بهترین برندهای تولید کننده تجهیزات گیمینگ در بازار

علاقه مندان به بازی فقط از ماوس و صفحه کلید بی کیفیت استفاده نمی کنند بلکه به دنبال بهترین تجهیزات گیمینگ بازار می گردند. منظور از لوازم جانبی، کلیه وسایلی است که برای بازی استفاده می شوند؛ شامل ماوس، صفحه کلید، هدست، پد ماوس و غیره. اما مانیتور در این گروه قرار نمی‌گیرند، زیرا پرداختن به مانیتورهای گیمینگ خود مبحثی جداگانه دارد. اگر شما هم از طرفداران گیم محسوب می‌شوید، حتما این مطلب را با وبلاگ مالتینا تا پایان همراه باشید.

مارک‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید، چراکه از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. شرکت‌های زیادی در حوزه تجهیزات گیمینگ فعالیت دارند که برخی از آنها محصولات به واقع خوب و باکیفیتی هستند. برای داشتن بهترین تجربه در بازی، باید لوازم جانبی اختصاصی از یک برند معتبر داشته باشید که بتواند مدت زیادی کار کند و از پشتیبانی بسیار خوبی برخوردار باشد.

بهترین برندهای تولید کننده تجهیزات گیمینگ

ما در این مطلب بهترین برندهای بازار را برای تجهیزات گیمینگ جمع آوری کرده‌ایم و دلایل دلیل بهتر بودن آنها را توضیح داده‌ایم. در اینجا ما سعی نمودیم تا بر اساس تجربه گیمرها در مورد بهترین برندهای لوازم گیمینگ جهان صحبت کنیم.

حتما تجارب شما نیز در  این مسئله اهمیت دارد، بنابراین اگر چیزی را از قلم انداختیم می توانید به ما یادآوری کنید و در بخش نظرات به سایر کاربران پیشنهاد دهید.پس بعد از خواندن مطلب، بر اساس تجربه می توانید نظر خود را در مورد مارک های مختلف بگویید. همانطور که می دانید، تجهیزات گیمینگ مارک های مختلف توسط انجمن‌های تخصصی گیمینگ مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین شاید در آینده دوباره لیست حاضر بروزرسانی گردد.

1- تجهیزات گیمینگ Corsair

تجهیزات گیمینگ برند Corsair
برند Corsair

برای گیمرها، Corsair بهترین صفحه کلیدهای مخصوص برای بازی را تولید می کند. آنها از جنس مواد مستحکم ساخته شده اند و ایده های مختلفی را به نمایش می گذارند. به طور کلی، بیشتر صفحه کلیدهای Corsair دارای کلیدهای چندرسانه ای بوده و البته از نظر وزن کمی سنگین هستند. شما احساس نخواهید کرد که در آنها از مواد ارزان قیمت استفاده می‌شود، همچنین نرم افزار CUE کارایی خوبی برای شخصی سازی ویژگی‌های آنها از خود نشان داده است.

با این حال گیمرهای که تاکنون از تجهیزات گیمینگ این شرکت استفاده کرده‌اند، از کیفیت موس‌های Corsair خیلی راضی به نظر نمی رسند! زیرا وقتی از Corsair Pro M65 استفاده کنید، نسبت به سایر پرچمداران این حوزه در زمینه ساخت موس کیفیت به مراتب پایین‌تری دارند. برخی از همایش‌های فناوری به آن جوایز و عناوین مختلفی مانند بهترین ماوس FPS را داده اند، با اینکه خیلی از افراد معتقدند این محصول یک موس fps  نیست. در حقیقت گیمرهایی پیدا شده‌اند که عملکرد آن را هنگام بازی کاملا معمولی توصیف نموده‌اند. اگرچه از ساختار مستحکمی برخوردارند و تکنیک های مفید برای کاهش وزن در آنها رعایت شده است.

جالب توجه اینکه هدفون Corsair VOID و پد ماوس آن بسیار عالی هستند. بنابراین، در حال حاضر یکی از برندهای با تنوع بالا در زمینه طراحی و تولید تجهیزات گیمینگ، شرکت Corsair است و اگر برای خرید یک پکیج کامل تجهیزات گیمینگ به آنجا بروید، قادر به تهیه تمام محصولات مورد نیاز خود خواهید بود که توسط نرم افزارهای تخصصی شخصی سازی می‌شوند.

