خرید هدفون

 

شما هم از این همه تنوع در بازار هدفون گیج شده اید؟

آیا قصد خرید هدفون را دارید؟

اگر قصد خرید هدفون دارید و در حال تحقیق برای خرید بهترین هدفون مطابق با نیازهای خود هستید،احتمالا پس از جستجو در اینترنت یا مراجعه به بازار، با گزینه‌های متعددی در اشکال متنوع و با ویژگی‌های مختلفی روبرو می‌شوید که شما را سردرگم می‌کنند.علاوه بر همه این موارد ظاهری، هدفون‌ها از نظر تخصصی، اسامی مختلفی هم دارند که همین امر، فرایند خرید را برای یک کاربر معمولی پیچیده‌تر می‌کند.

اما نگران نباشید چون پس از مطالعه این مطلب خواهید فهمید که تفاوت هدفون، هدست، هندزفری و ایرفون چیست؟

و همچنین با انواع مختلف هدفون و ویژگی‌های هر نوع، کاملا آشنا خواهید شد. پس با مالتینا همراه باشید.

در ادامه می‌خوانید: (با کلیک روی عنوان، به بخش مربوطه منتقل می‌شوید)

خرید هدفون

این مطلب برای چه کسانی نوشته شده است؟

  • افرادی که تصمیم به خرید هدفون اما در این زمینه، هیچ‌گونه اطلاعات تخصصی ندارند.
  • افراد حرفه‌ای که اطلاعات تخصصی دارند اما در خرید هدفون مناسب شک دارند.
  • آنهایی که دوست دارند بدانند پرفروش ترین و محبوب ترین مدل هدفون‌های روز دنیا کدامند.
  • افرادی که به دنبال هدفون‌های اورجینال با قیمت مناسب هستند و نمی‌دانند از کجا باید خرید کنند.
  • کسانی که هدفون مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند و می‌خواهند آن را از خارج از کشور تهیه کنند.
  • آن ها که برای یک کار تحقیقاتی و پژوهشی به دنبال اطلاعات مناسب در زمینه هدفون هستند.

انواع هدفون از نظر کاربرد حرفه‌ای:

کلمه هدفون در کاربرد عام به سرگروه خانواده‌ای از اسپیکرهای پرتابل (قابل حمل) گفته می‌شود که روی سر، گردن، گوش و در برخی انواع جدید روی استخوان شقیقه یا گیج‌گاه فرد شنونده قرار می‌گیرند.وظیفه اصلی آن‌ها این است که صدا را منحصرا برای یک نفر پخش کنند تا هم خصوصی بودن و محرمانه بودن مکالمه را برای فرد به ارمغان بیاورند و هم از ایجاد مزاحمت برای اطرافیان در هنگام پخش موسیقی جلوگیری کنند. اما در عمل، گوشی‌هایی که برای شنیدن صدا به کار می‌روند، به چهار دسته عمده تقسیم می‌شوند:

خرید هدفون

  1. هدفون (Headphone)

مرسوم‌ترین نوع از ابزارهای پخش صدای شخصی است و معمولا از دو بلندگو تشکیل شده که وظیفه انتشار صدای استریو در گوش فرد را بر عهده دارند. از هدفون فقط برای گوش دادن به موسیقی استفاده می شود چون هدفون‌ها دارای میکروفون نیستند و قابلیت مکالمه ندارند.

  1. ایرفون (Earphone)

ایرفون که با اصطلاحاتی مانند Earbud Headphone یا In Ear Headphone نیز شناخته می‌شود، نوعی خاص از هدفون با وزن سبک و ابعاد کوچک است که در داخل گوش قرار می‌گیرد.به علت کوچک بودن بلندگوها، مصرف کم انرژی و عدم نیاز به برق با ولتاژ بالا، بیشتر برای شنیدن موسیقی از طریق تلفن همراه و دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل مثل MP3 Player و iPod و … استفاده می‌شود. ایرفون به دلیل وزن سبک و به راحتی قابل حمل بودن، کابرد زیادی بین ورزشکاران دارد. افرادی که تمایل دارند در هنگام انجام حرکات ورزشی نیز به موسیقی گوش کنند.

جالب است بدانید با افزایش استفاده از تلفن‌های همراه، تولیدکنندگان موبایل در حرکتی جالب اقدام به ترکیب ایرفون با یک میکروفون کرده‌اند که کاربر علاوه بر شنیدن موسیقی بتواند از ایرفون خود برای مکالمه نیز استفاده نماید. بنابراین امروزه اغلب ایرفون‌هایی که در اطراف خود می‌بینید، قابلیت مکالمه نیز دارند.

