تجهیزات خانگی هوشمند / اسپیکرهای صوتی و نمایشگرها، ضروری‌ترین وسایل خانه هوشمند

تجهیزات خانگی هوشمند

خانه برای ما امن‌ترین مکان است که در انتهای روزهای سخت و خسته‌کننده آرامش جسمانی و روحی را در آن باز می‌یابیم. امروزه تکنولوژی و تجهیزات خانگی هوشمند، سعی در افزایش آسایش و راحتی هرچه بیشتر برای مصرف‌کنندگان را دارند. این طور که پیداست، روز به روز به تعداد طرفداران خانه‌های هوشمند افزوده می‌شود. احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور خانه‌های کلاسیک و ساده امروزی تنها در خاطرات خواهند ماند. بنابراین برندهای معروف تولید لوازم خانگی بیشتر به سمت طراحی و تولید تجهیزات خانگی هوشمند می‌روند.

اگر تاکنون اقدامی برای هوشمندسازی خانه‌تان انجان نداده‌اید یا نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، زمان آن فرا رسیده تا با پرکاربردترین تجهیزات خانگی هوشمند آشنا شوید. اسپیکرهای بلوتوثی صوتی و نمایشگرها احتمالا شناخته شده‌ترین تجهیزات خانگی هوشمند هستند. این تجهیزات انجام دادن بسیاری از کارها در خانه را آسان و لذت‌بخش کرده‌اند. از همه مهم‌تر این است‌ که کار کردن با این وسایل بسیار ساده است.

ابتدا کافیست یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. سپس مشخصات کاربری، صدای‌تان و هرآنچه که در دفترچه راهنما نوشته شده است را در آن تعریف کنید. حال بهتربن دوست خانگی شما آماده انجام درخواست‌های شماست. کافیست با ادای چند کلمه ساده از دستیار گوگل یا دستیار الکسا بخواهید کاری را برایتان انجام دهد. برای مثال، با اتصال اسپیکر هوشمندتان به سیستم صوتی، از او بخواهید آهنگ مدنظرتان را پخش کند.

دستیارهای هوشمند صوتی، به عنوان نقطه شروع ساخت یک خانه هوشمند شناخته می‌شوند. آن‌ها کمک می‌کنند تا با دستگاه‌های مختلف هوشمند ارتباط برقرار کنید. محصولات معرفی شده در اینجا، بهترین وسایل خانه هوشمند هستند که قابلیت اتصال به چند دستیار هوشمند صوتی را دارند.

تجهیزات خانگی هوشمند

معرفی محصولات

اسپیکرهای هوشمند خانگی

اسپیکر هوشمند خانگی آمازون اکودات نسل سوم Amazon Echo Dot (third generation)

اکودات آمازون در زمان ورود به بازار، نسبت به اسپیکر Google Home Mini برتری داشت. اما با ارائه Google Nest Mini که جدیدتر و با برند جدید بود، هر دو دستگاه به برابری دست یافتند. در حال حاضر، هر یک از دو اسپیکر با قیمت حدود ۵۰ دلار قابل خریداری است. ضمنا می‌توانید با خرید هریک از آن‌ها از مالتینا، تنها رابط خرید از فروشگاه اینترنتی آمازون آمریکا، تخفیف دریافت کنید.

این دو دستیار صوتی در حال حاضرُ از نظر محبوبیت و فروش، تقریبا برابری می‌کنند. شرکت آمازون معمولا بیشتر از دستگاه‌های شخص ثالث به مهارت و پشتیبانی اهمیت می‌دهد. اما کاربران هر دو سیستم عامل صوتی به ده‌ها هزار نفر می‌رسد. به این معنی که تفاوت مهمی بین دو دستگاه وجود ندارد. با خرید هریک از این دو اسپیکر هوشمند چیز قابل توجهی از محصول دیگر را از دست نخواهید داد.

دستیار هوشمند Google در ارائه مکالمه طبیعی و محاوره‌ای بهتر عمل می‌کند. اما واقعیت این است که شما به یک سخنران ماهر نیاز ندارید. در بیشتر مواقع شما از اسپیکر هوشمندتان تنها وضعیت هوا را می‌پرسید. یا از آن می‌خواهید کار خاصی را در زمان تعیین شده به شما یادآوری کند. یا از او درخواست می‌کنید آهنگی را برایتان پخش کند. هردو اسپیکر و دستیار هوشمند ذکر شده، به بهترین شکل این کارها را برای شما انجام می‌دهند.

Amazon Echo Dot معمولا به دلیل یک مزیت سخت افزاری کوچک ترجیح داده می‌شود. این دستیار هوشمند دارای جک خروجی صدا است. Google Home Mini و Nest Mini چنین مزیتی را ندارند. در حال حاضر، نسخه جدید Echo Dot با قیمت ۱۰ دلار بیشتر از نسخه قبل، دارای ساعت LED در لبه آن است. این یک ویژگی مناسب و با کیفیت جدید است.