Corsair صفحه کلیدهایی با قیمتی در بازه 70 تا 200 دلار تولید می کند و قدرت خرید مناسبی را در اختیارتان قرار می دهد. با اینکه برخی از مدل‌های ارائه شده شاید از نظر قیمت مناسب شما نباشند اما K70 Lux ،Strafe و غیره که حدودا 100 دلار ارزش دارند، بسیار محصولات خوبی به حساب می‌آیند.

در دسته بندی موس تنوع بالایی وجود ندارد و برای همگام سازی تجهیزات گیمینگ مورد نیاز خود برندهای کمتری را می‌یابید.

خرید محصولات برند Cooler Master

برای ورود به بخش محصولات Corsair از لینک زیر استفاده کنید.

2- وسایل گیمینگ Logitech

تجهیزات گیمینگ برند Logitech
لوگو Logitech

در حال حاضر برای بعضی از افراد Logitech ها به دلیل پشتیبانی  آن بهترین گزینه تجهیزات گیمینگ است که البته در این مطلب قصد نداریم جزئیات آن را بیان کنیم و بیشتر تمرکز ما روی کیفیت قطعات است. زیرا تجربه هر شخص ذهنی است اما به طور کلی، آنچه مشاهده شده گیمرها از پشتیبانی Logitech بسیار صحبت می کنند اما برند لاجیتک از سوی کارشناس منبع این مطلب در صدر لیست قرار نگرفته است. یکی از مهمترین دلایل آن محدودیت در تنوع وسایل جانبی مخصوص گیمینگ است. صفحه کلیدهای Logitech که در بازار وجود دارد از لحاظ تنوع توانایی رقابت با Corsair ،Razer ،Cooler Master و سایر برندها را در این مورد ندارد.

اما به طور قطع کارآمدترین و در واقع یکی از بهترین سازندگان موس Logitech است. فقط نگاهی به Proteus G502 لاجیتک بیندازید، فکر نمی کنیم موس بهتری وجود داشته باشد؛ این محصول برای هر موقعیتی مناسب بوده و هر موس دیگری را در این محدوده قیمت از صحنه رقابت حذف می‌کند. موسی وجود ندارد که Logitech در ویترین خود نداشته باشد، شما قادر خواهید بود مدل های متنوعی از نسل های مختلف از جمله موس‌های بی سیم و MMO را در سبد لاجیتک پیدا کنید. واقعا در این زمینه برند Logitech یک پکیج کامل را ارائه می کند. بسیاری از کاربران به علت تکنولوژی بالا، موس هاس بی سیم Logitech را نسبت به سایر برندها ترجیح می‌دهند و از این منظر امتیاز خوبی به Logitech می‌دهند.

Logitech  همچنین تولید کننده هدست های عالی بوده، به عنوان مثال هدست G930 آن علیرغم نظرات و بررسی های مختلف بسیار مشهور است. با این وجود Logitech دارای چندین هدست باکیفیت دیگر و در بازه های مختلف قیمتی می باشد.

حالا که به پد ماوس رسیدیم، باید بدانیم که با هیچ انقلاب هیجان انگیزی در این دسته روبرو نخواهیم شد. به جرات می‌توان گفت که تنها مقوله ای که Logitech بر آن مسلط شده است، صفحه کلید و ماوس است و در این زمینه حتما مدل MK620 را مورد بررسی قرار دهید. آنها برای استفاده مداوم و متوالی ساخته شده‌اند و همچنین گزینه های خوبی برای گیمرها هستند و با توجه به کیفیت خوب آنها قیمت مناسبی دارند.

خرید تجهیزات گیمینگ Cooler Master

برای ورود به بخش محصولات Logitech از لینک زیر استفاده کنید.

3- تجهیزات گیمینگ SteelSeries

تجهیزات گیمینگ برند SteelSeries
برند SteelSeries

SteelSeries بهترین موس‌های بازی را برای گیمرهایی تولید می‌کند که در اصطلاح نیاز به عکس العمل صدم ثانیه‌ای دارند. سری Rival آن مدلهای مختلفی از موس‌های بازی را طراحی کرده که بیشتر افراد عاشق بازی بعد از استفاده از آن، موس‌های قدیمی خود را دور انداخته‌اند. این برند دارای موس های حرفه ای مانند Rival 310 و Rival 700 می باشد که برای سلیقه‌های مختلف مناسب هستند.

