راهنمای خرید حلقه ازدواج و معرفی جدیدترین حلقه های ازدواج

حلقه ازدواج - راهنمای کامل خرید

خرید حلقه ازدواج شاید یکی از عاشقانه‌ترین خریدهای‌تان در طول زندگی باشد. حلقه نشانه‌ای از عشق بی‌پایان شماست. حلقه‌ای که قرار است تمام عمر به نشانه‌ی وفاداری دستتان باشد؛ پس باید در خریدش بادقت و هوشمندانه عمل کنید. بسیاری، اختراع حلقه های ازدواج را به مصریان باستان نسبت داده‌اند اما تاریخ‌ پیدایش حلقه به رم باستان بازمی‌گردد. رسوم مراسم ازدواج در فرهنگ های مختلف جهان شاید باهم تفاوت‌هایی داشته باشد؛ اما در بیشتر کشورهای جهان انگشت کنار انگشت کوچک دست چپ را، انگشت مخصوص به حلقه می‌دانند.

از تاریخ حلقه ازدواج چه می‌دانید؟

خرید حلقه ازدواج - حلقه نامزدی

حتما همه‌ی شما چرایی این انتخاب را شنیده‌اید. باور عمومی این است که رگی از این انگشت به قلب می‌رسد و همین نکته این انگشت را مناسب‌ترین مکان برای به دست کردن نشانه همراهی همیشگی عشق در قلب‌ها کرده است. جالب است بدانید که این موضوع سند تاریخی هم دارد و شروعش به سال ۱۶۸۶میلادی بازمی‌گردد.

هنری سوینبورن (Henry Swinburne) یک وکیل انگلیسی، باعث مشهور شدن این قصه‌ی قدیمی شد و در رواج پوشیدن حلقه در انگشت چپ نقش مهمی ایفا کرد. نیازی ندارد که ما به شما بگوییم خرید حلقه های ازدواج خریدی بزرگ، مهم و گران‌قیمت است. پس اگر قصد خواستگاری دارید یا در تدارک جشن ازدواج هستید و می‌خواهید حلقه ازدواجتان را بخرید؛ با ما همراه باشید تا ۱۰ نکته‌ مهم برای خرید بهترین حلقه ازدواج را برایتان بگوییم.

۱. سلیقه و علاقه عروس را در نظر داشته باشید

خرید حلقه ازدواج - حلقه ازدواج طلا

زمانی‌که قصد خرید حلقه های ازدواج دارید، بسیار ساده انگارانه است اگر تمام توجه‌تان را به اندازه و کیفیت نگین حلقه ازدواج اختصاص بدهید. یک لحظه تأمل کنید و به یاد بیاورید کسی که قرار است، حلقه ازدواجش را تمام عمر دستش کند، عروس خانم‌تان است. پس سلیقه و خواست اوست که اهمیت دارد. برای نامزدتان مهم‌ترین نکته استایل حلقه ازدواجش و مدلش است.

۲. بدانید همسرتان به دنبال چه حلقه‌ای است

خرید حلقه ازدواج - خرید حلقه ارزان
سعی کنید سلیقه‌ی مد و پوشاک نامزدتان را در هنگام خرید حلقه در نظر بگیرید. به طلا و جواهرات و اکسسوری‌های او به عنوان سرنخ نگاه کنید. اگر نامزدتان به جواهراتی از جنس پلاتین یا طلای سفید علاقه دارد، هرگز سراغ حلقه ازدواجی از جنس طلای زرد نروید. به استایل طلا و جواهراتی که همیشه استفاده می‌کند توجه کنید.

حالا به‌ راحتی حلقه‌ای هماهنگ با استایل جواهرات همسرتان انتخاب کنید. مطمئن باشید انتخاب درستی است. اگر مطمئن نیستید مشورت بگیرید. بهترین افراد برای مشورت، صمیمی‌ترین دوستان یا خواهرانش هستند. زیرا معمولا نزدیکان نامزدتان بهتر از هرکس می‌دانند که او چه استایل حلقه ازدواجی را می‌پسندد.

۳. اهمیت اندازه حلقه را دست‌کم نگیرید

خرید حلقه ازدواج - خرید حلقه نامزدی طلا
اگر بخواهید نامزدتان را با یک خواستگاری عاشقانه سورپرایز کنید، چطور باید اندازه انگشتر را بدون اینکه متوجه شود،پیدا کنید؟
سوال سختی است ولی چند ترفند برای اندازه‌گیری اندازه حلقه وجود دارد:

  •  از دوست صمیمی نامزدتان بخواهید تا پنهانی اندازه حلقه را متوجه شود.
  • اگر مجبور هستید اندازه حلقه را حدس بزنید، حتماً مطمئن شوید که طلافروش می‌تواند، حلقه انتخابی شما را تغییر اندازه دهد.
  • بعضی از فروشگاه‌های طلا و جواهرات یک حلقه موقت در سایز تخمین زده شده را برای خواستگاری پیشنهاد می‌کنند که می‌توانید بعدا آن را با حلقه های ازدواج اصلی در اندازه درست تعویض کنید.

۴. برای انتخاب حلقه ازدواج به دنبال جنس خوب و ماندگاری باشید

خرید حلقه ازدواج - حلقه نامزدی شیک

قانونی وجود ندارد که برای خرید حلقه ازدواجتان باید چقدر پول خرج کنید. ولی لازم است، مطمئن شوید که بهترین حلقه ازدواجی را می‌خرید که در حد توان‌تان است. چرا؟ چون حلقه عروسی در معرض استفاده و استهلاک بالایی قرار دارد.

