13 برند معروف جهانی که فکر نمیکردید اروپایی باشند

بسیاری از مردم نمی‌دانند که برخی از شرکت‌های مورد علاقه‌شان از اروپا سرچشمه می‌گیرند. به‌عنوان مثال نرم‌افزار محبوب Spotify متعلق به استکهلم سوئد است. شرکت زیبایی Sephora نیز متعلق به فرانسه است. برخی مارک‌های بزرگ آمریکایی وجود دارد که اروپایی‌ها آن‌ها را دوست دارند و از طرف دیگر برخی از برندهای اروپایی هستند که بسیار مورد علاقه آمریکایی‌ها است. از برنامه‌های پخش موسیقی گرفته تا برندهای زیبایی، در اینجا ما به معرفی برندهای اروپایی پرداخته‌ایم.

معرفی 13 تا از برندهای اروپایی معروف

1. برند Primark

فروشگاه پوشاک مقرون به صرفه Primark در دوبلین ایرلند واقع شده ‌است. از زمان افتتاح در دوبلین در سال 1969، Primark به یک فروشگاه لباس بسیار مقرون به صرفه تبدیل شده ‌است. این فروشگاه 38 شعبه در سراسر کشور ایرلند دارد. موسس این برند معروف اروپایی، فردی به نام آرتور رایان است. این شرکت در حال حاضر 350 فروشگاه در 11 کشور دارد و درصدد گسترش خود است.

 

برندهای اروپایی پوشاک
فروشگاه پوشاک مقرون به صرفه Primark

2. شرکت Nestlé در سوئیس

شرکت Nestlé، بزرگترین شرکت غذایی و آشامیدنی جهان، یکی از برندهای اروپایی است که بسیار مورد علاقه آمریکایی‌ها است. براساس وب سایت این شرکت، این برند در سال 1867 توسط هنری نستله تاسیس شد و در ابتدا نوعی از شیر تغلیظ شده را تولید کرد که در انگلیسی به عنوان “آرد با شیر” شناخته می‌شود و برای نوزادانی که نمی‌توانند از شیر مادر استفاده کنند، مناسب است.

Nestlé отчита органичен ръст от 2,4% за 2017 | manager.bg

3. آدیداس

فروشگاه فوق‌العاده محبوب پوشاک ورزشی، آدیداس، در آلمان تأسیس شد. نام تجاری آدیداس در بایرن آلمان کار خود را شروع کرد. بنیانگذار این شرکت، آدی داسلر، اولین فروشگاه خود را در سال 1949 در یک شهر کوچک در آلمان افتتاح کرد و 47 کارمند داشت. در همان روز، او نشان معروف آدیداس یعنی سه راه معروف را به ثبت رساند. با این حال وقتی که تیم ملی فوتبال آلمان در فینال جام جهانی 1954 با پوشیدن آدیداس پیروز شد این شرکت واقعاً معروف شد.

برندهای اروپایی ورزشی
آدیداس یکی از برترین برندهای اروپایی

 4. Michelin در لیست برترین برندهای اروپایی

شرکت Michelin در فرانسه مستقر است. Michelin اکنون دومین تولید کننده بزرگ تایر در جهان است، اما هنگامی که در سال 1832 شروع به کار کرد، فقط کارخانه‌ای در کلرمونت فرند، فرانسه بود که ماشین‌آلات مزرعه و توپ‌های لاستیکی می‌ساخت. در سال 1891، این شرکت در حال ساخت لاستیک قابل جدا شدن برای دوچرخه‌ها بود. تا سال 1895، Michelin اولین اتومبیل با لاستیک‌های پنوماتیک، که لاستیک‌های متداول برای استفاده هستند را معرفی کرد. شرکت Michelin که یکی از برندهای اروپایی است در سال 1898 توانست خود را به جهانیان معرفی کند.

RSE Michelin réduira les dividendes versés à ses actionnaires ...

 

5. نوکیا

شرکت نوکیا در فنلاند مستقر است. شرکت مستقر در فنلاند در سال 1865 به عنوان یک کارخانه کاغذسازی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت به آرامی شروع به اضافه کردن بخش‌های بیشتری به حوزه فعالیت خود کرد و اکنون همه چیز از کابل و موبایل گرفته تا محصولات کاغذی، چکمه‌های لاستیکی و لاستیک را پوشش می‌دهد. اگرچه نوکیا در ابتدا در فنلاند متمرکز بود، با افزایش محبوبیت این شرکت، حضور خود را گسترش داد و از اواسط دهه 1990 در سراسر جهان شناخته شد.

Nokia cuts 200 jobs in Finland, mostly in Espoo | Yle Uutiset | yle.fi

بیشتر بخوانید: گوشی‌های ۵G و معرفی بهترین آن‌ها

6. Spotify

نرم‌افزار محبوب پخش موسیقی Spotify در استکهلم سوئد مستقر است. Spotify در سال 2006 توسط دانیل اک و مارتین لورنتسون به عنوان یک استارتاپ تاسیس شد. به گزارش NPR، این برند معروف اروپایی به عنوان ارزشمندترین شرکت موسیقی جهان شناخته شده است.

برندهای اروپایی موسیقی
اسپاتی فای برترین برندهای اروپایی موسیقی

7. LEGO به عنوان یکی از برندهای اروپایی

LEGO در دانمارک فعالیت خود را آغاز کرد. LEGO در ایالات متحده و جهان بسیار محبوب شده است اما بسیاری از مردم مبدا تاسیس این شرکت را نمی‌دانند. براساس وب سایت رسمی خود شرکت، گروه LEGO یک شرکت خانوادگی است که در سال 1932 تأسیس شد و در دانمارک مستقر است و پایه و اساس آن تولید آجر معروف LEGO است.

