آیا بهترین برندهای چرم ایرانی را می‌شناسید؟

چرم ایرانی

یکی از سوالات متداول که همواره از طرف دوست‌داران مد و فشن پرسیده می‌شود، انتخاب بین چرم ایرانی و چرم خارجی است. پارچه‌های چرم که در هر محصولی از جمله پوشاک، کیف و کفش و غیره، به کار می‌روند، زیبایی و اصالت به خصوصی به وجود می‌آورند. به همین دلیل یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین پارچه‌ها در دنیای مد و فشن، چرم‌ها هستند.

چرم ایرانی همیشه جزو چرم‌های مرغوب در سراسر جهان بوده است. امروزه با فعالیت برندهای مختلف در زمینه تولید پوشاک و محصولات چرمی، دسترسی به کیفیت مرغوب برای ایجاد زیباترین استایل‌ها امکان پذیر شده است. در سال‌های اخیر توجه بسیاری به تولیدات داخلی و ثبت برندهای ایرانی شده است. برخی از برندها سالیان درازی است که به تولید محصولات با چرم ایرانی می‌پردازند. در چند سال اخیر نیز شاهد درخشش برندهای چرم ایرانی جدید در بازار هستیم. این امر موجب شده رقابت بیشتری بین برندهای چرم ایرانی به وجود بیاید. در نتیجه، با ایجاد رقابت بیشتر، به کیفیت محصولات نیز افزوده می‌شود.

چرم ایرانی

بهترین برندهای چرم ایرانی

در بازار رقابت بین محصولات خارجی و ایرانی، متاسفانه تولیدات داخلی مورد کم لطفی مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. یکی از عمده‌ترین دلایل این امر، عدم شناخت کافی از برندهای ایرانی است. اگر شما هم از طرفداران لباس‌ها و کیف و کفش چرم هستید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی کردیم معتبرترین و بهترین برندهای چرم ایرانی را معرفی کنیم.

۱. چرم مشهد

چرم ایرانی

چرم مشهد یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای چرم ایرانی است. این برند در سال ۱۳۵۷ ایجاد شد. چرم مشهد اولین کارخانه تولید چرم در ایران است که پوست خام را به چرم و سپس چرم را به محصولات مختلف تبدیل می‌کند. به همین دلیل به عنوان یکی از معتبرترین و مطمئن‌ترین برندها در این زمینه شناخته می‌شود. این برند طیف وسیعی از محصولات چرم ازجمله لباس چرمی، انواع کیف‌ها، انواع کفش، کمربند، جاکلیدی و… را در اختیار مشتریان خوش سلیقه‌ی خود قرار می‌دهد. چرم مشهد موفق شده است تاکنون چندین جایزه و تندیس از جشنواره‌های مختلف از جمله تندیس زرین برند محبوب مردمی را دریافت کند. شعار همیشگی چرم مشهد «پیشتازی در کیفیت و نوآوری» است. و رسالت خود را «افزایش ارزش و محبوبیت شرکت نزد مشتریان،‌ کارکنان، تامین کنندگان و سهامداران از طریق عرضه محصولات ارزنده در ایران و بازارهای خارجی» می‌داند.

۲. چرم درسا

چرم ایرانی

محصولات چرم درسا عموما گران قیمت هستند. چرم درسا یکی از گران‌ترین برندهای چرم ایرانی است. چرا که این برند به عنوان نامی برای تولید محصولات لوکس و تجملاتی شناخته می‌شود. چرم درسا سعی می‌کند بهترین و مرغوب‌ترین چرم را در مدل‌های روز به بازار ارائه دهد. بازار هدف این شرکت بیشتر مشتریان مرفه با درآمد بالا است.

چرم درسا بیشتر با تولید کفش‌های کلاسیک و کمربندهای خاص شناخته می‌شود. چرم‌های طرح‌دار در کیف‌های درسا موفق شدند طرفداران بسیاری از میان کسانی که کارهای متفاوت را به سبک‌های ساده چرمی ترجیح می‌دهند، به دست آورند. اما فعالیت‌ چرم درسا به این جا ختم نمی‌شود. نام چرم درسا یک بار دیگر با ورود به عرصه دکوراسیون داخلی و تولید محصولات خانگی چرمی درخشید. مبلمان چرم، وسایل دکوری، لوازم تزئینی منزل و…بخشی از این محصولات هستند.

