11 خواننده معروف افغانستان + دانلود موزیک های افغان

آیا تا به حال به سراغ موسیقی افغان رفته و ترانه‌های افغانی را شنیده‌اید؟ بهترین خوانندگان افغان کدامند و برترین ترانه‌های افغانی به وسیله کدام یک از این خواننده‌ها، خوانده شده است؟ اگر مایل به شناخت خوانندگان برتر افغان هستید، در این مطلب با ما همراه شوید تا جنجالی‌ترین آن‌ها را دنبال کرده و همین طور دانلود موزیک‌های افغان را در ارتباط با هر یک از این خواننده‌های سرآمد داشته باشیم.

فهرست مطالب

خوانندگان برتر افغان

1– خواننده مرد افغان Shafiq Mureed (شفیق مرید)

شفیق مرید در سال 1981 میلادی در شهر لقمان افغانستان به دنیا آمد. او در دو ژانر گیتار الکترونیک و رقص فعالیت می‌کند و طرفداران زیادی در میان جامعه اهل موسیقی افغانستان به خود اختصاص داده است. او از کودکی موسیقی را دنبال کرده و از نوجوانی به طور جدی به این حرفه روی آورده است. ترانه‌های عاشقانه وی در میان نسل جوان افغان جایگاه ثابتی داشته و گویی هرگز از رونق نمی‌افتند.

Shafiq Mureed

شنیدن و دانلود آهنگ ای تمام هست و بودم از شفیق مرید

2- خواننده مرد افغان Farhad Darya (فرهاد دریا)

فرهاد دریا از خواننده‌های افغان است که توانسته با ترانه‌های تاثیرگذار خود در موسیقی کشور افغانستان بسیار درخشان عمل کند.

نام اصلی وی فرهاد ناشر بوده و در سال 1962، به تاریخ 22ام سپتامبر در شهر کابل افغانستان دیده به جهان گشود. وی به جز خوانندگی، یک موسیقی‌دان، بازیگر و نیز فعال حقوق بشر است. او در زمینه نیکوکاری و بنیادهای خیرخواهانه نیز فعالیت بسیار پررنگی داشته و از این جهت در کشور افغانستان به محبوبیت زیادی دست یافته است.

لازم به ذکر است که فرهاد دریا از سال 2006 میلادی به عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد در کشور افغانستان شناخته می‌شود. فرهاد ناشر یا همان فرهاد دریا تا کنون به زبان‌های فارسی، ازبکی، اردو، پشتو و نیز انگلیسی ترانه‌هایی خوانده است. جالب است بدانید که وی در کشور افغانستان کنسرت‌های خود را به صورت رایگان برگزار می‌کند.

Farhad Darya

شنیدن و دانلود آهنگ آتن از فرهاد دریا

3- خواننده مرد افغان Tawab Arash (تواب آرش)

تواب آرش (به فارسی: تواب آرش) (متولد 1976) خواننده اهل افغانستان است. وی در هرات متولد شد و برادرزاده امیر جان صبوری آهنگساز و خواننده سرشناس است. او برادر کوچکتر نعمت آرش بازیگر مشهور فیلم افغانستان است. در سال 2012 میلادی، پس از اینکه وی به روسیه نقل مکان کرد، با تشویق و راهنمایی برادران خود و به موقع با یک معلم هندی، شروع به خواندن و یادگیری ساز کیبورد کرد. اندکی بعد آرش شروع به فعالیت حرفه‌ای کرده و در سال 1996، به سوئد نقل مکان کرد و دو کنسرت اول او با میرویس حمرا در استکهلم برگزار شد.

Tawab Arash

شنیدن و دانلود آهنگ tare kham از تواب آرش

4- خواننده زن افغان Aryana Sayeed (آریانا سعید)

آریانا سعید در تاریخ 14ام ماه ژوئن سال 1985 میلادی در شهر کابل افغانستان به دنیا آمد. او آهنگسازی، ترانه‌سرایی و خوانندگی را در کنار هم پیش برده و توانسته محبوبیت زیادی را در این زمینه به دست بیاورد.

آریانا سعید از مادری تاجیک و پدری پشتون متولد شده و در همان دوران کودکی کشور افغانستان را ترک کرده و ابتدا به پاکستان و از آن جا به اروپا مهاجرت کرد. وی به همراه خانواده اش مدتی در سوئیس به سر برده و پس از آن به انگلستان و شهر لندن رفتند.

جالب است بدانید که وی در مسابقات ستاره افغان به عنوان داور حضور داشته و پس از در مسابقه بین المللی The Best World’s نیز به عنوان داور حاضر شد.

