بهترین بازی های استراتژیک | 40 بازی استراتژیک برتر از نظر گیمرهای حرفه ای

بهترین بازی های استراتژی

یکی از سبک‌های پرطرفدار در بازی‌های ویدئویی ژانر استراتژی است که شرکت‌های توسعه دهنده با عرضه بازی‌های مختلفی نظیر Age of Empire یا Warcraft توانسته‌اند بسیاری از بازیکنان را به بازی‌ استراتژیک علاقه مند کنند به طوری که سالانه مسابقات بین المللی این رشته در مسابقات ورزش‌های الکترونیک جوایز میلیون دلاری داشته و بسیاری از کاربران این مسابقات را به صورت زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. این بار در مالتینا بلاگ سعی داریم تا بهترین بازی های استراتژیک 2022 را معرفی و بطور مختصر بررسی کنیم. اگر شما هم از علاقه مندان این سبک از بازی‌های ویدیویی هستید این مقاله جذاب را از دست ندهید.

فهرست مطالب

1. بازی استراتژیک Into the Breach

برترین بازی های استراتژیک 2021
بهترین بازی های استراتژیک | in to the breach

پلتفرم: PC, Mac, Linux, Nintendo Switch

این بازی محصول استدیو بازی سازی Subset Games است که به گوش طرفداران بازی‌های استراتژیک بسیار آشناست که نسخه نهایی آن در ۲۷فوریه ۲۰۱۸ منتشر شد. بازی Into the Breach اثری در سبک استراتژی، نقش آفرینی و استراتژی نوبتی می‌باشد و طبق پیش بینی های انجام شده، موفقیت از آن این بازی است. بازی Into the Breach با تاثیرپذیری از بازی XCOM ساخته شده است. داستان بازی در آینده‌ای بسیار دور جریان دارد، جایی که هیولاهای غول‌پیکر به زمین حمله کرده‌اند و تنها راه ایستادگی در برابر آنها، استفاده از موجودات رباتیک و قدرتمند است.

در این بازی بازیکنان باید هدایت ربات‌های جنگی را بر عهده بگیرند. بازی Into The Breach هم مانند FTL بخش‌هایی را در خود جای داده که به‌طور تصادفی ساخته می‌شوند. محافظت از ساختمان‌ها یکی دیگر از المان‌های شاخص Into The Breach به شمار می‌رود. بعضی سازه‌های بازی وظیفه‌ی تأمین کردن نیروی ربات‌ها را بر عهده دارند و نابودی آن‌ها ممکن است به شکست خوردن بازیکن منجر شود. البته پس از شکست هم می‌توان در زمان سفر کرد و «یک خط زمانی دیگر را نجات داد». امکان کسب تجربه، یافتن سلاح‌های جدید و پیدا کردن پایلت‌ها یا خلبان‌های «منحصربه‌فرد» هم موارد دیگری هستند که انتظار بازیکنان Into The Breach را می‌کشند.

موضوعات دیگری هستند که باید به آنها توجه داشت، از جمله کسب تجربه و پیدا کردن سلاح‌های جدید و منحصر بفرد است. براساس توضیحات بازی، کلیه حملات دشمنان بصورت تلگرافی صورت می‌گیرند. حمله حریفان خود را تجزیه و تحلیل کرده و هر زمان بهترین تصمیم را برای شکست آنها بگیرید. هرگونه حمله می‌تواند هدف مشخصی داشته باشد (بدین معنی که شما قادر خواهید بود تا با یک حمله چندین دشمن را نابود کنید.) همچنین قابلیت صدمه زدن به دشمنان از طریق کوه‌های مجاور وجود خواهد داشت.

2. بازی استراتژیک Total war: WARHAMMER lll

بهترین بازی استراتژیک
بهترین بازی استراتژیک | Total war: WARHAMMER lll

نسخه سوم توتال وار واهمر بعد از انتشار سر و صدای زیادی به پا کرد. در توضیح این بازی آمده است.  بازی Total War: Warhammer III مانند نسخه‌های قبلی خود دارای گیم‌پلی مبتنی بر استراتژی نوبتی و تاکتیک‌های مختلف است که مشابه دیگر بازی‌های سری Total War است. همچنین نژادهای جدید معرفی شده اند که به هیجان بازی بیشتر اضافه می کند. سازندگان این بازی استراتژیک گفته اند که نسخه تازه منتشر شده بسیار هیجان انگیزتر از نسخه های قبلی است.

3.بازی استراتژیک Frostpunk2

نسخه اول بازی Frostpunk موفقیت چشمگیری داشت. در نسخه دوم که 30 سال پس از نسخه اول اتفاق می افتد که کولاکی مهیب رخ می دهد و زمین هنوز در یخبندان بی پایان و آب و هوای خشن و یخی غرق است.طبق گفته توسعه دهندگان آن نسخه دوم بر اساس نسخه اول ساخته شده است. همچنین قسمت های جدیدی به بازی اضافه شده است که به جذابیت های بازی افزوده است. این بازی فعلا فقط برای کامپیوتر ساخته شده است اما ممکن است مانن نسخه اول برای موبایل و کنسول هم منتشر گردد.

4. بازی استراتژیک XCOM 2: War of the Chosen

برترین بازی های استراتژیک که ارزش بازی کردن را دارند

پلتفرم : PS4, Xbox One, PC, Mac, Linux

بازی XCOM 2 یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های انحصاری و استراتژیک رایانه‌های شخصی است که در ژانر استراتژی عرضه شده است. این بازی دنباله‌ای (داستان این نسخه به پایان‌بندی بازی قبلی وفادار نیست) برای نسخه XCOM: Enemy Within است که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و توانست جانی دوباره به این سری بازی قدیمی ببخشد و به همین دلیل هم انتظارات از نسخه دوم این اثر بسیار بالا است. داستان بازی در دنیایی که توسط بیگانگان کنترل می شود جریان دارد و این موضوع دقیقا بالعکس نسخه اول است.

برای نخستین بار در سری XCOM بازیکنان در این نسخه با سطوح رویه ای رو به رو هستند و تاکید بیشتری روی سفارشی سازی سربازان شده است. استودیو Firaxis سازنده بازی وعده کلاس هایی برای سربازان و گونه هایی برای بیگانگان داده است. این استودیو می خواهد از یک سطح عمیق تری از مود در XCOM 2 پشتیبانی کند. بازی XCOM 2 War of the Chosen سه جناح جدید به نام‌های The Reapers ،Skirmishers و Templars به بازی اضافه می‌کند. هر جناح جدید به مهارت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مجهز است. هر یک از این جناح‌ها کلاس‌های سرباز جدیدی را به بازی اضافه می‌کنند که می‌توان در نبردها از آن‌ها استفاده کرد.

5. بازی استراتژیک Company of Heroes 2

بازی های هیجان انگیز و استراتژیک

پلتفرم : PC, Mac

بازی کمپانی قهرمانان، یک بازی استراتژیک است که توسط Relic Entertainment طراحی و ساخته شده و کمپانی های مشهور THQ و Sega آن را به بازار عرضه کرده‌اند. اگر از شما در مورد حوادث و اتفاقات جنگ جهانی دوم سوال شود، به طورر قطع اگر گیمر باشید به خوبی تاریخچه کاملی از آن را می‌توانید توضیح دهید زیرا جنگ جهانی، یکی از سوژه های بازی سازان است که توانسته به خوبی در میان بازی‌ها جای گیرد.