۳. نوین چرم

چرم ایرانی

نوین چرم در سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در زمینه ی تولید محصولات چرمی آغاز کرد. در سال ۱۳۸۲ تغییراتی در این شرکت به وجود آمد. تغییر نام برند، همکاری با طراحان خارجی، تبلیغات هوشمندانه و اقدام برای صادرات محصولات، از جمله تحولات این شرکت بود. نوین چرم موفق شد به طور هوشمندانه‌ای هم در داخل ایران و هم در بازار چرم بین المللی نام خود را مطرح کند. این برند به خوبی پاسخگوی نیازهای هر دو گروه افراد با سبک کلاسیک و سبک اسپرت را برطرف می‌کند. اگر شما هم از طرفداران استایل اسپرت با چرم هستید، نوین چرم گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

۴. چرم نگار

چرم ایرانی

چرم نگار یکی از خاص‌ترین و زیباترین برندهای چرم ایرانیست که طرفداران بسیاری دارد. این برند با چهره اصیل و ایرانی شناخته می‌شود. شهرت چرم نگار به تولید محصولات چرمی با طرح‌های خاص سیاه مشق و قلم کاری است. طراحی زیبای شعرها و طرح‌های اصیل ایرانی روی چرم، سبک منحصربفردی به این برند می‌دهد. اگر جایی کتاب‌های نفیس با جلدهای چرمی، تابلوهای زیبای چرم، جعبه جواهرات، کیف پول‌ها و سایر کیف‌های چرم با طرح قلم کاری ایرانی دیدید، به احتمال زیاد نظاره‌گر هنرنمایی چرم نگار هستید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با ۱۰ تولیدکننده و برند ایرانی در صنعت پوشاک

۵. چرم پاندورا

چرم ایرانی

یکی دیگر از برندهای چرم ایرانی صادراتی، چرم پاندورا است. محصولات این برند به کشورهایی مانند آلمان، روسیه، اکراین و… صادر می‌شود. چرم پاندورا از سال ۱۳۷۵ فعالیتش را در بازار چرم ایران شروع کرد. از ویژگی محصولات این برند می‌توان به قابلیت تخلیه هوای داخل کفش و جلوگیری از تعریق پا اشاره کرد. پاندورا در طراحی محصولات خود به خصوص در کفش‌ها، به کیفیت و سلامتی تاکید دارد.

۶. چرم کاکتوس

چرم ایرانی

از دلایل رشد و کسب محبوبیت چرم کاکتوس داشتن مدل‌های متنوع در تولید انواع کفش و صندل‌هاست. چرم کاکتوس انوام چرم‌ها با رنگ‌های مختلف را در محصولات خود به کار می‌برد. همین باعث می‌شود از طبقه بندی کلاسیک جدا شده و مدل‌های به روز و مدرن‌تری ارائه دهد. استفاده از سگک‌ها و دکمه‌های برنجی به جذابیت هر چه بیشتر آن‌ها می‌افزاید. شما به راحتی می‌توانید هر کفشی را متناسب با جایی که می‌روید انتخاب کنید. مانند کفش‌های اداری، کفش‌های استایل خیابانی، مهمانی، مدل‌های اسپرت و غیره. کیف‌ها و سطح خارجی کفش‌های کاکتوس از چرم گاو، و آستر و کفی آن از چرم گوسفند مرغوب تولید می‌شوند. استفاده از فناوری ۳ لایه‌ مجزا در کف کفش‌ها، راحتی آن را تامین می‌کند. کف تمام این محصولات از تلفیق ۳ لایه چرم گوسفندی، فوم مموری و لاتکس ساخته می‌شود.

