تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی

به عنوان یک هنرمند که قصد دارد به زودی وارد فضای دیجیتال شود، حتما با اصطلاحانی مانند تبلت گرافیکی و تبلت طراحی رو به رو شده‌اید. اما ممکن است تفاوت‌های آن‌ها و کارکرد مختلفی که هر کدام دارند، آشنا نباشید. که در این صورت باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از مبتدیانی که می‌خواهند به تازگی کارشان را در حوزه دیجیتال شروع کنند، آشنایی چندانی با این دستگاه‌ها ندارند. در این مقاله از مالتینا بلاگ قصد داریم در خصوص تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی
تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی

تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی

تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی چیست و کدام یک برای ما مناسب تر است؟ این سوالی است که خیلی از افراد در زمان شروع پروژه های هنری یا با هدف بهبود و ارتقا شغلی خود، با آن مواجه میشوند و جواب آن به شرایط متعدد مانند نوع کاری که قصد انجام آن را دارید و یا بودجه ای که در نظر گرفته اید، بستگی دارد. در ادامه ویژگی های هر کدام از این تبلت ها را با هم بررسی می کنیم.

تبلت گرافیکی چیست؟

تبلت گرافیکی نوعی دستگاه سخت افزاری است. در این دستگاه هنرمندان می‌توانند به صورت دیجیتالی طرح‌های خود را بکشند. بیشتر تبلت‌های گرافیکی دارای یک سطح حساس به لمس است که مانند کاغذ روی آن طراحی می‌کنید. تبلت گرافیکی به تنهایی قابل استفاده نیست و باید به یک لپ تاب یا رایانه شخصی متصل شود. این تنها راهی است که می‌توانید هر آن‌چه که ترسیم کرده‌اید را مشاهده کنید.

به دلیل نحوه کار، تبلت‌های گرافیکی ساز و کار پیچیده‌تری دارند و لازم است ابتدا کار کردن با آن‌ها را یاد بگیرید. تبلت‌های گرافیکی معمولا خودشان صفحه نمایش ندارند و برای اینکه نتیجه کارتان را ببینید، باید به صفحه رایانه یا لپ تاب متصل شده نتیجه کارتان را در آن ببینید. این روند ممکن است کمی غیر عادی و سخت باشد و زمان ببرد تا به آن عادت کنید. حتی برخی از کاربران عنوان کردند که بیش از 2 ماه طول کشید تا کاملا به این شیوه طراحی عادت کنند.

از آنجا که ما عادت کرده‌ایم در زمان کار و طرح زدن به سمت پایین و روی کاغذ نگاه کنیم، بیشتر افراد از این روند راضی نیستند. کافی است خودتان برای اولین بار این کار را امتحان کنید تا متوجه سخت بودن و غیرعادی بودن آن بشوید.

یکی دیگر از مواردی که در تبلت گرافیکی باید به آن عادت کنید، نحوه در دست گرفتن قلم است. روی کاغذ کافی است دست خود را بچرخانید که عناصری که قائم هستند را بکشید. اما در تبلت گرافیکی برای این منظور باید به جای دست، تبلت را بچرخانید.

مواردی که عنوان شد جز نکاتی هستند که بعد از مدتی کار کردن با دستگاه به آن‌ها مسلط می‌شوید. بسیاری از کاربرانی که از تبلت‌های گرافیکی استفاده می‌کنند می‌گویند که بعد از مدتی کاملا با این تبلت خو گرفته اند و کار با آن برایشان عادی شده است.

تبلت‌های گرافیکی با انواع مختلفی از نرم افزارها از جمله نرم افزارهای گرافیکی، انیمیشن و نرم افزارهای طراحی سازگاری دارند. تا زمانی که این برنامه‌ها با تبلت‌های گرافیکی سازگار باشند، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تبلت های گرافیکی در اندازه های مختلف تولید می شوند. گاهی اوقات می توانید برچسب‌هایی مانند S ، M ،  L و XL را مشاهده کنید که بر این اساس به معنی: “کوچک” ، “متوسط” ، “بزرگ” و “فوق العاده بزرگ” است. در زیر می توانید سایزها را بر حسب میلی متر و اینچ پیدا کنید.