این بازی در مورد عملیات نرمانی است یعنی عملیاتی که در ۱۹۴۴ آغاز و باعث شد سربازان بسیاری در ساحل اوهاما جان خود را از دست بدهند؛ سربازانی که با تمام وجود، بدن خود را در برابر گلوله‌های دشمن قرار دادند تا از اشغال سرزمین‌های خود توسط آلمان ها جلوگیری نمایند. این بازی تمامی اتفاقات تاریخ را به تصویر نمی کشد و فقط دو گروه متحدین و متفقین یعنی آمریکا و آلمان را به تصویر کشیده است. گیم پلی بازی فوق العاده است و شما دارای مقری برای استراحت نیروهای خود هستید.

منابع شما به ۳ دسته Manpower و Munitions و Fuel تقسیم می شوند که Manpower در اصل، قدرت شما برای تولید کردن نیرو می باشد و مهمترین بخش محسوب می گردد. تسلیحات و مهمات شما در دسته Munitions قرار دارد که به وسیله آن می توانید نیروهای خود را در نبردها پشتیبانی کنید. دسته Fuel به معنای سوخت بوده و برای ساخت و ساز به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

6. بازی استراتژیک Stellaris

بازی جدید کامپیوتری و استراتژیک

پلتفرم : PC, Mac, Linux

Stellaris نام یک بازی جدید کامپیوتری و استراتژیک است که توسط شرکت بازیسازی Paradox Development Studio طراحی و سپس توسط بخش دیگر این کمپانی به نام Paradox Interactive در تاریخ 6 دسامبر 2018 برای پلتفرم PC عرضه شده است. بدون شک کمپانی Paradox را میتوان یکی از بزرگترین گزینه های ممکن در عرصه ساخت بازی های تخیلی دانست که در این بازی داستان در کهکشان های مختلف جریان دارد و اتفاق و رخداد هایی که در انتظار شما هستند در ذهن هیچ گیمری خطور نمیکند و این یک ویژگی بارز این بازی است.

داستان این بازی استراتژیک در مورد راه اندازی یک امپراطوری جدید در سیاره جدید است که شما براساس بخش های مربوط در بازی میتوانید حیطه کاری خود را گسترش دهید. البته این مورد بستگی به عوامل بسیاری دارد زیرا مشکلات مختلفی سد راه شما خواهند شد که برای عبور از آنها روش های مختلفی وجود دارد. بازی Stellaris : MegaCorp از یک گیم پلی متناسب با هر بخش برخوردار است که نمیتوان سطح گیم پلی بازی را در یک نمودار طراحی کرد زیرا بخش های این بازی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند که این مورد نیز از اصلی ترین ویژگی های این بازی به شمار میرود.

7. بازی استراتژیک Civilization 6

معرفی بهترین بازی های استراتژیک مناسب برای همه

پلتفرم : PC, Mac, Linux

Sid Meier’s Civilization VI بازی ویدیویی جدیدی است که ار تکنولوژی 4K برای نمایش صحنه ها و تصاویر خود استفاده می کند. این عنوان استراتژیک را طراحانی از استودیوی Firaxis Games توسعه داده اند و پس از آن کمپانی بزرگ و مشهور 2K Games بازی را برای سیستم عامل های مختلف از جمله مایکروسافت ویندوز و لینوکس منتشر کرده است. همچنین کنسول های بازی منحصر به فرد نیز می توانند این بازی دریافت و اجزا نمایند.

Sid Meier’s Civilization VI که یک بازی استراتژیک انلاین است که سری ششم Civilization را پشت سر می‌گذارد و ویژگی های خاصی را نسبت به نسخه های قبلی خود دارد. شما می توانید به صورت تک و یا چند نفره با سیستم هوشمند کامپیوتری بازی وارد نبرد شده تا تمدن انفرادی خود را از یک قبیله کوچک برای کنترل کل سیاره در طول چندین دوره توسعه دهید. قطعاً می دانید که بازی های استراتژیک به گونه ای طراحی شده اند تا شما از بالا بر همه چیز اشراف داشته و با سرعت بالایی حملات دشمنان را پاسخ و یا در برابر آنها دفاع کنید. در یاد داشته باشید که ساختمان های مختلف موجود را در شهر خود باید به صورت دسترسی قرار دهید برای مثال سرباز خانه خود را در مکانی قرار دهید که با حمله دشمنان آنها بتوانند با سرعت به دفاع بپردازید.

تریلر بازی استراتژیک Civilization VI

8. Total War: Warhammer 2

معرفی بازی های استراتژیک محبوب

 پلتفرم : PC, Mac

پس از عرضه‌ی Total War Warhammer در سال 2016 و موفقیت فوق‌العاده‌ی این بازی استودیوی Creative Assembly در کمتر از یک سال نسخه‌ی دوم این بازی استراتژیک را معرفی و به بازار عرضه کرد. نسخه‌ی اول بازی Total War Warhammer برای اولین بار دودنیای محبوب Warhammer و Total War را به هم گره زد، جایی که هیولاهای دنیای ترسناک و مخوف Warhammer پا به دنیای انسان‌ها گذاشته و پابه‌پای آن‌ها در میدان‌ها نبرد به مبارزه پرداختند، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که ترکیب کردن این دودنیا این‌قدر بتواند موفق باشد. نسخه‌ی دوم بازی نیز بااینکه تغییرات زیاد گسترده‌ای نسبت به نسخه‌ی اول به خود ندیده اما همچنان جذاب و اعتیادآور است.برترین بازی های استراتژیک 2019

داستان بازی همان‌طور که گفته شد در مورد ورود هیولاهای دنیای Warhammer به دنیای انسان‌ها است، شما می‌توانید از بین نژادهای مختلفی که در بازی وجود دارند یکی را دلخواه انتخاب کنید و به مبارزه با دشمان خود بپردازید، تنوع نژادهای بازی نسبت به نسخه‌ی اول بیشتر شده است که بازیکنان بتوانند با آزادی عمل بیشتری خط داستانی بازی را طی کنند. Total War Warhammer 2 نسخه‌ی توسعه‌یافته و به‌روز شده‌ی قسمت اول خود است که می‌تواند با جلوه‌های بصری بی‌نظیر و گیم پلی اعتیادآورش شمارا تا مدت‌ها سرگرم خود کند.

9. Starcraft II: Legacy of the Void

بازی های ویدئویی هیجان انگیز و استراتژیک

پلتفرم : PC, Mac

StarCraft II Legacy of the Void عنوانی جدید از سری بازی‌های محبوب استراتژیک استارکرافت می‌باشد که به تازگی عرضه شده است. در این بازی شما در نقش رهبر نژاد protoss به نام Hierarch Artanis می بایست بازی را دنبال کنید . در سال های بسیار دور شما توسط گروهی سقوط کردید ، ولی هم اکنون صاحب یک کشتی فضایی قدرتمند به نام Golden Armada هستید و آماده اید که جهان را اصلاح نمایید و صلح را به آن بازگردانید .

ولی در این بین شیطانی باستانی به نام آمون کل کهشکان را تهدید می کند . تنها شما هستید که می توانید دوباره نژاد protoss ها را متحد کنید و برای متوقف کردن امون به پا خیزید . این نسخه از بازی در واقع سومین نسخه از سری بازی های استارکرافت میباشد که به صورت کاملا 3D طراحی شده است . در واقع موفقیت قابل توجه بازی StarCraft 2: Legacy of the Void در امر فروش، در همان 24 ساعت ابتدایی عرضه ی این بازی به بازار رقم خورده است.