  1. هدست (Headset)

هدفونی که دارای میکروفون باشد هدست نام دارد. از آن‌جا که هدست‌ها ابزارهایی تعاملی هستند و با آن‌ها هم می‌توان گوش داد و هم می توان مکالمه کرد، کاربرد هدست بیشتر برای مکالمه صوتی و تصویری، لابراتوارهای آموزشی، کلاس‌های آنلاین، اپراتورهای مراکز تماس (Call Center)  و همچنین گیمرهایی است که به صورت تیمی بازی می‌کنند.

از آن‌جا که در اغلب کاربردهای مربوط به هدست‌ها لازم است کاربر علاوه بر مکالمه با فرد مقابل به صداهای محیط اطراف نیز آگاه باشد (مانند کارمندان بخش امور مشتریان) وجود هدست‌هایی تنها با یک گوشی، بسیار رایج است.

  1. هندزفری (Handsfree)

هندزفری در حقیقت نوعی هدست بی‌سیم است که کمک می‌کند در هنگام رانندگی یا زمانی که موبایل خود را در جیب‌تان قرار داده‌اید، بدون نیاز به در دست گرفتن تلفن همراه، بتوانید مکالمه کنید. اغلب هندزفری‌ها دارای کلیدهای کنترلی برای پاسخ دادن تماس، قطع کردن یا رد کردن تماس، افزایش و کاهش بلندی صدا و … هستند. هندزفری‌ معمولا به صورت تک‌گوش طراحی می‌شود و با کمک تکنولوژی‌های اتصال بی‌سیم مانند بلوتوث یا WiFi به تلفن همراه یا ابزارهای پخش موسیقی پرتابل متصل می‌شود.

هندزفری‌ها گاهی به صورت In-Ear‌ بوده و کاملا داخل گوش قرار می‌گیرند و گاهی نیز به صورت On-Ear هستند و مانند گیره روی گوش نصب شده یا به صورت قلاب به دور گوش قرار می‌گیرند.

نکته: در ادامه این نوشته، هر زمان که به عبارت هدفون برخورد کردید، منظور ما هدفون به معنای عام است و شامل همه انواع هدفون می‌شود.

 

انواع هدفون از نظر حالت قرارگیری

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خرید هدفون باید مد نظر داشته باشید این است که برای چه کاربردی از هدفون استفاده می‌کنید و در طول روز به چه میزان از هدفون استفاده خواهید کرد. چرا که در طول زمان، نحوه قرارگیری هدفون روی سرو گردن و گوش شما اهمیت پیدا می‌کند. هدفون‌‌ها از این نظر به ۵ نوع مختلف تقسیم می‌شوند:

  • هدفون دور گوشی (Over Ear Headphone)

از لحاظ حجم جزو بزرگترین انواع هدفون است چرا که گوش شما به صورت کامل در داخل گوشی‌های آن قرار می‌گیرد و بلندگوها و قسمت نرم هدفون، کاملا گوش شما را می‌پوشاند. به همین دلیل برای جلوگیری از ورود نویز و صدای محیط از بهترین انواع هدفون به شمار می‌رود.

اگرچه هدفون دور گوشی به علت حجم و وزن بالاتر نسبت به سایر انواع، از نظر قابلیت حمل امتیاز خوبی نمی‌گیرد اما بر اساس آمارهای فروش، هدفون‌های دور گوش همچنان گزینه‌ی اول کاربران حرفه‌ای هستند.

