4 وبکم تخصصی برای گیم و استریم ویدئو که ارزش خرید بالایی دارند

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یافتن یک وبکم برای استریم ویدئو و گیم هستید ما را در این متن همراهی کنید. امسال و با توجه به شرایطی که در کل جهان ایجاد شده است (پاندومی کرونا) میزان تقاضا برای وبکم افزایش یافته است و به همین دلیل وبکم‌های مختلفی روانه بازار شده ‌است. از این رو گزینه‌ های بسیار متفاوتی برای خرید وب کم پیش روی کاربران قرار دارد.

 خرید بهترین وب کم برای یک فرد کار دشواری است زیرا با توجه به نیازهای فرد و تکنولوژی به کار رفته در هر وبکم، گزینه مناسب برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است وب کمی که برای شما مناسب است برای فرد دیگری مناسب نباشد زیرا هر فرد هدف متفاوتی در استفاده از یک وب کم دارد. مواردی که ما در این مطلب معرفی می‌کنیم دارای سرعت استریم ۶۰ فریم بر ثانیه هستند و رزولوشن صفحه آنها نیز ۱۰۸۰ یا ۷۲۰ پیکسل است که می‌تواند نیاز اکثر افراد را برآورده کند.

دیگر ویژگی‌های هر وب کم متفاوت است برخی از آن ها توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K  را دارند اما با توجه به حجم زیاد فایل ایجاد شده، استفاده از این ویژگی در عمل کار دشواری است و به فضای ذخیره‌ سازی زیادی نیاز دارد.

خرید وبکم با کیفیت عالی

چه فرد به دنبال استریم در توییچ (یک پلتفرم لایو استریم) باشد، چه بخواهد به صورت ویدئو کنفرانس با دوستانش ارتباط برقرار کند و چه بخواهد برای استریم گیم یا تهیه فیلم و به اشتراک‌گذاری در کانال یوتیوب از وب‌کم استفاده ‌کند، در این نوشته می‌تواند گزینه‌های مناسبی را مشاهده‌ کند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و ارزش خریدن دارند.

 در ادامه می‌خواهیم بهترین وب کم‌های موجود در بازار را به شما معرفی‌ کنیم.

استریم کم logitech

در یک جمله می‌توانیم این وب کم را بهترین گزینه برای استریمرها معرفی‌ کنیم. با خرید وب کم logitech   استریمرها می‌توانند صفحه نمایش با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی، رزولوشن ضبط فیلم ۱۰۸۰ پیکسل ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین FOV ( زاویه دید) برابر با ۷۳ درجه‌ای آن بهره‌مند شوند. از ویژگی‌های مخصوص این وبکم می‌توانیم به حالت پرتره و چرخش لنداسکیپ اشاره‌ کنیم.

کمپانی logitech  یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه ساخت وب کم است که قبلا نسخه c922  آن بسیار معروف بود اما نسخه جدیدی که معرفی کرده‌ است، توانسته نگاه‌ها را به خود جلب‌ کند.

در طراحی این وب کم از خلاقیت زیادی استفاده شده ‌است و کاربر به راحتی و با چرخاندن دوربین می‌تواند حالت پرتره را به لنداسکیپ تغییر دهد. حالت اتوفوکوس هوشمند یکی از ویژگی‌های این استریم کم است که باعث می‌شود تصاویر را با کیفیتی بالا بتوان ثبت ‌کرد. در حقیقت این نسخه را می‌توانیم یک ورژن بهتر و ارتقا یافته‌تر از نسخه c922  بدانیم. باید به این نکته توجه کنیم که ضبط فیلم با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به معنای این است که این وب کم می‌تواند فیلم‌هایی بسیار عالی را تولید کند. این استریم کم می‌تواند حالت فوکوس خود را به صورت ثابت، پایدار نگه دارد، حتی در محیط‌هایی که نور کمی در دسترس است. برای مثال استفاده از این وب کم در اتاق خواب یا درون یک کمد از نظر کمبود نور هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اگر چه این استریم کم یکی از گران قیمت ترین وب کم‌های غیر 4K  است، اما کیفیت تصویر آن به قدری بالا است که قیمت آن را توجیه می کند، مخصوصا برای کسانی ‌که به استریم گیم یا ویدئو اهمیت می‌دهند.