به این ترتیب که تنها در روز نخست انتشار این اثر در تاریخ دهم نوامبر امسال، شاهد این نکته بوده ایم که یک میلیون نسخه از بازی StarCraft 2: Legacy of the Void به فروش رسیده است. البته نا گفته پیداست که موفقیت مالی آخرین قسمت از سه گانه ی استار کرفت 2 در روز ها و هفته های پیش رو می تواند همچنان ادامه یابد و سازندگان این بازی یعنی اعضای کمپانی بلیزرد قطعاً به فروش موفق این بازی ظرف روز های آینده امید فراوانی بسته اند. حتی این امر آنان را به قدری شگفت زده کرده است که در شبکه ی تویتر طی پیامی کوتاه از هواداران این بازی تشکر کنند و از آن ها به دلیل رقم زدن چنین فروش خیره کننده ای تقدیر نمایند.

10. بازی استراتژیک Cities Skylines

بازی استراتژیک و هیجانی

پلتفرم : PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Cities Skylines یک بازی ویدیویی در سبک شهرسازی و استراتژیک است که نباید آن را یک بازی گسترش یافته‌ از سری SimCity و یا این دست عناوین دانست. گیم‌پلی بازی Cities Skylines دستخوش تغییرات بسیاری شده و سازندگان ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کردند تا بازیکنان را حسابی سرگرم بازیشان کنند.اگر به بازی‌های مدیریتی سخت علاقمندید، ما قویاً تجربه Cities Skylines را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

بازی Cities Skylines یک روایت مدرن از عناوین شهرسازی کلاسیک بحساب میاد که پس از گذشت مدت کوتاهی از انجام آن مطمئناً عاشق جزئیات زیاد و منطقی‌اش خواهید شد.بازی Cities Skylines توسط استودیو Colossal Order ساخته و شرکت Paradox Interactive آن را برای پلتفرم PC منتشر کرده است.برخلاف تجربه‌ ناموفق بازی‌هایی مانند SimCity 2013 که بازیکنان را مجبور به آنلاین بودن همیشگی، فضای کوچک ساخت و عدم پشتیبانی از بهینه‌سازها می‌کرد، در بازی Cities Skylines کاملاً عکس این‌ها اتفاق داده و خبری از محدودیت‌ها نیست.لازم به ذکر است در بسته‌الحاقی جدید بازی Cities Skylines، شاهد اضافه شدن فصل زمستان هستیم.

با ورود به فصل زمستان و بارش برف، گیم‌پلی و گرافیک بازی تغییر یافته و از این لحاظ شما میتونید دوباره و برای ساعات متوالی به تجربه بازی بپردازید.همچنین در نسخه Deluxe Edition بازی یک محتوای قابل دانلود جدید به نام After Dark اضافه شده که در کنار اضافه کردن جزئیات بیشتر به بازی، باعث ایجاد چرخه روز و شب می‌شود.

11. Darkest Dungeon

بهترین و محبوب ترین بازی های هیجانی

پلتفرم : PS4, Xbox One, Nintendo Switch, PC

در بازی Darkest Dungeon مقر شما یک دهکده است که از آنجا باید افرادی را که جویای شهرت و ماجراجویی یا به دست آوردن گنجینه های مخفی هستند، جمع آوری کرده و در قالب یک تیم به سمت سیاهچال ها، غارها، ویرانه ها و دخمه ها هدایت کنید تا هم دشمنانتان را ار بین ببرید و هم با جمع آوری غرامت های دشمنان و گنجینه های آنها به اقتصاد و رونق دهکده کمک کنید که در نتیجه باعث ورود افراد جدیدتر به آن می شود.

شخصیتی را که کشته می شود برای همیشه از دست خواهید داد، مراحل بازی به صورت تصادفی تولید می شود و در نتیجه نمیتوانید تضمین دهید که دفعه بعد غافلگیر نخواهید شد. شما در مجموع ۱۴ کلاس متفاوت برای شخصیت ها در اختیار دارید که برای هر کدام از آنها باید قابلیت های منحصربه فرد، اسلحه قابل شخصی سازی، توانایی های قابل ارتقا و روحیه شان را مدیریت کرده و هنگام ابتلا به امراض و بیماری ها آنها را درمان کنید.

در نتیجه در تمام طول بازی همواره در حال مدیریت کردن چیزی هستید.با پشتکار می توانید با کابوس هایی که پیشرویتان است، مقابله کنید, Darkest Dungeon تجربه ای نو و خارق العاده از سبک سیاهچال نوردی را ارائه می کند که با گرافیکی خیره کننده و الهاماتش از داستان های لاوکرفتی، روایت قدرتمند و صداگذاری و موسیقی عالی همراه شده است و شما را راغب می کند با وجود تمام سختی ها، بارها بازی را تکرار کرده و هر با تجربه ای تازه بدست آورید.

تریلر بازی استراتژیک Darkest Dungeon

12. Homeworld Remastered

برترین بازی های استراتژیک 2021

پلتفرم : PC, Mac

این بازی در فوریه سال ٢٠١۵ انتشار یافت و پک آن شامل نسخه اول و دوم بازی که به ترتیب در سال های ١٩٩٩ و ٢٠٠٣ منتشر شده بودند  . اکنون پس از یک دهه این بازی به نحوی مجدد طراحی شده که به عنوان یک بازی استراتژی مدرن می توان از آن  نام برد  . کار گرافیکی بسیاری روی بازی انجام شده تا به شکل کنونی تبدیل شود . بازی دیگری که به عنوان بازی استراتژیک شبیه سازی شده  می توان از ان نام برد بازی ” گناهان امپراطوری شورشی خورشید ” است .

در نسخه مجدد طراحی شده home world , برای هر ماموریت باید یک استراژی انتخاب کنید باید ناوگان جنگی جدید بسازید و نوع نیرو ها را انتخاب کنید ،همچنین باید فرمگیری سریع نیرو ها را تکمیل کنید به علاوه  استفاده از امکانات بازی برای بهره گیری از جنگنده های سبک گرفته تا جنگنده سنگین و حمل کننده های بزرگ امکان پذیر بوده که  این امکان با نسخه مدرن قابل تطبیق است .

پس میتوانید در حین بازی علاوه بر لذت بردن از یک بازی کلاسیک ، خاطرات خود را زنده کنید . نسخه مدرن بازی دارای متن ها و مدل هایی با رزولوشن و کیفیت بالا هستند .گرافیک جدید بازی به همراه صداهایی که از قبل در بازی وجود داشتند و ریمیکس شدند به شما احساس بازی مدرنی را میدهند.

بیشتر بخوانید: 16 بازی آنلاین اندروید برتر تاریخ تا پایان سال ۲۰۲۰

تریلر بازی Homeworld Remastered

13. بازی استراتژیک Battletech

بهترین بازی استراتژیک جنگی

پلتفرم : PC

BattleTech:Flashpoint بازی جدیدی در سبک سری بازی‌های اکشن و ماجرایی می باشد که در سال 2018 توسط Paradox Interactive ساخته و برای کامپیوتر عرضه شده است. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به سری بازی‌های تخیلی هستید که آینده بشریت را به تصویر می‌کشند، پیشنهاد می‌کنیم فرصت تجربه این بازی جدید و مهیج را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید!

