بیوگرافی 10 بازیگر هندی زن مشهور و موفق بالیوود

سینمای هند، بالیوود، هر روز در حال پیشرفت است و مجموعه‌ای از فیلم‌های سرگرم‌کننده در حال تولید و پخش است. تجاری سازی هنر سینما نقش بسیار حیاتی در یافتن اعتبار و محبوبیت بازیگران هندی ایفا می‌کند. هر ساله فیلم‌های زیادی به بازار می‌آید و می‌روند، اما تعداد بازیگرانی که انتظارات واقعی یک بازیگر را برآورده‌کنند و در اوج باقی بمانند، محدود است. در طول تاریخ سینمای هند مردان و زنان بازیگر هندی ظهور کرده اند.

بازیگر هندی - بالیوود

در چند دهه اخیر، صنعت فیلم‌سازی هندوستان پیشرفت‌های زیادی کرده است. تولید نمایش‌های تلویزیونی محبوب، فیلم‌های حماسی، ظهور ستاره‌های فوق‌العاده با بازی‌های درخشان در صحنه‌های پرجنب‌وجوش و جوش فیلم‌ها نمونه‌ای از آن است. همانند هر عرصه هنری دیگری زنان نیز در سینمای هند نقش اصلی را بر عهده داشته‌اند. امروزه تعداد بازیگران زن مشهور و موفق هندی کم نیست. در این مطلب می‌خواهیم شما را با ده بازیگر زن مشهور دنیای بالیوود بیشتر آشنا کنیم. با مالتینا همراه باشید.

نقش زن بازیگر هندی موفق در بالیوود

در طول تاریخ 70 ساله سینمای بالیوود زنان بازیگر هندی نقش‌های مختلفی را ایفا کرده‌اند از نقش مادر فداکار، دختر ضعیف در مضیقه گرفته تا زنانی که خودشان سرنوشت را تغییر می‌دهند؛ اما چیزی که اخیر در سینمای هند بسیار به چشم می‌خورد ترسیم نقش زنان در نگاه بیننده در ساختارهای متفاوت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی- اقتصادی در یک زمان مشخص است. این روند نشان‌دهنده‌ی تکامل فرهنگ هند در طول سالیان گذشته است.

آغاز دوران طلایی سینمای هند در دهه‌های 50 و 60 میلادی تصویری ایده‌الگرایانه از جامعه تلقی می‌شود. صنعت سینمای هند در حال یافتن جایگاه خود در حکومت وقت بود و فضای امیدوارکننده در پیشروی هنر سینما قرار گرفته بود. به تصویر کشاندن حالت‌های واقع‌بینانه‌تر از جامعه هند با مضامین متمرکز بر روی نابرابری‌های جنسیتی و طبقاتی عملکرد خوبی از دنیای بالیوود را به همراه داشت. در این دوران طلایی زنان بازیگر هندی نقش محکمی در روایت فیلم‌ها داشتند.

 

یکی از فیلم‌های مشهور آن زمان، مادر هند (1957) جوهره هویت شخصیت زنان هند را به تصویر کشاند. ایده جشن گرفتن زنان به عنوان ستون کشور تفکری بود که در پوستر فیلم‌های نمادین نشان داده شد. همین دوره نقطه عطفی بود برای تغییر نقش زنان و اهمیت زنان بازیگر هندی که تا به امروز نیز ادامه دارد. در ادامه شما را با ده زن بازیگر هندی موفق بیشتر آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم سینمای بالیوود که در تاریخ سینمای جهان ماندگار شدند!

بیوگرافی ده زن بازیگر هندی مشهور و موفق

10- باگیاشری

باگیاشری پاتوردان بازیگر زن هندی مشهور سینما و تلویزیون است که اصالتاً به یک خانواده سلطنتی در هند تعلق دارد. او در سینمای هندی، مراتی، تلوگو، تامیل و کانادا کار کرده است و توانسته است خودش را به عنوان یکی از زنان بازیگر هندی موفق نشان داد. باگیاشری با بازی در فیلم‌ سینمایی «منه پیار کیا» معروف شد که در کنار همسر سابق سلمان خان به عنوان بازیگر نقش اصلی زن ایفا نقش کرد. علاوه بر این باگیاشری در سال 1990 برای بهترین بازیگر زن نقش اول در فیلم منه پیار کیا برنده جایزه FilmFare شد، هم‌چنین برای چندین جایزه دیگر نیز نامزد شد.

