عطرتان را ماندگار کنید! 12 راهکار ساده برای ماندگار کردن بوی عطر

راهکارهای افزایش ماندگاری عطر
برای افزایش ماندگاری عطر باید آن را روی نبض خود اسپری کنید.

همه ما وقتی برای خرید یک عطر در میان برندهای مختلف جستجو می‌کنیم، به جز رایحه‌های مورد نظر خود، به فکر میزان ماندگاری عطر و در واقع خریدن یک بوی ماندگار هستیم. اما به جز خاصیت ذاتی عطر و ادوپرفیوم‌های مختلف در میزان ماندگاری، برخی عادات و رفتارهای شخصی ما نیز می‌تواند به افزایش ماندگاری رایحه عطری که استفاده می‌کنیم، کمک کند. این راهکارها شاید بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسند، اما نتیجه آن‌ها کاملا قابل توجه است.

با بخش سلامت و زیبایی مالتینا همراه باشید.

تکنیک های افزایش ماندگاری عطر

عطر را روی نبض خود اسپری کنید

اگر می‌خواهید میزان ماندگاری عطر خود را افزایش دهید، لازم است که آن را روی نبضتان اسپری کنید. به طور مثال نبض مچ دست یا گردن، بهترین نقطه برای اسپری کردن عطر خواهد بود.

عطر را از فاصله مناسب اسپری کنید

بیش از اندازه نزدیک کردن عطر برای اسپری کردن، نه تنها باعث افزایش ماندگاری آن نشده، بلکه خیلی زود تاثیر رایحه آن را از بین می‌برد. برای آن که ماندگاری عطر را افزایش دهید، بهتر است بطری عطر را در فاصله ای در حدود 10 تا 12 سانتی متر از پوست خود گرفته و سپس آن را اسپری نمایید.

حتما عطر را روی پوست تمیز اسپری کنید

این اشتباه بزرگی است که برخی از ما تصور می‌کنیم با اسپری کردن یک عطر قوی، می‌توانیم بوی نامطبوع فعلی بدن خود را بپوشانیم. این نه تنها عطر جالبی در فضا متصاعد نخواهد کرد، بلکه عدم پاکیزگی کامل پوست نیز باعث می‌شود که سطح ماندگاری عطر، به شدت کاهش یابد. بنابراین برای افزایش میزان ماندگاری عطر، باید ابتدا از تمیز بودن پوست خود اطمینان یابید.

همین طور بخوانید: محصولات پرفروش برندهای آرایشی معروف

عطر را روی پوست مرطوب اسپری کنید

زمانی که تازه از حمام بیرون آمده و پوست شما هنوز کمی رطوبت دارد، بهترین وقت اسپری کردن عطر خواهد بود. در این زمان ماندگاری عطر افزایش یافته و رطوبت پوست باعث افزایش بوی ماندگار آن خواهد شد.

راهکارهای افزایش ماندگاری عطر
اسپری عطر روی پوست مرطوب

از کمی وازلین روی پوست خود کمک بگیرید

برای افزایش سطح ماندگاری عطر خود، می‌توانید مقدار بسیار کمی وازلین روی پوست زده و سپس عطر را اسپری کنید. به این شکل ذرات عطر روی پوست شما به شکلی بهتر مانده و مدت زمان بیشتری بوی ماندگار عطر را خواهید داشت.

برای افزایش ماندگاری عطر باید زیر دوش ذرات آن، قرار بگیرید

بهترین حالت برای آن که تمام بدن شما در بوی ماندگار عطر مورد علاقه‌تان، قرار بگیرد، این است که عطر را در هوا اسپری کرده و زیر ذرات آن بایستید. به این شکل ذرات عطر از فاصله‌ای مناسب روی بدن شما نشسته و ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

از دست ندهید: پاکسازی پوست| بهترین دستگاه‌ اسکراب و پاکسازی پوست کدام است؟

از اسپری کردن عطر روی لباس خود پرهیز کنید

این اشتباه استراتژیکی است که برای خوشبو شدن و پخش بوی زیاد مرتکب می‌شویم. اسپری کردن عطر روی لباس، نه تنها هیچ ماندگاری به همراه نخواهد داشت، بلکه باعث می‌شود که به جای بوی طبیعی و خاص عطر مورد علاقه شما، ترکیبی ناخوشایند به مشام برسد. اگر می‌خواهید بوی تندتری از عطر را همراه داشته باشید، پیش از به تن کردن لباس خود، مقدار بیشتری از آن را روی بخش‌های نبض‌دار بدن خود اسپری کنید. شما می‌توانید هر آن قدر که مایل هستید، عطر بیشتری به خود بزنید، اما اسپری کردن عطر روی لباس، راهکار مناسبی محسوب نمی‌شود.

حرکات مالشی مچ ها پس از اسپری عطر را ترک کنید

عادت داریم که پس از اسپری کردن عطر روی نبض مچ‌ها، آن‌ها را به هم می‌ساییم. اما این کار نه تنها باعث افزایش ماندگاری بوی عطر نشده، بلکه آن را پراکنده کرده و از کیفیت بوی ماندگار عطر، می‌کاهد.

برای افزایش ماندگاری عطر شیشه آن را در جای خشک و خنک نگه دارید

راهکارهای افزایش ماندگاری عطر

برخی از ما عادت داریم که بطری عطر را در هر جایی از منزل قرار می‌دهیم، در حالی که عطرها باید در جایی خنک، خشک و ترجیحا به دور از نور آفتاب قرار داشته باشند. به طور نمونه قرار دادن عطر در کمد حمام و فضایی مرطوب، کاملا اشتباه است و باعث افت کیفیت عطر خواهد شد. به این شکل دیگر نمی‌توانید انتظار داشته باشید که پس از اسپری کردن چنین عطری، حتی اگر عطری گران قیمت باشد، بوی ماندگار را داشته باشید.

عطر مناسب فصل را انتخاب کنید

دقت داشته باشید که علی رغم رعایت تمام نکات فوق، در صورتی که عطر مناسب فصل را انتخاب نکرده باشید؛ سطح ماندگاری آن کافی نخواهد بود. شما باید در فصل گرما، عطرهای خنک و در فصل سرما، عطرهای گرم و تندتر انتخاب کنید. در غیر این صورت به شکل پیش فرض، با کاهش میزان ماندگاری عطر خود، روبرو خواهید شد. اما به طور کلی عطرهای شیرین، سطح ماندگاری بالاتری دارند و در فصول سرد سال، توصیه می‌شوند.

به مو و برس خود، عطر بزنید

موهای سر از بهترین حامل‌های مولکول‌های عطر بوده و اگر می‌خواهید در هر قدم که برمی‌دارید، بوی ماندگار عطر شما، به مشام برسد، بهتر است کمی از عطر خود به موها یا برس و شانه‌تان، اسپری کنید.

راهکارهای افزایش ماندگاری عطر
بهتر است مقداری عطر روی موهای خود اسپری کنید.

عطری با خلوص بالاتر خریداری نمایید

در زمان انتخاب عطر، به میزان خلوص و غلظت آن توجه داشته باشید. عطرهایی که میزان الکل کمتری دارند، خلوص و غلظت بیشتری داشته و سطح ماندگاری بالاتری خواهند داشت.

نتیجه گیری

شما برای افزایش ماندگاری عطر از چه روش‌ها و تکنیک‌هایی استفاده کرده و معمولا برای خرید عطر، به چه فاکتورهایی توجه نشان می‌دهید؟ بهترین و ماندگارترین برندهای عطر جهانی، چه ویژگی‌هایی دارند؟ تجربیات خود در زمینه خرید عطر را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.