انواع هدلایت و چراغ پیشانی

پس از تست هدلایت‌های مختلف از سال 2013، هنوز هم فکر می‌کنیم که هدلایت Diamond Spot از بهترین هدلایت‌ها است. هیچ هدلایت مقرون به صرفه دیگری مانند این هدلایت نمی‌تواند جلوه‌های روشن و زیبای نور را منتشر کند. این هدلایت دو نور بسیار مهم قرمز و سفید را از خود منتشر می‌کند. مسافران و کوهنوردان از این به این دو نور قرمز و سفید برای اعلام وضعیت خود نیاز دارند. هدلایت‌های Diamond Spot در فضای باز، به شدت قابل اطمینان هستند. امروزه، نسخه‌های جعلی بسیاری از این برند هدلایت تولید می‌شود که کیفیت نسخه اوریجینال آن را ندارند. این مسئله در حال تبدیل شدن به یک مشکل فراگیر است و آروز می‌شود روند تولید قطعات جعلی متوقف شود.

فهرست مطالب

با داشتن تجربه سال‌ها آزمایش و تحقیقات در زمینه نورپردازی در فضای باز و زندگی در یک کلبه کوچک در جنگل و وجود مواد غذایی، لباس و بسیاری از وسایل در خارج کلبه یا هر بار نیاز به روشن کردن اجاق گاز، باز کردن پیچ یا شستن لباس زیر، داشتن یک هدلایت ضروری است.

از نظر Bob Vila، چهار ویژگی “انعطاف پذیری، راحت بودن، سبک وزن بودن و داشتن ال ای دی‌های هشدار” از ویژگی‌های مهم یک هدلایت به شمار می‌رود و ما دقیقا دنبال این اهداف هستیم.

هدلایت 1

از انواع هدلایت برای چه کاری استفاده می‌شود؟

  • بیرون رفتن در شب
  • انجام امور حرفه ای
  • استفاده در منزل
  • گردش و تفریح
  • مطالعه کردن
  • کمپ رفتن
  • تعمیر ماشین
  • تعمیر منزل
  • ساخت و ساز
  • هاکی
  • پیاده روی
  • دویدن
  • کارکردن در گاراژ
  • و …

اگر می‌خواهید از هدلایت برای قایقرانی یا کایاک استفاده کنید، این هدلایت‌ها ضد آب و ضد ضربه هستند اما این مفهوم به معنای غرق نشدن آنها در آب نیست! هدلایت‌های معرفی شده در این مقاله، برای دوچرخه سواری، کوهنوردی (که شما نیاز به منبع نور روشن‌تری دارید) و یا شکار یا اهداف نظامی ‌و استفاده تاکتیکی و عملیات نجات مناسب نیستند زیرا این امور نیاز به منبع نوری با چراغ‌های رنگی و نمایش درجه حرارت رنگ دارند و انتخاب مناسب برای غواصی یا عکاسی زیر آب نیستند زیرا خاصیت ضد آب بودن آنها برای این امور کافی نیست.

چگونه ما این هدلایت‌ها را آزمایش و بررسی می‌کنیم؟

ابتدا توصیه‌های اولیه را از منابع معتبر آنلاین بررسی  می‌کنیم. همچنین از طریق سایت آمازون محصولات با کیفیت عالی را رصد می‌کنیم و سپس این محصولات را بررسی می‌کنیم. بر اساس نظرات مشتریان، استدیوی تست را هر روز بیشتر از دیروز گسترش دادیم.

یک نظرسنجی کوچک از مشتریان این محصولات انجام دادیم تا متوجه شویم مردم برای چه اموری از هدلایت استفاده می‌کنند؛ 42 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از هدلایت‌ها برای کار در اطراف خانه استفاده می‌کنند، در حالی که 23 درصد گفتند که از این محصولات برای تفریح و گشت و گذار استفاده می‌کنند. پس از آن با مشاوره از باب ویلا به دنبال چیزی انعطاف پذیر، راحت، سبک وزن و دارای LED رفتیم تا برای کاربران منازل مناسب باشد. همچنین برای آنهایی که از هدلایت جهت گردش و تفریح استفاده می‌کنند به دنبال هدلایت‌هایی با چراغ‌های قرمز و سفید و عمر باتری مناسب و مقاوم در برابر ضربه بودیم. پس از انجام تحقیقات و آزمایشات به 23 مدل هدلایت دست یافتیم و هر یک را در شرایط مختلف تست و با دیگری مقایسه کردیم.

تست باتری

مشخصه‌های نور و باتری بسیار گمراه کننده هستند. طرز رفتار نور در طول زمان استفاده مهم است. برای این آزمایش، هدلایت‌ها را با باتری‌های مختلف تست کردیم عملکردشان را برای پنج ساعت تحت نظر گرفتیم. به استثنای چراغ‌های واکنش پذیر، همه آنها پس از مدتی کم نور شدند، که این امری طبیعی است. با این حال، بعضی از چراغ‌ها به طور قابل توجهی و دیرتر از بقیه کم نور شدند و این دقیقا همان چیزی است که ما دنبال آن هستیم.

بیشتر بخوانید: شارژر وایرلس چیست؟ و چرا عمر باتری گوشی را افزایش می دهد؟

پرتو نور

پرتوهای نور را در محفظه تاریک مورد بررسی قرار دادیم تا ببینیم آنها شبیه به چه چیزی هستند و آنها را نسبت به یکدیگر مقایسه کردیم.

قابلیت استفاده

ما هر نور را برای انجام وظایف مختلفی مانند استفاده در خانه، پخت و پز، اردو و پیاده روی در آب و هوای بد تست کردیم. تمام دکمه‌ها را فشار دادیم، تمام بندهای سر را تنظیم کردیم و بررسی کردیم باز کردم محل جا انداختن باتری درمحیط تاریک تا چه اندازه دشوار است.

طول عمر و ماندگاری

تمام 23 هدلایت را را در چرخه خشک کن برای 30 ثانیه قرار داده ایم تا متوجه شویم تا چه میزان در برابر ضربه مقاوم است. هر چند شاید شما هیچ وقت به این شدت به هدلایت خوب ضربه وارد نکنید، اما باید تست‌های سنجش مقاومت در برابر هر ضربه ای انجام شود تا از سلامت آنها اطمینان داشته باشیم. از بین 23 نوع هدلایت آزمایش شده، تنها یک هدلایت پس از 30 ثانیه اندکی ضربه دید و مابقی سالم بودند.

در این مقاله انواع هدلایت و چراغ‌های پیشانی‌ را بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب هرکدام را توضیح می‌دهیم. همچنین شما را به فروشگاه مالتینا وصل می‌کنیم تا خرید شیرینی را تجربه کنید.