S  “کوچک”  size: A6  105 x 148 mm
 “متوسط”  size: A5 148 x 210 mm
 “بزرگ”  size: A4 210 x 297 mm
XL  “فوق بزرگ”  size: A3 297 x 420 mm

توجه: این اندازه های نمایشگر تبلت است و اندازه کلی تبلت کمی بزرگ‌تر است. همچنین به یاد داشته باشید که تبلت های کوچکتر به وضوح ارزان ترند.

در خصوص انتخاب سایز بدانید که یک اندازه غالب وجود ندارد که بتوان آن را بهترین و بهینه ترین سایز دانست. معمولا افراد حرفه ای A5 را ترجیح می دهند چرا که بزرگ‌تر است و در زمان کار دست‌شان آزادی بیشتری دارد. اما من می گویم که انتخاب سایز بیشتر به این بستگی دارد که شما به چه ابزاری عادت داشته باشید. من شخصاً از A4 و A6 استفاده کرده ام ، هر دو برای من مناسب هستند.

تبلت هایی که من آنها را “تبلت های گرافیکی استاندارد” می دانم ، صفحه LCD ندارند. برای ترسیم به صفحه نمایش تبلت نیازی نیست، فقط از قلم تبلت به جای ماوس رایانه استفاده می‌کنید و به رایانه های شخصی نگاه می کنید.

به خاطر تطبیق پذیری بالای این تبلت‌ها، بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. برای مثال:

طراحان: طراحانی که نرم افزارهایی مانند فتوشاپ یا Illustrator استفاده می‌کنند، از تبلت‌های گرافیکی استقبال می‌کنند. تبلت‌های گرافیکی آزادی عمل زیادی به طراحان می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند که بتوانند هر آنچه که در تخیل‌شان می‌گذرد را روی اسکرین پیاده کنند.

مهندسین و معماران: گرچه این مشاغل ماهیتی کاملا فنی دارند اما جنبه بصری هم دارند که به طور چشمگیری از تبلت‌های گرافیکی می‌توان در این زمینه استفاده کرد. مهندسان و معماران می‌توانند در صورت استفاده از تبلت‌های گرافیکی برای ایجاد طرح‌های سریع پیشرفت چشمگیری در روند کار خود داشته باشند.

تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی
تبلت گرافیکی

ویژگی های تبلت های گرافیکی

تبلت‌های گرافیکی دقیقا چه ویژگی‌هایی دارند؟ با اینکه این تبلت‌ها در مارک‌ها و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند، اما در بیشتر مواقع شما ویژگی‌ها و ساز و کارهای مشترکی را در بین بسیاری از آن‌ها می‌بینید. در ادامه برخی از این موارد را با هم بررسی می کنیم.

یک سطح برای طراحی

تبلت‌های گرافیکی یک سطح برای طراحی دارند که بیشترین سطح تبلت را تشکیل می‌دهد. این سطح تاچ بوده و به لمس و فشار حساس است و هر خط و منحنی که طراح روی آن ترسیم کنید، ثبت می‌شود. این ایده اغلب به منظور جای دادن عناصر بدون کمبود جا طراحی شده است. به عبارتی طراح می‌تواند بدون کمبود جا هر آنچه که در ذهنش می‌گذرد را روی صفحه نمایش پیاده کند.

قلم یا استایلوس

تبلت‌های گرافیکی دارای قلم مخصوص هستند که سطح حساس تبلت را مورد هدف قرار داده و طراحی را انجام می‌دهد. قلم مهم‌ترین ابزار شما خواهد بود که با داشتن آن احساس راحتی و آزادی عمل بیشتری را تجربه می‌کنید. اگر هنوز مبتدی هستید و کار با تبلت را یاد نگرفته‌اید، می‌توانید دست نگه دارید و فعلا قلم را تهیه نکنید. چرا که قلم برای انجام کارهای حرفه‌ای مورد نیاز است. از طرفی کار کردن با قلم برای افراد مبتدی روند پیشرفت شما را کند می‌کند و باعث می‌شود که دیرتر دست‌تان راه بیفتد. در هنگام خرید قلم هم دقت کنید که یک قلم خوب باید سبک و بی سیم باشد تا بتوانید آزادانه آن را به اطراف حرکت دهید.

