16 بازی آنلاین اندروید برتر تاریخ

بازی آنلاین اندروید

این روزها بازار بازی‌های آنلاین و چند نفره حسابی داغ است. در همین راستا کمپانی‌های مختلف سعی دارند بازی‌های رقابتی جدید را مشابه بازی‌های محبوب این سبک مانند کلش آف کلنز روانه بازار کنند. با این وجود از بین هزاران کمپانی که سعی دارند این سبک بازی ها را تولید کنند، تنها چند بازی موفق در این عرصه به چشم می آیند. البته روز به روز شاهد ورود بازی‌های جدید و موفق در این سبک هستیم. از طرفی سیستم‌عامل اندروید در مقایسه با سایر سیستم‌عامل‌ها کاربران بیشتری داشته و به نوعی همه‌گیرتر است. به همین دلیل است که بازی‌هایی هم که برای این سیستم‌عامل تولید می‌شوند، محبوبیت بیشتری داشته و کاربران بیشتری هم به انجام این بازی‌ها می‌پردازند. بازی‌های آنلاین در دسته‌بندی‌ها و ژانرهای مختلفی ارائه می‌شوند.  در این مقاله از مالتینا بلاگ نیز به همین بهانه بر آن شدیم تا برخی از بهترین بازی های آنلاین اندروید را نام برده و با آن‌ها آشنا شویم.

بهترین بازی های آنلاین اندروید چند نفره

1- PUBG Mobile (پابجی)

احتمالا تاکنون اسم بازی پابجی به گوش تان خورده است. محبوبیت و شهرت این بازی را می‌توان از آمار دانلود و خرید این بازی در گوگل  پلی متوجه شد. این بازی مدت‌هاست که جایگاه بهترین بازی‌های موبایل را برای خودش نگه‌داشته است.

در سطح مبتدی بازی، شما به همراه 99 گیمر دیگر با هم به بازی میپردازید. شما در یک جزیره به همراه آن‌ها پیش می‌روید. و هدفتان زنده ماندن است. این بازی تا مرگ آخرین نفر ادامه دارد. همچنین در ادامه بازی، منطقه‌ای که در آن هستید، به مرور کوچک‌تر می‌شود تا تعداد کم بازیکنان در کنار هم باشند.

این بازی همچنین در مسابقات “ای_اسپورت” هم شرکت داده می‌شود. درنتیجه اگر حس می‌کنید که پلیر خوبی هستید، می‌توانید روی PUBG به عنوان یک بازی حرفه‌ای حساب کنید.

در پابجی در درجه اول، گرافیک فوق‌العاده آن توجه شما را جلب می‌کند. سپس شما محو صداگذاری مهیج و گیم‌پلی اعتیادآورش می‌شوید. همچنین می‌توانید با تعداد زیادی از سلاح‌هایی که به دست آورده‌اید از خودتان دفاع کنید. برای جا به جا شدن و فرار وسایل نقلیه مختلفی در سطح بازی وجود دارد. همچنین می‌توانید در ساختمان‌ها و خانه‌ها پناه گرفته و پنهان شوید. درنهایت کسی در این بازی برنده می‌شود، که آخرین فرد زنده بازی از میان 100 پلیر باشد.

  بیشتر بخوانید : صفر تا صد بلک فرایدی ۲۰۲۱ با امکان خرید از آمازون در ایران (جمعه سیاه) 

2- Critical Ops (عملیات وخیم)

بازی آنلاین اندروید

Critical Ops هم یک بازی آنلاین اندروید است که در ژانر اکشن تیراندازی اول‌شخص طراحی شده است. در این بازی سه حالت مختلف Deathmatch ، Defuse و Gun Game وجود دارد. در مسابقات مرگبار این بازی، تیم‌ها تا زمانی که فرصت داشته باشند، کنار هم بازی می‌کنند و برنده بازی تیمی است که بیشترین نفرات را کشته باشد. یکی از جذابیت‌های این بازی این است که شما در آن می‌توانید هم در نقش تروریست و هم در نقش نیروهای ضدتروریستی پلیس بازی کنید.

در سطح Defuse هدف تیم این است که یک بمب بسازند. و از آن در برابر تیم حریف دفاع کنند. بازی با خنثی شدن یا منفجر شدن بمب تمام می‌شود. این بازی یکی از اکشن‌ترین بازی‌هاست که از نظر گیم پلی فضایی شبیه به CS: GO دارد.

