مد و لباس تابستان امسال را بشناسید و شیک تر از همیشه ظاهر شوید

مد و لباس

اغلب طراحان مد و لباس، آخرین مجموعه‌ یا اصطلاحا کالکشن‌های طراحی شده‌ خود برای فصل تابستان را در طول اجرای نمایش زنده یا ران‌وی (runway) بر روی صحنه فشن شوها (fashion show )توسط مدل‌ها به نمایش می‌گذارند. اگر چه نمایش زنده‌ لباس یا ران‌وی (runway) اصلی‌ترین ترندهای مد و لباس در فصل آینده را تعیین می‌کند، اما امروزه استایل‌های خیابانی شناخته شده به نام استریت استایل (Street Style) نه تنها ترفندهای مد و لباس در فصل آینده بلکه به روز‌ترین مدل‌های رایج یا همان ترندهای مد و لباس در حال حاضر دنیای مد را نیز به نمایش در می‌آورند.

مد و لباس - ترندهای تابستانی لباس

امروزه بیشتر بلاگرها و  استایلیست‌ها با درک ترندهای جدید مد و لباس و تلفیق کردن هنر با وضعیت فرهنگی و اجتماعی بر اساس سلیقه شخصی خود استایل‌های شیک و جذابی را طراحی می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید استایل به روز داشته باشید، می‌توانید از انواع ترندهای ارائه شده توسط اینفلوئنسرهای دنیای مد و لباس سبک خیابانی یا استریت استایل (Street Style) الهام بگیرید. امروزه رسانه‌ها نقش زیادی در انتشار سبک‌های خیابانی دارند.

مد و لباس - استریت استایل

در هر فصل استایلیست‌ها آخرین و به روزترین ترندهای مد و لباس را به نمایش می‌گذارند که در این میان نمایش مد و لباس بهار و تابستان 2019 از این قضیه مستثنی نبوده است. در هفته‌ی مد از پاریس و میلان گرفته تا لندن و نیویورک از بهترین و شیک‌ترین استایل‌ها توسط استریت استایلیست‌ها رونمایی می‌شود.

در ادامه این مطلب گروه مد و پوشاک مالتینا سعی دارد آخرین ترندهای روز مد و لباس در تابستان 2019 را به شما معرفی کند. با اضافه کردن این گزینه‌ها به لیست خرید خود می‌توانید استایل شیک و به‌روز داشته باشید.

 ۱. شلوارک با کت

مد و لباس - لباس زنانه

اتلیژِر (Athleisure) که یک ترند یا روش پوشش است و بیشتر در زمینه مد و لباس مناسب برای فعالیت‌های ورزشی در صنعت مد فعالیت دارد از یک ترند غیر منتظره اما شیک رونمایی کرده است. در این ترند شلوارک‌ها(همانند شلوارک‌های مخصوص دوچرخه‌سواری) با کُت تک پوشیده می‌شود. بسیاری از طراحان مد این استایل جدید و زیبا را مورد تحسین قرار داده‌اند. اگر دوست دارید که نمونه‌ای از شلوارک‌های قابل استفاده در این مُد خاص را ببینید، اینجا کلیک کنید.

مد و لباس - پوشش تابستانه

ترکیب جدید کت با یک لباس ورزشی منجر به ارائه استایل شیک و قابل توجهی شده است. هر چند این استایل برای رفتن به محیط‌های رسمی یا باشگاه مناسب نیست. اما برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته با دوستان می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بنابراین بدون نگرانی می‌توانید این ست زیبا و شیک را امتحان کنید.