کلیدهای میانبر تبلت (Hotkey)

تبلت‌های گرافیکی معمولا هات کی دارند که عملکردهای مختلف را به صورت میانبر انجام می‌دهند. در هر تبلت گرافیکی که خریداری کنید، این کلیدها وجود دارند. آنچه که ممکن است در تبلت‌های مختلف متفاوت باشند، عملکرد این کلیدهاست. آنچه بیشترین اهمیت را دارد این است که ساز و کار این کلیدها به راحتی بیشتر طراح کمک کند.

قابل حمل بودن

یک تبلت گرافیکی خوب باید به اندازه‌ای سبک و کوچک باشد که بتوانید آن را همه جا با خودتان حمل کنید. البته سایز تبلت باید به حدی کوچک باشد که بتوانید طرح‌های مورد نظرتان را روی آن پیاده کنید.

صفحه نمایش قلم یا تبلت طراحی چیست؟

قطعا تعجب خواهید کرد اگر بدانید که تبلت طراحی و تبلت گرافیکی تا چه اندازه شبیه به هم هستند. اما اگر قصد خرید هر کدام از این دستگاه‌ها را دارید، باید به اندازه‌ای روی آن‌ها شناخت داشته باشید که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

یک تبلت طراحی که به عنوان نمایشگر قلم هم شناخته می‌شود، یک نوع از سخت افزار این پوت است. سطح نقاشی تبلت یک صفحه کامل است که در زمان طراحی می‌توانید آثار هنری خود را روی آن ببینید.

تبلت‌های طراحی با طرح‌های مختلف ارائه می‌شوند. بعضی از آن‌ها دارای صفحه نمایش تاچ بوده که حساسیت بالایی به لمس دارند و تمام حرکاتی دست شما را به نقاشی تبدیل می‌کنند. این تبلت شباهت زیادی به کاغذ معمولی دارد و به این ترتیب تجربه طبیعی‌تری هنگام کار به شما می‌دهد.

به دلیل اینکه در حین انجام کار می‌توانید کارهایتان را ببینید و دیگر نیازی ندارید که تبلت را به یک رایانه دیگر متصل کنید، تبلت طراحی قابل حمل‌تر و راحت‌تر از تبلت گرافیکی است.

از نظر قطعات تبلت‌های طراحی همان تبلت‌های گرافیکی هستند. تنها قطعه اضافه شده و متفاوت صفحه لمسی است که سطح حساس به فشار را جایگزین می‌کند. کلیدهای میانبر هم به جای دکمه های فیزیکی واقعی معمولا دکمه‌های لمسی هستند.

تبلت طراحی

مورد دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم این است که تبلت‌‌های طراحی به اندازه تبلت‌های گرافیکی در بین افراد حرفه‌ای محبوب هستند. این تبلت‌ها به خاطر دید بهتری که ایجاد میکنند، معمولا به عنوان یک گزینه بهتر معرفی می‌شوند.

تبلت‌های طراحی اخیرا کمی بیشتر از تبلت‌های گرافیکی مورد توجه قرار گرفته‌اند. به همین دلیل اکسپت آن‌ها هم کمی کندتر از تبلت‌های گرافیکی است. هر چند که با گذشت زمان بهتر شده و این مورد بهبود پیدا می‌کند. این تبلت‌ها همچنین به دلایل واضح گران‌تر از تبلت‌های گرافیکی هستند.

شباهت و تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی

شباهت‌ها

ابتدا اجازه دهید در مورد شباهت‌های تبلت گرافیکی و تبلت طراحی صحبت کنیم که تعدادشان هم کم نیست.

بیشترین شباهت بین تبلت طراحی و تبلت گرافیکی نمایشگر قلم آن‌ها است که هر دو از نوعی فناوری لمسی استفاده می‌کنند. تبلت‌های گرافیکی از قلم برای اجرای فناوری لمس استفاده می‌کنند در حالی که تبلت‌ها از انعطاف بیشتری برخوردار هستند و بدون قلم هم می‌توانید با آن‌ها کار کنید. با این وجود این یک قانون ناگزیر نیست. چرا که تبلت‌های گرافیکی جدیدتری هم در بازار وجود دارند که قادر به تشخیص دست شما هستند.

تبلت‌های طراحی هم به همین صورت است. مدل‌های تخصصی‌تر برای ثبت دستورالعمل‌های شما به قلم نیاز دارند. درحالی که مدل‌های دیگر بدون قلم هم کار می‌کنند. به خصوص اگر از تبلت‌ها مانند آیپد استفاده کنید، تمام حرکات دست شما تشخیص داده می‌شود.