آنها همچنین یک نرم افزار اختصاصی SteelSeries برای بهروری حداکثری از محصولات خود فراهم کرده‌اند که شاید بهترین نباشد اما کارتان را راه می‌اندازد. اما در مورد کیبوردها، آنها از برندهای دیگر عقب هستند به همین دلیل اگر کسی بخواهد فقط لوازم جانبی SteelSeries داشته باشد تنها سری صفحه کلید محبوب آنها با نام تجاری APEX است که از سایر محصولات بازار متفاوت و بهتر می‌باشد.

سایر تجهیزات گیمینگ نظیر پد موس و هدست نیز کیفیت خوبی را دارا می‌باشند. احتمالاً در حال حاضر محصولات زیادی در دسته پد موس RGB وجود نداشته باشد اما SteelSeries چندین پد موس با قیمت های متفاوت و هدست خوب به بازار عرضع نموده که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. سری ARCTIS هدست های ممتازی برای گیمرها و برای بودجه آنهاست، هدست های Siberia نیز گزینه های خوبی به شمار می‌روند. کاربران زیادی از Siberia 200 استفاده می کنند که بسیار در استفاده راحت بوده و قیمت بسیار خوبی دارد. پد موس SteelSeries و Corsair هر دو نرم و استفاده از آنها احساس شگفت انگیزی دار. صادقانه بگوییم که این دو محصول از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

یکی دیگر از بهترین تجهیزات گیمینگ مربوط به SteelSeries، دسته بازی Nimbus بوده که زیر 50 دلار قیمت دارد و صد نظر مثبت در آمازون بدست آورده است. این کلمه کلیدی مربوط به لوازم جانبی بازی بیشترین سرچ را در گروه دسته بازی به خود اختصاص داده ‌است.

خرید محصولات برند Cooler Master

برای ورود به بخش محصولات SteelSeries از لینک زیر استفاده کنید.

 

4- برند گیمینگ Razer

برند Razer
برند Razer

برای برخی از شما تا اینجای مطلب حتما شبهاتی در مورد برند ریزر پیش آمده که آیا Razer یکی از بهترین برندهای تجهیزات گیمینگ است یا نه؟ واقعیت این است که مواد اولیه به کار رفته در محصولات ریزر به خوبی برندهای مطرح شده در لیست حاضر نیست. تجربه کاربران نیز گواه ادعای ماست و تقریبا اکثر گیمرها بر این عقیده می‌باشند. همانطور که در این مقاله اشاره شد، کیفیت مواد جانبی لوازم جانبی Razer به اندازه مارک های دیگری که ذکر کردیم خوب نیست اما آنها تجربه کاملاً متفاوتی را در حوزه کاری خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، Razer Deat hadder Elite  یک موس بازی درجه یک FPS است و فکر نمی کنیم به جز SteelSeries هر برند دیگری در مورد بازی های رقابتی بتواند به آنها برسد.

در صفحه کلیدها نیز از کیبوردهای بسیار مطلوبی برخوردار است. یک کیبورد عالی از برند ریزر Black Widow Chroma V2 نام دارد که بیشترین صفحه کلید خریداری شده در کره زمین لقب گرفته است. هدست‌های Razer نیز به نسبت سایر برندها چندان مناسب نیستند، با این وجود Kraken 7.1 یک هدست بسیار محبوب و پرفروش از Razer است. اما برند Razer طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد. ریزر شعبه های خود را در رابطه با تجهیزات گیمینگ گسترش داده و عملکرد بسیار خوبی دارد. اما هنوز جای کار دارد تا بالابردن کیفیت مواد اولیه محصولاتش رقبای خود را شکست دهد.

بیشتر بخوانید : Razer | چگونه برند ریزر بهترین تولید کننده تجهیزات گیمینگ شد؟

خرید تجهیزات گیمینگ Razer

برای ورود به بخش محصولات Razer از لینک زیر استفاده کنید.