تجهیزات خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

اسپیکر هوشمند خانگی گوگل نست مینی Google Nest Mini

اسپیکر هوشمند جدید Nest Mini گوگل از چند جهت نسبت به مدل قبلی خود، یعنی Google Home Mini، بهبود یافته است. گوگل کیفیت صوتی را در Nest Mini بهبود بخشید و به آن صدای بم بیشتری داد. همچنین، یک برش دیواری به زیر آن اضافه کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و جدید در آن، قابلیت تشخیص نزدیکی شما به دستگاه است. این ویژگی با فعال شدن نشانگرهای LED به شما کمک می‌کند تا کنترل صدای واقعی و صداهای مبهم را درک و تنظیم کنید.

ویژگی که بیش از هرچیزی موجب محبوبیت و جذابیت Google Nest Mini می‌شود، امکان یادگیری و ذخیره دستورات است. به طوری که یک تراشه هوشمند کوچک برای این منظور در داخل آن تعبیه شده است. با استفاده از این تراشه، گوگل Nest Mini می‌تواند یاد بگیرد که بیشتر اوقات به او چه دستوراتی می‌دهید. سپس پردازش این دستورات را به جای سرورهای Google انجام می‌دهد.

هر وسیله‌ای که به کنترل خانه هوشمند شما کمک کند، ارزشمند است. با اسپیکرهای هوشمند حتی در صورت قطعی اینترنت، می‌توانید برخی از دستورات صوتی را صادر کنید. و همچنین، زمان پاسخگویی آن‌ها خیلی سریع و پیشرفته است. تراشه یادگیری دستگاه Google Nest Mini را می‌توان با Amazon Echo Dot و جک صوتی متمایز آن مقایسه کرد.

تجهیزات خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

اسپیکر هوشمند خانگی اپل هوم پاد Apple HomePod

اسپیکرهای هوشمند اپل در سال 2018 روانه بازار شدند. این اسپیکرهای جدید با کیفیت صدای عالی و حساسیت سنسورهای جدید، به محض ارائه فروش خوبی به دست آوردند. اسپیکر اپل با دستیار صوتی Siri برای کنترل وسایل خانه هوشمند، ارتباط برقرار می‌کند. شما به طور همزمان می‌توانید دو یا چند اسپیکر اپل پاد را به هم متصل کنید و در اتاق‌های مختلف به هرکدام دسترسی داشته باشید.

تجهیزات خانگی هوشمند

نمایشگر های هوشمند خانگی

صفحه نمایش هوشمند گوگل نست هاب Google Nest Hub

آمازون نمایشگرهای هوشمند خود را با عنوان Echo Show معرفی می‌کند. اما گوگل این ایده را با نام Nest Hub (Home Hub سابق) و با اصلاحات جدید، هم از نظر طراحی و هم از لحاظ استفاده از دستیار صوتی، وارد بازار کرد. همان ویژگی‌های دستیار Google را در Nest Hub هم می‌توان دریافت کرد. Google Nest Hub دستورات صوتی شما را روی یک صفحه نمایش نشان می‌دهد تا مطمئن شوید که Google به طور صحیح کلمات شما را دریافت کرده است. این تجهیزات خانه هوشمند جذاب امکانات سریع و آسانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال، شما را برای دریافت دستورالعمل‌های آشپزی به وب‌سایت‌های معروف آشپزی راهنمایی می‌کند. با دوربین‌های خانگی هوشمند و زنگ درهای ویدئویی پشتیبانی شده از طرف Google به طور هماهنگ کار می‌کند. به این شکل فیلم دوربین را در صفحه نمایش نشان می‌دهد. و بسیاری از امکانات دیگر.

گوگل با وسواس و حساسیت، دوربین فیلم برداری جدیدی به نمایشگرش افزود. بدین طریق موفق شد امنیت و فضای خصوصی را به شکل بهتری ارائه دهد. این اقدام گوگل، اکودات‌های جدید آمازون را نیز به سمت طراحی نمایش‌گرهای دارای ویدیو شاتر سوق داد. در نتیجه نمایشگر جدید Echo Show 5 display وارد بازار شد.

اگر به دنبال یک نمایشگر هوشمند مبتنی بر Google هستید که بتوانید به صورت تصویری با دوستان‌تان مکالمه کنید، چند گزینه وجود دارد که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند. Nest Hub یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین نمایشگرهای هوشمند صوتی در بازار است. Google Nest Hub را از مالتینا خریداری کنید.