۷. مارال چرم

چرم ایرانی

یکی دیگر از برندهای چرم ایرانی گران قیمت مارال چرم است. مارال چرم جزو برندهای لوکس در زمینه تولید محصولات چرم به حساب می‌آید. از نقاط قوت این برند می‌توان استفاده از جدیدترین تکنولوژی و همکاری با طراحان خبره را نام برد. اساس کار مارال چرم با تکیه بر شعار «لبخند ماندگار» و جلب رضایت مشتری پایه گذاری شده است. آن‌ها سعی می‌کنند با ارائه بهترین کیفیت و خدمات فروش، این لبخند رضایت رابه طور دائمی برای مشتریان حفظ کنند. این مجموعه نیز مانند سایر برندها برای رفاه حال مشتریان و سهولت در خرید، امکان خرید آنلاین را برای مشتریان فراهم کرده است.

۸. چرمیران

چرم ایرانی

چرمیران در سالهای اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است. این برند با اضافه کردن محصولات جدید و ارائه مدل‌های بیشتر در تنوع بالا، توانست نفسی در بازار رقابتی چرم تازه کند. این طور که پیداست چرمیران دوباره به رقیبی سرسخت در این زمینه تبدیل شده است. چرمیران از جمله معتبرترین و قدیمی‌ترین برندهای چرم ایرانی است که طرفداران به خصوصی دارد.

۹. پاتن چرم

چرم ایرانی

پاتن چرم از قدیمی ترین برندهای چرم ایرانی است که فعالیت خود را در سال ۱۳۳۹ آغاز کرد. موفقیت و مشتری مداری که پاتن چرم در طی سالیان طولانی داشته قابل تحسین است. برخی از مردم ترجیح می‌دهند از برندهای قدیمی خرید کنند. چرا که اعتماد و اعتبار برای آن‌ها در اولویت اول قرار دارد. قطعا راز موفقیت طولانی مدت برای هر برندی تعهد به تولیدات با کیفیت و رضایت مشتری است.

پاتن چرم تنها در دو حوزه تولید کیف، کفش و سایر اکسسوری‌های چرمی فعالیت می‌کند. این برند هنوز وارد خط تولید لباس چرم نشده است. اجناس آن نسبت به سایر برندهای دیگر قیمت مناسب‌تری دارد. اگر به دنبال اجناس چرم با کیفیت مرغوب و در عین حال قیمت متناسب هستید، پاتن چرم می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

۱۰. چرم آرا

چرم ایرانی

چرم آرا با سابقه بیش از ۳۵ سال در زمینه تولید محصولات چرم ایرانی فعالیت می‌کند. دلیل رضایت مشتریان این برند کیفیت عالی و تنوع بالای محصولات آن است. چرم آرا با تلفیق هنر و صنعت و به کارگیری ذوق هنرمندان جوان در زمینه مد و فشن، سعی می‌کند با جایگاه ویژه‌ای در بازار چرم رقابت کند. سبد کالای چرم آرا شامل مواردی مانند کیف‌های دیپلمات، کیف‌های جیبی و کوچک، انواع کیف زنانه، ست‌های هدیه و انواع اکسسوری مانند جاکلیدی، دستکش چرم زنانه و مردانه و کمربند، می‌شود.

۱۱. شهر چرم

چرم ایرانی

اگر از طرفداران چرم‌های سبک کلاسیک در تنوع بالا هستید، سری به نمایندگی یا وبسایت شهر چرم بزنید. شهر چرم بیش از بیست سال است ک در بازار چرم ایرانی رقابت می‌کند. این برند محصولات با کیفیت و تضمین شده با چرم طبیعی و مرغوب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این برند جهت توسعه فعالیت خود، در سال ۲۰۰۷ نام Leather city را در کشور انگلستان شهر لندن به ثبت رساند. در همین راستا موفق شد محصولات با ارزش چرم ایرانی را با برند ال سی به کشورهایی مانند انگلستان، آلمان، نروژ، استرالیا، امارات عربی، صادر نماید. محصولات شهر چرم دارای استاندارهای جهانی از جمله ایزو۹۰۰۱، ۹۰۱۴ و برچسب حلال، می‌باشد. این برند سلامت و طبیعی بودن چرم به کار برده شده را تضمین می‌کند.