۲. غرایز حیوانی

مد و لباس - لباس پلنگی

در این فصل اینفلوئنسرهای سبک خیابانی به غرایز حیوانی خود اجازه‌ الهام گرفتن از طرح‌های جسورانه از حیات وحش را داده‌اند. اگر چه همواره اکسسوری و پارچه‌ با طرح پلنگی و پوست ماری (مانند این نمونه‌ها) در دسته محبوب‌ترین طرح‌ها در لباس‌های زنانه بوده است، اما به طور خاص، ترند مد و لباس تابستان 2019 بر روی پارچه‌های پلنگی تمرکز کرده است و در میان علاقه‌مندان به مد و برندهای مختلف بسیار محبوب شده است. از پارچه‌های پلنگی در دوخت انواع شلوار، کت، پیراهن، دامن، بلوز و … استفاده می‌شود. مد و لباس - سرهمی زنانه

به منظور پیروی کردن از ترندهای روز مد و لباس می‌توانید انواع طرح‌های جسورانه پلنگی با رنگ‌های تیره و روشن را انتخاب کنید. با ترکیب درست و استایل مناسب براحتی می‌توانید طرح‌های پلنگی را به لباس روزمره خود اضافه کنید. هم‌چنین می‌توانید انواع سرهمی و پیراهن‌های بلند پلنگی را جداگانه بپوشید یا با یک پیراهن تک رنگ یا کت ساده ست کنید. استفاده از اکسسوری‌هایی مانند کیف، کفش، کمربند، شال، روسری و … با طرح‌های پلنگی از جمله ترندهای رایج مد و لباس در این فصل است. برای آشنایی بیشتر با سبک و سیاق پلنگی، خواندن مقاله لباس پلنگی و دنیای متنوعی از انتخاب‌ های جذاب و شیک برای استایل شما که در گروه مد و پوشاک مالتینا به نگارش درآمده است به شدت توصیه می‌شود.

۳. سرهمی

مد و لباس - سرهمی زنانه

امروزه در تمام پایتخت‌های مد جهان، طرح‌ها با سوددهی بالا در تمامی زمینه‌ها در حال ارائه است. یکی از خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین ترندهای مد و لباس در سال 2019 لباس‌های اوورال(overal) یا سرهمی است که از لباس کار کارگران الهام گرفته شده است. در اصل این لباس‌ها به منظور محافظت از بدن طراحی شده است و تمامی بدن را می‌پوشاند. اغلب کارگران، آتش‌نشان‌ها و مشاغلی از این قبیل، لباس‌های سرهمی می‌پوشند.

مد و لباس - سرهمی

استفاده از لباس سرهمی در دنیای مد امروز هم شیک است و هم کاربردی. با پوشیدن سرهمی‌ نیازی به ست کردن لباس‌های بالاتنه و پایین‌تنه ندارید، پس براحتی رنگ مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید و بپوشید. ضمن اینکه می‌توانید سرهمی با آستین‌های بلند را در انواع استایل‌های شیک و فوق‌العاده امتحان کنید. بنابراین فقط سرهمی با آستین‌های کوتاه از گزینه‌های انتخابی‌تان نخواهد بود. برای دیدن مدل‌های مختلف سرهمی، اینجا کلیک کنید.

۴. طیف رنگ یاسی

مد و لباس - رنگ های تابستانی

با وجود آن‌که بنفش، رنگ منتخب موسسه رنگ پانتون در سال 2018 بود، اما ستارگان استریت استایل هنوز در این فصل، استفاده از طیف رنگ بنفش کم رنگ (یاسی) را برای ترند مد و لباس ترجیح داده‌اند. علاقه‌مندان به مد از میان طیف رنگی خنثی و تیره بنفش با انتخاب رنگ یاسی (اسطوخدوسی) ثابت کرده‌اند که می‌توان با این رنگ ظاهری جذاب و شیک داشت.

مد و لباس - تن رنگ یاسی

این رنگ را می‌توان در قالب بوت، پیراهن، کت، دامن، شلوار و … پوشید. این رنگ زنانه به شما ظاهری جذاب و دوست‌داشتنی هدیه می‌کند. پس اگر به دنبال یک استایل متفاوت و هیجان‌انگیز هستید، حتما این رنگ خاص را امتحان کنید.