هدلایت Black Diamond Spot

هدلایت 2

مشاهده و خرید

این هدلایت با دوام و با کیفیت با قیمت معقول، قابل دسترس است. اگر به بیابان بروید، حتما به یک هدلایت Black Diamond Spot با پرتو روشن و باتری طولانی مدت نیاز دارید. کیفیت اپتیک، قیمت، طراحی سبک وزن و بسته بندی، ضد ضربه و ضد گرد و غبار بودن و همچنین داشتن یک چراغ قرمز برای حفظ دید در شب از خصوصیات این هدلایت به شمار می‌رود. قابلیت تنظیم پرتو نور، یک چراغ نشانگر باتری و یک محفظه برای قفل کردن دکمه لامپ، زمانی که هدلایت را در کیف می‌گذارید، از آپشن‌های دیگر این دستگاه محسوب می‌شود.

پس از 23 آزمایشی که انجام شد، متوجه شدیم که سوئیچ روشن خاموش دستگاه برای کنترل لامپ، گاهی بسیار سخت عمل می‌کند و هدلایت خوب نورپردازی نمی‌کند. یک نقطه داغ درست در وسط پرتو تشکیل می‌شود. اما لازم به ذکر است که در تست‌های انجام شده، حین پیاده روی در یک محیط شلوغ، در یک محیط تیره و تاریک مشکلی وجود نداشت.

نقطه تابش

نقطه تابش این هدلایت در آزمایش‌های ما به اندازه کافی روشن است. 300 لومن روشنایی دارد و زمانی که در حال قدم زدن باشید می‌توانید آن را روشن کنید و همچنین دارای یک فلاش تنظیم نور برای مشاهده نقشه‌ها و دیگر اشیاء نزدیک است. عمر سه باتری AAA بسیار طولانی و شگفت انگیز است.

نقطه تابش نور ضد آب و ضد گرد و غبار است و دارای ویژگی‌های دیگری نظیر یک چراغ نشانگر باتری، حالت قفل کردن دکمه و یک محفظه نگهدارنده باتری است که باز و بسته کردن آن به هنگام تاریکی اندکی دشوار است اما در نهایت به علت داشتن حالت قفل به هنگام قرارگیری در کیف، بسیار ایمن است. یک چراغ قرمز LED بالای آن قرار داد که باعث می‌شود اگر اطراف شما آتش سوزی رخ داد، متوجه شوید و صدمه نبینید و بتوانید به نور آتش نگاه کنید.

نقطه تابش هم می‌تواند نور را با قدرت مناسب به مسیر پایین بتاباند یعنی می‌تواند تا حدود 80 فوت که معادل 262 قدم است را روشن کند و شما می‌توانید جزئیات بیشتر شاخه درخت را در مسیر ببینید. این خصوصیت هدلایت Black Diamond Spot است که با مدل پرینستون Tec ریمیکس قابل مقایسه است.

باتری

Black Diamond Spot با سه باتری AAA کار می‌کند و می‌تواند 25 ساعت تا 150 ساعت روشن باشد. همانطور که می‌دانید، خروجی نور در طول زمان کاهش می‌یابد، زیرا کاملا وابسته به عمر باتری است. پتزل و پرینستون TEC هر دو مقدار مشخصی از خروجی نور را در مدت زمان مشخصی برای بعضی از مدل‌های خود تضمین می‌کنند، اما برای این ویژگی باید هزینه بیشتری بپردازید.

چراغ‌ها

Black Diamond Spot دارای یک چراغ نور قرمز است که به طور خاص آن را مورد بررسی قرار دادیم. نور قرمز به شما این امکان را می‌دهد همه چیز را مشاهده کنید. نور قرمز برای خواندن نقشه راه در محیط‌های تاریک بسیار خوب کار می‌کند. به عبارتی هرچیزی که در نقشه با رنگ قرمز مشخص شده باشد، زیر این نور قرمز به خوبی ظاهر می‌شود. کاربردی‌ترین استفاده برای نور قرمز، هنگامی ‌است که شما در کمپینگ هستید. لازم به ذکر است این نور به هنگام مکالمه کردن شما با افراد و رویاروی شدن آنها را اذیت نمی‌کند.

نور چراغ قرمز و چراغ سفید، گاهی اوقات می‌تواند آزار دهنده باشد. اما این چراغ‌ها برای ارسال سیگنال و اطلاعات لازم هستند در بسیاری از موارد امدادگران با استفاده از این چراغ‌ها می‌توانند شما را در موقعیت اضطراری پیدا کنند. به عنوان مثال اگر در انتهای صخره یا دره ای گیرافتاده باشید، هیچ چیز به جز این ال ای دی‌های قرمز رنگ نمی‌تواند وجود شما در آن منقطه را به ناجیان اطلاع دهد.

درجه مقاومت

درجه مقاومت Black Diamond Spot در برابر آب، عدد 8 است که نسبت به مدل قبلی ارتقا داشته است. بدان معنا که در مدت 30 دقیقه می‌تواند 1.1 متر در آب فرو رود و آسیبی نبیند. نویسنده اصلی Cliff Agocs در نسخه اصلی این راهنما نیز این خاصیت را تأیید کرده است وی گفت: “من شخصا مدل 2012 را از یک وان آبگرم پس از مدت طولانی در آوردم. به مدت یک روز خشک کردم و باتری را جایگزین کردم و آن را دوباره روشن کردم. درست مثل روز اول کار میکرد!” بنابراین اگر در بارش باران نیاز به استفاده از هدلایت داشته باشید یا بخواهید در یک رودخانه شنا کنید و مسیر حرکت خود را ببینید، می‌توانید از این هدلایت استفاده کنید و ممطئن باشید که مشکلی پیش نخواهد آمد.

حالت قفل

حالت قفل به شما این امکان را می‌دهد که تابش نور را هنگامی ‌که هدلایت را در یک کیسه یا کوله پشتی قرار می‌دهید، غیرفعال کنید و همچنین یک چراغ نشانگر باتری وجود دارد که به شما میزان کم شدن شارژ را نشان می‌دهد. در نهایت، Black Diamond به مدت سه سال از تمام آسیب‌ها در امان است و ضمانت می‌شود.

مسابقه جهانی OutdoorGearLab، هدلایت Black Diamond Spot را به عنوان محصول برتر انتخاب کرد و برای استفاده در اردوگاه و یا در منازل بسیار مناسب دانست.