بازیگر هندی - باگیاشری

باگیاشری کار بازیگری خود را در تلویزیون آغاز کرد، وی در اولین کار خودش در نقش الکا در «Kacchi Dhoop» در سال 1987 ظاهر شد. پس از آن در اغلب سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی ایفای نقش کرد. وی تاکنون بیش از 20 فیلم و سریال بازی کرده است.در سال 2009، وی به عنوان یک شرکت‌کننده در برنامه رقص «Jhalak Dikhla Jaa» ظاهر شد. در سال‌های 2015-2014 در سریال دیگری به نام «Laut Ao Trisha» نقش آمریتا سوایکا را به تصویر کشاند.

در مارس 2015، باگیاشری به عنوان سفیر تجاری «طرح باگیاشری» انتخاب شد که توسط دولت ماهاراشترا راه‌اندازی شده است. این طرح سعی در بهبود وضعیت زندگی دختران در خانواده‌های زیر خط فقر دارد.در سال 1990 باگیاشری با هیمالیا داسانی ازدواج کرد. دو فرزند پسر و دختر حاصل این ازدواج است. پسر وی، آبهیمانیو داسانی در سال 2019 برای بازی در اولین فیلم خود به نام «مرد هیچ دردی را حس نمی‌کند» جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم‌فیر را دریافت کرد.

9- سها علی‌خان

سها علی‌خان پاتائودی زن متولد اکتبر 1987 زن بازیگر هندی است که در انواع فیلم‌های هندی، بنگالی و انگلیسی ایفای نقش کرده است. وی دختر بازیگر هندی شارمیلا تاگور و بازیکن کریکت منصور علی‌خان و خواهر کوچک‌تر سیف علی‌خان بازیگر هندی و همسر کونال خمو است. وی کار بازیگری خود را در سال 2004 با بازی در فیلم کمدی-رمانتیک «Dil Maange More» آغاز کرده است و بیشتر معروفیت خود را مدیون بازی در فیلم درام رنگ «Rang De Basanti» است، سها برای دریافت جایزه FilmFare در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

بازیگر هندی - سها علی خان

سها علی‌خان در مدرسه بریتانیایی در دهلی نو تحصیل کرده است، وی در رشته تاریخ مدرن از کالج Balliol مدرک کارشناسی گرفته است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط بین‌الملل از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه آکسفورد لندن گرفته است.

او کار حرفه‌ای خود را با بنیاد فورد و سیتی بانک آغاز کرده است، هم‌چنین سها علی‌خان تجربه کار مدلینگ را هم دارد. او با بازی درخشان خود در اولین فیلم خود در مقابل بازیگر بنگالی ایتی سریکانتا توانست خودش را به جایگاه مطرحی در سینمای هند برساند.

در سال 2017 وی در یک فیلم کوتاه به نام Soundproof به کارگردانی آدیتا کلگاونگار بازی کرد که در جشنواره‌های مختلف فیلم به نمایش درآمد. این فیلم از جشنواره فیلم هندی نیویورک، فستیوال فیلم هندی هوستون، جشنواره فیلم هندی اوتاوا جایزه بهترین فیلم کوتاه را کسب کرد. هم‌چنین در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کرالاو فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه بلگاوم برنده جایزه بهترین سناریو داستان کوتاه شد.

سها علی خان در جولای 2014 در پاریس با کونال خمو نامزد شد و در 25 ژانویه 2015 با وی در بمبئی ازدواج کرد. وی در سپتامبر 2017 دختر خود به نام اینایا نائومی خمو را به دنیا آورد.