3- Fortnite (فورتنایت)

یکی دیگر از بازی‌های سبک بتل رویال که تاکنون در صدر جدول باقی مانده ‌است، بازی فورتنایت است. این بازی فضا و بستری شبیه به بازی پابجی دارد. با این تفاوت که قابلیت‌ها و جزئیات در این بازی کمی بیشتر است. به طوری که می‌توانید به دشمنان‌تان شلیک کنید. یا استحکامات محکمی ساخته و در آن مخفی شوید.

Fortnite بیش از 125 میلیون بازیکن در سطح جهان دارد. در این بازی مانند بازی پابجی شما  در یک جزیره به همراه 99 بازیکن دیگر برای زنده ماندن تلاش می‌کنید و برنده بازی نیز آخرین نفری است که از این جزیره زنده بیرون برود.

البته این بازی به خاطر اینکه حق اشتراک 30 درصدی خود را به کمپانی گوگل پرداخت نکرده است، در گوگل پلی قرار ندارد و برای دانلود بازی باید به سایت اصلی‌اش مراجعه کنید.

4- Modern Combat 5 Blackout (مدرن کامبت)

این بازی یکی از بهترین بازی‌های FPS است. همچنین شباهت زیادی به بازی‌های Call of Duty و Battlefield دارد. شما در بازی شخصیت مورد نظر، حالت کمپین و چند ویژگی دیگر را دریافت می‌کنید. این بازی آنلاین اندروید م به صورت تک نفره و هم به صورت چند نفره در دسترس است. این بازی تیراندازی اکشن و مهیج اول شخص می‌تواند لحظات خارق‌العاده و به یادماندنی برایتان بسازد.

داستان بازی از این قرار است که ایالات متحده مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفته است. و رهبر گروه تروریست‌ها هم یکی از سربازان اسبق ایالات متحده است. که می‌خواهد با حمله و قتل‌عام این کشور را نابود کند. وظیفه شما در این بازی این است که به عنوان یک سرباز جلو این حمله را بگیرید. انواعی از سلاح‌های نیمه اتوماتیک، دستی، شاتگان و نارنجک‌ها برای دفاع از کشورتان در اختیار شما قرار می‌گیرند.

همچنین این قابلیت وجود دارد که بازیکنان به وسیله چت کردن با هم صحبت کنند. در این بازی می‌توانید استراتژیک خودتان را بسازید و حتی هر بار آن را تغییر داده و بهبود دهید. از این گذشته این بازی گرافیک فوق العاده و چشم گیری هم دارد. مدرن کامبت جوایز زیادی دریافت کرده است. که نشان می‌دهد یکی از بهترین بازی‌ها برای تمام دوران است.

5- Clash of Clans (جنگ قبایل)

بازی آنلاین اندروید بعدی که می‌خواهیم از آن نام ببریم، بازی معروف کلش آف کلنز است. این بازی استراتژیک امتیاز 4.6 از 5.0 را از آن خود کرده است و بیش از 500 میلیون دانلود از پلی‌استور دارد. که نشان نمی‌دهد جز پرطرفدارترین بازی‌هاست. در این بازی کار شما این است که با ابزارهایی که در اختیار دارید، یک دهکده بسازید. اوضاع آن را سر و سامان بدهید و در جنگ‌های مختلفی که در دهکده رخ می‌دهد، پیروز شوید.

در این بازی شما می‌توانید یک دهکده را به صلاح‌دید و سلیقه خودتان بسازید. البته روند ساخت دهکده همیشه با مشکلاتی مواجه است. چرا که ممکن است با کمبود امکانات مواجه شوید و یا اینکه در حین ساخت دشمن به شما حمله کند. در این بازی اگر بتوانید دیوارهای خوبی بسازید و ساختمان‌های خود را از پایه اصولی و درست بنا کنید، شانس زیادی برای سرکوب کردن دشمن دارید. این بازی تماما شما را مجذوب خودش می‌کند. پس اگر به آن معتاد نشدید، باید خوشحال باشید.

6- بازی آنلاین اندروید  Minecraft Pocket Edition (ماینکرافت)

بازی آنلاین اندروید

ماینکرافت هم از بازی‌های سرگرم‌کننده فکری است که برای سیستم‌عامل‌های مختلف عرضه شده است. این بازی تاکنون در گوگل‌پلی بیش از 10 میلیون خرید داشته است. در این بازی شما با همه امکاناتی که دارید، یک شهر رویایی مطابق آنچه خودتان می‌خواهید می‌سازید. ساخت و ساز هم در این شهر بسیار آسان است. و شما می‌توانید بلوک‌ها و اشکال مختلف را مطابق سلیقه خودتان کنار هم قرار دهید. البته در عین حال لازم است دقیق و اصولی عمل کنید. چرا که اشتباه گذاشتن تنها یک یلوک باعث خراب شدن تمام ساختمان می‌شود.