کیفیت ساخت

Black Diamond Spot بسیار خوب ساخته شده است. کاربری آن با توجه به نیازهای مردم متفاوت است. برخی فقط می‌خواهند که یک نشانگر باتری داشته باشند و برخی از آنها می‌خواهند که به مدت یک ساعت در استخر از آن استفاده کنند و برخی دیگر به تنظیمات روشنایی پرتوها نیاز دارند.

معایب

تنها نقصی که در Black Diamond Spot وجود دارد مربوط به دکمه روشن خاموش می‌شود. Black Diamond Spot از تنظیمات کم، متوسط ​​و بالای نور پشتیبانی نمی‌کند و یک دکمه روی آن قرار داد که مانند یک سوئیچ دیمر عمل می‌کند. در ابتدا وجود سوئیچ دیمر یک طراحی جالب به نظر می‌رسد اما در عمل کمی‌آزار دهنده است. تعیین اینکه نور در بالاترین حد تابشی خود قرار دارد یا خیر همیشه دشوار است. اگر دکمه‌ی ساده ای مانند VC50 VC00 یا Coast FL75 روی Black Diamond Spot وجود داشت، طراحی این محصول بسیار بی نظیر می‌شود.

مطابق بررسی‌ها، آمازون و انجمن‌هایی مانند Forums Traffic Space Outdoor Gear Forums شکایت دارند که چرا چرخ دنده‌های Black Diamond Spot محکم و قابل اعتماد نیستند. این ادعا درست است. زمانی که Cliff  Agocs نسخه اصلی این راهنما را نوشت، Black Diamond کارخانه خود را به خارج از کشور منتقل کرد و کیفیت آن به خطر افتاد. اخیرا این شرکت کارخانه خود را مجددا به کشور خود منتقل کرده است اما انگار تا سال 2016 این کارخانه از یادها رفته بود و مردم خیلی این برند از هدلایت را نمی‌شناختند.

بسیاری از اعضای تیم ما، سالها است که از هدلایت Black Diamond Spot استفاده می‌کنند که در مقایسه با انواع مختلف هدلایت‌ها با رنج قیمتی در همین محدوده بسیار عالی عمل کرده است. من از سال 2011 از این هدلایت استفاده می‌کنم و همچنان خوب کار می‌کند. همه هدلایت‌های Black Diamond Spot با گارانتی سه ساله این شرکت حمایت می‌شوند.

هدلایت Vitchelo V800 با نور افشانی ساده و موثر

هدلایت 3

مشاهده و خرید

دکمه‌های اختصاصی برای نور قرمز و سفید روی این هدلایت توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. اگر دکمه ای که در Diamond Spot وجود دارد، به راحتی Vitco V800 قابل استفاده بود، این هدلایت هیچ چیزی کم نداشت! Vitchelo یک نام تجاری بزرگ نیست اما همین دکمه‌های جداگانه ای که برای LED‌های قرمز و سفید روی آن وجود دارد، در میان دیگر مدل‌های چراغ‌های پیشانی بسیار نادر است و به طرز شگفت انگیزی کنترل آنها را آسان‌تر می‌کند. در واقع این چراغ پیشانی بسیار روشن، سبک وزن و بسیار قابل حمل است و قیمت ارزان آن بسیار کاربرپسند و مثال زندنی است. متاسفانه، با توجه بررسی‌های اخیر انجام شده، حدود یک سوم از مدلهای 3000 دلاری این مدل ظاهرا جعلی هستند و کیفیت خوبی از خود ارائه نمی‌دهند. اما اگر قصد دارید از هدلایت فقط در گاراژ یا برای پیاده روی سبک استفاده کنید، این مسئله مشکل زا نیست و نباید برای شما اهمیت داشته باشد زیرا Vitchelo برای استفاده گاه به گاه گزینه مناسبی ست.

دکمه‌های جداگانه برای تنظیم چراغ قرمز و سفید، نور درخشان و دراز مدت آن نسبت به گزینه‌های مشابه دیگر، ضد آب بودن و گارانتی Vitchelo V800 بی نظیر است.

وجود این دکمه‌ها، Vitchelo V800 را در رقابت با Foxelli MX20 قرار می‌دهد. دکمه سمت راست نور سفید را در چهار حالت، زیاد، کم، متوسط تنظیم می‌کند و دکمه سمت چپ، نور قرمز را روشن و خاموش می‌کند. در حالتی که دستکش در دست داشته باشید یا زیر باران باشید هم می‌توانید با این دکمه‌ها کار کنید.

روشنایی Vitco V800 حداکثر 180 لومن است و می‌تواند تا 110 متری را روشن کند. دکمه‌های چرخشی روی Princeton Tec Sync 200 مانند دکمه‌های Vitchelo کاربر پسند است، اما قیمت Princeton Tec Sync 200 دو برابر Vitchelo است.

سه باتری AAA آن به مدت 120 ساعت کار می‌کنند. هیچ نشانی از تنظیمات خاصی که منجر به کارکردن باتری به این میزان و ساعت شود، روی هیچ بسته بندی یا سایت شرکت وجود ندارد. اما فرض می‌کنیم که “120 ساعت” زمان کاری برای کمترین نور است زیرا در آزمایش باتری ما، Vitchelo توانست به مدت پنج ساعت در حالت بیشترین نور، کار کند. مقاومت در برابر آب آن IPX6 است به این معنی که در برابر قرار گرفتن در معرض آب زیاد محافظت می‌شود.

طراحی فشرده شده و کوچک Vitco V800 باعث می‌شود تا بسیار کاربر پسند باشد. همچنین برای اموری که نیاز به نزدیک شدن زیاد دارید مثل پخت و پز یا دوختن، این مدل به خوبی کار می‌کند.

پس از بررسی‌های اولین تست این هدلایت، تقریبا تمام 3000 مدل از این محصول در آمازون جعلی بود. طبق آخرین بررسی‌ها، 31.8 درصد از محصولات این مدل جعلی هستند. به همین علت، بسیاری از مردم ممکن است تصور کنند این مدل منسوخ شده، اما ما به دلیل علاقه به ویژگی‌های بارز Vitco V800 آن را مجددا تست و بررسی کردیم.

Black Diamond ReVolt با بهترین قابلیت شارژ

هدلایت 4

مشاهده و خرید

با یک کابل میکرو USB می‌توانید یک  ReVoltرا شارژ کنید و تا بعد از تفریح و غروب به ماشین بازگردید. اگر از آن دسته افراد هستید که هر روز به گردشگری می‌روید و یا تعطیلات آخر هفته خود را به گردش می‌پردازید، با داشتن یک هدلایت با قابل شارژ مجدد می‌توانید در ماشین یا در طی مسیر آن را مجددا شارژ کنید. قابلیت شارژ انواع هدلایت‌ها بررسی شده و Black Diamond ReVolt بهترین آنها در برابر ضربه است. مهمتر از همه این است که این چراغ پیشانی می‌تواند در صورت عدم دسترسی به کابل USB، با باتری قابل شارژ AAAs  عمل کند، خاصیتی که همه هدلایت‌ها با قابلیت شارژ مجدد، ندارند.