تبلت‌های طراحی همچنین به احتمال زیاد قلم‌های خارجی (نمونه‌هایی که به همراه آن‌ها عرضه نشده‌ باشند) را از قلم‌های خودشان تشخیص می‌دهند.

هم تبلت‌های گرافیکی و هم تبلت‌های طراحی از فناوری حساسیت به فشار استفاد می‌کنند. به این ترتیب هر چه فشار بیشتری وارد کنید، ضخامت خطوط بیشتر می‌شود. البته باید قبل از استفاده تبلت را کالیبره کنید تا بسته به نیازها و تنظیمات شما حساسیت به فشار تبلت کم و زیاد شود.

شباهت دیگر بین بسیاری از تبلت‌های گرافیکی و نمایش‌گرهای قلم حساسیت به شیب است. این یک ویژگی خاص هنری است. کاری که به شما امکان می‌دهد انجام دهید این است که فراتر از قلم نقاشی بروید. می‌توانید از عملکرد انواع قلم‌ها و براش‌ها و انواع ابزار دیگر نقاشی استفاده کنید. این مورد در بین تبلت‌های گرافیکی و نمایشگرهای تخصصی قلم بیشتر از رایانه‌های شخصی مانند آی پد دیده می‌شود و سرانجام بیشتر تبلت‌های گرافیکی و برخی از نمایشگرهای قلم برای تقلید از احساس و عملکرد طبیعی کاغذ واقعی طراحی شده‌اند. این کار به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر است که شما تجربه نزدیک‌تری به طراحی روی کاغذ داشته باشید.

تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی

بزرگ‌ترین تفاوت این دو در این است که یکی دارای صفحه‌ای است که می‌توانید در حین کار نتیجه را روی اسکرین ببینید و دیگری نه. تبلت‌های گرافیکی برای استفاده و کار باید به یک رایانه متصل شوند. از تبلت‌های نقاشی می‌توان به تنهایی استفاده کرد چرا که در زمان ترسیم صفحه آنچه که کشیده اید به شما نشان داده می‌شود.

دیگر تفاوت تبلت گرافیکی و تبلت طراحی هزینه و قیمت آن‌ها است. قیمت تبلت‌های طراحی به خاطر فناوری نوین‌تری که دارند، از تبلت‌های گرافیکی بیشتر است. این اغلب عامل اصلی برای انتخاب بین این دو تبلت به خصوص برای کاربران آماتور و تازه کار است که می‌خواهند یک تبلت داشته باشند که کارشان را راه بیندازد اما هزینه زیادی برای آن‌ها نداشته باشد.

راهنمای خرید تبلت گرافیکی یا طراحی

تبلت‌های گرافیکی

مزایا

تبلت‌‌های گرافیکی حرفه‌ای‌تر هستند و به خاطر قیمت پایین‌تری که دارند، به صرفه‌تر هم هستند. از طرفی این دستگاه با بیشتر اپلیکیشن‌های طراحی هم تطابق بهتری داشته و با بیشتر آن‌ها کار می‌کند.

تبلت‌های گرافیکی دقت عمل بالایی هم دارند. از آنجا که آن‌ها به خوبی به فشار و حرکت دست شما واکنش نشان می‌دهند، می‌توانند خطوط و اشکال را دقیقا همانطور که روی کاغذ نقاشی می‌کنید، تقلید کرده و انتقال دهند. علاوه بر این تبلت‌های گرافیکی ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارند که هرگز با نقاشی روی کاغذ به آن‌ها دست پیدا نمی‌کنید. می‌توانید با کمی تغییر در تنظیمات دایره‌های کامل، خطوط مستقیم و انواع روش‌ها برای نقاشی و طراحی دقیق را پیدا کنید. این به شما امکان می‌دهد که به نسبت نقاشی روی کاغذ حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر عمل کنید. این شاخصه‌های تبلت‌های گرافیکی برای بسیاری از افراد حرفه‌ای مانند مهندسان معماری هم اهمیت بالایی دارد.

تبلت‌های گرافیکی کاملا شبیه به قلم و کاغذ معمولی هستند. بیشتر افراد حرفه‌ای کاغذ یا بوم خود را به تخته متصل می‌کنند و پروژه‌های هنری خود را عملی می‌کنند. این تقریبا مانند کار با تبلت‌های گرافیکی است. بیشتر هنرمندان می‌گویند که کار روی تبلت گرافیکی تقریبا شبیه به کار با کاغذ و قلم است.