 ۵. آستین با سرشانه‌های پف‌دار

مد و لباس - ترندهای تابستانی لباس

در این فصل از روندهای مینیمال و ظریف استفاده چندانی نشده است، به گونه‌ای که تمام طراحان و ستارگان دنیای مد در این فصل از پارچه‌ و دوخت‌های بزرگ و ضخیم الهام گرفته‌اند. این امر باعث شده استفاده از شلوار و دامن‌های چین‌دار و پیراهن با سایز بزرگ رواج پیدا کند.  شاهد بازگشت سرشانه‌های بزرگ و پف‌دار هم به ترند مد و لباس در این فصل هستیم.

مد و لباس - پیراهن پف دار

ترند محبوب سرشانه‌های بزرگ و آستین‌های پف‌دار یادآور دوران مد در دهه 80 میلادی است. تلفیق آستین‌های پف‌دار و سرشانه‌های بزرگ با مد مدرن باعث ایجاد یک استایل جذاب و شیک برای علاقه‌مندان به مد می‌شود. این روند محبوب مد و لباس نشان از قدرت دارد، پس اگر به دنبال یک استایل قدرتمند روزمره و مد روز هستید، این سبک را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : آیا بهترین برندهای چرم ایرانی را می‌شناسید؟

۶. نئو-گوتیک (Neo-Gothic)

مد و لباس - فشن

برای در آغوش گرفتن نیمه تاریک خودتان آماده‌ هستید؟ اگر شما هم از علاقه‌مندان به رنگ مشکی هستید، می‌توانید هم‌مانند ستارگان استریت استایل مد بهار و تابستان 2019 استایل‌های خلاقانه‌ی نئوگوتیک  را امتحان کنید. برای پوشیدن این ترند محبوب مد و لباس باید تمام آیتم‌های انتخابی شما تیره و ترجیحا مشکی باشد. برای جذابیت هر چه بیشتر می‌توانید با سایر ترندهای روز دنیای مد و لباس استایل خود را ست کنید.

مد و لباس - استایل گوتیک

اساسا در این سبک محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید هر آن‌چه را که دوست دارید به تن کنید. اما به یاد داشته باشید که تمام آیتم‌ها باید از طیف رنگ تیره انتخاب شده باشد. برای جذاب‌تر شدن استایل می‌توانید از یک رژ لب قرمز تیره و مات استفاده کنید.

۷. چهارخانه رنگی

مد و لباس - طرح چهارخانه

پارچه‌های پلنگی تنها پارچه‌های محبوب برای بهار و تابستان 2019 نیستند. در خیابان‌های نیویورک، لندن، پاریس و میلان انواع پارچه‌های چهارخانه نیز به چشم می‌خورد. تارتان یا پارچه پیچازی اسکاتلندی نوعی پارچه با بافت ساده است که بیشتر به نام پارچه‌های چهارخونه یا شطرنجی شناخته شده است. با وجود تنوع بسیار بالای این پارچه یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین پارچه‌ها برای داشتن یک استایل دوست‌داشتنی و جذاب است.

مد و لباس - فشن زنانه

استفاده از پارچه‌های چهارخانه باعث جلب توجه بیننده می‌شود. آیا می‌خواهید این ترند را امتحان کنید؟ پس یک گزینه چهارخونه مانند کت، شلوار، دامن، پیراهن و… بردارید و با یک الگوی کلاسیک در رنگ‌های منحصر به فرد و پر رنگ مانند قرمز، آبی، سبز و زرد ترکیب کنید تا استایل فوق‌العاده‌ای پیدا کنید. انتخاب لباس چهارخانه به عنوان لباس رویی یا زیرین بستگی به سلیقه شما دارد.