بازی BattleTech از سال ۱۹۸۴ میلادی فعالیت خود را از بازی‌های رومیزی و ویدیویی شروع کرد و از بازی‌های معرف آن می‌توان به سری MechWarrior اشاره کرد. نسخه قبلی بازی BattleTech در سال ۱۹۹۴ برای سگا جنسیس عرضه شد. به گفته سازندگان نسخه جدید بازی BattleTech، اولین اثر تاکتیکی و نوبتی ربات محور در ۲۰ سال اخیر در بازی‌های رایانه‌های شخصی خواهد بود. در نسخه جدید این بازی شاهد بخش تک نفره داستانی به همراه بخش رقابتی آنلاین خواهیم بود.

تریلر بازی استراتژیک BattleTech

14. جنگ کشتی‌های گوتیک: ناوگان 2 (Battlefleet Gothic: Armada 2)

بازی استراتژیک جنگ کشتی‌های گوتیک

بازی استراتژیک جنگ کشتی‌های گوتیک: جنگ کیهانی ناوگان 2، فوق العاده تماشایی است. بازی اینگونه است که یک گروه به اسم 4x-y متشکل از 3 نفر به دنبال حزبی متشکل از 3 گروه به اسم Warhammer 40k هستند: رهبری گروه‌ها دست Imperium،  Necronو Tyranid کثیف است، اما شما می‌توانید با نادیده گرفتن آنها تنها در برخی از درگیری‌های کلیساها که پر از جانور‌های غول پیکر است و دیوار‌هایش پر از میخ می‌باشد، شرکت کنید.

مبارزه‌های تاکتیکی در دنیای واقعی فوق العاده هیجان انگیز هستند حتی اگر فرماندهی ضعیف‌ترین ارتش زره‌پوش را در دست داشته باشید. کاری که باید بکنید این است که یک ناو جنگی را در حالی که به شما شلیک می‌شود، دشمنان با هواپیما به سرتان می‌ریزند و خدمه‌تان در حال شورش هستند، مدیریت کنید. با وجود تمام حزب‌های موجود، امکان تعویض ناو و انتخاب سلاح‌های عجیب غریب از طریق تنظمیات بازی، وجود دارد.

تریلر بازی Battlefleet Gothic: Armada 2

15. بازی استراتژیک گارد شمالی (Northgard)

بهترین بازی استراتژیک کامپیوتری

بازی استراتژیک گارد شمالی با موضوع وایکینگی حق الزحمه‌ای را به شرکت Settlers و Age of Empires می‌پردازد، اما با توسعه سیستم هوشمند خود، ما را به چالش می‌کشد و شما را مجبور می‌سازد تا برای رشد قلمرو‌های جدید خود، به خوبی برنامه ریزی کنید. در این بازی تغییر فصل هم از اهمیت بالایی برخوردار است. کاملا برای فصل زمستان باید خودتان را آماده کنید، اما اگر به خوبی آموزش دیده باشید، می‌توانید از وسایل گرم کن بیشتری استفاده کنید و این خودش یک مزیت استراتژیک نسبت به دشمنان‌تان است. داستان کسل کننده بازی را دنبال نکنید، سعی کنید از ماموریت‌هایی که به خوبی طراحی شده اند لذت ببرید و سپس درگیر جنگ واقعی شوید.

تریلر بازی استراتژیک Northgard

16. دنیای خانگی: بیابان‌های خاراک (Homeworld: Deserts of Kharak)

بازی استراتژیک دنیای خانگی: بیابان‌های خاراک

بازی استراتژیک دنیای خانگی: بیابان‌های خاراک، در ابتدا شدیدا مقدس به نظر می‌رسید. آیا با گذشت بیش از یک دهه از آخرین بازی Homeworld، حرکت 3 بعدی سفینه فضایی و تبدیل آن به بازی استراتژیک زمینی را هنوز به یاد دارید؟ با وجود همه برنامه‌ریزی‌هایی که ممکن بود اشتباه باشند، اما در بازی بیابان‌های خاراک همه چیز موفقیت آمیز پیش رفت. این بازی فقط یک بازی استراتژیک که خودش را از بازی‌های دوره اخیر متمایز میکند نیست، بلکه جزء بهترین‌های Homeworld محسوب می‌شود که ضمن ایجاد دوباره قسمت‌هایی از سری قبل، هیجان و مرموز بودنش را از دست نمی‌دهد.

تریلر بازی Homeworld: Deserts of Kharak

17. بازی استراتژیک شرکت تجاری Offworld

بازی استراتژیک شرکت تجاری Offworld

بازی استراتژیک شرکت تجاری Offworld درست در نقطه مقابل مجموعه بازی‌های استراتژیکی سری تمدن قرار دارد که موسس و طراح آن، سورن جانسون، در بازی تمدن 4 (Civilazation 4)  هم همکاری می‌کرد. در حالی که بازی تمدن 4، یک بازی تاریخی تخیلی است و پیشرفت آینده بشریت را شرح می‌دهد، شرکت تجاری Offworld به دنبال زندگی و بخت و اقبال در سیاره همسایه قرمز مان یعنی مریخ، می‌گردد.

این بازی به نوعی یک بازی مدیریتی است و قرار نیست با پرت کردن تانکر روی سر دشمن و یا تخریب قلعه‌هایشان پیروز بازی باشید. در عوض، پول و منابع، سلاح‌های شما محسوب می‌شوند و شما از آنها برای دستکاری بازار استفاده می‌کنید، آن هم نه فقط برای اینکه ثروت کسب کنید بلکه برای اینکه کاملا رقبایتان را کنترل کنید. زمانی که با یکی از رقبای خود موقتا پیمان نبندید و با او معامله نکنید، این طور به نظر می‌رسد که با یک دست‌تان معامله می‌کنید، در حالی که در دست دیگرتان یک خنجر دارید.

شاید انتظار خشونت و درگیری در یک بازی استراتژیک اقتصادی نداشته باشید، اما شرکت تجاری Offworld تشویق‌تان می‌کند تا به اندازه یک جنگجوی واقعی، خشونت به خرج دهید.

نگاه کردن به برنامه کاری و تصمیم گیری برای برنامه ریزی‌های بعدی، اینکه در مرحله بعد چه چیزی بسازید و یا کدام شرکت را تحت تصرف در آورید، به اندازه به حرکت در آوردن پیاده نظام‌ها به سمت مزارع دشمن و استفاده از توپ‌ها و منجنیق‌ها و یا کمین برای حمله هوایی در بازی قهرمآنها و یا جنگ ستارگان 2 هیجان انگیز و جذاب است.

بیشتر بخوانید:معرفی ۷ اکسسوری گیمینگ حرفه‌ای برای افزایش لذت و هیجان بازی‌های ویدیویی

تریلر بازی استراتژیک Offworld

18. فرماندهی و تسخیر: هشدار قرمز 2 (Command & Conquer: Red alert 2)

بازی استراتژیک فرماندهی و تسخیر: هشدار قرمز 2

دلایل زیادی برای شیفته شدن به بازی استراتژیک فرماندهی و تسخیر: هشدار قرمز 2، وجود دارد. از انواع مختلف بازی‌های مضحک و خنده دار گرفته تا صحنه‌های برش خورده بازی‌های تمام متحرک، شما برای پیدا کردن یک بازی استرانژیک با این حجم از جذابیت و هیجان به مشکل خواهید خورد. این بازی به اندازه سری قبلی خود که توسط جی.کی. سیمونز و تیم کوری و همچنین جورج تاکئی طراحی شده بود، خشونت ندارد اما خب بین همه‌ی این مبالغه‌ها، درجه صمیمتش بیشتر از سری قبلی است.