ویژگی‌‌های مثبت

  • کیفیت بالای تصویر
  • قابلیت دنبال کردن چهره خوب
  • عملکرد خوب در نور کم

 خرید وب کم  logitech c922 HD Pro

اگر بخواهیم این وب کم را در یک جمله توصیف‌ کنیم باید بگوئیم این وب کم بهترین گزینه برای اغلب افراد عادی است.

با خرید وب کم c922 HD Pro  کاربر می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسل، رزولوشن ضبط فیلم با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به همراه FOV  برابر با ۹۰ درجه بهره‌مند شوید. از ویژگی‌های مخصوص این وب کم می‌توانیم به استفاده از میکروفون دوگانه در این نسخه اشاره‌ کنیم.

بیشتر خوانندگان این نوشته همین جا باید توقف ‌کنند زیرا این وب کم بهترین گزینه‌ای است که بیشتر افراد عادی می‌توانند آن را تهیه ‌کنند. تصاویر با کیفیت بالای ۱۰۸۰ پیکسل را ثبت می‌کند، در محیط‌های بسیار متفاوتی عملکرد خوبی دارد و ویژگی اتوفوکوس عالی دارد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای ویدئو کنفرانس است. عملکرد این وب کم در نور پایین بسیار عالی است. وایت بالانسینگ این وب گم در اغلب مواقع دقیق و خوب است، اگرچه حالت اشباع پیش فرض در زمانی که نور زیاد باشد، منظره دارای حالت خوبی نیست.

با استفاده از اپلیکیشن logitech camera app   اغلب تنظیمات دوربین را می‌توان تغییر داد. به صورت کلی باید بیان ‌کنیم، این وب کم تمام وظایف اصلی‌‌اش را به شکلی عالی انجام می‌دهد و از لحاظ مالی نیز هیچ فشاری به خریدار وارد نمی‌کند.

برای استریمرها، c922  یک وب کم خوب است که در شرایط مختلف کاربرد دارند و برای افراد عادی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مثبت

  • کیفیت تصویر عالی
  • قیمت مقرون به صرفه
  • عملکرد عالی در شرایط نور کم

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ معرفی‌ شده در سال ۲۰۲۰

 خرید وب کم رِیزِر کیُو

اگر بخواهیم در یک جمله این وب کم را توصیف‌ کنیم باید بگوئیم این وب کم تطبیق ‌پذیر ترین وب کمی است که می‌توان خریداری ‌کرد. یعنی این وب کم در شرایط و محیط‌های مختلف کارایی خوبی از خود نشان می‌دهد.

با خرید وب کم رِیزِر کیُو، کاربر می‌تواند از ویژگی‌هایی مانند رزولوشن صفحه ۱۰۸۰ پیکسلی و رزولوشن ضبط فیلم با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین FOV  برابر با ۹۰ درجه بهره‌مند شود. از ویژگی‌های مخصوص این این وبکم می‌توانیم به ویژگی رینگ لایت درونی آن اشاره‌ کنیم.

بیشتر بخوانید:  رینگ لایت عکس های شما را ۲۰ برابر با کیفیت تر می کند

اصلی‌ترین ویژگی تعیین‌ کننده کیفیت تصویر میزان نور است. هنگامی که تصویر نور کافی داشته باشد، از کیفیت خوبی برخوردار است. این وب کم از یک رینگ لایت درونی استفاده می‌کند که باعث می‌شود برای هر شرایط نوری مناسب باشد، حتی برای محیط‌های تاریک.