Aryana Sayeed

شنیدن و دانلود آهنگ ماشاالله از آریانا سعید

5- خواننده زن افغان Ghezal Enayat (غزال عنایت)

غزال عنایت در سال 1989 میلادی در شهر کابل افغانستان به دنیا آمد. هر دو پدر و مادر او پشتون بوده و در دورانی که طالبان به افغانستان حمله کرد، او به همراه خانواده‌اش به کشور پاکستان مهاجرت کردند. غزال عنایت از 17 سالگی حرفه خوانندگی را آغاز کرده و البته در ابتدا به شکل زیرزمینی و پنهانی فعالیت می‌کرد. پس از مهاجرت به کانادا در سال 2011 میلادی، توانست فعالیت خود را علنی کرده و آزادانه به موسیقی و خوانندگی بپردازد. وی ترانه‌های بسیاری را اجرا کرده و کنسرت‌هایش در اروپا، تاجیکستان و آمریکا با شکوه برگزار شده‌اند.

Ghezal Enayat

شنیدن و دانلود آهنگ گرچه از یاد فراموشم از غزال عنایت

6- خواننده مرد افغان Shekib Suzan (شکیب سوزان)

احمد شکیب سوزان در سال 1983 میلادی در شهر کابل به دنیا آمد. در 6 سالگی تحصیل را شروع کرده و در سال 2001 میلادی فارغ التحصیل لیسه ناصرخسرو بلخی شد. پس از آن البته تحصیلات خود در دانشکده هنرهای زیبای شهر کابل در رشته موسیقی را پی گرفت. وی از کودکی به موسیقی علاقه داشته و آن را نزد پدر خویش شمس الدین سوزان که آوازه خوانی ماهر بود، دنبال کرد.

جالب است بدانید که وی نخستین اجرای رسمی خود را در 7 سالگی و در تلویزیون افغانستان به یادگار گذاشته است. ترانه‌های ملی میهنی وی بسیار شهرت یافته و در میان مردم افغانستان از اقبال زیادی برخوردار است.

Shekib Suzan

شنیدن و دانلود آهنگ جامه نارنجی از شکیب سوزان

7- خواننده مرد افغان Ajmal Parsa (اجمل پارسا)

اجمل پارسا از خوانندگان برتر افغان در سال 1988 میلادی در شهر زیبای کابل به دنیا آمد. وی در دوران کودکی تمرین ترانه‌های فیلم را پیشه کرده و پس از آن نیز که از پدر خود نواختن سازهای مختلف را آموخت، به طور جدی به حوزه موسیقی وارد شد. وی بزرگترین مشوق خود در موسیقی را مادر خویش می‌داند که با علاقه او را در این راه همراهی کرده است. در سال 2008 میلادی بود که وی نخستین تیم هنری خود را تکمیل کرده و از آن پس همه چیز برای اجمل پارسا تغییر کرد. اولین آلبوم وی با نام Negah در 19ام اکتبر سال 2011 میلادی منتشر شد و توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

Ajmal Parsa

شنیدن و دانلود آهنگ همیشه یادم از اجمل پارسا

8- خواننده زن افغان Ghazal Sadat (غزل سادات)

غزل سادات نامی بسیار ارزشمند و شناخته شده در صحنه موسیقی افغانستان است. این خواننده زن افغان در هرات متولد شده و در سنین کودکی از افغانستان خارج شده و سپس در اروپا و کانادا بزرگ شد. او از کودکی دیوانه و عاشق موسیقی خوش آهنگ افغانستان بوده و در کنار موفقیت‌های تحصیلی خود، عشق به موسیقی را نیز دنبال کرده است. او با داشتن زیبایی خدادادی و استعداد عالی در زمینه هنر و موسیقی و صدایی گرم و دلنشین، توانست در آوازخوانی به موفقیت‌های زیادی دست یافته و با آهنگ‌های مسحورکننده خود، قلب مردم افغان را فتح کند. صدای او نرم و عاشقانه بوده و خود معتقد است که با زبان جهانی موسیقی، مردم شروع به دوست داشتن یکدیگر می‌کنند و صلح و هماهنگی جهانی تقویت می‌شود.

Ghazal Sadat

شنیدن و دانلود آهنگ گلم گلم از غزل سادات

9- خواننده مرد افغان Dawood Sarkhosh (داوود سرخوش)

داوود سرخوش که یک هنرمند با استعداد است، در سال 1971 در استان ارزگان در مرکز افغانستان متولد شد. وی در سن 9 سالگی شروع به سرودن شعر و نواختن دمبورا و آواز خواندن در 17 سالگی کرد. برای مدت کوتاهی با کمک برادر بزرگتر خود سرور سرخوش در رشته Hazaragi Danbura تحصیل کرد و هامونیا / آکاردئون را زیر نظر آهنگساز پاکستانی، مرحوم ارباب علی خان آموخت.