هدفون دور گوشی

نقاط قوت نقاط ضعف
کیفیت صدای عالی: به علت امکان استفاده از بلندگوهای بزرگ در هدفون‌های دور گوشی، کیفیت و بلندی صدای این نوع هدفون‌‌ها بسیار خوب است.   قابلیت حمل نه چندان مناسب: این نوع هدفون‌ها با وزن بالا و حجم زیاد، برای جابجایی چندان مناسب نیستند و بهتر است در مکان‌های ثابت استفاده شوند.
باطری با ظرفیت بالا: در انواع قابل شارژ، به دلیل امکان تعبیه باطری‌های بزرگ و با ظرفیت بالا، امکان استفاده طولانی‌ مدت از این هدفون‌ها میسر می‌شود.   قیمت زیاد: اگرچه هدفون‌های دور گوش در قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند اما معمولا نسبت به هم‌رده‌های خود در انواع کوچکتر، قیمت بالاتری دارند.
راحتی استفاده: به دلیل استفاده از ابرهای نرم و تقسیم بهتر وزن روی کل گوش، در استفاده طولانی مدت خستگی کمتری برای کاربر ایجاد می‌کنند.   مصرف انرژی زیاد: به علت استفاده از بلندگوهای بزرگ، مصرف انرژی زیادی نیز دارند به طوری که برخی از انواع هدفون‌های دور گوش، برای کار به آمپلی‌فایر نیاز دارند.
فاصله بلندگو از پرده گوش: ابرهای دور گوش باعث می‌شوند که بلندگو چند سانتی‌متر دورتر از پرده گوش قرار گیرد که این مورد از لحاظ سلامت، امتیاز محسوب می‌شود.   داغ شدن گوش: در استفاده طولانی‌مدت، به علت عدم تهویه مناسب هوا ممکن است گوش شما عرق کرده و گرم شود که این مورد برای اغلب افراد چندان خوشایند نیست.

 

  • هدفون روی گوشی (On Ear Headphone)

از هدفون‌های دور گوشی کوچکتر هستند و تنها بخشی از لاله گوش را می‌پوشانند. هدفون‌ روی گوشی، از لحاظ ایزوله کردن صدا چندان مناسب نیست. بنابراین هم فرد استفاده‌کننده صداهای محیط اطراف را خواهد شنید و هم صدای موسیقی در حال پخش به محیط اطراف درز پیدا می‌کند و اطرافیان را اذیت خواهد کرد.هدفون‌های روی گوش اندازه نسبتا متوسطی دارند و آن‌ها را می‌توان در کیف‌های دستی معمولی قرار داد و با خود حمل کرد. اما در استفاده طولانی‌مدت، چون وزن آن‌ها فقط روی گوش تقسیم می‌شود، لاله گوش را خسته می‌کنند. با تمام این احوال، از متعادل‌ترین گزینه‌ها برای خرید و استفاده هستند.

هدفون روی گوشی

 

نقاط قوت

نقاط ضعف

قابلیت حمل مناسب: با وزن و حجم متوسطی که دارند برای کاربردهای هنگام حرکت و جابجایی مناسب هستند و زمانی که روی سر قرار می‌گیرند نیز ظاهر مناسبی دارند. برخی از انواع این هدفون، قابلیت تاشدن هم دارند.   عایق‌بندی ضعیف: اگر قصد خرید هدفون‌های روی گوش را دارید باید بپذیرید که هم شما صدای اطراف را خواهید شنید و هم اطرافیان در شنیدن چیزی که شما در حال گوش کردن آن هستید، با شما سهیم می‌شوند!
کیفیت صدای خوب: به علت امکان استفاده از بلندگوهای با سایز متوسط، کیفیت و بلندی صدای قابل قبولی ارائه می‌دهند.   آزار  دادن لاله گوش: وزن این نوع هدفون‌ها فقط روی لاله گوش شما متمرکز می‌شود و در استفاده طولانی‌مدت، ممکن است خسته‌کننده باشد.

 

  • هدفون داخل گوشی (In Ear Headphone)

کوچکترین نوع از هدفون‌های موجود در بازار هستند که کاملا داخل گوش قرار می‌گیرند و صدا را کاملا به صورت مستقیم به داخل کانال گوش منتقل می‌کنند. هدفون‌ داخل گوشی برای قرارگیری در داخل گوش دارای یک بخش نرم و لاستیکی است که ایرباد (Earbud) نام دارد.در صورت انتخاب اندازه مناسب ایرباد، از لحاظ راحتی استفاده، بسیار عالی است. اما در صورت انتخاب اندازه نامناسب، واقعا کلافه‌کننده می‌شود.چون هم به راحتی از گوش می‌افتد و هم باعث آزار و ملتهب شدن محیط داخلی گوش می‌شود.هدفون‌های داخل گوشی به دلیل اندازه کوچک و وزن کم بهترین گزینه از نظر قابلیت حمل هستند. برای فعالیت های ورزشی و در هنگام حرکت بسیار کاربردی هستند اما چون امکان استفاده از بلندگوهای بزرگ در این نوع هدفون وجود ندارد، نباید انتظار چندان بالایی از توان خروجی و کیفیت صدای این هدفون‌ها در استفاده‌های حرفه‌ای داشته باشید.

