ها به هنگام رشد دندان کمک می‌کند. اما در هنگام خرید این وسیله کمکی، باید به نکات زیر توجه شود:

• اغلب دندانگیرها در مقایسه با سایر وسیله‌های کمکی نوزاد قیمت پایین دارند، اما دقت داشته باشید که حتما از برندهای معتبر و تایید شده، خرید کنید تا از سلامت محصول مطمئن باشید. دنداگیرها و پستانک‌های بی‌کیفیت از مواد پلاستیکی سمی ساخته می‌شوند و می‌توانند باعث اختلالات هورمونی در بدن نوزاد و ابتلا به بیماری‌های مزمن گردند.

راهنمای خرید دندانگیر کودک

• از سال 1999 به بعد شرکت‌های تولید کننده شیشه شیر، پستانک، دندانگیر و سایر وسایل پلاستیکی کودکان مجاز به استفاده از BPA نیستند. بر روی بسته‌بندی این دسته از محصولات حتما باید عبارت «بدون BPA» درج شده باشد. معمولا در لاتکس و سیلیکون از این ماده استفاده نمی‌شود؛ دندانگیرهای سیلیکونی بدون بود و مزه هستند و نسبت به محصولات لاتکس بادوام‌تر هستند.

• استفاده نادرست و بیش از حد از دندانگیر می‌تواند باعث ایجاد مشکلات ارتودنسی در کودکان شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که محصولات ارتودنسی برای کودکان خریداری شوند، تا مکیدن آن‌ها باعث آسیب‌رسانی به دندان و فک کودک نگردد.

• در هنگام خرید دندانگیر به طراحی آن توجه کنید. دندانگیر نباید قطعات چندگانه و کوچک داشته باشد، چون امکان کنده شدن توسط نیروی دهان نوزاد وجود دارد و ممکن است باعث ایجاد خفگی در نوزاد شود. مهم‌تر از زیبایی، استاندارد بودن دندانگیر است؛ که در هنگام خرید باید مد نظر قرار داده شود.

نکات مهم حین استفاده از دندانگیر کودک:

معمولا دندانگیر در مدل‌های مختلف تولید می‌شود. دندانگیرهای چوبی، پلاستیکی، ژله‌ای، سیلیکونی و لاتکس در شکل‌های مختلف حلقه‌ای، عروسکی، فانتزی و غیره در بازار موجود است. پس از خرید یک دندانگیر سالم و استاندارد باید به نکات زیر به هنگام استفاده توجه کرد:

• بهتر است قبل از استفاده، دندانگیر را با آب گرم به خوبی شست‌وشو دهید. همین طور پیش از استفاده نسبت به سلامت فیزیکی دندانگیر اطمینان حاصل کنید. از قرار دادن دندانگیر در آب جوش، مایکرویو، ماشین ظرف‌شویی و یا سایر مواد شیمیایی ضدعفونی کننده اجتناب نمایید.

• برای از بین بردن درد لثه نوزاد، قبل از استفاده مدت زمان کوتاهی دندانگیر را در یخچال قرار دهید. بهتر است برای جلوگیری از انتقال آلودگی یک بشقاب تمیز زیر دندانگیر بگذارید. به هیچ عنوان دندانگیر را در فریزر قرار ندهید تا یخ بزند. چون این قطعه منجمد شده، بسیار محکم است و ممکن است باعث کبود شدن لثه‌های حساس کودک شود. اما سرمای نسبی، موجب تسکین درد لثه در نوزادان می‌شود.

• دندانگیر مکرراً در دهان نوزاد قرار می‌گیرد، به همین دلیل بهداشت و تمیز بودن آن بسیار حائز اهمیت است. در دفترچه راهنما، بهترین روش برای ضدعفونی کردن محصول ذکر شده است. پس از هر بار استفاده دندانگیر را به خوبی تمیز کنید.

• نکته‌ دیگری که به هنگام استفاده از دندانگیر باید به آن توجه داشت، انتخاب کودک است. برخی از کودکان دوست دارند خودشان دندانگیر را در دستشان بگیرند، برخی دندانگیرهای آویز مانند، روی گردن مادر را ترجیح می‌دهند. سهولت در دست گرفتن و منعطف بودن دندانگیر از جمله پیش نیازهای اصلی هستند.

بهتر است برای انتخاب بهترین دندانگیر بر اساس نیاز و بودجه خودتان تصمیم‌گیری کنید. در ادامه این مطلب 5 نمونه از بهترین و محبوب‌ترین داندانگیرهای دنیا، از برندهای معتبر به شما معرفی خواهد شد.

معرفی 5 دندانگیر کودک برتر:

1-دندانگیر خنک کننده‌ دسته کلیدی از برند نابی Nyby Ice Gel

برند نابی از سال 1970 محصولات خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه کرده و زندگی را برای نوزادان و والدین آسان و سرگرم کننده‌تر ساخته است. محصولات این برند از نظر استاندارد و کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند. این برند ساخت کشور آمریکاست و در بیش از 155 کشور دنیا توزیع می‌گردد. دندانگیر خنک کننده نابی به شکل دسته کلید طراحی شده است. هر کلید از مواد سیلیکونی درجه یک ساخته شده و با یک ژل خنک کننده پر شده است، که باعث تسکین بیشتر التهابات لثه‌ کودک می‌شود.

دندانگیر خنک کننده‌ دسته کلیدی از برند نابی

این دندانگیر یکی از معدود دندانگیرهایی است که می‌تواند برای تسکین درد دندان‌های عقب نیز کارآمد باشد. این دندانگیر رنگارنگ را می‌توانید در یخچال و ماشین ظرفشویی قرار دهید. سن مناسب استفاده از آن نیز سه ماهگی به بالاست. این محصول بدون BPA بوده و برای قرار گرفتن در دستان کوچک کودکان بسیار مناسب است.