اگر شما فقط دنبال یک بازی با محوریت استراتژیک هستید، دو دهه زمان زیادی برای انتشار بازی هشدار قرمز 2 نیست. این بازی از 2 گروه مختلف تشکیل شده، یکی از آنها نیروهای آمریکایی هستند و دیگری اتحاد جماهیر شوروی است؛ همچنین امکان چند نفره بازی کردن در این بازی به افراد داده شده و همین امکان بازی را اعتیاد‌آورتر و هیجان انگیزتر می‌کند. در هیچ بازی استراتژیک دیگری امکان ندارد که ارتش شما را دلفین‌ها تشکیل دهند و این دلفین‌ها باشند که در مقابل نیروی شوروی بجنگند، به همین دلیل است که ما همیشه به بازی هشدار قرمز 2 افتخار می‌کنیم.

تریلر بازی Command & Conquer: Red alert 2

19. بازی استراتژیک افسانه بی پایان (Endless Legend)

بازی استراتژیک افسانه بی پایان (Endless Legend)

در بررسی بازی استراتژیک  Endless legend، ما به تمجید از یک بازی که ترکیبی است از داستآنهای فانتزی و علمی‌ تخیلی می‌پردازیم. در این بازی شما در یک دنیای حیرت انگیز از سحر و جادو به جنگ با اژدها‌ی جادویی می‌روید. Endless Legend یک بازی استراتژیک پر از زرق و برق، متنوع و جذاب است و تا حدودی واقعی و ملموس به نظر می‌رسد، بطوری که شما می‌توانید وارد بازی شوید و یکی از آن شهرهای جذاب را در دستان‌تان بگیرید. همانطور که جام شراب در دستانمان است زمزمه می‌کنیم: شهروندان عزیز نگران نباشید، اجازه نخواهیم داد تا این حشرات وحشتناک آدم خوار شما و خانواده‌تان را بخورند. Endless Legend یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 است.

حزب‌های جذاب برای تسلط بر دنیای آخرالزمانی با هم به رقابت می‌پردازند. هر کدام از آنها مکانیسم منحصر به فرد و جذابی دارند که آنها را از هم متمایز می‌کند و نشان می‌دهد که باید چگونه در بازی از آنها استفاده کنید.  به عنوان مثال، مردار خواری این گونه است که شما در مرحله حشرات گوشت خواری که در بالا ذکر شد، هستید و آنها به قدری کثیف هستند که اجازه متحد شدن با حزب‌های دیگر را ندارند و شما آنها را وادار می‌کنید تا به مخالفت بپردازند. همچنین در این بازی یک حزب عجیب غریب وجود دارد که از دسته متعصبان هستند و تنها توان ساختن شهر را دارند. این حزب برای توسعه و رشد خودش باید حزب‌های دیگر را از بین ببرد.

بازی Endless legend همچنین روایتی قوی از یک حس بی پایان است. هر حزب مجموعه‌ای از سوالات داستان را در اختیار دارد که شما را از بسیاری از تصمیمات‌تان مطلع خواهد کرد. همچنین این بازی تعداد زیادی داستآنهای جانبی کوچک دارد که به شما حس مدیریت دنیایی را می‌دهد که خودتان نقش اصلی ماجراجویی آن هستید.

تریلر بازی استراتژیک Endless Legend

20. جنگ‌های صلیبی پادشاهان 2 (Crusade Kings II)

بازی استراتژیک جنگ‌های صلیبی پادشاهان 2 (Crusade Kings II)

وقتی اسم این بازی استراتژیک به میان می‌آید در واقع صحبت از یک حرامزاده قاتل در یک بازی استراتژیک بزرگ است. در جنگ‌های صلیبی پادشاهان 2، شما نقش یک حاکم قرون وسطایی را دارید که سعی دارد در عصر تاریخی قرون وسطایی اروپا، قدرت، نفوذ و قلمرو بیشتری را بدست آورد. یک بازی از نوع فتنه گری، جنگی، سیاسی و مذهبی است که در نقطه‌ای شناخته شده در جهان رخ می‌دهد و گزینه‌های زیاد و پیچیده‌ای نیز دارد. با این حال این بازی، یک بازی استراتژیک از نوع مردمی ‌است، این بازی شامل سلسله پادشاهی شما، رعیت‌های شما، دوستداران‌تان، دشمنان و خانواده‌تان می‌باشد.

همین عوامل شخصیتی هستند که این بازی را جذاب و متمایز از دیگر بازی‌ها می‌کند. در این بازی شما مسئول یک خانواده هستید، نه یک ملت کوچک. ازدواج می‌کنید، بچه دار می‌شوید و در نهایت مرگ پایان شما خواهد بود و نه پایان بازی، بعد از مرگ شما، وارثتان همه چیز را در دست می‌گیرد و دوباره از اول همه چیز آغاز می‌شود. در بین همه اینها، می‌توانید با فتنه گری و زورگویی بی رحمانه، منابع و قلمرو خود را افزایش دهید، اما در این بازی هدف اصلی ایجاد ارتباط واقعی با شخصیت‌هایی است که در داستان دارید. شما با مرگ آنها عزاداری خواهید کرد و با پیروزیشان شاد خواهید شد.

وقتی یک تاج و تخت سلطنتی را تصاحب می‌کنید، می‌توانید ازدواج‌های سودمند سیاسی به نفع خود انجام دهید و یا همسرتان را به قتل برسانید و اگر از این کارها خسته شدید، همیشه مسابقات اسب دوانی و یا روزهایی برای به شکار رفتن هست تا روحیه‌تان را دوباره بدست آورید اما به یاد داشته باشید همه این‌ها تا زمانی هست که شما را نکشند.

تریلر بازی Crusade Kings II

21. بازی استراتژیک ژنرال (Supreme Commander)

بازی استراتژیک ژنرال (Supreme Commander) بهترین بازی استراتژیک اندروید

بازی استراتژیک ژنرال در گذشته بازی بود که سیستم‌های کامپیوتری را از کار می‌انداخت و ضعف پردازنده ها را نشان می‌داد. این بازی که به صورت جنگ آینده ربات‌ها طراحی شده است، مدیریت منابع را آسان‌تر کرده و همچنین بر روی ایجاد ماشین‌های جنگی پیشرفته تمرکز دارد. شما با یک واحد فرماندهی غیر قابل جایگزین بازی را شروع می‌کنید و از این طریق کارخانه‌هایی را ایجاد می‌کنید که برای جنگ با دشمنان آماده شوید.

هیچ چیز خاصی در بازی ژنرال به نسبت بازی‌های دیگر وجود ندارد، اما قطعا مقیاس بزرگ و قابل توجه بازی است که بازی ژنرال را در زمره بهترین بازی‌های سبک استراتژیک قرار داده است. سال‌های بعد، بازی ژنرال دیگر سیستم‌های کامپیوتری را نسوزاند بلکه ذهن آدم‌ها را از کار انداخت. ارتش یک بازیکن در این بازی می‌تواند بطور بالقوه 1000 واحد از زمین، دریا و هوا را در بربگیرد. شما باید یک برنامه دقیق از تولید، حرکت و حمله را در ذهن داشته باشید، باید ضمن حفاظت از منابع خودتان، حریف‌تان را تضعیف کنید و همچنین سیستم کارخانه‌هایتان را به روز رسانی کنید تا بتوانند ماشین‌های مرگ بیشتری تولید کنند. همه این‌ها در یک لحظه فوق العاده هیجان انگیز و جذاب است.