8- کاترینا کایف

بازیگر انگلیسی تبار کاترینا کایف تورگوت، زاده 16 جولای 1983 است که در فیلم‌های هندی به ایفای نقش می‌پردازد. او نامی شناخته‌شده در دنیای بالیوود است و در زمره پردرآمدترین زنان بازیگر هندی قرار می‌گیرد. کاترینا کایف در هنگ‌کنگ از یک پدر کشمیری هندی و مادر انگلیسی متولد شده است و قبل از رفتن به لندن در چندین کشور مانند چین، ژاپن، فرانسه، سوئیس، آلمان و بلژیک زندگی کرده است و در نهایت در سرزمین مادری‌اش انگلستان ساکن شدند. او اولین بار به‌عنوان یک دختر جوان به کار نمایش مدلینگ مشغول شد و سپس به صورت حرفه‌ای وارد دنیای مد و فشن شد.

بازیگر هندی - کاترینا کایف

در سال 2013 در یک برنامه نمایش مد در لندن، فیلم‌ساز هندی کایزاد گوستاد کایف را کشف کرد و از وی درخواست کرد که در فیلم بوم بازی کند، با وجود آن‌که فیلم بوم با شکست تجاری مواجه شد، اما باعث شهرت و محبوبیت کاترینا کایف در میان طرفداران سینمای بالیوود شد. پس از آن در سال 2015 با کمک بازیگر هندی موفق سلمان خان در فیلم «چرا من دوست دارم» بازی کرد. او مدتی با سلمان خان رابطه داشت اما در سال 2009 از یکدیگر جدا شدند. در سال 2013 وارد یک رابطه جدی عاشقانه با رانبیر کاپور شد که سروصدای زیادی به پا کرد، اما در سال 2016 این زوج از یکدیگر جدا شدند.

کایف علاوه بر بازیگری به همراه مادرش در یک خیریه کار می‌کند و برخی اوقات به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی نمایش‌هایی را بر روی صحنه ایفا می‌کند. او در مورد زندگی شخصی خود که بیشتر موردتوجه رسانه‌هاست بسیار محافظه‌کار است و ترجیح می‌دهد حریم خصوصی‌اش حفظ شود. از جمله فیلم‌های موفق و پرفروش کاتریتا کایف می‌توان به فیلم چرا دوست دارم (2005)، فیلم‌های شریک، استقبال، بستگان و سلام لندن (2007)، فیلم‌های نژاد و سینگ شاه است (2008)، فیلم‌های پرفروش نیویورک و داستان شگفت‌انگیز (2009) اشاره کرد. مقدار کل فروش فیلم‌های این زن بازیگر هندی جوان از مرز 2500 کرور عبور کرده است. این مقدار فروش در نوع خود بی‌سابقه بوده است و برای کایف نوعی رکورد به حساب می‌آید.

7- کاجول

بازیگر هندی محبوب کاجول موکرجی متولد 1974 یکی از موفق‌ترین زنان شناخته‌شده صنعت فیلم و سینمای هند است. کاجول تاکنون دریافت‌کننده برای ایفای 11 نقش نامزد دریافت جایزه شده است و توانسته است برنده شش جایزه از فستیوال Filmfare شود. عمه کاجول، نوتان نیز تاکنون 5 بار برنده این جایزه بوده است و در کنار یکدیگر رکورددار بیشترین برد در این جشنواره هستند.کاجول در بمبئی در خانواده موکرجی – سامارث متولد شد. مادرش زن بازیگر هندی تانوجا سامارث و پدرش فیلمساز شومو موکرجی است. در سال 2011، دولت هند به کاجول نشان پادما شری، چهارمین افتخار بزرگ غیر نظامی در کشور هند، اعطا کرد.

بازیگر هندی - کاجول

در سال 1992، کاجول در اولین کار هنری خود با یک بازی هیجان‌انگیز در فیلم «بی‌خودی» با فروش تجاری عالی مطرح شود. او در بهترین عاشقانه‌های دنیای هند از جمله داماد عاشق عروس را می‌برد، تو، من و ما، من خان هستم، بدهکار به زندگی، عشق به بمبئی، راز: حقیقت پنهان، همیشه و غیره. وی برای بازی در مقابل بازیگر مرد فیلم راز: حقیقت پنهان جایزه Filmfare را دریافت کرد.