هدفون داخل گوشی

 

نقاط قوت

نقاط ضعف

قابلیت حمل عالی: یک هدفون سبک و کم‌حجم که به راحتی در داخل جیب قرار می‌گیرد و وقتی در داخل گوش باشد اطرافیان حتی متوجه آن هم نخواهند شد، احتمالا بهترین گزیه برای افرادی است که دائما در حال حرکت هستند.   کیفیت صدای نه چندان خوب: صدایی که از هدفون‌های داخل گوشی تولید می‌شود، برای کاربردهای حرفه‌ای و یا افرادی که حساسیت زیادی روی کیفیت صدا دارند چندان راضی کننده نیست.
عایق صدای عالی: هدفون‌های داخل گوش عایق تقریبا ۱۰۰درصدی صداهای محیط اطراف هستند. از سوی دیگر به علت فاصله کم با پرده گوش، برای دریافت صدایی که به اندازه کافی بلند باشد، نیاز نیست که حجم صدا را خیلی زیاد کنید.بنابراین نه صدای موسیقی شما مزاحم اطرافیان خواهد شد و نه صداهای محیط اطراف برای شما دردسری ایجاد خواهد کرد.   خطرناک برای امنیت و سلامت: وقتی از هدفون‌های داخل گوش استفاده می‌کنید کاملا از صداهای محیط اطراف بی‌خبر هستید و چون ابعاد این هدفون‌ها کوچک است، دیگران نیز متوجه این موضوع نیستند که شما ممکن است صدای آن‌ها را نشنوید. بنابراین اگر خطری اطراف شما وجود داشته باشد، صدای هشدار اطرافیان را نخواهید شنید. یا هنگام رد شدن از خیابان باید خیلی مراقب خودروها و … باشید.
قیمت ارزان: انواع معمولی این نوع هدفون را با قیمتی در حد قیمت یک ساندویچ هم می‌توانید بخرید! حتی انواع بسیار باکیفیت هدفون‌های داخل گوشی نیز نسبت به هم‌رده‌های خوب در انواع دیگر، قیمت بسیار کمتری دارند.   گم شدن: هدفون‌های داخل گوش به علت اندازه کوچک خود، به راحتی از دید مخفی شده و گم می‌شوند. بنابراین در طول یک سال ممکن است بارها فراموش کنید که آن‌ها را کجا جا گذاشته‌اید و مجبور به خرید یک هدفون دیگر شوید.
بهترین گزینه برای ورزشکاران: برای افراد ورزشکار، یک هدفون داخل گوشی کوچک، سبک و راحت، با ویژگی عرق نکردن و دم نکردن گوش که اتفاقا به راحتی هم از روی گوش نمی‌افتد، بهترین انتخاب است.   چالش همیشگی گره خوردن سیم‌ها: ابداع روشی ارزان و فراگیر برای جلوگیری از گره خوردن سیم هدفون‌های داخل گوش در عین حفظ کردن حجم کم و سبکی این نوع هدفون‌ها، قطعا باعث خوشحالی صدها میلیون نفر در دنیا می‌شود!

 

  • هدفون پشت گردنی (Neck Band Headphone)

نوعی هدفون است که بدنه آن مانند گردنبند به دور گردن قرار گرفته و گوشی‌های آن توسط سیم یا دستک‌های ثابت، در داخل گوش قرار می‌گیرد. از لحاظ حجم و وزن از هدفون‌های داخل گوش و هدفون‌های گیره‌ای بزرگتر و از هدفون‌های روی گوشی و دور گوشی کوچکتر است. هدفون پشت گردنی هم برای فعالیت‌های پر تحرک و هم برای جابجایی گزینه‌ای مناسب است.برای افرادی که دوست ندارند بدنه هدفون روی سر آن‌ها قرار گرفته و آرایش موهای آنها را خراب کند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

هدفون پشت گردنی

 

