Razer | چگونه برند ریزر بهترین تولید کننده تجهیزات گیمینگ شد؟

ریزر

دنیای گیمینگ و بازی‌های ویدیویی فراتر از آن چیزی است که حتی فکرش را بکنید! بازی و تجهیزات گیمینگ در سراسر دنیا طرفداران پروپا قرصی دارند که ساعات زیادی از شبانه روز را صرف لذت بردن از گیم‌های موردعلاقه خود می‌کنند. زمانی که بازی‌های ویدیویی به عنوان هنر هشتم به برنامه سرگرمی بشر اضافه شدند، شرکت‌های زیادی در این حوزه فعالیت خود را آغاز کردند. ابتدا کمپانی‌های مشهوری شروع به ساخت بازی‌های متنوع و در ژانرهای مختلف نمودند و آثار قابل توجهی را برای مخاطبین خود آماده ساختند. بازی‌های ساخته شده هرچقدر هم که جذاب بودند اما باز جای خالی چیزی را برای گیمرها باقی می‌گذاشتند. به همین بود که برندهای مانند ریزر به لاتین Razer پا به عرصه تولید تجهیزات گیمینگ گذاشتند تا لذت بازی را چندین برابر کنند. موس مخصوص، صفحه کلید، هدفون و سایر لوازم تا حد زیادی بر تجربه شیرین شما اثرگذار است.

داستان پیدایش برند ریزر Razer 

داستان پیدایش برند ریزر Razer 
همایش Razer با حضور مین لیانگ تان

 

برند ریز یکی از مشهورترین کمپانی‌های تولید کننده تجهیزات در سراسر دنیاست که سالانه محصولات زیادی را مخصوص گیمرها روانه بازار می‌کند. ریز سابقه طولانی ندارد با این حال از اعتبار بالایی میان عاشقان دنیای بازی برخوردار است. با اینکه ریزر شرکت بزرگی بنظر نمی رسد اما حدود یک میلیارد دلار می‌ارزد و خواهان مشهوری مانند مایکروسافت دارد. پروژه استارتاپی که ابتدا با همکاری مین لیانگ تان و رابرت کراکف در سال 2005 به صورت رسمی تحت عنوان برند Razer آغاز به کار کرد و امروزه بهترین تجهیزات گیمینگ را تولید می‌کند. 

البته اولین ایده های آقای تان و رابرت کراکف در شرکت کارنا Karna شکل گرفت و علاقه این دو به دنیای گیمینگ پای کارنا را برای اولین بار به این صنعت باز کرد. آنها تصمیم به توسعه تجهیزات گیمینگ گرفتند و به دنبال استفاده از فناوری‌های پیشرفته در لوازم مربوط به بازی های رایانه‌ای بودند. بنابراین ابتدا این شرکت کارنا بود که وظیفه انطباق فناوری با ابزار گیمینگ را بر عهده گرفت. بنابراین مین لیانگ تان طراحی یک محصول ویژه برای گیمرها را بر عهده گرفت و  اولین موس گیمینگ جهان با نام Razer Boomslang روانه بازار شد که انقلابی را در این صنعت نوپا به وجود آورد. 

این مسئله شهرت زیادی را برای برند کارنا به همراه داشت اما بحران‌های مالی گریبان آن را گرفت و در نهایت کارنا ورشکست شد. این مسئله با تمام تلخی که داشت، جلوی رویای تان را نگرفت و او با قدرت به دنبال طراحی محصولات اختصاصی گیمینگ بود. بنابراین توانست امتیاز برند Razer را به صورت انحصاری ثبت نماید. او به کمک کراکف شرکت  ریزر را بنا نهاد و برای به پا کردن انقلابی سنگین در دنیای تجهیزات گیمینگ آماده شدند. 

ریزر با نماد سه مار و آغاز فعالیت  

این کمپانی در کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد و تان به عنوان مغز متفکر، مدیرعامل و مدیریت اجرایی مشغول به کار شد و کراکف هم مدیریت اصلی برند ریزر را بر عهده گرفت. مین خلاقیت را جزوی از ویژگی‌های گیمرها می داند و اعتقاد داشت برای شرکت تجهیزات بازی ویدیویی حتما کارمندان گیمر به خدمت بگیرد. پس او شعار از گیمرها، برای گیمرها “For Gamers, By Gamers” را برای ریزر Razer انتخاب کرد که هنوز هم شعار اصلی آن شناخته می‌شود. 

