انواع دوربین پولاروید | دوربین پولاروید بخریم یا نه؟

دوربین چاپ عکس فوری پولاروید

دوربین پولاروید نوع خاصی از دوربین‌های عکس‌برداری است که کاربری خاص خود را دارد. احتمالا به جز صنعت دوربین، در جای دیگری نیز نام پولاروید را شنیده‌اید: عینک‌های آفتابی پولاروید! این کاملا صحیح است. کمپانی پولاروید که این نسل دوربین‌های عکاسی را تولید کرده است، پیشتر در زمینه تولید عینک آفتابی فعال بود. دوربین‌های پولاروید کاربری بسیار جذابی دارد و شما می‌توانید به وسیله آن‌ها عکس فوری داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین پولاروید یا چاپ عکس فوری

دوربین پولاروید یا همان دوربین چاپ فوری، دارای سیستم ظهور عکس داخلی است و نیازی نیست که برای چاپ عکس‌های آن، سیستم همیشگی دوربین‌های معمولی دنبال نمی‌شود. در این دوربین‌ها، شما می‌توانید تنها چند ثانیه پس از ضبط عکس مورد نظر خود، آن را چاپ کرده و کاغذی داشته باشید.

در واقع چیزی که باعث می‌شود دوربین‌های پولاروید چنین سیستم چاپ فوری را داشته باشند، مواد شیمیایی است که در فیلم آن‌ها جای داشته و همان عملکرد چاپ معمولی عکس‌ها را به شکل فوری داخل سیستم دوربین به انجام می‌رساند. با هر بار درخواست چاپ عکس در این دوربین‌ها، مقداری از این مواد چاپ فوری به همان بخش از فیلم که عکس روی آن ثبت شده رسیده و موجب چاپ عکس می‌شود.

دوربین چاپ عکس فوری پولاروید

نکته 1: زمانی که قصد خرید یک دوربین پولاروید را دارید، حتما به فرمت و سایز عکس‌های آن توجه کنید. بدیهی است که سایز عکس‌های چاپ شده توسط دوربین‌های پولاروید مختلف، می‌تواند متفاوت باشد و هر دوربین نیز تنها یک سایز عکس خروجی خواهد داشت. به طور نمونه شما می‌توانید سایز مینی، مربعی یا واید را انتخاب کنید:

  • مینی: ابعاد 46 در 62 میلی متر
  • مربعی: ابعاد 62 در 62 میلی متر
  • واید: ابعاد 62 در 99 میلی متر

با این حساب و با در نظر گرفتن نیاز و سلیقه خود در ابعاد عکس، می‌توانید نوع مناسب را انتخاب کنید.

نکته 2: اگر قصد دارید که عکاسی شما با این دوربین‌ها، کمی حرفه‌ای‌تر باشد؛ حتما مدلی را انتخاب کنید که دارای سرعت شاتر بالاتری بوده و حتی امکان انتخاب سرعت شاتر در محدوده‌ای را به شما بدهد. به این ترتیب می‌توانید تصاویر باکیفیت‌تری را تهیه کنید.

از دست ندهید: دوربین عکاسی حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دوربین‌های پولاروید دیجیتالی

در دسته دوربین‌های پولاروید، دوربین‌های پولاروید دیجیتالی چون Instax LiPlay را داریم که امکان اضافه کردن فیلتر به تصاویر را به کاربر می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید عکس‌هایی جذاب‌تر داشته و پیش از چاپ، به آن‌ها فیلتر مورد نظر خود را اضافه کنید.

قابلیت‌های جانبی

اگر چه تمامی دوربین‌های چاپ عکس فوری دارای یک سیستم و ماهیت مرکزی مشابه هستند، اما با کمی جستجو در بازار این دوربین‌ها، می‌توانید مدل‌هایی با قابلیت‌های بیشتر چون بلوتوث، تایمر و فلاش را نیز پیدا کنید که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

دوربین چاپ عکس فوری پولاروید

معرفی بهترین دوربین‌های پولاروید

در فهرست زیر چند مدل از بهترین و کارآمدترین دوربین‌های پولاروید را دنبال می‌کنیم:

1- دوربین عکس‌برداری فوری با اتصال بلوتوث Polaroid OneStep + Black (9010)

این دوربین عکس‌برداری دارای حالت خودکار و تایمر خودکار است و برنامه اتصال به بلوتوث دارد. شما می‌توانید میزان نور این دوربین را تنظیم کرده و عکس‌هایی عالی داشته باشید.

دوربین عکس‌برداری فوری با اتصال بلوتوث Polaroid OneStep + Black (9010)

2- دوربین پولاروید Fujifim instax Mini 9 with Film Twin Pack Bundle

این دوربین دارای کیفیتی عالی بوده و سایز تصاویر مینی دارد. لنز آن 60 میلی متری و با فاصله کانونی f/12.7 است. به وسیله این دوربین می‌توان تصاویر مناسبی در فاصله 0.6 متری گرفته و حالت Hi-Key آن کارکرد قابل توجهی دارد.

دوربین پولاروید Fujifim instax Mini 9 with Film Twin Pack Bundle

3- دوربین Kodak Step Touch با صفحه نمایش لمسی

این دوربین از بهترین دوربین های پولاروید بوده و تصاویر 13 مگاپیکسلی با قابلیت ویرایش و اضافه کردن افکت را دارد.

دوربین Kodak Step Touch با صفحه نمایش لمسی

4- دوربین چاپ عکس فوری Fujifilm Instax Wide 300 Instant

این دوربین چاپ عکس فوری از برند فوجی فیلم دارای فلاش خودکار در شرایطی است که با کاهش سطح نور روبرو هستیم. به علاوه لنز آن برای ثبت تصاویر سلفی نیز کاملا مناسب به نظر می‌رسد و می‌توان آن را محصولی کامل در این گروه از دوربین‌های چاپ عکس فوری بدانیم.

4. دوربین چاپ عکس فوری Fujifilm Instax Wide 300 Instant

5- دوربین فوری، فلامینگو پینک Fujifilm Instax Mini 9

به وسیله این دوربین می توان تصاویری عالی و باکیفیت تهیه کرد و از آداپتور لنز ماکرو جدید آن نیز ویژگی خاصی است که دوربین فوری فلامینگو پینک را همراهی می‌کند. این دوربین هدیه‌ای عالی برای بانوانی است که عاشق عکاسی هستند.

5. دوربین فوری، فلامینگو پینک Fujifilm Instax Mini 9

دوربین پولاروید بخریم یا نه؟

برای پاسخ به این سوال باید دید شما چه نوع کاربردی با این دوربین را دنبال می‌کنید. اگر می‌خواهید وقت و بی‌وقت به وسیله آن عکس‌برداری کرده و آن‌ها را چاپ نمایید، باید گفت که باید هزینه زیادی بابت خرید پی در پی کارتریج این دوربین بپردازید. در صورتی که پرداخت این هزینه برایتان منعی ندارد، دوربین‌های پولاروید انتخاب خوبی برایتان خواهند بود.

همین طور بخوانید: دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا (دوربین ورزشی) چیست و چه کاربردی دارد؟

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024