نقاط قوت نقاط ضعف
قابلیت حمل خیلی خوب: با وزن و حجم بسیار کمی که دارند برای کاربردهای هنگام حرکت و جابجایی مناسب هستند.زمانی که روی گردن قرار می‌گیرند نیز ظاهر مناسبی دارند. برخی از انواع این هدفون، قابلیت تاشدن هم دارند.   شارژدهی نه چندان مناسب: به علت حجم کم امکان تعبیه باتری‌ها بزرگ در این نوع هدفون مقدور نیست.معمولا هدفون‌های پشت گردنی مدت زمان شارژدهی زیادی ندارند.
تنوع مدل: بخش بلندگوی این نوع هدفون‌ها هم در نوع داخل گوشی و هم در نوع روی گوشی تولید می‌شود.بنابراین هدفون‌های پشت گردنی در مدل‌های بسیار متنوع و برای سلیقه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.   سخت بودن در وضعیت اتصال با سیم: هدفون‌های پشت گردنی معمولا به صورت بی‌سیم تولید می‌شوند.چون اتصال این نوع هدفونها به تلفن همراه از طریق سیم، اندکی سخت و عجیب است.
حفظ زیبایی ظاهری: بدنه این نوع هدفون‌ها پشت گردن را می‌پوشاند و معمولا زیر یقه لباس مخفی می‌شود. بنابراین اطرافیان متوجه وجود آن نخواهند شد و از طرف دیگر، چون بدنه هدفون روی سر قرار نمی‌گیرد، منجر به به هم‌ریختگی موهای شما نیز نمی‌شود.   قیمت تقریبا زیاد: به علت بی‌سیم بودن اغلب هدفون‌های پشت گردنی، معمولا نمی‌توانید این هدفون‌ها را در بازه‌های قیمتی خیلی ارزان پیدا کنید.

 

  • هدفون گیره‌ای (Clip-On Headphone یا Ear Clip Headphone)

هدفون گیره ای یکی از انواع هدفون است که بدنه آن مانند سمعک یا گیره بوده و به دور گوش یا روی لاله گوش نصب می‌شود. این نوع هدفون‌ها سبک و کوچک اما انواع بی‌سیم آن‌ها عموما گران قیمت هستند. اغلب هندزفری‌ها به این شکل طراحی می‌شوند. بخش گوشی هدفون‌های گیره‌ای، هم می‌تواند حالت روی گوشی و هم داخل گوشی داشته باشد.

هدفون گیره ای

 

نقاط قوت نقاط ضعف
قابلیت حمل عالی: به علت بی‌سیم بودن و کوچک بودن، بهترین نوع هدفون برای حمل و استفاده در هنگام حرکت یا رانندگی هستند.   قیمت زیاد: معمولا هندزفری‌ها که جزو ابزارهای جانبی گران‌قیمت محسوب می‌شوند به شکل گیره‌ای تولید می‌شوند.
تنوع مدل: بخش بلندگوی هدفون‌های گیره‌ای هم در نوع داخل گوشی و هم در نوع روی گوشی تولید می‌شود.   شارژدهی اندک در استفاده طولانی مدت: از این نوع هدفون‌های کوچک، نباید انتظار باتری حجیم داشته باشید.

 

 انواع هدفون از نظر ویژگی‌های تکنولوژیک:

  • تکنولوژی هدایت استخوانی (Bone Conduction)

فناوری القای استخوانی بر اساس هدایت ارتعاشات صوتی به بخش داخلی گوش عمل می‌کند و بهترین راهکار برای افرادی به شمار می‌رود که بخش بیرونی گوش آن‌ها دچار اختلال است و نمی‌توانند مانند افراد عادی از هدفون‌های معمولی استفاده کنند. البته افراد عادی هم می‌توانند از این نوع هدفون‌ها برای مکالمه یا شنیدن‌ موسیقی استفاده کنند اما به علت هزینه بالای تجاری‌سازی این فناوری، در حال حاضر خرید این نوع هدفون‌ها چندان به صرفه نیست. جالب است بدانید عینک گوگل یکی از اولین ابزارهای تجاری بود که از این فناوری استفاده کرد.

هدفون القای استخوانی

  • بی‌سیم و با سیم (Wired or Wireless)

یکی از تأثیرگذارترین فاکتورها در خرید هدفون این است که از مدل‌های هدفون با سیم استفاده کنید یا هدفون بی سیم. چرا که این فاکتور بر تجربه کاربری، قیمت، کیفیت صدا و … تأثیرگذار است. هدفون‌های بی‌سیم که عموما از فناوری بلوتوث یا در برخی موارد از فناوری‌های دیگر استفاده می‌کنند، معمولا گران قیمت هستند. از سوی دیگر، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در برخی از انواع تلفن همراه جدید حذف شده است و شما را مجبور به خرید هدفون‌های بی‌سیم می‌کند. در ضمن، هدفون‌های حرفه‌ای معمولا با سیم هستند و هدفون‌های بی‌سیم کیفیت صدایی معادل با انواع سیمی ارائه نمی‌کنند. در ضمن هنگام استفاده از هدفون‌های بی‌سیم، محدودیت‌هایی مانند مدت زمان نگهداری شارژ را نیز باید مد نظر داشته باشید.با سیم یا بی سیم

