کدام [کنسول بازی] را باید خرید؟ [PS4 ، Xbox One یا Switch]

بهترین کنسول بازی

در سال‌های اخیر شرکت‌هایی چون سونی، مایکروسافت و نینتندو جدال سختی بر سر فروش کنسول‌های بازی خود داشته‌اند. هر کدام از این کنسول‌ها ویژگی منحصر به فرد خود را دارند که انتخاب از میان آن‌ها را برای کاربران و بازی دوستان سخت می‌کند. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا مناسب‌ترین کنسول بازی را به شما معرفی کنیم. سال 98 نیز مدتی است که شروع شده و چیزی تا شروع فصل تابستان باقی نمانده است. اگر به دنبال خرید یک کنسول بازی برای پر کردن اوقات فراقت در تابستان هستید ولی نمی‌دانید که کدام یک از کنسول‌های بازی موجود در بازار برای شما مناسب است، بنابراین این مقاله را از دست ندهید.

معیارهای انتخاب یک کنسول بازی مناسب چیست؟

انتخاب درست و مناسب کنسول بازی می‌تواند تا حدی گیج کننده باشد و بدون دانش کافی شاید تصمیم نادرستی گرفته شود. در نگاه اول شاید ساده باشد که فکر کنید ایکس باکس وان ایکس قوی‌ترین و پلی استیشن 4 پر تنوع‌ترین کنسول بازی باشند. اما نکته مهم در انتخاب کنسول بازی این است که هیچ کنسولی کامل نیست. برای خرید یک کنسول باید سوالات زیادی را در ابتدا پاسخ دهید و بر آن اساس یک گزینه را انتخاب کنید. این سوالات می‌توانند از این دست باشند:

  • برای چه کسی این کنسول خریداری می‌شود؟
  • بودجه شما چقدر است؟
  • پیش از این کنسول داشته‌اید؟
  • علاقه‌ای به بازی‌های آنلاین دارید؟
  • به چه نوع بازی علاقه دارید؟
  • تلویزیون با کیفیت 4K دارید؟
  • چقدر سرویس‌های اشتراک بازی برایتان اهمیت دارد؟

در این مقاله قصد داریم با پاسخ به این سوالات گزینه‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهیم. پس در ادامه با مالتینا همراه باشید.

پلی استیشن 4 برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین کنسول بازی

می‌توان گفت که کنسول پلی استیشن 4 برای نوجوانان و بزرگسالان به مراتب مناسب‌تر است. این کنسول با دارا بودن عناوین اختصاصی جذاب، پلتفرمی مناسب برای دوست داران بازی‌های انحصاری است. شرکت سونی با خریداری استودیوهای مختلف بازی سازی در سال‌های اخیر توانسته است در تولید بازی‌های انحصاری نظیر God of War، The Last of Us و Horizon: Zero Dawn حرفی برای گفتن داشته باشد. این کنسول همچنین پلتفرمی مناسب برای بازی‌های آنلاینی نظیر FIFA، Battlefield و سری بازی‌های Call of Duty است. ناموجود بودن یا کم بودن تعداد بازی‌های مخصوص کودکان یا خانواده دلیلی است که پلی استیشن 4 را به کنسولی مناسب نوجوانان و بزرگسالان تبدیل می‌کند.

اگر از جمله افرادی هستید که به سرویس‌های اشتراکی علاقه زیادی دارید باید گفت که شرکت سونی با ارائه سرویس‌های Playstation Plus و Playstation Now در زمینه ارائه بستری مناسب برای تجربه بازی‌ها به صورت آنلاین و آفلاین از طریق سیستم ابری موفق عمل کرده است. در این سرویس‌ها می‌توانید با پرداخت مبلغی کم به صورت ماهانه به صدها بازی دسترسی داشته باشید. اگر بودجه‌تان به خرید کنسول پلی استیشن 4 پرو می‌رسد بدون شک این کنسول بهترین گزینه برایتان خواهد بود. این کنسول در کنار دارا بودن تمامی ویژگی‌های کنسول پلی استیشن 4 کیفیت 4K و HDR را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین اگر به بازی‌های واقعیت مجازی علاقه دارید می‌توانید از کنسول پلی استیشن VR استفاده کنید که امکان بازی‌های واقعیت مجازی را برای کاربران فراهم کرده است.