در زمان خودش، این بازی قابلیت پشتیبانی از دو مانیتور را داشت، به این صورت که می‌توانستید یک نقشه بزرگ‌تر دیگر در مانیتور دوم داشته باشید. این امکان واقعا یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود چون شما می‌توانستید به راحتی نقشه را مورد بررسی قرار دهید. بازی‌های اندکی هستند که با مقیاس بازی ژنرال عرضه شده اند و چالش واقعی بازی زمانی شروع می‌شود که جنگ بصورت آنلاین را شروع می‌کنید.

در بازی‌هایی مانند جنگ ستارگان قدرت تصمیم گیری و واکنش بالا از اهمیت زیادی برخوردار است اما در این گونه بازی‌ها اغلب با یک یا دو جین نفر سروکار دارید. در بازی استراتژیک ژنرال همه این‌ها را لازم دارید اما با در نظر گرفتن هزاران نفر. در مقایسه با بسیاری از بازی‌های آینده کامپیوتری، این بازی استراتژیک ممکن است اندکی کهنه شود اما هنوز هم یک برش فوق العاده از استراتژی را به نمایش می‌گذارد.

تریلر بازی Supreme Commander

22. شرکت نامرئی (Invisible Inc)

شرکت نامرئی بهترین بازی استراتژیک اندروید (Invisible Inc)

پلتفرم: پی اس 4، کامپیوتر، مک و لینوکس

مزایا:

  • فوق العاده زیبا
  • کشش سطحی
  • بازی متفاوت با عوامل جدید

معایب:

  • سطح دشوار برای افراد مبتدی

بازی استراتژیک شرکت اینویزیبل از تاکتیک‌های نوبتیXCOM  بهره برده است و آنها را به یک ژانر مخفی خشن تبدیل کرده است. هر ماموریت شامل تیمی ‌از مامورین نفوذ است که به یک شرکت قدرتمند نفوذ می‌کنند و توسط آژیرهایی از حضور شما آگاه می‌شوند. این موضوع به این معنی است که در این بازی شما دائما باید به سمت جلو حرکت کنید، در حالیکه خیلی ناامیدانه سعی در پنهان ماندن دارید.

البته در طول بازی اوضاع از این بدتر هم می‌شود، نگهبان‌هایی که در سایت بازی هستند فقط برای زمانی کوتاه دست از سرتان بر می‌دارند و این یعنی باید در زمان درست از کنارشان رد شوید و دوباره سریعا نامرئی شوید. این بازی در ابتدا می‌تواند بطور عجیبی سخت باشد، اما در نهایت شما برای درک ویژگی‌های بازی به اینجا آمده‌اید، پس باید شخصیت‌های دیگر بازی را فعال کنید و مسیر بازی را تغییر دهید. این بازی سرشار از استرس و هیجان است و واقعا ارزش چند بار بازی کردن را دارد.

بیشتر بخوانید: برترین بازی های جهان ساخت کدام شرکت های بازی سازی هستند؟

تریلر بازی Invisible Inc

23. بازی استراتژیک Anoo 1800

بازی استراتژیک Anoo 1800

بازی استراتژیک Anoo 1800، آخرین بازی سری Anoo، در زمان آغاز انقلاب صنعتی رخ می‌دهد، زمانی بخصوص در تاریخ که تاثیر بسزایی بر جو اجتماعی، اقتصادی و محیطی داشته است. شما در دوران جدید و روبه رشد قرار دارید و تصمیم با شماست که چگونه می‌خواهید چشم انداز صنعتی خود را اداره کنید، حال می‌خواهد در شهر‌های پر دود و دم اروپا باشد یا کوهپایه‌های جنگلی آمریکای جنوبی. Anoo 1800 به شما اجازه می‌دهد تا همراه با تکنولوژی در حال پیشرفت، تحولات اجتماعی فراوان و سیاست‌های کثیف مطابق میل‌تان، درگیر مدیریت شهرتان شوید. همراه با این ویژگی‌های جدید که به شما اجازه می‌دهد به کاوش بپردازید و کارخانه‌های خود را مدیریت کنید، می‌توانید هر اندازه که می‌خواهید از آنها کار بکشید، یا به رشد و پیشرفت‌شان کمک کنید. با پیشرفت فناوری و چشم انداز‌ها باید استراتژی خود را متناسب با زمان تغییر دهید. یک بازی اعتیاد آور و چالشی که نیاز دارید برای تمام تصمیمات و چگونگی مدیریت مسیر خود در این تاریخ پر آشوب و هیجان انگیز  فکر کرده باشید.

تریلر بازی Anoo 1800

Wargroove .24

بازی استراتژیک Wargroove

در این بازی استراتژیک شما نقش یک فرمانده به نام سزار را بر عهده دارید. این بازی هر چیزی که برای متقاعد کردن شما نیاز است را دارد، اما با وجود یک سیستم نوبتی هیجان انگیز و امکان امتحان کردن تمامی ‌شانس‌هایی که در ذهن‌تان دارید، بازی Wargroove همچنین چالش‌های تاکتیکی زیادی را برای تمامی‌ سطوح مهارتی در بر دارد. صحنه‌های کمپین بازی را با گرافیک 2 بعدی جذاب و متفاوتی طراحی کرده‌اند که کاملا شبیه به نبرد‌های موجود در بازی سری Fire Emblem و یا بازی کلاسیک Game Boy Advance می‌باشد. با سه حالت مختلف از جمله حالت آنلاین، حالت معمایی و حالت داستان وار، می‌توانید بیش از 12 فرمانده مختلف انتخاب کنید که هر کدام از آنها شخصیت، قدرت و هدف‌های مختض به خودشان را دارند. اگر بخواهید چالش‌های خودتان را با دوستان‌تان و یا افراد انجمن در Wargroove به اشتراک بگذارید می‌توانید از گزینه‌های ویرایشگر بازی استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا ماموریت‌ها، نقشه‌ها و ماموریت‌های فرعی خود را به کار بگیرید و همچنین می‌توانید قوانین بازی را تغییر دهید.

تریلر بازی Wargroove

25. بازی استراتژیک The Banner Saga

بازی استراتژیک بهترین بازی های استراتژیک The Banner Saga

اگر به دنبال یک بازی استراتژیک در سبک بازی‌های نوبتی هستید، بازی سه گانهBanner Saga  با داستانی غنی و عمیق و یک سری نبردهای استراتژی، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد. هر تصمیمی‌که در این بازی بگیرید، می‌تواند عواقب و پیامدهای حقیقی برایتان داشته باشد و حتی ممکن است یکی از شخصیت‌هایتان را در این راه از دست بدهید. شما در این بازی، در یک فضای تخیلی حماسه‌ای از وایکینگ‌ها را دنبال می‌کنید، وایکینگ‌ها سربازانی زره پوش هستند که نفرت و کینه انسا‌ن‌ها را در دل دارند. با شکارچی به اسم راک و دخترش آلته و همچنین چندین همراه دیگر، به شکار می‌روید، با این کار شما روایتی با شکوه را کشف خواهید کرد که تصمیمات استراتژیک شما در آن اثر گذار خواهد بود. اگر شما به دنبال بازی هستید که ضمن سوق دادن شما به سمت تاکتیک، داستان جذاب هم داشته باشد، هر کدام از سری بازی‌هایBanner Saga  مناسب‌ترین گزینه برای شما هستند. همین سبک هنری پر زرق و برق است که سکانس‌های انیمیشنی این بازی را با ارزش‌تر می‌کند.