کاجول علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی به عنوان یک فعال اجتماعی در رابطه با زنان بی‌سرپرست و کودکان در سال 2008 جایزه Karmaveer Puraskaar را دریافت کرد. هم‌چنین کاجول در برنامه تلویزیونی Zee TV Rock-N-Roll به عنوان یکی از داوران هیئت ژولی حضور داشته است. هم‌چنین کاجول در شرکت سرگرمی و نرم‌افزار دیوگان سمت مدیریت را برعهده دارد. کاجول در سال 1999 با آجای دیوگان ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج دو فرزند است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های هندی که باید ببینید + دانلود آهنگ فیلم

6- رانی موکرجی

بازیگر هندی رانی موکرجی متولد 1978 یکی از مطرح‌ترین بازیگران زن بالیوود است. وی تاکنون 7 جایزه Filmfare را برای بازی در نقش‌های مختلف دریافت کرده است. نقش‌های وی در رسانه‌های هند به عنوان یک نقش قابل‌توجه و متمایز از نمایش زن در سینمای هند معرفی‌شده است. موکرجی در لیست محبوب‌ترین و پردرآمدترین بازیگران زن فیلم هندی در دهه 2000 شناخته‌شده است.

موکرجی در خانواده موکرجی- سامارث به دنیا آمده است، خانواده اهل سینما که در آن والدین و اقوام نزدیکش همگی در صنعت سینما و فیلم حضور دارند. او هرگز آرزو نمی‌کرد که به صورت حرفه‌ای وارد کار بازیگری شود. رانی موکرجی در دوران نوجوانی با بازی در فیلم باینگول به زبان بنگالی و ایفای نقش در درام اجتماعی «همراهان پادشاه خواهند رسید» کار بازیگری خود را شروع کرد.

بازیگر هندی - رانی موکرجی

موکرجی اولین موفقیت تجاری خود را با فیلم اکشن غلام در سال 1998 به دست آورد، به دنبال آن در فیلم عاشقانه «داره یه اتفاقاتی میفته» در سال 1998 در کنار ستارگانی هم چون شاهرخ خان، سلمان خان و کاجول توانست به موفقیت دست یابد و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کند. پس از یک شکست کاری کوتاه مدت در سال 2002 بازی در فیلم یاش راج به عنوان یک ستاره درام برای رانی به یک نقطه عطف تبدیل شد.

موکرجی با بازی در چندین فیلم عاشقانه تجاری به نام‌های آرام آرام در سال 2003، فیلم‌های من و تو، جوانی و ویر-زارا در سال 2004، فیلم معما در سال 2005 و فیلم‌های هرگز نگو خداحافظ و بابل در سال 2006 جایگاه خود در دنیای بالیوود را تثبیت کرد.

موکرجی درگیر اهداف بشردوستانه است و مسائل مربوط به زنان و کودکان بسیار برای او حائز اهمیت است. او در تورهای مختلف کنسرت و نمایش‌های صحنه‌ای نیز شرکت می‌کند، هم‌چنین به عنوان داور استعدادهای درخشان در برنامه لیگ رقص برتر در سال 2009 حضور داشته است. موکرجی با فیلمساز هندی آدیتیا چوپرا ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج یک دختر است.

5- دیپیکا پادوکونه

دیپیکا پادوکونه متولد 1986 تهیه‌کننده و بازیگر هندی است که اغلب به ایفای نقش در فیلم‌های هندی می‌پردازد. یکی از پردرآمدترین بازیگران زن هند و برنده سه جایزه Filmfare است. وی در لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های کشور هند قرار دارد و نشریه تایم او را یکی از 100 نفر بانفوذ جهان در سال 2018 معرفی کرده است.پادوکونه دختر بازیکن بدمینتون پراکاش پادوکونه است که در کپنهاگ دانمارک متولد و بزرگ شده‌ی بنگلور است.

او در دوران نوجوانی در مسابقات قهرمانی بدمینتون در سطح ملی بازی می‌کرد، اما با آغاز کار حرفه‌ای ورزش را رها کرد و به کاری مدلینگ در حوزه فشن مشغول شد. سپس برای بازی در نقش‌های مختلف سینمایی پیشنهاداتی دریافت کرد، در سال 2006 به عنوان شخصیت اصلی فیلم آیشواریا بازی کرد.