اگرچه جناب مین به عنوان رهبر گیمرهای جهان شناخته می‌شود اما از همه می خواهد که او را مین صدا بزنند. او از تمام ظرفیت‌های این حوزه استفاده کرده و یک انجمن بزرگ بازی ایجاد نموده است. اما تابحال فکر کرده‌اید که نماد سه مار چگونه بر برند ریزر نقش بسته است. 

لوگوی Razer بر اساس مار Boomslang در آفریقای جنوبی شکل گرفته که اتفاقا از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. اما مفهومی که پشت آن وجود دارد تا حدود زیادی جذاب است؛ در توضیح آن آمده که بنیانگذاران برند ریزر، میدانستند که محصولات آنها بر رقبا برتری دارد. در حقیقت با مارهایی روبرو هستیم که بر موش‌ها حکومت می‌کنند. جالب اینکه آنها ایده نام بسیاری از محصولات خود را از روی مارهای سمی و خطرناکی مانند Mamb، DeathAdder و غیره گرفته‌اند. 

امروزه گیمرها در سراسر جهان  آرم ریزر را با مارهای سبز سه گانه تشخیص می دهند. 

چگونه ریزر Razer به یک برند مشهور تجهیزات گیمینگ تبدیل شد؟ 

چگونه ریزر Razer به یک برند مشهور تجهیزات گیمینگ تبدیل شد؟ 
لپ تاپ گیمینگ ریزر

ریزر در سایه همکاری مناسب کراکف و مین لیانگ تان به صورت پیوسته رشد کرد تا کم کم نام خود را میان تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مخصوص بازی پرآوازه کند. اگر سری به صفحات شبکه‌های اجتماعی این شرکت گیمینگ بزنید، متوجه جامعه بزرگ طرفداران این برند خواهید شد که توانسته خود را به یک شیوه زندگی تبدیل کند. 

محصولات ریزر شامل کیبورد، هدست، لوازم جانبی مخصوص بازی، گیم پد، کنسول، لپ تاپ، نرم افزارهای بازی و غیره است که جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرده اند. 

بیایید موفقیت و دلایل شهرت ریزر را باهم بررسی کنیم!

1- اولین شرکتی که تجهیزات گیمینگ را برای گیمرها ایجاد کرد. 

Razer اولین موس رایانه ای مخصوص گیم را طراحی و تولید کرد که اتفاقا از این بابت بازخورد بسیار خوبی گرفت. کیفیت این محصول و شیوه طراحی خاص آن برای استفاده طولانی مدت و راحت حسابی گیمرها را سر ذوق می‌آورد. شرروع این کار با محصول Razer Boomslang در سال 1999 انجام شد و پس از آن ریزر محصولات متنوع زیادی را بسته به نیازهای دیوانگان بازی عرضه نمود. 

موس Razer Diamondback که در سال 2004 ساخته شد، به سبب عملکرد فوق العاده تحسین همگان را برانگیخت و  باعث شهرت ریزر در دنیا شد. این محصول توانست خیلی زود میان گیمرها جا باز کند! 

2-“از گیمرها، برای گیمرها”- شعاری که وفاداری می‌طلبد. 

ساده و صادقانه برند Razer هدف خود را دستیابی به فناوری‌های پیشرفته برای جامعه گیمرها معرفی می‌کند. شور و شوق جناب مین برای حمایت از گیمرها در این جملات به وضوح مشهود است. این برند به صورت فعال در مسابقات جهانی بازی‌‌های مشهوری مانند Street، StarCraft 2، Dota 2، Figther IV و League of Legends شرکت کرده و از حامیان مالی آن به حساب می‌آید. 

از گیمرها، برای گیمرها
از گیمرها، برای گیمرها

اقدام جالب آن جذب بازیکنان مختلف و تشکیل Team Razer برای شرکت در مسابقات مذکور است که تا حد زیادی بر محبوبیت این برند مشهور افزوده است. علاوه بر این با تیم‌های جهانی مانند LGD، LemonDogs، Evil Geniuses همکاری می‌کند و آنها را مورد پشتیبانی خود قرار می‌دهد. بنابراین نقش اجتماعی مفیدی را بازی می‌کند، آنها به صورت قطع اثبات کرده‌اند که شعارهای خود را عملی می‌کنند. 