قابلیت شارژ مجدد Black Diamond ReVolt بهترین گزینه ممکن است. با استفاده از باتری‌های AAAs یا باتری‌های قلیایی یا لیتیوم می‌توانید در شرایط اضطرار هدلایت را مجددا شارژ کنید.

بسیاری از هدلایت‌های قابل شارژ، از جمله Foxelli MX500 و NiteRider Adventure 180، باتری ندارند. بعضی از اینها مانند LED Lenser SEO 7R بسیار گران هستند. در سال گذشته، پتزل مفهومی ‌را در طراحی باتری‌های هیبریدی خود ارائه کرد که بیشتر هدلایت‌های آن، از باتری قابل شارژ یا باتری‌های معمولی AAA استفاده می‌کنند. اما نقظه ضعف این طراحی این است که باتری را باید به قیمت 30 دلار و به صورت جداگانه خریداری کنید و به هنگام خرید محصول داخل آن قرار ندارد.

ReVolt تمام ویژگی‌های شناخته شده Black Diamond Spot را دارد یعنی یک ال ای دی قرمز و یک ال ای دی سفید دارد. از نظر مقاومت در برابر آب در IPX8 رتبه بندی شده است. از حالت قفل پشتیبانی می‌کند و گارانتی دارد.

اگر قابل شارژ بودن تجهیز برای شما بسیار اهمیت دارد، ReVolt بهترین گزینه است. در فهرست مشخصات باتری‌ها موجود در وب سایت، باتری‌های قلیایی و باتری‌های لیتیوم یون هنوز نمی‌توانند همان خروجی را که باتری‌های قلیایی یا لیتیوم به شما می‌دهند، ارائه دهند.

شارژ کردن ReVolt در آزمایشات ما 9 ساعت زمان برد. پس بهتر است از این هدلایت در طول سفر به درستی و بهینه استفاده کنید. یک نقص قابل توجه این مدل، دکمه آن است و همان مشکلاتی را دارد که در طراحی Black Diamond Spot وجود داشت.

 

Coast FL75 هدلایتی با نور زیبا اما سنگین وزن

هدلایت 5

مشاهده و خرید

این مدل دارای لنزهای مختلف و کیفیت بالاست اما عمر باتری آن زیاد است. تمامی ‌هدلایت‌ها از منظر اپتیک مورد بررسی قرار گرفتند و Coast FL75 در این مورد، بهترین محسوب می‌شود. این مدل دارای  دو LED قرمز و سفید است و دو دکمه جداگانه برای این رنگ‌ها دارد که باعث می‌شود آنها را حتی در حالت‌های غیرمعمول، غیرفعال یا روشن کرده و نور با کیفیتی ارائه دهند. میزان نور این هدلایت، نور 405 لومن است و نور زیبایی منتشر می‌کند. حتی جدا شدن پرتوها و مسیر آنها را می‌توان دید. با این حال این ویژگی از توان باتری نمی‌کاهد. این مدل هدلایت، به سایزهای مخصوصی باتری نیاز دارند تا سطح نور خروجی را بتواند حفظ کند. FL75، از باتری AAAs استفاده می‌کند و می‌تواند به مدت دو ساعت در حالت بالا و تا 12 ساعت در حالت پایین نورافکنی کند که زمان نورپردازی آن بسیار طولانی‌تر از دیگر هدلایت‌ها در این گروه است. تنها مشکل این است که این هدلایت کمی ‌سنگین‌تر از Black Diamond است، دلیل اصلی انتخاب Coast FL75 به جای Black Diamond پرتو افکنی زیبای آن است.

اگر می‌خواهید از هدلایت با پرتوهای نوری بسیار روشن و کیفیت بالا برای کمپینگ آخر هفته و امور منزل استفاده کنید، Coast FL75 انتخاب مناسبی است. این هدلایت دارای روشنایی 435 لومن است. همچنین دارای یک چراغ قرمز است و LED‌ های قرمز و سفید دارای دکمه‌های جداگانه ای هستند که به راحتی کار می‌کنند. Coast FL75 تست ضربه در خشک کن را به خوبی پشت سر گذاشت و از حیث مقاوم بودن در برابر ضربه، مادام العمر ضمانت می‌شود.

در حالت تنظیمات روشنایی زیاد، Coast FL75 به مدت 2 ساعت و 30 دقیقه کار می‌کند و در حالت تنظیمات روشنایی کم به مدت 17 ساعت عمل می‌کند. سنگین بودن این هدلایت همچنان اذیت کننده است و جز ویژگی‌های منفی آن محسوب می‌شود. البته طبیعی ست که هر چه توان هدلایت بالاتر رود، وزن آن سنگین‌تر می‌شود و نمی‌شود تصور کرد هدلایتی به این سنگینی را روی سر قرار داد. بر خلاف ZebraLight H52، چراغ پیشانی Coast FL75 هیچ مشکلی با 30 ثانیه تست ضربه نداشت و هیچ گونه آسیبی ندید.

Coast FL75 از حیث مقاومت در برابر آب در IPX4 رتبه بندی می‌شود که بسیار پایین است و به میزان 5 دقیقه می‌تواند در آب بماند. البته هرچند، 5 دقیقه زمان زیادی برای خارج کردن هدلایت از آب است!

Coast FL75 حالت قفل ندارد. به راحتی در شرایط تاریک یا سخت استفاده و باز و بسته می‌شود اما ایمن نیست و برای استفاده از فضای باز بهتر است.

هدلایت‌های Black Diamond Sprinter برای دوندگان

هدلایت 6

مشاهده و خرید

Black Diamond Sprinter برای پیاده روی در شب سنگین نیست و یک لامپ 200 لومن به اندازه کافی برای روشن شدن پیاده رو یا خیابان شهر دارد. میزان روشنایی نیز قابل تنظیم است، همچنین، سرعت زاویه پرتو را می‌توان متناسب با باران یا سایر شرایط آب و هوایی سخت تغییر داد. همچنین دارای یک چراغ عقب است و می‌توانید پشت خود را راحت‌تر بینید. Spot Sprinter دارای یک باتری داخلی است که از طریق USB شارژ می‌شود. لازم است به یاد داشته باشید که شارژ آن را نمی‌توانید با باتری جایگزین کنید و طول عمر باتری آن برای طی کردن مسافتی معادل 20 مایل کافی است. چراغ‌های سبک‌ وزن‌تر نیز وجود دارند اما نور آنها کافی و قابل استفاده نیست. لامپ عقب به بند بهتر وصل می‌شود. به طور کلی Sprinter از جمله بهترین هدلایت‌های آزمایش شده است.