7- NBA Jam

NBA Jam هم یک بازی آنلاین اندروید است که علاوه بر مهیج و جذاب بودنش، گرافیک عالی دارد  و به احتمال زیاد بتواند توجه شما را به خودش جلب می‌کند. در این بازی می‌توانید در تیم مورد علاقه‌تان در کنار ستاره‌های تیم بازی کنید.

NBA Jam سی تیم شبیه‌سازی دارد. انیمیشن‌های زیبا برای گل زدن یا پریدن و بازی کردن و همچنین استفاده از چهره واقعی بازیکنان، این قابلیت را فراهم می‌کند که یک بازی واقع گرایانه و جذاب را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی ۶ بازی برتر اندروید ایرانی با بالاترین آمار دانلود روزانه

8- Crossy Road (جاده‌های پرخطر)

بازی آنلاین اندروید

Frogger  را به خاطر دارید؟ Crossy Road شباهت زیادی به Frogger دارد. در این بازی باید از موانع و ترافیک و رودخانه‌ها و جاده‌های سخت عبور کرده و با شت سر گذاشتن تمام سختی ها سعی کنید زنده بمانید. بازی آنلاین اندروید جاده‌های پرخطر یکی از بازی‌های اعتیادآور و مهیج با گرافیک پیکسلی است که به صورت رایگان در پلی‌استور عرضه شده است. این بازی با خیلی از بازی‌های موجود در گوگل‌پلی متفاوت است. علاوه بر اینکه برای خرید آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید، داخل بازی هم خبری از تبلیغات یا پرداخت هزینه برای امکانات و قابلیت‌های اضافه نیست.

اگر به بازی‌های ساده و اعتیادآور علاقه دارید، حتما Crossy Road توجهتان را جلب می‌کند. شما در این بازی باید به قهرمانان کوچک کمک کنید تا از جاده‌های شلوغ و پرخطر عبور کنند. همچنین باید مراقب باشید تا اتومبیل‌های آن‌ها با موانع برخورد نکنند. برخلاف بازی‌های مشابه، این بازی پایان مشخصی ندارد. یکی از جذابیت‌های آن هم این است که هرچقدر بیشتر پیش بروید، امتیاز بیشتری هم در ازای عبور از هر مرحله دریافت می‌کنید.

Crossy Road با وجود ساختار و هدف ساده‌ای که دارد، از نظر سطح بازی و میزان رقابتی که وجود دارد، اصلا ساده و آسان نیست و حداقل چند ساعت شما را سرگرم می‌کند. لازمه برنده شده در این بازی این است که تمرکز بالایی داشته و واکنش‌ها و عکس العمل‌های به موقع نشان دهید.

9- Mini Militia Doodle Army 2 (ارتش احمق 2)

بازی آنلاین اندروید

این بازی هم مانند Modern Combat 5: Blackout یک بازی تیراندازی با اسلحه است. Mini Militia Doodle Army 2 یکی از بازی‌های اکشن و سرگرم‌کننده‌ای است که می‌توانید به صورت رایگان آن را از گوگل‌پلی دریافت کنید. Modern Combat 5: Blackout تاکنون بیش از 50 میلیون بار دانلود شده و جز پرطرفدارترین‌هاست.

Mini Militia Doodle Army 2 یک بازی تیراندازی جالب و فان است که در آن شما با آدمک‌های بامزه کارتونی بازی می کنید. درصورتی که بازی را به صورت آنلاین انجام دهید، می‌توانید همزمان با نهایتا 6 گیمر دیگر بازی را انجام دهید. این گیم دو مود “همکاری” یا “دوام آوردن” دارد. که بسته به انتخاب خودتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین انواعی از سلاح‌ها از جمله تفنگ‌های شکاری، تک‌تیرانداز و شعله‌افکن در بازی وجود دارند. وظیفه شما این است که ارتش احمق را کنترل کرده و سربازان دشمن را بکشید. Modern Combat 5: Blackout با وجود طراحی فوق‌العاده حجم کمی داشته و به عنوان یک بازی موبایلی گزینه خوبی است.

10- Nova 3 Freedom Edition

این بازی که آخرین نسخه بازی‌های N.O.V.A. 3 است و یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های تیراندازی 2012 می‌باشد که برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده است و البته جز بهترین هاست. N.O.V.A. 3 گرافیک بالایی داشته و از صفحه‌نمایش‌های 720 پیکسل پشتیبانی می‌کند.

