خرید آی مک اپل و مواردی که قبل از خرید باید بدانید

اگر به دنبال خرید آی مک اپل هستید اما نمی‌دانید که کدام نسخه برای شما مناسب است توصیه ما به شما این است که این متن را با دقت مورد مطالعه قرار دهید زیرا مقایسه خوبی از انواع آی مک ها برای شما فراهم آورده‌ایم. یک آی مک مناسب باید حداقل چندین سال به خوبی نیازهای شما را برآورده‌کند. در ابتدا بیایید دو آی مک 4K و 5K را که دو مدل بسیار معروف آی مک هستند را باهم مقایسه ‌کنیم.

راهنمای خرید آی مک اپل

آی مک‌های 4K , 5K

در ماه مارس 2019 بود که شرکت اپل این دو نسخه آی مک را به بازار عرضه کرد. نسخه 4K این محصول دارای صفحه نمایشی به اندازه 21.5 اینچ و نسخه 5K نیز دارای صفحه نمایش 27 اینچی است. در این دو مدل آی ‌مک از پردازنده و چیپ‌های گرافیکی جدیدی استفاده شده ‌است اما طراحی به کار رفته در این دو نسخه چندان خلاقانه نیست و ظاهر آن مشابه آی مک‌هایی است که در سال 2012 تولید می‌شدند.

خرید آی مک اپل با بهترین ویژگی ها

این دو نسخه را با توجه به ویژگی‌هایی مثل اندازه صفحه نمایش، سرعت پردازنده، رَم، نوع هارد درایو و کارت گرافیک استفاده‌ شده می‌توانید با پرداخت پولی بین 1099 دلار تا 2299 دلار خریداری‌ کنید.

اندازه صفحه نمایش این دو آی مک معمولا اغلب افراد را راضی نگه می‌دارد و استفاده از آن مشکل خاصی از نظر کیفیت و وضوح تصویر برای کاربر به وجود نمی‌آورد.

از نظر قابلیت اتصال باید بیان‌ کنیم که این آی مک‌ها دارای 3 پورت مخصوص USB و 3 پورت تاندربولت و یک شیار مخصوص کارت حافظه و یک جک هدفون و یک Gigabit Ethernet هستند.

آی مک پرو 27 اینچ مدل MQ2Y2

در ادامه قصد داریم برخی از آپشن‌های به کار رفته در آی‌ مک‌ها را با یکدیگر مقایسه‌ کنیم.

مشخصات آی مک ها

پردازنده i5 vs. i7

در آی ‌مک‌های جدید شما می‌توانید پردازنده‌های مختلفی را در اختیار داشته‌ باشید. به یاد داشته باشید که پردازنده مشابه مغز در CPU آی مک کاربرد دارد. این هسته‌ها دستورالعمل‌ها را دریافت‌کرده و سپس محاسبات را انجام می‌دهند: هرچه تعداد این هسته‌ها بیشتر باشد عملکرد CPU بهتر خواهد بود.

در نسخه اولیه آی مک 21.5 اینچی از یک پردازنده GHz dual‑core Intel Core i52.3  به همراه یک Turbo Boost up to 3.6GHz استفاده شده ‌است. البته در ارزان‌ترین نسخه آی مک 21.5 اینچی از یک پردازنده GHz quad‑core Intel Core i33.6 استفاده شده ‌است که البته می‌توان آن را تا 3.2.GHz 6-core Intel Core i7 Turbo Boost up to 4.6GHz ارتقا داد. در گران قیمت‌ترین نسخه آی مک 21.5 اینچی نیز از یک پردازنده  GHz 6-core Intel Core i53.0 به همراه یک  Turbo Boost up to 4.1GHz استفاده شده ‌است که می‌توان آن را تا 3.2GHz 6-core Intel Core i7 Turbo Boost up to 4.6GHz ارتقا داد.

خرید آی مک اپل و توضیحات لازم

در آیفون 27 اینچی گزینه‌های متنوع‌تری در زمینه پردازنده در برابر شما قرار دارد:

  • 0GHz 6‑core Intel Core i5 (Turbo Boost up to 4.1GHz(
  • 1 GHz 6‑core Intel Core i5 (Turbo Boost up to 4.3GHz قابل ارتقا به 3.6 GHz 8-core Intel Core i9 (Turbo Boost up to 5.0GHz
  • 7 GHz 6‑core Intel Core i5 (Turbo Boost up to 4.6GHz( قابل ارتقا به 3.6  GHz 8-core Intel Core i9 (Turbo Boost up to 5.0GHz(

آی مک 21.5 اینچ مدل MRT42

رم قابل ارتقا و رم غیر قابل ارتقا

در سالیان اخیر اپل از این سیاست استفاده کرده است که مشتری پس از خرید آی مک اپل قابلیت ارتقای رم آی مک خود را نداشته‌ باشد. اما باید بگوییم که برای خرید آی مک اپل 27 اینچی شما  از این قاعده مستثنی خواهیدشد. در این نسخه شما می‌توانید رم آی مک خود را تعویض ‌کنید و یا اینکه آن را ارتقا دهید. آی مک 27 اینچی به صورت پیش فرض حداقل دارای 8 گیگ رم است که شما می‌توانید آن را تا 16 یا 32 و یا 64 ارتقا دهید.

در مورد آی مک 27.5 اینچی باید بگوییم که شما قابلیت ارتقای رم را ندارید و تنها می‌توانید آن را تعویض‌ کنید. آی مک 21.5 اینچی معمولا با رم 8 گیگی عرضه می‌شود و شما می‌توانید در صورت نیاز آن را با یک رم 16 گیگی یا 32 گیگی تعویض‌ کنید.