هدلایت Shining Buddy با ال ای دی‌های براق، مناسب برای کودکان

هدلایت 7

مشاهده و خرید

نور قرمز چشمک زن این چراغ‌های پیشانی و قیمت ارزان توجه کودکان و خانواده‌های آنها را به خود جلب می‌کند.

هدلایت‌های دارای چراغ قرمز برای بزرگسالان کاربرد خاص و عملی دیگری دارد، اما این ویژگی برای کودکان بسیار جذاب‌تر است. آنها دوست دارند با بستن هدلایت مانند یک هیولای چشم قرمز به نظر برسند و لذت ببرند. چراغ LED روی این هدلایت به راحتی تنظیم می‌شود و کار می‌کند. همچنین مجهز به مودهای قرمز و سفید است. قیمت آن به اندازه کافی ارزان است و هر کسی می‌تواند آن را خریداری کند. از جمله قابلیت‌هایی که یک هدلایت مخصوص خردسالان را از بزرگسالان جدا می‌کند این است که یک بند قابل تنظیم برای دست‌ها وسرهای کوچک آنها وجود دارد. همچنین حالت‌های نور کم  برای داستان خواندن کودکان و بازی‌های آنها و دکمه‌هایی برای انگشت‌های کوچک آنها که به راحتی پیدا شوند، همگی از خصوصیات جالب این هدلایت به شمار می‌روند.

هدلایت Nite Ize Inova STS

هدلایت 8

مشاهده و خرید

این چراغ پیشانی بهترین فناوری روشن و خاموش کردن را دارد.

فن آوری جالب این هدلایت Inova STS در فضای باز بسیار خودش را نشان می‌دهد. اینووا منحصر به فرد است و یک رابط کاربری ساده و لمسی دارد که Swipe To Shine نامیده می‌شود. همچنین اگر تا عمق یک متر در آب قرار بگیرد، ضد آب است. با کشیدن دست بر صفحه رابط کاربری آن مانند باز کردن گوشی هوشمند کار می‌کند؛ یک ال ای دی سفید برای رهبری مسیر و یک ال ای دی قرمز برای شرایط اضطرار دارد. همچنین دو عدد ال ای دی قرمز برای حفظ دید شبانه قابل استفاده است. هر دو LED‌های قرمز و سفید دارای پنج حالت پرتو افکنی هستند که عبارتند از حالت زیاد، کم، متوسط، ثابت و حالت قفل.

هدلایت Petzl Actik

آخرین نسخه Petzl دارای یک دکمه بزرگ است که لامپ را خاموش و روشن می‌کند. یک چراغ قرمز دارد که می‌تواند به صورت ثابت یا فلاشی کار کند. بند دور سر آن محکم است و به راحتی پس از انجام فعالیت‌های سنگین قابل شست و شواست.

هدلایت Fenix HP25R

یک چراغ قوه شناخته شده است و اغلب مردم از قابلیت هدلایت بودن آن خبر ندارند. HP25R یک چراغ قدرتمند با ویژگی‌های هوشمند است. یک دکمه اختصاصی برای چراغ‌های عقب و جلو آن وجود دارد. یک شاسی آلومینیومی‌ وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا درصورت تعریق حین انجام فعالیت‌ها، هدلایت داغ نشود و خنک بماند. همچنین این هدلایت یک نشانگر میزان باتری دارد بنابراین شما از خاموش شدن هدلایت سورپرایز نمی‌شوید و می‌توانید مرتبا میزان شارژ آن را برآورد کنید.

هدلایت Petzl Reactik+

هدلایت 9

مشاهده و خرید

Petzl مدتها است که از آخرین فناوری هدلایت‌ها بهره می‌برد. این هدلایت‌ها به طور خودکار متناسب با شرایط روشنایی محیط تاریک یا روشن، عمل می‌کند. با برنامه‌های تلفن همراه سازگار و دارای Bluetooth است و تنظیمات فلاش نور دلخواه خود را می‌توانید از طریق تلفن همراه انجام دهید. نمایش طول عمر باتری، کنترل نور خروجی، تنظیم آن برای فعالیت‌های خاص و از قبل برنامه ریزی شده و یا فعالیت‌های خودکار را ایجاد کنید. شما حتی می‌توانید پیام ارسال کنید که چراغ جلو به کد مورس تبدیل شود.

هدلایت Light & Motion Seca 2000 Race

اگر از هدلایت به عنوان چراغ خودرو استفاده می‌کنید، Light & Motion Seca 2000 Sport گزینه مناسبی است. با خروجی حداکثر 2000 لومن روشنایی، برای فعالیت‌هایی در محیط تاریک و سرعت بالا مانند اسکی و دوچرخه سواری در کوهستان بسیار عالی است. ضد آب است و به راحتی مونتاژ و حمل می‌شود و می‌توانید از آن برای هر ورزشی استفاده کنید.

هدلایت BioLite PowerLight Mini

هدلایت 10

مشاهده و خرید

نور کمپ معمولا به دو دسته تقسیم می‌شود: هدلایت یا فانوس. PowerLight Mini BioLite دارای هر دو ویژگی است. بر خلاف ساختار استوانه ای مشخصه اکثر فانوس‌ها، این فانوس یک مستطیل است. یک نگهدارنده فلزی چرخشی دارد که می‌تواند به عنوان تکیه گاه عمل کند. این تجهیز را برای محافظت بیشتر می‌توان داخل پیراهن یا جیب نگهداری کرد. درست است که این وسیله یک هدلایت نیست اما می‌توان از آن به جای هدلایت استفاده کرد و بسیار مقرون به صرفه است. تنظیمات روشنایی متفاوتی را ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند به عنوان یک باتری پشتیبان برای لوازم جانبی مورد استفاده قرار گیرد.

هدلایت چندکاره SportsTek Lightwear 4-In-1

این هدلایت به عنوان جالب‌ترین هدلایت جهان شناخته شده است. در حالت فرود هواپیما، تلاش برای پیدا کردن چرخ دنده، کمپینگ، کار کردن زیر Camaro، تعمیر یک شیر آب نوشیدنی و یا رقص دیسکو با نورافشانی، از این هدلایت استفاده می‌شود. برای استفاده در منزل و خارج از منزل مناسب است. دارای قابلیت زوم، 220 لومن روشنایی، مقاوم در برابر آب و ضمانت است.