این مورد مهمی برای جلب رضایت جامعه هدف آنهاست! 

3- رشد و توسعه در شاخه های مختلف و شناسایی بازارهای جدید 

زمانی که ابزار VR در حال گسترش بود، Razer کیت توسعه OSVR را معرفی نمود. با استفاده از این کیت، آنها اولین شرکتی لقب گرفتند که آشکارا حمایت همه جانبه خود را از ابزار VR اعلام نمودند. به لطف قیمت مناسب و طراحی ماژولار، پیشنهاد بینظیر ریزر با استقبال و اشتیاق فراوانی از سوی علاقمندان VR روبرو شد. اگر کمی در  بازارهای نوین و جدید جستجو کنید، محال است ردپایی از برند ریزر را مشاهده نکنید. آنها همیشه در خط مقدم ابزار فناوری و جذاب قرار گرفته‌اند! 

تلاش‌های آنها برای توسعه و رشد ابزار مختلف ستودنی است؛ چراکه توانسته‌اند جوایزی را از CES 2016 برای بهترین کامپیوتر دریافت کنند، همچنین محصول مشهور Razer Blade Stealth Ultrabook نیز جایزه بهترین انتخاب از سوی مردم را کسب نموده است. همچنین برای وبکم فوق تکنولوژی خود به نام Razer Stargazer جایزه گرفته اند.

ابزار ریزر razer
ابزار OSVR

4- با جامعه آنلاین در تعامل هستند! 

حتی وقتی اشتباهی رخ می‌دهد، آن را با کاربران خود در میان می‌گذارند! زمانی یک کد کوپن آزمایشی 90 درصدی خرید کالا از Razer به صورت تصادفی میان کاربران پخش شد، در این موقعیت Razer به جای لغو سفارشات به آنها احترام گذاشته و به انجام آنها متعهد شد. ریزر همیشه با اطمینان از اهمیت جامعه سخن گفته و روابط خود را با مشتریانش حفظ می‌کند. آنها برای سربلندی برند خود از هیچ تلاشی نضایقه نمی‌کنند.  

برند Rzaer به ارتباط با مشتریان خود شهره است، حتی مدیرعامل شرکت به صورت مداوم از طریق رسانه‌های اجتماعی با طرفداران این برند گفتگو و تعامل می‌کند. شما می‌توانید از اخبار مربوط به افتتاح فروشگاه‌های جدید، جشن‌های مهم و سایر موارد به راحتی مطلع شوید. 

بهترین محصولات برند ریزر Razer 

بهترین محصولات برند ریزر Razer 
محصولات ریزر

همانطور که حتما تا الان متوجه شده‌اید، محصولات Razer در دسته‌های مختلفی وجود دارند؛ اعم از هدفون، دسته بازی، موس و کیبورد حرفه‌ای گیمینگ که در سراسر جهان عرضه می‌شوند. شهرت لپ تاپ های سری گیمینگ Razer بر هیچ کسی پوشیده نیست و در این مورد شناخته شده‌اند. همچنین به تازگی مانیتورهای با کیفیت وضوح بالا طراحی و تولید کرده که چشمانتان را خیره می‌کند! شما اگر خیلی کوتاه از طریق لینک زیر به مجوعه محصولات ریزر سر بزنید، حتما صحبت‌های ما را تصدیق خواهید کرد! 

فراموش نکنید که کلیه محصولات ریزر طراحی خاصی دارند تا در زمان استفاده طولانی مدت شما را خسته نکنند و حس راحتی و آسودگی داشته باشند. به عنوان مثال با یک موس گیمینگ ریزر قادر هستید تا مدت زمان زیادی بازی کنید، بدن انکه کمی احساس خستگی داشته باشید. همچنین نحوه قرارگیری دکمه‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که واکنش سریعی هنگام بازی داشته باشید. علاوه بر آن زیبایی محصولات Razer شما را حسابی به وجد خواهد آورد. 

وبلاگ مالتینا از بخش‌های متنوعی تشکیل شده و باعث افزایش اطلاعات شما خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم سری به مطالب معرفی محصول بزنید تا با دیدی بازتر نسبت به انتخاب محصولات موردنیاز خود اقدام کنید. در پایان اگر سوالی در مورد مطلب ریزر دارید، از طریق درج کامنت با کارشناسان ما مطرح فرمایید.