بازیگر هندی - deepika padukone

پادوکونه در اولین فیلم اکران شده خود در بالیوود در سال 2007 در مقابل شاهرخ خان در فیلم عاشقانه شانتی‌ام بازی کرد و برنده جایزه بهترین نمایش زن فیلم‌فیر شد. هم چنین در سال 2009، برای بازی فوق‌العاده در فیلم عاشقانه Love Aaj Kal مورد ستایش قرار گرفت، این موفقیت‌های پی در پی شکست مختصری نیز به دنبال داشت.

در سال 2012، بازی در کمدی رمانتیک کوکتل نقطه عطفی برای زندگی حرفه‌ای این بازیگر هندی شد، او با بازی در کمدی‌های رمانتیک جوانی و دیوانگی و مسابقه 2، فیلم سال نو مبارک در سال 2014 توانست موفقیت‌های بیشتری کسب کند. پادوکونه برای بازی در نقش ژولیت در عاشقانه غم‌انگیز بهانسالی در سال 2013 و هم‌چنین بازی در درام کمدی رام لیلا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست برنده دو جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر زن شود. وی در سال 2018 شرکت شخصی خود با نام Ka Productions را تاسیس کرد. پادوکونه در سال 2018 با همبازی خود در فیلم رقص گلوله رانویر سینگ ازدواج کرد.

4- کارینا کاپور

بازیگر هندی کارینا کاپور خان در سال 1980 متولد شد. این بازیگر هندی اغلب در فیلم‌های هندی بازی می‌کند. پدر او راندهیر کاپور و مادرش بابیتا از جمله بازیگران هندی هستند، هم‌چنین او خواهر کوچکتر بازیگر هندی کریشما کاپور است. این دو خواهر نوه ستاره سینمای هند راج کاپور و عموزاده ستاره جوان هند رانبیر کاپور هستند. کاپور به دلیل ایفای نقش در ژانرهای مختلف از کمدی‌های عاشقانه گرفته تا درام‌های جنایی بسیار موردتوجه قرار گرفته است، او دریافت‌کننده چندین جایزه از جمله شش جایزه فیلم‌فیر است و یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین بازیگران بالیوود است.

بازیگر هندی - کارینا کاپور

در سال 2000 کار بازیگری خود را در فیلم جنگی پناهنده آغاز کرد، سپس با بازی در فیلم درام تاریخی آسوکا و ملودرام‌های یه چیزی می‌خواهم بگویم و خاطرات در سال 2001 جایگاه خود در بالیوود را تثبیت کرد. این موفقیت اولیه با یک سری شکست تجاری و نقش‌های تکراری نیز همراه بوده است، به همین دلیل نظرات منفی در مورد کارینا کاپور ارائه شد.

در سال 2004 بازی کارینا در نقش یک کارگر جنسی در درام چاملی به نقطه عطفی برای بازیگری وی تبدیل شد. او متعاقباً در نقش یک قربانی در درام دیو در سال 2004 بازی کرد. کارینا برای بازی عالی خود در فیلم‌های رمانتیک «وقتی همدیگر را دیدیم» در سال 2007، قربانی در سال 2009، تلاش: پاسخ دروغ پنهان در سال 2012 مورد تحسین منتقدان سینمای هند قرار گرفت.

کارینا کاپور در سال 2012 با بازیگر هندی سیف علی‌خان برادر سها علی‌خان ازدواج کرد، ماحصل این ازدواج یک فرزند پسر است. کارینا کاپور علاوه بر محبوبیت در حوزه فیلم و سینما از طریق سبک مد و نقش‌های سینمایی نیز شناخته شده است. کاپور علاوه بر بازیگری به عنوان مجری یک برنامه رادیویی نیز فعالیت دارد و به عنوان نویسنده همکار در سه کتاب مشارکت دارد: یادداشتی برای زندگی‌نامه و دو کتاب راهنمای تغذیه. هم‌چنین او کار خود در زمینه تولید لباس زنانه و لوازم‌آرایشی را آغاز کرده است و از سال 2014 تاکنون با یونیسف در زمینه آموزش دختران هندی و افزایش کیفیت آموزش در هند همکاری دارد.