همسرتان قرار است این حلقه ازدواجش را هر روز تا آخر عمرش به‌دست کند. حلقه با لباس‌ها و وسایل مختلف در تماس خواهد بود، به وسایل باشگاه بدن‌سازی برخورد می‌کند و در معرض مواد شوینده و آرایشی قرار خواهد گرفت. پس خرید یک حلقه باکیفیت برای مواجهه با تمام مشکلات مذکور به نفع شماست.
شما حاضر هستید برای تلفن همراه یا ماشین‌ پول زیادی خرج کنید، چون از آن‌ها زیاد استفاده می‌کنید. حالا برای خرید حلقه ازدواج هم که استفاده‌اش خیلی بیشتر است، همین نکته را در نظر بگیرید و جنسی خوب و باکیفیت بخرید. فراموش نکنید بسیاری از فروشندگان طلا و جواهر پیشنهاد خرید حلقه های ازدواج به صورت قسطی و بدون بهره را می‌دهند.

۵. به جنس حلقه ازدواج توجه کنید

خرید حلقه ازدواج - حلقه طلایی
بهترین انتخاب، خرید حلقه ازدواج از جنس طلا یا پلاتین است. زیرا این دو جنس از مقاوم‌ترین فلزات با‌ ارزش در دنیای طلا و جواهر هستند. حلقه ازدواجتان را از جنس نقره نخرید؛ مقاومت نقره بسیار پایین است و در طی استفاده‌ی مداوم مستهلک می‌شود. پلاتین، با رنگ سفیدنقره‌ای، ماندگار‌ترین جنس و همین طور گران‌ترین نوع حلقه ازدواج است.

طلا، انتخابی کاملا چندوجهی است و انتخاب‌های گوناگونی پیش روی شما قرار می‌دهد. طلا به‌خاطر مقاومت بالایش گزینه‌ی مناسبی به‌عنوان حلقه ازدواج محسوب می‌شود. طلا به شما در سه رنگ مختلف حق انتخاب می‌دهد: طلای زرد، طلای سفید و طلای سرخ. ضمنا می‌توانید بسته‌ به بودجه‌تان طلای ۱۸ عیار یا ۲۴ عیار را انتخاب کنید.

۶. انتخاب نگین حلقه ازدواج بسیارمهم است

خرید حلقه ازدواج - حلقه نامزدی نقره
اگر درباره‌ی انتخاب نگین حلقه شک دارید، بهترین راه، خرید حلقه  ازدواج با استایل کلاسیک و الماس تراش خورده تک در وسط حلقه است. چون این استایل زیباترین مدل در بین تمام شکل‌های الماس است و در هر انگشتی می‌درخشد. انتخاب یک الماس بزرگ‌تر از نیم‌قیراطی برای نگین حلقه ازدواج، خیال شما را بابت کیفیت آن راحت می‌کند. یادتان باشد که این کیفیت الماس است که در دست می‌درخشد، چشم‌ها را می‌رباید و همسرتان به‌طور حتم عاشقش خواهد بود.

۷. شرایط خرید را بدانید

خرید حلقه ازدواج - حلقه عروسی و نامزدی

در هنگام خرید مطمئن باشید که شرایط فروشنده را در مورد خرید، تغییر اندازه، تعویض و پس دادن کالا می‌دانید. در صورت نامناسب بودن اندازه حلقه یا مطابق نبودن با سلیقه عروس خانم، معمولا امکان تغییر آن وجود دارد. اما بعضی مواقع حلقه‌های سفارشی و یا حلقه‌هایی در اندازه‌های خاص(خیلی کوچک یا خیلی بزرگ) قابل تعویض نیست. بنابراین عجله نکنید و شرایط قرارداد را کامل بدانید.

۸. نوع ضمانت طلا را بررسی کنید

خرید حلقه ازدواج - خرید حلقه طلا
برای اطمینان از ساخت بی‌نقص حلقه، هیچ راهی غیر از گرفتن ضمانت از طلافروش نیست. باید مطمئن باشید طلافروش شما ضمانت می‌دهد هر نوع خطا در ساخت حلقه را به عهده می‌گیرد. به این ترتیب هر مشکلی در ساخت حلقه سفارشی شما به عهده فروشنده طلا و جواهر است.

۹. حلقه ازدواج خود را بیمه کنید

خرید حلقه ازدواج - حلقه ارزان

اگر حلقه شما دزدیده شود و یا آن را گم کنید تنها بیمه حلقه ازدواج می‌تواند به کمک‌تان بیاید. (حتی اگر ضمانت طلافروش را هم داشته باشید، آن ضمانت تنها برای خرابی حلقه به کمک‌تان خواهد آمد) بیمه‌ طلا و جواهر مقرون به صرفه‌ترین راه برای پوشش این گونه وقایع، مثل دزدی و گم کردن حلقه ازدواج است.

۱۰. طلافروش مناسب پیدا کنید

خرید حلقه ازدواج - جلقه نامزدی
آخرین نکته که اهمیت بالایی در خرید شما دارد این‌است که، طلافروشی انتخاب کنید که با وی راحت هستید. کسی که بدون هیچ احساس بدی، جواب تمام سوالات‌تان را بدهد. یادتان باشد شما در حال خرید مهم‌ترین حلقه عمرتان هستید.

کلام آخر:

حلقه ازدواج - خرید اینترنتی
شما در شرف بزرگ‌ترین و به‌یاد ماندنی‌ترین رویداد زندگی‌تان هستید و حلقه ازدواج نماد عشق بین شما و همسرتان است. پس وقت و توجه کافی برای خرید آن بگذارید. با دیدن مدل‌های مختلف حلقه ازدواج با سبک‌ها و نگین‌های مختلف، راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید. نگاهی به انواع حلقه ازدواج مالتینا بیندازید و بهترین حلقه ازدواج را با توجه به سلیقه و شرایط‌تان انتخاب کنید.

منبع: news.thediamondstore.co.uk

 

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024