برای خرید کنسول پلی استیشن 4، لوازم جانبی و بازی‌های این کنسول به صورت مستقیم از آمازون می‌توانید به بخش پلی استیشن 4 در وبسایت مالتینا مراجعه کنید.

ایکس باکس وان برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین کنسول بازی

این کنسول را می‌توان همانند پلی استیشن 4 مناسب نوجوانان و بزرگسالان مناسب دانست. کنسول ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت نیز تقریباً تجربه مشابه‌ای از بازی در مقایسه با پلی استیشن 4 را برای کاربران ارائه می‌کند اما تفاوت اصلی این دو کنسول در تولید بازی‌های انحصاری است. بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس وان در مقایسه با کنسول پلی استیشن 4 محدودتر است و این نکته برای کسانی که به دنبال بازی‌های انحصاری هستند نکته منفی تلقی می‌شود. البته شرکت مایکروسافت در سال‌های اخیر با خریداری سری بازی Minecraft توانسته است تا حدی کیفیت بازی‌های انحصاری خود را ارتقا ببخشد. این شرکت همچنین عنوان کرده است که با خریداری چندین استودیو بازی سازی جدید قصد دارد تا بازی‌های مخصوص کنسول ایکس باکس وان را افزایش دهد.

ایکس باکس وان نیز همانند پلی استیشن 4 با ارائه سرویس‌های اشتراکی Xbox Game Pass و Xbox Live Gold محیطی مناسب را برای انجام بازی‌ها به صورت آنلاین و آفلاین ارائه کرده است. نکته مثبت در رابطه با این سرویس‌های اشتراکی امکان اجرا بازی‌های کنسول ایکس باکس 360 در Xbox one است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران خاطره‌ انگیز باشد. اما تفاوتی که سبب می‌شود کنسول ایکس باکس وان نسبت به پلی استیشن 4 برتری داشته باشد در سخت افزار کنسول ایکس باکس وان است. شرکت مایکروسافت با عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس در تقابل با پلی استیشن 4 پرو توانسته پیروز میدان باشد. این کنسول همانطور که همواره ادعا می‌شود، قوی‌ترین کنسول موجود در بازار است که از کیفیت 4K و HDR پشتیبانی می‌کند. البته این موضوع که این کنسول از واقعیت مجازی و هدست‌های VR پشتیبانی نمی‌کند نیز می‌تواند برای برخی از کاربران از نکات منفی آن تلقی شود.

برای خرید کنسول ایکس باکس وان، لوازم جانبی و بازی‌های این کنسول به صورت مستقیم از آمازون می‌توانید به بخش ایکس باکس وان در وبسایت مالتینا مراجعه کنید.

کنسول نینتندو سوییچ برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین کنسول بازی

کنسول‌های شرکت نینتندو در صنعت بازی مانند کارتون‌های دیزنی است، سخت می‌شود محدودیت سنی برای آن‌ها تعیین کرد. البته این نکته را نمی‌توان در مورد کنسول‌های نیننتدو رد کرد که اکثر بازی‌های این شرکت برای خانواده و نوجوانان تولید می‌شود اما مگر می‌شود کاراکترهایی جذاب چون ماریو، لینک (The Legend of Zelda) و پیکاچو (Pokemon) را دوست نداشت. البته اگر به دنبال اجرا بازی‌های AAA با گرافیک و داستانی غیر از بازی‌های معمول نینتندو هستید، باید گفت که بازی‌هایی نظیر Dark Souls، Skyrim و DOOM نیز برای این کنسول عرضه شده‌اند که می‌تواند بزرگسالان را به خود جذب کند.