Explore the home of LEGO®, the world's favourite toy!

 8. Shell

شرکت Shell در واقع در هلند قرار گرفته است. شرکت Shell اغلب به عنوان یکی از مارک‌های پمپ بنزین شناخته می‌شود، اما دارای سابقه‌ای عجیب و بی‌نظیر است. این شرکت در ابتدا در سال 1833 به عنوان یک فروشگاه خانوادگی شروع به کار کرد که صدف‌های دریایی می‌فروخت تا برای طراحی داخلی مورد استفاده قرار بگیرد. با رشد تجارت، مارکوس ساموئل، یک مغازه دار ساده، واردات صدف را از شرق دور آغاز کرد. این تجارت صادرات و واردات پس از آنکه تقاضا برای بنزین افزایش یافت، پایه و اساس این شرکت را تغییر داد. اکنون شرکت Shell در بیش از 70 کشور شعبه دارد.

برندهای اروپایی جالب
شل در لیست برترین برندهای اروپایی

 

9. رولکس

رولکس یک شرکت تولید ساعت مچی است قبل از شروع فعالیت خود در سوئیس در لندن واقع شده بود. رولکس یک شرکت زیبا و با‌ظرافت است. هانس ویلسدورف رولکس را در سال 1905 در لندن، زمانی که تازه 24 سال داشت، تأسیس کرد. در آن زمان فروش ساعت مچی خیلی رونق نداشت زیرا ساعت‌های مچی در آن زمان خیلی دقیق نبودند، اما ویلسورف می‌خواست یک ساعت مچی بسازد که هم قابل اعتماد باشد و هم ظاهر خوبی داشته باشد. در سال 1919، این شرکت دفتر مرکزی خود را به ژنو سوئیس منتقل کرد، شهری که در آن زمان به مرکز ساعت‌سازی جهان شناخته می‌شد. شما میتوانید برای مشاهده قیمت و خرید ساعت رولکس اصل به مالتینا سر بزنید.

Luxury Swiss watch stores in Germany: official Rolex retailer

10. ردبول یکی از برترین برندهای اروپایی

ردبول یک شرکت اتریشی است. براساس وب سایت رسمی شرکت، ردبول در دهه 1980 در اتریش شروع به کار کرد. بنیانگذار این شرکت، دیتریش ماتشیتز، از نوشیدنی‌هایی شرق دور که دارای فواید زیادی برای سلامتی است، الهام گرفت. بنابراین او فرمول نوشیدنی انرژی ردبول را ارائه کرد. اکنون روبول در 171 کشور جهان موجود است و بیش از 68 میلیارد قوطی ردبول در جهان تولید می‌شود.

RB Leipzig owe Red Bull 82 million euros - Sports247

H&M .11

فروشگاه محبوب پوشاک H&M در مرکز استکهلم سوئد قرار دارد. H&M یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های پوشاک در آنجا است. اما بسیاری انتظار ندارند که این شرکت فعالیت خود را از سوئیس آغاز کرده باشد.

اولین فروشگاه H&M که در آن زمان با نام “Hennes” شناخته می‌شد، در سال 1947 در شهر Västerås سوئد افتتاح شد. در سال 1968، این شرکت پس از خرید سهام یک شرکت فروش پوشاک و لوازم ماهیگیری مستقر در استکهلم به نام موریز ویدفورس تبدیل به “H&M” شد. در دهه 1980 و 1990، H&M در اروپا گسترش یافت، سپس در دهه 2000 به ایالات متحده رسید.

برندهای اروپایی معروف و جذاب
H&M در عرصه پوشاک سرآمد است

 

12. پوما

پوما در واقع در آلمان شروع به کار کرد. اکنون سومین بزرگترین تولید‌کننده لباس ورزشی در جهان شرکت پوما است که توسط دو برادر در هرزوگنوراچ، آلمان تأسیس شد و اکنون به عنوان پایتخت جهانی کفش ورزشی شناخته می‌شود. این برادران کارخانه خود را در سال 1924 در خانه والدینشان آغاز و سه سال بعد آن را به یک کارخانه واقعی منتقل کردند.

Acquisti Online 2 Sconti su Qualsiasi Caso puma headquarters E ...

بیشتر بخوانید: بهترین عطرهای مردانه در سال۲۰۲۰

13. Sephora  به عنوان یکی از برندهای اروپایی معروف

Sephora در پاریس فرانسه تأسیس شد. Sephora در سال 1970 توسط Dominique Mandonnaud تاسیس و در ابتدا به تولید عطر مشغول بود. در آن زمان، همه چیز در فروشگاه‌های زیبایی و مراقبت شخصی در پشت پیشخوان پنهان بود، بنابراین ماندوناود در نحوه عملکرد فروشگاه‌های زیبایی تغییر ایجاد کرد و به مشتریان اجازه داد قبل از خرید محصولات آن‌ها را امتحان کنند. Sephora  اکنون بیش از 2300 فروشگاه در بیش از 33 کشور جهان دارد.

برندهای اروپایی آرایشی بهداشتی
فروشگاه‌های زنجیره‌ای sephora جز بهترین برند‌های اروپایی شناخته می‌شود.

منبع:

insider