تفاوت Wireless Headphone با Bluetooth Headphone چیست؟

هدفون‌های بی‌سیم با دو واژه هدفون وایرلس و هدفون بلوتوثی شناخته می‌شوند که اگرچه در ظاهر و در قابلیت بی نیاز بودن به سیم، شبیه هم هستند اما در واقع از دو تکنولوژی متفاوت استفاده می‌کنند.فناوری بلوتوث در هدفون‌های بلوتوث بردی حدود ۱۰ متر دارد و به همین خاطر برای حفظ ارتباط، تلفن همراه و هدفون بلوتوثی شما نباید بیش از این میزان از هم دور شوند. درحالی که برخی انواع هدفون‌های wireless بردی تا ۱۰۰ متر و بیشتر نیز دارند و شما می‌توانید بدون نیاز به حمل تلفن همراه خود، در طبقات مختلف یک ساختمان و در محوطه‌ای وسیع‌تر نیز حرکت کنید.از سوی دیگر، بلوتوث یک فناوری اصطلاحا درونی یا Built-In است درحالی که برخی انواع وایرلس نیاز به آداپتور یا دانگل مجزا دارند. به همین دلیل اغلب انواع هدفون‌ وایرلس موجود در بازار، از تکنولوژی بلوتوث استفاده می‌کنند.

 

  • پشت باز یا پشت بسته (Open Back or Closed Back)

اگر به هدفون‌های دور گوشی یا روی گوشی موجود در بازار دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که بخش پشت گوشی در برخی از انواع این هدفون‌ها کاملا بسته است و شما بلندگوها را مشاهده نمی‌کنید درصورتی که در برخی انواع دیگر، پشت گوشی هدفون باز است یا با یک توری فلزی یا پلاستیکی محافظت می‌شود که باز هم بلندگوها از لابلای آن مشخص هستند.هدفون پشت باز

هدفون پشت بسته اصوات را به محیط اطراف نشت نمی‌دهد و همینطور صداهای بیرون را نیز به داخل گوش فرد راه نمی‌دهد. بنابراین فرد در محیطی ایزوله قرار می‌گیرد درحالی که هدفون پشت باز امکان انتقال صدای محیط اطراف به گوش فرد را نیز فراهم می‌کند و برای محیط‌هایی مانند استودیوهای ضبط صدا برای رادیو یا خوانندگی مناسب است تا فرد بتواند صدای خود یا محیط اطراف را نیز به خوبی بشنود.

  • هدفون با سیم جداشدنی (Detachable Cord Headphone)

سیم هدفون اولین قسمتی از این وسیله است که دچار خرابی و قطعی می‌شود. خصوصا اگر دائما در حال جابجایی باشید و لازم باشد مرتبا سیم هدفون را جمع کرده و باز کنید. بنابراین برخی انواع هدفون دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هستند و می‌توانید سیم هدفون را از گوشی آن جدا کنید.

هدفون با سیم جداشدنی

مزیت دیگری که قابلیت جداشدن سیم برای شما فراهم می‌کند این است که در صورت کوتاه بودن سیمی که در جعبه هدفون شما وجود دارد، به راحتی می‌توانید از سیم‌های بلندتری که در بازار به فروش می‌رسند استفاده کنید.

  • قابلیت حذف نویز (Noise Cancelling)

اگر نسبت به صداهای محیط اطراف بسیار حساس هستید می‌توانید هدفون نویز کنسلینگ خریداری کنید تا در هنگامی که سوار خودرو یا هواپیما هستید یا مثلا در محیطی هستید که یک فن هواکش بزرگ و پر سر و صدا دائما در حال کار است، فقط صدای فایل صوتی مورد نظرتان را بشنوید و از نویزها در امان باشید.هدفون‌های با قابلیت حذف نویز، از یک روش جالب برای ارائه خالص‌ترین و تمیزترین صدای ممکن به کاربر استفاده می‌کنند. در داخل این هدفون‌ها یک میکروفن و پردازنده‌ تعبیه شده است که وظیفه ضبط صدای محیط، تجزیه و تحلیل اطلاعات، ایجاد موج فرکانسی معکوس و ارسال دوباره صدا به بلندگوها را برعهده دارند تا نویز موجود در محیط حذف شود.

  • قابلیت صدای سه‌بعدی (۳D Sound)

اگر گیمر حرفه‌ای هستید یا در حوزه ساخت ویدئوهای تخصصی فعالیت می‌کنید حتما با قابلیت صدای سه بعدی آشنا هستید. به عنوان مثال در یک بازی شوتر مانند Call of duty برای تشخیص جهت حرکت دشمن در اطراف، وجود یک هدفون گیمینگ با امکان پخش صدای ۳بعدی یک امتیاز محسوب می‌شود.