یکی از جذابیت‌های آن، داستان جالبی است که دارد. در این بازی شما باید به دنبال شخصیت‌های بد بگردید و آن‌ها را از سر راه بردارید. بیشتر بازی را شما پیاده طی می‌کنید. اما وسایل نقلیه متنوعی هم در سطح بازی قرار داده شده‌اند. در این بخش سلاح‌های مختلف کاربرد زیادی دارند و طیف متنوعی از سلاح‌ها هم در اختیار شما قرار دارد. در شروع بازی، شما از سلاح‌های ساده مانند شاتگان شروع می‌کنید و در ادامه سلاح‌های پیشرفته‌تری هم در اختیارتان قرار می‌گیرد. این بازی تیراندازی اول شخص بوده و می‌توانید آن را به صورت چندنفره هم بازی کنید. Nova 3 Freedom Edition یک بازی آنلاین اندروید است که در آن با حداکثر 7 نفر می‌توانید همبازی شوید.

11- بازی آنلاین اندروید | Asphalt 8 Airborne (آسفالت 8 اندروید)

بازی آنلاین اندروید

ما در مورد آسفالت 9 صحبت کردیم. اما با وجود عرضه نسخه جدید این بازی، نسخه 8 آسفالت هنوز از رده خارج نشده است و همچنان یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز مسابقه‌ای است. گرافیک عالی و قابلیت مسابقه دادن در سراسر دنیا این بازی را هرچه جذاب‌تر می‌کند.

شما همچنین می‌توانید با بازیکنان دیگر به صورت چندنفره بازی کنید. این بازی به صورت رایگان در گوگل پلی قرار گرفته است و تاکنون میلیون‌ها بار دانلود شده است و جز بازی‌های پرطرفدار اندرویدی است.

12- Asphalt 9 Legends (آسفالت)

بازی آنلاین اندروید

بازی Asphalt 9 Legends نسخه جدیدتر بازی Asphalt 8 Legends است که با اصطلاحات و بهبود بازی، عرضه شده است. این بازی می‌تواند شما را به اسطوره رانندگی در دنیا تبدیل کند. در این بازی ماشین‌های مختلف و مشهوری مثل Ferrari، Porsche، Lamborghini و W Motors وجود دارند. شما علاوه بر ماشین می‌توانید محل مسابقه را هم خودتان انتخاب کنید و در مکان‌های معروف دنیا یا هر جای دیگری که بخواهید مسابقه دهید. این بازی طراحی ویژه‌ای دارد. به طوری که حتی تمام جزئیات در طراحی ماشین‌ها یا مکان‌ها لحاظ شده‌اند. و همه چیز دقیقا مطابق واقعیت است. اگر جز دوستداران بازی‌های ماشین‌سواری هستید، این بازی می‌تواند توجه شما را به خودش جلب کند.

همچنین ببینید : ۱۰ بازی اندروید ۲۰۱۹ که فقط مخصوص حرفه ای ها طراحی شده است

13- بازی آنلاین اندروید | Genshin Impact

اگر شما هم به بازی‌های نقش آفرینی علاقه داشته باشید، Genshin Impact قطعا مورد توجه تان قرار میگیرد. استودیو miHoYo Limited با تولید و توسعه این بازی یک تجربه خاص و منحصر به فرد ایجاد کرده است که تاکنون شاهد آن نبوده‌اید. یکی از اولین مواردی که در لحظه ورود به گنشین ایمپک توجه‌تان را به خودش جلب می‌کند، شباهت زیاد آن با بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild یا حتی نسخه‌های مدرن Dragon Quest است. با این تفاوت که تولید جدید استودیو miHoYo Limited ویژگی‌های تازه و منحصر به فردی هم دارد که آن را به یک بازی مجزا تبدیل کرده است.

ساختار بازی به این صورت است که شما در آغاز بازی یکی از کاراکترهای زن یا مرد را انتخاب می‌کنید و بازی شروع می‌شود. با گذر زمان و انجام ماموریت‌های مختلف با کاراکترهای دیگر هم آشنا می‌شود و می‌توانید آن‌ها را وارد تیم خودتان کنید. هر کاراکتر طراحی و سیستم مبارزاتی خاص خودش را دارد و گیمرها می‌توانند در هر شرایط از هر کدام از آن‌ها باستفاده کنند. بازی گنشین ایمپکت می‌تواند یک تجربه یک نفره باشد اما در کنار آن این امکان را دارید که وارد بخش کوآپ شده و آن را در کنار دوستان‌تان تجربه کنید.