تبلت‌های گرافیکی تقریبا بی حد و حصر هستند. زمانی که با قلم و کاغذ کار می‌کنید، باید مراقب نوع کاغذ و نوع جوهر یا موارد دیگر باشید که اثر هنری شما روی کاغذ با مشکل مواجه نشود. این محدودیت‌ها  دیگر در ابزارهای دیجیتال وجود ندارند. خرید تبلت‌های گرافیکی همچنین به نوعی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. اگر نگران مقدار کاغذی که در روند طراحی به هدر می‌رود هستید، تبلت گرافیکی این نگرانی را برطرف می‌کند.

این تبلت‌ها همچنین دوام بالایی دارند. تبلت‌های گرافیکی قطعات شکننده و حساس زیادی ندارند و در برابر گرد و غبار و آب هم مقاوم هستند. از طرفی تبلت‌های گرافیکی در مقایسه با سایر دستگاه‌های دیجیتال در مقابل فرسودگی مقاومت بیشتری دارند. یک تبلت گرافیکی تا 10 سال طول عمر دارد.

معایب

تبلت‌های گرافیکی به شما اجازه نمی‌دهند که مستقیما روی سطح نقاشی کنید. در نتیجه قبل از اینکه به روند کار با این تبلت‌ها عادت کنید، کمی اذیت می‌شوید. از طرفی تبلت‌های گرافیکی به صورت مستقل قابل استفاده نیستند و باید حتما به یک رایانه یا لپ تاب وصل شوند. این مورد حمل و نقل و جا به جا کردن آن را کمی سخت می‌کند. مطمئنا یک تبلت گرافیکی خوب به اندازه‌ کافی کوچک و سبک است که بتوانید آن را با خودتان هر جا ببرید. اما به هر حال برای استفاده از آن به یک کامپیوتر یا لپ تاب نیاز دارید. در غیر این صورت بی فایده است.

نمایشگر قلم

مزایا

تبلت‌های طراحی به صورت مستقل قابل استفاده هستند و می‌توانید حین نقاشی مستقیما به آن‌ها نگاه کنید. با یک تبلت طراحی می توانید دقیقا آنچه را که می‌کشید، ببینید. این روند دقیقا مانند نقاشی با کاغذ است. در این خصوص تبلت‌های طراحی نسبت به تبلت‌های گرافیکی برتری دارند و کار با آن‌ها کمی راحت‌تر است.

همچنین به خاطر دید خوبی که این تبلت‌ها مدارند و ساز و کار مشابه کار با کاغذ، دیگر دردسری برای عادت کردن به آن ندارید و مانند تبلت‌های گرافیکی تا مدت‌‌ها مجبور نیستید غیرعادی بودن آن را تحمل کنید. این مورد به خصوص برای کسانی که مبتدی هستند، عامل مهمی است.

کار با تبلت‌های طراحی سریع‌تر از تبلت‌های گرافیکی است. جنبه دید مستقیم سرعت کار را هم بالا می‌برد. همچنین این واقعیت که همه چیز در یک فضای کاری است و توجه شما تقسیم نمی‌شود، می‌توانید سریع‌تر کار کنید.

تبلت‌های طراحی واقعا قابل حمل هستند. می‌توانید آن‌ها را هر جا با خودتان ببرید و به تنهایی و بدون نیاز به رایانه یا لپ تاب از آن‌ها استفاده کنید.

تبلت‌های طراحی بیش از تبلت‌های گرافیکی کارایی دارند. اگرچه یک تبلت گرافیکی دستگاهی است که خصوصا برای طراحی ساخته شده است، اما وابسته به داشتن یک لپ تاب و رایانه شخصی است. این بدان معنا است که شما یک رایانه کامل دارید که می‌توانید برای کارهای دیگر هم از آن استفاده کنید.

معایب

مانیتورهای طراحی گاهی اوقات به خاطر فشار بیش از حد یا تخریب صفحه نمایش به مرور زمان خراب می‌شوند. این می‌تواند تجربه ناخوشایندی حین طراحی باشد.

تبلت‌های طراحی بعد از چند ساعت استفاده داغ می کنند. گاهی این گرما به اندازه‌ای بالا می‌رود که ناراحت کننده بوده و دیگر قادر به ادامه کار نیستید.