تریلر بازی The Banner Saga

26. Ultimate General: Gettysburg

بازی استراتژیک Ultimate General: Gettysburg

این بازی در سبک بازی‌های استراتژیک به نوعی است که با خط دید و برنامه‌ریزی که دارد افراد را درگیر سختی‌های بازی نمی‌کند، در حالی که یک بازی هیجان انگیز و فوق العاده را ارائه می‌دهد. در حالت چند نفره هیجان و سرگرمی ‌بیشتر دارد، اما در حالت جنگی و در زمین جنگ تاثیر گذاریش به اوج خود می‌رسد. خساراتی که به ارتش و لشکر وارد می‌شود از یک سناریو به سناریو بعدی منتقل می‌شود و داستان جنگ بر اساس اهداف شما شکل می‌گیرد.

تریلر بازی Ultimate General: Gettysburg

27. Stardew Valley

بازی استراتژیک Stardew Valley

این بازی استراتژیک را به سختی می‌توان تنها در یک ژانر دسته بندی کرد، اما سیستم کشاورزی ConcernedApe حول یک محور استراتژی قوی می‌چرخد که شما را ملزم می‌کند تا برای تغییر شرایط فصل‌های مختلف برنامه‌ریزی داشته باشید، تصمیم بگیرید که سود کاشت کدام محصول زراعی بیشتر است و در این بین زمان محدود خود را مدیریت کنید. در این بازی، شما می‌توانید تجهیزات کشاورزی مختلف را خریداری کرده و با کاشت و نگهداری از محصولات و همچنین حیوانات اهلی، درآمد خود را ارتقا دهید.

تریلر بازی Stardew Valley

28. بازی استراتژیک FTL: Faster Than Light

FTL ترکیبی از سبک استراتژیک و خشونت است. در بازی FTL Faster Than Light داستان فضاپیمایی با نام FTL روایت می‌شود که همانطور که از نام بازی پیداست از نور هم سریعتر حرکت می‌کند و شما به عنوان کاپیتان این فضاپیما وظیفه سازماندهی و سر و سامان بخشیدن به اوضاع آن را بر عهده دارید .اما این وظیفه کاپیتانی فقط در تیر اندازی به دشمنان و دور از تیررس بودن نیست بلکه باید خدمه فضاپیما را به طور کامل سازماندهی نمایید و با تعمیر موتورهای خراب از متوقف شدن فضاپیما جلوگیری نمایید و تجهیزات دفاعی مناسب را برای نابودی و عقب راندن دشمن در اختیار داشته باشید.

تریلر بازی FTL: Faster Than Light

29. Age of Mythology

بازی استراتژیک Age of Mythology

درحالیکه بازی استراتژیک age of empire و خانواده‌اش حق پدربزرگی بر سر بازی‌های سبک استراتژیک دارند اما به اندازه‌ای که این ژانر پیشرفت کرده است، آنها پیشرفتی نداشته‌اند. اما بازی Age of Mythology نسخه با کیفیت‌تری از بازی‌های قبلی می‌باشد. مبارزات طغیان گرایانه و پرشور که اساطیر یونانی، مصری و اهالی اسکاندیناوی را در بر گرفته بود، واقعا طراحی خوب، سرگرم کننده و متمایزی نسبت به دیگر بازی‌ها داشتند. در بازی‌های سبک استرانژیک کمتر ترکیب فکری و غیر فکری می‌بینیم، به عنوان مثال گفته می‌شود که در این بازی اسکاندیناوی‌ها برای کسب موهبت الهی باید دشمنان را بکشند.

تریلر بازی Age of Mythology

30. Master of Orion II

بهترین بازی استراتژیک Master of Orion II

ژانر Space 4X در سال‌های اخیر به یک ژانر تا حدودی اشباع نشده تبدیل شده است، اما کمتر کسی آن را بهتر از Master of Orion II انجام داده است؛ از جمله راه اندازی اخیر با همان ترکیب و سیستم قبلی. نبرد بر سر منظومه شمسی به راه افتاده است. نیروهای فضایی بسیاری با یکدیگر متحد شده و قصد حمله به سایر سیاره‌ها و به تسخیر درآوردن آنها را دارند . بازی این اجازه را به شما می‌دهد تا با استفاده از سفینه خود به هرکجای کهکشان سفر کرده و به جنگ‌های بین ستاره ای، مقابله با تمدن خصمانه، مذاکره با بیگانگان مرموز، اشتراک دانش با متحدان و کشف این جهان تازه بپردازید. این بازی ممکن است بهترین رقیب برای بازی‌های این سبک نباشد اما هنوز هم یکی از بهترین‌هاست.

تریلر بازی Master of Orion II

31. بازی استراتژیک Rise of Nations

بازی استراتژیک Rise of Nations

شرکت Big Huge Games توانست به خوبی بازی استراتژیکAge of Empires  و سری‌های مشابه‌هاش را از رده خارج کند. یک مکانیسم نوین و جالب برای استحکامات، خطرات و فرصت‌های جدید تاکتیکی طراحی شده است که می‌توان به کمک آن به خوبی نقشه سخت و پیچیده بازی را کنترل کرد. بازی‌های جدید در سبک استراتژیک هنوز هم با این بازی رقابت می‌کنند.

تریلر بازی Rise of Nations

32. Mount & Blade : Warband

بازی استراتژیک Mount & Blade : Warband

یک بازی استراتژیک دیگر که دسته بندی آن در این ژانر دشوار است. در سطوح مختلف این بازی استراتژیک است، از انتخاب نیرو‌هایتان گرفته و نحوه فرمان شما به آنها از روی زین اسب، تا چگونگی ترسیم مسیر خود از طریق ساختار‌های قدرت کالرادیا (Calradia) به کمک بیعت، ازدواج، فتح و خیانت. یک بازی درخشان و بی نظیر در حال و هوای فئودالی که تنها بخاطر گرافیک پایین و بهبود داده نشده در رتبه‌های پایین تر قرار گرفته است. اگر دنباله این بازی به همین صورت ولی با گرافیک بهتر باشد، می‌تواند مدعی بهترین تمام ادوار باشد.

تریلر بازی استراتژیک Mount & Blade : Warband

33. Europa Universalis IV

بازی استراتژیک Europa Universalis IV

بازی استراتژیک Europa Universalis IV، واقعا برآزنده‌ترین بازی طراحی شده در سبک گرند استراتژی است. رابط خوانا و پاسخگو، سیستم بسیار پیچیده‌ای را در برمی‌گیرد و تجربه‌ای شهودی و لذت بخش را میسر می‌سازد. یک نقشه‌ی شگفت انگیز از جهان با میلیون‌ها واقعه پویا بر اساس اتفافات تاریخی و سیستم تجاری ابتکاری، واقعا این حس را به شما می‌دهد که دارید ملت خود را طی قرن‌های متمادی که دنیای مدرن شروع به شکل گیری کرد، رهبری می‌کنید.

محتوایی که اخیرا منتشر شده است، مناطق مختلف جهان را که معمولاً مورد توجه بازی‌های استراتژیک بود و مورد غفلت قرار گرفته اند را مورد توجه قرار داد. این بازی به شما اطمینان می‌دهد که بازی به عنوان خان کارا دل، رئیس اوزاژ یا سلطان عمان به اندازه دیگر شخصیت‌های قدرتمند انگلیسی و اسپانیایی، یک تجربه لذت بخش با امکانات تمام و کمال را ارائه می‌دهد. این بازی چیزی کمتر از یک شاهکار نیست.