۸. کلاه سطلی

مد و لباس - کلاه تابستانی

ترند کلاه سطلی با باکت‌هت(bucket hat) با قدرت به دنیای مد بازگشته است. این اکسسوری کلاسیک مربوط به دهه‌ 90 میلادی است. این کلاه برای روند و ترندهای مد و لباس 2019 یک گزینه ضروری محسوب می‌شود و بدون شک لازم است، یک باکت‌هت را به فهرست خرید خود اضافه کنید. این کلاه‌های غیررسمی و خنک هم از شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند و هم گزینه مناسبی برای گذراندن آخر هفته و تعطیلات هستند.

مد و لباس - کلاه تابستانی

کلاه یکی از اکسسوری‌های جذاب و قابل توجه برای تابستان است، فرقی ندارد کلاه شما ساده، طرح‌دار یا آرم‌دار باشد، در هر صورت به استایل‌تان زیبایی می‌بخشد. و می‌توانید با انواع پیراهن، لباس‌های سرهمی، شلوار و … از آن استفاده کنید.

۹. چهل تکه

مد و لباس - لباس تابستانی

امروزه پارچه‌های چهل تکه تنها پارچه محبوب مادربزرگ‌ها نیستند، بلکه یکی از ترندهای محبوب دنیای مد و لباس به شمار می‌روند. استفاده از پارچه‌های چهل تکه در خارج از خیابان‌های فشن پاریس و نیویورک هم در انواع لباس از جمله پیراهن، سرهمی، شلوار و … بسیار به چشم می‌خورد. استفاده از طرح‌های رنگارنگ با رنگ‌های متناقض در کنار هم طرح متنوع و چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند.

مد و لباس - پارچه رنگی

در صورتی که دوست دارید لباس‌هایی با پارچه‌های چهل تکه بپوشید، به منظور جلوه دادن بیشتر به این بخش از لباس در استایل خود آن را با اکسسوری‌های ساده و لباس‌های یک‌رنگ ست کنید.

۱۰. کیف دستی کوچکمد و لباس - کیف زنانه

در هر فصل استفاده از کیف دستی لازم است، قاعدتا ترندهای مد و لباس بهار و تابستان 2019 نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. با این وجود، برخلاف فصل‌های قبل ترند کیف تنها بر اساس شکل آن تعریف نشده است، بلکه اندازه کیف نیز مد نظر قرار گرفته است.

در این فصل کیف‌های کوچک بسیار رواج پیدا کرده است؛ کیف‌هایی که فقط برای قرار دادن تلفن همراه می‌توانید استفاده کنید. البته اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید رُژ لب خودتان را نیز در آن جای دهید. اغلب طراحی‌های صورت گرفته توسط برندهای مختلف برای کیف در این فصل در اندازه کوچک بوده است.

مد و لباس - کیف دستی کوچک

بنابراین اگر به دنبال استایل به روز هستید، بهتر است از میان کیف‌های مورد علاقه خودتان کیف‌هایی با سایز کوچک انتخاب کنید. نکته مثبت استفاده از کیف‌های کوچک راحتی استفاده از آن در طول روز است و دیگر شانه‌های‌تان درد نمی‌گیرد. اگر دوست دارید از دنیای کیف‌ها بیشتر سر دربیاورید، بهتر است سری به این مقاله مالتینا درباره کیف‌ها بزنید.

در این مطلب سعی کردیم آخرین و متنوع‌ترین ترندهای دنیای مد و لباس را به شما معرفی کنیم، شما می‌توانید بر اساس علاقه شخصی خودتان و مد نظر قرار دادن ترندهای روز دنیای فشن و ترکیب آن‌ها با وضعیت فرهنگی و اجتماعی بهترین و شیک‌ترین استایل‌ها را داشته باشد. کدام یک از این ترندها را بیشتر دوست داشتید؟ جای کدام یک در مهمانی‌های تابستانی‌تان خالی است و در دورهمی‌های شبانه می‌توانند استفاده شوند؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید. برای دیدن و خریدن لباس‌های تابستانی مختلف هم می‌توانید به وبسایت مالتینا سری بزنید.

منبع:

thetrendspotter.net