۱۲. کهن چرم

چرم ایرانی

کهن چرم یک شرکت پیشرو در زمینه تولید محصولات چرم طبیعی است که از سال ۱۳۶۸ فعالیتش را آغاز کرد. بسیاری این برند را با کیف‌های اداری و کیف‌ پول‌های خاص با طراحی هخامنشی ایرانی می‌شناسند. البته به تازگی مدل‌های جدید و متفاوت گوناگونی به محصولات آن افزوده شده است که خالی از لطف نیست سری به وبسایت آن بزنید و این مدل‌ها را مشاهده کنید. همچنین، این شرکت تولید کننده انواع جلدها و ارگنایزرهای چرم است. به طور خلاصه محصولات کهن چرم چهره ساده، رسمی و اداری دارند.

۱۳. پارینه چرم

چرم ایرانی

با این که محصولات چرم به طور کلی گران قیمت هستند، اما باید نیاز و توان خرید مردم نیز در نظر گرفته شود. پارینه چرم از جمله برندهای چرم ایرانی است که این واقعیت را در تولیدات خود در نظر می‌گیرد. از مزایای این برند داشتن محصولات بسیار متنوع در انواع قیمت‌هاست. شما می‌توانید هر نوع محصولی که نیاز دارید را با توجه به بودجه‌ای که دارید، از پارینه چرم خریداری کنید. پارینه چرم بیش از ۲۷ لوح تقدیر در کارنامه خود دارد که در وب‌سایت رسمی این برند موجود است.

از جمله محصولاتی که می‌توانید از این برند خریداری کنید شامل کیف چرم اداری مردانه، کیف چرم دوشی مردانه، کت چرم مردانه، کیف پول، کیف جیبی، کیف کمری، و ست چرمی مردانه و زنانه می‌شود. به علاوه، هدایای چرمی شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی، یعنی به طور خلاصه هدایای تبلیغاتی، از سایر تولیدات این برند است.

۱۴. چرم جانتا

چرم ایرانی

چرم جانتا با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه تولید چرم ایرانی، رویکردی هنرمندانه و فناورانه را برای جلب رضایت پایدار مشتریانش در سراسر کشور به کار گرفته است. چرم جانتا یکی دیگر از باسابقه‌ترین شرکت‌های طراحی و تولید محصولات و هدایای چرمی در ایران است.

۱۵. چرم بوفالو سفید

چرم ایرانی

شاید نام این برند کمتر به گوش رسیده باشد. اما قطعا دوست داران سرسخت لباس و محصولات چرمی می‌دانند که این برند یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. بوفالو سفید بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه تولید و صادرات محصولات چرم ایرانی دارد. بوفالوسفید سعی دارد با به کارگیری برترین تکنولوژی‌ها با کیفیت‌ترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد.

۱۶. چرم شیفر

شیفر از آغاز فعالیت خود سعی نموده با بهره گیری از مواد اولیه با بالاترین کیفیت و استفاده از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند گردد. دستیابی به محصولی متفاوت و متناسب با تقاضای مشتریان همواره از اصلی‌ترین اهداف این برند ایرانی بوده است. چرم شیفر در ابتدا بیشتر با تولید کفش و صندل‌های چرم طبی شناخته می‌شد. اما امروز می‌توانید محصولات دیگر از جمله‌ لباس چرمی، کیف، ست‌های زنانه و مردانه و محصولات متنوع دیگر را از چرم شیفر تهیه کنید.
چرم شیفر در سال 1386 فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. این شرکت امروزه با توجه به محبوبیتی که بین کالای چرم ایرانی به دست آورده، تبدیل به یکی از برندهای صادراتی شده است. همچنین با راه اندازی شعب زنجیره‌ای در اقصی نقاط کشور، زمینه ارائه خدمات فروش را برای مشتریان خود فراهم آورده است.