14- بازی آنلاین اندروید | Racers vs Cops: Multiplayer

Racers vs Cops: Multiplayer یکی از تولیدات استودیو Momend است که یک بازی ماشین سواری آرکید می‌باشد و در جریان آن گیمرها می‌توانند با ماشین پلیس یا مسابقه بازی کنند. زمانی که در نقش مسابقه دهنده هستید، باید حواس‌تان به پلیس‌ها یا سایر ماشین‌ها باشد. چرا که آسیب‌هایی که به اتومبیل شما وارد می‌شود، شما را به باخت نزدیکتر می کند.

همچنین وقتی که در نقش پلیس بازی می‌کنید، باید تمام تلاش‌تان را بکنید تا ماشین‌های مسابقه دهنده را از بین ببرید. این بازی از انواع اتومبیل‌ها استفاده کرده است تا جذابیت بازی را بالا ببرد. همچنین از نظر بصری این بازی تجربه خوبی برای شما ایجاد می‌کند. در این بین جا دارد عنوان کنیم که Racers vs Cops: Multiplayer یک بخش چند نفره و آنلاین هم دارد که در جریان آن می توانید در نقش مسابقه دهنده یا پلیس با سایر  گیمرها بازی کنید.

15- Garena Free Fire

در سال‌های اخیر شاهد رشد روز افزون بازی های بتل رویان بوده‌ایم. به همین خاطر است که استودیوهای مختلفی هستند که این بازی را در پلت فرم‌های موبایل عرضه می‌کند. اما در این بین تنها تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند مخاطبان خودشان را سرگرم کنند. در کنار بازی هایی مانند فورتنایت و پابجی اگر یک بازی بتل رویال با مقیاس کوچک‌تر می‌خواهید، Garena Free Fire می توانند توجه شما را جلب کند.

سرورهای بازی طوری هستند که در کمترین زمان ممکن وارد بازی شده و با 49 نفر دیگر بازی می‌کنید. همچنین بازیکنان می توانند به صورت گروهی هم Garena Free Fire را بازی کنند. حتی این بازی در حالت گروهی ویژگی ها و آپشن‌های بیشتری هم برای گیمرها در نظر گرفته است. برای مثال در حالت تیمی می‌توانید از هم تیمی‌تان بخواهید که در کنار دیوار بنشیند و شما روی کمر او سوار شده و آن طرف دیوار را ببینید.

همچنین ببینید : ۱۰ بازی جهان باز (open word) که آمار دانلود میلیونی دارند

16- Summoners War

بازی آنلاین اندروید

Summoners War یک بازی نقش آفرینی اکشن است که به وسیله استودیو Com2Us تولید شده است. در جریان این بازی گیمرها می‌توانند تیم‌های خود را ایجاد کرده و با دیگر بازیکنان دنیا رقابت کنند. نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که این بازی برای اینکه یک تجربه منحصر به فرد به شما بدهد، از کاراکترهای بازی‌های ویدئویی دیگر استفاده کرده است. به همین خاطر است که در جدیدترین آپدیت Summoners War کاراکترهای استریت فایتر هم به این بازی اضافه شده است.

معمولا بازی های نقش آفرینی محتویات متعدد و کاراکترهای متنوعی دارند که هر کدام توانایی ها و مهارت‌ها ای خاص خودشان را دارند. Summoners War هم به همین منوال است. تیم تولید از جادوها و مهارت‌های مختلف استفاده کرده‌اند. تا با گذر زمان و رسیدن به لول‌های بالاتر به آن‌ها دست پیدا کنید. همچنین می توانید گروه مخصوص به خودتان را در بازی ایجاد کنید یا به گروه‌ سایر بازیکن‌ها بپیوندید. با این اوصاف بازی کی بخش آفلاین هم دارد که می‌توانید از تجربه بازی لذت ببرید.

کلام آخر

بازی های کامپیوتری همیشه جزو جذاب ترین سرگرمی ها و حتی شغل های !! دنیا بوده اند. در دهه اخیر و با اقبال بی سابقه به گوشی های هوشمند اندرویدی این بازی ها پای خود را به درون گوشی ها هم باز کرده اند. در این مقاله 16 تا از پرطرفدار ترین بازی های اندرویدی را به شما معرفی کردیم اما بدون شک مواردی بوده که در این مقاله جا افتاده اند . با معرفی این بازی ها در بخش نظرات ما را در کاملتر کردن این مقاله کمک کنید. همچنین با اشتراک گذاری این مقاله از طریق گزینه های قرار داده شده در کنار صفحه می توانید افراد بیشتری را در این بحث شریک کنید.