اکثر بازی‌های نینتندو سوییچ کمی فانتزی و به دور از واقعیت هستند اما این دلیل نمی‌شود که بازی‌های آن در گیم پلی کمبودی داشته باشند بلکه برخی از بازی‌های این کنسول می‌تواند برای بزرگسالان نیز چالش برانگیز باشد. شرکت نیننتدو همواره هدف اصلی خود را سرگرم کردن خانواده عنوان کرده است و می‌توان گفت که در این کار نیز موفق بوده است. عرضه بازی‌هایی نظیر Super Mario Kart از چهار بازیکن به وسیله تقسیم کردن صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب می‌توان اعضای خانواده را در انجام بازی‌ها درگیر کرد. در بازی‌های این کنسول خبری از لغات زشت و صحنه‌های نامناسب نیست و حتی بازی‌های مبارزه‌ای این کنسول به صورت فانتزی طراحی شده‌اند و از عنصر خشونت در آن‌ها استفاده نشده است. بنابراین می‌توان به راحتی و با خیال راحت کودکان را با این کنسول تنها گذاشت.

کنسول نینتندو سوییچ همچنین با تبدیل شدن به دسته‌های قابل حمل، می‌تواند کودکان را در حین بازی تا حدی مجبور به فعالیت کند. نینتندو سوییچ در واقع کنسولی چند تکه است که می‌توان همانند کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان آن را به تلویزیون متصل کرد و هم می‌توان به صورت جدا و دستی از آن استفاده کرد. این شرکت همچنین با ارائه سرویس اشتراک بازی‌های آنلاین خود با عنوان Nintendo Switch Online محیطی مناسب برای انجام بازی‌های آنلاین فراهم کرده است.

با وجود اینکه در نینتندو سوییچ خبری از کیفیت 4K و نرخ فریم 60 مانند پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس نیست اما می‌توان بازی‌ها را با نرخ 30 فریم در ثانیه بازی کرد. ویژگی منحصر به فرد این کنسول قابل حمل بودن آن است که می‌توانید در هر کجا که هستید از آن استفاده کنید. اخیراً نیز شرکت نینتندو با معرفی کیت واقعیت مجازی Labo برای کنسول Switch، امکان انجام بازی‌های VR را نیز توسط این کنسول فراهم کرده است.

برای خرید کنسول نینتندو سوییچ، لوازم جانبی و بازی‌های این کنسول به صورت مستقیم از آمازون می‌توانید به بخش نینتندو سوییچ در وبسایت مالتینا مراجعه کنید.

نتیجه گیری:

با توجه به توضیحات بالا باید گفت که اگر از آن دسته افرادی هستید که تعداد بازی‌های انحصاری عرضه شده و پشتیبانی از 4K برایتان اهمیت دارد و در کنار آن قصد دارید تا این کنسول را برای بزرگسالان و یا نوجوانان خریداری کنید، باید گفت که کنسول‌ پلی استیشن 4 پرو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

اما اگر بازی‌های انحصاری و واقعیت مجازی چندان برایتان اهمیت ندارد و به بازی‌های انحصاری محدود راضی هستید ولی انجام بازی با کیفیت بالا در کنار استفاده از سرویس اشتراکی مقرون به صرفه جز معیارهایتان برای انتخاب یک کنسول است، باید گفت که ایکس باکس وان ایکس همان چیزی است که باید بخرید.

در نهایت اینکه اگر هدفتان از خرید کنسول تنها سرگرم شدن با خانواده در اوقات فراغت است و گرافیک کارتونی و فانتزی را دوست دارید نینتندو سوییچ کنسول مناسب برای شما خواهد بود. البته اگر صاحب یکی از کنسول‌های سونی یا مایکروسافت هستید، خرید کنسول نینتندو سوییچ را هرگز از دست ندهید.

در صورتی که از مطلب فوق لذت بردید می‌توانید برای مشاهده سایر مقالات در رابطه با بازی و سرگرمی مراجعه کنید.

منبع: gamesradar

مقالات پیشنهادی:

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024