تبلت‌های طراحی به خاطر داشتن تکنولوژی بهتر از تبلت‌های گرافیکی گران‌تر هستند. به همین خاطر است که فروش کمتری هم دارند.

تبلت‌های طراحی همچنین دوام کمتری داشته و شکننده‌تر هستند. چرا که صفحه‌های لمسی نسبت به سطوح طراحی حساس به فشار شکننده‌ترند. با این وجود اگرچه این دستگاه‌ها دوام کمتری در مقایسه با تبلت‌های گرافیکی دارند، اما در نوع خود مقاوم هستند و به شرطی که به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید، تا حداکثر پنج سال قابل استفاده هستند.

نتیجه گیری: آیا تبلت طراحی بخرم یا تبلت گرافیکی؟

اگر مبتدی هستید، یک تبلت طراحی می‌تواند برای شما کافی باشد. این بوم‌های دیجیتال تکنولوژی نوین را در اختیار شما قرار می‌دهند. کار با آن‌ها طبیعی‌تر بوده و تجربه مشابه کار با کاغذ را به شما می‌دهند. کار با این دستگاه‌ها دیگر نیازی به یادگیری ندارد.

از طرف دیگر تبلت‌های طراحی گران‌تر هستند. بیشتر مبتدیان تبلت‌های گرافیکی را با قیمت پایین‌تر انتخاب می‌کنند. قیمت برخی از این تبلت‌ها کمتر از 100 دلار است.

اما این بدان معنا نیست که تبلت‌های گرافیکی بد هستند. به شرطی که به نحوه استفاده از آن‌ها مسلط شوید و این واقعیت را که همیشه مجبورید تبلت را به یک رایانه متصل کنید، برای‌تان مهم نباشد. کمی بعد از استفاده از این دستگاه متوجه می‌شود که طرح‌ها و آثار هنری شما بهتر از کارهای قبلی است و روند کارتان در مقایسه با زمانی که با کاغذ کار می‌کردید، بهتر شده است.

اگر می‌خواهید به هنر دیجیتال بپردازید و بودجه کمی دارید، بهتر است یک تبلت گرافیکی تهیه کنید. این یک سرمایه گذاری خوب در زمینه آموزش و پیشرفت شما خواهد بود.

با این حال اگر مشکلی از نظر بودجه ندارید، توصیه می‌کنیم که یک تبلت طراحی خوب تهیه کنید. به یاد داشته باشید که این یک سرمایه گذاری مفید در زمینه حرفه شما است. یک تبلت طراحی به نفع کارتان خواهد بود و به شما این امکان را می‌دهد که کارهایی را انجام دهید که هرگز تصورش را هم نمی‌کردید.

در نهایت هر کدام را که انتخاب کردید، تنها کافی است که شروع کنید. چیزی که از انتخاب ابزار اهمیت بیشتری دارد، تسلط و مهارت شما در انجام کار است. هدف این است که یک هنرمند بزرگ شوید و مسیرهای زیادی برای رسیدن به این مقصد وجود دارد.

 

کاغذ دیجیتالی چیست ؟  در مورد کاغذهای دیجیتالی هم اطلاعاتی دارید؟

کاغذ دیجیتالی هم یکی از تکنولوژی هایی است که در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده.
با استفاده از این کاغذ ها میتوانید به راحتی بنویسید، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید در بین مقالات جستجو کنید و از اطلاعات خود محافظت کنید.
یکی از بهترین برندهایی که در زمینه فعالیت میکند شرکت سونی می باشد.
کاغذ دیجیتالی سونی در انواع مدل ها با طراحی خاص و سبک و صفحه نمایش به اندازه کاغذعای A4 یکی از گزینه های عالی و کاربردی برای کاربران محسوب می شود. جالب است بدانید این کاغذها تا سه هفته می توانند شارژ نگه دارند.

منابع:

artfixed

brushwarriors

archisoup

 

مقالات پیشنهادی:

۲۰ تبلت طراحی و قلم های نوری با گرافیک بالا مخصوص حرفه ای ها

قلم نوری و تبلت گرافیکی را از کدام برند تهیه کنم؟بررسی و مقایسه + مشاوره
بهترین تبلت‌های طراحی امسال که گرافیک فوق العاده دارند کدام اند؟
...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024