تجهیزات خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

نمایشگر هوشمند آمازون اکوشو ۸ ، با دستیار الکسا Amazon Echo Show 8

نمایشگر میان‌رده اکوشو، بهترین نمایشگر در نوع خود است. اکوشو ۸ دارای کیفیت صوتی عالی، صفحه‌ای بسیار با کیفیت، با امنیت بالا برای حفظ حریم خصوصی و دارای یک شاتر فیزیکی است. که می‌توانید آن را روی دوربین بکشید. نمایشگرهای دستیار Google به دلیل امکان اتصال صوتی فعال شده در یوتیوب (Youtube)، در نمایش فیلم نیز برتری دارند. در حالی که نمایشگرهای آمازون از این ویژگی برخوردار نیستند. با این حال، برای کسانی که به سیستم هوشمند الکسا متعهد هستند، Echo Show 8 بهترین نمایشگر هوشمند خواهد بود.

تجهیزات خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

نمایشگر هوشمند اپل آی‌پد 2019 Apple iPad

iPad نیز مانند iPhone دارای همان برنامه Home مانند است. به این معنی که شما می‌توانید در صفحه نمایش بزرگتر iPad، همه وسایل خانه هوشمند را بررسی و کنترل کنید. این نمایشگر همچنین دارای دستیار صوتی Siri داخلی است. بنابراین به راحتی قادر خواهید بود با یک درخواست گفتاری چراغ مطالعه را روشن کنید. یا پرده‌های اتاق نشیمن را باز کنید.

تجهیزات خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

مرکز ارتباطی وسایل خانه هوشمند

داشتن یک دستیار هوشمند خانگی شما را به سطح بالاتری از تکنولوژی در خانه می‌رساند. این دستگاه کمک می‌کند تا بتوانید به جای کنترل چندین دستگاه از طریق چندین برنامه مختلف، همه تجهیزات خانه هوشمند تان را در یک جا متمرکز کنید. به طوری که، حتی بعضی از دستگاه‌ها برای کار کردن به یک مرکز ارتباطی نیاز دارند. شرکت‌های پیشرو در این زمینه، دستگاه‌های کارآمدی را برای این منظور عرضه کرده‌اند. مانند Google Assistant یا Amazon Alexa Echo.

دستگاه مرکز ارتباطی لوازم خانگی هوشمند نسل سوم سامسونگ Samsung SmartThings Hub 3rd Generation

این وسیله هوشمند ارتباطی اجازه دسترسی به دسته‌ای از دستگاه‌ها را در یک جا به شما می‌دهد. این عملکرد باعث می‌شود لوازم خانگی هوشمند شما به طور هماهنگ باهم کار کنند. بنابراین، می‌توانید تنظیماتی را متناسب با سبک زندگی فردی خودتان در آن تعریف کنید. به عنوان مثال، برنامه “صبح بخیر” می‌تواند درجه حرارت اتاق را از طریق ترموستات هوشمند تنظیم کرده و تلویزیون و چراغ‌ها را روشن کند. Wink’s Hub 2 مانند SmartThings به محصولات زیادی متصل می‌شود. در نتیجه اقلام سازندگان مختلف می‌توانند به طور یکپارچه نیز با هم کار کنند.

همچنین می توانید از سرویس IFTTT بهره‌مند شوید. این سیستم روش دیگری است که باعث می‌شود همه برنامه‌ها و دستگاه‌های شما در یک جا باهم در ارتباط باشند و کارهای مختلف را هماهنگ کنند. هنگامی که با این سرویس آنلاین و رایگان آشنا شدید، خواهید دید که این سرویس انواع ویژگی‌های بی‌نظیری دارد. برای مثال، به محض این که دفتر کار یا خانه را ترک می‌کنید، دمای محیط را تنظیم کرده و سیستم گرمایش را خاموش می‌کند. یا بلافاصله پس از این که سرتان را از روی بالش بلند می‌کنید، به دستگاه قهوه ساز دستور می‌دهد تا شروع به درست‌کردن قهوه نماید. در ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. اما اطمینان داشته باشید در مدت زمان بسیار کوتاهی دستورات آن را به راحتی تنظیم کرده و به کار با آن عادت خواهید کرد.

تجهیزات خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

در آخر

اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند جزو اصلی‌ترین وسایل خانه هوشمند هستند. معمولا برای هوشمندسازی یک خانه یا دفتر کار، افراد ابتدا به تحقیق در مورد اسپیکرها و نمایشگرها می‌پردازند. ما در این مقاله بهترین و پرطرفدارترین محصولات منتخب کاربران را برای شما معرفی کردیم. در حالی که امروز تعداد بسیار زیادی اسپیکر و نمایشگر هوشمند در دسترس قرار دارند. برای مشاهده و بررسی محصولات بیشتر بهتر است سری به فروشگاه اینترنتی مالتینا بزنید. مالتینا تنها رابط شما در ایران برای خرید مستقیم محصولات اصل و مطمئن از فروشگاه اینترنتی آمازون آمریکا است.

منابع: digitaltrends.com، cnet.com

 

در وبلاگ مالتینا بیشتر بخوانید:

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024