میزان شدت نور در این وب کم را به صورت دستی می‌توان تنظیم کرد و این گزینه باعث می‌شود فرد کنترل و نظارت خوبی بر روی تصویر خود داشته‌ باشد. کسانی که به دنبال استریم بازی در یک محیط تاریک هستند، خرید وب کم رِیزِر گزینه مناسبی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

سنسور ۱۰۸۰ پیکسلی به کار رفته در این وب کم باعث می‌شود تا ریزترین جزئیات نیز قابل مشاهده باشد. سرعت اتوفوکوس این وب کم بسیار بالا است. در بین تمام وب کم‌هایی که مورد بررسی قرار دادیم، این وب کم بیشترین میزان پوشش رنگ را دارا است. هنگامی که نور کافی وجود داشته ‌باشد، این وب کم می‌تواند تصاویر را با وضوح مثال ‌زدنی به نمایش بگذارد. در محیط‌های تاریک هم عملکرد خوبی دارد و می‌تواند تصاویر را مانند یک نقاشی نمایش دهد. تنظیمات نور در هر موقعیتی باید به صورت دستی انجام ‌شود و از این نظر کاربر باید مقدار زمانی را صرف تنظیم نور دوربین کند.

با تمام تعاریف باید بیان ‌کنیم که این وب کم از کیفیت تصویر بالایی برخوردار است و ارزش قیمتش را دارد. رینگ لایت به کار رفته در این محصول باعث افزایش انعطاف پذیری آن می‌شود و باعث می‌شود این وب کم را به عنوان تطبیق‌پذیر ترین وب کم موجود در بازار انتخاب ‌کنیم.

ویژگی‌های مثبت

  • رینگ لایت به کار رفته برای محیط با نور کم عالی است
  • قابلیت تشخیص رنگ بالا

 خرید وب کم logitech BRIO

اگر بخواهیم در یک جمله این وب کم را توصیف‌ کنیم باید بگوئیم این محصول بهترین گزینه 4K  موجود در بازار است.

با خرید وب کم BRIO  کاربر می‌تواند از ویژگی‌هایی مانند رزولوشن صفحه نمایش 4K  و رزولوشن ضبط فیلم با کیفیت 4K  و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰ پیکسل ۶۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰ پیکسل ۹۰ فریم بر ثانیه و همچنین FOV  برابر با ۹۰ درجه بهره‌مند شود. از ویژگی‌های مخصوص این محصول می‌توان به قابلیت زوم ۵ برابری و پشتیبانی HDR  اشاره ‌کرد.

همان طور که انتظار می‌رود، رزولوشن بالای وب کم BRIO  باعث می‌شود کیفیت صفحه نمایش آن از تمام وب کم های ۱۰۸۰ پیکسل بیشتر باشد. به علاوه قابلیت پوشش ۹۰ درجه‌ای وب کم به کاربر اجازه می‌دهد تا تمام فضای اتاق را به تصویر بکشد. به همین دلیل در زمان استفاده از این وب کم باید دقت کافی به خرج داد زیرا ممکن است چیزهای را که نباید نشان‌ دهد، به نمایش بگذارد.

ویژگی‌های وایت بالانس و اشباع در این وب کم عالی هستند و همچنین عملکرد آن در نور پایین نیز خیلی خوب است. تنها ایرادی که به کیفیت تصویر آن می‌توان گرفت تنظیمات خودکار پیچیده کنتراست خودکار است. خرید وب کم BRIO  نه تنها به معنای داشتن یک وب کم با بالاترین رزولوشن است بلکه به معنای در اختیار داشتن تنها وب کمی است که از ویژگی HDR  پشتیبانی می‌کند. این یعنی کاربرانی که صفحه نمایش HDR  داشته باشند، می‌توانند از تصاویر  و رنگ‌های واضح تر و شفاف‌تر لذت ببرند.