3- مادهوری

مادهوری دیکشیت زاده 1967 یکی دیگر از زنان بازیگر هندی است که رتبه‌ی سوم را در لیست ما به خود اختصاص داده است. خانم بازیگر، تهیه‌کننده، مجری تلویزیون و هنرمند در زمینه موسیقی هند است. وی یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای هند است که تاکنون در بیش از 70 فیلم سینمایی در بالیوود به ایفای نقش پرداخته است. مادهوری تاکنون موفق به دریافت شش جایزه از فیلم‌فیر شده است. وی یکی از پردرآمدترین بازیگران زن در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بوده است. در سال 2008 دولت هند به مادهوری نشان پادما شری، چهارمین افتخار عالی غیرنظامی کشور را اعطا کرده است.

بازیگر هندی - مادهوری

اولین بازی مادهوری در سال 1984 در درام بی‌گناه بوده است. پس از چندین بار تجربه تجاری شکست‌خورده، در سال 1988 با بازی در فیلم عاشقانه و اکشن اسید بار دیگر به نقطه اوج خود بازگشت. بازی فوق‌العاده مادهوری در نقش‌های نمایشی دراماتیک در فیلم‌های دل (1990)، بتا (1992)، من برای تو چه کسی هستم؟ (1994) و دل دیوانه است (1997) باعث شده است موقعیت وی در سینمای هند تثبیت شود.

او چهار جایزه به عنوان بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم‌فیر دریافت کرده است. از جمله فیلم‌های تجاری موفق مادهوری می‌توان به رام لاکان (1989)، سه‌گانگی (1989)، پلیس (1990)، محبوب (1991)، شرور (1993) و راجا (1995) اشاره کرد. مادهوری در سال 1999 با دکتر سریرام مادهو نه نه در لس‌آنجلس ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام‌های آرین و رایان است.

2- آیشواریا رای

آیشواریا رای در یک خانواده سنتی در جنوب هند در سال 1973 چشم به جهان گشوده است. از همان سنین نوجوانی در حرفه مدلینگ آغاز به کار کرد. به دلیل زیبایی و چهره منحصربه‌فرد آیشواریا برای بازی در تبلیغات بسیاری از شرکت‌های معتبر انتخاب می‌شود، همین امر باعث شد او به کانون توجهات در هند تبدیل شود. او در مسابقات دختر شایسته هند مقام دوم را کسب کرد و در سال 1994 به عنوان دختر شایسته جهان انتخاب شد. رفته‌رفته وارد صنعت فیلم هند شد و با بازی‌های درخشان و واقعی خود توانست جایگاه خود را در بالیوود به ثبت برساند. بازی او در فیلم دوتا در سال 1997 مورد تحسین منتقدان سینما قرار گرفت، او برای اولین بار برنده جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم و عشق اتفاق افتاد در سال 1997 شد.

بازیگر هندی - آیشواریا رای

 

بازی بی‌نظیر این بازیگر هندی در فیلم‌هایی مانند ریتم (1999)، دلدادگان (1999)، دیوداس (2002) مورد ستایش قرار گرفته است. حضور آیشواریا رای در فیلم‌های هندی باعث می‌شود که افراد زیادی در صف اکران سینما حضور یابند به همین دلیل فیلم‌های این بازیگر هندی موفق اغلب پرفروش‌ترین فیلم‌های بالیوود خواهند بود. البته نمی‌توان از محبوبیت این بازیگر هندی در صحنه‌های بین‌المللی چشم‌پوشی کرد.

آیشواریا قبل از آن که وارد حرفه مدلینگ شود، دانشجوی معماری بود. پدرش مهندس دریانوردی و مادرش نویسنده است. او به خاطر بازی در تبلیغات پپسی با ماهیما چادری شهرت پیدا کرد. چشمان سبز خاکستری، چهره آرام و دوست‌داشتنی و در عین حال زیبایش باعث شد که به وی پیشنهادات بازیگری زیادی شود اما او رویای معمار شدن در سر داشت، به همین دلیل اغلب پیشنهادات بازیگری را رد می‌کرد. با این حال پس از شرکت در مسابقه دختر شایسته جهان سرنوشت دیگری در انتظار او بود.

آیشواریا دو نامزدی ناموفق با ستارگان بالیوود سلمان خان و ویوک اوبروی داشت؛ اما در نهایت با آبیشک باچان پسر آمیتاب باچان ازدواج است. نتیجه این ازدواج دختری است که در سال 2011 میلادی متولد شد.