هدلایت لمسی DEWALT DWHT70440 Jobsite

هدلایت 11

مشاهده و خرید

با استفاده از این هدلایت، کارهای خود را در پروژه‌های مختلف بدون نیاز به دست برای نگهداری منبع نور می‌توانید انجام دهید. روشنایی آن بسیار زیاد است و در حدود 104 لومن روشنایی دارد. همچنین می‌توان تنظیمات آن را تغییر داد. این هدلایت را می‌توانید بر روی کلاه سخت با بند ضد لغزش و نوار سیلیکونی که در داخل بند سر قرار دارد، دور سر خود ببندید و شامل سه باتری AAA است.

هدلایت ال ای دی WindFire® 1800 Lumens CREE XM-L T6 U2

این هدلایت، مشخصات و ویژگی‌های گسترده ای است. دارای ضمانت 30 روزه و مشخصات و ویژگی‌های آن شامل سه حالت ضد آب، قابلیت زوم، قابل تنظیم، قابل شارژ با ولتاژ 3.7 است. این تجهیز برای کمپینگ و سواری مناسب است و از پوشش آن از آلومینیوم ساخته شده است.

هدلایت ال ای دی Pro Gear LHB-1000 Lumen مناسب برای محیط بیرون

هدلایت 12

مشاهده و خرید

این هدلایت برای کسانی که زمان زیادی را در محیط بیرون سپری می‌کنند مناسب است. در اموری مانند ماهی گیری، دوچرخه سواری، کمپینگ، شکار، کوهنوردی، پیاده روی و موارد اضطراری می‌توان از این هدلایت استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های این هدلایت مقاوم بودن در برابر آب و روشنایی فوق العاده آن است. در سه مود روشنایی قابل تنظیم است و با سه باتری AA کار می‌کند.

هدلایت Petzl Tikka RXP

هدلایت Petzl Tikka RXP ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. یک حالت روشنایی ثابت دارند که نور را تمام مدت با نور پایدار فراهم می‌کند. همچنین دارای سه سطح روشنایی که شامل MAX AUTONOMY (استارت برای روشن شدن با روشنایی کم)، STANDARD (روشنایی متوسط) و MAX POWER (بیشترین توان روشنایی). علاوه بر این، این هدلایت شگفت انگیز دارای دو سوئیچ مستقل و یک باتری لیتیوم یون قابل شارژ 1800 میلی آمپر ساعت است.

هدلایت فوق العاده Energizer به همراه پک باتری

هدلایت 13

مشاهده و خرید

هدلایت فوق العاده Energizer دارای چهار حالت نوری روشن است. این امکان به ویژه برای شرایط سیل و ردیابی موقعیت مکانی مناسب است. در برابر شرایط سخت و در برابر آب مقاوم است و سه باتری AAA Energizer MAX در آن گنجانده شده است.

Gemini بهترین هدلایت برای ورزش در فضای باز، دوچرخه سواری، پیاده روی، موارد اضطراری

تولیدکنندگان این هدلایت آنقدر از این محصول مطمئن هستند که بازگشت 100 صد در صد هزینه را در صورت خرابی تضمین می‌کنند. ویژگی‌های چشمگیر این هدلایت، داشتن چهار حالت چراغ هشدار با نور کم، متوسط و زیاد است. دست دخالتی در نگهداری آن ندارد بنابراین، شما می‌توانید در مسیرهای تاریک یا بارانی، قطع برق بدون نگرانی از این تجهیز استفاده کنید. بازگشت تمام هزینه پس از 90 روز، تضمین می‌شود. دیگر ویژگی‌های عالی این هدلایت عبارتند از چرخش 180 درجه ای، داشتن 12 ساعت عمر باتری، داشتن یک بند اضافه در صورت خرابی بند، پشتیبانی عالی و مقاوم در برابر آب.

هدلایت Super Bright با روشنایی فوق العاده

هدلایت 14

مشاهده و خرید

با استفاده از این هدلایت، دست آزاد است و تا مدت 90 روز ضمانت دارد و می‌توانید هزینه خود را پس بگیرید. چه چیزی بهتر از این؟ این هدلایت، تمام ویژگی‌ها و مشخصات شگفت انگیز از جمله سبک وزن بودن، قابل تنظیم بودن، داشتن باتری طولانی مدت، پوشش آلومینیوم نظامی ‌و حداکثر روشنایی، کوچک و قابل حمل و دارای قابلیت فوق العاده در روشنایی، زوم 2000x را شامل می‌شود. این هدلایت برای موارد اضطراری، پروژه‌های دریانوردی، دویدن، خواندن و کمپینگ عالی است.

Ultra Bright بهترین هدلایت فلاشی با 5 مود روشنایی قابل تنظیم

و آخرین هدلایت با ضمانت تامین نور تمام عمر: این هدلایت ویژگی‌ها و مشخصات بارز بسیاری دارد در نوع خود بهترین و دارای رتبه اول میان هدلایت‌های دیگر است. این چراغ پیشانی شامل یک چراغ جلو مدل 90 لومن، 350٪ طول عمر باتری، طراحی قابل تنظیم و چراغ‌های بارقه است. همچنین بر مبنای سه باتری AAA کار می‌کند. شما می‌توانید از این هدلایت در شب، محیط سقف پوشیده تاریک، مطالعه در چادر، کاوش غارها و پیاده روی در شب بدون در دست گرفتن لامپ با منبع روشنایی خاصی استفاده کنید.

چرا مدل‌های هدلایت‌ها گمراه کننده هستند؟

هدلایت 15

وقتی شروع به تحقیق درباره چیزی در Wirecutter می‌کنیم، اولین قدم ما ساختن یک جدول گسترده و مقایسه اعداد است، این کار یک روش عالی برای شروع درک نحوه‌ی رده بندی کردن محصولات است. اما با گذشت چندین سال از آزمایش محصولات نورپردازی در فضای باز، کم کم از فضای اعداد دور شدیم و ویژگی‌های دیگر را معیار قرار دادیم. این روش خیلی به روز نیست اما ما معتقدیم بهترین روش ممکن برای پیدا کردن کارکرد محصولات است. چرا که برخی ویژگی‌ها مانند میزان روشنایی می‌تواند مشتریان را فریب دهد.

لومن یا روشنایی هدلایت به عنوان یک شاخص نشانگر عملکرد مطلوب آن نیست. اگر کسی به فروشگاه برود و یک هدلایت 200 لومنی را پیدا کند و آن را با هدلایت 150 لومنی قبلی خود مقایسه کند، منطقی است که فکر می‌کند این بهتر است و خریداری می‌کند. حال آنکه، لومن شاخص تضمین کیفیت و کارایی یک هدلایت نیست.