5- برند گیمینگ Cooler Master

Cooler Master
لوگو Cooler Master

Cooler Master در آخر لیست ما قرار دارد زیرا باتوجه به کیفیت و نوآوری محصولاتش یک برند حد واسط تجهیزات گیمینگ شناخته می‌شود. Cooler Master نه بهترین لوازم جانبی و نه بدترین را تولید می‌کند. اما از آنجایی که محصولات این برند ارزان قیمت بوده و از پشتیبانی خوبی نیز برخوردار است، نسبت به برندهای دیگر یک مزیت خاص به چشم می‌آید.

هیچ موس دیگری را به غیر MasterMouse PRO L از این شرکت پیدا نمی کنید که توانسته باشد شهرت صفحه کلیدهای Cooler Master را بدست آورده باشد. این برند بین المللی به دلیل تولیدات باکیفیت بالا، توانسته نام و شهرتی برای خود در میان برندهای تجهیزات گیمینگ به دست آورد. البته نباید نهایت را به این کیفیت محدود کرد و جای برای پیشرفت هنوز هم وجود دارد.

البته کیبوردهای Cooler Master قیمت بالایی دارند که شاید ما را از خرید این محصول منصرف کند. با اینکه Cooler Master MasterKeys PRO L در خیلی از سایت های گیمینگ بررسی شده و نتایج کیفیت آن را نشان داده است. این شرکت در قسمت هدست و پد موش کار خارق العاده ای صورت نداده و باید به محصولات سایر برندهای مشهور بسنده کنیم.

خرید تجهیزات گیمینگ Cooler Master

برای ورود به بخش محصولات Cooler Master از لینک زیر استفاده کنید.

جمع بندی

حالا باید جمع‌بندی کلی داشته باشیم؛ اینکه کدام برند و چه محصولی بیشترین فروش را در دنیا به خود اختصاص داده است. اطلاعات زیادی در این باره منتشر شو محصولات متنوعی برایتان لیست کرده ایم. در مورد موس بازی، گزینه ارزان قیمت Redragon M601 است با این حال موس های زیر نیز فروش بالایی داشته اند:

  • Razer Deathadder Elite
  • Corsair M65 Pro
  • Razer Naga Hex V2
  • SteelSeries Sensei 310

اما در دسته صفحه کلید نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Corsair K70 LUX RGB
  • Corsair Strafe RGB
  • Razer Black widow Chroma V2
  • Logitech G810

بعضی از طرفداران لوازم جانبی بازی بر این عقیده‌اند که اگر مارک ها را ادغام کنید بهتر است. هیچ برندی بهترین لوازم جانبی را ندارد. به طور مثال با اینکه SteelSeries  و همینطور Corsair موس های عالی تولید کرده‌اند، اما Razer دارای صفحه کلیدهای زیبایی است.

در مورد هدست، از سوی گیمرها توصیه شده هدفون های صوتی را جداگانه بخرید. Sennheiser یک هدفون بازی دارد و آنها جزو بزرگترین شرکت های طراحی محصولات پخش صدا به شمار می‌روند و در این زمینه پیشرو هستند.

همچنین یکی از موارد مورد علاقه شخصی  من هدست Creative Sound Blaster X Tournament Edition Headset است. مقرون به صرفه است و به نظر می رسد خوب است!

اما برعکس بعضی از کاربرها، ادغام برندها را در مورد تجهیزات گیمینگ دوست ندارند، زیرا ادغام و هماهنگی مناسبی بین لوازم گیمینگ به وجود نمی آید که لذت بازی را کم می‌کند. البته بسیاری از افراد تجهیزات گیمینگ را ادغام می‌کنند و از آن رضایت بالایی دارند. از آنجا که این کار اثر کمی رو کیفیت کار دارد، افراد زیادی از معایب آن چشم پوشی می‌کنند.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد رضایت شما بازدیدکنندگان محترم را جلب کرده باشد. شما می توانید همواره به بخش معرفی محصول مراجعه کنید و از مطالب نقد تخصصی و بررسی محصولات برخوردار شوید. در پایان پیشنهاد می کنیم که سوالات و نظرات خود را از طریق درج کامنت با ما در میان بگذارید تا خدمات بهتری را به شما ارائه کنیم.

منبع: سایت xtremegaminerd

مطالب پیشنهادی:

معرفی ۱۰ [لپتاپ گیمینگ] که فقط مخصوص حرفه ای ها ساخته شده!

معرفی ۷ اکسسوری گیمینگ حرفه‌ای برای افزایش لذت و هیجان بازی‌های ویدیویی