با این وجود، وب کم BRIO دارای دو نقطه ضعف است: قیمت بالا، فوکوس خودکار ضعیف  دو نقطه ضعفی است که در خرید وب کمBRIO  باید در نظر گرفت. در زمانی که ما روی این وب کم آزمایش می‌کردیم متوجه شدیم که فوکوس‌ کردن روی اجسامی که در فاصله دور قرار دارند کار بسیار دشواری است. این امر بسیار آزار دهنده است زیرا هر دفعه مجبور بودیم به صورت دستی این کار را انجام دهیم. اگرچه کیفیت 4K اصلی‌ترین ویژگی این وب کم است اما برای این ویژگی کاربر باید هزینه اضافی ۱۸۰ دلاری بپردازد که بسیار زیاد به نظر می‌رسد. در نهایت باید بیان‌ کنیم در حال حاضر استریمینگ با کیفیت 4K  به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و اگرچه فرد می‌تواند ویدئویی با کیفیت 4K را در یوتیوب آپلود کند اما اجرای کنفرانس با این کیفیت در عمل امکان پذیر نیست.

ویژگی‌های مثبت

  • کیفیت فوق‌العاده بالای تصویر
  • پشتیبانی از ضبط HDR

بیشتر بخوانید: معرفی انواع دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ (ویدیو بلاگینگ)

نحوه انجام تست روی وب کم‌ها

در زمان تست هر وب کم ما از یک نرم افزار مخصوص و همچنین از اسکایپ استفاده کردیم. در هر دو برنامه، ما کیفیت ویدئو در بالاترین رزولوشن ممکن را مورد بررسی قرار دادیم. برای استریمینگ و ضبط فیلم از OBS  استفاده کردیم و برای بررسی تصاویر اپلیکیشن ویندوز کامرا استفاده‌ شد.

ما از OBS  هم برای استریم لایو و هم برای ضبط فیلم از هر دوربین استفاده کردیم و هر  دو را در حالت فول اسکرین یا تمام صفحه مورد بررسی قرار دادیم. ما همچنین از نام افزارهای مخصوص هر وبکم استفاده کردیم تا تصاویر با بالاترین رزولوشن ممکن را ثبت ‌کنیم و تنظیمات دستی تصاویر مانند روشنایی، تعادل سفید یا وایت بالانس، فوکوس خودکار و برخی دیگر از ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. ما در تست‌های خود از شرایط و نورهای مختلف استفاده کردیم.

فرایند و پارامترهای در نظر گرفته ‌شده در انتخاب یک وبکم مناسب تقریبا مشابه با پارامترهای در نظر گرفته ‌شده برای انتخاب یک دوربین است. بیشتر پارامترهایی که در انتخاب دوربین در نظر گرفته می‌شود در انتخاب یک وبکم نیز مهم هستند. در زمان انتخاب وبکم باید به ویژگی‌هایی مانند کیفیت تصویر، دقت رنگ، سرعت فوکوس و ویژگی‌های قابل تنظیم توجه‌ کرد.

سخن پایانی

امروزه وبکم های متفاوتی در بازار موجود است و با توجه به اینکه در هر کدام از یک تکنولوژی متفاوت استفاده شده‌ است، خرید وب کم مناسب با نیازهای یک فرد کار دشواری است. در این متن ما تلاش ‌کردیم ۴ مورد از بهترین وبکم‌های موجود در بازار را معرفی‌ کنیم.

اگر شما به دنبال خرید وب کم با بهترین کیفیت تصویر و هزینه پایین هستید، وبکم logitech C922 HD Pro  بهترین گزینه است. اگر به دنبال خرید یک وب کم هستید که در محیط‌های با نور کم عملکردی عالی از خود نشان دهد، وب کم رِیزِر کیُو بهترین گزینه محسوب می‌شود. اگر به قیمت محصول توجه چندانی نداشته باشیم خرید وب کم استریم کم بهترین گزینه است زیرا هم در محیط‌های مختلف عملکردی خوب از خود نشان می‌دهد و هم کیفیت تصاویر آن بسیار بالا است.

منبع:

amazon

pcgamer