  • سایر ویژگی‌ها

عوامل دیگری نیز مانند ضد آب بودن یا میزان مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک، داشتن یا نداشتن میکروفون داخلی، امپدانس، سطح فرکانسی قابل پوشش، جنس بدنه و … نیز فاکتورهای بسیار مهمی در خرید هدفون هستند که در صورت لزوم باید به آن‌ها توجه کنید. علاوه بر این اگر به دنبال هدفون های اند هستید یا به هدفون‌های تخصصی مانند هدفون مانیتورینگ یا هدفون دی جی یا هدفون ورزشی نیاز دارید، باید به ویژگی‌های تخصصی دیگری نیز توجه داشته باشید.

هدفون ورزشی
نکات مهم در هنگام خرید هدفون، هدست، هندزفری و ایرفون

  • ابتدا بودجه مد نظرتان را مشخص کنید تا بازه جستجوی خود را به طرز شگفت‌انگیزی محدودتر کرده و انتخاب را برای خود ساده‌تر کنید.
  • قبل از هر چیز دیگر، ویژگی‌های خاص را در نظر بگیرید تا باز هم تعداد گزینه‌های در دسترس را به میزان زیادی فیلتر کرده باشید. به عنوان مثال، اگر ضد آب بودن برای شما اولویت است، با در نظر گرفتن این ویژگی‌ می‌توانید تعداد زیادی از گزینه‌های نامناسب را حذف کنید.
  • سپس درباره بی‌سیم یا با‌سیم بودن هدفون، با خودتان به نتیجه برسید تا هدفمندتر جستجو کنید.
  • آینده‌نگر باشید و فقط به کاربرد امروز فکر نکنید. آیا ممکن است چند ماه بعد بخواهید از همین هدفون علاوه بر گوش دادن به کتاب صوتی و زمانی که در رختخواب هستید، در باشگاه بدنسازی و هنگام دویدن روی تردمیل هم استفاده کنید؟
  • به تجربه‌های قبلی خود اعتماد کنید. اگر قبلا هدفون‌های روی گوشی را امتحان کرده‌اید و می‌دانید که برایتان خسته‌کننده هستند، انتخاب انواع دیگر مانند هدفون داخل گوشی را در اولویت قرار دهید.
  • از راهنمایی و کمک افراد متخصص و حرفه‌ای استفاده کنید. تجربه و دانش این افراد می‌تواند هم به آگاهی شما بیفزاید و هم، خرید شما را موفق‌تر و رضایت از خرید شما را بیشتر کند.
  • سعی کنید خرید خود را از فروشگاه‌های فیزیکی یا الکترونیکی معتبر انجام دهید و حتما گارانتی محصول را نیز در فروشنده درخواست کنید.
  • برندهایی که به صورت تخصصی در حوزه تولید بلندگو، هدفون و میکروفون هستند را نسبت به برندهایی که هر نوع محصول الکترونیکی دیگری از جاروبرقی گرفته تا آبمیوه‌گیری نیز تولید می‌کنند، در اولویت بگذارید.
  • در صورتی که بودجه مناسبی دارید، از برندهای معتبر و محصولات اورجینال خرید کنید.
  • خرید اینترنتی انجام دهید! چون شما برای وقت خود ارزش قائل هستید و دوست دارید در کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهر نیز مؤثر باشید. علاوه بر این، شما با خرید اینترنتی به توسعه اقتصاد کشور در زمینه تجارت الکترونیکی و ایجاد شغل برای هم میهنان خود نیز کمک می‌کنید.
  • اگر خرید هدفون را اینترنتی انجام دادید، نظر خود را درباره کیفیت ارائه خدمات فروشگاه اینترنتی که از آن خرید کرده‌اید و تجربه کاربری‌تان از محصول خریداری شده، با دیگران به اشتراک بگذارید تا در ترویج فرهنگ خرید اینترنتی و تولید محتوای الکترونیکی باکیفیت سهیم باشید.