بیشتر بخوانید: شاهرخ خان/ بیوگرافی و معرفی فیلم های شاهرخ خان

1- پریانکا چوپرا

رتبه اول در میان ده زن بازیگر هندی موفق و مشهور در دستان پریانکا چوپرا جوناس متولد 1982 در جامشدپور هند بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده فیلم‌های هندی است. پدرش آشوک چوپرا و مادرش مادو چوپرا هر دو پزشک ارتش هند هستند. او تربیت بسیار متنوعی داشت. تحصیلات خودش را در کالج دختران La Martinière به عنوان دانشجوی مقیم آغاز کرده است. او آرزوی تحصیل در رشته مهندس هوانوردی در سر داشت.

 چوپرا در مسابقه دختر شایسته سال 2000 برنده شد. این بازیگر هندی یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین بازیگران صنعت سینمای هند است که تاکنون چندین جایزه از فستیوال فیلم ملی دریافت کرده است. هم‌چنین چوپرا تاکنون 5 جایزه فیلم‌فیر دریافت کرده است. در سال 2016، دولت هند جایزه پادما شری را به او اعطا کرد. هم‌چنین نشریه تایم چوپرا را یکی از 100 فرد بانفوذ در جهان معرفی کرده است. در لیست دو ساله فوربس در میان 100 زن قدرتمند جهان قرار گرفته است.

   

اولین بازی پریانکا چوپرا در فیلم قهرمان: داستان عشق جاسوس در سال 2003 وده است. او به عنوان نقش اصلی زن در فیلم انداز در سال 2003 و گیشه شعادی کاروگی در سال 2004 بازی کرد که توانست در باکس آفیس مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. چوپرا با نقش آفرینی در فیلم‌های پردرآمد دان: تعقیب دوباره آغاز می‌شود و کریش هر دو در سال 2006 باعث تثبیت جایگاه پریانکا در سینمای هند شد.

این بازیگر هندی در فعالیت‌های اجتماعی خود به عنوان فعال محیط زیست و مروج حقوق زنان مشارکت دارد. وی تاکنون اظهار نظرهای متفاوتی در مورد برابری جنسیتی، شکاف حقوق و دستمزد جنسیتی و فمنیسم داشته است. از سال 2006 تاکنون به عنوان سفیر حسن نیت ملی و سفیر جهانی یونیسف در زمینه حقوق کودکان فعالیت داشته است. هم‌چنین این بازیگر هندی بنیادی در راستای حمایت از بهداشت و آموزش کودکان محوم هند تاسیس کرده است. چوپرا تاکنون سه تک آهنگ منتشر کرده است که برخی از آن‌ها برای تعدادی از فیلم‌های خود او بوده است. چوپرا در سال 2018  پس از یک سال رابطه دوستی عاشقانه با خواننده و بازیگر آمریکایی نیک جوناس به سبک عروسی کاملا سنتی بر پایه آداب و رسوم هندی با لباس‌های سنتی رنگارنگ در هندوستان با یکدیگر ازدواج کرده است. این ازدواج بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، به گونه‌ای که پس از مراسم ازدواج مگان مارکل با پرنس هری، مراسم عروسی پریانکا چوپرا و نیک جوناس یکی دیگر از مراسم‌های پر رزق و برق بود که رسانه‌ها به حاشیه این مراسم لاکچری بسیار پرداختند.

کلام آخر

 

شروع به کار حرفه‌ای و رشد در صنعت سینما به خصوص در کشوری مانند هند کاری ساده و آسان نیست. هر زن بازیگر هندی برای دست‌یابی به شهرت، محبوبیت و موفقیت باید مسیر طولانی را طی کند. هر چند تعداد زنان بازیگر هندی کم نیست، اما برخی از آنان توانسته‌اند به جایگاه خوبی در سینمای هند دست یابند. در این مقاله شما را با ده زن بازیگر هندی موفق آشنا کرده‌ایم، اگر دوستان شما هم علاقه‌مند به بالیوود هستند این مطلب را از طریق لینک‌های زیر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی:

دانلود ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما جهان

۳۰ بازیگر زن ایرانی پرکار معرفی شدند + راز موفقیت آن ها