بیشتر بخوانید: 10 بازی در ژانر زامبی که باید پیش از مرگ بازی کنید

تریلر بازی Europa Universalis IV

34. Neptunes Pride

بازی استراتژیک Neptunes Pride

این بازی به همان اندازه که یک بازی استراتژی است، یک تجربه اجتماعی نیز می‌باشد. Neptune’s Pride دوستان را در یک جنگ برای کنترل یک سامانه‌ی ستاره‌ای به جان هم می‌اندازد. قوانین ساده هستند: ستاره‌های خود را ارتقا ببخشید و سفینه بسازید و برای فتح ستاره‌های بیشتر از آنها استفاده کنید. جنگ به آرامی ‌به صورت ریل تایم طی حدودا یک هفته صورت می‌گیرد و ممکن است قدری زندگی شما را نابود کند. قوانین ساده کلی موقعیت‌هایی برای ایجاد یا از بین بردن اتحاد‌هایی فراهم می‌کند و قبل از اینکه متوجه بشوید ممکن است دوست شما ساعت 3 صبح حمله‌ای پنهانی بر روی شما انجام دهد. یک بازی ساده که درام‌های شگفت انگیز را ترسیم می‌کند.

تریلر بازی استراتژیک Neptunes Pride

35. بازی استراتژیک Desprados III

بازی استراتژیک Desprados III

سازندگان بازی استراتژیک نسبتا عالی تاکتیکی و ریل تایم Shadow Tactics: Blades of the Shogun بر روی سومین بخش سری Desprados کار می‌کنند. Desprados 3 به شما اجازه کنترل حداکثر تا پنج شخصیت یاغی را طی یک ماجراجویی حماسی در سال‌های 1870 آمریکا می‌دهد. ماموریت‌ها می‌توانند از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بگیرند و روش‌های کشنده و غیر کشنده برای از میان برداشتن افرادی که در مسیر شما قرار می‌گیرند، وجود دارد.

بازی استراتژیک Shadow Tactics در زمان خودش بسیار لذت بخش بود، پس ما شدیدا مشتاق دیدن بازی جدید شرکت Mimimi هستیم. در واقع قرار بود این بازی در تابستان عرضه شود اما مسلم است که این اتفاق نمی‌افتد، گرچه بازی در Gamescom خواهد بود.

تریلر بازی استراتژیک Desprados III

36. Sins of a solar empire

بازی استراتژیک Sins of a solar empire

بازی استراتژیک Sins تلفیقی کم از سبک بازی‌های استراتژی4X  و بیشتر RTS است. این بازی در مورد امپراطور‌های بین ستاره‌ای است که شکل می‌گیرند، تثبیت می‌شوند و سقوط می‌کنند؛ به خصوص زمانی که سفینه‌های پهناور این امپراطوری‌ها از ما فوق فضا بر سر جهان‌های در حال مرگ پدیدار می‌شوند. اگرچه دیپلماسی هم یک گزینه‌ی پیشرو است اما سفینه‌های غول آسا هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اکسپنشن rebellion را بازی کنید تا سفینه‌های گفته شده را به نسبت‌های عجیب غریب بزرگنمایی کنید.

تریلر بازی استراتژیک Sins of a solar empire

37. Defcon

بازی استراتژیک Defcon

نقشه دنیای آبی شوم Defcon، صحنه کاملی برای داستان وحشتناک جنگ سرد با موضوع شیوع جنگ هسته‌ای است. در ابتدا شما باید انبار ذخیره و جایگاه‌های موشکی، زیردریایی‌های هسته‌ای خود را به خوبی مدیریت کنید. این مرحله از مدیریت به نوبه خود یک چالش استراتژیک جالب محسوب می‌شود اما بازی Defcon در مرحله به پرواز درآوردن موشک‌ها است که جذاب و هیجان انگیز می‌شود. در این بازی می‌توانید نابودی یک شهر را تجربه کنید. بعد از انفجار‌های پیاپی، تمام شدن گرد و غبار‌ها نشان از پیروزی شماست. هنگامی‌که بازی روی حالت چند نفره است، این بازی استراتژیک می‌تواند برای شما یک کابوس باشد.

 

38. Xenonauts

بازی استراتژیک Xenonauts

سیستم‌های استراتژیک عمیق و مبارزات تمیز و محکم این بازی باعث می‌شود تا بازی Xenonauts در طراحی مجدد، پیروزی بزرگی کسب کند. اگر از طرفداران قدیمی ‌سری بازی‌های X-Com هستید، به دنبال سی‌دی‌های قدیمی‌ و بازی‌های 20 سال گذشته نباشید: بازی کردن Xenonauts بهترین راه برای تجدید خاطرات آن روز‌های باشکوه با سیستم‌های جدید و پیشرفته‌تر است. اگر تازه طرفدار X-Com شده‌اید، این بازی می‌تواند ریشه‌های کلاسیک این سری را با جزئیات عمیق و دقیقی به شما نشان دهد.

تریلر بازی استراتژیک Xenonauts

38. بازی استراتژیک Unity of Command

بازی استراتژیک Unity of Command

متخصص بازی‌های استراتژیک، تیم استون، در بررسی‌های ما در سال 2012، به عنوان یک شرکت صمیمی ‌و نو انتخاب شد و از طرف شرکت هوش مصنوعی ستایش شد. برای شکست دادن فرمانده‌ها و ژنرال‌ها در هوش مصنوعی باید از روش‌های کشتاری واقعی میدان جنگ استفاده کنید. در این بازی رابط کاربری ساده، برخی از موانع رایج در بازی‌های جنگی را حذف می‌کند، اما در هنگام بازی متوجه پیچیدگی‌های پنهان شده در بازی خواهید شد.

تریلر بازی استراتژیک Unity of Command

40. Age of Empires II: HD Edition

بازی استراتژیک Age of Empires II: HD Edition

باید این بازی را هم در این لیست قرار می‌دادیم، حتی اگر بازی Rise of Nations روش‌های مختلفی از این شیوه را ساخته باشد. Age of Empires II به لطف نسخه HD اش که توسط شرکت‌های جدیدی مانندRise of Rajas در اواخر سال 2016 منتشر شد، هنوز هم در بین رقبای خود در پلتفرم کامپیوتر جزء بهترین‌هاست. برای یک بازی که تقریبا دو دهه از انتشار اولیه‌اش می‌گذرد، چندان هم بد نیست.

ارتش بزرگی بسازید، آنها را ارتقا دهید و در یک جهنم، مزرعه داری کنید و از مجموعه فعالیت‌های سرگرم کننده در این بازی استراتژیک نهایت لذت را ببرید. به علاوه اگر از مبارزات بی شمار بازی و فعالیت‌های سفارشی که به راحتی قابل دانلود هستند، خسته شده‌اید، می‌توانید از درست کردن ایده‌های خود در سناریوی بازی لذت ببرید. دیگر نمی‌توانیم برای سری چهارم این بازی صبر کنیم.

نتیجه گیری

تاکنون این 38 بازی در سال 2019 توانسته اند بالاترین رتبه ها را چه از نظر منتقدان و کارشناسان دنیای بازی و چه از نظر گیمر های سخت گیر کسب کنند. حتما به مقالات حوزه بازی و سرگرمی برای مطالعه بیشتر در این زمینه سر بزنید.

به نظر شما جای کدام بازی در این لیست خالیست؟

منبع : trustedreviews

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024