هدلایت 16

نمودار مقایسه ای از خروجی نور در طول زمان بر روی سه مدل هدلایت Petzl، نشان داده شده است.

اغلب شرکت‌ها اسنادی را برای فهم تغییرات میزان خروجی نور یک محصول خاص در طی زمان را ارائه می‌دهند اما همچنان آنقدرها هم واضح نیست. به عنوان مثال، یک چراغ پیشانی با مشخصات 200 لومن، پس از روشن شدن تنها پنج دقیقه 100 لومن روشنایی دارد در حالی که چراغ پیشانی دیگری با 150 لومن برای 10 یا 20 دقیقه نور ثابت منتشر می‌کند پس بالاخره کدام نور روشن‌تر و با کیفیت‌تر است؟ بعضی از شرکت‌ها مانند پتزل و پرینستون تیک اقدامات لازم را برای تضمین مقدار مشخصی از خروجی در طول زمان انجام می‌دهند، اما متاسفانه عمر باتری از بین می‌رود. در واقع، استفاده از لومن به عنوان معیار اندازه گیری روشنایی امری کاملا نادرست است. تعریف دقیق این مفهوم در واژه نامه آکسفورد به این صورت است که یک لومن برابر است با واحد استاندارد شار نور و در واقع به معنای مقدار نور منتشر شده در هر ثانیه در یک زاویه ثابت و از یک منبع نور یکنواخت و ثابت است.

خروجی لومن یا میزان نورپردازی کاملا بسته به اینکه آیا از باتری قلیایی، لیتیوم، یون لیتیوم، هیدرید نیکل یا سایر انواع باتری استفاده می‌کنید، فرق می‌کند. اجزای فیزیکی مانند لنز و شکل، خروجی، اندازه و ‌ترتیب LED بر روشنایی اثر می‌گذارد. به عنوان مثال، رنگ نور را در نظر بگیرید؛ لومن‌هایی که از یک LED قرمز منتشر می‌شوند، نسبت به لومن‌هایی که از LED‌های دیگر منتشر می‌گردد، متفاوت است. Alex Cota، مهندس Light & Motion در ایمیلی که به ما فرستاده بود توضیح داد: “چشمان شما حساسیت بیشتری نسبت به نور سبز دارند، بنابراین ما همیشه لومن‌های بالاتر از نور سبز انتظار داریم. از سوی دیگر نور قرمز از لومن پایین‌تری نسبت به نور سبز برخوردار است.

می‌توانید لومن یک نور قرمز را با یک نور قرمز دیگر از حیث روشنایی یا قابل رویت بودن مقایسه کنید. بنابراین لومن‌هایی چراغ‌های قرمزی که برای دوچرخه‌ها استفاده می‌شوند با یکدیگر قابل مقایسه اند اما با لومن چراغ‌های سفیدی که روی هدلایت‌ها وجود دارد، قابل قیاس نیستند.

شرکت‌ها می‌توانند به طور داوطلبانه نورهای خود را با استاندارد FL-1 آزمایش کنند و ببینند که در طول زمان چه مقدار مشخصی از نور را تضمین می‌کنند. اما مجبور به انجام این کار نیستند زیرا نتایج حاصله از این تست آنچنان قابل اعتماد نیست. با یک مهندس در یک شرکت نورپردازی دوچرخه سواری صحبت کردیم، و به گفته او، تست لومیزورف دارای مشکلات بالقوه است؛ شیب‌های متفاوت در پرتو نور در هر جهت می‌تواند نتایج متفاوتی ایجاد کند.

امیدواریم متقاعد شده باشید که هیچ راهی برای فهمیدن میزان روشنایی یا خوب عمل کردن یک هدلایت با در نظر گرفتن معیار لومن و نورپردازی آن وجود ندارد. ما از واژه lumen برای مخلوط کردن همه این متغیرها استفاده می‌کنیم و مفهوم دقیق آن نشان دهنده خوبی و بدی چراغ پیشانی نیست.

تعیین مشخصات هدلایت‌ها بسیار چالش زا است. مسئله عمده بعدی این است که اعداد موجود در جدول غالبا گمراه کننده هستند. گاهی اوقات لومن، به معنای بیشترین نور منتشر شده در ابتدای شروع به کار هدلایت است. زمانی که یک دکمه را بر روی هدلایت برای مدت زمان کوتاهی به طور پیوسته فشار دهید، چراغ فلاش می‌زند و نوری با 280 لومن از خود منتشر می‌کند و ممکن است تصور کنید که هدلایت همواره همین میزان نور را از خود منتشر می‌کند در حالی که 280 لومن فقط برای چند ثانیه است و پس از آن خروجی نور به 150 لومن می‌رسد.

گاهی اوقات، در بسته بندی برای هدلایت‌های با قابلیت قابل شارژ بودن، مشخصات ذکر شده باتری‌های قلیایی ذکر شده زیرا این باتری‌ها بسیار قوی هستند. عناوین برچسب گذاری شده برای تنظیمات پرتو به عنوان بالا، متوسط ​​یا کم ممکن است به کلمات دیگری نظیر Overdrive ،Burst یا Enduro تغییر پیدا کنند.

Enduro به چه معنی است؟

هنگامی‌ که محصولی را خریداری می‌کنید باید متوجه شوید که منظور از هر اصلاح روی بسته بندی آن چیست تا بتوانید تنظیمات آن را انجام دهید. استانداردهای رسمی ‌و استراتژی‌های خاصی از سوی شرکت‌ها درباره این عناوین وجود ندارد و هر برندی، مشخصه‌های تنظیمات هدلایت‌ها را به دلخواه تعریف می‌کند. اما با این حال، این مسئله مانع مقایسه محصولات نمی‌شود و باید تمامی‌ معیارها را در هر قالبی مورد بررسی قرار دهیم.

رقابت مدل‌ها

هدلایت 17

Black Diamond Cosmo

نسخه قبلی این مدل که مورد تست ما قرار گرفته بود، مشابه Vecho V800 است اما برخی  مشخصات آن مانند فاصله انتشار پرتو کم، رتبه پایین IPX و وجود تنها یک دکمه و قیمت بالاتر آن از معایب آن به شمار می‌رفت. درنسخه جدید طراحی مجدد Cosmo میزان روشنایی آن (200 لومن) و مقاومت در برابر آب به IPX8 ارتقا یافته است و زودی آن را آزمایش خواهیم کرد.

Black Diamond Storm

آخرین نسخه این هدلایت 350 لومن روشنایی تولید می‌کند و دارای LED‌های آبی و سبز به همراه ال ای دی قرمز نیز هست. جالب توجه است که هنوز درجه مقاومت در برابر آب آن IPX7 است که بسیار پایین است. اما معلوم نیست که چرا این محصول را مقاوم در برابر طوفان نام گذاری کرده اند.