هدفون اورجینال
مدل‌های معرفی شده در این مطلب بر اساس چه معیارهایی انتخاب شده‌اند؟

برای تهیه یک راهنمای جامع خرید هدفون و ارائه لیست هدفون‌های پرفروش سال ۲۰۱۹، لازم بود ویژگی‌هایی مانند قیمت مناسب، برند و اعتبار شرکت سازنده، کیفیت ساخت، ظاهر جذاب، کیفیت خروجی صدا و چندین شاخص دیگر را در نظر بگیریم و برای این کار به معتبرترین و مشهورترین وب‌سایت‌های نقد و بررسی هدفون مراجعه کردیم.از سوی دیگر برای ارائه آمارهای دقیق درباره محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هدفون‌های ماه‌های اخیر در دنیا، علاوه بر در نظر گرفتن میزان فروش هر هدفون در مالتینا، آمارها و اطلاعات وب سایت آمازون را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

لیست ۶۱ هدفون محبوب و پرفروش دنیا در سال ۲۰۱۹

اگرچه فاکتورهای متعددی مانند قیمت، ظاهر، کیفیت ساخت، برند تولیدکننده و … برای خرید هدفون وجود دارند اما ما به سلیقه خریداران هدفون در سرتاسر دنیا در سه‌ماهه چهارم سال‌ ۲۰۱۸ و ماه ابتدای سال ۲۰۱۹ اعتماد کردیم و برای تهیه این لیست به داده‌های آماری فروش وب‌سایت آمازون، داده‌های آماری مالتینا، مقالات تخصصی وب‌سایت‌های Cnet و Trustedreviews و Reviewed و Techradar مراجعه کرده‌ایم.لطفا توجه داشته باشید که مدل‌های پیشنهادی هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و ترتیب معرفی هدفون‌ها در این مطلب به معنای ترتیب بهترین هدفون‌های پیشنهادی برای خرید نیست.

و مطلب آخر: یک خاطره واقعی درباره این که چرا کیفیت هدفون مهم است:

افرادی که به موسیقی علاقه دارند و در طول روز، زمان زیادی را به شنیدن موزیک اختصاص می‌دهند، به خوبی می‌دانند که خرید هدفون با کیفیت که خروجی صدای شفاف و باکیفیتی نیز داشته باشد چقدر ضروری است.این آیتم می‌تواند لحظات شما را لذت‌بخش‌تر کند. در واقع، هنگامی که بین ترک‌ها و آلبوم‌های خوانندگان محبوب‌تان غرق شده‌اید و از دنیای پرهیاهو و محیط پر استرس اطراف فاصله گرفته‌اید، هیچ چیزی آزاردهنده‌تر از نویز و خش در صدای خروجی هدفون نیست!

البته من تا همین چند سال پیش، این موضوع را زیاد جدی نمی‌گرفتم و از هدفون‌های ساده استفاده می‌کردم. اما یک اتفاق همه چیز را تغییر داد تا بفهمم دنیا با کیفیت صدای بهتر، جای قشنگ‌تری برای زندگی است!

یکی از دوستانم که عاشق موسیقی است و همیشه از هدفون‌ اصل و باکیفیت استفاده می‌کند، بارها به من گفته بود صدایی که از هدفون اورجینال و باکیفیت پخش می‌شود قابل مقایسه با خروجی صدای هدفون‌های معمولی نیست. اما من توجهی نمی‌کردم تا این‌که یک روز دوستم هدفون آودیو تکنیکا اورجینالش را در منزل ما جا گذاشت. من هم فرصت را مناسب دیدم و البته با اجازه دوستم، هدفون او را با هدفون خودم که برند شناخته‌شده‌ای هم نداشت، مقایسه کردم.

شاید باور نکنید اما وقتی آهنگ محبوبم را که روزانه چندین بار به آن گوش می‌دادم با هدفون دوستم شنیدم، صداهایی به گوشم رسید که تا آن لحظه نشنیده بودم! انگار یک آهنگ جدید با تأثیرگذاری ۱۰ برابر بیشتر را گوش می‌کردم. بارها و بارها آهنگ را با هدفون خودم و هدفون دوستم شنیدم و هر بار مطمئن‌تر شدم که تا به آن لحظه، از حداکثر هنرمندی و هنرآفرینی آهنگساز مطلع نشده‌ بودم.البته کمی طول کشید تا بتوانم پول لازم برای خرید هدفون سنهایزر مورد علاقه‌ام را جمع کنم اما با تمام وجود معتقدم این یکی از بهترین خریدهایم بوده و هزینه‌ای که برای خرید هدفون اورجینال کردم واقعا ارزشش را داشته است.

اگر درباره خرید هدفون، سؤالی دارید حتما در بخش نظرات سؤل خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان مالتینا همیشه برای راهنمایی شما آماده هستند!