سایر برندهای چرم ایرانی

امروزه با توجه به افزایش تولیدات داخلی و پیشرفت چشمگیر در صنعت مد و پوشاک در ایران، شاهد ظهور برندهای جدید هستیم. هریک از این شرکت‌ها سعی دارند با ارائه بهترین کیفیت‌ها نام خود را در بازار رقابتی به گوش مشتریان برسانند. با مراجعه به وبسایت هریک از این برندها می‌توانید تنوع مدل‌ها را مشاهده نموده و به خرید محصول مدنظرتان بپردازید.چند نمونه دیگر از برندهای برتر تولید چرم ایرانی به شرح زیر است.

چرم فاخر| پاتن چرم | چرم خورشید | چرم آوریل | چرم وحید | پارینه | آریا چرم | ساینا چرم | چرم کیهان | چرم دیبا | چرم نفیس | چرم نیلا | چرمینه | چرم مغان و ….

چگونه چرم اصل را تشخیص دهیم؟

چرم ایرانی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم چرم طبیعی کالایی گران قیمت و با ارزش است. در این میان، بسیاری از افراد دست به کپی برداری از برندهای معتبر می‌زنند. محصولات کپی شده از چرم‌ مصنوعی و با کیفیت پایین تولید می‌شوند. اگر تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن برایتان مقدور نیست ممکن است مورد سواستفاده سودجویان بازار شوید. بنابراین پیش از اقدام به خرید، بهتر است با راه‌های تشخیص چرم اصیل آشنا شوید.

  • چرم اصل رطوبت را جذب می‌کند.
  • چرم طبیعی، بوی مخصوصی دارد. شناخت بوی آن، نیاز به تجربه و مهارت دارد که شاید بار اول متوجه تفاوت آن نشوید.
  • اصولا پشت چرم طبیعی پرز دار است. در حالی که پشت چرم مصنوعی، پارچه معمولی یا مشبک قرار داده می‌شود.( البته توجه داشته باشد که این مورد همیشه معیار دقیقی برای تشخیص چرم اصیل نیست)
  • چرم اصل، سطح همگون و یکنواخت ندارد. چرا که پوست حیوانات دارای پستی و بلندی‌های جزئی است و تبدیل آن به چرم یکنواخت کار دشواری است.
  • چرم طبیعی نور را به طور یکسان منعکس نمی‌کند. اگر آن را در مقابل آفتاب بگیرید برخی قسمت‌ها مات و برخی براق به نظر می‌رسند. دلیل این پدیده سطح غیریکنواخت آن است.(مورد قبلی)
  • چرم طبیعی، بافت و طرح غیر تکراری دارد. اگر روی چرم، طرح تکرار شونده و یکنواخت دیدید، به اصالت آن شک کنید.
  • چرم طبیعی به راحتی مشتعل نمی‌شود. در حالی که چرم مصنوعی به دلیل این که از پلاستیک تولید می‌شود، به سرعت می‌سوزد.
  • چرم اصل باید حس لمس پوست طبیعی داشته باشد. یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص چرم طبیعی لمس کردن آن است. البته این روش نیاز به تجربه و مقایسه دارد تا بتوانید تفاوت را احساس کنید.
  • سعی کنید به هنگام خرید از فروشگاه‌های معتبر یا شعبه برند مدنظرتان خریدتان را انجام دهید. قطعا قیمت چرم و محلی که از آن خرید می‌کنید اطمینان خاطر بیشتری خواهد داشت.

منابع: jantaleather.com، daraje.com، banimode.com ،irten.ir، parsnaz.com

در مالتینا بلاگ بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل خرید کیف و کفش بهاری برای داشتن تیپی جذاب و زیبا

[ست کردن لباس زنانه] با ۱۰ ترکیب رنگی فوق العاده جذاب و خاص

استایل بوهو چیست؟ برای رسیدن به این سبک چه باید بپوشید؟

۸ مدل کفش زنانه که هر بانویی باید در کمد خود داشته باشد

فشن بلاگر اینستاگرام در زمینه مد ؛ شغل محبوب این روزهای دنیا

رازهای لاغر دیده شدن چیست؟+ [طبق نظر طراحان لباس]