Coast HL7

کیفیت نور این مدل همانند ورژن قبلی خود است و یک کلید دستی دارد که به شما اجازه می‌دهد تا روشنایی را تنظیم کنید. اما این ورژن، چراغ قرمز ندارد و بسته باتری سیم کشی شده است. اگر قصد استفاده از هدلایت برای فعالیت‌های در فضای باز دارید، بهتر است FL75 را که دارای نور قرمز است، تهیه کنید.

Fenix HL50

طراحی همانند ZebraLight H52 دارد و ​​از یک باتری CR123 استفاده می‌کند و اندازه آن عجیب و غریب است. همچنین در حالت burst، 170 لومن نور منتشر می‌کند و نور قرمز ندارد. از این جهت، به لحاظ قیمتی Coast FL75 ‌ترجیح داده می‌شود و وضوح بیشتری نسبت به این مدل Fenix HL50 دارد.

Foxelli MX20

اگر این مدل مانند Vitchelo V800 دارای دو دکمه بود، با Vitchelo V800 برابری می‌کرد. از لحاظ قیمت ارزان‌تر است اما وجود همان دو دکمه در Vitchelo V800 خودش چندین دلار می‌ارزد!

Foxelli MX500

این مدل قابل شارژ نیست اما نور آن درخشان است. بسیار سفت و سخت است و می‌توانید نوار محفظه باتری را به هنگام بستن دور سر حذف کنید. ال ای دی قرمز رنگ ندارد.

LED Lenser NEO

برای دوچرخه سواری در هنگام غروب، این مدل سبک وزن به نظر می‌رسد و ال ای دی قرمز رنگ دارد. اما روشنایی آن در شب کافی نیست و باید 300 لومن یا بیشتر باشد. به همین جهت کسانی که از هدلایت برای ورزش در شب یا دویدن استفاده می‌کنند باید یک جلیقه ایمنی نیز بپوشند تا در شب معلوم شوند.

LED Lenser SEO 5

این مدل دارای خروجی مشابه مدل قبل است اما سنگین‌تر و قیمت آن دو برابر گرانتر است.

LED Lenser SEO 7R

این مدل قابل شارژ است و می‌تواند از باتری‌های قلیایی استفاده کند. شیک و کاربر پسند‌تر از Black Diamond ReVolt است. اما روشنایی آن کافی نیست و دو برابر گران‌تر از ReVolt است و همچنین سنگین‌تر است.

Nitecore HC50

دارای سه رنگ LED است و با داشتن IPX8 شما می‌توانید آن را در آب غوطه ور کنید. عمر باتری آن 18560 ساعت طول می‌کشد بدین معنی که می‌تواند بسیار روشن و در حدود 560 لومن سوزانده شود اما عمر باتری آن زیاد نیست و یکی از چهار چراغی است که به طور کامل در طول تست باتری ما خاموش شد.

NiteRider Adventure 180

قابلیت شارژ مجدد ندارد.

Princeton Tec Remix

آخرین نسخه این مدل اکنون دارای 300 لومن است، اما هنوز ال ای دی قرمز ندارد.

Princeton Tec Sync 200

ایده کنترل دستی روشن خاموش شدن آن با چرخاندن دکمه زیباست اما حالت ققل بودن ندارد و وقتی داخل کیف باشد ممکن است روشن شود.

Yalumi Spark Dual

این مدل در تست ضربه ماشین خشک کن شکست و آسیب دید.

ZebraLight H52

افرادی که مدل‌های ZebraLight را طراحی می‌کنند، زمان زیادی را صرف تنظیم هر بخشی از محصول می‌کنند و شما می‌توانید به نوعی سفارشی سازی انجام دهید و رنگ و نوع باتری متفاوتی دارد. H52 سنگین، جمع و جور است اما با توجه به اپتیک با قدرت بالا، باتری آن خیلی عمر نمی‌کند. در واقع یک گزینه با کیفیت بالاست برای کسانی است که از قبل با توجه به نیازشان می‌دانند که چه می‌خواهند خریداری کنند.

SmartLite Ultra LED

افرادی که در باشگاه تست ما حضور داشتند SmartLite Ultra را دوست داشتند زیرا بسیار سبک وزن هستند، اما از یک باتری AA استفاده می‌کند و خیلی روشن نیست به راحتی قابل حمل و پوشیدن است اما همچنان صرف هزینه اضافی برای Black Diamond Sprinter بهتر است.

Foxelli USB Rechargeable Headlamp Flashlight

این مدل Foxelli با استفاد از کابل USB قابل شارژ است اما در مقایسه با Black Diamond Sprinter بسیار سنگین است. مقرون به صرفه است، اما تنظیم زاویه پرتو در حالت کاری سخت است.

رویکرد آینده

هدلایت 18

با ارتقاء اخیر در تکنولوژی LED، شما هم اکنون می‌توانید یک هدلایت فوق العاده با قیمت 30 دلار یا کمتر خریداری کنید. به این معنی است که تولیدکنندگان نورپردازی باید با ویژگی‌های جدید تجربه کنند تا هدلایت‌های جدید با قبالیت نورپردازی بهتر تولید کنند. مثلا Pelican، به مدل 2720 خود قابلیت کنترل فعالیت اضافه کرده است و نیاز نیست آن را لمس کنید تا روشن شود. همچنین متناسب با فعالیت فرد روشن و خاموش می‌شود. Princeton Tec، اخیرا مدل هدلایت Snap را معرفی کرده است که می‌توانید آن را به نور دوچرخه، چراغ قوه یا فانوس تبدیل کنید. به زودی طراحی‌های MH2 و MH6 از LED Lenser و Black Diamond Cosmo را نیز تست خواهیم کرد.

بهار سال آیند از مدل جدید هدلایت BioLite رونمایی خواهیم کرد که همانطور که از نام آن پیداست سبک و راحت است. از کابل USB تغذیه می‌شود و اما سوال بزرگ ما در حال حاضر این است که تا چه مدت زمانی می‌تواند نورپردازی کند.

در این مطلب به صورت کامل راجع به چندین هدلایت و چراغ پیشانی صحبت کردیم و آنها را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین توضیحات تکمیلی راجع به هدلایت‌ها ذکر شد که برای خریدار واقعا مفید هستند و هر کسی باید آنها را بداند. شما هم اکنون می‌توانید این محصولات با ارزش را از فروشگاه مالتینا بخرید و از آنها لذت ببرید.

 

منابع:

The Best Headlamp

The 8 Best Headlamps for Any Adventure

Best Brightest Led Headlamps Reviews

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024