خرید آی مک اپل مناسب

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای خرید یک نوت‌بوک ایده آل

کارت گرافیک

اپل در دو نسخه آی مک 4K  و 5K از کارت گرافیک AMD Radeon Pro استفاده کرده ‌است و به همین دلیل اگر شما جزو طرفداران NVIDIA هستید با بدشانسی بزرگی روبرو شده‌اید.

در آی مک 21.5 اینچی به صورت پیش فرض از یک Radeon Pro 555X GPU یا Radeon Pro 560X استفاده شده ‌است و اگر شما به قدرت بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید از Radeon Pro Vega 20 GPU ( با 4 گیگ مموری) استفاده ‌کنید. در آی مک 27 اینچی نیز به صورت پیش فرض از گرافیک Radeon Pro 570X, 575X, and 580X GPU استفاده شده‌ است و همچنین اگر شما به بیشترین قدرت ممکن در زمینه گرافیک نیاز داشته ‌باشید می‌توانید از Radeon Pro Vega 48 GPU (با 8 گیگ مموری) استفاده‌ کنید. اپل مدعی است که کارت گرافیک به کار رفته در این دو نسخه جدید 80 درصد سریع‌تر از نسخه‌های به کار رفته در محصولات قبلی است.

خرید آی مک اپل به روشی آسان

خرید آی مک 4K یا آی مک 5K

انتخاب خرید آی مک اپل از بین این دو نمونه بستگی به شما و نوع نیازی که در استفاده از یک آی‌ مک دارید، دارد. برای برخی افراد یک صفحه نمایش 27 اینچی غیرضروری است و چندان کاربری برای آن‌ها ندارد. برای این دسته از افراد انتخاب آی مک 4K گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. همچنین در صورت نیاز به ارتقا، این نسخه هزینه کمتری را برای شما در بر خواهد داشت. اما در مقابل آی مک 27 اینچی بهترین نسخه از آی مک است که شما می‌توانید خریداری ‌کنید. می‌توانید از یک صفحه نمایش 5K لذت ببرید و همچنین یک سیستم درونی بسیار قدرتمند داشته‌ باشید. هنگامی که تصمیم گرفتید این نسخه را خریداری ‌کنید، وقت کافی به تحقیق و جستجو در مورد این محصول اختصاص دهید و ببینید که ویژگی‌های داخلی مورد نظر شما کدام است و آی مکی را خریداری‌ کنید که بتواند تا چندین سال نیازهای شما را به راحتی برآورده‌کند.

آی مک 21.5 اینچ مدل MRT32

دیگر آی مک‌هایی که می‌توانید خریداری‌ کنید

مک مینی

این محصول شرکت اپل یکی از بهترین محصولات برای کسانی که می‌خواهند با هزینه کم از  مک استفاده ‌کنند، است. نسخه مک مینی در سال 2018 بروزرسانی‌ شد و در سال 2020 اپل تصمیم‌ گرفت که ظرفیت حافظه این نسخه را دو برابر کند. در نسخه مک مینی از پردازنده quad-core and six-core 8th-Generation Intel Core استفاده می‌شود که پنج برابر سریع‌تر از نسخه‌های قبلی مک مینی است، از 3 پورت تاندربولت و 3 پورت USB-C استفاده می‌شود، تا 64 گیگ رم را پشتیبانی می‌کند و می‌توان از یک کارت حافظه SSD با ظرفیت تا 2 ترابایت در این محصول استفاده‌ کرد.

خرید آی مک اپل و بهترین نوع آن

بیشتر بخوانید: ۷ قلم‌ هوشمند برتر موجود در دنیا + راهنمای خرید

آی مک پرو

این نسخه از آی مک توسط شرکت اپل و در سال 2017 به بازار معرفی ‌شد و هدف اپل از تولید این نسخه این بود که تمامی امکانات را در یک پکیج در اختیار کاربر قرار دهد. در حقیقت این نسخه از آی مک به صورت مخصوص برای افراد حرفه‌ای ساخته شده ‌است. این نسخه را می‌توان محصولی بین آی مک 5K و نسخه مک پرو که در سال 2019 معرفی ‌شد، دانست. در این محصول از پردازنده Intel Xeon که قابلیت ارتقا تا 18 هسته را دارد استفاده می‌شود و همچنین از گرافیک بسیار قوی Radeon Pro Vega  بهره‌مند است.

همانطور که می‌توانید انتظار داشته‌ باشید این نسخه از آی مک دارای قیمت زیادی است. نسخه اولیه این محصول 4999 دلار قیمت دارد و نسخه‌های قوی‌تر آن تا 15000 دلار نیز برآورد قیمت شده است. اما فراموش ‌نکنید که این آی مک قوی‌ترین محصول ساخته‌ شده توسط اپل است.

آی مک 21.5 اینچ مدل MMQA2

سخن پایانی

یکی از مهمترین نکاتی که شما در خرید آی مک اپل باید به آن دقت ‌کنید، اندازه صفحه نمایش است. ببینید که صفحه نمایش 21.5 اینچی و 4k برای شما مناسب است و یا یک آی مک 27 اینچ و 5k بهتر می‌تواند نیازهای شما را برآورده ‌کند. پس از انتخاب صفحه نمایش باید ویژگی‌های داخلی مثل رم، کارت گرافیک، کارت حافظه و پردازنده و موارد مورد نظر دیگر خود را انتخاب‌ کنید.

خرید آی مک اپل با بهترین کیفیت

 

منبع:

macrumors

imore