خرید از آمازون

2-دندانگیر کودک موزی شکل از برند Baby Banana

در سال 2001 دکتر سارا فیلیپس در پی اتفاقی که برای نوه‌اش به هنگام استفاده از دندانگیر رخ داده و منجر به آسیب رساندن به بافت نرم استخوان وی شد، به فکر ساخت دندانگیرهای منعطف افتاد.. از آن زمان تاکنون میلیون‌ها عدد از مسواک‌ها و دندانگیرهای برند Baby Banana به فروش رفته است.

یکی از بارزترین ویژگی‌های این مدل، آشنایی کودک با فرآیند مسواک زدن با استفاده از دندانگیر است و یکی از ابزارهای کمکی در آموزش سلامت دهان و دندان محسوب می‌شود. این دندانگیر دارای موهای نسبتا ضخیم است که به تسکین درد لثه در کودکان کمک می‌کند. انحنای بدنه، شکل دندانگیر، سایز مناسب و جنس منعطف سیلیکونی باعث قرارگیری صحیح آن در دستان کودک می‌شوند.

دندانگیر کودک موزی شکل از برند Baby Banana

دسته‌های تعبیه شده در طرفین دندانگیر به شکل موز پوست کنده شده؛ علاوه بر زیبایی باعث سهولت در استفاده و بازی توسط کودک خواهند شد.دندانگیر موزی قابلیت قرار گیری در یخچال و ماشین ظرف‌شویی را دارد. به علاوه این دندانگیر سیلیکونی عاری از BPA، لاتکس و فتالات است.

خرید از آمازون

3-دندانگیر جغجه‌ای از برند Manhattan Toy

کمپانی منهتن با بیش از 40 سال تجربه در ساخت انواع اسباب‌بازی و ابزارهای مورد نیاز کودکان، توانسته است دندانگیر و اسباب‌بازی مناسب با کارکرد خوبی را به بازار عرضه کند. ظاهر پر پیچ و خم، لوله‌های ایمن، نرم و به هم پیوسته؛ علاوه بر تسکین درد لثه نوزاد، باعث سرگرم کردن وی نیز می‌شود. نوزاد می‌تواند به راحتی دندانگیر را در دست بگیرد و با حلقه‌های آن بازی کند.

دندانگیر جغجه‌ای از برند Manhattan Toy

هم‌چنین مکعب میانی، صدای تق تق دلپذیری برای وی ایجاد می‌کند. این دندانگیر بدون BPA است و به راحتی تمیز می‌شود. از غوطه‌ور کردن دندانگیر در آب و شستشو در ماشین ظرف‌شویی اجتناب کنید. لازم به ذکر است که این محصول برای سنین 0 تا 24 ماهگی مناسب است. قسمت‌های سیلیکونی دندانگیر به خوبی با تغییرات دما سازگار هستند، بنابراین برای قرار دادن در یخچال مناسب مشکلی وجود نخواهد داشت.

خرید از آمازون

4-دندانگیر زرافه‌ای از برند Sophie La Girafe

این شرکت فرانسوی در سال 1961 تاسیس شده و شهرت اصلی آن به دلیل ساخت کالاهای نوزادی به شکل زرافه است. این دندانگیر از کائوچوی 100% طبیعی درختان هاوایی ساخته و رنگ‌آمیزی آن با رنگ‌های کاملا گیاهی با دست انجام شده است. طراحی دسته‌ها در دو طرف باعث سهولت نگهداری دندانگیر، توسط کودک می‌شود.

دندانگیر زرافه‌ای از برند Sophie La Girafe

به منظور تسکین بهتر درد لثه می‌توانید دندانگیر را در یخچال قرار دهید تا سرد شود. همچنین بافت نرم و بخش‌های متعدد جویدنی مانند گوش‌ها، شاخ‌ها، پاهای زرافه باعث تسکین درد در کودکان خواهند شد.

خرید از آمازون

5-دندانگیر کودک سیلیکونی از برند کوموتومو

برند کوموتومو در سال 2008 میلادی در آمریکا تاسیس شده است که به طور خاص بر روی ساخت و تولید دو کالای شیشه شیر و دندانگیر کودک تمرکز دارد. این برند در ایران چندان شناخته شده نیست، اما شیشه شیرهای این کمپانی به دلیل استفاده از بدنه‌ سیلیکونی و طراحی مطلوب بسیار پرفروش هستند. اگر کودک شما تمایل به مکیدن انگشتان دست خود دارد، بهترین گزینه استفاده از دندانگیر کوموتومو است. این کالا به خوبی در دستان کودک قرار می‌گیرد و کودک به راحتی می‌تواند با آن بازی کند.

دندانگیر کودک سیلیکونی از برند کوموتومو

جنس دندانگیر 100% سلیکونی است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. این دندانگیر به آسانی تمیز می‌شود و قابلیت قرار گیری در یخچال و ماشین ظرفشویی را دارد. به منظور استریل کردن دندانگیر می‌توانید آن را به مدت 5 دقیقه در آب جوش بجوشانید یا در دستگاه‌های استریل بخار برقی قرار دهید.

خرید از آمازون

به این نکته توجه ویژه داشته باشید که حتی با وجود استفاده از دندانگیر برای کاهش درد لثه کودکان، بهتر است لثه کودک ماساژ داده شود. در صورت عدم تسکین درد و التهابات لثه، توصیه می‌شود که به یک پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

اگر تجربه استفاده از دندانگیرهای دیگری برای کودک خود را داشته و نکاتی در خصوص آن‌ها وجود دارد، این نکات را در بخش نظریات با ما در میان بگذارید.