سرخوش با خلق ترانه‌هایی با الهام از حس ملی‌گرایی و رنج در تبعید، این هنر را احیا کرد. ترانه‌های او تجاری هرگز نبوده، بلکه آنها بازتاب هنری نوستالژی و طعم تلخ زندگی پناهجویان بود که میلیون‌ها پناهنده افغان در سراسر جهان تجربه کردند. همین موضوع او رو در جرگه خوانندگان برتر افغان قرار داده است.

Dawood Sarkhosh

شنیدن و دانلود آهنگ همسایه از داوود سرخوش

10- خواننده مرد افغان Valy Hedjasi (ولی هدجاسی یا حجازی)

ولی هدجاسی که با نام ولی حجازی نیز شناخته می شود از خوانندگان برتر افغان ، متولد 29 مه 1986، مشهد، ایران و یک خواننده فارسی و افغانی مستقر در آلمان است. پدر وی اصالتاً اهل هرات افغانستان بوده و مادرش هم اهل افغانستان و هم ایران است. هنگامی که ولی هنوز جوان بود، خانواده‌اش ایران را ترک کردند و به هایدلبرگ، آلمان رفتند و در آن جا کودکی خود را گذراند. او از همان سالهای ابتدایی به موسیقی علاقه داشت و از آن جا که پدر و مادرش نیز موسیقی دان بودند، او را در این راه به خوبی همراهی کردند. علاوه بر والدین وی، هنرمندان مختلفی از افغانستان و ایران نیز در تربیت وی به عنوان خواننده سهیم بودند.

در سال 2007 او اولین آلبوم خود را با نام “”After Love منتشر کرد. وی پس از انتشار اولین آلبوم خود، از دسامبر 2007 تا ژانویه 2008 به اولین تور خود رفت و در آن سفر برنامه‌هایی در کانادا و ایالات متحده برگزار کرد. تور دوم او (مه 2008 – آگوست 2008) شامل سفر به کشورهای اروپا و آسیا و استرالیا و ایالات متحده بود. پس از انتشار آلبوم دوم خود، “ستاره”، او برای سومین تور خود (نوامبر 2008 – دسامبر 2008)، در اروپا، ایالات متحده و کانادا آماده شد.

Valy Hedjasi

شنیدن و دانلود آهنگ امان امان از ولی

11- خواننده زن افغان Mojgan Azimi (مژگان عظیمی)

مژگان عظیمی از خواننده‌های افغان زن مشهور محسوب می‌شود که در سال 1993 میلادی در مشهد از خانواده‌ای تایجیکی که اهل شهر هرات افغانستان بودند، به دنیا آمد. چیزی که باعث شد خانواده این خواننده مشهور افغان به شهر مشهد و ایران مهاجرت کنند، جنگ‌های داخلی افغانستان بود. البته آن‌ها پس از مدتی به آلمان و بعد از آن نیز به سوئیس مهاجرت کردند. مژگان عظیمی از 12 سالگی به دنیای موسیقی وارد شده و نخستین دوره‌های مربوط به آن را با تنی چند از استادان ایرانی گذراند. همین طور وی به گیتار کلاسیک روی آورده و در سن 18 سالگی توانست در آوازه‌خوانی به مهارت قابل توجهی برسد. همکاری وی با شهرام فرشید، آهنگساز ایرانی تبار، به پلی برای رسیدن به دنیای حرفه‌ای موسیقی تبدیل شد و پس از آن ترانه‌های موفق و مشهوری از این خواننده را شاهد بودیم.

مژگان عظیمی

شنیدن و دانلود آهنگ جنت از مژگان عظیمی

کلام آخر

شما از میان خوانندگان برتر افغان کدام یک را بیشتر پسندیده و ترانه‌های آنها را دنبال می‌کنید؟ نظرات خود درباره موسیقی کشور افغانستان و ترانه‌های افغانی را در بخش نظرات وبلاگ با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

همین طور توصیه می‌کنیم که مطالب زیر را نیز دنبال کنید:

سلبریتی هایی که به کلی فراموش کردیم روزی با یکدیگر زوج بوده اند

دانلود موزیک کارتون‌های معروف + متن و ترجمه آهنگ

سرگذشت باند تتو T.A.T.U چه شد؟

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024